Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
En tiedä onko sinulla käynyt huono tuuri vai käytänkö Amazonia ihan eri tavalla, mutta itsellä on tältä vuodelta 38 tilausta ja kaikki toimitettu ilmoitetussa ajassa ilman ongelmia, pääosin Postin toimesta mutta muutama UPS mukana.

Tämä on prosentteina minun kohdalla parempi tulos kuin esim. viime vuonna.

Bartolini-toimituksia ei ole tullut itselle.
Varmaan käytän eri tavalla kun en ikinä keksisi 38 tilauksen verran järkevää ostettavaa tuolta per vuosi.:)

Tänä vuonna olen tilannut neljä kertaa. Yhdestä jäi kokonaan tuote matkalle ja sain perua tilauksen. Nyt viimeisimmästä tilauksesta osa myöhästyy ainakin 1,5 viikkoa luvatusta toimitusajasta. Peruminen ei onnistunut kai sen takia, koska ilman myöhästyneiden tuotteiden hintaa en olisi saanut ilmaista toimitusta. Kaksi muuta tämänvuotista kyllä meni ihan nappiin mitä nyt ärsytti muutaman ostoksen jakautuminen useaksi lähetykseksi per kerta. Viime vuonna tilasin kolme tilausta, jossa fyysisiä tuotteita. Yhdestä niistä yksi tuote katosi jonnekin matkalle eikä koskaan päässyt perille. Eli aika huono onnistumisprosentti ollut parin vuoden aikana. Kaikkineen on nettiostoksia tänä aikana tullut tehtyä kymmeniä ja mikään muu kauppa kuin Amazon.de ei ole tänä aikana epäonnistunut millään tavalla.

Yleensä tilaan tuolta jotain melko geneeristä rompetta johonkin täsmätarkoitukseen. Kuten kotelon NMVE SSD:lle (silloin tietysti se varsinainen SSD jäi saamatta lähetyksen kadottua jonnekin) ja nyt kuoren puhelimelle. Tuollaisessa suht halvassa peruskamassa Amazonilla on monesti vielä aika hyvä ja monipuolinen valikoima joskaan ei välttämättä mitenkään edullinen, mutta on ainakin tarjontaa ja vaihtoehtoja. Ilmaisia postikuluja varten ostan varsinaisen ostoksen kylkeen usein jotain sekalaista tarpeellista halpaa sälää jollaisista voi vielä tehdä ihan hyviäkin kauppoja, nyt esim. näyttöjen ym. putsaukseen hyviä 30x30 cm mikrokuituliinoja edullisen paketin. Tuolla tavalla tilauksia koostaen on Amazon ollutkin jopa hyvä ostopaikka, kunhan sieltä vaan löytää sen varsinaisen tarpeellisen tuotteen ostettavaksi. Joissain erikoistuneemmissa tuoteryhmissä Amazonissa on myös vielä ihan kohtalainen valikoima ja ennen kaikkea sieltä voi löytää johonkin tarpeeseen laadultaan tarpeeksi hyvää mutta edullista kampetta, joka riittää kun vähän parempaa mutta paljon kalliimpaa merkkitavaraa ei omaan käyttöön kannata ostaa. Tuotearvosteluja on paljon joten järkeviä ostoksia pystyy haarukoimaan arvostelujen perusteella.

Itseäni kiinnostavissa tuoteryhmissä Amazon ei ole ollut taas enää oikein koskaan järkevä ostopaikka länsimaisen/japanilaisen/tms. merkkitavaran hankkimiseen huonon tai kokonaan kadonneen valikoiman tai ihan vaan suomikauppoihin / muihin eurooppalaisiin kauppoihin verrattuna kalliiden hintojen takia. Minulle toisin sanoen Amazon näyttäytyy vähän fiksumpana versiona Aliexpressistä. Tämä kaikki siis koskien Saksan Amazonia. Brittiläisestä ja amerikkalaisesta Amazonista en ole ostanut pitkään aikaan mitään.

Toimitusten lähtökohtainen hitaus suomalaisiin ja moniin eurooppalaisiin verkkokauppoihin verrattuna ja Amazonin luokaton toimitusvarmuus kyllä vaan pistää entistä useammin miettimään, viitsiikö tuolta tilata. Mitään nopeasti tarvittavaa en tuolta enää viitsi ostaa jos on toimivaksi todettuja vaihtoehtoja olemassa. Ja heikentynyt hintakilpailukyky ja supistunut valikoima tosiaan nykyisin jatkuvasti karsivana tekijänä ostopaikkaa valitessa.
 
