Itellä nousi PUBG replaylla testattuna avg fps 171->178 ja 1% lowit 137->143. Muutaman prosentin sai. Youtubessa melko paljon materiaalia joissa ton PBO vaikutus pelisuorituskykyyn on just noin 0-3% välillä.
Jeps, joo kattelin vähän youtube ja redditiä useamman tunnin, mutta tuonkin ajan ois voinu käyttää laittamalla PBO päälle biosista ja säätämällä itse.
Muistit ei oo B-die, joten ei varmaan kovin hyvin timingsit parane. tais olla nämä
G.Skill F4-3600C16D-32GTZNC, halvin hinta 117€.
Olen miettiny ostaakko tohon B-diet, täälläkin pari kertaa myyty, 5800x3D, tai nyt alko himottaan että joko CPU upgrade uusiin AMD.
Jos tolla PBO, curve ja muistisäädöllä "säästäis" rahat muuhun käyttöön
mutta 12 coresta ei halua luopua, kun koneella teen muutakin kuin pelkkää peliä.
Kone ei ollut alunperin vakaa, asuksen bios xmp ei toiminut autolla vaan manuaalisesti joutu laittaan, uusin bios toimii suoraan auto.
muutama peli joskus kaatuili ja viimeisimpänä cyberpunk 2.0 , syynä CPU kuuma ja huono kotelon ilmankierto, tosin mietin, että saattoi olla myös jännitevaihtelut ja ehkä sittenkään noi mun muistit ei ollut täysin vakaat. Tosin nyt toimi kuin junan vessa
Toi 0-3%, toki minimit paranis ehkä ei kuulosta houkuttelevalta, vrt. että joutuis taas koneen vakauden kanssa taistelemaan, mutta kiinnostais kyllä, Siksi hommasin ton AIO:n jos kokeilis kellotella, alivoltituksella vois säästäis vähän watteja, mutta toi CPU vie niin vähän että ei suurta hyötyä.
Toisaalta miettiä että noin 1000e uusi AMD (CPU, emo, muistit + ehkä nvme), riippuen ostaakko myös uudempaa nvme asemaa lisäksi. 3D prossuja joutuu varmaan odottelemaan tovin.
Koneen käyttö 4k pelaaminen ja vähän muuta.