Joo pakko melkein Nvidian leikata 3090 hintoja, jos ei niin ei taida olla väliksi vaikka saatavuus jääkin pieneksiNo hintansa puolesta toi teurastaa Nvidian talossa ja puutarhassa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Joo pakko melkein Nvidian leikata 3090 hintoja, jos ei niin ei taida olla väliksi vaikka saatavuus jääkin pieneksiNo hintansa puolesta toi teurastaa Nvidian talossa ja puutarhassa.
Tämä.RT-lukuja ei sitten näytetty.
Sieltähän tulossa se 3080 Ti malli. 3090 sitten niille jotka haluaa sen 24GB muistia.Joo pakko melkein Nvidian leikata 3090 hintoja, jos ei niin ei taida olla väliksi vaikka saatavuus jääkin pieneksi
Mun mielestä pieni pettymys, valitettavasti. Ei DLSS-vastineesta puolta sanaa, suorituskyky vuotojen mukainen ja hinnat meni 6900XT:tä lukuunottamatta yli mun ennusteen.
Ja mitä helvettiä se muistinjakotekniikka nyt sitten muka tarjoaa? Olisiko vähän voineet avata käytännön hyötyjä? Tämä myös päällä kaikissa graafeissa, eli ei apples-to-apples -vertailuja. 6900XT-vertailuun vedetty sen lisäksi vielä päälle "rage mode" eli ylikellotettu. No jaa.
Juu no 3080Ti ei vielä ole julkista. Ja jos ~1k€ saa sen 3090 suorituskyvyn rage moodilla niin ei tarvi montaa kertaa miettiä.Sieltähän tulossa se 3080 Ti malli. 3090 sitten niille jotka haluaa sen 24GB muistia.
Kannattaa muuten huomioida että osassa dioissa näyttää olevan ruo RAGE ylikellotus mode päällä.
Mun mielestä pieni pettymys, valitettavasti. Ei DLSS-vastineesta puolta sanaa, suorituskyky vuotojen mukainen ja hinnat meni 6900XT:tä lukuunottamatta yli mun ennusteen.
Ja mitä helvettiä se muistinjakotekniikka nyt sitten muka tarjoaa? Olisiko vähän voineet avata käytännön hyötyjä? Tämä myös päällä kaikissa graafeissa, eli ei apples-to-apples -vertailuja. 6900XT-vertailuun vedetty sen lisäksi vielä päälle "rage mode" eli ylikellotettu. No jaa.
Nvidian vastausta ihmetellessä.
Itse ymmärsin niin että sillä saa lisäpotkuja prosessorin muistista jos löytyy uusi amd prossu kanssa. Nuo luvut ovat ilman ragemodia.Nyt menivähän ohi... siis pitää käyttää amd overclock "rage" nappia, että saa kaikki tehot käyttöön. Miksi ne ei ole kokoajan käytössä?
Toivotaan että PALJON.Kuinkakohan monta 3080 korttia tänään vapautuu pois jonoista ympäri maailmaa?
Tuossa on vielä tuo RT-kysymys vastaamatta, mutta muuten kyllä hyvä matsi tulossa.On se melkoinen jytky. 3080 ja 6800Xt aika lailla hinta-laatu samaa luokkaa, mutta nyt näyttäisi, että 3090 on nöyryytetty ja AMD vei nyt sen kuninkaan kruunun.
Itse ymmärsin niin että sillä saa lisäpotkuja prosessorin muistista jos löytyy uusi amd prossu kanssa. Nuo luvut ovat ilman ragemodia.
En usko että 3090 hinta laskee vaan juurikin vastaavat tuolla 3080 Ti mallilla mikä on käytännössä 3090 puolitetulla muistilla.Juu no 3080Ti ei vielä ole julkista. Ja jos ~1k€ saa sen 3090 suorituskyvyn rage moodilla niin ei tarvi montaa kertaa miettiä.
Ihmettelisin jos tällä ei olisi vaikutusta 3090 hintoihin...
6800xt diassa ei ole.Kaikissa dioissa kyllä lukee rage mode
Paljonko tuolla RT on edes lopulta merkitystä, niin harvassa pelissä ja kun katselin videoita niin hyvin harvassa pelissä näytti tekevän mitään huomattavaa eroa. Muutenkin vaikuttaa olevan lastenkengissä vielä kun tehot ei näytä riittävän edes nvidian korteilla kunnolla
Voi olla. Toki 12GB GDDR6X muistia vs 16GB GDDR6 voi olla mielikuvana paha myös. No saa nähdä millaset speksit tulee....En usko että 3090 hinta laskee vaan juurikin vastaavat tuolla 3080 Ti mallilla mikä on käytännössä 3090 puolitetulla muistilla.
6800xt diassa ei ole.
Niissä on myös se smart access memory päällä. Kiva nähdä onko erot samoja intelin alustalla.Kaikissa dioissa kyllä lukee rage mode
Väitän että edellisen sivun screenshotissa lukee 6800XT with smart access and rage mode.
Katsot ylikellodiaa kun tavallinenkin tarjolla.
Mielestäni näin 5.11 tuolle perus 6800 -mallille?6800 $579 18.11.
6800XT $649 18.11.
6900XT $999 8.12.
Ryzen 5000-series.Mielestäni näin 5.11 tuolle perus 6800 -mallille?
Ach so, kiitos oikaisusta. Innostuin joRyzen 5000-series.
Eli 6800/6800XT pääsee vasta tilaamaan kolmen viikon päästä.
Eikös se muutenkin nopeimman näyttiksen kaveriksi yleensä hommata nopein prossu?Kiintoisaa nähdä, että onko tehot tasan 3090 vastaavat, jos kaverina esim. i9-9900K, koska onhan sekin kallis päivitys, että pitää amd prossu + emo hommata ja kortti, että saa kunnon tehoja.