Amazon tilaaminen

Liittynyt
16.08.2018
Viestejä
1 457
Postikuluihin on tullut myös painolisä ja perusmaksu noussut.

Edellinen:



Nykyinen, sama sisältö.



Kyllähän tuossa voi sanoa jo että myös postikulut on nousseet.
Painolisä varmaan mun takia. Tilasin ennen joulua ensin 2x8kg:n käsipainot ja ne oli niin hyvät, että tilasin perään 2x10kg:n käsipainot. Ilman postikuluja tuli saksasta silloin ja ok hintaan.

Mutta muuten amazon ei ole mitenkään superhalpa ainakaan. Vaatteet löytää alennusmyynneistä täältä ainakin halvemmalla jos sattuu sopivaan aikaan kauppaan.
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
432
20:een vuoteen en ole tilannut Amazonista mitään, joten olen ulapalla.

Toimiiko Amazon.de pelkkänä välittäjänä, jolloin eri toimittajille pitää maksaa toimitusmaksut erikseen, vai voitko tilata useammalta toimittajalta samalla kertaa yhdellä toimitusmaksulla?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Amazonilla on paljon omia tuotteita ja niiden lisäksi "Fullfilled by Amazon" tuotteista joista kolmannen osapuolen myyjä käyttää Amazonin varastoja, eli Amazon hoitaa tilauksen postituksen jne. Sen lisäksi on kolmanne osapuolen myyjiä jotka lähettävät omista varastoistaan.
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
432
Amazonilla on paljon omia tuotteita ja niiden lisäksi "Fullfilled by Amazon" tuotteista joista kolmannen osapuolen myyjä käyttää Amazonin varastoja, eli Amazon hoitaa tilauksen postituksen jne. Sen lisäksi on kolmanne osapuolen myyjiä jotka lähettävät omista varastoistaan.
Ahaa; mistä Amazon.de -palvelussa tietää mikä toimittaja kuuluu mihinkin mainitsemistasi kategorioista?

Kiitos informaatiosta.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Ahaa; mistä Amazon.de -palvelussa tietää mikä toimittaja kuuluu mihinkin mainitsemistasi kategorioista?

Kiitos informaatiosta.
Siellä "hintapalkissa" lukee kuka on tuotteen myyjä ja toimitetaanko se Amazonin toimesta vai jonkun muun.

1678957594048.png
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 683
Ei kiinnosta noussut toimitusraja mutta voisin maksaa esim vitosen lisää jos Amazonin romut saisivat Postilta toimituspäivä- ja aikakyselyn. Harva asia vituttaa enemmän nykymaailmassa kun saa arpoa milloin romut tuodaan ja jos ovisummerin napittaminen kestää viisi sekuntia soitosta, niin kuski heivaa lähetyksen noutopisteeseen. Lähetys vaihteeksi ns. toimituksessa klo 7.25 alkaen, voi tulla kasilta, ysiltä tai vaikka viideltä.
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
951
Eipä auttanut ilmaisen toimitusrajan nosto ainakaan tavaran paremman pakkaamisen ja huolellisemman toimituksen suhteen. Luulin, että tiskialtaan olisivat onnistuneet toimittamaan ehjänä, mutta kotiin tuli paketti kahdella jäätävällä reiällä, josta osa tarvikkeista oli jäänyt matkalle ja itse altaassakin naarmuja. Mitä helvettiä! :sfacepalm:
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
250
Eipä auttanut ilmaisen toimitusrajan nosto ainakaan tavaran paremman pakkaamisen ja huolellisemman toimituksen suhteen. Luulin, että tiskialtaan olisivat onnistuneet toimittamaan ehjänä, mutta kotiin tuli paketti kahdella jäätävällä reiällä, josta osa tarvikkeista oli jäänyt matkalle ja itse altaassakin naarmuja. Mitä helvettiä! :sfacepalm:
Minäkin sain tällä viikolla huonoimmin pakatun paketin Saksan Amazonista ikinä. Tilaukseni oli pakattu ohueen pahvipussiin, joka oli auki ja täynnä reikiä, kun sain sen.

Tuotteiden pahvipakkaukset olivat myös auenneet ja osa sisällöstä oli jossain liassa/kurassa, kun sain paketin. Mitään ei kuitenkaan puuttunut eli joku postin työntekijä on ilmeisesti välillä joutunut keräämään sisältöä maasta takaisin rikkinäiseen pahvipussiin.

Amazonin asiakaspalvelu hyvitti takaisin tuotteiden hinnan (n. 30 euroa), eikä niitä tarvinnut palauttaa. Toinen osa tilauksesta tuli sentään paremmin pakattuna ehjänä perille.
 

TLA

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
448
Samoin täällä oli viimeisen tilauksen pari pahvipussia käytännössä valmiiksi auki, nyrkin kokoinen reikä kyljessä... ihmettelen miten ei ollut tavarat hukkuneet, mutta onneksi ei puuttunut mitään.
Paksuissa pahvikuorissa tulleet säilyivät täysin ehjänä, mutta nuo ohuet paperikuoret eivät kestä mitään.
 
Liittynyt
16.08.2018
Viestejä
1 457
Oma arvaukseni on, että amazonin maksamat rahti- ja postimaksut ovat nousseet ja siksi optimoivat pakettien paksuudessa ja minimitilausmäärän nostossa ilmaisilla rahdeilla. Noihan näkyy heti viimeisellä rivillä tuloksessa.
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
951
Minkälaisen tiskialtaan tilasit Amazonista?
Saksan Amazon myy Blancon altaita merkittävästi halvemmalla kuin mitä Suomessa joutuisi vastaavista maksamaan. Tilasin 1,5 altaisen Soliksen, jossa 340/180 altaat. Tuossa pitää vaan huomata, että lisäksi pitää ostaa erikseen Suomesta suomalaisella tyyppihyväksynnällä olevan vesilukon (Prevex Smartloc), mutta senkin kanssa säästö on satoja euroja.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 202
Ei jumalauta mikä korotus, 39e > 99e että saa ilmaiset postit.
Omalla kohdalla toi tulee karsimaan kyseisestä lafkasta ostamista niin rankalla kädellä että varmasti tossa ennemmin rahaa menettävät, ennen on tullut kaikenlaista pientä krääsää tilattua ja sit vaikka jotain vitamiineja että tulee 39e täyteen...
Nyt saa olla hyvin hyvin tarpeellista tavaraa useampi että viitsii...
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Ei kiinnosta noussut toimitusraja mutta voisin maksaa esim vitosen lisää jos Amazonin romut saisivat Postilta toimituspäivä- ja aikakyselyn. Harva asia vituttaa enemmän nykymaailmassa kun saa arpoa milloin romut tuodaan ja jos ovisummerin napittaminen kestää viisi sekuntia soitosta, niin kuski heivaa lähetyksen noutopisteeseen. Lähetys vaihteeksi ns. toimituksessa klo 7.25 alkaen, voi tulla kasilta, ysiltä tai vaikka viideltä.
Se Amazonin oma seuranta on pitänyt tosi hyvin paikkaansa päivän osalta ja usein siellä on ollut myös Postin seurantakoodi. Tarkkaa kellonaikaa ei voi tietää Postikaan normaaleille paketeille.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 683
Se Amazonin oma seuranta on pitänyt tosi hyvin paikkaansa päivän osalta ja usein siellä on ollut myös Postin seurantakoodi. Tarkkaa kellonaikaa ei voi tietää Postikaan normaaleille paketeille.
Kyllä minulla ne paketit ilmestyy OmaPostiin automaattisesti ja toimituspäivä on tiedossa, aika ei, sen takia sitä päivä- ja aikakyselyä kaipaankin näihin mitä tarjotaan esim näihin Postin omiin tuotteisiin mitä esim verkkis käyttää, lähetys kun on lajittelussa sieltä aktivoituu kysely OmaPostissa jossa valitaan päivä ja aikaikkuna, esim 17-21, sitten tuo aikaikkuna tarkentuu jakopäivän kuluessa ja lopulta jakoa voi seurata kartalla livenä.
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Kyllä minulla ne paketit ilmestyy OmaPostiin automaattisesti ja toimituspäivä on tiedossa, aika ei, sen takia sitä päivä- ja aikakyselyä kaipaankin näihin mitä tarjotaan esim näihin Postin omiin tuotteisiin mitä esim verkkis käyttää, lähetys kun on lajittelussa sieltä aktivoituu kysely OmaPostissa jossa valitaan päivä ja aikaikkuna, esim 17-21, sitten tuo aikaikkuna tarkentuu jakopäivän kuluessa ja lopulta jakoa voi seurata kartalla livenä.
OK, en ole omissa tilauksissa nähnyt koskaan mitään liveseurantaa ja ne aika-arviotkin ovat olleet ihan puutaheinää postilla.
 
