Gereti
SER-Mies
Uudemmissa kyllä, omassa on ihan 6pin kun refumalli kyseessänoissa xfx:ssä on 8pin liitin.
Lisää vanhoja kuvia:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Uudemmissa kyllä, omassa on ihan 6pin kun refumalli kyseessänoissa xfx:ssä on 8pin liitin.
Tässä on ollut jo hetken GTX 1060 hankinnassa, mutta nyt osui systemalla silmään tämä:
https://www.systemastore.com/produc...ARD+SWAP+BACKPLATE&product_model=RX-480P8LFB6
Olisi ilmeisen hyvä vaihtoehto tuohon hintaan?
Tuohan on juuri sama minkä pitäisi mennä max 100 watilla ja viileänä, paras ja halvin.
Itellä tapana puristella vakiovoltein lisähertsit korteista ja tarvittaessa sitten bios modattuna lisävirralla. Jos kortin oma jäähy on rimpula niin kaapista löytyy mono plus ja hybrid II ..
Mut kyllä ainakin oman kokemuksen mukaan tää sapphiren jäähy on tehokas ja hiljainen. Voin suositella.
Oletko mitannut paljonko se Sapphire vie watteja täydellä rasituksella?
Tuohon aiempaan youtube RX480 heräsi kiinnostus kun tuntuu vievän max 100 wattia..
Pienellä alikellotuksella varmaan oltaisiin 90W tuntumassa ja pari tuollaista korttia koneeseen Crossfireen ei vielä sitten tekisi vehkeestä mitään kiuasta mutta vauhtia silti riittäisi
Täällä sapphire rx 480 nitro+ 4gb. Kortin asic 80,5% ja kortti kellottuu vakiovoltein (1100mV) 1420MHz vakaasti ja muistit on samsungit..
Joku täällä kirjoitti että jos on samsungit niin kortissa on 8GB muistia ja jos hynix? niin 4GB.Muistien pitäisi myös mennä se 2000Mhz eli tarkista toi ensiksi?.Sekä gpu-z että meminfo kertoo muistien olevan samsungit. Mitään muisti voltteja en ole kokeillut säätää, toisinsanoen wattman pysyy edelleen koskemattomana. Täs viikolla olis kyllä tarkoitus alkaa testaa mikä olis kortin sweetspot kellot/voltit sekä modata kortin omaa biosta jos sattuis sen extra 4gb saada käyttöön. Ainakin sapphiren pakettissa on 4gb tarra lyöty tuon 8gb päälle..
Joku täällä kirjoitti että jos on samsungit niin kortissa on 8GB muistia ja jos hynix? niin 4GB..
jos siellä on 8GB mainittu ja samsungin muistit niin voi hyvinkin olla se 8GB kortissa.Itse katsoisin samantien että mitä muisteja siellä piirilevyllä on ja pistäisin muistit 2000Mhz ja kokeilisin että onko vakaa.Joo se oli minun jakamaa väärää tietoa se. Luin tuon valheen jostain itse aiemmin. GPU-Z näköjään näyttää että mulla Elpidaa muistit, Memoryinfo 1005 näyttää tyhjää.
Kerros sitten mitkä asic arvot antaa, itsellähän varmaan koko iotechin paskin yksilö omistuksessa
E: ja se kuva mokomista arvoista, vanha kuva kylläkin mutta onko sillä väliä
Vähän sama vika, refu 7970 meni 925->1150mhz ja vtx3d:n 1050->1200mhzEipä tunnu ASIC Qualityt vaikuttavan kellotukseen juuri mitenkään, ei ainakaan mun korteissa. Ostin kaksi Saphiren NITRO+ RX 480 8 GB korttia toisessa Asic 86,3 ja toisessa 72,8. Molemmat kortit jää alle 1400MHz (vakio 1342) gpu:n osalta, joten sanoisin että aika merkityksetön koko ASIC arvo. Molemmissa korteissa tyydyin loppujen lopuksi watmanista laittamaan vain 1% gpu:lle lisää kelloja ja unohdin muistien virittelyt kokonaan (vakiot 2000), ne kun ei tuntuneet vaikuttavan juuri mihinkään testiohjelmien mukaan vaikka miten nosteli. Pitää taas yrittää hiukan lisää kun ehtii, mutta kyllä nämä tehdas viritteiset ovat melko heikosti kellottuvia jos multa kysytään. Vanhassa r280x kortissa sentään riitti kellotusvaraa, ei menny heti uutuudenviehätys
Vakiovoltit 1150 ja ei voi alivoltittaa tai kaatuu. Aina ei voi voittaa silikonilotossa
Mielestäni ei ole järkeä harkita RX 470 korttia, vaan ottaa suoraan RX480.
LG38UC99 tulossa UPS:n kyydillä. Laittaakko tuo Asus rx480 vai odottaa vegaa? Valintoja valintoja...Jimmsillä näyttäisi olevan tuo Asusin 480 Dual malli tarjouksessa. Onkos tuosta revikkaa jossain? Löysin vain 4gb mallista.
Oma XFX ollut nyt pari viikkoa käytössä ja paljoa enemmän ei voisi pettymys olla.
Ensimmäisenä asennuksen jälkeen ja ajurien asennuksen jälkeen joka kerta kun boottasi koneen työpöydälle, meni ruutu mustaksi kun ohjelmat alkoivat latautumaan. Arvelin tämän johtuvan siitä, että Intelin näyttiksen ajureista. Joten liitin näytön takaisin integroituun kiinni ja poistin Intelin ajurit. Ongelma ei kuitenkaan kokonaan poistunut vaan aina välillä työpöydällä näyttö lakkasi saamasta kuvaa ja näyttö sammuu. No arvelin, että ehkä ajurit on vaan sekasin, kun oli vähän muitakin ongelmia. Lisäksi ostin uuden SSD:n joten päätin, että vedän vain puhtaan W10-asennuksen niin katoaa ongelmat. Vaan eipä auttanut. Vieläkin ajoittain tekee tuota idle-sammuilua. Ei auta ku bootata kone.
Tätä melkeinpä enemmän ärsyttää se, että jäähy ei riitä pitämään korttia viileänä passiivina. Lämmöt sahaa 53c -> 59c väliä. Tuossa 59c kohdalla kortti käynnistää tuulettimet 35% 11000rpm ja pyörittää niitä n. 15-20s joka laskee lämmöt tuonne 53c. Tuo 1100rpm on aivan älytön meteli suhteessa siihen, että muuten koneessa ei ole muita äänenlähteitä kuin ~300rpm Noctuat. Tein testailua Afterburnerilla, tuulettimet käynnistyy vasta 31% ja silloin on 900rpm. Tämäkin aivan liikaa. Joten yritin siirtää tuuletinten käynnistymislämpötilaa. Pääsin 69c asti kunnes luovutin. Täytyy ehkä koittaa myöhemmin uudestaan, mutta aivan käsittämätöntä, että nousee noin korkealle lämmöt normaalissa Youtube-käytössä. Aikoinaan GTX960 täysin samassa ympäristössä, samalla määrällä ilmavirtaa kotelotuulettimilta, pystyi katsomaan vaikka .mkv-leffoja 2560x1440 -resoluutiolla ja kohtuu rajuilla laatumäärittelyillä MadVR:llä.
No mutta ainakin pelit, joita olen koittanut (BF1, Rocket League ja Raise of Tomb Raider) toimivat erinomaisesti, mitä nyt BF1:n DX12 ei toimi mutta se on ilmeisesti pelistä kiinni eikä minun näytönohjaimesta.
Vituttaa tuo kortin äänekkyys kyllä ihan huolella. Ois se vaan pitänyt uskoa, että AMD-kortit ei voi olla viileitä.
No hei tosi kiva. Ei paljon minua lohduta.XFX RX480 8GB XXX OC, Refumallin rx480 8GB eikä mitään ongelmia
kaverilla oli r9 280:lla kipannu kakkosnäyttö mustaksi eikä toiminut enään kuin yhdellä ruudulla, että voi olla ajurivikaa tokiNo hei tosi kiva. Ei paljon minua lohduta.
Tuo näytön sammumminen on ilmeisesti ajuriongelma, joka muka korjattiin jo yhteen kertaan mutta ilmeisesti tullut takaisin. Kai tässä täytyy odotella, että tulee uusi ajuripäivitys niin ehkä tuosta pääsee eroon. Ilmeisesti kyse on siitä, että ei anna tarpeeksi voltteja pienille kelloille ja siksi tulee ongelma.
Kiinostaisi myös Asuksen Dual RX 480. Tuo 8gb malli taitaa olla ihan uusi, jonka takia ei vielä mitään revikoita yms. missään. Kun mukana tulevan Civ6:n vielä myy pois niin ei huono diili varmaankaan.