V-cache on tosiaan vain toisella piirillä.
Tomshardwaren varsin kattavassa artikkelissa on prosessorin kuvan lisäksi mainittu tuosta schedulerista:
"AMD is working with Microsoft on Windows optimizations that will work in tandem with a new AMD chipset driver to
identify games that prefer the increased L3 cache capacity and pin them into the CCD with the stacked cache.
Other
games that prefer higher frequencies more than increased L3 cache will be pinned into the bare CCD. AMD says that the bare chiplet can access the stacked L3 cache in the adjacent chiplet, but this isn’t optimal and will be rare."
Tuon toiminta tositilanteessa on vielä melkoinen kysymysmerkki ja onko tässä joku automatiikka tunnistukseen vai pitääkö Microsoftin (?) manuaalisesti jotenkin käydä pelikohtaisesti läpi kumpaa lähestymistapaa käytetään.
7900X3D on sitten vielä se erikoisempi tapaus, että onko kyseessä 6+6 vaiko 4+8 konfiguraatio.
Edit: Olikin twitterissä ilmeisesti selvitetty tuota miten pelit jaotellaan eri chiplettien välillä: