knz0
300 yard drive
Sportsit on EOL ja nää uudet Ballistixit korvaa ne.Jotenkin ihmetyttää, että samalla kun nuo uudet(?) on tarjouksessa, vanhoja kunnon Sportseja ei enää saa. Toivottavasti on e-die myös uusissa.
No, enpä osta enää 8GB muisteja. Jos ostan, niin ostan 16GB palikoita suoraan.
--
Crucialit on ainoat muistit, joissa XMP ja 3200MHz toimi suoraan ja ilman kikkailuja 2700X:n kanssa, vaikka väärässä langassa olenkin sen prosessorin kanssaMyös 4x8GB ja XMP meni kiltisti päälle Crosshair VI Herolla.
Kaikissa 3000 C15 / 3200 C16 / 3600 C16 Ballistixeissa ja Ballistix RGB:eissä on Rev.E. piirit. Ballistix MAX 4000 C18 ja 4400 C19-kapuloissa taas on B-dieta. Halvemmissa 2400 ja 2666 Ballistixeissa on vissiin Rev.D:tä tai muita Micronin halpispiirejä joiden kulku on yleensä paskaa. (lähde)
Rev.E on loistava piiri ja erittäin kevyt muistiohjaimelle, joka selittänee sen miksi kyseisellä piirillä pääsee ihan 5GHziin asti Zen 2:lla kun taas B-die:t jäävät usein noin 4500-4700 välimaastoon, ja se selittänee myös miksi kyseinen piiri on XMP:llä sen verran varmatoiminen. B-die on toki se nopein piiri kaiken kaikkiaan, mutta siitä joutuu maksamaan ekstraa, ja lisäksi B-die:n laatu vaihtelee myös ihan SKU:eiden sisällä enemmän kuin Rev.E. Crucialeissa.
Jos olisin rationaalisempi mies, olisin hankkinut 2x16GB Rev.E:tä tämän 4x8GB B-die setin tilalle, mutta koska tää on mulle harrastus ja mulla on pakollinen tarve puristaa kaikki irti koneesta niin mulla on nyt tämä setti käytössä.

niin ja @Womba , voit huoletta ostaa vastavaan uuden kitin vanhemman Sport-kitin rinnalle.
Viimeksi muokattu: