Apex Legends (Titanfall Battle Royale)

Ja ongelmia, porukalla vissiin nollaantunut kaikki jonka jälkeen sitten vedettiin eilen serverit alas kunnes saavat selvitettyä syyn tuohon.
 
Mun tartti jopa asentaa koko peli uusiksi, että suostui käynnistymään. Alun mustaan ruutuun vaan jumitti joka kerta.
 
Mun tartti jopa asentaa koko peli uusiksi, että suostui käynnistymään. Alun mustaan ruutuun vaan jumitti joka kerta.
Sattuiko olemaan ”-novid” launch command käytössä? Joillakin pelkästään tuo komento aiheutti jumin mustaan ruutuun.
 
Sattuiko olemaan ”-novid” launch command käytössä? Joillakin pelkästään tuo komento aiheutti jumin mustaan ruutuun.
Oli ja sen kanssa toimi ennen hyvin. Uudelleenasennus siis poisti tuon. Eli jos se tuosta oli nyt kiinni niin helpommallakin ois päässyt :facepalm:
 
Ei ollut ainakaan itselläni nollaantunut mitään.

kävitkö pelissä päivityksen jälkeen ennen kun sulkivat serverit? "nollaantuminen" vaati pelaamisen uudella päivityksellä. Eikö tuo ilmeisesti oikea nollaantuminen ollut, vaan peli ohjasin porukat väärille servereille, eikä peli sitten osannut hakea pelaajan aikaisempaa kehitystä ja avatuja skinejä tämän takia.
 
kävitkö pelissä päivityksen jälkeen ennen kun sulkivat serverit? "nollaantuminen" vaati pelaamisen uudella päivityksellä. Eikö tuo ilmeisesti oikea nollaantuminen ollut, vaan peli ohjasin porukat väärille servereille, eikä peli sitten osannut hakea pelaajan aikaisempaa kehitystä ja avatuja skinejä tämän takia.
Pelasin juuri ennen kaatumista ja vajaan tunnin kaatumisen jälkeen, uudella patchilla. Ainakaan nopeasti katsottuna en huomannut että mitään olisi hävinnyt.
 
Pelasin juuri ennen kaatumista ja vajaan tunnin kaatumisen jälkeen, uudella patchilla. Ainakaan nopeasti katsottuna en huomannut että mitään olisi hävinnyt.

kaiken saivat ilmeisesti palautettua, koska varsinaisesti ei mikäään kadonnut.
 
En oikein ymmärrä näitä kavereita tässä pelissä, jotka luovuttavat hyppymestarin roolin jollekin toiselle mutta sitten vaativat skulltowniin tai johonkin muuhun hotzoneen hyppäämistä ja pahimmillaan sitten menevät vaikka soolona sinne. Jos on hyppymestarin roolissa ja samalla jokin vahva mielipide laskeutumiskohteesta niin minkä ihmeen takia ei voi sitten itse viedä squadia sinne?
 
Tiedän, oma vika jos en viitsi/osaa/jaksa aina peliseuraa hakea esim. Apex Legends Finland, tai Apex Finland discordista. Aina ei jaksa jauhaa mikkiin. Mikin välityksellä infoaminen lienee aika oletusarvo kaikille jotka premadea hakee. Mutta tämä peli kyllä oikeasti kaipaisi jonkinlaista ranked vaihtoehtoa. Sellaisia vitun autisteja tulee lähes rumputulella omaan tiimiin, jos satun pelaamaan solona. Ei pelkästään paskoja, uusia pelaajia, vaan myös helvetin myrkyllisiä, jos pelitunteja sattuu olemaan enemmän.

Eilen esimerkiksi lottoarvonta arpoi tiimiini yhteen peliin pari täysin ensikertalaista, joista toinen sentään tajusi pysyä mukana ja osallistua parhaan kykynsä mukaan, kun taas toinen onnistui ensiksi tapattamaan itsensä tippumalla rotkoon heti ensiminuuteilla ja sen jälkeen jäämällä loottaamaan alueen ulkopuolelle ilman healeja. Voi sitä itkua, kun ilmoitin, ettei meillä ole pienintäkään aikomusta enää tulla ressaamaan 500 metriä ringin ulkopuolelle, mihin kaveri oli kuollut. Sanomattakin lienee selvää, että tuo matsi ei päättynyt voittoon.

Vaihtoehtoisesti hyvin usein tiimiini myös pompsahtaa pelaajia, joiden ensireaktio laukauksia kuullessaan on juosta päinvastaiseen suuntaan, tai jäädä johonkin piiloon. Tai jatkaa loottaamista loputtomiin, vaikka aseet on jo löydetty ja riittävästi osia ja ammuksia.

Rakastan myös niitä, jotka muistavat kertoa omasta kill countistaan ja ovat sen perusteella neuvojen ja kritiikin yläpuolella. Tapahtui myös eilen, että tiimikaverini rupesivat riitelemään ja juuri tämä vittuilun aloittanut tiesi kertoa, että hänelle on turha puhua mistään jos yksittäisellä hahmolla on alle 1000 tappoa. Äijän saikin nostaa muistaakseni kolme kertaa ylös ja kun Champion ruutu tärähti eteen ja päästiin katselemaan statseja, niin vähemmän yllättäen egopelle alisuoritti eniten. Kehtasi vielä lähetellä kaveripyyntöä ja inviä aulaan. Samaan kastiin kuuluvat myös nämä, jotka tietävät squad wipen jälkeen kertoa kuinka paska squad oli, kun kaverilla on itsellään alle 100dmg tehtynä ja 0 tappoa.

Eihän peli tietenkään voi tietää, jos joku on myrkyllinen, eikä lvl tai pelitunnit aina kerro taidosta mitään. Siksi juuri ranked matsit olisivat hyviä, jos haluaa solota (ja miksei premadenakin). Että edes teoriassa voisi saada oman tasoista peliseuraa ja vastavuoroisesti mitkään premade pro-tason squadit eivät pidä pilkkanaan.

Edelliseen liittyen kysymys: matchaako peli, jos soloaa, tai pelaa kahden kimpassa, servulle pelkästään soloajia ja kahden kimppapelaajia? Ja premadessa vain premadeja? Ainakin mututuntuma on, että premadena monesti vastustajatiimit tuntuvat pelaavan paremmin yhdessä, kun taas solona tuntuu, että vastassa on enemmän botteja jotka eivät ammu takaisin, saati pelaa tiiminä.
 
aika satunnaista porukkaa tulee peleihin joo, eilen kerkesin kaksi peliä pelamaan ja molemmista voitot kun tuli hiton hyvät tiimit, ekassa voitettiin kahdestaa 98 lev tyypin kanssa, tai oikeastaan hän voitti ja mä roikuin mukana :lol: toisessa pelissä tuli sitten mulle varmaan premade duo, kun oli kaksi max levelistä kaveria.

Sitten toissailtana oli tiimissä 18 levelin bangalore, joka sitten lauko savuja ihan randmisti milloin lystäsi, meni minne lystäsi ja perseili muutenkin. No tuo peli sitten hävittiin kun syöksyttiin tuon kaverin perään tappelemaan....
 
Edelliseen liittyen kysymys: matchaako peli, jos soloaa, tai pelaa kahden kimpassa, servulle pelkästään soloajia ja kahden kimppapelaajia? Ja premadessa vain premadeja? Ainakin mututuntuma on, että premadena monesti vastustajatiimit tuntuvat pelaavan paremmin yhdessä, kun taas solona tuntuu, että vastassa on enemmän botteja jotka eivät ammu takaisin, saati pelaa tiiminä.
Muistan lukeneeni jotain mutua Redditistä että jos pelaat soolona niin oletettavasti myös muut ovat soolopelaajia. Vastaavasti jos pelaat premadella niin pelissä on enemmän premadeja. Virallista vahvistusta asialle ei ole käsittääkseni tullut mutta myös omat havainnot tukevat tätä väitettä. Monesti veljen kanssa kahdestaan pelatessa tuntuu että viholliset ovat järjestäen parempia ja toimivat paremmin tiiminä. Vastaavasti eilen sattui tulemaan pari voittoa soolo queuessa ja molemmissa matseissa piti ihmetellä vihollisen järjenvastaista ja typerää toimintaa kun kyseessä oli viimeiset kaksi squadia.
 
Tiedän, oma vika jos en viitsi/osaa/jaksa aina peliseuraa hakea esim. Apex Legends Finland, tai Apex Finland discordista. Aina ei jaksa jauhaa mikkiin. Mikin välityksellä infoaminen lienee aika oletusarvo kaikille jotka premadea hakee. Mutta tämä peli kyllä oikeasti kaipaisi jonkinlaista ranked vaihtoehtoa. Sellaisia vitun autisteja tulee lähes rumputulella omaan tiimiin, jos satun pelaamaan solona. Ei pelkästään paskoja, uusia pelaajia, vaan myös helvetin myrkyllisiä, jos pelitunteja sattuu olemaan enemmän.

Eilen esimerkiksi lottoarvonta arpoi tiimiini yhteen peliin pari täysin ensikertalaista, joista toinen sentään tajusi pysyä mukana ja osallistua parhaan kykynsä mukaan, kun taas toinen onnistui ensiksi tapattamaan itsensä tippumalla rotkoon heti ensiminuuteilla ja sen jälkeen jäämällä loottaamaan alueen ulkopuolelle ilman healeja. Voi sitä itkua, kun ilmoitin, ettei meillä ole pienintäkään aikomusta enää tulla ressaamaan 500 metriä ringin ulkopuolelle, mihin kaveri oli kuollut. Sanomattakin lienee selvää, että tuo matsi ei päättynyt voittoon.

Vaihtoehtoisesti hyvin usein tiimiini myös pompsahtaa pelaajia, joiden ensireaktio laukauksia kuullessaan on juosta päinvastaiseen suuntaan, tai jäädä johonkin piiloon. Tai jatkaa loottaamista loputtomiin, vaikka aseet on jo löydetty ja riittävästi osia ja ammuksia.

Rakastan myös niitä, jotka muistavat kertoa omasta kill countistaan ja ovat sen perusteella neuvojen ja kritiikin yläpuolella. Tapahtui myös eilen, että tiimikaverini rupesivat riitelemään ja juuri tämä vittuilun aloittanut tiesi kertoa, että hänelle on turha puhua mistään jos yksittäisellä hahmolla on alle 1000 tappoa. Äijän saikin nostaa muistaakseni kolme kertaa ylös ja kun Champion ruutu tärähti eteen ja päästiin katselemaan statseja, niin vähemmän yllättäen egopelle alisuoritti eniten. Kehtasi vielä lähetellä kaveripyyntöä ja inviä aulaan. Samaan kastiin kuuluvat myös nämä, jotka tietävät squad wipen jälkeen kertoa kuinka paska squad oli, kun kaverilla on itsellään alle 100dmg tehtynä ja 0 tappoa.

Eihän peli tietenkään voi tietää, jos joku on myrkyllinen, eikä lvl tai pelitunnit aina kerro taidosta mitään. Siksi juuri ranked matsit olisivat hyviä, jos haluaa solota (ja miksei premadenakin). Että edes teoriassa voisi saada oman tasoista peliseuraa ja vastavuoroisesti mitkään premade pro-tason squadit eivät pidä pilkkanaan.

Edelliseen liittyen kysymys: matchaako peli, jos soloaa, tai pelaa kahden kimpassa, servulle pelkästään soloajia ja kahden kimppapelaajia? Ja premadessa vain premadeja? Ainakin mututuntuma on, että premadena monesti vastustajatiimit tuntuvat pelaavan paremmin yhdessä, kun taas solona tuntuu, että vastassa on enemmän botteja jotka eivät ammu takaisin, saati pelaa tiiminä.

Tämän voin kyllä hyvinkin allekirjoittaa itsekin, aina ei tosiaan kiinnosta tai ylipäätään ole mahdollista höpöttää mikkiiin, jolloin tiimikaverien perustekemisen taso korostuu. Sillä pääsee jo pitkälle, että tiimikaveri ei lähde tapattamaan itseään 1 vs 3 jossain hevon kuusessa, vaan infoaa tiimikavereille vihujen läheisyydestä ja malttaa odottaa että myös muut ehtivät paikalle ennen tulen avaamista.

Liian usein tulee kuoltua ihan sen takia, että liipasinherkkä tiimikaveri avaa samantien tulen vihusquadin nähtyään ja jäädään sitten samantien alakynteen. Hold your fire -ping olisikin helvetin hyvä lisä peliin.
 
Periaatteessa tässä pelissä ei tarvitse ollenkaan voice kommunikaatiota, pingaaminen on tehty helpoksi ja toimivaksi.
 
Tämän voin kyllä hyvinkin allekirjoittaa itsekin, aina ei tosiaan kiinnosta tai ylipäätään ole mahdollista höpöttää mikkiiin, jolloin tiimikaverien perustekemisen taso korostuu. Sillä pääsee jo pitkälle, että tiimikaveri ei lähde tapattamaan itseään 1 vs 3 jossain hevon kuusessa, vaan infoaa tiimikavereille vihujen läheisyydestä ja malttaa odottaa että myös muut ehtivät paikalle ennen tulen avaamista.

Liian usein tulee kuoltua ihan sen takia, että liipasinherkkä tiimikaveri avaa samantien tulen vihusquadin nähtyään ja jäädään sitten samantien alakynteen. Hold your fire -ping olisikin helvetin hyvä lisä peliin.

Juurikin näin. Monesti ollaan joko liian liipaisinherkkiä, tai vaihtoehtoisesti juostaan toiseen suuntaan. Liiallinen loottaaminen myös taistelujen jälkeen vituttaa, koska se ei ole kerran tai kaksi, kun ei olla tarpeeksi nopeasti valmiita, että taistelun kuullut squad, tai pari, pelmahtaa paikalle ja ottaa ilmaiset tapot.
 
Täytyy vielä mainita pari häiritsevää seikkaa:

Serverit. Edelleen liian usein serverit lagaa kuin viimeistä päivää. Nyt ollaan jo reilu kaksi kuukautta julkaisusta ja firma tekee rahaa enemmän kuin laki sallii. Ei luulisi olevan liikaa vaadittu, että useita kertoja päivässä toistuvat serverilagit saataisiin kuriin.

Huijarit. Tämä onkin hankala juttu, ottaen huomioon pelaajamäärän, free to playn ja ennen kaikkea vanhan pelimoottorin, johon on jo vuosia kehitelty erilaisia apuohjelmia. Huijareitakin näkee ihan päivittäin, vaikkei nyt ihan jokaisessa, tai joka toisessa matsissa. Kyllä se silti syö peli-iloa, ja ennen kaikkea fiilistä laittaa rahaa kiinni, kun speedhackeri painaa squadin nurin. Tässä pelissä vielä huijarit on todella, todella helppo spotata. Jos sut sulatetaan liikkeessä alle sekunnissa, ja sut tappanut kaveri pelaa, liikkuu ja reagoi kuin botti, voi johtopäätökset vetää jo ennen kuin näkee ampumista.
 
Monesti ollaan joko liian liipaisinherkkiä, tai vaihtoehtoisesti juostaan toiseen suuntaan.

Ammutaan kaikkea mikä liikkuu 300m päässä osumatta mihinkään ja otetaan pataan ekalta tyypiltä joka ampuu takaisin. Noita kavereita on kyllä melkoinen satsi. Sitten kanssa niitä, jotka syöksyy yksinään taisteluun tai vaihtoehtoisesti eivät tule tiimin mukana auttamaan. Välillä vaan tuntuu ettei joidenkin pelaajien pään sisällä liiku yhtään mitään kun katsoo mitä kaikkea jotkut touhuaa. Ärsyttävimpiä on silti mielestäni disconnecterit, ihan liikaa läksii jengi veke vaikka voisi revata/spawnata. Jotain kevyttä seurausta saisi tulla tuosta, jotta saataisiin kannustettua jäämään peleihin. Ragequittereille vaikka minuutin cooldown lobbyyn, ennenkuin pääsee uuteen peliin.
 
Ammutaan kaikkea mikä liikkuu 300m päässä osumatta mihinkään ja otetaan pataan ekalta tyypiltä joka ampuu takaisin. Noita kavereita on kyllä melkoinen satsi. Sitten kanssa niitä, jotka syöksyy yksinään taisteluun tai vaihtoehtoisesti eivät tule tiimin mukana auttamaan. Välillä vaan tuntuu ettei joidenkin pelaajien pään sisällä liiku yhtään mitään kun katsoo mitä kaikkea jotkut touhuaa. Ärsyttävimpiä on silti mielestäni disconnecterit, ihan liikaa läksii jengi veke vaikka voisi revata/spawnata. Jotain kevyttä seurausta saisi tulla tuosta, jotta saataisiin kannustettua jäämään peleihin. Ragequittereille vaikka minuutin cooldown lobbyyn, ennenkuin pääsee uuteen peliin.

Nää poistujat on kyllä tyhmiä, kun ei siinä ole mitään menetettävää jäädä seuraamaan. kahden viikon sisään mahtunut kuitenkin 2kpl pelejä missä ollaan kahdella miehellä voitettu.
 
Ammutaan kaikkea mikä liikkuu 300m päässä osumatta mihinkään ja otetaan pataan ekalta tyypiltä joka ampuu takaisin. Noita kavereita on kyllä melkoinen satsi. Sitten kanssa niitä, jotka syöksyy yksinään taisteluun tai vaihtoehtoisesti eivät tule tiimin mukana auttamaan. Välillä vaan tuntuu ettei joidenkin pelaajien pään sisällä liiku yhtään mitään kun katsoo mitä kaikkea jotkut touhuaa. Ärsyttävimpiä on silti mielestäni disconnecterit, ihan liikaa läksii jengi veke vaikka voisi revata/spawnata. Jotain kevyttä seurausta saisi tulla tuosta, jotta saataisiin kannustettua jäämään peleihin. Ragequittereille vaikka minuutin cooldown lobbyyn, ennenkuin pääsee uuteen peliin.

Nää poistujat on kyllä tyhmiä, kun ei siinä ole mitään menetettävää jäädä seuraamaan. kahden viikon sisään mahtunut kuitenkin 2kpl pelejä missä ollaan kahdella miehellä voitettu.

Ei mua disconnectaajat niin haittaa. Mun kokemuksen mukaan yleensä ne on jo kuolemaansa asti olleet täysin hyödyttömiä, ihan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Mutta eikös tuossa edellisessä päivityksessä tullut vähäinen rangaistus disconnectaajille? Muistaakseni jos disconnectaa 3 kertaa lyhyen ajan sisään, saa pienen cooldownin seuraavaan peliin.
 
Tuo jossain pätsissä ollut cooldown pelistä kesken lähteville oli "vahingossa" päässyt updateen.
Se on nyt poistettu ja virallisesti "ehkä tulossa joskus".

cs:gossa oli kyllä mielestäni hyvä cooldown systeemi. Aina kesken pelin jos lähdit niin cooldown kasvoi pikkuhiljaa pidemmäksi. Ja jos pelasit kunnolla niin se resetoitui parin viikon välein.
 
Aika kovia buffeja/nerffejä sekä muita muutoksia tulossa. Esimerkiksi
  • LONGBOW DMR
    • Increased fire rate 1.2 -> 1.6

    • Increased magazine size
      • Base mag increased: 5 -> 6 rounds

      • Common mag extender increased: 6 -> 8 rounds

      • Rare mag extender increased: 8 -> 10 rounds

      • Epic mag extender increased: 10 -> 12 rounds
  • WINGMAN
    • Reduced magazine size
      • Base mag reduced: 6 -> 4 rounds

      • Common mag extender reduced: 8 -> 6 rounds

      • Rare mag extender reduced: 9 -> 8 rounds

      • Epic mag extender reduced: 12 -> 10 rounds
  • SPITFIRE
    • Reduced base damage: 20 -> 18

    • Magazine extender attachments reduced
      • Common mag extender reduced: 45 -> 40 rounds

      • Rare mag extender reduced: 55 -> 45 rounds

      • Eprc mag extender reduced: 60 -> 55 rounds

1.1.1 Patch Notes - Patch going live around 10am PST on 4/16 : apexlegends
 
Aika raju nerffi wingmaniin, ei tuohon loppupeleissä edes kuole hirveän usein. Oikeastaan tuota näkee lähinnä oikeasti kovien pelaajien käsissä, jotka sulattavat muita aseesta huolimatta. Ennemmin näkisin buffeja noille vähemmän käytetyille aseille, kuin nerffejä noille heikoille. Tuo Spitfirenkin nerffi hieman siinä ja siinä, ihan hyvä asehan se on mutta melkein aina valitsen mieluummin R301. Muutokset kultaisiin aseisiin ja Causticciin/Gibraltariin vaikuttavat ihan järkeviltä.
 
Aika raju nerffi wingmaniin, ei tuohon loppupeleissä edes kuole hirveän usein. Oikeastaan tuota näkee lähinnä oikeasti kovien pelaajien käsissä, jotka sulattavat muita aseesta huolimatta. Ennemmin näkisin buffeja noille vähemmän käytetyille aseille, kuin nerffejä noille heikoille. Tuo Spitfirenkin nerffi hieman siinä ja siinä, ihan hyvä asehan se on mutta melkein aina valitsen mieluummin R301.
Myös omasta mielestä Wingmanin nerffi on turhan raju. Ok, tekeehän se kovaa damagea mutta samalla se yksi harvoista oikeasti taitoa vaativista aseista. Myös Spitfiren nerffiä ihmettelen sillä itsekin otan lähes poikkeuksetta R99/R301 ennen Spitfireä. Sinällänsä jännä että noille ei tullut nerffiä. Ehkä nuo "Ärrät" on sitten tasapainossa.
 
Näen nuo ase-nerffit hyvinä poislukien Wingmanin nerffi. Itse tullut käytettyä Spitfireä paljon, sillä minusta se on melko lyömätön lähitaistelussa suuren lippaansa takia. Tuolle on tullu myös kuoltua monta kertaa tilanteessa, jossa ei saa vastustajaa hengiltä yhdellä R99:n tms. liippaalla ja joutuu lataamaan, jolloin spitfiren omaava vastustaja taas voi vaan räiskiä nappi pohjassa kun kudit eivät lopu. Nyt voisi Longbowin ottaa pitkän tauon jälkeen taas aktiiviseen käyttöön.
 
Toinen asia mitä en tässä päivityksessä ymmärrä on tuo "Battlepass XP nerf". Nyt päivän ensimmäisestä top 5 sijoituksesta saa yhden Battlepass levelin eli tuota helpotettiin todella paljon. Joka päivä seasonin ajan yksi peli top 5 joukkoon niin Battlepass on täynnä, ompa vaikeaa. Itsellä yksi motivaatiotekijä on ollut muun pelaamisen ohella farmailla tuota rauhassa ylöspäin mutta nyt tuostakin tehtiin liian helppoa :tdown:
 
Toinen asia mitä en tässä päivityksessä ymmärrä on tuo "Battlepass XP nerf". Nyt päivän ensimmäisestä top 5 sijoituksesta saa yhden Battlepass levelin eli tuota helpotettiin todella paljon. Joka päivä seasonin ajan yksi peli top 5 joukkoon niin Battlepass on täynnä, ompa vaikeaa. Itsellä yksi motivaatiotekijä on ollut muun pelaamisen ohella farmailla tuota rauhassa ylöspäin mutta nyt tuostakin tehtiin liian helppoa :tdown:

Eihän tuo ollut kuin muutaman päivän ajan... Maksimissaan kolme kertaa kerkeää saamaan tuon bonuksen.
"From approximately 10AM PST 4/16 through approximately 10AM PST 4/18, your first Top 5 of the day (your squad places 5th or better in a match) will grant you 1 full bonus Battle Pass Level (29,500 BPP)"
 
Gibraltar ja Caustic buffit kuulostavat myös hyvältä, taidan itse ottaa toisen näistä omaan rosteriin.

Caustic

  • Fortified Passive Perk added: reduces damage taken by 10%
  • Gas Damage per tick increased: 1 -> 4
  • Ultimate Throw distance increased: 28 meters -> 33 meters
Gibraltar

  • Fortified Passive Perk added: reduces damage taken by 10%
  • Gun Shield health increased: 50 -> 75

Gibraltarilla Tier 3 armor 200hp, Passive Shield 75hp + 10% damage reduce =302,5hp
 
Nerffataan ase, joka vaatii edes hitusen taitoa... Pelistähän on tulossa enemmän ”noob friendly”, eikä oikein kannusta minkäänlaiseen taitojen kehittämiseen, saati sitten voittoon, mutta se on taas asia erikseen. Katsotaan jatkuuko tämä alamäki vai saako Respawn vielä pelastettua pelinsä. Seuraavaksi varmaan nerffataan R-99, koska se sulattaa vihollisen nopeasti osaavissa käsissä... Twitterissä olikin hyvä kommentti, että kohta TTK on niin korkea, että 1v3 on täysi mahdottomuus.

Alku hype on kuollut ja jäljellä on aika helvetin tylsä peli... Sisältöäkin lupailtiin, mutta ainoa mitä on tähän mennessä saatu on tuo kämäinen battle pass.

SUOLAA
 
Onneksi ei omaan R301 + R99 comboon koskettu.
Oma pelaaminen loppuu, jos bunnyhop healing poistetaan :D
 
Sisältöäkin lupailtiin, mutta ainoa mitä on tähän mennessä saatu on tuo kämäinen battle pass.

Onhan tuonne myös tullut Havoc ja Octane mutta juu, enemmän kaipaisi. Watson ja L-Star ovat seuraavana mutta ainakaan jälkimmäinen ei ihan merkittävästi peliä muuta, kun on droppiase. Kaipaisi lisää ihan yleisesti saatavilla olevaa loottia eikä uusi karttakaan olisi jossain kohtaa pahitteeksi.
 
Alku hype on kuollut ja jäljellä on aika helvetin tylsä peli... Sisältöäkin lupailtiin, mutta ainoa mitä on tähän mennessä saatu on tuo kämäinen battle pass.
Vähän samat fiilikset, silti on tullut pelailtua kohtalaisen ahkerasti. Itsekin toivoisin myös lisää sisältöä, esim joku seuraavista voisi olla mukava

- Squadin lisäksi Duo -pelimuoto
- Mahdollisesti muuttuvia teemapohjaisia pelimuotoja, esim "Wingman only" tjsp tavallisen moden lisäksi
- Uusi kartta tai ainakin jotain muutoksia nykyiseen karttaan
- Enemmän uusia aseita
- Viikottaisia/päivittäisiä haasteita tai questeja tyyliin "Get 5 Flatline kills in one round"
- "Paragon" levelit
 
Vähän samat fiilikset, silti on tullut pelailtua kohtalaisen ahkerasti. Itsekin toivoisin myös lisää sisältöä, esim joku seuraavista voisi olla mukava

- Squadin lisäksi Duo -pelimuoto
- Mahdollisesti muuttuvia teemapohjaisia pelimuotoja, esim "Wingman only" tjsp tavallisen moden lisäksi
- Uusi kartta tai ainakin jotain muutoksia nykyiseen karttaan
- Enemmän uusia aseita
- Viikottaisia/päivittäisiä haasteita tai questeja tyyliin "Get 5 Flatline kills in one round"
- "Paragon" levelit
Epicille hatun nosto siitä, että se on tuonut ilmeisesti erittäin nopeaa tahtia uutta sisältöä Fortniteen. Olisipa sama tahti tässäkin... Itse olen alkanut kaipaamaan sitä Ranked-modea, vaikka sellainen tuskin koskaan tulee. Competive on se mikä itseäni koukuttaa varsinkin CS:ssässä. Mitään varsinaista hyötyähän siinäkään ei voitoista saa, mutta pelkästään se kilpailuhenkisyys saa yrittämään. Apexissa itseltäni puuttuu kokonaan voiton halu, joten peli on kiivaiden taisteluiden välissä melkoisen tylsä. En tiedä auttaisiko alueen pienentymisen nopeuttaminen, koska mid-game on lähinnä tylsää juoksua/lootaamista. Ja ei olisi pahitteeksi pieni porkkana niistä voitoista... Vaikka vain vähän craftäys materiaaleja...
 
Apexissa itseltäni puuttuu kokonaan voiton halu, joten peli on kiivaiden taisteluiden välissä melkoisen tylsä. En tiedä auttaisiko alueen pienentymisen nopeuttaminen, koska mid-game on lähinnä tylsää juoksua/lootaamista. Ja ei olisi pahitteeksi pieni porkkana niistä voitoista... Vaikka vain vähän craftäys materiaaleja...

Toivotaan, että mid gamen rakenne muuttuu vilkkaammaksi taistelun osalta. Uusimman päivityksen jälkeen tämä "Drop Ship" liikkuu kuitenkin 50% nopeempaa.
Respawnin omin sanoin tämä pitäisi vaikuttaa siihen, että jengi jakantuu tasaisemmin pitkin karttaa. Aika pitkälti kuitenkin ennen tilanne ollut se, että vähintään 2/3 tiimeistä hyppää sen ensimmäinen 10sekunnin aikana ja alkaa ihan älyttömät alkutaistelut.

Crafting materiaaleja olisi kyllä kiva saada, esimerkiksi 3 tehtävää päivässä, joista saa aina 10 crafting matskua per tehtävä tai sitten tuo ehdottomasi voitoista.
Toivoa saa. :)
 
Joku tässä pelissä on viime päivinä tökkinyt itse servereiden lisäksi. Tuntuu että 80% porukasta hot droppaa samaan paikkaan ja sitten voikin heittää nopalla kuka voittaa kun lootin laatu on huonontunut.
 
Jahas, alla olevan videon mukaan ei saataisi uutta sisältöä ennen season 2:sta vaikka se on oikeastaan yksi suurimpia asioita mitä peli kaipaisi (sulavien servujen ohella). Aika pettymys, Watsonia ja L-staria odoteltiin jo tähän seasoniin eivätkä ne nyt tietysti yksinään paljoa muuttaisi. Paljoa muutakaan puhetta ei tainnut season 2 lisäsisällöstä olla, pl. se joku tuleva lisäalue nykyiseen karttaan. Hieman huolestuttaa, että tuleeko peli lopulta kuolemaan sisällön puutteeseen. 1ase+legend per 2-3kk ei oikein riitä nykymaailmassa, kun kilpailijat laittavat uutta sisältöä huomattavasti nopeampaa tahtia.

 
Alkaa tuo karttakin vähän tympimään, tekstuuritkin jotenkin mahttoman kauheat vaikka graffat tapissa. Olishan tuossa vaikka mitä parannettavaa.
 
Jahas, alla olevan videon mukaan ei saataisi uutta sisältöä ennen season 2:sta vaikka se on oikeastaan yksi suurimpia asioita mitä peli kaipaisi (sulavien servujen ohella). Aika pettymys, Watsonia ja L-staria odoteltiin jo tähän seasoniin eivätkä ne nyt tietysti yksinään paljoa muuttaisi. Paljoa muutakaan puhetta ei tainnut season 2 lisäsisällöstä olla, pl. se joku tuleva lisäalue nykyiseen karttaan. Hieman huolestuttaa, että tuleeko peli lopulta kuolemaan sisällön puutteeseen. 1ase+legend per 2-3kk ei oikein riitä nykymaailmassa, kun kilpailijat laittavat uutta sisältöä huomattavasti nopeampaa tahtia.


Tottahan tuo on.

Joudun työni puolesta olemaan tekemisissä alakouluikäisten lasten kanssa ja sitä kautta Fortnite on tullut tutuksi vaikka itse en sitä pelaakaan. Käsittääkseni sisältöä pusketaan kokoajan ja siitähän juniorit tykkää. Eikä kyse ole sielläkään mistään maata mullistavista asioista. Apexin pelimekaniikat ovat timanttia ja olisi sääli jos peli kuolisi sisällön puutteeseen. Pieniä kosmeettisia juttuja ja vaikka viikottaisia questeja joista palkinnoiksi vaikka crafting materialeja. Ei luulisi olevan ylivoimaisen vaikeaa tuoteuttaa? Suuremmat linjat kuten uudet legendit, mappimuutokset ja aseet vaikka sitten joka seasonille. Nythän tähän ei tule sisällön puolesta sitä vähääkään.
 
Pieniä kosmeettisia juttuja ja vaikka viikottaisia questeja joista palkinnoiksi vaikka crafting materialeja. Ei luulisi olevan ylivoimaisen vaikeaa tuoteuttaa?

No tämä. Ei luulisi olevan turhan haastavaa mutta jostain syystä devejä ei tunnu kiinnostavan. Pelissä pitäisi periaatteessa olla muutenkin jotain joka kannustaisi 1) pelaamaan mahdollisimman usein, 2) squadia selviytymään mahdollisimman pitkään, 3) keräämään tappoja ja 4) oikeasti voittamaan. Nykyisellähän pärjäämisestä ei oikeastaan saa kuin expaa. Nuo mainitsemasi crafting materialssit olisi helppo keino toteuttaa tämä. Esimerkiksi PUBGissahan pärjäämisestä palkitaan battlepointseilla, joilla voi ostaa lootcrateja. 1. kohtaan riittäisi vaikka jokin +10 crafting materialia päivän ensimmäisestä pelistä ja ekasta voitosta vähän enemmän. 2. kohta kannustaisi pärjäämään ja lisäksi antaisi lisämotia jäädä peliin kuolemisen jälkeen seuraamaan omaa squadia. Nykyisellähään moni vieläkin ragequittaa heti downeista tai kuolemisesta vaikka tilanteen voisi vielä pelastaa. 3.-4. antaisi jotain lisäpalkintoa siitä, että pelaa hyvin. Onhan tuo voittaminen voittamisenakin kivaa mutta kyllähän tuo maku siitä pikkuhiljaa lähtee, kun noita napsahtelee osittain tuurillakin tässä. Periaatteessa näitä kaikkiahan palkitaan toki tuon season passin pisteiden muodossa mutta sekin on vain niille jotka on sen ostaneet ja rajattu määrä kunnes levut siitäkin täynnä. Tai sitten vaikka noita mainitsemiasi questeja, ei luulisi joidenkin yksinkertaisten olevan vaikeaa (esim. kerää tappo kymmenellä eri aseella, pääse top3 kolmella eri hahmolla).

Mappien osalta ymmärrän sen, että toimivien sellaisten tekeminen kestää ja vie aikaa. Tuo yhden mapin ongelma vaan korostuu sen pienuuden myötä, kaikki paikat alkavat olemaan jo tuttuja ja alueella ei ole mitään uutta. Esimerkiksi PUBGissa Erangel oli niin suuri, että siinä pelialueen koluaminen kesti pidempään ja rinki saattoi usein viedä harvoin käydyille alueille. Sen sijaan nuo legendit ja erityisesti aseet luulisi olevan taas vähän helpompia toteuttaa. Jotain uusia naattejakin voisi periaatteessa tehdä, vaikka perinteisempiä savuja, flasheja tai stunneja jos ei muuta keksi. Soolot ja duotkin olisi paljon kaivattuja eikä niistäkään ole vissiin puhuttu juuri mitään. Ymmärrän pelin olevan suunniteltu noille kolmen tiimeille mutta en näe miksei pienemmätkin määrät voisi toimia. Tietysti myös jokin ranked muoto olisi ihan kiva, että pelien taso ei heittelisi niin älyttömästi. Välillä voittaa suurinpiirtein silmät kiinni kun vastaan tulevat squadit on lvl0 ja sitten toisissa peleissä vihollisena on jotain 10k tapon kavereita, jotka sulattaa sekunnissa. Sinänsä huvittavaa, että devaajat puhuvat paljon tuosta kilpailullisuudesta mutta peli heittää matsit ihan randomilla ilman mitään pelaajien tasojen tarkastamista.
 
XEW6bEa.gif


Tää oli aika jännä kyllä. Oon monta kertaa esteen/nurkan taakse kuollut, mutta en kyllä oven läpi vielä :)
 
Perus mobiilinettipelaaja 200 ms pingillä. Vastapuolella siis.

Sen ruudulla ovi oli vielä auki ja ehti losauttaa siitä.
 
Perus mobiilinettipelaaja 200 ms pingillä. Vastapuolella siis.

Sen ruudulla ovi oli vielä auki ja ehti losauttaa siitä.
Jep eihän tuossa ongelmaa olisi ollut jos ei olisi itse ampunut tota yhtä kutia ohi. Täytyyks tässä itsekin sitten alkaa pelaamaan mobiilinetin kautta? :)
 
Perus mobiilinettipelaaja 200 ms pingillä. Vastapuolella siis.

Sen ruudulla ovi oli vielä auki ja ehti losauttaa siitä.
Servun pitäisi hylätä tuommoiset osumat. Esim BFV:ssa yli 120 pingin jälkeen pitää ottaa enemmän ennakkoa jos haluaa osua.

Samalla pitää mainita että miten lagivia servuja ei ole vieläkään korjattu. Vähemmän nuita kyllä tulee mitä pari kuukautta aiemmin.
 
Oliko tässä vielä jotakin ongelmaa Nvidian Turing korttien kanssa? Tuntuisi itsellä kaatuilevan tasaisesti 15min välein toisin kuin vanhalla 980Ti:llä. Kokeiltu on vanhempaa ajuria ja vakiokelloja, mutta ei mitään vaikutusta.
 
Oliko tässä vielä jotakin ongelmaa Nvidian Turing korttien kanssa? Tuntuisi itsellä kaatuilevan tasaisesti 15min välein toisin kuin vanhalla 980Ti:llä. Kokeiltu on vanhempaa ajuria ja vakiokelloja, mutta ei mitään vaikutusta.

Itsellä oli ainakin ensimmäinen peli, jossa prosessorin ylikellotusta piti hieman viilata.
 
Tulipas itsellekkin napattu tämä koneelle ja täytyy sanoa että kun alun sekoilusta selviää (eka pelipäivä n. 4h pelasin ja taisin muutaman vihun spotata mut mihinkään en osunu, kuolin siis vain)

Toinen pelisessio meni jo huomattavasti paremmin ja taisimpa muutaman taponkin saada... Pitääpäs suunnistaa tuonne discoon niin ei ihan niitä rämäpäitä saa squadiin.
 
Täytyy kyllä myöntää että ei ole paljoa muita br pelejä tullut tämän ilmestyttyä pelattua. Tässä tuntee osaavansa ja peli sujuu, season 1 on voittojakin ropissut reilusti, varmaan yhtä paljon kuin pubgissa vuoden aikana. Nyt kun on kaikilla hahmoilla tullut pelattua, niin alkaa peli sujumaan mukavasti kun ei ole peli hahmosta kiinni vaan kaikilla sujuu peli.
 
Mistä johtuu, että kun ultimate ability latautuu 100% niin kun juoksen hahmollani ase kädessä niin hahmo vähän väliä ottaa ultimate aseen esille ja heittää aseen selkään? Esim bangalorella ultimatena on tommoinen kranaatti ja se ottaa sen esille automaattisesti vähän väliä? Raivostuttavaa kun olet taisteluun menossa ja käteen sujahtaakin kranaatti!?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 924
Viestejä
4 561 081
Jäsenet
75 066
Uusin jäsen
wilhelm-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom