AMD Radeon RX 5700 -ketju (Navi 10)

Liittynyt
18.09.2019
Viestejä
207
Ei pitäisi olla tuosta kiinni, täällä on 2560x1440p144 näyttö ja vielä HDR-värimaailmakin käytössä, tällä hetkellä muistit @ 200 MHz core 6-22 MHz näemmä

edit: tarkistin, näemmä 200 MHz alin mihin noi mun muistit menee, mutta jos kurkkaa WattManin puolelta niin se bumppaa ne heti 1750 MHz (tai siis noin GPU-Z ne ilmoittaa, todellisuudessa hertsit ovat tietenkin puolet noista eli 100 ja 875)
edit: pistetääs ihan screenshotilla


Se mitä olen ihmetellyt on jotta mitä nuo eri UVD-kellot on kun tässä ei teknisesti edes ole enää UVD:ta vaan VCN
Totta sulla on 144hz käytössä? Kyllä mulla vetää muistit kokoajan maksimissa samoten kun kaikki aiemmat radeonit 144hz freesyncillä, r9 280, vega56 ja nyt tämä red devili. Näytön kun puottaa 120hz, menee samaan 200mhz muistit gpu-z mukaan.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Totta sulla on 144hz käytössä? Kyllä mulla vetää muistit kokoajan maksimissa samoten kun kaikki aiemmat radeonit 144hz freesyncillä, r9 280, vega56 ja nyt tämä red devili. Näytön kun puottaa 120hz, menee samaan 200mhz muistit gpu-z mukaan.
Tuossa sensorin lyhyessä lokissa näkee sopivasti myös muistien käyttäytymisen kun oli Chrome auki ja siellä Twitchissä mediän striimi, kellot heitteli muttei käyneet lähelläkään täysiä taajuuksia, heti kun sen sulki tippui takaisin tuohon 100 MHz:iin (200MHz)
upload_2019-10-18_16-34-24.png
 
Liittynyt
18.09.2019
Viestejä
207
Ettei olisi taas monen näytön käyttö nostamassa idle-kelloja?
Ei mulla ole koskaan ollut kahta näyttöä :p

No, mulla on tähän asti kaikki kortit vetäny muistit tapissa 144hz freesyncillä, poislukien r9 280 vanhoilla ajureilla puotti idlessä muistin johonki 50-100mhz, jolloin stutteroi aivan järkyttävästi. Korjasivat silloin ajureilla pakottamalla muistin pysymään täysillä.

Oisko sapphirella tehneet fiksumman biossin, minimi tuo 100mhz joka riittää yhdelle näytölle kuvan tuottamiseen idlessä?
 
Liittynyt
23.10.2018
Viestejä
561
Juu mutta lähinnä onko tuo kaikissa korteissa paitsi refuissa nykyään vai pitääkö se joka mallista erikseen tsekata. Ei ainakaan kovin suurella printillä sitä mainosteta, 0db moodi siis.
 
Liittynyt
17.10.2018
Viestejä
16
Mun mielestä PowerColor Red Dragon 5700 XT:ssä ei tuulettimet pyörinyt idlenä, kun katoin sitä kotelo auki asennuksen jälkeen.
Ja se on täydet graffat päällä pelatessakin ihan yllättävänkin hiljainen, eikä mulla oo mitään coil-vinkunaa.
Selvästi paras näyttis mitä mulla ikinä on ollu, kaikki pyörii sulavasti 1440p resolla täpöillä.

Oon pelannu Rise of Tomb Raideria, Metro Exodusta ja GTA V:tä sillä tosin vaan.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
699
^ Viitaten ylläolevaan ja kun täältä niin paljon saanut apuja ihmisiltä, niin kannanpa oman korteni kekoon jos tää jauhaminen nyt sattuis jotakuta kiinnostaan tai auttaa. Sama kortti löytyy itseltä ja tuosta kortistahan tosiaan löytyy fyysinen nappi (kiitos vinkistä @Barisello :D) jolla saa joko silent moden tai oc -moden kytkettyä. Oletuksena mulla oli vipu silent-asennossa ja surffaillessa pysyy tuulettimet paikallaan (ja kai pelatessakin vai osaako kortti ite ohittaa ton kytkennän, en tiiä?). Siihen en ota kantaa et onko fiksu ratkaisu et on ns. rautatason säätö, kuka haluu availla koppaa aina tai pitää ton takia auki?

edit: kortti ja koppa ei oo noin paskanen miltä näyttää salaman kera...

powercolor.jpg
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
^ Viitaten ylläolevaan ja kun täältä niin paljon saanut apuja ihmisiltä, niin kannanpa oman korteni kekoon jos tää jauhaminen nyt sattuis jotakuta kiinnostaan tai auttaa. Sama kortti löytyy itseltä ja tuosta kortistahan tosiaan löytyy fyysinen nappi (kiitos vinkistä @Barisello :D) jolla saa joko silent moden tai oc -moden kytkettyä. Oletuksena mulla oli vipu silent-asennossa ja surffaillessa pysyy tuulettimet paikallaan (ja kai pelatessakin vai osaako kortti ite ohittaa ton kytkennän, en tiiä?). Siihen en ota kantaa et onko fiksu ratkaisu et on ns. rautatason säätö, kuka haluu availla koppaa aina tai pitää ton takia auki?

edit: kortti ja koppa ei oo noin paskanen miltä näyttää salaman kera...

Silent moden ja OC-moden ainoan eron pitäisi olla kellotaajuuksissa ja tuuletinprofiilissa, mutta kummallakin pitäisi idlessä pysähtyä tuuletinten jos kortti sitä ylipäätään tukee, peleissä ne ei tietenkään pysy paikallaan vaan lämpötilaraja määrää milloin tuuletin lähtee pyörimään, ihan sama onko OC- vai silent mode.
 
Liittynyt
17.10.2018
Viestejä
16
Niin, mä en muista jätinkö sen silent vai OC asentoon, mutta mun kotelo on niin hankalassa kolossa että totesin että olkoon noin kun on koska ei juuri hurise eikä sillä taida suurta merkitystä olla kummassa asennossa on.

Veikkaan ettei ne tuulettimet pyöri työpöytäkäytössä, oli kytkimen asento kumpi tahansa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
115
Ite koittanut 10k graphics rajaa saada rikki time spyssa, tässä toistaiseksi lähimpänä oleva tulos. Yllättävän paljon antaa nostaa memoryä, lukenut kun monet ovat valittaneet ettei OC varaa ois juuri ollenkaan. Sain vielä ajettua markin läpi samoilla asetuksilla ja 1ghz memoryllä, mutta gpu score tipahti 300 pistettä. Saattaa olla että throtlas lämpöjen takia, pitää testailla uudestaan taas joku kerta. Sapphiren nitro+ oc 5700 XT siis näyttiksenä ja ihan defaultilla ilmajäähyl.
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
377
Mallina red dragon xt ja mielestäni kun ekan kerran laitoin kiinni niin idlessä ei pyöriny tuulettimet. Mutta nyt ne pyörii aina. Oc bios. En muista kumpi oli kun kiinni laitoin.
Time psy tuloksia automaattimuutoksin:
Perus:8646
Autom.kellotus:9115, n.2500rpm.
Autom.muistien kellotus:8735. N.1800rpm
Autom.alivoltitus:8783. Tuulettimen nopeutta en muistanu ottaa ylös kun oli sen verran hiljanen.

Sen verran huomannu, että jossain kohtaa tuuletin pitää vähän ärsyttävää pientä epätasasta ääntä. Sit kun vauhti pienee tai kovenee niin on hyvä. Mistähän moinen :confused:
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
338
- Nyt vaihdoin tuon virtalähteen Corsairin RM750X:än. Stutterointi ei ainakaan tuolla korjaantunut, mutta onpahan nyt päivitetty sekin.

- Kokeilin lisätä vCorea ja sitten laskea kerrointa pitämällä saman jännitteen, ei vaikutusta eli prossu ei mennyt epävakaaksi näyttispäivityksessä.

- Oon kokeillu pelin asetuksia säädellä. Esim 1080p ultra ja reso scale 120%-150%. Stutterointi ei häviä, lieventyy vähän, vaikka kuormaa siirtää enemmän gpu:lle.

- Windowsin asetuksia oon säädelly myös, mutta ei ole auttanut. Millä tän voi oikein korjata? Tässä on linkki youtube videoon, jossa on 6700k ja 5700 xt 1440p resolla. Videolla olevassa frametime graphissa ei näy yhtään pahempia piikkejä. Eli ei tämä pitäisi johtua prossusta (7700k).

Kertokaas gurut millä tän saa korjattua? Pelatessa ainoastaan valikoissa, singlessä, bleeding out -screenissä ollessa ja katsoessa alueeseen, jossa ei tapahdu juuri mitään on frametime graph nättiä viivaa.


Ja vielä se, että mullakaan ei muistikellot laske koskaan, jos on käytössä 144 Hz. Kokeilin laskea 120 Hz:n niin muistikellot tippu välittömästi 100MHz:n. Miten saan wattmanin tuuletinkäyrän asetettua 0%:n, nyt sen minimi on 10%? Strix kyllä tukee 0 dB modea.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Ja vielä se, että mullakaan ei muistikellot laske koskaan, jos on käytössä 144 Hz. Kokeilin laskea 120 Hz:n niin muistikellot tippu välittömästi 100MHz:n. Miten saan wattmanin tuuletinkäyrän asetettua 0%:n, nyt sen minimi on 10%? Strix kyllä tukee 0 dB modea.
Kyllä sen pitäisi pysähtyä ilmankin, mulla näyttäisi olevan pienin arvo tuuletinkäyrässä 11% mutta kyllä se siitä riippumatta sammuu. Veikkaan että tuo 25% mikä näyttäisi olevan 65C kohdalla on se mistä tuulettimet lähtee oikeasti käyntiin
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
338
Kyllä sen pitäisi pysähtyä ilmankin, mulla näyttäisi olevan pienin arvo tuuletinkäyrässä 11% mutta kyllä se siitä riippumatta sammuu. Veikkaan että tuo 25% mikä näyttäisi olevan 65C kohdalla on se mistä tuulettimet lähtee oikeasti käyntiin
Oma kortti on tälläkin hetkellä 66 C, vaikka on vaan idlenä ja sen tuulettimet pyörii 900 rpm Wattmanin mukaan. Pelaamisen jälkeen tuo ei koskaan viilene kovin paljoa.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 280
- Nyt vaihdoin tuon virtalähteen Corsairin RM750X:än. Stutterointi ei ainakaan tuolla korjaantunut, mutta onpahan nyt päivitetty sekin.

- Kokeilin lisätä vCorea ja sitten laskea kerrointa pitämällä saman jännitteen, ei vaikutusta eli prossu ei mennyt epävakaaksi näyttispäivityksessä.

- Oon kokeillu pelin asetuksia säädellä. Esim 1080p ultra ja reso scale 120%-150%. Stutterointi ei häviä, lieventyy vähän, vaikka kuormaa siirtää enemmän gpu:lle.

- Windowsin asetuksia oon säädelly myös, mutta ei ole auttanut. Millä tän voi oikein korjata? Tässä on linkki youtube videoon, jossa on 6700k ja 5700 xt 1440p resolla. Videolla olevassa frametime graphissa ei näy yhtään pahempia piikkejä. Eli ei tämä pitäisi johtua prossusta (7700k).

Kertokaas gurut millä tän saa korjattua? Pelatessa ainoastaan valikoissa, singlessä, bleeding out -screenissä ollessa ja katsoessa alueeseen, jossa ei tapahdu juuri mitään on frametime graph nättiä viivaa.


Ja vielä se, että mullakaan ei muistikellot laske koskaan, jos on käytössä 144 Hz. Kokeilin laskea 120 Hz:n niin muistikellot tippu välittömästi 100MHz:n. Miten saan wattmanin tuuletinkäyrän asetettua 0%:n, nyt sen minimi on 10%? Strix kyllä tukee 0 dB modea.

Onhan Windowsista Power Plan High Performance? Jos on balanced aiheuttaa jäätävää stutterointia Skylake prossuilla.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
361
Red dragon XT stressitestissä

OC: 68/86°C, 1700RPM, 195W (gpuz), ~1800MHz. Subjektiivisesti jossain määrin äänekäs ja erityisesti ärsyttävä äänikuva.
Silent: 70/86°C, 1400RPM, 170W, ~1750MHz. Selkeästi hiljaisempi, äänikuva ihan siedettävä, jopa parempi verrattuna vanhaan, mutta huollettuun GTX970 Strixiin.

Tässä taloudessa tätä korttia ei ainakaan ikinä ajeta OC-bioksella, ehkä pitää kuitenkin kokeilla myöhemmin uudestaan, kunhan laakereita on ajettu vähän sisään, ainakin nyt uutena sihisee aika reilusti.
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
377
Red dragon XT stressitestissä

OC: 68/86°C, 1700RPM, 195W (gpuz), ~1800MHz. Subjektiivisesti jossain määrin äänekäs ja erityisesti ärsyttävä äänikuva.
Silent: 70/86°C, 1400RPM, 170W, ~1750MHz. Selkeästi hiljaisempi, äänikuva ihan siedettävä, jopa parempi verrattuna vanhaan, mutta huollettuun GTX970 Strixiin.

Tässä taloudessa tätä korttia ei ainakaan ikinä ajeta OC-bioksella, ehkä pitää kuitenkin kokeilla myöhemmin uudestaan, kunhan laakereita on ajettu vähän sisään, ainakin nyt uutena sihisee aika reilusti.
Laita vaikka se automaatti alivoltitus wattmanista niin on hyvä. Siis oc bios. Itse huomannu sen pienen epätasaisen äänen. Vaikeaa kuivailla sitä, mutta jos sen yli tai ali pitää niin on hyvä. Sit kun testasin puhaltamien äärituuletusta niin sekään ei pahasti häirinnyt. Kuuluu kyllä. Ärsyttävämpi ääni tulee prossun aio pumpusta
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 467
-

Kertokaas gurut millä tän saa korjattua? Pelatessa ainoastaan valikoissa, singlessä, bleeding out -screenissä ollessa ja katsoessa alueeseen, jossa ei tapahdu juuri mitään on frametime graph nättiä viivaa.
Mulla ei ole minkään muun pelin kanssa ollut tän tason ongelmi kuin tässä. Ihan sama mikä reso, tai mitkä graffasäädöt. Samaa ongelmaa kuin sulla. Tosin mulla cutscenet on pahimpia, mutta myös kyllä ihan yksinpelikin vaikka ei niin pahaa.
3600+Red devil combolla.
Eikä ole pätkääkään vaikutusta onko taustalla pyörimässä ohjelmia vai ei, tai oikeastaan mikään ei tunnu tekevän tuolle mitään.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
338
Mulla ei ole minkään muun pelin kanssa ollut tän tason ongelmi kuin tässä. Ihan sama mikä reso, tai mitkä graffasäädöt. Samaa ongelmaa kuin sulla. Tosin mulla cutscenet on pahimpia, mutta myös kyllä ihan yksinpelikin vaikka ei niin pahaa.
3600+Red devil combolla.
Eikä ole pätkääkään vaikutusta onko taustalla pyörimässä ohjelmia vai ei, tai oikeastaan mikään ei tunnu tekevän tuolle mitään.
Mulla ei singlessä tule mitään ongelmaa, frametime graafi on suoraa viivaa. Nettipelissä välillä toimii hyvinkin, mutta useasti stutteroi. Windowsin High performance tilaa oon nyt testaillu ja se ehkä vähän auttoi, mutta ei kuitenkaan poistanut ongelmaa. Se varmaan pitää vaan uskoa, että tää prossu on pullonkaulana...

Äsken testasin BF1:stä, niin se toimii ilman stutterointia. Toki siinäkin prossu jarruttaa menoa jo full HD ultra-asetuksilla, mutta peli on kuitenkin sulavampaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
462
Hieman tuntuu Navi ajurit olevan vielä kaatumatautisia. Toisinaan tulee siniruutua (Video Scheduler Internal Error) ja toisinaan ruutu menee mustaksi muutamaksi sekunniksi.

Nopealla googlailulla molemmat ongelmat ovat yleisiä näillä korteilla ja AMD:llä tutkitaan asiaa.

Olen aiemmin aina ollut Nvidia leirissä ja nyt ensimmäinen AMD kortti ei kyllä ajureiden osalta vakuuta. Mutta odotellaan ja toivotaan parasta.
 

neg0t

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
536
Ekat testit Tuf 5700 XT:llä. Muistit ei tunnu menevän yli 900 mhz mutta gpu boostaili pienen säädön jälkeen 2073 parhaillaan, uskon että 2100 mhz on mahdollinen. Ainoastaan näytön freesync ei vielä ole käytössä kun ei ole sopivaa piuhaa. Ei näköjään hdmi:lla toimi suoraan vaan pitää olla dp-hdmi.
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
602
Omia kokemuksia Jimmssin tarjous-Radeonista. Koneena vastakasattu Asrock B450M + Ryzen 3600 + 16Gb Kingston + Powercolor 5700XT + Seasonic S2 520W. Prosessorin jännite on -100mV offsetilla koska vakiojäähy toistaiseksi.

Radeon saa myös alivoltitusta koska 75Hz kulkeva FullHD näyttö eikä kellottelusta mitään hyötyä mutta meteliä saisi olla vähemmän. Vakiona 1170mV ja boostikelloiksi näyttää 2014MHz. Muistit meni suoraan 950MHz. Lähdin hakemaan 1100mV paikkeille mutta ei tahdo olla vakaa sitten millään. Saattaa mennä 3dmarkit läpi moneen kertaan ja pelatakin voi pitkään kunnes tilttaa. Automaatti alivoltitus tarjoaa 1120mV mutta ei sekään ole vakaa. Tilttaa aina samalla tavalla: ruutu mustaksi ja kone buuttaa.

Sitten keksin etten koske virtarajoittimeen ollenkaan ja pidän sen vakiona niin sitten onkin vakaa 1100mV. Mitä väliä on virtarajoittimella jos ei olla lähelläkään maksimiboosteja vsync päällä pelatessa? Vai tekeekö tuo kortti silloin kellopiikkauksia?

EDIT: no eipä ole vakaa edes 1130mV ja 2014MHz (eli vakioboosti). Ei tunnu kestävän juur ollenkaan alivoltitusta, kaatuu aina ennen pitkää.

Offtopic: se on sanottava että hienoksi (ja helpoksi) on mennyt näiden säätäminen nykyään. T. kideoskillaattorikellottelua 486:lla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
450
Omat kokemukset tuosta Sapphiren 5700XT (refu) kortistanyt ollu kyllä tosi positiiviset. Pari päivää testailin korttia ihan normi jäähyn kanssa ja perjantaina löi mukaan vesikiertoon. Alunperin tullu paljo lueskeltua noista omituisista ongelmista, crasheista jne. paljokin mut kone käytännössä ollu päällä nyt kolme päivää ja ei sit niin mitään ongelmia pidemmissä pelisessioissakaan. :)

Edit. Ei tuo nyt mikään ihan törkee kiuas imo tunnu kyllä olevan.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
7
Ostin Jimm'sin tarjouksesta 5700 XT Red Dragonin, joka on nyt ollut viikon käytössä, vaikka aika vähän olen ehtinyt töiltä säätämään. Ensivaikutelmat ovat olleet yleisesti hyvät.

Kaikki pelaa uusimmilla ajureilla hyvin. Luonnollisesti kortti oli vakioasetuksilla vähän äänekäs, mutta tällä hetkellä ajossa 1900 MHz @ 1000 mV, muistit vakio, tehonkulutusraja +5%, ja on kaikessa pelikäytössä (1920*1200, 60 Hz) melko hiljainen täydessä rasituksessa. Vähän sitä alkaa jo kaipaamaan lisää resoluutiota ja ruudunpäivitysnopeutta tämän kanssa.

Yhteenvetona voisi todeta, että jos on haluja kellottaa tätä korttia ilmalla jäähdytettynä, niin Red Devil tai muu järeämmällä jäähyllä varustettu kortti on varmasti parempi vaihtoehto. Jos taas haussa on hiljainen ja kuitenkin nopea kortti (pienellä alijännitteellä), niin Red Dragon on oikein mainio vaihtoehto.
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
377
Omia kokemuksia Jimmssin tarjous-Radeonista. Koneena vastakasattu Asrock B450M + Ryzen 3600 + 16Gb Kingston + Powercolor 5700XT + Seasonic S2 520W. Prosessorin jännite on -100mV offsetilla koska vakiojäähy toistaiseksi.

Radeon saa myös alivoltitusta koska 75Hz kulkeva FullHD näyttö eikä kellottelusta mitään hyötyä mutta meteliä saisi olla vähemmän. Vakiona 1170mV ja boostikelloiksi näyttää 2014MHz. Muistit meni suoraan 950MHz. Lähdin hakemaan 1100mV paikkeille mutta ei tahdo olla vakaa sitten millään. Saattaa mennä 3dmarkit läpi moneen kertaan ja pelatakin voi pitkään kunnes tilttaa. Automaatti alivoltitus tarjoaa 1120mV mutta ei sekään ole vakaa. Tilttaa aina samalla tavalla: ruutu mustaksi ja kone buuttaa.

Sitten keksin etten koske virtarajoittimeen ollenkaan ja pidän sen vakiona niin sitten onkin vakaa 1100mV. Mitä väliä on virtarajoittimella jos ei olla lähelläkään maksimiboosteja vsync päällä pelatessa? Vai tekeekö tuo kortti silloin kellopiikkauksia?

EDIT: no eipä ole vakaa edes 1130mV ja 2014MHz (eli vakioboosti). Ei tunnu kestävän juur ollenkaan alivoltitusta, kaatuu aina ennen pitkää.

Offtopic: se on sanottava että hienoksi (ja helpoksi) on mennyt näiden säätäminen nykyään. T. kideoskillaattorikellottelua 486:lla.
Menikö sulla muistit vakiona 950MHz? Mulla joutuu itse ne nostaa jos haluaa. Tosin joillakin ollu ongelmia jos nostaa. Korttina red dragon xt
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
450
Mistäs ihmeestä näistä AMD ajureista löytyy säädöt näytön virkistystaajuuden suhteen? Hoksasin et toi päänäyttö on nyt vaan 120Hz.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
242
Miten hiljaisia teillä on red dragon 5700xt? Pelattaessa kuulostaa kuin olisi lentoon lähdössä ja kotelona kuitenkin eristetty define r5. Vanhaan 1060:een verrattuna on ero kuin yöllä ja päivällä. Miettinyt jopa kortin palauttamista, kun häiritsee todella paljon.
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
377
Miten hiljaisia teillä on red dragon 5700xt? Pelattaessa kuulostaa kuin olisi lentoon lähdössä ja kotelona kuitenkin eristetty define r5. Vanhaan 1060:een verrattuna on ero kuin yöllä ja päivällä. Miettinyt jopa kortin palauttamista, kun häiritsee todella paljon.
Ei itellä ainakaan häiritse. On se kovempi ääni ku vanhassa 1080 windforce, mutta annoin sen käydä paljon lämpösempänä. Tai oli pakko kun se oli ärsyttävä ääni. Red dragonissa ääni on mukuvampi. Tosin jossain kohtaa ääni kuulostaa epätasaiselta. Kun pistää tuulettimet pikkasen kovemmalle tai hiljasemmalle ni on hyvä
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
228
Itsellä ainakin pientä huminaa vaan kuuluu, ei mitään häiritsevää red dragonista. Tuulettimet pyörii siinä 1700rpm tuntumassa. Kotelona define s2.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
429
Onko täällä Apex: Legendsin pelaajia? Yrittänyt tässä illan mittaan saada peliä toimiaan sulavasti, mutta ei onnaa. Valikot lagaavat paikoitellen niin paljon ettei pysty matsia etsimään saatika sammuttamaan peliä. Sitten kun peliin pääsee niin toimii pelattavasti, mutta ihmeellisiä lagipiikkejä tulee usein. Vaikuttaisi liittyvän tuohon paljon puhuttuun kellojen sekoilemiseen kun seilaavat valikoissa ja itse pelissä miten sattuu.
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
377
Onko täällä Apex: Legendsin pelaajia? Yrittänyt tässä illan mittaan saada peliä toimiaan sulavasti, mutta ei onnaa. Valikot lagaavat paikoitellen niin paljon ettei pysty matsia etsimään saatika sammuttamaan peliä. Sitten kun peliin pääsee niin toimii pelattavasti, mutta ihmeellisiä lagipiikkejä tulee usein. Vaikuttaisi liittyvän tuohon paljon puhuttuun kellojen sekoilemiseen kun seilaavat valikoissa ja itse pelissä miten sattuu.
Tätä oon kyllä itsekkin ihmetellyt. Mitään en kyllä ole huomannut pelissä, mutta heittelyä on ihmeellisesti.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
429
Tätä oon kyllä itsekkin ihmetellyt. Mitään en kyllä ole huomannut pelissä, mutta heittelyä on ihmeellisesti.
Kokeilin 19.9.2 ja 19.10.1 ajurit eikä mitään vaikutusta. Tätä samaa huomasin myös Battlefield V, mutta mielestäni vielä pahempi ja suorituskyky oli MP puolella pelikelvoton. Toivotaan nyt, että AMD saa näitä ongelmia nopeaan selvitettyä. Harmi pelailla osaa peleistä kun suorituskyky on samalla tasolla tai jopa huonompi kun vanhalla rx580 :facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
6 984
Olen aiemmin aina ollut Nvidia leirissä ja nyt ensimmäinen AMD kortti ei kyllä ajureiden osalta vakuuta. Mutta odotellaan ja toivotaan parasta.
Kannattaa muistaa että arkkitehtuuri on käytännössä täysin uusi, eli ottaa aikansa että siitä saadaan hiottua timantti. Lisäksi ainakin joskus on ollut jonkun taikka joidenkin pelien kanssa ongelmia kun on siirrytty nvidiasta amd:n taikka toistepäin. Jos en ihan väärin muista niin taisi liittyä johonkin shader cache juttuun jotka värkätään kun peli asennuksen jälkeen käynnistetään mutta ei ole sitten tehty tarkistuksia että onko kortti vaihtunut.
Jossain pelissä taisi jopa olla niin että ei edes reinstall auttanut vaan piti käsin ronkkia jostain ne cache filet hittoon.
En tiedä onko tuota ongelmaa enää mutta en yhtään ihmettelisi vaikka edelleen sellaista esiintyisi kun tuntuu että niillä jotka on nvidiasta siirtynyt olisi enemmän ongelmia mitä näin sivusta olen seuraillut.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
462
@JiiPee Tässä tapauksessa on ihan tuore buildi joten nvidiaa ei ole tässä koneessa käynyt ja kaikki on asennettu puhtaalta pöydältä käyttöjärjestelmästä lähtien. Mutta tosiaan eiköhän tilanne siitä pikkuhiljaa parane ajurien osalta. Ehkä jotain kerran illassa on pelisessioiden aikana tiltaillut, että kyllä tuon kanssa on pystynyt elämään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 092
Onko täällä Apex: Legendsin pelaajia? Yrittänyt tässä illan mittaan saada peliä toimiaan sulavasti, mutta ei onnaa. Valikot lagaavat paikoitellen niin paljon ettei pysty matsia etsimään saatika sammuttamaan peliä. Sitten kun peliin pääsee niin toimii pelattavasti, mutta ihmeellisiä lagipiikkejä tulee usein. Vaikuttaisi liittyvän tuohon paljon puhuttuun kellojen sekoilemiseen kun seilaavat valikoissa ja itse pelissä miten sattuu.
Mulla samoja ongelmia red devilin kanssa. Apexissa ja quake championssissa ainaski valikot diashowta. Grafiikka-asetukset low:lle, niin auttaa.
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
377
@JiiPee Tässä tapauksessa on ihan tuore buildi joten nvidiaa ei ole tässä koneessa käynyt ja kaikki on asennettu puhtaalta pöydältä käyttöjärjestelmästä lähtien. Mutta tosiaan eiköhän tilanne siitä pikkuhiljaa parane ajurien osalta. Ehkä jotain kerran illassa on pelisessioiden aikana tiltaillut, että kyllä tuon kanssa on pystynyt elämään.
Apexissa tulee itsessään jo enemmän erroreita XD
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
602
Menikö sulla muistit vakiona 950MHz? Mulla joutuu itse ne nostaa jos haluaa. Tosin joillakin ollu ongelmia jos nostaa. Korttina red dragon xt
Vakiona tosiaan ihan se 875MHz. Tuli todettua että @950MHz eivät ole vakaat, 900MHz näyttäisi olevan, en ole enempää hakenut. Nyt wattmanista boost on 2000MHz ja 1070mV. Meinas hiukset harmaantua jatkuvaan boottailuun kun hain noita alivoltteja kunnes kävi ilmi että boottailun syy olikin alivoltitettu prossu. Sitä aina sanoo että twiikkaa komponentti kerrallaan ja sitten itse möhlii.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 760
Googlesta löyty kans palon juttua Apexin ongelmista 5700 korteilla, joten ette ole yksin.

Eiköhän kyse suht laajasta ongelmasta, joten luulisi korjausta tulevan pikkuhiljaa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 583
Miten hiljaisia teillä on red dragon 5700xt? Pelattaessa kuulostaa kuin olisi lentoon lähdössä ja kotelona kuitenkin eristetty define r5. Vanhaan 1060:een verrattuna on ero kuin yöllä ja päivällä. Miettinyt jopa kortin palauttamista, kun häiritsee todella paljon.
Ei se nyt hiljainen ole, mutta ei näytönohjaimeksi mikään poikkeuksellisen äänekäskään. Default asetuksilla myös näyttää käyvän aika viileänä.

Omalle kortille automaattinen alivoltitus pudotti nopealla testauksella kierrokset ~2000 -> ~1800 mikä oli melko merkittäväkin ero äänenvoimakkuudessa. Suorituskyvyn lasku oli minimaalista.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
242
Ei se nyt hiljainen ole, mutta ei näytönohjaimeksi mikään poikkeuksellisen äänekäskään. Default asetuksilla myös näyttää käyvän aika viileänä.

Omalle kortille automaattinen alivoltitus pudotti nopealla testauksella kierrokset ~2000 -> ~1800 mikä oli melko merkittäväkin ero äänenvoimakkuudessa. Suorituskyvyn lasku oli minimaalista.
Miten tuo automaattinen alivoltitus toimii? Miten se tehdään?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 313
Viestejä
4 157 007
Jäsenet
70 407
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom