Olisi, jos Audi valmistaisi mainitsemiasi osia. Ja tämä olisi varmasti esimerkiksi takuun ehtona, kuten nytkin asia tuppaa olemaan. Eli asenna tarvikeosa ja yllättäen takuu ei olekaan enää voimassa.
Todellisessa maailmassa, jos se Audi toimitetaan Valeon sulilla, niin Valeo antaa näistä varmasti sen 30-50% alen Audille, joten eiköhän tässä juuri mainitsemaasi komissiotakin makseta.
Edit: pari tarkennusta
Autovertaukset menee vähän harhaan. Autopuolella on sama riski jos syntyy tilanne että jos Toyota VAG yhdistyy ja alkaa olemaan portinvartijana siinä mitä palveluita heidän asiakkaille voi tarjota, voivat määrittää millä hinnalla ja millä ehdoilla.
Radio, ym viihde , lataukset, taukopaikat, pysäköinti yöpymiset , maksamiset jne. Voi toki sanoa että ostakoon bemarin, mutta ei kyse ole siitä, vaan siitä että Radiokanava, ruokapaikka, huoltoasema jos haluaa myydä ko konserni asiakkaille, joutuu sen tekemään konsernin hinnoittelu ja ehdot hyväksymällä. Nyt ehkä hymyilyttää, mutta tämäkin todellinen uhka.
Nuo pyyhkijänsulat ja moottorit on ihan eriasia, ne menee taasen vaatimuksiin korjattavuudesta ja esim autopuolella on puututtu korjaamo toimintaa tukemalla kilpailun syntymistä.
Jos Applen osuus matkapuhelinmarkkinoista on alle 30 %, niin millä logiikalla se on määräävässä markkina-asemassa?
Applen osuus liikevaihdosta on jotain muuta, Applen osuus sovelluskaupan liikevaihdosta aivan jotain muuta. Ja kyse vahvasti siitä että Apple on osuus Applen käyttäjien sovellus kaupasta on täysin määräävä. Jos sovelluspalveluntarjoaja haluat tavoitella Applen mobiili käyttäjiä, niin käytännössä Apple asettaa ehdot.
Applelle yhtiön kyse on hyvin tärkeästä asiasta, yhtiön markkinaarvo perustuu sen määräävään asemaan ko markkinoilla. Kaikille muille paisi nykyisille omistajilla se on haitaksi. Eniten siitä kärsii asiakkaat, kilpailun puuteen maksaa asiakkaat.