Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Omalla tilillä näkyy tilaukset, niin siitä vaan klikkaamalla.

Ihan tiedoksi, ne valinnat katoaa sieltä parin kuukauden päästä:
upload_2017-10-5_8-24-0.png

Elokuussa tilaamalleni silitysraudalle saisin vielä tukea, mutta en kesäkuussa tilaamalleni reitittimelle. (Nyt tarttin silitysrautaa ja säästin 20€ Gigantin listahintoihin)

Siitä täytyy erikseen tehdä tiketti asiakaspalvelulle, vaikka olisit itse ostanut tuotteen. Minulla on juuri tällä hetkellä tämmöinen case työnalla, kun muistit sanoivat poks koetettuani niitä turvallisilla asetuksilla AM4-emolevyllä. Käytännössä oli tehty hankalaksi, jos joku yli 6kk sitten tilaamasi tuote yht'äkkiä reistailee.

Periaatteessa voisit tuolla order# yrittää, mutta menee hankalaksi.
 
Ensimmäistä kertaa tulee Amazonin tilaus (Amazon.es) i-parcelilla ja erittäin huonot ensivaikutelmat on jäänyt kyseisestä toimitustavasta.

Paketin arvioitu toimitusaika on kaksi viikkoa, kun normaalisti pakettien toimitusajat ovat olleet Euroopan Amazoneissa viikon verran tai alle.

Nyt on kulunut viikko paketin lähettämisestä ja tänään on paketti vasta skannattu varastolla lähteneeksi kohti Suomea. Amazon pisti paketin viime viikon torstaina maailmalle, lauantaina paketti skannattiin Briteissä ja siitä saakka se seisoi paikallaan.

Itselläkin tuli pari lähetystä i parcelilla ja oli kyllä erittäis hidas. Tilauksesta kolme viikkoa meni saapumiseen varastossa olevalla tuotteella. Tosin toinen tuote myöhästyi yli viikon arviosta niin amazon lähetti uuden muistikortin ja alkuperäinenkin saapui vaikka seuranta näyttää ihan muuta :D
 
Saksan Amazonista yritin ekaa kertaa tilata tavaraa. Nyt on tili lukittu ja faxilla pitäisi laittaa jotain varmennusta käyttämästäni luottokortista (OP Visa) :btooth:

Lähdenkö nyt penkomaan Gigantin ser-kasasta mahdollisesti toimivaa faksikonetta, ehdotan olemaan luopumatta tunkista, vai onko tilanteeseen järkevää ratkaisua?

Greetings from Amazon.de.

Please note that your order is currently on hold pending the verification of your billing information. We will be happy to proceed with your order as soon as we receive a recent credit card statement for the credit card you referenced for this order.

At your earliest convenience, please fax us a statement which displays the billing name and address for the card.

You can find our fax number on the Amazon.de Help page:

www.amazon.de/fax

Alternatively, you can ask the issuing bank of your credit card to contact us with verification of these details.

You will not be able to access your account online until this verification procedure has been completed. However, it is not necessary to open a new account or place a new order; we will complete the processing of outstanding orders once your billing information has been verified.

Thank you for your patience with our security measures.

Sincerely,

Amazon.de
http://www.amazon.de
http://www.amazon.de
 
Saksan Amazonista yritin ekaa kertaa tilata tavaraa. Nyt on tili lukittu ja faxilla pitäisi laittaa jotain varmennusta käyttämästäni luottokortista (OP Visa) :btooth:

Lähdenkö nyt penkomaan Gigantin ser-kasasta mahdollisesti toimivaa faksikonetta, ehdotan olemaan luopumatta tunkista, vai onko tilanteeseen järkevää ratkaisua?

Esim. copy/pastea OP:n sähköisestä tilitiedosta (otat siis screenshotin) mistä näkyy OSA tiedoistasi (mustaa ne mitä et heille halua näyttää) mutta mistä näkyy nyt selkeästi että: a) sellainen kortti on olemassa b) sellainen pankkikin on olemassa c) sinulla on pääsy em. tiliin, korttiin jne + bonuksena voit laittaa heille urlin OP:n sivuille ja laittaa OP:n sähköposti osoitteen heille jos sellaisen tahtovat ja kertoa että "tuossa on se pankki mistä kortin sait, jos kortissa jotain ongelmaa ota yhteyttä em. pankkiin, mieluusti suomenkielellä" :p

Hieman liioitellen mutta kutakuinkin noin sen pitäisi toimia.
 
Tuossa viestissähän ne pyytää faxaamaan jonkun laskun jossa on samat laskutustiedot kuin kortissa. Briteissähän yleensä se on utility bill, eli vesi- tai sähkölasku.
Faxia pidetään ns. luotettavana, screenshottia tai valokuvaa kun voi editoida mutta kenellekään ei tule mieleen etteikö editoitua kuvaa laskusta voisi faxata :p

edit: silmät harittaa. missasin tuon credit card statementin... Eihän ne oo tullu mulle paperisena enää vuosiin :D
 
Taitaa noissa yleensä kelvata kuvakin siitä laskusta.

Hienoa. Nyt passaakin kysyä, että mistä laskusta?
Tekemäni käyttäjätili on lukittu (testattu), pankkitililtä ei ole veloitettu kauppasummaa, eikä ko. summan katevaraustakaan ole näkyvissä :confused:

Amazonin lähettämä sähköposti, jossa luottokortin tunnistetietoja pyydettiin, oli ihan geneerinen. Viestissä ei viitattu millään tavoin tekemääni tilaukseen.

Ettämitäkä, laitan replynä luottokortin numeron ja yhteystietoni + muuta vaadittavaa henkilökohtaista varmennusta osoitteeseen:
adressen-bestaetigung@amazon.de
Miten Gmeilistä muuten ronkitaan lähettäjän tiedot esiin?

Mikä tuo vaadittu credit card statement muuten on?

Mua ei huvita enää mikään :(
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa. Nyt passaakin kysyä, että mistä laskusta?
Tekemäni käyttäjätili on lukittu (testattu), pankkitililtä ei ole veloitettu kauppasummaa, eikä ko. summan katevaraustakaan ole näkyvissä :confused:

Amazonin lähettämä sähköposti, jossa luottokortin tunnistetietoja pyydettiin, oli ihan geneerinen. Viestissä ei viitattu millään tavoin tekemääni tilaukseen.

Ettämitäkä, laitan replynä luottokortin numeron ja yhteystietoni + muuta vaadittavaa henkilökohtaista varmennusta osoitteeseen:
adressen-bestaetigung@amazon.de

Mikä tuo vaadittu credit card statement muuten on?

Onko amazon.de llä chattia? Jenkkiamazonin chatin kautta sain parhaiten hoidettua ongelmatapaukset.
 
Mikä tuo vaadittu credit card statement muuten on?

Luottokorttilasku siltä kivikautiselta ajalta kun se tuli vielä kerran kuukaudessa postilla kotiin.

Käytännössä ne haluaa nähdä että kortti nro se-ja-se kuuluu osoitteeseen, jonka olet ilmoittanut tms.
 
Ihan mielenkiinnosta mikä tuon kyselyn aiheutti? Joku satunnaistarkastus vai yrititkö tilata jotain älyttömän kallista tuotetta?
 
No tuote oli 280 euron Huawei Mediapad M3 LTE. Hinta on nyt noussut viidelläkympillä, ja koska oma tilaukseni on vielä pidossa, niin tarinoin jotain tuonne supportiin: http://amzn.to/2fFbCa5

En viitsis muuten nähdä vaivaa, mutta jos pinna antais periksi tilata tuolta jotain muutakin joskus.
 
Ei voi kuin ihmetellä tuota Amazonin postitustouhua taas. ~400€:n tilaus lähetetään surullisenkuuluisalla i-parcelilla ja 50€:n turhakepaketti tulee DHL:llä. Juuri tänään päivittyi i-parcelin seuranta, että paketti myöhästyy. Alkuperäinen toimitus eilen, uusi 16. päivä. Taitaa jäädä taas tuokin toimitus i-limboon.
 
Milloin pitäisi olla toimitus? Oma i-parcel saapunut yllättäen jo eilen maahan. Torstaina luvattu toimitus.

Oma paketti olisi seurannan perusteella saapunut maahan perjantaina 6.10 ja ranskan amazon lupaa toimituksen tämän viikon perjantaiksi. Yllättäen seuranta on jämähtänyt perjantain saapumiseen "Arrived at destination and will be entered into the delivery stream after successful clearance" ilmoituksella. Ilmeisesti posti tuo, jos sille päälle sattuu, loppumatkan. Näin oletan, koska seuranta numero alkaa AEI-koodilla.
 
Milloin pitäisi olla toimitus? Oma i-parcel saapunut yllättäen jo eilen maahan. Torstaina luvattu toimitus.
Alunperin 5.10. Nyt uusi arvio on 12.10. ja lukee että jos ei ole saapunut 13.10. niin tuolta trackingista löytyy uusia optioita miten edetä.
 
2. päivä tilasin kuulokkeet (Philipsin Fidelio X2:t) Saksan Amazonista, 5. päivä lähti paketti matkaan DHL:n kautta ja tänään lähetti toi ovelle sen. Luvattu toimitus oli huomiselle. Paketin piti alunperin lähteä jo 4. päivä, mutta venähti päivän verran. Eihän tuo haittaa, kun kerta saapui alkuperäistä aikataulua nopeammin. :joy:
 
No nyt oli kyllä hyvää palvelua. Tilasin kesällä kaiuttimen Amazonin kautta Ankerilta. Äänenvoimakkuus kuitenkin heittelee oudosti enkä heti jaksanut alkaa lähettelemään takasin jne. Äsken reklamoin kuitenkin ja varsin tyydyttävä vastaus tipahti hetkeä myöhemmin...
 

Liitteet

  • anker.JPG
    anker.JPG
    182,4 KB · Luettu: 295
No tuote oli 280 euron Huawei Mediapad M3 LTE. Hinta on nyt noussut viidelläkympillä, ja koska oma tilaukseni on vielä pidossa, niin tarinoin jotain tuonne supportiin: http://amzn.to/2fFbCa5
Tilannepäivitys: Tähän iltapäivään mennessä ei supportista kuulunut mitään. Yllättäen klo. 16 maissa asiakastilini oli kuitenkin täysin käytettävissä, puolilta päivin se oli vielä lukossa.
Omat tilaukset -linkissä oli viesti, että tilaukseni on peruutettu. Ei muuta tietoa. Osta uudelleen -linkistä avautui tuotesivu, jossa M3 oli myynnissä 50e kalliimmalla, eikä myyjänä+toimittajana ollut edes Amazon, kuten alkuperäisessä tilauksessa oli.

Tuolla hyvät tarjoukset -ketjussa ollut linkki, jota klikkaamalla tuotteen yritin alunperin ostaa, ohjautui nyt myös tuohon kalliimpaan tuotteeseen.
Aikani penkomalla löysin vielä M3:n, jossa myyjänä ja toimittajana oli Amazon. Hintakin oli ennallaan (280e), toimitusajaksi peloiteltiin noin kuukautta. Laitoin piruuttani kuitenkin tavaran tilaukseen.
Tilausvahvistus napsahti sähköpostiin, ja varttitunti sen jälkeen tuli viesti, jossa pahoiteltiin ensimmäisen tilauksen maksuvälinesekaannusta ja kerrottiin, että se tilaus on peruutettu.

Näin tänään. Sanomattakin selvää, että mahdolliset kommervenkit tuon uuden tilauksen tiimoilta eivät hirveästi yllätä :D.

Edit: Niin se tarinointi sinne supportiin. Mää kerroin vain, että nimeni on "Termos", luottokortti on myönnetty nimelle "Termos". Laitoin vielä uudestaan yhteystietoni, sekä palan painikkeeksi linkin Osuuspankin enkkukieliselle kotisivulle, sekä Osuuspankin
"OP Corporate and payment services help +358 100 05151
We will help you in questions related to corporate and payment services* Mon-Fri 8 am -10 pm."
 
Viimeksi muokattu:
Tilannepäivitys: Tähän iltapäivään mennessä ei supportista kuulunut mitään. Yllättäen klo. 16 maissa asiakastilini oli kuitenkin täysin käytettävissä, puolilta päivin se oli vielä lukossa.
Omat tilaukset -linkissä oli viesti, että tilaukseni on peruutettu. Ei muuta tietoa. Osta uudelleen -linkistä avautui tuotesivu, jossa M3 oli myynnissä 50e kalliimmalla, eikä myyjänä+toimittajana ollut edes Amazon, kuten alkuperäisessä tilauksessa oli.

Tuolla hyvät tarjoukset -ketjussa ollut linkki, jota klikkaamalla tuotteen yritin alunperin ostaa, ohjautui nyt myös tuohon kalliimpaan tuotteeseen.
Aikani penkomalla löysin vielä M3:n, jossa myyjänä ja toimittajana oli Amazon. Hintakin oli ennallaan (280e), toimitusajaksi peloiteltiin noin kuukautta. Laitoin piruuttani kuitenkin tavaran tilaukseen.
Tilausvahvistus napsahti sähköpostiin, ja varttitunti sen jälkeen tuli viesti, jossa pahoiteltiin ensimmäisen tilauksen maksuvälinesekaannusta ja kerrottiin, että se tilaus on peruutettu.

Näin tänään. Sanomattakin selvää, että mahdolliset kommervenkit tuon uuden tilauksen tiimoilta eivät hirveästi yllätä :D.

