Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
vinkkejä mitä komponentteja kannattaisi valita
Asuksen 5090 Astralia oon harkinnut, mut virtalähde aiheuttaa viellä tuumailua.5090 tuohon budjettiin. Laittaisin itsekkin omaan myllyyn, jos ois varaa, tosin pitäisi myös pistää isompi virtalähde
Pidetään mielessäJos on hyvä budjetti niin tee hienon näköinen kone, ja panosta myös näyttöön, näppikseen ja hiireen, ja tuoliin... jotka siis jo on mutta kunhan koko setti on samaa kaliiperia.
Hyvä tietääTuli mieleen jos Asukselta haluat, niin heillä on väliin all asus tms kampanjoita, mutta en ole koskaan perehtynyt ja ei taida tällä hetkellä olla mitään.
Vai oliko oikea nimike Asus cashback, mutta nämä vaatii vähän valmistelua ja odottelua ja tosiaan nyt kun SSD ja DDR5 hinnat taivaissa niin voi olla hiljaisempaa.
Valmiskoneitakin voi katsoa jos ei ole tarvetta kiristää budjettia.
Pelkkä pelikone pärjää kyllä hyvin 9800x3d:llä, niin säästää rahat GPU, mutta jos tarvii paljon coreja laskentaan niin eri juttu.
Omaa konettani en kyllä pystyis ns. "kerralla" ostaan.
Olen ostanut osia ja päivitellyt silloin tällöin ja todella tarkkaan valikoinut tarjouksia ja muutama käytetty, mutta nyt tosiaan hankalampaa, hintojen nousun takia.
Ja 5090 vaatii sen 1000w, oma on 860W ja vois se ehkä riittää, mutta ennemmin kattelisin corsairin tai asuksen parempia malleja, tai jos jotain löytyy tarjouksista.
Gigantilla on Asus cashback kampanja nyt. AIO:sta en osaa sanoa, olen kerran ostanut arcticin jonkun mallin, mutta se jäi asentamatta ja myin pois ja ilmajäähy tilalle.
Joo tota Noctuan NH-D15 G2 chromax.blackkiä oon miettiny jos päätän ilmajäähyllä mennä.Gigantilla on Asus cashback kampanja nyt. AIO:sta en osaa sanoa, olen kerran ostanut arcticin jonkun mallin, mutta se jäi asentamatta ja myin pois ja ilmajäähy tilalle.
hwbusters.com
Kiitos paljon vinkistä. Näyttis tilattu ja viellä pitää toi loppu kone tilailla. Aattelin et tilaan loput osat Datatronicilta. Toi coolerin kaa viellä jääny miettii kun oon tottunu käyttää ilmajäähyy.. Toki toi Articin AIO ois aika kova mut en oo ennen noitten nestejäähdytysten kaa pelaillu menee.. Onko sit toi Noctuan nh-d15 g2 riittävä tolle 9800x3d:eelle?Jos kun kerta budjettia löytyy, niin tosta:
Part List - AMD Ryzen 7 9800X3D, GeForce RTX 5090, Fractal Design North XL ATX Full Tower - PCPartPicker
Part List - AMD Ryzen 7 9800X3D, GeForce RTX 5090, Fractal Design North XL ATX Full Towerfi.pcpartpicker.com
Psu on hiljainen, gpu on hiljainen. Emoon en panostanut ton enempää koska et varmaan usb 4 tee mitään ja tolla emolla saat prossuun 2x pcie 5.0 ssd:tä kiinni. Toki emoon voi aina panostaa lisää jos tarveta tai ostaa sen usb4 kortin jos sitä tarvii.
Lisäksi 500 € säästää puolittamalla muistin määrän 32 gigaan:
![]()
Patriot Viper Elite 5 Ultra RGB 32 Gt (2 x 16 Gt) DDR5 6000 MHz, CL28 -muisti (XMP/EXPO)
Patriot Viper Elite 5 Ultra RGB on DDR5-muistipaketti, joka on suunniteltu nykyaikaisiin, suorituskykyisiin pöytätietokoneisiin. Paketti sisältää kaksi 16 gigatavun moduulia, tarjoten yhteensä 32 gigatavun kapasiteetin vaativiin sovelluksiin ja pelaamiseen. Sen 6000 MT/s siirtonopeus ja CL28-latens…www.multitronic.fi
![]()
445,00 € | Goodram IRDM DDR5 IR-6400D564L32S/32GDC muistimoduuli 32...
Muistit / Goodram IRDM DDR5 IR-6400D564L32S/32GDC, 32 GB, 2 x 16 GB, DDR5, 6400 MHz, 288-pin DIMMdatatronic.fi
![]()
Corsair HX1500i Shift ATX v3.1 PSU Review - Page 9 of 11 - Hardware Busters
Hardware Busters - Corsair HX1500i Shift ATX v3.1 PSU Review - PSUshwbusters.com
![]()
MSI GeForce RTX 5090 Suprim SOC Review
The MSI GeForce RTX 5090 Suprim SOC is the best RTX 5090 custom design that we've tested. Thanks to its large cooling solution, paired with perfect fan settings, it's the quietest card available, much quieter than the Founders Edition. Thanks to the factory OC you also get some extra performance.www.techpowerup.com
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.