Liittynyt
12.01.2022
Viestejä
224
Kyllä minulla ne paketit ilmestyy OmaPostiin automaattisesti ja toimituspäivä on tiedossa, aika ei, sen takia sitä päivä- ja aikakyselyä kaipaankin näihin mitä tarjotaan esim näihin Postin omiin tuotteisiin mitä esim verkkis käyttää, lähetys kun on lajittelussa sieltä aktivoituu kysely OmaPostissa jossa valitaan päivä ja aikaikkuna, esim 17-21, sitten tuo aikaikkuna tarkentuu jakopäivän kuluessa ja lopulta jakoa voi seurata kartalla livenä.
Nämä ominaisuudet on käytössä vain muutamalla paikkakunnalla Suomessa. Muualla ei näe edes toimituspäivää, sitä pitää vaan yrittää ennustaa itse Amazonin antamien toimitusaika-arvioiden ja Postin seurantatietojen perusteella.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
958
Ennen tätä 39->99€ nostoa omassa kaupungissa amazon.de kotiinkuljetukset olivat aina päiväjakelussa ilman mahdollisuutta itse vaikuttaa toimitusajankohtaan.

Nyt 99€ aikakaudella kokemusta yhdestä tilauksesta jonka amazon jakoi kahteen lähetykseen joista toisen toimitti Posti (vaihdoin omapostissa pakettiautomaattiin) ja toisen toimitti UPSin alihankkija iltatoimituksena jolloin pystyin säätämään toimitusosoitteeseen jonkun paikalle päivystämään 16:30-20:00.

Omalla kohtaa nuo päiväjakelut ovat ongelmallisia kun vain poikkeustapauksissa huoneistossa on joku paikalla ennen iltapäivää.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 683
OK, en ole omissa tilauksissa nähnyt koskaan mitään liveseurantaa ja ne aika-arviotkin ovat olleet ihan puutaheinää postilla.
Kotikuljetuksissa ainakin itsellä pitänyt täysin kutinsa ne arviot mitä kyselyn jälkeen on itse valinnut ja tosiaan tuo valitun jakohetken aikaikkuna ’elää’ ja tarkentuu. Esim juuri tuotiin muksun rattaat ja fillari (kaksi eri lähetystä eri toimittajilta), valitsin toimitukset perjantaille 17-21, perjantaina aamupäivällä tuli arvioksi OmaPostiin 17.30-18.30

Myöhemmin iltapäivällä tarkentui jälleen, en enää näe sitä mutta tyyliin 17.37-18.17 ja noin 20 minuuttia ennen toimitusta uusi ilmoitus OmaPostista ’Your item will arrive soon’

Lopulta lähetykset tuotiin 17.56
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
943
Jos tuo 99€ raja on selvinnyt jollekin vasta nyt, niin ei alun perinkään ole ollut mikään "kanta-asiakas". Meuhkaaminen siitä on aika lailla turhaa. Jos se ilmainen postitus on niin tärkeä, niin kerää tarpeeksi kamaa koriin. Aikaisemman kehityksen perusteella voisi kuvitella, että ilmaiset postit poistuvat joskus kokonaan.
Olihan ne ilmaiset postikulut aikanaan myös Briteistä ja Jenkeistä postit ennen vain 6,49$, nyt jotain 15$. Oli tullaus rajaa ensin 44€, sitten 22€ ja nyt joutuu EU ulkopuolelta maksamaan jokaisesta kusisesta euron mutteristakin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 202
Jos tuo 99€ raja on selvinnyt jollekin vasta nyt, niin ei alun perinkään ole ollut mikään "kanta-asiakas". Meuhkaaminen siitä on aika lailla turhaa. Jos se ilmainen postitus on niin tärkeä, niin kerää tarpeeksi kamaa koriin. Aikaisemman kehityksen perusteella voisi kuvitella, että ilmaiset postit poistuvat joskus kokonaan.
Olihan ne ilmaiset postikulut aikanaan myös Briteistä ja Jenkeistä postit ennen vain 6,49$, nyt jotain 15$. Oli tullaus rajaa ensin 44€, sitten 22€ ja nyt joutuu EU ulkopuolelta maksamaan jokaisesta kusisesta euron mutteristakin.
Älähän nyt paskaa jauha, kyllä mä itse olen tässä useastikin tilannut tänä vuonna, viimeksi helmikuussa, sekä mulla on aktiivisia itsestään uusivia tilauksia, joita viimeksi pari viikkoa sitten toimitettu.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
943
Älähän nyt paskaa jauha, kyllä mä itse olen tässä useastikin tilannut tänä vuonna, viimeksi helmikuussa, sekä mulla on aktiivisia itsestään uusivia tilauksia, joita viimeksi pari viikkoa sitten toimitettu.
Oho ja nyt vasta huomasit? Luulisin juuri sinun noin aktiivisena tilaajana vain muokkaavan tapojansa tilata.
On sentään vielä ilmaiset postit. Ei ole enää Enkkuihin. Kävin katselemassa omaa historiaa ja 2008 tilasin Saksan Amazonista ensimmäisen kerran ja makselin posteja. Vasta 2017 löysin ensimmäisen ilman posteja, vaikka 50€ raja oli ylittynyt monesti ja reilustikin. Aikansa kutakin.

PS. ihan mielenkiinnosta, kun kuulen ensimmäistä kertaa, mikä tai mihin käytetään aktiivisesti itseään uusivaa tilausta?
 
Liittynyt
12.12.2021
Viestejä
106
PS. ihan mielenkiinnosta, kun kuulen ensimmäistä kertaa, mikä tai mihin käytetään aktiivisesti itseään uusivaa tilausta?
Onhan niitä tuotteita vaikka ja miten paljon: partahöylän terät, tietyt voiteet/ rasvat, kenkien pohjalliset, luontaistuotteet yms.yms.

Itse en toistaiseksi ole kokenut tarvetta tilauksen automaattiselle uusimiselle.
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
943
Onhan niitä tuotteita vaikka ja miten paljon: partahöylän terät, tietyt voiteet/ rasvat, kenkien pohjalliset, luontaistuotteet yms.yms.

Itse en toistaiseksi ole kokenut tarvetta tilauksen automaattiselle uusimiselle.
Aina oppii uutta. Itse en osannut moista edes kuvitella, mutta nyt kun kerroit, niin varmaan on ollut jollain hyvässä käytössä ja siihen tuo rajan nosto iskee kipeästi eli voidaanko sanoa sen aiheuttaneen meille lopuille harvemmin tilaaville tämän hinnan nousun?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 361
Oho ja nyt vasta huomasit? Luulisin juuri sinun noin aktiivisena tilaajana vain muokkaavan tapojansa tilata.
On sentään vielä ilmaiset postit. Ei ole enää Enkkuihin. Kävin katselemassa omaa historiaa ja 2008 tilasin Saksan Amazonista ensimmäisen kerran ja makselin posteja. Vasta 2017 löysin ensimmäisen ilman posteja, vaikka 50€ raja oli ylittynyt monesti ja reilustikin. Aikansa kutakin.

PS. ihan mielenkiinnosta, kun kuulen ensimmäistä kertaa, mikä tai mihin käytetään aktiivisesti itseään uusivaa tilausta?
Ei kukaan Amazon.uk:sta tilaa mitään suomeen nykyään, jollei ole pakko.
 