Edit: Niin se tarinointi sinne supportiin. Mää kerroin vain, että nimeni on "Termos", luottokortti on myönnetty nimelle "Termos". Laitoin vielä uudestaan yhteystietoni, sekä palan painikkeeksi linkin Osuuspankin enkkukieliselle kotisivulle, sekä Osuuspankin
"OP Corporate and payment services help +358 100 05151
We will help you in questions related to corporate and payment services* Mon-Fri 8 am -10 pm."

Mulla sama homma tein tilauksen Amazon.co.uk:sta (näytön) ja nyt on tili lyöty lukkoon. Tietoja pitäisi lähetellä joko faxilla tai kirjeitse. Yhteyttä en saa heihin mitenkään koska ainut tapa ottaa yhteyttä on klikata "contact us" joka ohjaa kirjautumissivulle. Faxata en heille pysty ja mitään kirjeitä en varmasti ala lähettelemään. Saako tätä nyt mitenkään helposti ratkaistua vai antaisko olla koko homman ja tilais muualta?
 
Nyt tulee ensimmäistä i-parcelia.. Seuranta sanoo:
upload_2017-10-12_15-49-13.png


ja Amazon.de sanoo:
upload_2017-10-12_15-50-10.png


Tuleekohan sieltä mitään?
 
Oma paketti olisi seurannan perusteella saapunut maahan perjantaina 6.10 ja ranskan amazon lupaa toimituksen tämän viikon perjantaiksi. Yllättäen seuranta on jämähtänyt perjantain saapumiseen "Arrived at destination and will be entered into the delivery stream after successful clearance" ilmoituksella. Ilmeisesti posti tuo, jos sille päälle sattuu, loppumatkan. Näin oletan, koska seuranta numero alkaa AEI-koodilla.

Alunperin 5.10. Nyt uusi arvio on 12.10. ja lukee että jos ei ole saapunut 13.10. niin tuolta trackingista löytyy uusia optioita miten edetä.

Niinkuin arvata saattaa, ei pakettia näkynyt tänään. Amazonin sivuilla lukee "Delivery Oct 12 - Oct 24". Laittavat odottamaan naurettavat kaksi viikkoa lisää. Laitoin sinne viestiä, katsotaan mitä tapahtuu.

On näköjään sattunut hyvä tuuri, kun ei ole i-parcel kertaakaan aikaisemmin sattunut kohdille. Tästä eteenpäin en tilaa mitään, jonka kuljetuksen hoitaa i-parcel.
 
Mulla sama homma tein tilauksen Amazon.co.uk:sta (näytön) ja nyt on tili lyöty lukkoon. Tietoja pitäisi lähetellä joko faxilla tai kirjeitse. Yhteyttä en saa heihin mitenkään koska ainut tapa ottaa yhteyttä on klikata "contact us" joka ohjaa kirjautumissivulle. Faxata en heille pysty ja mitään kirjeitä en varmasti ala lähettelemään. Saako tätä nyt mitenkään helposti ratkaistua vai antaisko olla koko homman ja tilais muualta?
Kun mun tili saksakaupassa oli lukittu, pääsin kuitenkin kirjautumaan käyttöoikeuksiltaan raakasti rajoitettuun tilaan. Tällöin "contact us" toimi.
 
Eiköhän amazonilta todeta, että odota vielä viikko josko se paketti löytäisikin perille. Viikon ylimääräisen odottamisen jälkeen pyydetään ottamaan uudelleen yhteyttä.

upload_2017-10-13_7-40-48.png


Sinä olet ennustaja. Tai sitten Amazon tekee tätä muidenkin kanssa. i-Parcelin oman seurannan mukaan pakettia ei ole edes vastaanotettu.
 
Oma, saksanamazonin tilaus maannu maanantaista lähtien Suomessa "after clerance enter delivery stream"-tilassa.
Yksi pa****mista kuriiripalveluista tuo iiparcel.
 
Niinkuin arvata saattaa, ei pakettia näkynyt tänään. Amazonin sivuilla lukee "Delivery Oct 12 - Oct 24". Laittavat odottamaan naurettavat kaksi viikkoa lisää. Laitoin sinne viestiä, katsotaan mitä tapahtuu.

On näköjään sattunut hyvä tuuri, kun ei ole i-parcel kertaakaan aikaisemmin sattunut kohdille. Tästä eteenpäin en tilaa mitään, jonka kuljetuksen hoitaa i-parcel.
Minulla tuli viimein eilen paketti perille. Oli selvästi ottanut osumaa jossakin, kun paketti oli ihan rutussa ja toinen pääty ole suljettu teipillä kiinni.
 
upload_2017-10-13_7-40-48.png


Sinä olet ennustaja. Tai sitten Amazon tekee tätä muidenkin kanssa. i-Parcelin oman seurannan mukaan pakettia ei ole edes vastaanotettu.
Tuo i-parcelin seuranta on aivan perseestä. Itsellä muuttui vastaavalla tavalla toimitus viikolla eteenpäin, mutta pari päivää myöhemmin posti toi saapumisilmoituksen. Paketti postista kotiin ja asentamaan. I-parcelin seuranta näyttää, että paketti on vieläkin matkalla.
 
upload_2017-10-13_7-40-48.png


Sinä olet ennustaja. Tai sitten Amazon tekee tätä muidenkin kanssa. i-Parcelin oman seurannan mukaan pakettia ei ole edes vastaanotettu.

Ei tuossa nyt koven ihmeellinen ennustaja tarvitse olla, omakohtaisella kokemuksella.

Tänään olisi ollut oman paketin viimeinen saapumispäivä, ja vähemmän yllättäen pakettia ei ole näkynyt. Soitin postin aspaan, ja sieltä ei seurannasta näkynyt, mutta lupasi että paikallinen asiamiesposti (r-kioski) yrittää tässä viikonlpoun aikana etsiä josko olisi siellä eikä hukassa. Saapumisilmoituksissa on kuulemma ollut jotakin "vaikeuksia" ja on saattanut jäädä saapumatta.

Otetaan hieman edittiä tähän:
Näköjään amazon oli oma-aloitteisesti siirtänyt sitä arvioitua saapumisaikaa viikolla. Jos ensi lauantaihin mennessä ole paketti kädessä pitää ottaa yhteyttä amazoniin päin. Lähes jännittää tilanne, jos tuolta asiamiespostista pakettia ei löydy.
 
Viimeksi muokattu:
Minulla tuli viimein eilen paketti perille. Oli selvästi ottanut osumaa jossakin, kun paketti oli ihan rutussa ja toinen pääty ole suljettu teipillä kiinni.

Jotenkin tuntuu, että ei ole sattumaa. Itsellä jäi viime vuonna i-parcelilla SSD:t saamatta. Lopulta kun tänä vuonna ensimmäistä kertaa i-parcel saapui onnistuneesti perille (hitaasti), oli se aukaistu matkalla ja teipattu hätäisesti kasaan. Ei ollut SSD:ta tai muuta elektroniikkaa siinä i-parcelissa niin ei tainnut kiinnostaa. Tai ehkä nuo avataan säännöllisesti kaikki, kuka näistä tietää. Amazonin paketeista onneksi näkee helposti jos on auottu.
 
Muutamaan kertaan olen tilannut tavaraa tuolla i-parcelilla ja se on kyllä samaa luokkaa kuin Kiinasta tilaaminen. Toisin sanoen jos tilaa jotain ei kiireellistä niin voi hyvin tilata tavarat noilla ilmaisilla posteilla, jolloin tavarat saapuvat hyvällä tuurilla muutamassa päivässä tai huonolla tuurilla siihen menee viikkoja. Sitten jos on oikeasti pakko saada tavarat heti hyppysiin, niin maksaa suosiolla sen kympin ylimääräistä expedited deliverysta. Silloin se toimitusaika näyttää tältä:

upload_2017-10-17_15-47-51.png
 
Ei voi kuin ihmetellä tuota Amazonin postitustouhua taas. ~400€:n tilaus lähetetään surullisenkuuluisalla i-parcelilla ja 50€:n turhakepaketti tulee DHL:llä. Juuri tänään päivittyi i-parcelin seuranta, että paketti myöhästyy. Alkuperäinen toimitus eilen, uusi 16. päivä. Taitaa jäädä taas tuokin toimitus i-limboon.

Mulle lähettivät uuden muistikortin kun i-parcel oli myöhässä ja seurannan mukaan jumissa. Noh sain sitten kaksi muistikorttia ;)
 
Melkein kolme viikkoa siinä meni (28.9 -> 18.10), että i-parcelin paketti löysi perille. Päivällä tuli lappu luukusta ja äsken kävin hakemassa paketin.

Paketti oli hyvässä kunnossa, ei oltu availtu.

Ei enää i-parcelia.
 
Tänään olisi ollut oman paketin viimeinen saapumispäivä, ja vähemmän yllättäen pakettia ei ole näkynyt. Soitin postin aspaan, ja sieltä ei seurannasta näkynyt, mutta lupasi että paikallinen asiamiesposti (r-kioski) yrittää tässä viikonlpoun aikana etsiä josko olisi siellä eikä hukassa. Saapumisilmoituksissa on kuulemma ollut jotakin "vaikeuksia" ja on saattanut jäädä saapumatta.

Otetaan hieman edittiä tähän:
Näköjään amazon oli oma-aloitteisesti siirtänyt sitä arvioitua saapumisaikaa viikolla. Jos ensi lauantaihin mennessä ole paketti kädessä pitää ottaa yhteyttä amazoniin päin. Lähes jännittää tilanne, jos tuolta asiamiespostista pakettia ei löydy.

Vaikka huomenna perjantaina paketti vasta virallisesti myöhässä, niin tuskinpa se enää perille löytää kun on jo näin pitkään ollut matkalla.

Päivitystä viikon tapahtumista. Eipä viime viikonloppuna mitään soittoa asiamiespostista kuulunut, joten ryhdistäydyin ja jo tiistaina kävin kysymässä asiamiespostissa mikä tilanne oikeiasti on. Kertoivat etsineensä, mutta pakettia ei sieltäkään löytynyt. Tämän jälkeen otin yhteyttä i-parcelin asiakaspalveluun ja utelin voisiko siellä olla tietoa, ja sieltä tuli seuraavanlainen vastaus:

Priscilla DC (Customer Service)

Oct 17, 11:40 AM EDT

Hi,

Thanks so much for reaching out. I've checked into your shipment and the service level used is a non-trackable service. Even though Amazon gave you a tracking number it's non-trackable service. If you don't receive your order by the date given to you by Amazon please get in touch with them for help with the next steps.

Sorry I can't provide anymore details than that but rest assured your package is on it's way.

All the best,
Priscilla
Yllättävän nopeasti vastaus tuli, hieman päälle tunti kysymyksen lähetyksestä oli vastaus omassa sähköpostissa.
Kuitenkin i-parcelin omilla sivuilla seurannassa on tietoa paketin kulusta.
Fri. 6 Oct
8:00 AM
Arrived at destination and will be entered into the delivery stream after successful clearance
Wed. 4 Oct
9:48 AM
Exported i-Parcel and in transit to country of destination
Tue. 3 Oct
22:19 PM
Received at i-Parcel
Feltham, GB
Sat. 30 Sep
12:47 PM
Package details received electronically from Seller

Ja amazonin sivuilla on seurannassa:

Dernière mise à jour : vendredi 6 octobre
06:00
Début du dédouanement
Transporteur : i-parcel,

mardi 3 octobre
18:45
Scan de départ
Weybridge, SURREY, GB

lundi 2 octobre
16:57
Scan de départ
GIDY, GIDY, FR

samedi 30 septembre
18:53
Scan d'arrivée
GIDY, GIDY, FR

16:47
Colis envoyé au transporteur, en transit.
Saran, FR

Paljon on tapahtumia kirjattu "non-trackable" kuljetukselle. Jos joskus vielä tilaa amazonilta niin pitää tarkasti katsoa millä kuljetuksella tavara tulee. On vain uskomatonta, että tilauksesta kolmessa viikossa ei pakettia saada kuljetettua euroopan läntisestä puolelta tänne itäiselle puolelle.
 
Riippunee varaston sijainnista, että mitä kuriiria suosivat. Vai onko kukaan saanut i-perse pakettia Saksasta (ei siis Saksan Amazonista, vaan varastolta)? Kaikki omat i-perseet on lähteneet joko Ranskasta tai Briteistä.
 
Riippunee varaston sijainnista, että mitä kuriiria suosivat. Vai onko kukaan saanut i-perse pakettia Saksasta (ei siis Saksan Amazonista, vaan varastolta)? Kaikki omat i-perseet on lähteneet joko Ranskasta tai Briteistä.

Ongelmana on, ettei tilausta tehdessä tiedä mikä firma sitä pakettia kuljettaa ennenkuin saa amazonilta sen sähköpostin jossa seurantanumero on ja maininta mikä kuriirifirma sitä pakettia tälle kertaa kuljettaa. Jos olisin tiennyt tilausta tehdessä, että i-parcel on kuljettajana olisin maksanut mielelläni lisää siitä hyvästä että jokin muu firma kuljettaa paketin perille.
 
Riippunee varaston sijainnista, että mitä kuriiria suosivat. Vai onko kukaan saanut i-perse pakettia Saksasta (ei siis Saksan Amazonista, vaan varastolta)? Kaikki omat i-perseet on lähteneet joko Ranskasta tai Briteistä.

Saksan Amazonin takuuvaihto hoitui i-parcelilla, tosin se tulee UK:sta. Jos tulee. Seurannan mukaan eivät ole edes saaneet pakettia ja kaksi viikkoa on jo mennyt.
 
Tartuin tuohon taannoiseen Amazon.es tarjoukseen Philipsin X2:sista. Sain aluksi tilausvahvistuksen, päivää myöhemmin kuitenkin tällaisen sähköpostin (katso spoilerista). Käännetty google translatella espanja -> englanti joten kieli ei täysin oikeaoppista. Mielipiteitä? Onko muille tullut tällaista vastaan?

Regards:

We have removed access to this account because they do not have confirmed your payment information. You can not access your account or place orders until you confirm your information.

For security reasons, we will request additional information sporadically. We do this to protect our customers when transacting on our website.

To resolve this issue, send the information below to our secure fax line:

- A copy of the extract mastercard finished in 95 including billing address
- Your name, phone number and email address registered with your Amazon account

You will find our fax number, plus additional information about our security procedures on this page Help Amazon.es:

www.amazon.es/peticion_fax

Convert your fax in a secure electronic image.

To protect your information, we have limited access to payment information to a team of specialists account. Our customer service team can confirm we have sent this email, but can not see your fax or share more information regarding this matter.

If you do not have access to a fax, send the information to the following address:

C / O Address Verification
Amazon ES, 4th floor
Beaufort House,
15 St. Botolph Street,
Aldgate, London EC3A 7DT

We will respond within 24 hours from receipt of your fax or letter.

Please do not open new accounts, as new orders could be delayed.

Cordially,

Account Specialist
Amazon.es

Faxiin mulla ei ole pääsyä ja kirjelinjalle en ala lähtemään.

edit: Tämä onneksi selvisi lopulta sähköpostien vaihdolla. En edes mitään tietoja joutunut availemaan heille. Pahoittelivat vain asiaa ilman sen kummempia taustoja kertomatta mikä tähän lukitukseen johti.
 
Viimeksi muokattu:
Kaikki viimeisimmät tilaukset tältä kuukaudelta .es ja .fr ovat tulleet "chronopost", jonka DHL on toimittanut ovelle yleensä jo 2 päivän sisällä.

Muutama .de tilaus tullut nyt myös samalla, mutta yleensä .de tulee iparcel, joka sitten on minulla ollut usein UPS, joka kusee hommat täysin aina täällä Espoossa!

Viimeinen case UPS: hävitti pakettini, josta soittelin monta kertaa perään ja UPS soittivat takaisin niin suomen, ruotsin kuin englanninkin asiakaspalvelusta (ruotsini ei ole ihan terävintä). Väittivät, että kyllä se paketti on siellä noutopaikassa(joka sekin 20km päässä oleva väärä paikka)! No eihän se sitten lopulta ollut ja ottivat yhteyttä muutaman päivän kuluttua, että paketti löytynyt. Toimittivat sen sitten taas samaan väärään noutopaikkaan.
UPS niin paska omalla kohdalla aina (vaikka ovikoodit kirjoitan nykyään jopa osoitteeseen ja lisätietoihin), että toivoisin jopa postin ottavan UPS paikan kokonaan.

Jos DHL toimituket jatkuu niin ei tarvitse kyllä enää jännäkakkailla postin (eikä varsinkaan UPS!!:mad::mad::darra: kanssa) ja taidan siirtää kaikki kaupantekoni Amazonille:tup:

ps. amazon.com tilaukset aina tuonut dhl
 
En tiedä kuuluisko tää tonne kuriirit-ketjuun vai ennemmin tänne, mutta amazon.de:stä tilattu kello ~päivässä Ranskasta Suomeen. Lopputoimittaja DHL, Alkupäässä Chronopost. Tilaus sisään tiistai-iltana, toimitus aloitettu keskiviikko-iltana ja paketti kädessä torstaina iltapäivällä. Postikulut 3 EUR tuotteen hinnan päälle. :-D Enkä siis valinnut mitään pikatoimitusta tmv.

Pointsit amazonille, myyjälle, Chronopostille ja DHL:lle (ja loppujakelijalle - ei ollut keltainen pakettiauto joka kävi ovella).

..nyt loppuu tää G-Shockien tilailu.. :eek:
 
Vaikka huomenna perjantaina paketti vasta virallisesti myöhässä, niin tuskinpa se enää perille löytää kun on jo näin pitkään ollut matkalla.
Ihmeiden aika ei ole vieläkään ohitse. Paketti saapui kuin saapuikin tänään, vain viikon myöhässä alkuperäisestä "viimeisestä" saapumispäivästä eikä edes pahasti osumaa ottaneena. Silti aikamoinen saavutus saada kulumaan kolme viikkoa ranskasta lähimpään asiamiespostiin. Paketissa oli kolmen eri firman tarroja, PostNL, i-parcel ja suomen postin.
 
I-paskeen tilaus ei ollut tullut ja nyt on mennyt kolme viikkoa jo. Pistin Amazonille tukipyynnön valinnalla "Where's my stuff?".

En minä edelleenkään ole vielä valmis maksamaan extrapostimaksua tilauksista, mutta jos siitä olisi edes varoitus, tilaisin muualta suoraan.

--

Tässä oli kyse takuupalautuksesta, ja nuo olivat käytännössä uudet muistit, jotka ovat matkalla. Matka on tärkeämpi kuin määränpää.

Kuitenkin, Amazon.de palautti 8.40€ palautuskuluja, joka taitaa olla se postin normaalihinta. Maksoin tietenkin enemmän, kun lähetin kirjattuna.

--

Nyt muistit, joista maksoin 250€ maksavat 400€(+alv-ero), niin en halua rahojani takaisin..
 
I-paskeen tilaus ei ollut tullut ja nyt on mennyt kolme viikkoa jo. Pistin Amazonille tukipyynnön valinnalla "Where's my stuff?".

En minä edelleenkään ole vielä valmis maksamaan extrapostimaksua tilauksista, mutta jos siitä olisi edes varoitus, tilaisin muualta suoraan.

--

Tässä oli kyse takuupalautuksesta, ja nuo olivat käytännössä uudet muistit, jotka ovat matkalla. Matka on tärkeämpi kuin määränpää.

Kuitenkin, Amazon.de palautti 8.40€ palautuskuluja, joka taitaa olla se postin normaalihinta. Maksoin tietenkin enemmän, kun lähetin kirjattuna.

--

Nyt muistit, joista maksoin 250€ maksavat 400€(+alv-ero), niin en halua rahojani takaisin..
Kaikki palautuskulut saa kyllä takaisin, kun aspaan laittaa kuvat todellisista kuluista
 
Kaikki palautuskulut saa kyllä takaisin, kun aspaan laittaa kuvat todellisista kuluista

Nyt taitaa olla kyse noin 7 euron lisäkulusta.. En oikeasti ryhdy tähän, kun 400€ muistit on vielä matkalla ja tuskin sen jälkeenkään.

Amazon sanoi:
Hello,

Thanks for contacting Amazon.

I am sorry to learn that you haven’t received your order #1234,even though the tracking says it’s delivered.It seems to be lost in transit.

On behalf of our customer service team and carrier team, I extend my sincere apologies for the inconvenience caused. As our valued customer, your satisfaction is our top priority and we certainly do not intend to cause disappointment to you.

However to solve your issue,I have placed a new order #12345 to be sent to the same delivery address free of charge.

Our fulfillment center will dispatch the new shipment as soon as possible. The current dispatch time and all further details concerning the replacement order can be found in "Your Orders" (http://www.amazon.de/your-orders ).

We currently assume the following estimated delivery date will be on Montag, 6. November 2017 We will inform you automatically by e-mail if we can dispatch your order earlier.

If a waiting period is too long for you, you can also cancel outstanding orders there and we will process your request according to your desire.

I hope, I have answered your question at your satisfaction. Since customer satisfaction is very important for us!

If you have any further issue please let us know we will be happy to help you.

Thank you for shopping with Amazon.de.

Have a nice day!

Sinänsä kyllä ärsyttää, kun antavat ymmärtää, että se olisi jotenkin toimitettu. Edes i-parcelin oman seurannan mukaan se ei ole edes lähtenyt UK:sta!

upload_2017-10-22_13-11-7.png
 
Jahas joku on saanut i-perselin ihan kotiinkuljetuksella. :think: Omat on olleet aina Postin ns. 'maksikirjeitä', mistä tulee se lappu postiluukusta, että teille on saapunut suurikokoinen lähetys. Postista on täytynyt jokainen noutaa ihan itse.

Lienee paikkakuntakohtaista.
 
Whaat?
Onko Amazon.de lopettanut ilmaiset postit noista amazonin omista, yli 39€ tilauksista...?
 
Whaat?
Onko Amazon.de lopettanut ilmaiset postit noista amazonin omista, yli 39€ tilauksista...?

Minulla ainakin miinustaa checkoutin viimeisessä vaiheessa postikulut. Kokeilin muutamalla eri tuotteella, ettei varmasti ole mikään yksittäistapaus.

Eli näyttää tältä:
7OYAbUa.png
 
Whaat?
Onko Amazon.de lopettanut ilmaiset postit noista amazonin omista, yli 39€ tilauksista...?

Kyllä ne edelleen ilmaiset näyttää olevan mutta perseilty jotain promotion juttuja siihen laskentaan.
upload_2017-11-2_17-32-40.png


International Delivery Rates and Times hässäkästä löytyy tuo 39€ edelleen.
upload_2017-11-2_17-33-12.png
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 608
Viestejä
4 478 502
Jäsenet
73 962
Uusin jäsen
askor

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom