AMD RX Vega 64 / 56

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 722
Voiko Zenstates ja MSI Afterburner ristiriidassa asetuksista? Nyt Zenstates valittaa aina ku käynnistää konetta et asetukset muuttunut ja niitä ei ole hyväksytty.

Säätääkö molemmat P-staten asetuksia?
Et kai sinä afterburnerilla cpu:ta kellota? Onko se edes mahdollista? ZenStates ei ainakaan gpu:hun koske. :D

Eli ei. Ei pitäisi vaikuttaa.

Vegan kellotus kannattaa kuitenkin tehdä mieluummin suoraan radeon settingsistä tai overdriventool ohjelmalla. Vai onko afterburneriin jo tullut kunnon tuki vegalle?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 833
Et kai sinä afterburnerilla cpu:ta kellota? Onko se edes mahdollista? ZenStates ei ainakaan gpu:hun koske. :D

Eli ei. Ei pitäisi vaikuttaa.

Vegan kellotus kannattaa kuitenkin tehdä mieluummin suoraan radeon settingsistä tai overdriventool ohjelmalla. Vai onko afterburneriin jo tullut kunnon tuki vegalle?
Afterburner kyllä seuraa prossuytimien käyttöä. Just katsoin Overdriventoolissa et sielkin on P-tasoja.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 833
Onko oikeasti core kellot lepotilassa noin alhaalla? En oikein ymmärrä.

Hassut core kellot.png
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 833
Millä pykälillä kannattaisi alkaa tiputtaa voltteja ja mistä toi Px kannattaa ja mistä ei?

Milläs jengi on testannut vakautta (MSI Kompustor, Furmark)?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 833
Eilen pelailin näillä asetuksilla. Kellot nousi 1538Mhz.
ali.png

Seuraavaksi kun kerkeän niin näillä.

ali2.png

Pitäisi saada se tuuletin pohjaan. On vähän äänekäs pelatessa ku lämpenee.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
No mielestäni erittäin fiksu liike AMD:ltä mennä serveripuolelle ensin varsinkin jos Zeppelin tai miksi sitä kutsutaan Zen 2:ssa mennään 16-coreen. Uusi valmistusprosessi joten saannot ei varmaan ole vielä mitenkään erinomaiset ja kuluttajapuolelle ei todellakaan vielä tarvita 16-core prossuja, joten voidaan niitä viallisia myydä kuluttajapuolelle leikattuna esim 6, 8, 10, 12 core malleina.

Itse en myöskään maalaisisi noin synkkää kuvaa näyttispuolelle, sama juttu 7nm Vega 20 saannot tuskin on taivaissa, joten sutta tulee jota sitten voidaan leikattuna myydä kuluttajapuolelle.
Mikäli Zen2 palvelinversio on 8+8, ei sellaisesta kannata kuluttajapuolelle suuressa mittakaavassa tehdä kuin korkeintaan 6+6. Helppo ennustaa AMD:n tekee kuluttajapuolelle oman versionsa 4+4 mikäli edes menee vastaavalla CCX kaavalla siellä. Tuosta saa helposti 8+0:n (kuten 4+0 tehtiin Raven Ridgessä).

Voidaan myydä osittain leikattuna myös yrityspuolelle. Vega 14nm tehtiin halvalla valmistustekniikalla. Samsungilta lisensoitu, AMD ainoa suuri asiakas, ei parasta mitä markkinoilla oli. Nyt kun TSMC ja GF ovat "parasta mitä on tarjolla" (koska Intel on suossa 10nm:n kanssa) piikiekon hinta taatusti nousee. 7nm sekundaa ei kovin pian tule kovin suuria määriä joista saisi riittävästi kuluttajamarkkinoille. Ellei laiteta todelliseen high endiin jossa myyntimäärät ovat pienemmät ja sekundaa tulee paljon.

Yllätystä odotellessa.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
244
Päätin testaa unreal infiltrator demoa omalla vegalla kun kerran nvidia oli pyörittänyt sitä 4k:lla yli 60kuvaa sekunnissa RTX 2080TI:lla

Postaus hetkellä se oli vielä 360p mutta kun youtuuppi käsittelee sen niin pitäis tulla 4k:lla jos se nyt jotakin teistä kiinnosttaa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
256
Kotivakuutuks korvas kärähtäneestä vegasta noin puolet.

Vihreäleiri kutsuu tämän pettymyksen jälkeen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Mikäli Zen2 palvelinversio on 8+8, ei sellaisesta kannata kuluttajapuolelle suuressa mittakaavassa tehdä kuin korkeintaan 6+6. Helppo ennustaa AMD:n tekee kuluttajapuolelle oman versionsa 4+4 mikäli edes menee vastaavalla CCX kaavalla siellä. Tuosta saa helposti 8+0:n (kuten 4+0 tehtiin Raven Ridgessä).

Voidaan myydä osittain leikattuna myös yrityspuolelle. Vega 14nm tehtiin halvalla valmistustekniikalla. Samsungilta lisensoitu, AMD ainoa suuri asiakas, ei parasta mitä markkinoilla oli. Nyt kun TSMC ja GF ovat "parasta mitä on tarjolla" (koska Intel on suossa 10nm:n kanssa) piikiekon hinta taatusti nousee. 7nm sekundaa ei kovin pian tule kovin suuria määriä joista saisi riittävästi kuluttajamarkkinoille. Ellei laiteta todelliseen high endiin jossa myyntimäärät ovat pienemmät ja sekundaa tulee paljon.

Yllätystä odotellessa.
Mikäli Zenin joku palvelinversio on 8+8, niin kuluttajakoneisiin kannattaa tarjota pelkkää 8, eikä 4+4, jolloin jää tietyt hidastavat tekijät pois.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 722
Pahasti OT

Mikäli Zenin joku palvelinversio on 8+8, niin kuluttajakoneisiin kannattaa tarjota pelkkää 8, eikä 4+4, jolloin jää tietyt hidastavat tekijät pois.
Miksi kuluttajille ei kannattaisi tarjota myös isompia coremääriä, jos kerran sellaista piiriä valmistettaisiin?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Pahasti OT


Miksi kuluttajille ei kannattaisi tarjota myös isompia coremääriä, jos kerran sellaista piiriä valmistettaisiin?
Vaihtoehdot han olivat 4+4 ja 8 Ihan sama määrä coreja ja jos oikein käsitin, niin tuo 4+4 on siis systeemi, jossa on 2 pienempää modulia samalla lastulla ja tuo 8 yksi ainut moduli.
Jaa, tämä onkin Vega threadi.. Ajattelin tuon viestin perusteella olleen jokin zen threadeista..
 

Odi_

Tukijäsen
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
1 415
Reilun vuoden verran olin vihreässä leirissä, mutta nyt taas muuttui kun tuli hommattua Sapphire 56 Vega Refu.
Pikaisilla testailuilla olen aika tyytyväinen korttiin, siinä on kylläkin 64 bios kehissä mikä ei haittaa ollenkaan.

Lämmöt nousi Time Spy testissä 77 asteeseen, Fire strike 72, enkä ole koskenut jännitteisiin tms, vielä.
Joku täällä oli refu jäähyä vaihtanut, kokemuksia siitä kun harkitsen sen päivittämistä?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 833
Reilun vuoden verran olin vihreässä leirissä, mutta nyt taas muuttui kun tuli hommattua Sapphire 56 Vega Refu.
Pikaisilla testailuilla olen aika tyytyväinen korttiin, siinä on kylläkin 64 bios kehissä mikä ei haittaa ollenkaan.

Lämmöt nousi Time Spy testissä 77 asteeseen, Fire strike 72, enkä ole koskenut jännitteisiin tms, vielä.
Joku täällä oli refu jäähyä vaihtanut, kokemuksia siitä kun harkitsen sen päivittämistä?
Mitkäs on max kellot rasituksessa?
 
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
256
Mitä tapahtui? :D
Vaihdoin vegan refujäähyn alphacoolin eiswolffiin, kortti toimi moitteettomasti kuukauden. Lämmöt pelaillessa 50 - 57. Joku peak temp oli 72 mutta en löytänyt sitä diagrammista ikinä.

Epäilen että AMD oma boost mode ja 18.5.1 ajurit liittyvät jotenkin kortin porsimiseen.

Pelailen siis World of tanksia ja warcraftia. Wotissa oli AMD kussut jotakin ja osan kenttien puut katosivat. Tähän ratkaisuksi vastattiin että pyöräyttää ajurit takaisin tuhon mainitsemaani versioon. Noh minä rollasin takas ja samalla päätin testata tuota softan omaa boost modea. Paskahan se on mutta halusin vähän nähdä että jäähy toimii oikein.

Toimi ihan nätisti siinä pelailessa eikä lämmöt nousseet kummempaa edelleennkään. Olisiko tästä mennyt n. 5 pvä ja wowia pelatessa rupes yhdellä vuorella jögäämään, eli rasitusta oli piirtoetäisyydellä aika paljon. Jögäs vähän lisää niinku akku olis loppumassa ja sitten meni kuva. Täyty vaihtaa disaplay emoon että sai kuvan ja biosi ei näyttänyt enää kortin olevan koneessa. Eli sanoisin että se on paska ny.

En ole turhautumiselta vielä kerenny testaamaan omalla jäähyllä. Tuskin auttaa. Ja muutenkin ostin kortin Freesyncin takia ja sekään paska ei toiminut 5 eri ultrawide näytöllä. Ja sain nyt halvemmalla tuon 1080 kortin suomesta, kuin olin maksanut vegasta ranskaan.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 722
Ja sain nyt halvemmalla tuon 1080 kortin suomesta, kuin olin maksanut vegasta ranskaan.
Ostit vegan julkaisussa? Eli siis vuosi sitten? ;)

Joku täällä oli refu jäähyä vaihtanut, kokemuksia siitä kun harkitsen sen päivittämistä?
Itse vaihdoin ekan käyttöpäivän jälkeen EK vesiblockin. Ei ongelmia. Kellot 1680/1080 käytännössä aina pelatessa. Niin eli kohta vuosi täyteen vegaa, ajurit parantuneet kyllä todella paljon alkuperäisistä. :)
 
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
256
Ostit vegan julkaisussa? Eli siis vuosi sitten? ;)


Itse vaihdoin ekan käyttöpäivän jälkeen EK vesiblockin. Ei ongelmia. Kellot 1680/1080 käytännössä aina pelatessa. Niin eli kohta vuosi täyteen vegaa, ajurit parantuneet kyllä todella paljon alkuperäisistä. :)
Juu ostin vegan alkukeväällä. Refulla piti korttia vähän alikellottaa kun ei sitä tuulettimen ääntä jaksanut. Olisi varmaan pitänyt EK laittaa itsekkin, vaikka tiedä sitten olisiko sekään auttanut.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 177
Kertokaas viisaammat. Eilen vaihtui GTX 1080 Sapphiren refu Vega 56 korttiin. nVidialla minulla oli aina käytössä Adaptive Sync ominaisuus, joka peleissä toimi kuin Vsync mutta ilman input lagia. Hieno ominaisuus oli. Onko AMD:llä jotakin vastaavaa ominaisuutta ajureissa?

Pikaisesti myös kellotusta tuli kokeiltua, ja siihen täytyykin vähän enemmän perehtyä. Nopeasti heitin corelle alivoltitusta 1.025mv ja boostailee pelatessa noin 1550MHz lukemiin. Muisteille laitoin 100MHz lisää ne vetelee nyt siis pelatessa 900MHz lukemissa.

Kaikenkaikkiaan vaihtoon olen tyytyväinen :tup: Jopa pelkäämäni refukortin äänentaso yllätti. Vaikka kierroksia ottaa, niin ei silti häiritse ollenkaan.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 833
Kertokaas viisaammat. Eilen vaihtui GTX 1080 Sapphiren refu Vega 56 korttiin. nVidialla minulla oli aina käytössä Adaptive Sync ominaisuus, joka peleissä toimi kuin Vsync mutta ilman input lagia. Hieno ominaisuus oli. Onko AMD:llä jotakin vastaavaa ominaisuutta ajureissa?

Pikaisesti myös kellotusta tuli kokeiltua, ja siihen täytyykin vähän enemmän perehtyä. Nopeasti heitin corelle alivoltitusta 1.025mv ja boostailee pelatessa noin 1550MHz lukemiin. Muisteille laitoin 100MHz lisää ne vetelee nyt siis pelatessa 900MHz lukemissa.

Kaikenkaikkiaan vaihtoon olen tyytyväinen :tup: Jopa pelkäämäni refukortin äänentaso yllätti. Vaikka kierroksia ottaa, niin ei silti häiritse ollenkaan.
Mulla buustaa samoihin kelloihin ja samoilla volteilla.
Itse hankin Vega 56 myös sen takia et mulla on Freesync näyttö.

Löysin muuten AMD Link softan ja on muuten kätevä esim pelatessa et näkee lämmöt, kellot, FPS ja kulutuksen puhelimesta.
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 993
Kertokaas viisaammat. Eilen vaihtui GTX 1080 Sapphiren refu Vega 56 korttiin. nVidialla minulla oli aina käytössä Adaptive Sync ominaisuus, joka peleissä toimi kuin Vsync mutta ilman input lagia. Hieno ominaisuus oli. Onko AMD:llä jotakin vastaavaa ominaisuutta ajureissa?

Pikaisesti myös kellotusta tuli kokeiltua, ja siihen täytyykin vähän enemmän perehtyä. Nopeasti heitin corelle alivoltitusta 1.025mv ja boostailee pelatessa noin 1550MHz lukemiin. Muisteille laitoin 100MHz lisää ne vetelee nyt siis pelatessa 900MHz lukemissa.

Kaikenkaikkiaan vaihtoon olen tyytyväinen :tup: Jopa pelkäämäni refukortin äänentaso yllätti. Vaikka kierroksia ottaa, niin ei silti häiritse ollenkaan.
Se on nvidialla adaptive v-sync. Amdlla enhanced sync. Ja molemmilma kyllä lisää lägiä.

Adaptive sync on eri asia ja nvidia ei edes tue sitä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 421
Reilun vuoden verran olin vihreässä leirissä, mutta nyt taas muuttui kun tuli hommattua Sapphire 56 Vega Refu.
Pikaisilla testailuilla olen aika tyytyväinen korttiin, siinä on kylläkin 64 bios kehissä mikä ei haittaa ollenkaan.

Lämmöt nousi Time Spy testissä 77 asteeseen, Fire strike 72, enkä ole koskenut jännitteisiin tms, vielä.
Joku täällä oli refu jäähyä vaihtanut, kokemuksia siitä kun harkitsen sen päivittämistä?
Sinäkö sen halvan vegan nappasit huudosta? Itsekin katselin sitä himoiten :drool:
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 703
¨
Tuskin korvaa, kun oli käytetty ties millä jäähyllä..
Kyllä yllättäen kotivakuutus korvasi osan:
Kotivakuutuks korvas kärähtäneestä vegasta noin puolet.

Vihreäleiri kutsuu tämän pettymyksen jälkeen.
Eli varmaan omavastuu pois, mahdollisesti siis kalliimmalla kortilla olisi korvannut suuremman summan.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
Siis olisiko kotivakuutus korvannut paremmin jos olisi ollut nvidian näyttis kyseessä?
Eikö vegassa ole yleensä takuu joka korvaa?
Kortin takuu harvemmin korvaa omia jäähynvaihtoja ja niissä mahdollisesti tulleita ongelmia
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 067
Kortin takuu harvemmin korvaa omia jäähynvaihtoja ja niissä mahdollisesti tulleita ongelmia
Totta, osa valmistajista korvaa osa ei. Tietoinen riski jos takuu ei korvaa.
Mutta alkuperäisessä kirjoituksessa tunnuttiin kritisoivan vain amd:tä.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
Totta, osa valmistajista korvaa osa ei. Tietoinen riski jos takuu ei korvaa.
Mutta alkuperäisessä kirjoituksessa tunnuttiin kritisoivan vain amd:tä.
Siltähän se vaikutti, koska ilmeisesti tietokoneessa vain AMD:n valmistamissa osissa voi olla ongelmia. Tai ainakin tuollainen kuva minulle hänen viesteistään on tullut.
 

Odi_

Tukijäsen
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
1 415
Juu ostin vegan alkukeväällä. Refulla piti korttia vähän alikellottaa kun ei sitä tuulettimen ääntä jaksanut. Olisi varmaan pitänyt EK laittaa itsekkin, vaikka tiedä sitten olisiko sekään auttanut.
Oliko siinä vesijäähyssä nyt jotain vikaa vai oliko ehjä?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 121
New AMD Radeon™ Pro V340 Graphics Card Delivers Accelerated Performance and High User Density to Power Datacenter Visualization Workloads | Advanced Micro Devices

Vegasta kahden piirin kortti datacenter-käytöön.

Idea ilmeisesti, että noiden piirtämä kuva streamataan verkon yli laitteelle, jonka ääressä käyttäjä istuu, ja yksi kortti voi palvella 32 käyttäjää yhtä aikaa.

Mutta se, että tässä vaiheessa tulee uusi tuote tuota vega 10-piiriä käyttäen ei lupaa hyvää vega 20 -piirin aikataululle.

Meinattiinko se vega 20 tehdä alunperin GF:n prosessilla ja viivästyy koska vaihdetaan TSMClle?
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 722
Idea ilmeisesti, että noiden piirtämä kuva streamataan verkon yli laitteelle, jonka ääressä käyttäjä istuu, ja yksi kortti voi palvella 32 käyttäjää yhtä aikaa.
Vmware serveriinhän nuo on. Eli virtuaalikoneeseen oikea gpu. 32 käyttäjälle jaettuna giga muistia per käyttäjä. :)
 

Odi_

Tukijäsen
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
1 415
Toimiiko muilla Radeon asetuksista tuo "suoritusten seuranta"?
Ekaa kertaa kun kokeilin toimi, sen jälkeen ei..
Vai pitääkö ladata afterburner takaisin jotta saa peleihin fps jne näkymään :D
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 833
Toimiiko muilla Radeon asetuksista tuo "suoritusten seuranta"?
Ekaa kertaa kun kokeilin toimi, sen jälkeen ei..
Vai pitääkö ladata afterburner takaisin jotta saa peleihin fps jne näkymään :D
Itse käytin Frapsiä tai Afterburneria. Nyt käytän AMD Linkiä. Näytön alapuolella pidän puhelinta niin pikaisella vilkaisulla näen FPS.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 067
Toimiiko muilla Radeon asetuksista tuo "suoritusten seuranta"?
Ekaa kertaa kun kokeilin toimi, sen jälkeen ei..
Vai pitääkö ladata afterburner takaisin jotta saa peleihin fps jne näkymään :D
Onko asetuksista laitettu että päälle/pois tietyllä näppäinyhdistelmällä?
 

Odi_

Tukijäsen
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
1 415
Itse vaihdoin ekan käyttöpäivän jälkeen EK vesiblockin. Ei ongelmia. Kellot 1680/1080 käytännössä aina pelatessa. Niin eli kohta vuosi täyteen vegaa, ajurit parantuneet kyllä todella paljon alkuperäisistä. :)
Vesijäähyä kovasti miettinyt, lähinnä alphacoolia kun tuo raijintekin morpheus ei mahdu kun vie noin 5 pci paikkaa.
 
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
256
Jos kärähdys on tapahtunut jäähyn vaihdon jälkeen niin mielestäni kannattaa katsoa peiliin.
Korttiin siis vaihdoin Alphacoolin eiswolf aio vesijäähyn. Jonka Jimmsistä saa ostettua. On noita jäähyjä asenneltu aina itte. Ja kortti toimi siis kuukauden tuolla jäähyllä moitteettomasti. Mutta sitten jouduin backrollaamaan ajureita ja vaihdoin Amd oman boost kellotuksen päälle, tästä syystä porsinut luultavasti. Vaikka tiedä sitten jos ne coolingbadin nesteet onkin syy? Paha sanoo kun en osaa mitata korttia piiri piiriltä, liekö edes mahdollista.
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 993
Korttiin siis vaihdoin Alphacoolin eiswolf aio vesijäähyn. Jonka Jimmsistä saa ostettua. On noita jäähyjä asenneltu aina itte. Ja kortti toimi siis kuukauden tuolla jäähyllä moitteettomasti. Mutta sitten jouduin backrollaamaan ajureita ja vaihdoin Amd oman boost kellotuksen päälle, tästä syystä porsinut luultavasti. Vaikka tiedä sitten jos ne coolingbadin nesteet onkin syy? Paha sanoo kun en osaa mitata korttia piiri piiriltä, liekö edes mahdollista.
Mikä se sun ongelma on tarkalleen? Kärsin itse ongelmasta että 18.2.1 on viimeinen toimiva ajuri. Sen jälkeiset vain bootlooppaa.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
244
Mikä se sun ongelma on tarkalleen? Kärsin itse ongelmasta että 18.2.1 on viimeinen toimiva ajuri. Sen jälkeiset vain bootlooppaa.
itsellä kaikki ajurit tähän menessä on toiminut kun on ensin tehnyt puhdistuksen ddu:lla ja sen jälkeen asentanut uudet ajurit, tällä hetkellä käytän 18.8.2 ajureita
 
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
256
Mikä se sun ongelma on tarkalleen? Kärsin itse ongelmasta että 18.2.1 on viimeinen toimiva ajuri. Sen jälkeiset vain bootlooppaa.
Mun ongelma oli se että kortti meni pimeeks. Ei näy Biosissa enään että olis ollenkaan kiinni jos lykkää koneeseen. Olihan tässä Freesync flickeriäkin ni oisko sitten maanantaikappale. Sellasta pohdittiin Jimssil.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
294
Lisäisin vielä omat ensivaikutelmat linuxin puolelta. Vega56 refu siis kyseessä ja parilla distrolla (ubuntu ja solus) tässä leikkinyt kun odottelen vielä amazonista ssd:tä, johon joku linux distro tullaan lopullisesti asentamaan. Ihmetys oli suuri kun kaikki toimii uusilla kerneleillä aivan suoraan, jopa freesync (ainakin näytön mukaan). En vielä löytänyt hyvää testiä, missä validoida sitä kunnolla, mutta benchmarkeissa en ainakaan huomannut mitään tearingia - eli kai se siis toimii jollain rangella...

Nyt kun Windows7 mainstream tuki alkaa olemaan lopputaipaleellaan, ja samalla kun Steamin linux tuki ja pelien määrä paranee ihan silmissä, niin Vega on kyllä varsin oiva valinta jos ei vihreän leirin mafiameininkiä halua tukea ja omaa kiinnostusta myös open source puolelle. Linux kokemuksia lisää myöhemmin koska oma keskipitkän aikavälin tavoite on siirtyä sinne kokonaan.

Disclaimer: uusimpia AAA pelejä en pelaa heti julkaisuvaiheessa sekä Windows 10 ei tähän koneeseen koskaan tule. :)
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
1 566
Lisäisin vielä omat ensivaikutelmat linuxin puolelta. Vega56 refu siis kyseessä ja parilla distrolla (ubuntu ja solus) tässä leikkinyt kun odottelen vielä amazonista ssd:tä, johon joku linux distro tullaan lopullisesti asentamaan. Ihmetys oli suuri kun kaikki toimii uusilla kerneleillä aivan suoraan, jopa freesync (ainakin näytön mukaan). En vielä löytänyt hyvää testiä, missä validoida sitä kunnolla, mutta benchmarkeissa en ainakaan huomannut mitään tearingia - eli kai se siis toimii jollain rangella...

Nyt kun Windows7 mainstream tuki alkaa olemaan lopputaipaleellaan, ja samalla kun Steamin linux tuki ja pelien määrä paranee ihan silmissä, niin Vega on kyllä varsin oiva valinta jos ei vihreän leirin mafiameininkiä halua tukea ja omaa kiinnostusta myös open source puolelle. Linux kokemuksia lisää myöhemmin koska oma keskipitkän aikavälin tavoite on siirtyä sinne kokonaan.

Disclaimer: uusimpia AAA pelejä en pelaa heti julkaisuvaiheessa sekä Windows 10 ei tähän koneeseen koskaan tule. :)

Iha mielenkiinnosta, miten pelit on pyörinyt? Ilmeisesti nykyään Vegoilla pääsee jo aika lähelle win 10 tasoa? Varmaa jossakin vaiheessa itsellänikin tarkoituksena siirtyä windowsista esim ubuntuun kunha peli tuki paranee Steamissä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 195
Viestejä
4 194 479
Jäsenet
70 870
Uusin jäsen
liianvanha

Hinta.fi

Ylös Bottom