Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Jonkin verran kuumottaisi VITURE Pro XR -virtuaalilasit, mutta Saksan Amazon ilmoittaa:
"This item cannot be dispatched to your selected delivery location. Please choose a different delivery location."
Espanjan Amazon ei tätä ilmoita, onko siis oletettavissa että Espanjasta ko. tuotteen voi tilata ihan ok?
Lähettäjänä tuotteelle on ihan Amazon itse
Saksan Amazonin Prime jäsenyyttä ei Espanjan Amazon näköjään myöskään tunnista, mutta tuo tarjoaa 30 päivän trialia jolla em. lasien hinta tippuu yli satkulla.
Kyllä ainakin itselle on tullut kaikki juurikin samalla tavalla kuin Saksastakin, ja mahdolliset postikulut näkyy kyllä kassalla.

Ainakin elektroniikka ja käyttötavaroita on tullut tilattua vuosia Espanjasta (ja myös Ranskasta), kun Saksasta hinta tai saatavuus on ollut ongelma, ja välillä tuntuu että tulevat jopa nopeammin, kun DHL ei (välttämättä) ole välissä.

Myös takuuasiat on hoituneet kivuttomasti Espanjan kanssa, uusi laite tuli tilalle ilman mutinoita.
 
Jahas, eilen laitoin Amazonin tilausta Saksasta tulemaan niin nyt huomasin että arvioitu toimitusaika kaikille tilaamilleni tuotteille on tammikuun loppupuolella.

Onko Black Friday sekoittanut noin pahasti Amazonin logistiikan?
 
Jahas, eilen laitoin Amazonin tilausta Saksasta tulemaan niin nyt huomasin että arvioitu toimitusaika kaikille tilaamilleni tuotteille on tammikuun loppupuolella.

Onko Black Friday sekoittanut noin pahasti Amazonin logistiikan?
Melko todennäköisesti siellä on joku yksittäinen tuote, joka pidentää koko lähetyksen toimitusaikaa. Itse tilasin viime viikolla ja silloin toimitusaika-arviot näyttivät olevan normaalin noin viikon sijaan parin viikon luokkaa, mutta ainakin osa tilauksesta näyttäisi olevan tulossa noin viikossa perille.
 
Melko todennäköisesti siellä on joku yksittäinen tuote, joka pidentää koko lähetyksen toimitusaikaa. Itse tilasin viime viikolla ja silloin toimitusaika-arviot näyttivät olevan normaalin noin viikon sijaan parin viikon luokkaa, mutta ainakin osa tilauksesta näyttäisi olevan tulossa noin viikossa perille.
Yksi tuote olikin jo eroteltu omakseen ja muu toimitus oli jaettu kahteen osaan. Kaikille kuitenkin näytti toimitusajaksi tuota tammikuun loppupuolta.

Kysäisin just asiakaspalvelusta tuota ja sieltä kyllä vastattiin että kyllä ne tulee aikaisemmin. Saapa nähdä.

Normaalisti toimitusajat on ollut sitä 1-2vko.
 
Miten tuo DHL palautus oikein menee? Lähinnä mietityttää että saanko tuon vietyä pakettiautomaattiin ja se että onko postin vai postnordin laatikot ne oikeat? Vasta palautin zalandon paketin ja se vietiin postnordin laatikoiden puolelle ja skannasin siitä sen palautuslapun koodin. Mutta mites nyt mihin laatikoihin nuo DHL palautukset menee? Ja tuossa palautuslapussa on tosiaan kolme eri viivakoodia että tuo alin taitaa olla se oikea? Eli JJD...
 
Miten tuo DHL palautus oikein menee? Lähinnä mietityttää että saanko tuon vietyä pakettiautomaattiin ja se että onko postin vai postnordin laatikot ne oikeat? Vasta palautin zalandon paketin ja se vietiin postnordin laatikoiden puolelle ja skannasin siitä sen palautuslapun koodin. Mutta mites nyt mihin laatikoihin nuo DHL palautukset menee? Ja tuossa palautuslapussa on tosiaan kolme eri viivakoodia että tuo alin taitaa olla se oikea? Eli JJD...

Amazonin DHL-paketteja ei voi toimittaa kuin täyden palvelun Posteihin. Löydät ne sivulta https://www.posti.fi/fi/palvelupisteet-kartalla ja rajaamalla haun "Täyden palvelun Postit". Palvelupisteessä työntekijä skannaa JJD-alkuisen viivakoodin ja tulostaa kuitin todisteeksi lähettämisestä.
 
Amazonin DHL-paketteja ei voi toimittaa kuin täyden palvelun Posteihin. Löydät ne sivulta https://www.posti.fi/fi/palvelupisteet-kartalla ja rajaamalla haun "Täyden palvelun Postit". Palvelupisteessä työntekijä skannaa JJD-alkuisen viivakoodin ja tulostaa kuitin todisteeksi lähettämisestä.
Ootko ihan varma. Kun amazonin my ordersin ohjeista lukee niin siellä on linkki "find nearest DLH store" joka vie siis tänne..
Ja tuon mukaan läheisessä kaupassa ois DHL palvelupiste. Varasin jo laatikon pakettiautomaatista käyttämällä tuota palautuskupongin JJD koodia. Meinaatko että ei mene perille?
 
Ootko ihan varma. Kun amazonin my ordersin ohjeista lukee niin siellä on linkki "find nearest DLH store" joka vie siis tänne..
Ja tuon mukaan läheisessä kaupassa ois DHL palvelupiste. Varasin jo laatikon pakettiautomaatista käyttämällä tuota palautuskupongin JJD koodia. Meinaatko että ei mene perille?

No siinä tapauksessa homma varmaan onnistuu noinkin. Olen käsittänyt, että pakettiautomaatteihin ei voisi toimittaa esimaksettuja lähetyksiä mitä nuo Amazonin palautuspaketit ovat. Posti tunnetusti kehittää palveluitaan jatkuvasti itsepalvelun suuntaan, joten tietoni lienevät vanhentuneet.

Kerro ihmeessä kuinka kävi. Helpottaisi omiakin Amazonin palautuksia, jos noita ei tarvitsisi aina kiikuttaa ns. täyden palvelun Postiin.
 
No siinä tapauksessa homma varmaan onnistuu noinkin. Olen käsittänyt, että pakettiautomaatteihin ei voisi toimittaa esimaksettuja lähetyksiä mitä nuo Amazonin palautuspaketit ovat. Posti tunnetusti kehittää palveluitaan jatkuvasti itsepalvelun suuntaan, joten tietoni lienevät vanhentuneet.

Kerro ihmeessä kuinka kävi. Helpottaisi omiakin Amazonin palautuksia, jos noita ei tarvitsisi aina kiikuttaa ns. täyden palvelun Postiin.
joo käyn viemässä. Katotaan miten käy.
 
Näköjään ottamalla Primen, suurin osa noista ilmaisposteilla tulevilla (siis se yli 100€ tilattaessa..) muuttuu postimaksullisiksi, wtf? Onko tuo aina mennyt noin? Eipä tässä suurempaa ongelmaa, koska muutenkin primekokeilu tuli napattua vain yhden ja jo hyödynnetyn tarjouksen vuoksi. Harmillisesti jäi tosin muutama tuote tilaamatta, kun en tajunnut välittömästi että postikuluja oli nostamassa nimenomaan tuo Prime-jäsenyys. Hyvin hoidettu Amazon, hyvin hoidettu :thumbsup:
 
Näköjään ottamalla Primen, suurin osa noista ilmaisposteilla tulevilla (siis se yli 100€ tilattaessa..) muuttuu postimaksullisiksi, wtf? Onko tuo aina mennyt noin? Eipä tässä suurempaa ongelmaa, koska muutenkin primekokeilu tuli napattua vain yhden ja jo hyödynnetyn tarjouksen vuoksi. Harmillisesti jäi tosin muutama tuote tilaamatta, kun en tajunnut välittömästi että postikuluja oli nostamassa nimenomaan tuo Prime-jäsenyys. Hyvin hoidettu Amazon, hyvin hoidettu :thumbsup:

Kyseinen bugi on ollut Prime-jäsenillä jo ties kuinka pitkään, eli tuotesivut näyttävät virheellisesti postikuluja eikä kerro maksuttomasta postituksesta yli 99 euron tilauksille. Tilauksen yhteenveto ennen sen vahvistamista pitäisi kuitenkin näyttää, että yli 99 euron tilauksesta on poistettu postikulut.
 
Tilasin eilen saksan Amazonilta ilmanpuhdistimen jonka hinta tänään on 65 e halvempi. Amazon ei enää suostu perumaan tilausta, niin miten niiden palautuspolitiikka menee postimaksujen ym. suhteen? Joo, 65 e ei ole kovin iso raha mutta ärsyttää ihan periaatteesta...
 
Tilasin eilen saksan Amazonilta ilmanpuhdistimen jonka hinta tänään on 65 e halvempi. Amazon ei enää suostu perumaan tilausta, niin miten niiden palautuspolitiikka menee postimaksujen ym. suhteen? Joo, 65 e ei ole kovin iso raha mutta ärsyttää ihan periaatteesta...
Tilaa uusi ja et vastaanota/palautat ekan. Palautuu suoraa tai jos vastaanotat, niin ilmainen lähetyslappu tulostaa.
 
Tilasin eilen saksan Amazonilta ilmanpuhdistimen jonka hinta tänään on 65 e halvempi. Amazon ei enää suostu perumaan tilausta, niin miten niiden palautuspolitiikka menee postimaksujen ym. suhteen? Joo, 65 e ei ole kovin iso raha mutta ärsyttää ihan periaatteesta...
Juuri pistin palautukseen parinkympin tuotteet kokeeksi, kun suunnitelmat muuttui tilauksen jälkeen ja kiinnosti nähdä miten paljon palauttaavt. Jossain tilanteissa on ymmärtääkseni postikulut vähennetty palautuksesta, mutta ainakin ennakolta lupaili että kaikki palautettaisiin. Palautettu 14 päivän sisällä, joskus sillä oli merkitystä.
 
Juuri pistin palautukseen parinkympin tuotteet kokeeksi, kun suunnitelmat muuttui tilauksen jälkeen ja kiinnosti nähdä miten paljon palauttaavt. Jossain tilanteissa on ymmärtääkseni postikulut vähennetty palautuksesta, mutta ainakin ennakolta lupaili että kaikki palautettaisiin. Palautettu 14 päivän sisällä, joskus sillä oli merkitystä.
Siinä, kun valitsee ettei soveltunut aiottuun käyttöön tms, niin ilmasta ja sen näkee heti siinä sivuilla, että meinaavatko vähentää. Jos näin käy, niin palaa edelliselle sivulle ja valitsee toisin.
 
Tilasin Amazon.de retourenkauf puolelta Samsung 990 pro m.2 nvme 1tb SSD:n ja luonnollisesti tiedossa oli, että kyseessä mahd. asiakaspalautus niin voi olla avattu paketti jne. Tänään saapui, sinetti oli avattu ja tietenkin aloin syynäämään että onko oikea tuote sisällä. Kaikki täsmää muuten äkkiseltään, mutta itse SSD:n ja tuotepakkauksen sarjanumero ja valmistuspäivä on eri. Pakkauksessa 10/2023 ja itse tuotteessa 05/2023.

Tuohan vaikuttaa, että tuote olisi vaihdettu ja jäänyt amazonilla huomaamatta kun tullut palautuksena? Pittää huomenna laittaa amazoniin kyselyä.

En vielä laittanu koneeseen kiinni ja testannu lukeeko Samsungin magician softa tuota, sillä viimeistään näkee jos feikki. Googlella katoin kuvia ja näyttäs samalta kun aidot.
 
Tilasin Amazon.de retourenkauf puolelta Samsung 990 pro m.2 nvme 1tb SSD:n ja luonnollisesti tiedossa oli, että kyseessä mahd. asiakaspalautus niin voi olla avattu paketti jne. Tänään saapui, sinetti oli avattu ja tietenkin aloin syynäämään että onko oikea tuote sisällä. Kaikki täsmää muuten äkkiseltään, mutta itse SSD:n ja tuotepakkauksen sarjanumero ja valmistuspäivä on eri. Pakkauksessa 10/2023 ja itse tuotteessa 05/2023.

Tuohan vaikuttaa, että tuote olisi vaihdettu ja jäänyt amazonilla huomaamatta kun tullut palautuksena? Pittää huomenna laittaa amazoniin kyselyä.

En vielä laittanu koneeseen kiinni ja testannu lukeeko Samsungin magician softa tuota, sillä viimeistään näkee jos feikki. Googlella katoin kuvia ja näyttäs samalta kun aidot.

Mitä todennäköisimmin edellinen ostaja on uusinut Chian louhinnassa käytetyn SSD:n uuteen tai tehnyt itselleen helpomman takuuvaihdon petoksen kautta.

En enää osta Amazonin käytettyjä palautustuotteita, kun itsellekin on nyt lähiaikoina tullut pari sellaista tuotetta, jossa tavara on syystä tai toisesta vaihdettu edellisen ostajan toimesta. Tuskin Amazon tekee noille tapauksille yhtään mitään, sillä petoksenhan on voinut suorittaa yhtälailla käytetyn palautustuotteen ostajakin. Aliexpressin tilausten avaamisen videointi on monelle tuttua puuhaa, joten kai sama käytäntö täytyy ulottaa myös Amazonin tuotepalautusten avaamiseenkin. :D
 
Mitä todennäköisimmin edellinen ostaja on uusinut Chian louhinnassa käytetyn SSD:n uuteen tai tehnyt itselleen helpomman takuuvaihdon petoksen kautta.

En enää osta Amazonin käytettyjä palautustuotteita, kun itsellekin on nyt lähiaikoina tullut pari sellaista tuotetta, jossa tavara on syystä tai toisesta vaihdettu edellisen ostajan toimesta. Tuskin Amazon tekee noille tapauksille yhtään mitään, sillä petoksenhan on voinut suorittaa yhtälailla käytetyn palautustuotteen ostajakin. Aliexpressin tilausten avaamisen videointi on monelle tuttua puuhaa, joten kai sama käytäntö täytyy ulottaa myös Amazonin tuotepalautusten avaamiseenkin. :D

Niinpä tietenkin. Eipä käynyt mielessä, mutta täytynee vissiin alkaa kuvaamaan ihan kaikki unboxaukset kun jotain tilaa 😄

Olin amazoniin yhteydessä, palautus onnistuu ja kun erikseen varmistin, niin refund onnistuu vaikka tiedot eroaa pakkauksen ja siinä olleen tuotteen osalta (koska "wrong item"). Otin varmuudelta kuvakaappaukset keskustelusta, jos tulee ongelmia (ja jos jotain auttaa). En jaksanut alkaa edes koneeseen liittämään kun ei voi tietää mitä sontaa kortilla voi pahimmassa tapauksessa olla.

Vasta viime viikolla tuli amazonista "used" ulkonen bluray asema ja se oli käyttämätön pakkauksessaan, pahvipakkauksessa oli painauma niin siitä todennäköisesti tuo luokitus. Tän ssd:n kans kävi huonompi tuuri.
 
En enää osta Amazonin käytettyjä palautustuotteita, kun itsellekin on nyt lähiaikoina tullut pari sellaista tuotetta, jossa tavara on syystä tai toisesta vaihdettu edellisen ostajan toimesta. Tuskin Amazon tekee noille tapauksille yhtään mitään, sillä petoksenhan on voinut suorittaa yhtälailla käytetyn palautustuotteen ostajakin. Aliexpressin tilausten avaamisen videointi on monelle tuttua puuhaa, joten kai sama käytäntö täytyy ulottaa myös Amazonin tuotepalautusten avaamiseenkin. :D
Ja tärkeä on muistaa, että Amazonin uusi avamaatonkin voi olla oikeasti asiakaspalautus/vaihdettu tuote. On vaan avattu toiseltapuolen missä on sinetti tms
 
Ja tärkeä on muistaa, että Amazonin uusi avamaatonkin voi olla oikeasti asiakaspalautus/vaihdettu tuote. On vaan avattu toiseltapuolen missä on sinetti tms
Ja aika ovelasti saattaa ostoskoriin ujuttautua palautustuote muutenkin jos ei ole tarkkana.

Olin ostamassa uusia verhoja, eli tuotetta jossa on luonnollisesti paljon erilaisia comboja pituuden, leveyden ja värin yms. muodossa. Onneksi huomasin ennen sitä viimeistä tilausklikkausta, että olin lisännyt ostoskoriin asiakaspalautuskappaleen. Hinnassa moinen ei näkynyt, joten helposti jää huomaamatta. Vaihtamalla väriä tai kokoa vaihtui tuotekin palautustuotteesta uudeksi.

Vaikutti hieman tarkoitushakuiselta erehdyttämiseltä. Tai ainakin itse olen tottunut, että käytettyä ostettaessa se lukee kissan kokoisilla kirjaimilla tai tehdään muuten selväksi että ollaan outletin, warehousen tms. puolella
 
Viimeksi muokattu:
Meh, eiliseen aamuun asti luvattiin toimitusta yhdestä jälkitoimitettavasta tuotteesta samana päivänä ennen kello kahdeksaa, oli muka matkalla. Sitten myöhemmin aamulla tuli sähköposti, että ovat kohdanneet viivästyksen, ja illalla sitten tuli sähköposti, että ovat lähettäneet sen. Olinkin hieman ihmetellyt, ettei siitä aiemmin ollut tullut erillistä 'dispatched' mailia.
 
joo käyn viemässä. Katotaan miten käy.

Ja rahat näkyvät nyt tilillä. Amazonin sivuilla näkyy että Return Complete. Toissapäivänä kun tuli viesti tuosta palautuksesta niin siinä luki että "*This is an advanced refund. If we don't receive the item listed above, we may charge your original payment method" En tuota tekstiä löydä mistään muualta kuin tuosta viestistä. Voinko nyt turvallisesti olettaa että he ovat saaneet tuotteen takaisin?

edit: Jaa löyty tuolta vielä erikseen "return received" eli toissapäivänä saivat tuotteen takaisin ilmeisestikkin.
 
Viimeksi muokattu:
Tänne tuli nyt kans rahat takaisin. Piti paketin tuhoutumisen ja toimituksen keskeytymisen jälkeen odotella 14 päivää eikä refundia tullut automaattisesti. Chatin kautta sitten palautus liikkeelle. Tosin hieman rasittava tuo chatin valintarumba, kun pyörittää vain sitä normiympyrää kerran (eli valitse tavara jne. josta sitten taas ilmoittaa sen saman 14 päivän odottelun) ennen kuin antaa vaihtoehdon ottaa yhteyden ihmiseen. Sen jälkeen homma menikin jouhevasti.

Voisivat lisätä suoraan sen vaihtoehdon, että 14 päivää odoteltua refundia eikä ole kuulunut.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
261 336
Viestejä
4 535 443
Jäsenet
74 790
Uusin jäsen
anykanen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom