Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei kyllä ole perusteltua syyllistää asiakkaita ja olettaa sivustakatsojana, että noilla asioilla olisi joku syy-yhteys, kun edes Amazon itse ei ole niin väittänyt. (Ja vaikka väittäisikin, niin jopa silloin olisi syytä olla skeptinen.)
Mikään ei estäisi Amazonia asettamasta painorajaa ilmaiskuljetukselle, jos se olisi jotenkin ratkaiseva tai edes merkittävä tekijä.
Amazon onkin asettanut painorajat:Ei kyllä ole perusteltua syyllistää asiakkaita ja olettaa sivustakatsojana, että noilla asioilla olisi joku syy-yhteys, kun edes Amazon itse ei ole niin väittänyt. (Ja vaikka väittäisikin, niin jopa silloin olisi syytä olla skeptinen.)
Mikään ei estäisi Amazonia asettamasta painorajaa ilmaiskuljetukselle, jos se olisi jotenkin ratkaiseva tai edes merkittävä tekijä.
Olisiko jotain suosituksia jostain "erillaisista"/hyvistä säilykkeistä mitä Amazonista saa? Vaikka tuskin hetkeen olen tilausta tekemässä, mutta voisivat tulevaisuudessa olla tilauksen täytteenä (ja myöhemmin mahan täytteenä).
Piti tilata yksi tuote Amazonista.
Hammasharja hajosi viime viikolla, ei lataa enää kuin hetken, 30 minuuttia ja sen jälkeen riittää hädin tuskin yhteen harjaukseen 1,5 min.
Takuu toimi hyvin, täysi refund ja rikkinäisen tuotteen lähetys ilmaiseksi dhl Amazonin varastoille.
Amazon mainosti 99 euron tilauksia ilmaisposteille, niin jäi tilaamatta. Sama harja kun nousi 49 eurosta miltei 59 euroon.
Halvempi oli 32,90, joka löytyi verkkokauppa.com 29,90 euroa. Eli ostin sieltä totta kai.
Jos Amazon ei alenna entiselleen tuota minimirajaa ilmaispostiin niin jää jatkossa tilaamatta ne vähäisetkin tilaukset.
Nyt olisin tilannut esim. 29,90 harjan ja harjaspäitä 10 kpl 20 eurolla.
tää parin viime sivun itku tiivistettynä yhteen kuvaan.
Verkkokauppa ei hinnoittele postikulujaan "rivien välistä" vaan parhaaksi katsomiensa sääntöjen mukaan. Jos /kun paino on ongelma, se otetaan huomioon kuluissa. Ja jos kauppa haluaa lopettaa kulujen kokonaan toimitukset, se tekee niin vaikka voisi varmaan vaihtoehtoisesti tarkentaa painorajojaankin.Näkemykseni mukaan se painoraja on siellä rivien välissä, eli painavia tuotteita ei voi tilata ilmaisella kuljetuksella. Nyt spekuloin asioilla, joiden luulisin olevan itsestäänselviä.
Jos syy-yhteyttä sille, että porukka tilaa tarjousten perässä jopa satoja 24-packkejä halpaa limpparia ja Amazon lopettaa postitukset kannattamattomina ei osaa itse etsiä, siitä ei voi syyttää kuin itseään. Ihan vinkkinä: painavampi lähetys maksaa enemmän.
Verkkokauppa ei hinnoittele postikulujaan "rivien välistä" vaan parhaaksi katsomiensa sääntöjen mukaan. Jos /kun paino on ongelma, se otetaan huomioon kuluissa. Ja jos kauppa haluaa lopettaa kulujen kokonaan toimitukset, se tekee niin vaikka voisi varmaan vaihtoehtoisesti tarkentaa painorajojaankin.
Minä en tilaa limpparia enkä nötköttiä lainkaan saati kymmeniä kiloja mutta mikäli verkkokauppa tällaista mahdollisuutta tarjoaa, tarjoukseen saa ilman muuta tarttua.
Edit. nytkö se "raja" on sadoissa 24-packeissa kun muutama viesti sitten 20kg paketin tilaaminen oli väärinkäytös.
Nyt vaan tilauksiin aina mukaan joku 99€ maksava sähköhammasharja tms. joka ilmasilla posteilla sit palautetaan takaisin. Sit nautitaan taas hetki ilmaisista posteista, kaiken hintaisiin tuotteisiin.
Ad hominem, tuo argumenteista pätevin.Minä en kirjoita sinulle parin sivun vastinetta, asioista, jotka on meille fiksummille itsestäänselviä.
