D
Deleted member 3664
Vieras (tunnus poistettu)
Juu tätä epäilin itsekin. Vaikka viime vuonna piti olla se vuosin kun DX12 pelit ottavat kunnolla tuulta allensa niin kyllä se vain on siirtynyt tälle vuodelle ja tällä hetkellä varmaan puolet yleisesti pelatuista peleistä ovat "vain" DX11 pelejä. Osasin odottaa sitä itsekin.Tuossa testissä molemmat threadit käy 67% core kuormalla. Kun lasket kelloja niin kuormat pitäisi pysyä suhteessa identtisinä. Ryzenin tapauksessa taitaa olla vain että nvidian koodi ei ole optimoitu yhtä hyvin kuin pelinkoodi, jolloin se joutuu käyttämään enemmän suoritinta saadakseen saman suorituskyvyn. Pitänee vielä muistaa että pelihän ei myöskään ole saanut mitään Ryzen pohjaista päivitystä, eli on oletettavissa että sielläkin on vielä jotain parannustua. Tämä on vain yksi testi, mutta väittäisin tuon perusteella että nvidialla on vain korkeampi overhead Ryzenillä suhteessa Inteliin.
Noin omasta (pikaisesta) kokemuksesta voin tosiaan todeta että tuo ongelma ei koske kuin niitä DX11 pelejä jotka ihan oikeasti syövät Single Thread tehoja jolloin ne hyötyvät siitä että Kaby Lakea saa kellotettua sinne 5Ghz tuntumaan. Verrokkina esimerkiksi Dishonored 2 joka oli sekä tilastollisesti että käytännössä ihan samaa fps lukemaa Ryzenin tai Kaby Laken kanssa. Paitsi että Ryzenillä oli ehkä 50% tehoja käytetty kun Kabylla syötiin ihan tappiinsa. Muutenkin ainoa itse pelaamani peli millä saan noita droppeja on tuo TW3. Ilmeisesti tosiaan GTA V tekee samaa (käyttäytyy muutenkin samalla tavalla kuin TW3) mutta vähiin rupeavat nuo pelit käymään. Yritän tässä laittaa vielä ennen Ryzenin takaisin iskemistä verrokkiluvut Dishonored 2:sta ja Deus Ex: MD:stä. Mulla tuo aika on vähän kortilla ja enemmän riippuu siitä milloin sattuu vapaapäivä ja onko sille vapaalle suunniteltu mitään muuta kuin koneen kanssa leikkimistä...