Ne oli jo alunperinkin Intelin tehottomien Atomien kanssa kilpailevilla tablettiprossuytimillä.Kyllähän 6 vuotta vanhoissa konsoleissa esim ps4/xbox one on ollut jo 8 ydintä eikä ole kauheasti ollut tarvetta useammalle kuin 4 ytimelle sinä aikana tietokoneella pelatessa.
Pelinkehittäjien tekemä koodin optimointi moneen säikeeseen oli jo pelkästään ihan sitä varten että saatiin mitään pyörimään niissä.
Eikä isompien tehojen käyttöön saamiseksi.
Kahdeksanytiminen energiatehokkaimmilleen alikellotettu Sandy/Ivy Bridge olisi ollut ihan eri asia.
Ja kaiken Wintoys10 PC:ssä pyörivän taustatauhkan takia neliytiminen prossu on ollut aika low endia jo useamman vuoden.
Varsinkin hyperthreadittömät prossuthan ovat helposti nikotelleet vaativammissa peleissä useamman taustatauhkan sattuessa vaatimaan prossuaikaa samaan aikaan.