Tai sitten verkkokauppa sulkee painavat, tappiota tuottavat esineet pois ilmaisista posteista. Ei siellä muutenkaan ole kaikki tuotteet mukana tuossa. Eikä edelleenkään ole asiakkaan tehtävä missään tilanteessa pohtia onko verkkokaupan tilausehtojen noudattaminen väärinkäyttöä.Sitten, jos on tällaisia "väärinkäytöksiä" maa täysi, niin sinne joko ei kuljeteta enää - tai hinnat nousee. Tämä on ihan perustietoa
Tai sitten verkkokauppa sulkee painavat, tappiota tuottavat esineet pois ilmaisista posteista. Ei siellä muutenkaan ole kaikki tuotteet mukana tuossa. Eikä edelleenkään ole asiakkaan tehtävä missään tilanteessa pohtia onko verkkokaupan tilausehtojen noudattaminen väärinkäyttöä.
Noniin, nyt ollaan asian ytimessä. Verkkokaupasta ei saa tilata painavia esineitä ilmaisilla posteilla, koska sen jälkeen voi käydä niin että niitä ei enää saakaan tilattua ilmaisilla posteilla.Niin se on jo tehnyt. Vai luitko edes kaikki viestit aiheesta? Tai edes puolia?
Keskustelun taso on jo mennyt niin matalalle, että en jatka tästä aiheesta kanssasi - enkä mistään muustakaan. Laitan vaan ignoreen.
Noniin, nyt ollaan asian ytimessä. Verkkokaupasta ei saa tilata painavia esineitä ilmaisilla posteilla, koska sen jälkeen voi käydä niin että niitä ei enää saakaan tilattua ilmaisilla posteilla.
Taidan tilata satasella säilykkeitä koska nehän säilyy vuosikausia On sitten samalla varmuusvarasto jos vaikka tulee ydinsota
Pikatoimitus vaihtoehto poistettu Saa nähdä tuleeko takaisin minimitilaus 39€ kun lakot ohi, itse kallistun että ei mutta olen toivottavasti väärässä
....
Mutta jos ostat 40kpl vaikka sikanautaa niitä pyritään tunkemaan samaan halpaan pakettiin mikä sitten hajoaa ja siitä seuraa ongelmia. Vaikka se yksittäinen purkki ei paljoa paina eikä edes niin hirmuisesti maksa.
Itsellä on ihan samalla tavalla olleet potkittuja, on ne postin tai hienomman kuljetuksen toimittamia. Pääsyy on huonossa pakkaustavassa.Suurin osa tulee Postilla, ei sitä oikein helposti paranneta, ainoastaan kuriiripalvelun ostaminen toisi potentiaalisen parannuksen kaupunkialueille, ne kuriirit kun välttelevät maaseutua ihan siitä syystä, että toiminta ei ole kannattavaa pitkien välimatkojen ja vähäisten volyymien takia. Kuriiripalveluistakin UPS on oiva esimerkki, että ei se mitenkään auvoista ole sekään. Lisäksi paikallisen logistiikan päälle tulee haaste saada tavara tänne Suomeen fiksusti, nyt se on matkannut Via Balticaa kumipyörillä Postille Vantaan logistiikkakeskukseen.
Tuo alarajan nosto on minusta ihan ok, harvoin sieltä halvempaa pakettia on tullut tilailtua, pistää turhan romun sijasta vaikka päivittäiseen hygieniaan tarkoitettuja kamppeita täytteeksi tai vaikka elintarvikkeita. Hyvä vaan jos pienet ja turhat tilaukset jää pois noin niinkuin ekologisuuden nimissä.
Itse toimituskulut eivät kuitenkaan nousseet.
Pääsyy on huonossa pakkaustavassa.
Itse tilannut aika paljon tavaraa tuolta, vuonna 2020 eniten tilauksia 76 kpl.Amazon on nyt harvoin ollut absoluuttisesti halvin.
Mutta säästät tuon 3€ harjassa, mutta päiden hinta nousikin tuosta ~20€ -> 37€.
Säästäs saman 3€ kun tilaat yhden setin ja maksat siitä täydet postikulut.
Enemmän on sääntö kuin poikkeus, että paketit on paskana. Jos tavarat on rikki niin yleensä haluavat että tuotteet palautetaan ja sitten lähettävät uudet, jotka ihan yhtä suurella todennäköisyydellä on myös rikki. Viime aikoina olen tilannut vaan tavaraa mikä ei ole kovin kontaktiherkkää.Itse olen kanssa joskus miettinyt, istuuko Puolan varastolla joku aina Amazonin paketit lyttyyn, että mahtuu rekan vaunuun 30 % enemmän tavaraa.
Amazonin pahvikirjeiden ja paperilootien tarkoitus on varjella vastaanottajan yksityisyyttä ja toppuutella tahmanäppisten postivirkailijoiden houkutuksia, ei suojella lähetysten sisältöä vaurioilta. Lähetysten eheyden kannalta olisi aika sama jos Amazon liimaisi lähetystarrat suoraan tuotepakkauksiin ja laittaisi ne eteenpäin. Eiköhän tämäkin vielä nähdä.
On sieltä kyllä sellaisiakin tullut. Yleensä kuitenkin vain isommassa tavarassa.
Amazon-palautus rekisteröity postiin 16.2., 22. päivä pääsi Postilla etenemään. Milloin lähetys tulee Amazonille (de)? Tuntuu pitkästyttävältä.
Viallinen tuote kyseessä ja kyseiselle 50 euron summalle kovasti tarvetta...
Ilmeisesti ei, mutta lähetyksessä lukee, matkalla kohdemaahan. Ja siinä se on ollut monta päivää.Oletko nyt varma, että on lähtenyt edes Suomesta? Täällä on lakot päällä.
Viikko kestää palautuksesta toimitukseen normaalisti, lakot voivat pidentää.Amazon-palautus rekisteröity postiin 16.2., 22. päivä pääsi Postilla etenemään. Milloin lähetys tulee Amazonille (de)? Tuntuu pitkästyttävältä.
Ilmeisesti ei, mutta lähetyksessä lukee, matkalla kohdemaahan. Ja siinä se on ollut monta päivää.
Mitään päivitystä ei ole liikkeistä sen jälkeen. Ilmeisesti lähetys seisoo jossain Suomessa lakon takia? Ja Amazon ei vielä viikkoihin pääse palauttelemaan rahojani.
Ylipäätään ihmettelin miksi Amazon haluaisi rikkinäisen hammasharjan sinne, kun kuitenkin siitä on akku mennyt pilalle, ei lataa ollenkaan.
Olisin voinut yhtä hyvin heittää sen ser-jätelavalle, mutta ne halusi sen tuosta lakosta huolimatta itselleen, ennen kuin rahat tulevat lopulta tilille.
Amazon-palautus rekisteröity postiin 16.2., 22. päivä pääsi Postilla etenemään. Milloin lähetys tulee Amazonille (de)? Tuntuu pitkästyttävältä.
Tuo vaihtelee palautuksesta toiseen, joskus rahat tulevat heti kun menee Postin lajitteluun ja joskus haluavat oikeasti tutkia tuotteen ensin.En tiedä millä logiikalla niitä rahoja palautellaan mutta tammikuussa omat rahat tuli kolme päivää siitä kun romun luovutin postille. Ei varmaan ollut edes poistunut maasta.
Laita aspaan kyselyä jotta missä refundi?
edit eiku maanantaina viety ja perjantaina tuli rahat, samalla viikolla enivei
Täälläkin 42 tilausta vuonna 2022, ja 35 tilausta vuonna 2021, ja olen Amazonia käyttänyt pääasiassa samasta syystä kuin ihmiset käyvät isoissa supermarketeissa: saat kaikki samasta paikasta kätevästi. Ja vielä suht edullisesti. Amazonin tapauksessa vielä kotiovelle saakka... Palautukset toimii myös hyvin, viimeksi palautin (tai yritin palauttaa) muutaman hyllykiskon jotka maksoivat jotain 15€ yhteensä, kun eivät sitten käyneetkään projektiini. Tuli samantien ilmoitus että maksetaan rahat takaisin eikä tarvitse palauttaa tuotteita. Ja niinpä maksoivat.Itse tilannut aika paljon tavaraa tuolta, vuonna 2020 eniten tilauksia 76 kpl.
AInakin itselle kyseinen pulju on ollut useimmiten se halvin paikka, lisäksi hyvä asiakaspalvelu ettei tarvitse lähetellä kuvia rikkinäisistä tavaroista kuten esim AE:ssä ollut se "juttu".
99€ raja kyllä saa tilaamaan harvemmin mutta ei kokonaan lopettamaan, toivottavasti palattaisiin tuohon 39€.
Tätä vähän pelkäsinkin, harmi homma... Kyyninen puoli minussa ajattelee että aspa oli vain ystävällinen, tai vaikka tuo palaute menisikin eteenpäin, ei sillä mitään vaikutusta olisi. Joku (taloudellinen) syy sille on että raja on nostettu noin paljon ja suuremmaksi kuin missään muualla Euroopassa, eikä se syy varmasti ole poistunut tässä parin viikon aikana :/ Veikkaan että Posti on valittanut että tulee niin kalliiksi kuskailla näitä paketteja asiakkaille että kyllä nyt pitää Amazonin ja Postin välistä sopimusta muuttaa Amazonille kalliimmaksi niin että pakettien määrää saadaan pienemmäksi...EDIT: Kyselin vielä chatista niin tällä kertaa sain vastauksen että pysyväksi on rajan muutos jäämässä. Lupasi kuitenkin välittää palautteeni eteenpäin logistiikkaosastolle mietittäväksi. Sympaattinen - jopa ehkä empaattinen kaveri oli asiakaspalvelussa, siitä pisteet.
Jos muutos olisi ollut väliaikainen, olisi siitä varmaan jotenkin tiedotettu. Joka tapauksessa muutos on aikamoinen, kun raja nousi saman tien 2,5 kertaiseksi. Samalla kun raja nousi sataan euroon, käytännössä sama raja on olemassa joissakin kotimaisissakin kaupoissa, jolloin ainakin osa hankinnoista siirtynee sinne.