Liittynyt
26.02.2017
Viestejä
346
PS. ihan mielenkiinnosta, kun kuulen ensimmäistä kertaa, mikä tai mihin käytetään aktiivisesti itseään uusivaa tilausta?
Itse tilasin Amazonista joskus SodaStream -makusiirappeja kun olivat selvästi halvempia kuin Suomen marketeissa. Tietysti niin että se 39€ ilmaisten postikulujen raja meni rikki, tai joskus täydennystilauksina jonkun muun tavaran lisäksi. Näissä oli yhtenä vaihtoehtona uusiva tilaus, joka olisi säästänyt entisestään, mutta en sitä koskaan käyttänyt.

Jännästi muuten jossain vaiheessa Amazon DE:n SodaStream -kauppa lopetti näiden myymisen Suomeen, jo kauan ennen kuin tuo 99€ raja astui voimaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 558
Jännästi muuten jossain vaiheessa Amazon DE:n SodaStream -kauppa lopetti näiden myymisen Suomeen, jo kauan ennen kuin tuo 99€ raja astui voimaan.
Saa noita vieläkin, valikoima on vain rajoittuneempi kuin aiemmin. Taisi vain olla varastot tyhjinä kun ei saanut tilattua.
 
Liittynyt
26.02.2017
Viestejä
346
Saa noita vieläkin, valikoima on vain rajoittuneempi kuin aiemmin. Taisi vain olla varastot tyhjinä kun ei saanut tilattua.
Kappas, juuri tällä hetkellä saisi esim. 7up Freetä näköjään tilattua. 4€/puteli, tilausmallilla siitä vielä 5% tai 15% alennusta. Tuo maksaa paikallisessa kaupassa muistaakseni 8€ joten tässä syy miksi näitä Amazonista tilailin :) Mutta omituisesti tuo valikoima elää kuitenkin, esim. Pepsi Maxia ei ole tilattavaksi, ja esim. Pepsi Max Cherrystä tulee ilmoitus ettei voida toimittaa minun osoitteeseeni. Ja kaikki samasta kaupasta siis :)
Myös muiden euroopan amazonien hinnat kannattaa tarkistaa ennen saksasta tilaamista, Keepa on muutenkin ihan ehdoton lisäosa amazonista tilatessa.
Oho, tuo Keepa olikin uusi tuttavuus, tämähän on kätevä plugin selaimeen, kiitos vinkistä!
 
Liittynyt
08.12.2019
Viestejä
645
Ei kiinnosta noussut toimitusraja mutta voisin maksaa esim vitosen lisää jos Amazonin romut saisivat Postilta toimituspäivä- ja aikakyselyn. Harva asia vituttaa enemmän nykymaailmassa kun saa arpoa milloin romut tuodaan ja jos ovisummerin napittaminen kestää viisi sekuntia soitosta, niin kuski heivaa lähetyksen noutopisteeseen. Lähetys vaihteeksi ns. toimituksessa klo 7.25 alkaen, voi tulla kasilta, ysiltä tai vaikka viideltä.
Tuleeko sulle siis edes ilmoitusta, että saa halutessaan ohjata sen automaattiin tai toimipisteeseen? Tosiaan nuo käsitellään Suomessa Postin Express-pakettina eli ykäkielellä (KeKu 14). Mulla tulee tuo lähes kaikista paketeista, pl. Amazonin jonkun ihme tilavuus-/painosäännön mukaan tietyn painoiset/kokoiset saa Suuri-lisäpalvelun ja niitä ei ole mahdollista ohjata toimipisteeseen vaan tulee vakiona kotiovelle. Paketin ei edes tarvitse olla kovin suuri/painava.

Itselle sopii tuo paremmin, mutta ymmärrän että jos ei ole päiväsaikaan kotona / paikkaa mihin Posti voi jättää. Tuolla Postin iltajakelulla tulee käytännössä aina yksi lisäpäivä toimitukseen ainakin omalla alueella, kun taas nuo tulevat saman päivän aikana kun edellisiltana / yönä on saapunut paikalliseen lajittelukeskukseen. Esimerkiksi viime viikolla eräs paketti (ei Amazon) oli saapunut ti-ke yönä Lietoon, ke aamulla tuli OmaPostiin kyseli koska herralla sopii toimittaa ja ensimmäiset vapaat ikkunat oli torstaina 8-12 tai perjantaina 16-21 tms. Näissä myös olen muutaman kerran tehnyt virheen, että haluankin automaattiin / toimipisteeseen ja ilmeisesti nuo käsitellään manuaalisesti koska tästä tuli 2-3 arkipäivää lisää ennen kuin paketti liikahti lajittelukeskuksesta.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 683
Tuleeko sulle siis edes ilmoitusta, että saa halutessaan ohjata sen automaattiin tai toimipisteeseen? Tosiaan nuo käsitellään Suomessa Postin Express-pakettina eli ykäkielellä (KeKu 14). Mulla tulee tuo lähes kaikista paketeista, pl. Amazonin jonkun ihme tilavuus-/painosäännön mukaan tietyn painoiset/kokoiset saa Suuri-lisäpalvelun ja niitä ei ole mahdollista ohjata toimipisteeseen vaan tulee vakiona kotiovelle. Paketin ei edes tarvitse olla kovin suuri/painava.

Itselle sopii tuo paremmin, mutta ymmärrän että jos ei ole päiväsaikaan kotona / paikkaa mihin Posti voi jättää. Tuolla Postin iltajakelulla tulee käytännössä aina yksi lisäpäivä toimitukseen ainakin omalla alueella, kun taas nuo tulevat saman päivän aikana kun edellisiltana / yönä on saapunut paikalliseen lajittelukeskukseen. Esimerkiksi viime viikolla eräs paketti (ei Amazon) oli saapunut ti-ke yönä Lietoon, ke aamulla tuli OmaPostiin kyseli koska herralla sopii toimittaa ja ensimmäiset vapaat ikkunat oli torstaina 8-12 tai perjantaina 16-21 tms. Näissä myös olen muutaman kerran tehnyt virheen, että haluankin automaattiin / toimipisteeseen ja ilmeisesti nuo käsitellään manuaalisesti koska tästä tuli 2-3 arkipäivää lisää ennen kuin paketti liikahti lajittelukeskuksesta.
Joo, vanha kunnon keku14 tämä tosiaan oli, ei kysellä milloin tuodaan, tuodaan kun halutaan. Ei nyt ainakaan uusimmista Amazoneista kyselty mitään toimipaikasta, tiedän kyllä kyselyn, yleensä se on aktivoitunut ns ovelle-paketin toimituskyselyn yhteyteen että mitä jos et ole himassa kun tuodaan, jätetäänkö ovelle vai viedäänkö noutopaikkaan.

Olet oikeassa lisäpäivästä, se tulee kun kysellään toimituspäivää ja -aikaa, vanha kunnon 16-paketti kulkee nopeammin boksiin tai noutopisteeseen. Itsellä onnekas tilanne siinä mielessä että pääsen hissillä suoraan paikkkaan missä on k-kauppa ja heidän noutopiste kaikille firmoille, useampi automaatti (postin lokerikkoja 2 yht. Yli 200 lokeroa, smartmile (DHL,MH, PN, Schenker) boksi ja vielä budbee boksi
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
283
On kyllä harmittava tuo muutos, ja omalla kohdalla itse toimitusmetoditki vain huonontunut muutoksen myötä.

Siinä missä ennen Posti (joskus kuriiripalvelu) toimitti, niin oli mahdollisuus valita toimitusmuoto, ja jos ei kotiinkuljetus onnistunut niin meni pakettiautomaattiin. Nykyisellään ei tule mitään ilmoitusta että milloin paketti on tulossa, ennenkuin tulee yhtäkkiä soitto että 10min päästä on kuriiri pihalla. Sitten kun tämä toimitusikkuna menee ohi niin paketti viedään asiamiespostiin melkein 8kilsan päähän.
 
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
871
Pikaisella silmäyksellä palautuksille ei ole tehty mitään muutoksia, pitääkö paikkansa? Vielä saa sen ilmaisen postituslapun?
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 251
Pikaisella silmäyksellä palautuksille ei ole tehty mitään muutoksia, pitääkö paikkansa? Vielä saa sen ilmaisen postituslapun?
Ainakin aspan kautta palautus oli ilmaista. Juuri eilen kiikutin Amazonin tavaroita takaisin postiin kun Warehouse dealina ostettu tuote ei ollutkaan sitä mitä piti olla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Amazon.de alkaa joku Spring Sale:

Siis on joku kausittainen alennusmyynti. Kunhan huomasin.

Ei ole mikään shoppailupyhä, niinkuin Black Friday tai Prime Day, mutta jotain alennuksia kuitenkin.
 
Liittynyt
17.06.2022
Viestejä
5
Niinku tuossa joku huomasikin, niin palauttaa saa ilmatteeks.
Jos kerran vuoteen pitää saada tuolta tilattua ilman postikuluja, niin pistää riittävän kallista kamaa ostoskoriin ja palauttaa ne ylimääräiset :hmm:
Juu, monella tapaa väärin.. ..kunhan ääneen mietin
 
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
871
Ite otin vaan reilusti kulutustavaraa niin sai yhden kaapelin tilattua kanssa. Sähköhammasharjan vaihtopäät tuolla on paljon halvempia kuin Suomessa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
937
Samoin täällä oli viimeisen tilauksen pari pahvipussia käytännössä valmiiksi auki, nyrkin kokoinen reikä kyljessä... ihmettelen miten ei ollut tavarat hukkuneet, mutta onneksi ei puuttunut mitään.
Paksuissa pahvikuorissa tulleet säilyivät täysin ehjänä, mutta nuo ohuet paperikuoret eivät kestä mitään.
Tein tossa vähän isomman tilauksen ja tuli kahdessa paketissa UPS:ltä. (Tuotteet sellasia ettei saanut muualta tilattua)
Ensimmäinen isompi oli nipin napin kasassa. (Tuote sisältä kyllä näkyi kuskille) oli myös melkoista damagea saanut
Toinen oli pannukakku, molemmilta puolilta auki ja ihan etusormella onnistuin sen teipin pistämään rikki. :asif: Paketti siinä kunnossa että pystyi sisälle katsomaan että mitähän se Herbertti on taas tilaillut. Eikä sillä, mutta yksi pienempi tuote puuttui paketista (voinut helposti tippua paketista, sillä semmoset aukot molemmissa päissä) Pistin aspaan viestiä ja kehottivat tekemään rikosilmoituksen (?) "with batch id" että saan korvauksen tuosta. Selitin, että eipä taida olla kyse rikoksesta, pl. teidän paskat paketoinnit jotka on rikos jo itsestään. (Samaa jankutusta tuli takaisin batch id:sta)

Tuote oli siis parisen kymppiä arvoltaan joka sieltä puuttui, joten ei maksa vaivaa. Otan oppirahojen maksamisena tämän. Ihme on ettei enempää ollut tippunut matkasta.

Toimituskulujen muutos ja se että paketit tulee tuossa kunnossa perille... Joo-o, eipä tosiaan tarvi tilailla mitään sellasta minkä saa muualtakin. Ehkä muista liikkeistä saa myös ihan asiallista palvelua jos toimitus menee päin persettä.
 
Liittynyt
16.08.2018
Viestejä
1 457
Kannattaa katsoa tuolta myös esim. pölypusseja, jos tarvitsee täydentää ostoskoria. Toisinaan ne tosin tulee toisilta myyjiltä joten ei lasketa postikuluissa samaan, mutta hinta on usein murto-osa marketin hinnasta per kpl vaikka joku postikulu siihen tulisikin. Itse roikotan ostoskoria nyt pitkään avoimena ja laitan tilauksen vasta kun satanen täynnä. Tänään tuli täyteen.
 
Liittynyt
08.12.2019
Viestejä
645
Joo, vanha kunnon keku14 tämä tosiaan oli, ei kysellä milloin tuodaan, tuodaan kun halutaan. Ei nyt ainakaan uusimmista Amazoneista kyselty mitään toimipaikasta, tiedän kyllä kyselyn, yleensä se on aktivoitunut ns ovelle-paketin toimituskyselyn yhteyteen että mitä jos et ole himassa kun tuodaan, jätetäänkö ovelle vai viedäänkö noutopaikkaan.

Olet oikeassa lisäpäivästä, se tulee kun kysellään toimituspäivää ja -aikaa, vanha kunnon 16-paketti kulkee nopeammin boksiin tai noutopisteeseen. Itsellä onnekas tilanne siinä mielessä että pääsen hissillä suoraan paikkkaan missä on k-kauppa ja heidän noutopiste kaikille firmoille, useampi automaatti (postin lokerikkoja 2 yht. Yli 200 lokeroa, smartmile (DHL,MH, PN, Schenker) boksi ja vielä budbee boksi
Tuo on kyllä hyvä jos on fyysinen noutopiste lähellä. Itsellä on oman postinumeroalueen Postiin n. 5km matka ruuhkaisen alueen läpi - äkkiä 10-15min per suunta autolla. Harvoin tuolla onneksi tarvitsee asioida ja 500m päästä löytyy 300-lokeroinen Postin automaatti + muiden toimittajien automaatit myös samassa.

Tänään tuli Amazonista Postin kautta 2 pakettia, molemmat tulivat lauantaina näkyviin OmaPostiin - ainoastaan yksi oli mahdollista ohjata noutopisteeseen (34x26x5cm) - 2kg. Toinen (38x34x34cm) - 13kg ei ollut vaihtoehtoa - tässä oli osoitekortissa merkintä "OVERSIZE". Lienee joku sopimusteknillinen asia Postin kanssa, ettei tukita automaatteja tietyn kuutiokoon ylittävissä paketeissa tai vastaava koska tuo on vielä reilusti alle heidän omien rajojensa.

Tästä tainnut joskus aiemminkin ollut tässä tai jossain Posti-ketjussa juttua mutta tietääkö joku mitä rajapintaa Amazon käyttää seurannassaan? Siellä näkyy tiettyjä tapahtumia, mitä ei OmaPostissa näy ja taas OmaPostissa näkyy tapahtumia mitä ei Amazonin seurannassa. Eli kumpikin piilottaa käyttäjältä osan, vaikka täysi data saatavilla. Peruskäyttäjälle tietysti osittain irrelevanttia, mutta työn kautta paketti- ja rahtilogistiikan kanssa myös Postin kanssa toimiessa jokin autistinen kiinnostus myös omiin lähetyksiin ja niiden kauttakulkupaikkoihin / aikatauluihin.

Posti voisi myös yhtenäistää noita seurannassa näytettäviä kirjauksia, varmaan jotain vanhan IT-järjestelmän jäännettä, että aika satunnaisesti näissä lukee esim. VANTAA, Posti Logistiikkakeskus, Vantaa Voutila VDL sekä rahtipuolella vielä PKS-terminaali vaikka kaikki ovat sama paikka fyysisesti). Ylläoleva yksinkertaistaminen huomioon ottaen, tämä epäloogista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Ainakin aspan kautta palautus oli ilmaista. Juuri eilen kiikutin Amazonin tavaroita takaisin postiin kun Warehouse dealina ostettu tuote ei ollutkaan sitä mitä piti olla.
Miten tämä toimii? Vuosien aikana tehnyt ties kuinka monta palautusta ja aina joutunut postille maksamaan kulut ja sitten amazon palauttanut ne. Tai edellisessä viestissä puhuttiin joistain ilmaisista lapuista? Vai tarkoitetaanko niillä niitä amazonin sivuilta saatavia, mutta nehän ei suomessa toimi?
 
Liittynyt
28.07.2020
Viestejä
871
Miten tämä toimii? Vuosien aikana tehnyt ties kuinka monta palautusta ja aina joutunut postille maksamaan kulut ja sitten amazon palauttanut ne. Tai edellisessä viestissä puhuttiin joistain ilmaisista lapuista? Vai tarkoitetaanko niillä niitä amazonin sivuilta saatavia, mutta nehän ei suomessa toimi?
Amazon.de:stä saa ainakin valmiiksi maksetun lapun jolla voi jättää Postin verkostoon paketin. Taisi olla DHL:n lähetys varsinaisesti?
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 472
Viestejä
4 163 386
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom