AMD Radeon RX 470/480 -thread (Polaris 10)

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Ensi vuonna tulee tämä Vega niin voisiko ajatella että RX480 hinnat vielä hieman putoaa?
Keväällä joku 6-core Zen + RX480 voisi olla kiva edullinen peli :)
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Itselläni on molemmat GTX 1060 ja RX 480. Kummassakaan ei ole ollut mitään valittamista. RX 480 on kehittynyt viimeisien kuukausien aikana ja esim. BF1 on vakaampi selvästikin, tehoissa about samoissa.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
117
Täällä sapphire rx 480 nitro+ 4gb. Kortin asic 80,5% ja kortti kellottuu vakiovoltein (1100mV) 1420MHz vakaasti ja muistit on samsungit ja tällä hetkellä 2150MHz. Afterburnerilla testannu +100mV ja 1470Mhz stabiili. 1480 markki vakaa ja 1490 kestää vielä heavenin, mut 1500 kippaa käytännössä muutaman minsan jälkeen. Tuli tuos eilen kokeiltua 8gb biossiakin, mut jotai häröilyjä tuli jo postissa ja flashasin orkkiksen takas. Pitäs vielä kokeilla muokkaamalla kortin omaa biossia kunhan kerkiää.
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Itseähän ei kiinnosta mitkään kellotukset, päinvastoin mikäli mahdollista voisin jopa alikellottaa laitteistoa vaikka -10% mikäli se viilentäisi konetta ja täten pidentäisi laitteiden elinkaartakin (?)

Tältä pohjalta, mitä RX480 meikäläiselle voisi ehdotella vuodelle 2017 ? :)
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
117
Itellä tapana puristella vakiovoltein lisähertsit korteista ja tarvittaessa sitten bios modattuna lisävirralla. Jos kortin oma jäähy on rimpula niin kaapista löytyy mono plus ja hybrid II .. :geek:
Mut kyllä ainakin oman kokemuksen mukaan tää sapphiren jäähy on tehokas ja hiljainen. Voin suositella.
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Itellä tapana puristella vakiovoltein lisähertsit korteista ja tarvittaessa sitten bios modattuna lisävirralla. Jos kortin oma jäähy on rimpula niin kaapista löytyy mono plus ja hybrid II .. :geek:
Mut kyllä ainakin oman kokemuksen mukaan tää sapphiren jäähy on tehokas ja hiljainen. Voin suositella.
Oletko mitannut paljonko se Sapphire vie watteja täydellä rasituksella?
Tuohon aiempaan youtube RX480 heräsi kiinnostus kun tuntuu vievän max 100 wattia..
Pienellä alikellotuksella varmaan oltaisiin 90W tuntumassa ja pari tuollaista korttia koneeseen Crossfireen ei vielä sitten tekisi vehkeestä mitään kiuasta mutta vauhtia silti riittäisi :)
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
117
Oletko mitannut paljonko se Sapphire vie watteja täydellä rasituksella?
Tuohon aiempaan youtube RX480 heräsi kiinnostus kun tuntuu vievän max 100 wattia..
Pienellä alikellotuksella varmaan oltaisiin 90W tuntumassa ja pari tuollaista korttia koneeseen Crossfireen ei vielä sitten tekisi vehkeestä mitään kiuasta mutta vauhtia silti riittäisi :)
Afterburneris näytti olevan max 136,3W ja tämä 1410/2100 kelloilla +50% powerlimitillä. Täs joku ilta voisin kokeilla alivoltitella ja kattoa saako tuon tuonne alle sataan wattiin. Ei tää paha kuias kyllä ole, 64 astetta max lämmöt omalla inasen agressiivisemmalla tuuletin profiililla, olisko ollu ~40% tuuletin nopeus maksimissaan ja ei kyllä juuri mitään ääntä kuulu. VRM1 64 astetta ja VRM2 26 astetta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 346
Täällä sapphire rx 480 nitro+ 4gb. Kortin asic 80,5% ja kortti kellottuu vakiovoltein (1100mV) 1420MHz vakaasti ja muistit on samsungit..
Ai 4GB on myös Samsungia.. Omin silminkö totesit vai jollain ohjelmalla? 2100 menee mulla @1060 mV.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
117
Sekä gpu-z että meminfo kertoo muistien olevan samsungit. Mitään muisti voltteja en ole kokeillut säätää, toisinsanoen wattman pysyy edelleen koskemattomana. Täs viikolla olis kyllä tarkoitus alkaa testaa mikä olis kortin sweetspot kellot/voltit sekä modata kortin omaa biosta jos sattuis sen extra 4gb saada käyttöön. Ainakin sapphiren pakettissa on 4gb tarra lyöty tuon 8gb päälle.. :geek:
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Itselläni on ilmennyt sellainen ongelma että kun kalibroin näytön, niin asetukset eivät meinaa pysyä. Uusimmissa Crimson ajureissa siis valitsen Display -> Display Color ja se avaa Windows 10 "vakio" näytön kalibroinnin. Tästä sitten säädän gamman kohdilleen ja lopputulos on hyvä, mutta tämä asetus resetoituu hieman randomilla pois.

Kokeilin viimeksi että tein kalibroinnin ja annoin bootin heti perään niin gamma oli OK tämän jälkeen, mutta välillä kun tulen koneelle niin huomaan että asetus on resetoitunut pois. En ole kattonut onko Windows bootannut / asentanut päivityksiä tms tällä välillä, mutta ei kai niiden tuohon pitäisi koskea siltikään.

Onko kellään muulla tullut vastaan?
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Sekä gpu-z että meminfo kertoo muistien olevan samsungit. Mitään muisti voltteja en ole kokeillut säätää, toisinsanoen wattman pysyy edelleen koskemattomana. Täs viikolla olis kyllä tarkoitus alkaa testaa mikä olis kortin sweetspot kellot/voltit sekä modata kortin omaa biosta jos sattuis sen extra 4gb saada käyttöön. Ainakin sapphiren pakettissa on 4gb tarra lyöty tuon 8gb päälle.. :geek:
Joku täällä kirjoitti että jos on samsungit niin kortissa on 8GB muistia ja jos hynix? niin 4GB.Muistien pitäisi myös mennä se 2000Mhz eli tarkista toi ensiksi?.

http://wccftech.com/amd-rx-480-4gb-retail-cards-8gb/
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 346
Joku täällä kirjoitti että jos on samsungit niin kortissa on 8GB muistia ja jos hynix? niin 4GB..
Joo se oli minun jakamaa väärää tietoa se. Luin tuon valheen jostain itse aiemmin. GPU-Z näköjään näyttää että mulla Elpidaa muistit, Memoryinfo 1005 näyttää tyhjää.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Joo se oli minun jakamaa väärää tietoa se. Luin tuon valheen jostain itse aiemmin. GPU-Z näköjään näyttää että mulla Elpidaa muistit, Memoryinfo 1005 näyttää tyhjää.
jos siellä on 8GB mainittu ja samsungin muistit niin voi hyvinkin olla se 8GB kortissa.Itse katsoisin samantien että mitä muisteja siellä piirilevyllä on ja pistäisin muistit 2000Mhz ja kokeilisin että onko vakaa. :)
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
168
Eipä tunnu ASIC Qualityt vaikuttavan kellotukseen juuri mitenkään, ei ainakaan mun korteissa. Ostin kaksi Saphiren NITRO+ RX 480 8 GB korttia toisessa Asic 86,3 ja toisessa 72,8. Molemmat kortit jää alle 1400MHz (vakio 1342) gpu:n osalta, joten sanoisin että aika merkityksetön koko ASIC arvo. Molemmissa korteissa tyydyin loppujen lopuksi watmanista laittamaan vain 1% gpu:lle lisää kelloja ja unohdin muistien virittelyt kokonaan (vakiot 2000), ne kun ei tuntuneet vaikuttavan juuri mihinkään testiohjelmien mukaan vaikka miten nosteli. Pitää taas yrittää hiukan lisää kun ehtii, mutta kyllä nämä tehdas viritteiset ovat melko heikosti kellottuvia jos multa kysytään. Vanhassa r280x kortissa sentään riitti kellotusvaraa, ei menny heti uutuudenviehätys :)

Kerros sitten mitkä asic arvot antaa, itsellähän varmaan koko iotechin paskin yksilö omistuksessa :kahvi:

E: ja se kuva mokomista arvoista, vanha kuva kylläkin mutta onko sillä väliä :comp:
 

Gereti

SER-Mies
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
164
Eipä tunnu ASIC Qualityt vaikuttavan kellotukseen juuri mitenkään, ei ainakaan mun korteissa. Ostin kaksi Saphiren NITRO+ RX 480 8 GB korttia toisessa Asic 86,3 ja toisessa 72,8. Molemmat kortit jää alle 1400MHz (vakio 1342) gpu:n osalta, joten sanoisin että aika merkityksetön koko ASIC arvo. Molemmissa korteissa tyydyin loppujen lopuksi watmanista laittamaan vain 1% gpu:lle lisää kelloja ja unohdin muistien virittelyt kokonaan (vakiot 2000), ne kun ei tuntuneet vaikuttavan juuri mihinkään testiohjelmien mukaan vaikka miten nosteli. Pitää taas yrittää hiukan lisää kun ehtii, mutta kyllä nämä tehdas viritteiset ovat melko heikosti kellottuvia jos multa kysytään. Vanhassa r280x kortissa sentään riitti kellotusvaraa, ei menny heti uutuudenviehätys :)
Vähän sama vika, refu 7970 meni 925->1150mhz ja vtx3d:n 1050->1200mhz :kahvi:

Tähän mennessä tuo vakio 1288mhz omassa rx:ssä riittänyt kyllä, kun en mitään isompia pelaile/vaativia pelaile :comp:
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
67


Vakiovoltit 1150 ja ei voi alivoltittaa tai kaatuu. Aina ei voi voittaa silikonilotossa :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 175
Vakiovoltit 1150 ja ei voi alivoltittaa tai kaatuu. Aina ei voi voittaa silikonilotossa :D
Minulla on ihan täsmälleen sama kortti toisessa koneessa (Sapphire Nitro 4GB), ainoastaan muistit on erit (Hynix). Tämä kyllä alivoltittuu hienosti.

Oma ASIC Quality on 91.8% ja olen aika varma, että minulla käy kuumempana. Siksi olenkin alivoltittanut lähinnä lämpötilan ja tuuletinäänten takia. Pientä kellottelua koetin myös, mutta nyt ei ole päällä.

edit: käytän WHQL-ajureita ja TRIXXiä. WattMan ja ne toiset ajurit olivat minullakin epävakaita.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
67
Mulla on fractal define R3:ssa jossa on kaksi tuuletinta imemässä edestä ilmaa sisään ja takana yksi puhaltamassa ulos.
Pelailessa lämpötila on noin 75asteessa ja tuulettimet huutaa hoosiannaa, onneksi ei kuulu kuulokkeiden läpi, idlenä äänetön.
Wattmanilla vaan kokeillut alivoltittaa ja jo pelkästään 1100 volteilla kaatuu ajurit modern warfare remasterissa.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
117
Luin jostakin että noilla 8GB korteilla olis tuo memory controllerin voltit 150mV korkeammat kuin 4GB:n korteissa, eli 1000 vs 1150. Pitääko tämä paikkansa? Ainakin muistit menee 2000MHz vakiona ja vähän muistiohjaimelle voltteja 2200.. mut toi wattman tahtoo olla aika puginen. Pitäs alkaa säätää tuota biossia ku vaa joskus ehtii. Menee varmaan joulun välipäiville.. Kuten aikaisemmin ketjussa totesin ainakaan sapphiren 8gb:n version biossilla ei tykänny toimia ilman kuvan väreilyä. Ehkä jos olis jaksanu säätää enemmän niin olis saanukkin toimimaan. Tällä hetkellä peli kellot 1450/2200 ja asic näkyy kuvassa.

upload_2016-12-22_9-2-48.jpeg
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
258
Olen tässä pähkäillyt RX 480 ja 470 välillä. Onko nuilla miten kauheaa eroa jos puhutaan 8 gigan malleista? Molemmat varmaan pyörittää uudetkin pelit 1920*1080 resolla ja ihan mukavilla asetuksilla?
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Mielestäni ei ole järkeä harkita RX 470 korttia, vaan ottaa suoraan RX480.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299


Tällainen yksilö ja näillä kelloilla mennään toistaiseksi. Corea varmaan voisi vähän nostella vielä tuosta, mutta en ole jaksanut kun on riittänyt omaan käyttöön näinkin ihan hyvin.

Hiljainen on. Ero kuin yöllä ja päivällä aikaisempaan 280X korttiin. Käytännössä en ole pahemmin eroa tuulettimien toiminnassa desktop vs pelit.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
67
Vaikkei nyt ihan tänne kuulukkaan mutta melkein niin ajattelin kysyä. Näytön mukana tullut DP kaapeli oli liian lyhyt ja ostin sitten jimssistä deltacon 3m pituisen kaapelin. Alkuun kaikki näytti toimivan hyvin mutta nytten kun kone on ollut lepotilassa/horroksessa ja kun näyttö käynnistyy valittaa crimson näytönohjaimen linkki virhettä. Resoluutio muuttuu 1600*900 tjsp ja pitää käydä windowsista tsekkaamassa näytön asetukset jolloin windows sanoo että näyttö on muuttunut ja pitää käynnistää kone uusiksi. Tämän jälkeen toimii taas ihan normaalisti. Mitä nyt nopeaa googlesta tsekkasin niin johtuisi tuosta kaapelista? Tietääkö kukaan laadukasta vähintään 3m kaapelia millä toimisi normaalisti? Resoluutiokin on van 1080p 144hz, joten vähän ihmetyttää miten kaapeli ei pysty vai onko noissa jotku erilaiset pinnit?
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
67
Joo niin vähän ajattelinkin että kaapeli on vaan halpaa paskaa. Jimssikään ei nähtävästi myy kuin tuota deltacoa.
Pitänee kattoa noita certifioituja kaapeleita jos vaikka löytyis suomalaisesta kaupasta semmonen.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Nostin muuten omasta kortistani kellot nyt 1400 corelle ja muistit edelleen 2285. Oikein hyvin tuntuu pelittävän edelleen, eli taidan nyt kyllä tähän jättää enkä säätää sen enempää. Ihan riittävästi potkua kaikkiin peleihin joita tulee pyöriteltyä tällä koneella.
 

Ano

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
530
Tällaisiin lukemiin pääsin. Ideana oli päästä jännitteessä alaspäin ja maksimikelloissa vähän ylöspäin. Kyseinen Strix OC tuli siis tehtaalta 1106mV ja 1310MHz asetuksilla. ASIC yli 90%.



1350MHz ei onnistu edes tuolla 1106mV:lla :kahvi:
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
43
Jimmsillä näyttäisi olevan tuo Asusin 480 Dual malli tarjouksessa. Onkos tuosta revikkaa jossain? Löysin vain 4gb mallista.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 346
Härregyd mikä monitori.. B-) Osta RX nyt ja vaihat sitten Vegaan.
 

Inehmo|

#73
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
678
Oma XFX ollut nyt pari viikkoa käytössä ja paljoa enemmän ei voisi pettymys olla.

Ensimmäisenä asennuksen jälkeen ja ajurien asennuksen jälkeen joka kerta kun boottasi koneen työpöydälle, meni ruutu mustaksi kun ohjelmat alkoivat latautumaan. Arvelin tämän johtuvan siitä, että Intelin näyttiksen ajureista. Joten liitin näytön takaisin integroituun kiinni ja poistin Intelin ajurit. Ongelma ei kuitenkaan kokonaan poistunut vaan aina välillä työpöydällä näyttö lakkasi saamasta kuvaa ja näyttö sammuu. No arvelin, että ehkä ajurit on vaan sekasin, kun oli vähän muitakin ongelmia. Lisäksi ostin uuden SSD:n joten päätin, että vedän vain puhtaan W10-asennuksen niin katoaa ongelmat. Vaan eipä auttanut. Vieläkin ajoittain tekee tuota idle-sammuilua. Ei auta ku bootata kone.

Tätä melkeinpä enemmän ärsyttää se, että jäähy ei riitä pitämään korttia viileänä passiivina. Lämmöt sahaa 53c -> 59c väliä. Tuossa 59c kohdalla kortti käynnistää tuulettimet 35% 11000rpm ja pyörittää niitä n. 15-20s joka laskee lämmöt tuonne 53c. Tuo 1100rpm on aivan älytön meteli suhteessa siihen, että muuten koneessa ei ole muita äänenlähteitä kuin ~300rpm Noctuat. Tein testailua Afterburnerilla, tuulettimet käynnistyy vasta 31% ja silloin on 900rpm. Tämäkin aivan liikaa. Joten yritin siirtää tuuletinten käynnistymislämpötilaa. Pääsin 69c asti kunnes luovutin. Täytyy ehkä koittaa myöhemmin uudestaan, mutta aivan käsittämätöntä, että nousee noin korkealle lämmöt normaalissa Youtube-käytössä. Aikoinaan GTX960 täysin samassa ympäristössä, samalla määrällä ilmavirtaa kotelotuulettimilta, pystyi katsomaan vaikka .mkv-leffoja 2560x1440 -resoluutiolla ja kohtuu rajuilla laatumäärittelyillä MadVR:llä.

No mutta ainakin pelit, joita olen koittanut (BF1, Rocket League ja Raise of Tomb Raider) toimivat erinomaisesti, mitä nyt BF1:n DX12 ei toimi mutta se on ilmeisesti pelistä kiinni eikä minun näytönohjaimesta.

Vituttaa tuo kortin äänekkyys kyllä ihan huolella. Ois se vaan pitänyt uskoa, että AMD-kortit ei voi olla viileitä.
 

Gereti

SER-Mies
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
164
Oma XFX ollut nyt pari viikkoa käytössä ja paljoa enemmän ei voisi pettymys olla.

Ensimmäisenä asennuksen jälkeen ja ajurien asennuksen jälkeen joka kerta kun boottasi koneen työpöydälle, meni ruutu mustaksi kun ohjelmat alkoivat latautumaan. Arvelin tämän johtuvan siitä, että Intelin näyttiksen ajureista. Joten liitin näytön takaisin integroituun kiinni ja poistin Intelin ajurit. Ongelma ei kuitenkaan kokonaan poistunut vaan aina välillä työpöydällä näyttö lakkasi saamasta kuvaa ja näyttö sammuu. No arvelin, että ehkä ajurit on vaan sekasin, kun oli vähän muitakin ongelmia. Lisäksi ostin uuden SSD:n joten päätin, että vedän vain puhtaan W10-asennuksen niin katoaa ongelmat. Vaan eipä auttanut. Vieläkin ajoittain tekee tuota idle-sammuilua. Ei auta ku bootata kone.

Tätä melkeinpä enemmän ärsyttää se, että jäähy ei riitä pitämään korttia viileänä passiivina. Lämmöt sahaa 53c -> 59c väliä. Tuossa 59c kohdalla kortti käynnistää tuulettimet 35% 11000rpm ja pyörittää niitä n. 15-20s joka laskee lämmöt tuonne 53c. Tuo 1100rpm on aivan älytön meteli suhteessa siihen, että muuten koneessa ei ole muita äänenlähteitä kuin ~300rpm Noctuat. Tein testailua Afterburnerilla, tuulettimet käynnistyy vasta 31% ja silloin on 900rpm. Tämäkin aivan liikaa. Joten yritin siirtää tuuletinten käynnistymislämpötilaa. Pääsin 69c asti kunnes luovutin. Täytyy ehkä koittaa myöhemmin uudestaan, mutta aivan käsittämätöntä, että nousee noin korkealle lämmöt normaalissa Youtube-käytössä. Aikoinaan GTX960 täysin samassa ympäristössä, samalla määrällä ilmavirtaa kotelotuulettimilta, pystyi katsomaan vaikka .mkv-leffoja 2560x1440 -resoluutiolla ja kohtuu rajuilla laatumäärittelyillä MadVR:llä.

No mutta ainakin pelit, joita olen koittanut (BF1, Rocket League ja Raise of Tomb Raider) toimivat erinomaisesti, mitä nyt BF1:n DX12 ei toimi mutta se on ilmeisesti pelistä kiinni eikä minun näytönohjaimesta.

Vituttaa tuo kortin äänekkyys kyllä ihan huolella. Ois se vaan pitänyt uskoa, että AMD-kortit ei voi olla viileitä.
XFX RX480 8GB XXX OC, Refumallin rx480 8GB eikä mitään ongelmia :confused:
 

Inehmo|

#73
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
678
XFX RX480 8GB XXX OC, Refumallin rx480 8GB eikä mitään ongelmia :confused:
No hei tosi kiva. Ei paljon minua lohduta.

Tuo näytön sammumminen on ilmeisesti ajuriongelma, joka muka korjattiin jo yhteen kertaan mutta ilmeisesti tullut takaisin. Kai tässä täytyy odotella, että tulee uusi ajuripäivitys niin ehkä tuosta pääsee eroon. Ilmeisesti kyse on siitä, että ei anna tarpeeksi voltteja pienille kelloille ja siksi tulee ongelma.
 

Gereti

SER-Mies
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
164
No hei tosi kiva. Ei paljon minua lohduta.

Tuo näytön sammumminen on ilmeisesti ajuriongelma, joka muka korjattiin jo yhteen kertaan mutta ilmeisesti tullut takaisin. Kai tässä täytyy odotella, että tulee uusi ajuripäivitys niin ehkä tuosta pääsee eroon. Ilmeisesti kyse on siitä, että ei anna tarpeeksi voltteja pienille kelloille ja siksi tulee ongelma.
kaverilla oli r9 280:lla kipannu kakkosnäyttö mustaksi eikä toiminut enään kuin yhdellä ruudulla, että voi olla ajurivikaa toki :confused:
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Itselläni tuo STRIX 8GB malli ja kortti on todella äänetön kuten varmaan olen aikaisemminkin maininnut.

Kuitenkin tuo musta ruutu saattaa olla asia joka minullakin tulee, eli siis välillä satunnaisesti kun olen ollut koneelta poissa, niin saapuessani koneelle ruutu on musta / virransäästössä, mutta kone ei palaudu siitä mihinkään vaan käytännössä kone pitää bootata. Aluksi ajattelin että ongelma olisi CPU kellotuksissa tms, mutta nyt vaikuttaa että se on GPU ajuri joka hyytyy.
 

Ano

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
530
Kyllähän Strixissäkin nousee 65C:ssa tuulettimet tuohon 31 prosenttiin ja kierrokset ovat jotakuinkin tuon 1100 RPM. Vaikka omaa isoimman heatsinkin, niin ei pysy passiivisena esim. mainitussa Youtube-käytössä. Tuskinpa kelpaisi @Inehmo| :lle. Itse irroitin shroudin tuulettimineen ja laitoin 2*120mm tilalle, jotka pyörivät @ 500 RPM ja pelatessa 700-1000.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
En ole noita kierroksia sen enempää katsonut, mutta koskaan en ole huomannut tuulettimia itse. En ainakaan siten että ne olisivat mitenkään häirinneet. Tosin mitä nyt katsoin Fire Striken tuloksista, niin maksimi lämmöt kortilla oli testin aikana 61 astetta. Joten en nyt ymmärrä miten ne lämmöt voisi saada YouTuben katselulla noin korkealle. Pääosin muuten 57-59 välillä.
 

Ano

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
530
Minulla on R5 kotelossa 5 tuuletinta, kaikki noin 500 RPM ja i5 4690K. Asus RX 480 8GB Strix OC kortti ja vakiona ihan nettiä selaillessa rautakiihdytys päällä tai ilman, tuulettimet menivät aika ajoin päälle. Lonkalta heittäisin, että about joka toinen minuutti. Selaimena Chrome 64-bit. Toki tuo lähti myös välillä päälle ohjelmia käynnistellessä.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Katselin tästä koneelta ja idlenä GPU lämmöt ~ 50 astetta nyt kun olen tässä selaillut tätä foorumia ja jotain Fire Striken tuloksia juuri vertailin aiemmin ajetuista tallennuksista (en ajanut benchmarkkia).

Afterburnerin mukaan tuuletin on välillä käynyt viimeisen 30 minuutin aikana kolme kertaa päällä ~ 30 prosentin teholla ja kierroksissa taitaa olla ~ 900 rpm. Kukin näistä pyrähdyksistä on ollut kestoltaan n. 20 sekuntia. En tiedä mitä olen tuossa vaiheessa tehnyt.

Kone on pöydällä näytön vieressä, mutta en itse ole ainakaan tuota edes kuullut että ovat menneet päälle.
 

Ano

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
530
800-900 väliin menevä alhaisin RPM olisi varmaan jo ihan jees, mutta täällä lukema kyllä oli siellä 1100:ssa. Netissäkin näkyi 35% olevan 1350 RPM.

Tätä ennen testailin täsmälleen samaa jäähyä, mutta pellin alla oli GTX 1060. Samat korkeahkot minimit oli siinäkin ja välillä pyörähti käyntiin - tosin harvemmin kuin RX 480. Tässä oli myös sellaista ongelmaa, että oman tuuletinkäyrän väsäämällä, jäivät tuulettimet "runkkamaan" 0-1100 väliä senkin jälkeen, kun lämpötila oli jo alle sen 65 asteen. Joka kolmas sekunti lähti käyntiin oli lämpötila mikä tahansa, jos olit kerran mennyt yli rajan :D
 
Viimeksi muokattu:

ile

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 276
Onko kellään tota Asuksen 480 dualia? Tekis mieli tarttua Jimmsin tarjoukseen, muttei mitään hajua millanen kortti tuo on. Netistäkään löydy kuvaa piirilevystä..
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
24
Kiinostaisi myös Asuksen Dual RX 480. Tuo 8gb malli taitaa olla ihan uusi, jonka takia ei vielä mitään revikoita yms. missään. Kun mukana tulevan Civ6:n vielä myy pois niin ei huono diili varmaankaan.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Tuosta tulikin mieleen, eikö tuo Civ6 koskenut kaikki RX480 kortteja jotka oli ostettu tietyllä aikavälillä? Oliko siitä jotian ohjetta mistä sen saa, koska oma korttini taitaa olla oikeutettu tuohon. Katselin tätä silloin kortin oston yhteydessä, mutta kerkesin kokonaan unohtamaan asian.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
43
Kiinostaisi myös Asuksen Dual RX 480. Tuo 8gb malli taitaa olla ihan uusi, jonka takia ei vielä mitään revikoita yms. missään. Kun mukana tulevan Civ6:n vielä myy pois niin ei huono diili varmaankaan.
Juu itse tilasin tuon kortin ja aion myydä Civ6:n. Eiköhän siitä muutaman kympin saa ku kun maksaa 54€ steamissa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 490
Viestejä
4 217 193
Jäsenet
71 060
Uusin jäsen
jsa555

Hinta.fi

Ylös Bottom