AMD Radeon RX 470/480 -thread (Polaris 10)

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 305
Kyselenpä nyt vielä tyhmiä, mutta rekisteröidyin tuonne ja nyt sitten se kyselee Unique Coupon Codea. Ilmeisesti tämä on joko pakkauksessa taikka voi olla myös kuitissa. Kun ostin kortin, niin mielestäni siellä ei mitään kuponkia ollut mukana ja sen takia tämä rekisteröinti jäikin tekemättä. Kyseessä Verkkokaupasta ostettu RX480 8GB Asus STRIX. Voiko tämä koodi olla kuitissa printattuna tms?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
157
Kyselenpä nyt vielä tyhmiä, mutta rekisteröidyin tuonne ja nyt sitten se kyselee Unique Coupon Codea. Ilmeisesti tämä on joko pakkauksessa taikka voi olla myös kuitissa. Kun ostin kortin, niin mielestäni siellä ei mitään kuponkia ollut mukana ja sen takia tämä rekisteröinti jäikin tekemättä. Kyseessä Verkkokaupasta ostettu RX480 8GB Asus STRIX. Voiko tämä koodi olla kuitissa printattuna tms?
Kysele myyjäliikkeestä. Ostin itse kortin Mindfactorysta ja he tomittivat koodin erikseen pyydettäessä nettilomakkeen kautta, eli se ei tullut automaattisesti. Sen koodin sitten naputat tuonne.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Kyselenpä nyt vielä tyhmiä, mutta rekisteröidyin tuonne ja nyt sitten se kyselee Unique Coupon Codea. Ilmeisesti tämä on joko pakkauksessa taikka voi olla myös kuitissa. Kun ostin kortin, niin mielestäni siellä ei mitään kuponkia ollut mukana ja sen takia tämä rekisteröinti jäikin tekemättä. Kyseessä Verkkokaupasta ostettu RX480 8GB Asus STRIX. Voiko tämä koodi olla kuitissa printattuna tms?
Kysy verkkokaupasta?.Tulee emailiin todennäköisesti ja joskus voi joutua odottamaan se 14pv ettet palauta sitä takaisin koodin saatuasi.Civ6 on normaali civ6 ja sitä myydään n30€ cdkey kaupoissa.Tosta on/oli myynnissä eri versioita eli joissain toi mainittiin ja joissain ei esim jimmsillä/amazonissa.Käsittääkseni jos on ostanut sen kampajan aikana niin sen koodin pitäisi saada jos niitä vielä on eli noita on rajallinen määrä.
 

FearF

POMI Performance Parts
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
131
Täältä jonkun verran RX 470 huomioita;

Afterburner = FAIL oli ainakin omalla kohdallani kun kuvittelin että sillä voi säätää flektien kierrosnopeutta. Olin suuresti väärässä. Tämä ilmeni niin että afterburnerin ollessa päällä ja katsoessani Kodin kautta random videoita flektit meni 100% ja pysyi siellä. Kyllä alko ottamaan aivoon ja jonkin aikaa mietin että viallinenko tämä näyttis on, etenkin kun aikoinaan kaverini XFX 8800GT kuoli (XFX ei siis hirveästi itsessäni luottamusta herättänyt). Koitin tehdä custom tuuletinhässäköitä yms. vaan ei onnistanut. Noh, poistin afterburnerin ja sen jälkeen tuommoisia 100% tuuletinongelmia ei ole ollut, tosin ajuriversio silloin oli ~julkaisun jälkeen.

No enivei, itellä on suurimmat pelailut ollut Fallout 4:sta, State 7 on 1050 ja power-limit on -5. Nämä olen havainnut toimivaksi kombinaatioksi omalla kohdallani. Jos laitan vaikkapa power limit -10 niin ilmestyy hassunhassuja artifakteja mutta yleensä pelin ollessa vakaa. Pitänee joskus ottaa jotain lämpötiloja ylös, ehkä, mutta en ole jaksanut nähdä vaivaa, verrattuna vakioihin.

Kaikenkaikkiaan itse ainakin olen tyytyväinen RX 470:n ja se oli tietoinen valinta julkaisun aikaan vrt RX 480 hinnan ja saatavuuden osalta. Entiset näyttikset tätä ennen oli GTX 750 Ti ja R7 260X (XFX ;D). Nyt kun osaisi, niin tekisin ehkä profiilin joka pitäisi flektejä jatkuvasti pyörimässä minimi-rpm:llä melutason ollessa ok. Jos flektit ei pyöri niin vähän tuo kotelon sisälämpötila epäilyttää pitkässä juoksussa (Node 304).
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
43
Asus Dual 480 8Gb vaikuttaa täydeltä paskalta. Kaatuu joka pelissä about 5min pelailun jälkeen ja näyttö menee harmaaksi (joutuu käynnistämään uudestaan virtanapista koko koneen). Heaven benchmarkissa ei vaikuta tekevän tuota. Kokeiltu windows 10 ja 7. Ei kai siinä muu auta kuin palauttaa jimmsille.

Muilla tämän ostaneilla samanlaisia kokemuksia?
 

FearF

POMI Performance Parts
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
131
Päivitä ajurit/jos uusimmat kokeile eri ajuriversiota? Voihan se olla että on oikeasti paskana.
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
24
Asus Dual 480 8Gb vaikuttaa täydeltä paskalta. Kaatuu joka pelissä about 5min pelailun jälkeen ja näyttö menee harmaaksi (joutuu käynnistämään uudestaan virtanapista koko koneen). Heaven benchmarkissa ei vaikuta tekevän tuota. Kokeiltu windows 10 ja 7. Ei kai siinä muu auta kuin palauttaa jimmsille.

Muilla tämän ostaneilla samanlaisia kokemuksia?
Ei ole mitään ongelmia ollut omassa, hyvin toimii. Tuulettimet pitää pelatessa aika kovaa ääntä hiljaiseen gtx 660 tottuneena, mutta muuten olen tyytyväinen. Itsellä käytössä uusin 16.12.2 ajuri.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
43
Ei ole mitään ongelmia ollut omassa, hyvin toimii. Tuulettimet pitää pelatessa aika kovaa ääntä hiljaiseen gtx 660 tottuneena, mutta muuten olen tyytyväinen. Itsellä käytössä uusin 16.12.2 ajuri.
Joo on kyllä aikamoiset sirkkelit. Mitäs käyttöjärjestelmää käytät jos w10 onko anniversary päivitys vai ilman?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
337
Asus Dual 480 8Gb vaikuttaa täydeltä paskalta. Kaatuu joka pelissä about 5min pelailun jälkeen ja näyttö menee harmaaksi (joutuu käynnistämään uudestaan virtanapista koko koneen). Heaven benchmarkissa ei vaikuta tekevän tuota. Kokeiltu windows 10 ja 7. Ei kai siinä muu auta kuin palauttaa jimmsille.

Muilla tämän ostaneilla samanlaisia kokemuksia?
Täällä pelittää oikein hyvin. Tuulettimet ei kyllä minusta pidä mitään erityistä mekkalaa. Verokkina HD7970. Mielestäni oikein hyvä kortti hintaisekseen.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
714
Asus Strix 480:n tuulettimet ei oikein toimineet afterburnerin kans. Aina välillä heitti tuulettimet 100% nopeudelle tai lukitsi ne tiettyyn kierroslukuun. Tämä kierrosluku vaan sattui olemaan välillä 0, joka pelatessa on melko ilkeää.

Poistin sit suosiolla afterburnerin, eikä ole enää ongelmia ollut. Voisi kyllä kokeilla toimiiko nykyään, kun noita uusia ajureita jo kerennyt tulemaan.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
117
Vaikkei nyt ihan tänne kuulukkaan mutta melkein niin ajattelin kysyä. Näytön mukana tullut DP kaapeli oli liian lyhyt ja ostin sitten jimssistä deltacon 3m pituisen kaapelin. Alkuun kaikki näytti toimivan hyvin mutta nytten kun kone on ollut lepotilassa/horroksessa ja kun näyttö käynnistyy valittaa crimson näytönohjaimen linkki virhettä. Resoluutio muuttuu 1600*900 tjsp ja pitää käydä windowsista tsekkaamassa näytön asetukset jolloin windows sanoo että näyttö on muuttunut ja pitää käynnistää kone uusiksi. Tämän jälkeen toimii taas ihan normaalisti. Mitä nyt nopeaa googlesta tsekkasin niin johtuisi tuosta kaapelista? Tietääkö kukaan laadukasta vähintään 3m kaapelia millä toimisi normaalisti? Resoluutiokin on van 1080p 144hz, joten vähän ihmetyttää miten kaapeli ei pysty vai onko noissa jotku erilaiset pinnit?
Itsellä samainen deltacon piuha. Mulla ajurit myös välillä valittaneet ettei voi asettaa haluttua resoa ja virkistystaajuutta, mutta silti aina pysyy 2560*1080@75Hz. Asensin toissa päivänä 16.12.1 takaisn eikä enää ole valittaneet. Wotin random crashit lopuivat samalla myös, eikä crimson ole sen jälkeen lopettanut toimintaansa satunnaisesti. 16.12.2 ajuri tuntuu ainakin mulla olevan epävakaampi ja myös suorituskyky esim wotissa ja witcher kolmosessa pari prosenttia heikompi vs 16.12.1.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
148
Nyt rupes tulee semmosta ongelmaa näyttikseen että välillä tulee pienenpientä artifaktia ruudulle ja sen jälkeen näyttö mustana pari sekunttia. Missäs voisi olla vika. RMA varmaan pakko tehdä :/. Oliskos muisteissa vika?
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
43
Nyt sitten toimii tämä 480 kun asensin w10 uudestaan ja käytin winukan asentamia ajureita (16.6) ei ole vielä ainakaan tunnin gta v pelailun jälkeen kaatunut eikä lagannut joka toinen sekunti. Ihme juttu. Eli vika oli joko joulukuun ajureissa tai w10 päivityksissä.

Edit: Heti tämän viestin lähettämisen jälkeen kaatui taas harmaan näytön kera ja hard resettii joutu tekeen. RMA hakemusta laittamaan sitten ja katsotaan miten käy. Koneen muut osat toimiviksi testattu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
67
Itsellä samainen deltacon piuha. Mulla ajurit myös välillä valittaneet ettei voi asettaa haluttua resoa ja virkistystaajuutta, mutta silti aina pysyy 2560*1080@75Hz. Asensin toissa päivänä 16.12.1 takaisn eikä enää ole valittaneet. Wotin random crashit lopuivat samalla myös, eikä crimson ole sen jälkeen lopettanut toimintaansa satunnaisesti. 16.12.2 ajuri tuntuu ainakin mulla olevan epävakaampi ja myös suorituskyky esim wotissa ja witcher kolmosessa pari prosenttia heikompi vs 16.12.1.
Pitää kanssa itse kokeilla noita 16.12.1 koska päivitin ajurit samaan aikaan kun vaihdoin kaapelin.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
43
Joo eli nyt tuli sitten uusi kortti takuusta. Arvatkaapa mitä... sama paska jatkuu. Nyt sitten muuten vituttaakin jo pikkasen enemmän.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 591
Joo eli nyt tuli sitten uusi kortti takuusta. Arvatkaapa mitä... sama paska jatkuu. Nyt sitten muuten vituttaakin jo pikkasen enemmän.
Koeta alikellottaa ja alivoltittaa korttia. Jos tämä korjaa ongelman, vika on kortissa.

AMD:n ajurit eivät ole vakaimmasta päästä.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
43
Ei siis pitäisi olla tuostakaan kiinni. Omassa koneessa 5v vanha coolermasterin 650w eikä myöskään ongelmia vielä.
Jep. Ja vanhalla 270 kortilla ei ole ongelmia koneen kanssa. Kuinka huono tuuri pitää olla että saa takuusta viallisen yksilön. Voisikohan tässä olla kyseessa isompi viallinen erä.


Edit: Vakaat kellot 1050Mhz kaikki tuosta ylöspäin aiheuttaa kaatumisen.(vakio kellot 1305) Pitää konsultoida jimmsiltä josko voitais vaihtaa johonkin toiseen malliin... tähän asus dualiin en enää koske. 14 päivää sitten ensimmäisen kortin vastaanotin joten pitäisi palautus onnistua
 
Viimeksi muokattu:

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Onko täällä kokemusta XFX RX480 GTR -kortista?
Ei tosta versiosta mutta toi rs versio samalla siilellä/tuulettimilla idlaa 50c tuulettimet sammutettuna.Ei ole ainakaan vielä kaatunut kertaakaan.Yleensä lämmöt pyörii jossain 75c asteessa jos pelaa.Joku 650W poweri käytössä ja 8pin pcie virtaliitin käytössä sekä bios taitaa olla se silent versio.
 
Viimeksi muokattu:

El-Reino69

Cunning Stuntman
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
980
Eikös tuo XFX:n 480 GTR ole yksi parhaista RX480:stä? Itse ajattelin tuon kyseisen kortin itselleni hankkia kyllä :)
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 693
Kaverin mukaan AMD emot toimivat vain ATI-suorittimien kanssa. Samaa konsernia kuulemma.
ATI:a ei ole enää olemassakaan (AMD osti sen). Ei noissa emoissa ole lukkoja ainakaan AMD:n puolella. Totta on, että useampi kuin yksi kortti ei välttämättä toimi, koska vaatii emolta erillisen tuen. Muistaakseni noiden Ryzen huippuemojenkin mainostetaan tukevan SLI:tä, joka on nVidian tuote. Sanoisin kaverisi vetäneen väitteen hihastaan.

Ja omassa koneessa on Intelin X99-piirisarjalla varustettu emo ja hyvin AMD:n Fury toimii.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 133
Onko kellään tota Asuksen 480 dualia? Tekis mieli tarttua Jimmsin tarjoukseen, muttei mitään hajua millanen kortti tuo on. Netistäkään löydy kuvaa piirilevystä..
Ilmeisesti aika riittämätön jäähdytys kyseiselle kortille. Käy kuumana ja tuulettimet huutavat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
337
Ilmeisesti aika riittämätön jäähdytys kyseiselle kortille. Käy kuumana ja tuulettimet huutavat.
Minulla on kyseinen kortti. Ei käy kuumana. Tälläkin hetkellä tuuletin seis. Pelatessa ei pidä mitenkään erityistä ääntä. Kellottu 1350Mhz ilman ongelmia. Korkeampia kelloja en ole kokeillut. Olen ollut erittäin tyytyväinen ostokseen.

Pieni pelisessio:
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 133
Minulla on kyseinen kortti. Ei käy kuumana. Tälläkin hetkellä tuuletin seis. Pelatessa ei pidä mitenkään erityistä ääntä. Kellottu 1350Mhz ilman ongelmia. Korkeampia kelloja en ole kokeillut. Olen ollut erittäin tyytyväinen ostokseen.

Pieni pelisessio:
GPU loadia katsoessa ei vaikuta kovin raskaalta pelailulta ;)
 
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 381
Onko tuo MSI Gaming hiljaisin RX 480 8GB -kortti defaulttina? Ajattelin päivittää Linux-pöytäkoneeni näyttiksen enkä halua alkaa säätämään tuuletinprofiilien kanssa.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 133
Heitin alt-tabilla pois pelistä, että sain screenshotin :) En siis pelannut pasianssia.
Lähinnä tarkoitin sitä, että GPU load on vaihdellut 0-100% välillä koko ajan, jolloin lämmöt eivät ehdi juurikaan nousemaan. Itsellä saa useamman minuutin rasittaa näyttistä aivan täysillä tauotta, jotta päästään maksimilämpöihin.

Mutta joo, itselläni ei ole AMD:n korteista kokemusta. Vedin vain johtopäätökseni toisella foorumille esiintyneiden valitteluiden pohjalta :)
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 693
Lämpöihin vaikuttaa myös se minkälaiseen koteloon kone on rakennettu eli tulos ei ole kaikilla ihan sama. Pieni ja ahdas on taatusti kuumempi kuin isoilla tuulettimilla varustettu väljempi kotelo.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
546
Heitin alt-tabilla pois pelistä, että sain screenshotin :) En siis pelannut pasianssia.
Ei toi siltikään näytä kovin raskaalta GPU-kuormalta. Kuten graafista näkyy, kuorma pomppii ihan miten sattuu, välillä nollassa, välillä 50%, välillä hipaisee 100%. Kokeile rasittaa jossain pelissä tai testissä missä GPU pääsee kokoajan 100% kuormitukseen ja arvioi sitten uudelleen kuinka kuumana ja äänekkäänä käy. Esim aja Unigine Valleyta ilman VSynciä 10 minuuttia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
337
Siiäpä olisi Valleyta vähän vajaa 10min:
Core ei tosin nouse tuossa yli 1300. Huomenna voin teistailla lisää.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
546
@Kansanparantaja Tuuletinnopeus nousi aika mukavasti edellisestä, 1600 RPM -> 2300 RPM :). Vaikka toi jäähy ei testin perusteella ole riittämätön, niin varmasti isolle osalle käyttäjistä se on liian äänekäs.
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
24
Tosiaan jos hiljaisuutta arvostaa niin en voi suositella. MSI RX 480 Gaming X taitaa olla parhaita vaihtoehtoja.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
XFX RS. Paljon ongelmia ollut tuolla ASUSin Dualilla.

Tai sitten satsaat vähän lisää ja laitat XFX GTR -mallin.
Noiden ero taitaa olla se että gtr:ssä on normaalisti 50mhz? enemmän gpu speediä?.Omassa rs:ssä ei pyöri noi tuulettimet normaalisti ollenkaan ja ne on vaihdettavat sekä suhteellisen hiljaiset(en huomaa niitä pelatessa,käytössä tosin 2x140mm? prossutuuletinta/powerin tuuletin).Vielä en ole tossa huomannut mitään ongelmia.Nämä uudet idlaa aika agressiivisesti eli kellot/voltit vetää edestakaisin koko ajan.Lämmöt näyttää 47c astetta kun tuulettimet on sammutettu ja gpu load on jotain 1-2% gpu-z:n mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
267
Joo, kuulostaa hyvältä. RS vs Asus Dual näyttäisi olevan myös semmoinen ero, että XFX:ssä on backplate. En viitsi enää tuohon GTR:ään venyttää, pakko on nyt vaan vetää raja 300€. Minulla on paha tapa venyttää budjettia koko ajan eteenpäin. GTR:stä ei ole kuitenkaan enää kuin "muutama kymppi" niin saa jo GTX 1070:n. :D Luulen muutenkin, että 480/1060 on jo omaan käyttöön vähän overkill, kun loppujen lopuksi tulee pelattua vain Dotaa ja Overwatchia. Alkuperäinen suunnitelma oli ostaa 1060 3GB tai 480 4GB.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Joo, kuulostaa hyvältä. RS vs Asus Dual näyttäisi olevan myös semmoinen ero, että XFX:ssä on backplate. En viitsi enää tuohon GTR:ään venyttää, pakko on nyt vaan vetää raja 300€. Minulla on paha tapa venyttää budjettia koko ajan eteenpäin. GTR:stä ei ole kuitenkaan enää kuin "muutama kymppi" niin saa jo GTX 1070:n. :D Luulen muutenkin, että 480/1060 on jo omaan käyttöön vähän overkill, kun loppujen lopuksi tulee pelattua vain Dotaa ja Overwatchia. Alkuperäinen suunnitelma oli ostaa 1060 3GB tai 480 4GB.
Jos pelaisin noita fps pelejä niin ostaisin tollaisen 1070:n.On käsittääkseni kuitenkin nopeampi kuin 480 8GB noissa.Itse ostin ton osittain civ6:n takia jonka sai ilmaiseksi sen mukana(loppui kai 15.1 toi tarjous).
 

ile

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 281
Jos pelaisin noita fps pelejä niin ostaisin tollaisen 1070:n.On käsittääkseni kuitenkin nopeampi kuin 480 8GB noissa.Itse ostin ton osittain civ6:n takia jonka sai ilmaiseksi sen mukana(loppui kai 15.1 toi tarjous).
Onhan se nopeampi, mutta myös paljon kalliimpi. Jos pelaa 1080p niin ihan hukkaan menee joku 1070 Overwatchissa imo. Dotasta nyt puhumattakaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 591
Onhan se nopeampi, mutta myös paljon kalliimpi. Jos pelaa 1080p niin ihan hukkaan menee joku 1070 Overwatchissa imo. Dotasta nyt puhumattakaan.
Samalla rahalla saa RX 480 ja 75Hz FreeSync-näytön. Se on paljon se.

Jos taas on G-Sync-näyttö tai tykkää pelata 1440p tai 144Hz, niin sitten GTX 1070 on parempi valinta.

AMD:llä ei ole oikein mitään järkevää tuohon kalliimpaan hintaluokkaan. RX 480 vähän on pelkästään FullHD-kortti.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
385
Joo, kuulostaa hyvältä. RS vs Asus Dual näyttäisi olevan myös semmoinen ero, että XFX:ssä on backplate. En viitsi enää tuohon GTR:ään venyttää, pakko on nyt vaan vetää raja 300€. Minulla on paha tapa venyttää budjettia koko ajan eteenpäin. GTR:stä ei ole kuitenkaan enää kuin "muutama kymppi" niin saa jo GTX 1070:n. :D Luulen muutenkin, että 480/1060 on jo omaan käyttöön vähän overkill, kun loppujen lopuksi tulee pelattua vain Dotaa ja Overwatchia. Alkuperäinen suunnitelma oli ostaa 1060 3GB tai 480 4GB.
Saksasta saisit GTR:n 300eur hintaan.

http://www.mindfactory.de/product_i...tion-Aktiv-PCIe-3-0-x16--Retail-_1116188.html
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 877
Viestejä
4 291 965
Jäsenet
71 744
Uusin jäsen
Vanreyne

Hinta.fi

Ylös Bottom