Oli virhe tilata Amazon.com:ista peliohjain. Itse tilaaminen toki sujui hyvin ja tavara tuli perille sujuvasti ilman mitää tullisäätöä, mutta ongelmien kanssa meni homma sitten vaikeaksi. Tuotteen toimittaja oli Amazon.com, mutta myyjä peliohjainvalmistaja itse.

En ollut peliohjaimeen tyytyväinen, mutta ilman EU:n kuluttajansuojaa palautus ei ollut mahdollista. Onnekseni valmistajan tuki olikin sitä mieltä, että tyytymättömyyteni aiheuttanut asia on palautukseen oikeuttava vika. Käynnistin palautusprosessin Amazoniin.

Suomeen ei saanut esitäytettyä palautuslipuketta, vaikka paketti tuli UPS:n kautta ja heidän toimipiste on lähellä. Neuvottiin lähettämään paketti itse ja korvaisivat kulut sitten jälkikäteen. Sain vain osoitteen ilman puhelinnumeroa tai sähköpostia. Halvin lähetys (UPS:n kautta) vaati molemmat tiedot, joten kyselin niitä asiakaspalvelusta. Niitä tietoja ei saanut. Juttelin kahden eri ihmisen kanssa, joilla oli intialaisuuteen viittaavat nimet. Kumpikaan ei oikeasti osannut englantia tai olivat todella tyhmiä.

Ilman puhelinnumeroa paketin lähettäminen oli vaikeaa. Piti marssia postitoimistolle ja sieltä ainoana vaihtoehtona lähettää paketti helvetin kalliina kirjattuna kirjeenä (~70€). Tuote maksoi toimitettuna veroineen noin 115€...

Nyt paketti on olut muutaman päivän takaisin USA:ssa, mutta rahojen palatuksessa varmasti kestää. Postikulutkin pitää vielä käydä kinuamassa kielitaidottomasta asiakaspalvelusta.

Tuskin tilaan enää mitään EU:n ulkopuolelta, vaikkei tuotetta sitten saisi ollenkaan. Saksan Amazonista olen tuotteita tilannut ja palauttanutkin useita kertoja ilman ongelmia, mitä nyt ainakin vielä vuosia sitten palautukset vaativat tulostimen käyttöä.

EDIT: Palautus hyväksyttiin neljän arkipäivän jälkeen lähetyksen vastaanottamisesta. Pyysin asiakaspalvelusta hyvitystä toimituskuluista ja se onnistui sujuvasti ja nopeasti. Sain parin tunnin sisällä lähetyksen maksukuitin toimittamisesta sähköpostivahvistuksen, että hyvitys maksetaan suoraan maksukortille. Eli viallisen tuotteen palautus oli kömpelöä ja kallista (sama kuin tuotteen hinta), mutta Amazon.com maksoi sen mukisematta. Jos asiat menevät Amazonin suunnittelemalla tavalla, ne kyllä sujuvat.

Oudolta tuntuvaa toimintaa kokonaisuutena.
 
Viimeksi muokattu:
Eipä taida nuo pastat tulla, vaikka oli pitkän aikaa in stock. Ja nyt ei ole ole tietoa milloin tulossa lisää, jos ollenkaan.
Screenshot_20240905_215435_Amazon Shopping.jpg
Noniin nyt yksi neljästä pastasta lähetetty eilen, mitä tilasin 1.8.
Kolmea edelleen panttaa 😀

Amazon ei enää näköjään mätsää hintaa, jos tippuu odotteluaikana? Välissä käynyt n. euron halvempana.
Screenshot_20241008_191054_Amazon Shopping.jpg


Edit: nyt 15.10 tuli loputkin pastoista, eli 2,5 kuukautta kesti tulla, alkuperäinen arvio pastoille oli 9.9 mennessä.
 
Viimeksi muokattu:
Amazon.de tilaus jaettu 2 pakettiin ja kuriirina Posti JJFI seurannalla. Nyt Amazonin seuranta näyttää että paketit ovat tulleet Suomeen ja ovat Postin logistiikkakeskuksessa. Ongelmana vain on se että Postin oman seurannan mukaan vain ennakkoilmoitus on tullut mutta paketteja ei ole vielä saapunut Postille. Mistä hitosta tuo Amazon saa tarkemman seurannan? Yrtyspuolelta ei löytynyt sen tarkempaa tietoa JJFI haulla. Taitaa taas olla niin että lähetys viivästyy viikonlopun yli niin kuin aina kaikissa Amazonin tilauksissa, tilasipa ne milloin tahansa - ajoitetaan niin, että tulevat viikonloppua vasten Suomeen. Eli Amazonin paketit tuleva reilun 200km päähän Hki aina maanantaisin maattuaan ensin viikonlopun postin hoivissa. Odottavan aika on pitkä.... Voihan se olla että huomenna summeri pirahtaa... Mutta miksi eri seuranta näyttää eri tietoja?
 
Näkyy ne alin tilaukset olevan aikaisemmin Vantaalla, kuin mitä Posti kertoo. Lienee taktiikkaa saada toimitusaika näyttämään paremmalta.
 
Amazon.de tilaus jaettu 2 pakettiin ja kuriirina Posti JJFI seurannalla. Nyt Amazonin seuranta näyttää että paketit ovat tulleet Suomeen ja ovat Postin logistiikkakeskuksessa. Ongelmana vain on se että Postin oman seurannan mukaan vain ennakkoilmoitus on tullut mutta paketteja ei ole vielä saapunut Postille. Mistä hitosta tuo Amazon saa tarkemman seurannan? Yrtyspuolelta ei löytynyt sen tarkempaa tietoa JJFI haulla. Taitaa taas olla niin että lähetys viivästyy viikonlopun yli niin kuin aina kaikissa Amazonin tilauksissa, tilasipa ne milloin tahansa - ajoitetaan niin, että tulevat viikonloppua vasten Suomeen. Eli Amazonin paketit tuleva reilun 200km päähän Hki aina maanantaisin maattuaan ensin viikonlopun postin hoivissa. Odottavan aika on pitkä.... Voihan se olla että huomenna summeri pirahtaa... Mutta miksi eri seuranta näyttää eri tietoja?
Tässä tuli juuri kolme pakettia niin että postin seuranta ei päivittynyt kertaakaan ja yksi kaksi tuli postin appiin viesti että ovat toimittaneet paketin.

Yleensä noista on tullut kysely toimitetaanko kotiin vai noutopisteeseen mutta jostain syytä ei hetkeen ole tehnyt sitä.
 
Näkyy ne alin tilaukset olevan aikaisemmin Vantaalla, kuin mitä Posti kertoo. Lienee taktiikkaa saada toimitusaika näyttämään paremmalta.
Olipas foliota. ;) Minkä seurannan mukaan seuraat? Se arrived to the destination country on aivan paskatietoa monesti? Itse saanut niitä sadoista lähetyksistä ja todellisuudessa ne ovat olleet Mongoliassa, Turkissa tms.

Amazonin kamoilla ennemminkin kyse on siitä, että kuorma puretaan logistiikkakeskukseen ja sen myötä erä/kuljetusyksiköt näkyvät saapuneen esim Vantaalle (Amazonin tapauksessa lähetykset ovat linkitetty näihin kuljetusyksiköihin ja kun ne saavat purkuluennan -> koko sen yksikön sisältö näkyy saapuneen logistiikkakeskulseen.

Amazonilla on todennäköisesti tieto kenen kyydissä kamat ovat ja milloin tämä saapuu kohteeseen.

Sitten kun ne romut työnnetään lajittelukoneelle ja kulkevat sen läpi, Postin seuranta herää lähetyksen osalta näyttäen nimenomaan sen todellisen seurannan itse lähetyksen osalta.
 
Posti on aloittanut pikkupakettien jättämisen oven taakse. "Pikkupaketin" koko on enintään 38x38x28cm ja paino 4kg. Postin mukaan toimitustapa valitaan verkkokaupassa, mutta joko Amazon tai Posti teki valinnan puolestani. Ehkä tämä toimii joillain asuinalueilla.
2 tuollaista luukusta toimitettua pikkupakettia nyt tullut ja molemmat taittuneet laatikon keskeltä noin 30 asteen kulmaan, että mahtuneet suljetun välioven takia sisään. Itseä ei pahemmin haitannut kun paketeissa ei ollut mitään särkyvää, mutta jos tilaa jotain jota ei saa taivuttaa tai kestä taivutusta niin sitten tulisi ärräpäitä.
 
No toinen Amazonin paketti tuli ja toinen jäi Helsinkiin viikonlopuksi. Käsittelyjen välillä Helsingissä noin 20min ero - tulivat siis jo eilen aamulla Amazonin seurannan mukaan - tai siis Postin haltuun. Toinen pikkupaketti jäis viikonlopuksi mutta 7,5kg saapui juuri ja juuri ehjänä perille.
 
2 tuollaista luukusta toimitettua pikkupakettia nyt tullut ja molemmat taittuneet laatikon keskeltä noin 30 asteen kulmaan, että mahtuneet suljetun välioven takia sisään. Itseä ei pahemmin haitannut kun paketeissa ei ollut mitään särkyvää, mutta jos tilaa jotain jota ei saa taivuttaa tai kestä taivutusta niin sitten tulisi ärräpäitä.
Posteljooneille voisi antaa oikeuden avata nuo pikkupaketit, joten voisivat arvioida hajoamisherkkyyden taitettaessa :hmm: ...ja muutenkin. Toisihan se vähän väriä tylsään jakelurutiineihin vilkaista mitähän mikäkin paketti sisältää.

edit: erehdyin luulemaan posti-topiciksi muutaman edeltävän viestin lukaisulla.
 
Viimeksi muokattu:
No toinen Amazonin paketti tuli ja toinen jäi Helsinkiin viikonlopuksi. Käsittelyjen välillä Helsingissä noin 20min ero - tulivat siis jo eilen aamulla Amazonin seurannan mukaan - tai siis Postin haltuun. Toinen pikkupaketti jäis viikonlopuksi mutta 7,5kg saapui juuri ja juuri ehjänä perille.

Oliko toinen todella pieni lähetys eli tulisi Postin Pikkupakettina Suomen sisäisen matkan? Tällöin esim. ei tule OmaPostiin toimitusvaihtoehtokyselyä. Tällöin menee kirjejakelussa, eli yleensä kestää kauemmin kuin varsinaisilla paketeilla kun nykyään monella alueella on vain 2-3 jakopäivää viikossa ja kiertää Helsingin kautta vrt. Vantaalta suoraan määränpääterminaaliin. Myöskään Amazonin mielestä suurista paketeista (osoitetarrassa merkintä OVERSIZE) ei tule tuota kyselyä vaan ne tulevat oletuksena ovelle. Näissä ei tarvitse edes olla yli Postin automaattimittojen oleva lähetys, vaan tuo tuntuu tulevan jo aika "pienestä" paketistakin joskus.

Mikä näissä oli arvioitu saapumispäivä Amazonin mukaan?

Tosiaan Amazonin seuranta näyttää osassa tapahtumia eri vrt. Postin koska he saavat Postilta API:n kautta nuo lava-/rullakkokohtaiset luentatapahtumat, eli siellä näkyy esim. kun kuorma saapuu Vantaalle ja yleensä seurantaan tulee näkyviin vasta kun paketti menee tosiasiallisesti lajittelukoneen läpi (= saa mitat) seurantaan alkuperäisen lähettäjän ilmoittaman painotiedon mukaan.

Amazonin paketeissa usein tosiaan vahvin osa on teippi, jolla tuo pahvia etäisesti muistuttava kääre on teipattu kasaan. Kuin ihmeen kaupalla aina on kuitenkin ollut kaikki tilatut tavarat sisällä, vaikka välillä on ollut mielenkiintoisen näköisiä paketteja.
 
Myöskään Amazonin mielestä suurista paketeista (osoitetarrassa merkintä OVERSIZE) ei tule tuota kyselyä
Ei kait Amazonin lähetyksistä ikinä tule kyselyä? Ainakin ennen Amazon osti halvimman ns. 14-toimituksen johon ei sisälly toimitusaikakyselyä. En ole kyllä puoleen vuoteen tilannut Amazonilta mitään.
 
Oven taakse jätettiin tänään pastat, ilman mitään kyselyä etukäteen. Omakotitalo.
 
Ei kait Amazonin lähetyksistä ikinä tule kyselyä? Ainakin ennen Amazon osti halvimman ns. 14-toimituksen johon ei sisälly toimitusaikakyselyä. En ole kyllä puoleen vuoteen tilannut Amazonilta mitään.
Amazonin lähetyksistä tulee toimitusvaihtoehtokysely (automaattiin vai ovelle ilmoittamatta) ei toimitusaikakyselyä.
 
Eipä näy enää tulevan, yritetäänköhän noita edes toimittaa kerrostaloon.
Viimeksi 10 päivää sitten Postin toimittamasta lähetyksestä tuli kysely toimitustavasta. Ja ainakin täällä Posti toimittaa kerrostaloon, kun ovikoodi on kerrottu tuossa kyselyssä.
 
Oliko toinen todella pieni lähetys
toinenkin paketti 1,4kg ohuin sivu 11cm eli ihan kunnon paketti
Mikä näissä oli arvioitu saapumispäivä Amazonin mukaan?
molemmissa sama eli perjantai ja toisen isomman kohdalla se toteutui
Amazonin paketeissa usein tosiaan vahvin osa on teippi, jolla tuo pahvia etäisesti muistuttava kääre on teipattu kasaan. Kuin ihmeen kaupalla aina on kuitenkin ollut kaikki tilatut tavarat sisällä, vaikka välillä on ollut mielenkiintoisen näköisiä paketteja.
mulla räjähtäneimmät perille tullee paketit on aina amazonin italiasta lähettämiä. Viime kerralla niin isot reiät kulmissa ja paljon pikkusälää mutta mitään ei ollut tippunut. Nyt oli 4,5kg erytritolia tonkassa tuossa 7,5kg paketissa ja se oli hyvin väljässä tilassa pehmennellyt muita pienempiä paketteja mutta kaikki oli ehjää.
 
Ei kait Amazonin lähetyksistä ikinä tule kyselyä? Ainakin ennen Amazon osti halvimman ns. 14-toimituksen johon ei sisälly toimitusaikakyselyä. En ole kyllä puoleen vuoteen tilannut Amazonilta mitään.

30.9. saapuneet tuli vielä normi Express-paketteina, en kyllä ole varma menivätkö yli tuon virallisen Postin rajan, mutta nyt lauantaina BER8:sta lähteneestä tämän Pikkupaketin mitat alittavasta paketista ei tullut edes toimitusvaihtoehtokyselyä eli automaattiin ei ole enää näitä mahdollista ohjata. Toimitusaika-arvio Amazonin sivulla on keskiviikkona ja Postin seurannassa ensimmäinen skannaus Liedossa tänään ja paketti saanut mitatkin (sama tieto myös Amazonin näkymässä, eli ei ekstramerkintöjä). Huomenna on myös kirjepostin jakopäivä, joten oletettavasti tuo saapunee huomenna, ehkä. Jos ei mene ekstra-käsittelyaikaa kun tuo siirretään "kirjepuolelle".


Postin sivuilla tuosta uudesta Pikkupaketista kerrotaan "Toimitusaika on 2–7 arkipäivää. Toimitustapa on saatavilla pienille verkkokauppapaketeille (max. 38 cm x 38 cm x 28cm, 4kg)." Amazonin ostoskorissa saa näköjään myös valittua suoraan toimituksen pakettiautomaattiin automaatin valinnan kera - tämä lienee tapa välttää UPS:ää jos se ei sovi itselle.
 
Amazonin ostoskorissa saa näköjään myös valittua suoraan toimituksen pakettiautomaattiin automaatin valinnan kera - tämä lienee tapa välttää UPS:ää jos se ei sovi itselle.
Tuo valintamahdollisuus on tosiaan siellä jonkun aikaa näkynyt, mutta molemmilla kerroilla, kun olen koittanut valita automaatin suoraan Amazonin puolella, se on lyönyt muuten ilmaisilla posteilla olevalle tilaukselle parinkympin postikulut. Joten on kannattanut jättää valinta tekemättä ja tehdä ohjaus vasta OmaPostissa. Epäilen myös, tarjotaanko tuota valintaa ollenkaan, jos Amazon on aikeissa lähettää UPS:lla.
 
Jep, täälläkään ei tule tilattua enää mitään saksan amazonista jos sitä ei saa pakettiautomaattiin. Kyllä ikävä on aikoja jolloin muut kuriiripalvelut hoiti tuota kuin UPS, niiltä sentään sai paketin soittamalla ja ne pysähty vaikka keskelle metsää, jos sattu oleen patikoimassa :D
 
Voi valita tilattaessa myös pakettiautomaattiin toimituksen.

Edit: jaa siitähän tuossa keskusteltiin juuri. Itellä tuli ainakin ilmaiset postit, kun tilaus oli sen 99€ yli. Myöskin toimituspäiväksi tuli päivän nopeampi.
 
Tuo valintamahdollisuus on tosiaan siellä jonkun aikaa näkynyt, mutta molemmilla kerroilla, kun olen koittanut valita automaatin suoraan Amazonin puolella, se on lyönyt muuten ilmaisilla posteilla olevalle tilaukselle parinkympin postikulut. Joten on kannattanut jättää valinta tekemättä ja tehdä ohjaus vasta OmaPostissa. Epäilen myös, tarjotaanko tuota valintaa ollenkaan, jos Amazon on aikeissa lähettää UPS:lla.

Näyttää nyt toimivan ilmaispostit, mutta en jaksanut alkaa kokeilla monella tuotteella sanooko jossain, että ei mahdollista automaattiin.

Tuo Amazonin pikkupaketti saapui tänään postinjakajan mukana ovelle eli omasta näkökulmasta homma toimii käytännössä kuten ennenkin koska täällä sama posteljooni tuo kirjeet ja paketit ovelle.
 
  • Tykkää
Reactions: Mco
Tuli tilattua parin kk tauon jälkeen Amazon.de:stä ja nyt ei ole tullut lainkaan toimituskyselyä postilta.
 
Miksi amazon de ei hyväksy s-pankin, norweigean tai nordean luottokortteja?
Aikaisemmin toiminut nordea, vaatii nykyään jonkun lisäkirjautumisen pankkiin, nyt ei toimi. S-ryhmän lisäkirjautuminen menee oikein, mutta rahat ei lähde, mikä avuksi?
 
Kyllä hyväksyy S:n, mutta ilmeisesti välillä sen kanssa on hankaluuksia. Itsellänikin on pari kertaa mennyt mystisesti myttyyn, ja myöhemmin sitten taas toiminut...

Amazonilta taitaa tulla mailia epäonnistuneesta maksusta, joten ainakin sitä voi yrittää uudelleen. Mielestäni ainakin viime kesänä koppaa ostaessani vasta toinen yritys meni läpi samalla kortilla.
 
Miksi amazon de ei hyväksy s-pankin, norweigean tai nordean luottokortteja?
Aikaisemmin toiminut nordea, vaatii nykyään jonkun lisäkirjautumisen pankkiin, nyt ei toimi. S-ryhmän lisäkirjautuminen menee oikein, mutta rahat ei lähde, mikä avuksi?

Itselläni on NOrdea + Norwegian toiminut ongelmitta, Nordean korttia en ole hetkeen käyttänyt, mutta Norwegianin korttia käytin viimeksi eilen ja vahvistus Norwegianin Android apilla + maksu toimi ongelmitta.
 
Miksi amazon de ei hyväksy s-pankin, norweigean tai nordean luottokortteja?
Aikaisemmin toiminut nordea, vaatii nykyään jonkun lisäkirjautumisen pankkiin, nyt ei toimi. S-ryhmän lisäkirjautuminen menee oikein, mutta rahat ei lähde, mikä avuksi?

Ethän yritä tilata VPN-yhteyden kautta? Jos asioi jonkun julkisen VPN:n kautta, niin fraud-indikaattorit osoittavat kaakkoon.
 
Miksi amazon de ei hyväksy s-pankin, norweigean tai nordean luottokortteja?
Aikaisemmin toiminut nordea, vaatii nykyään jonkun lisäkirjautumisen pankkiin, nyt ei toimi. S-ryhmän lisäkirjautuminen menee oikein, mutta rahat ei lähde, mikä avuksi?
Itse huomasin myös Norwegianin Visan lakanneen toimimasta nettiostoksissa (sattumalta olin ostoksilla juuri eräässä saksalaisesta kaupasta).

Syyksi paljastui se, että en ollut asettanut Norwegianin sivun kautta "internet-salasanaa" Visalleni. Kun sen tein, niin kortti alkoi toimia.

Ei ole mitään hajua siitä, että milloin tämmöinen vaatimus on tullut. Ehkä siitä on tiedotettu ja ehkä se liittyy johonkin isompaan muutokseen pankkimaailmassa, ohi on mennyt ainakin minulta.
 
Ei ole mitään hajua siitä, että milloin tämmöinen vaatimus on tullut. Ehkä siitä on tiedotettu ja ehkä se liittyy johonkin isompaan muutokseen pankkimaailmassa, ohi on mennyt ainakin minulta.
Vahvan tunnistautumisen vaatimus on se muutos, tämä on Bank Norwegianin toteutus siitä. Käytännössä salasanaa ei tarvitse käyttää, jos valitsee biometrisen.
 
Kiitos kaikille kommentoijille, Norweigenin kortti meni läpi, ei mitään hajua miksei muut toimineet.

Ei VPN:nää käytössä.
 
Miten tuo primen tilaus voi olla niin sekavaa, tilasin eka .de linkin kautta 7 päivän trialin mut siinä se herjas korttia ja vaikka mitä, no lopulta sen sai tehtyä mutta amazon.de ja amazon.co.uk sivuilla edelleen herjaa ettei ole prime käytössä, no menin uudestaan amazon.de ja siitä suoraan toimivilla korttitiedoilla ni se onnistui ja se oli 30d trial.
Eka vahvistus maili on suomeksi ja toinen saksaksi, mitenhän varmistan että perun molemmat ennen ku 7pv on mennyt ku molemmat kuitenki tehty sieltä .de kautta.
 
Miten tuo primen tilaus voi olla niin sekavaa, tilasin eka .de linkin kautta 7 päivän trialin mut siinä se herjas korttia ja vaikka mitä, no lopulta sen sai tehtyä mutta amazon.de ja amazon.co.uk sivuilla edelleen herjaa ettei ole prime käytössä, no menin uudestaan amazon.de ja siitä suoraan toimivilla korttitiedoilla ni se onnistui ja se oli 30d trial.
Eka vahvistus maili on suomeksi ja toinen saksaksi, mitenhän varmistan että perun molemmat ennen ku 7pv on mennyt ku molemmat kuitenki tehty sieltä .de kautta.
Itse olen perunut Primen aina noissa trial-tilauksissa saman tien kun olen tilannut. Se Prime on kuitenkin voimassa koko trial-kauden vaikka tilaus on peruttu.
 
Tilasin Saksan Amazonin kautta ensimmäistä kertaa postikulujen kanssa eli myyjältä, joka käyttää Amazonia markkinapaikkana.

Saamani tuote oli aivan selvästi kerran jo palautettu tuote ja tuotteen sinetit oli rikottu. Lisäksi paketti oli vaurioitunut. Tästä ilmoitettu myyjälle. Myyjäliike vastasi, että ei ole mahdollista että olis ollut avattu tuote, mutta kyllähän mä sen omin silmin näin.

Myyjä (Rarewaves-de) tarjoaa nyt 20% alennusta tuotteesta. Postikulut olivat 4€ ja tarjottu alennus kattaa tässä tapauksessa suurin piirtein just ja just ne. En löydä mistään tietoa siitä, mahtaako palauttaminen maksaa jotakin (jos olis ostanut Amazonin toimittaman, ei maksaisi, mutta tätä ei ollut tarjolla sellaisena) ja/tai palauttavatko he mulle myös postikulut jos palautan tuotteen viallisena? Tuote oli menossa lahjaksi, enkä kyllä voi antaa tällaista jossa sinetit rikottu. Toki voisin pitää tuotteen itse, mutta jollain tavalla korpeaa nyt tämä myyjän valehtelu... Kannattaako palautusprosessiin lähteä vai hyväksyä toi tarjous?
 
Osaisiko kokeneemmat kertoa onisstuuko jossakin EU:n sis. amazonissa saksan versiota laajemmin Suomeen lähetys? Eli kääntäen, vähemmän "cannot be delivered your location..." ilmoituksia? Tai onko kenelläkään toimivaksi koettuja keinoja etsiä vastaavaa tuotetta muualta, paremmalla onnella. Lähinnä tällä kertaa sisustustarvikkeita ja kevyitä huonekaluja tässä yrittänyt hankkia. Saksa tuntuu olevan tässä(kin) suhteessa se kuuluisa"paska maa". Espanjan amazonia jaksoin kokeilla ja sain haluamani verhot kohtuu posteilla (sama myyjä, joka ei .de puljussa lähetä Suomeen).

Ainoa keino joka nyt itsellä on tullut mieleen, on käänteinen kuvahaku googlella ja katsella jos myyjällä on yleensä muita alustoja käytössä. Google taas näyttää nykyään mitä sattuu...

Vähän turhan työlästä tämä verkko-ostaminen nykyään. Taitaa olla paluu 90-luvun lopulle paikallaan ja kaivaa vaan se IKEA:n katalooki plärättäväksi.
 
Jaahas, Amazonin seurannassa lukee, että paketti on vaurioitunut ja palautetaan lähettäjälle eli amazon.de. Onko tietoa miten Amazon noiden kanssa toimii ts. pitääkö tässä odotella paketin paluuta Amazonille vai kannattaako kysellä jo aiemmin korvausta/uutta pakettia? Tietty menen myöhemmin kyselemään asiakaspalvelusta, mutta lisätieto harvemmin haittaa, jos tuossa tulee jotain säätöä :)
 
Onko porukka tilaillut nyt black friday aikoihin amazon.de:stä jotain? Koitin tossa itse laittaa tavaraa ostoskoriin ja kun menin checkout niin aivan joka tuotteessa on ihan järkyttävät postimaksut? Teenkö nyt itse väärin jotain vai onko suomeen postitus yhtäkkiä tosi kallista?
 
Onko porukka tilaillut nyt black friday aikoihin amazon.de:stä jotain? Koitin tossa itse laittaa tavaraa ostoskoriin ja kun menin checkout niin aivan joka tuotteessa on ihan järkyttävät postimaksut? Teenkö nyt itse väärin jotain vai onko suomeen postitus yhtäkkiä tosi kallista?

Onko myyjä ja toimittaja joku muu, kuin Amazon? Jos kaikki tavarat tulee Amazonin varastolta, vaikka myyjä olisi joku muu kuin Amazon, niin pitäisi tulla ilman postikuluja (jos yli 100€ yhteensä).
 
  • Tykkää
Reactions: Mco
Miten tuo primen tilaus voi olla niin sekavaa, tilasin eka .de linkin kautta 7 päivän trialin mut siinä se herjas korttia ja vaikka mitä, no lopulta sen sai tehtyä mutta amazon.de ja amazon.co.uk sivuilla edelleen herjaa ettei ole prime käytössä, no menin uudestaan amazon.de ja siitä suoraan toimivilla korttitiedoilla ni se onnistui ja se oli 30d trial.
Eka vahvistus maili on suomeksi ja toinen saksaksi, mitenhän varmistan että perun molemmat ennen ku 7pv on mennyt ku molemmat kuitenki tehty sieltä .de kautta.
Ekan trial-tilauksesi teit todennäköisesti uudelleenohjattuna Primevideo.comiin. Eli sieltä käy perumassa kokeiluviikkosi ja erikseen amazon.de-saitilta se toinen trial.
 
Ekan trial-tilauksesi teit todennäköisesti uudelleenohjattuna Primevideo.comiin. Eli sieltä käy perumassa kokeiluviikkosi ja erikseen amazon.de-saitilta se toinen trial.
Amazon.de sivulta sain peruttua trialin mutta primevideo.com:ssa en löydä mitään trialiin tai perumiseen liittyvää, kokeilin kyllä katsoa näkyykö joku ohjelma siellä niin kyllä toimi.
Mistähän se tuolta pitäisi löytyä? Prime membership kohdassa on vain nappi "edit on amazon" joka vie amazon.de error sivulle.
Subscriptions kohdassa on "Your subscriptions, No subscriptions found" ollut jo ennen kun peruin edes amazon.de:n kautta.
 
  • Tykkää
Reactions: Zat
Amazon.de sivulta sain peruttua trialin mutta primevideo.com:ssa en löydä mitään trialiin tai perumiseen liittyvää, kokeilin kyllä katsoa näkyykö joku ohjelma siellä niin kyllä toimi.
Mistähän se tuolta pitäisi löytyä? Prime membership kohdassa on vain nappi "edit on amazon" joka vie amazon.de error sivulle.
Subscriptions kohdassa on "Your subscriptions, No subscriptions found" ollut jo ennen kun peruin edes amazon.de:n kautta.
Jaah, ehkä se ei sitten ollut se. Kannattanee tarkistaa ne mainitsemasi vahvistusmailit, josko ne kertois mitä tarkalleen on tilattu milloinkin.
 
Jaah, ehkä se ei sitten ollut se. Kannattanee tarkistaa ne mainitsemasi vahvistusmailit, josko ne kertois mitä tarkalleen on tilattu milloinkin.
Sepä siinä on ku se suomalainen viesti mikä tullut vie juuri tuonne samalle sivulle :D
 
Jaahas, Amazonin seurannassa lukee, että paketti on vaurioitunut ja palautetaan lähettäjälle eli amazon.de. Onko tietoa miten Amazon noiden kanssa toimii ts. pitääkö tässä odotella paketin paluuta Amazonille vai kannattaako kysellä jo aiemmin korvausta/uutta pakettia? Tietty menen myöhemmin kyselemään asiakaspalvelusta, mutta lisätieto harvemmin haittaa, jos tuossa tulee jotain säätöä :)
Tullut aina automaattisesti tuossa tilanteessa, mutta en muista varmasti ajankohtaa - muistikuva on että refund tuli paketin palauduttua. En kysynyt asiakaspalvelusta mitään.
 
Tullut aina automaattisesti tuossa tilanteessa, mutta en muista varmasti ajankohtaa - muistikuva on että refund tuli paketin palauduttua. En kysynyt asiakaspalvelusta mitään.
Kiitti tiedosta. Menin kans katselemaan Amazonin sivuilta eilen illasta, niin sieltä tuli sama tieto vastaan botilta ennen kuin pääsin ihmiselle asti chättäilemään. Eli joutuu näköjään odottelemaan rahan palautumista kortille. Hyvä tuuri ollut tähän asti, kun ei ole monen vuoden ja monituisten pakettien aikana jäänyt kertaakaan tuolla lailla välille aikaisemmin.
 
Jonkin verran kuumottaisi VITURE Pro XR -virtuaalilasit, mutta Saksan Amazon ilmoittaa:
"This item cannot be dispatched to your selected delivery location. Please choose a different delivery location."
Espanjan Amazon ei tätä ilmoita, onko siis oletettavissa että Espanjasta ko. tuotteen voi tilata ihan ok?
Lähettäjänä tuotteelle on ihan Amazon itse
Saksan Amazonin Prime jäsenyyttä ei Espanjan Amazon näköjään myöskään tunnista, mutta tuo tarjoaa 30 päivän trialia jolla em. lasien hinta tippuu yli satkulla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 491
Viestejä
4 554 123
Jäsenet
74 993
Uusin jäsen
hollow

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom