- Liittynyt
- 17.01.2017
- Viestejä
- 1 708
Miksi viranomaisasioita hoitaessa monesti suositellaan käyttämään älypuhelinta/-laitetta? Esim. minulla oli vastikään tässä asiaa lääkärille ja hän kehotti lataamaan Maisa-sovelluksen, että saan vastauksen nopeammin asiaani. Myöskin esim. pankkiasiat hoituvat älypuhelimella varmemmin, kun ei tarvitse turvalukuja erikseen käyttää ja on useimmille suomalaisille se ykkösvaihtoehto vahvassa tunnistautumisessa, jota tarvitaan nykyisin kaikessa virallisessa asioinnissa, Suomi.fi -palvelusta lähtien.Höpö höpö. Kukaan ei tarvitse älypuhelinta mihinkään välttämättömyyteen. Se on täysin hupilaite, viihdettä. Jos viitsisit ottaa asioista selvää, niin yllättyisit, kuinka moni suomalainen ei edes älypuhelimia käytä.
Kyllä kaikki onnistuu ilmankin. Voi laskutkin maksaa pankissa perinteiseen tapaan, siitä vain tulee käsittelymaksuja päälle. Laitoksiin voi edelleen mennä jonottamaan, jne., mutta työttömällekin kehotetaan TE-toimistossa opettelemaan asioimaan verkossa. Harvalla on enää mitään "koti-PC:tä" tai läppäriä. Monelle se ainoa "selain" on myös älypuhelin. Ajat ovat muuttuneet ja harvassa ovat he, joilla ei ole älypuhelinta. Päinvastoin ja välttämättömyys se on, koska muuten jäät jälkeen.