Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt jouduin ensimmäistä kertaa tekemään takuuasiointia saksan Amazonin kanssa. Aamulla löin koneen päälle, ja jäätävä mekkala koneesta. Äänestä tunnisti heti että joku tuulettimen laakeri on kaput ja etsintä paljasti että virtalähde (n. 4kk vanha) syypää. Laitoin asiasta yhteydenoton Amazoniin ja n. 15min kuluttua tuli viesti että ovat tehneet replacement ordering ilman kuluja uudelle tuotteelle ja dispatching osasto laittaa tavaran matkaan kuten normaalistikin. Liitteenä printattavia lippulappuja joilla lähetän rikkinäisen tuotteen heille takaisin.

Asia tietty vielä kesken, mutta toistaiseksi ainakin vaikuttaa hyvältä.
 
Itsellä on vain yksi takuuasiointi kokemus Amazonin kanssa, Espanjan versio tosin.
Tuote 840 EVO, ei enää uusia saatavilla niin valitsin sitten rahat takaisin vaihtoehdon ja tuotteen palautus heille.
Rahat tuli ripeästi takaisin ja sain niitä printattavia lippulappuja palautusta varten, jotakin kaiketi teippasin paketin kylkeen ja paketin sisällekin taisi sujahtaa jotain.
Vein postiin ja toimitin Amazonille todistuksen kuluista, rahat tästä tuli myös nopeasti takaisin.

Kaiken kaikkiin 5/5, ohessa seuraa aikajanaa tapahtumista/sähköposteista jos ne jotakuta kiinnostaa:
4.5.2015 chättäilyä ja RMA tulille
6.5.2015 refund rahat tilillä, uuden SSD:n tilaus Jimm'siltä
8.5.2015 uusi SSD asennus ja vanhan postitus, postituskuluista todistus Amazonille + ne laitettu tulemaan minulle takaisin
11.5.2015 postikulu rahat näkyi tilillä
13.5.2015 katselin seurannasta että ovat vastaanottaneet lähetyksen
20.5.2015 sekoilivat jotain kun tuli sähköpostia että emme ole saaneet tuotetta takaisin, kävin chätissä juttelemassa ja kysyi kuittia palautuksesta, annoin ne ja Diego totesi että homma hoidettu, sinun ei tarvitse murehtia enää mistään
27.5.2015 ilmoitukset että palautus vastaanotettu sekä että joku random 2.90€ palautettu (ei mitään käryä että miksi mutta kyllä mulle raha kelpaa)
 
Viimeksi muokattu:
Tilailin japanin amazonista juuri tuotteen ja koko tilausprosessi meni yllättävän kivuttomasti. Jäi vain mietityttämään tuo maksu. Lisäilin visan korttinumeron ja vanhentumispäivän mutta varmennuskoodia ei missään vaiheessa kysytty. Tilauksesta tuli kuitenkin vahvistus mailiin enkä nyt ainakaan mistään enään mitään vahvistuksia löydä. Tililtäkään ei mitään kyllä mennyt. Pitääkö nyt vaan odotella että mitä tapahtuu vai jotenkin vielä tuota maksua vahvistaa? Niin ja tuote oli siis glopal shipping programiin kuuluva ja tullimaksujen määrä näkyi jo tilausvaiheessa.
 
Tilailin japanin amazonista juuri tuotteen ja koko tilausprosessi meni yllättävän kivuttomasti. Jäi vain mietityttämään tuo maksu. Lisäilin visan korttinumeron ja vanhentumispäivän mutta varmennuskoodia ei missään vaiheessa kysytty. Tilauksesta tuli kuitenkin vahvistus mailiin enkä nyt ainakaan mistään enään mitään vahvistuksia löydä. Tililtäkään ei mitään kyllä mennyt. Pitääkö nyt vaan odotella että mitä tapahtuu vai jotenkin vielä tuota maksua vahvistaa? Niin ja tuote oli siis glopal shipping programiin kuuluva ja tullimaksujen määrä näkyi jo tilausvaiheessa.

Odota huomiseen että onko mennyt maksu läpi ja onko ne mitään edes lähettämässä. Amazon Japanista on jotenkin härö tilata, korttia oli sinne todella vaikea saada toimimaan.
 
Tilailin japanin amazonista juuri tuotteen ja koko tilausprosessi meni yllättävän kivuttomasti. Jäi vain mietityttämään tuo maksu. Lisäilin visan korttinumeron ja vanhentumispäivän mutta varmennuskoodia ei missään vaiheessa kysytty. Tilauksesta tuli kuitenkin vahvistus mailiin enkä nyt ainakaan mistään enään mitään vahvistuksia löydä. Tililtäkään ei mitään kyllä mennyt. Pitääkö nyt vaan odotella että mitä tapahtuu vai jotenkin vielä tuota maksua vahvistaa? Niin ja tuote oli siis glopal shipping programiin kuuluva ja tullimaksujen määrä näkyi jo tilausvaiheessa.

Japanin Amazonista en ole koskaan tilannut, mutta tuo prosessi on täsmälleen sama kaikissa muissakin Amazoneissa ja toimii ongelmitta. Varmennuskoodia ei kysytä missään vaiheessa, ja maksu peritään kortilta vasta kun tilausta ollaan lähettämässä.
 
Sitten odotellaan huomiseen. Melko nopea näyttäisi olevan tilausprosessi kun huomenna pitäisi jo lähteä ja loppuviikosta olla perillä. Katsotaan miten menee.
 
No nythän sieltä tietysti tuli viestiä että ei taida onnistua tuon kortin käyttö. Onko tuonne muita maksutapoja kuin kortit? Voin tietysti toistakin visaa koittaa, mutta luulen tsäänssien olevan sen kanssa melko nolla.

Edit. Väärä hälytys, oli typo kortin tiedoissa. Korjasin ja yritin uudelleen niin nyt on maksu mennyt ja tilauksen tiedoissa preparing for shipment. Näyttäisi siis onnistuvan japanin amazonista myös melko kovuttomasti tilaus.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellekin i-parcel ensimmäistä kertaa. Katsotaan nyt kuinka monta viikkoa tuota saa odotella.
4.4 tilaus
5.4 lähetetty
alustava haitari oli 11-19.4, nyt lähetyksen jälkeen lupailevat 19.4

Edit: Amazon.de ja FBA

i-parcel on näköjään hitaampi kuin soutuvene kiinasta, tilasin keittiövaa'an päivää aiemmin (3.4) AliExpressin kautta ja se saapui tänään noudettavaksi.
 
Älyttömän nopea toimitus japanin amazonista. Pyhäpäivänä maanantaina siis tilaus ja tiistaina paketti liikkeelle. Torstaina työpäivän jälkeen pakettiautomaatista noudettavissa. Japani-Suomi, 3 päivää, DHL Express :tup:
 
Älyttömän nopea toimitus japanin amazonista. Pyhäpäivänä maanantaina siis tilaus ja tiistaina paketti liikkeelle. Torstaina työpäivän jälkeen pakettiautomaatista noudettavissa. Japani-Suomi, 3 päivää, DHL Express :tup:

Japanin postilaitos on muutenkin ihan käsittämätön (liittyy siihen että ne ovat orjamuurahaisia). Tosin viime vuonna Japanin Amazon aloitti "tunnissa kotiin!"-kamppanjan, josta muodostui pienoinen ongelma jopa niiden työkulttuurissa. Niillähän on Amazonissa asiakaspalvelijat 24/7h töissä vastailemassa kyselyihin ja pakkaamassa paketteja vaikka klo 03.00 sunnuntaiyöllä...
 
Tilasin edellisen Amazon paketin uusiksi, kun ei tavarat riittäneetkään ja taas tuli DHL paketti toimitusmuodoksi. Tilaus meni viime keskiviikkoiltana, lähti postiin torstaina ja pääsiäisestä huolimatta kuitenkin nyt perjantaina pitäisi olla tulossa, jos posti ei viime metreillä pilaa tilannetta. Sama viiden arkipäivän toimitusaika kuin viimeksi siis ja ilmaisilla posteilla edelleen.
 
i-parcel on näköjään hitaampi kuin soutuvene kiinasta, tilasin keittiövaa'an päivää aiemmin (3.4) AliExpressin kautta ja se saapui tänään noudettavaksi.

Tätä ei näkynyt tänäänkään. Odotetaan nyt sitten ensi keskiviikkoon asti Günterin "pyynnöstä"..
Eiköhän se paketti ole kadonnut jonnekin joten jos/kun Amazon lähettää tavarat uudestaan, olettaen Expressinä, niin ne lähtisi aikaisintaan torstaina 27.4, ehtisi Vaasaan perjantaina 28.4 ja sitten saisi odotella tiistaihin 2.5 asti saapumista kiitokset vapun. Kaiken kukkuraksi tuolloin viikolla 18 pitäisi lähteä reissuun.
Tästä tuli näköjään hauska kuukauden odotus, ei ole ikinä tarvinnut odottaa mitään pakettia saksasta näin kauan.
 
Toimii ainoastaan älypuhelimessa. Ja jos on Aktian asiakas.

Toimii myös selaimessa, ja vahvistuskoodit tulee normaaleina tekstiviesteinä. Eikä toki vaadi mitään Aktian asiakkuutta, koska tämähän on vain vanha Elisa Lompakko, jonka Aktia osti ja brändäsi uudelleen.

Voin suositella varauksetta, ja 1 euron kk-maksu on mitätön hinta toimivasta virtuaalikorttipalvelusta, jolla voi luoda lisää MasterCardeja aina kuin tarvitsee.

Ja käytän Aktia Walletista tosiaan pelkästään sitä virtuaalikorttipalvelua – joihinkin nettiostoksiin, kokeilujaksoihin yms. Mitään mobiililähimaksamista tai muuta en harrasta.
 
Viimeksi muokattu:
Nopea kyssäri, jos tilaan Brittien Amazonista niin eikös tilausvaiheessa kannatta maksaa ihan puntina? Eikö tuosta tule hieman lisähintaa jos käyttää Amazonin jäätäviä kursseja? Vai onko noilla mitään merkitystä. :shifty:
 
Nopea kyssäri, jos tilaan Brittien Amazonista niin eikös tilausvaiheessa kannatta maksaa ihan puntina? Eikö tuosta tule hieman lisähintaa jos käyttää Amazonin jäätäviä kursseja? Vai onko noilla mitään merkitystä. :shifty:

Aika olematon ero oli ainakin kun viimeksi tilasin, katso netistä Visan vaihtokurssi+pankkisi perimä prosentti.
 
Nopea kyssäri, jos tilaan Brittien Amazonista niin eikös tilausvaiheessa kannatta maksaa ihan puntina? Eikö tuosta tule hieman lisähintaa jos käyttää Amazonin jäätäviä kursseja? Vai onko noilla mitään merkitystä. :shifty:

Saattaa voida säästää ihan hilkkusen mutta ei merkittävästi; Amazonin kurssi on yleensä about sama tai vain hyvin vähän huonompi kuin olisi todellinen kurssi + pankin perimä kulu konversiosta.

Lisäksi miinuspuolena mahdollisessa palautustilanteessa saisit todennäköisesti tilillesi takaisin vähän vähemmän euroina kuin alun perin maksoit, koska silloin myös refundissa sinä menetät pankkisi konversiokulujen verran (lisäksi tietty kurssimuutokset voivat vaikuttaa kumpaan tahansa suuntaan). Jos taas hyväksyit Amazonin kurssin, niin saisit tietysti takaisin koko alkuperäisen eurosumman.
 
Viimeksi muokattu:
Tulin scammätyksi tuolla Amazon.de, soitin asiasta asiakaspalveluun, joka vastasi muuten samantein. Englanniks onnistui asian selvitys. Täytin viellä jonkun kaavakkeen ja pari tuntia siitä tuli viesti, jossa luvattiin täysi hyvitys, joka näkyy 10 päivän sisällä tilillä. Loistavaa asiakaspalvelua ainakin. Myyjä oli siis marketplacella oleva myyjä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli otettua Amazon Prime. Tulee varmaan säästämään paljon aikaa, kun voi jotain pikkuhyödykkeitäkin tilata ilman postikuluja.

Nyt tuli jo tilattua ledilamppuja yhdessä tilauksessa ja toisessa aktiivihiilisuodatin liesituulettimeen. Molemmat oli asioita, jotka on pitänyt ostaa jo pitkään, mutta aina ne on vaan unohtunut.

Vissiin 11 pikkutilausta pitää vuodessa tehdä, että palvelu maksaa itsensä takaisin, jos miettii vain postikuluja. Onhan tuossa Primessä muitakin hyviä juttuja, kuten esim. juuri ajansäästö ja Prime Video.
 
Tuli otettua Amazon Prime. Tulee varmaan säästämään paljon aikaa, kun voi jotain pikkuhyödykkeitäkin tilata ilman postikuluja.

Nyt tuli jo tilattua ledilamppuja yhdessä tilauksessa ja toisessa aktiivihiilisuodatin liesituulettimeen. Molemmat oli asioita, jotka on pitänyt ostaa jo pitkään, mutta aina ne on vaan unohtunut.

Vissiin 11 pikkutilausta pitää vuodessa tehdä, että palvelu maksaa itsensä takaisin, jos miettii vain postikuluja. Onhan tuossa Primessä muitakin hyviä juttuja, kuten esim. juuri ajansäästö ja Prime Video.

Mihin Amazoniin (esim. UK?), ja tarkoitatko ilmaisia postikuluja Suomeen? Aiemmin ei ainakaan minkään alueen Amazon Primellä saanut mitään hyötyjä toimituskulujen tai -nopeuden suhteen Suomeen. Olisin kiinnostunut, jos tilanne on muuttunut.

edit: Näemmä et taida asua Suomessa. Asia kunnossa :)
 
Viimeksi muokattu:
Tuli otettua Amazon Prime. Tulee varmaan säästämään paljon aikaa, kun voi jotain pikkuhyödykkeitäkin tilata ilman postikuluja.

Nyt tuli jo tilattua ledilamppuja yhdessä tilauksessa ja toisessa aktiivihiilisuodatin liesituulettimeen. Molemmat oli asioita, jotka on pitänyt ostaa jo pitkään, mutta aina ne on vaan unohtunut.

Vissiin 11 pikkutilausta pitää vuodessa tehdä, että palvelu maksaa itsensä takaisin, jos miettii vain postikuluja. Onhan tuossa Primessä muitakin hyviä juttuja, kuten esim. juuri ajansäästö ja Prime Video.

Lisäksi olen nähnyt välillä ainakin jotain komponentteja vähän edullisempaan hintaan vain prime jäsenille.
 
edit: Näemmä et taida asua Suomessa. Asia kunnossa :)
Juu Italian Amazon kyseessä.

Lisäksi olen nähnyt välillä ainakin jotain komponentteja vähän edullisempaan hintaan vain prime jäsenille.
En ole hintapuoleen vielä kiinnittänyt sen pahemmin huomiota, mutta ainakin "salamatarjouksiin" näyttäisi olevan 30 minuutin etumatka ei-prime-tileihin verrattuna.
 
Ajattelin tilata tuotteen Saksan amazonista, mutta sanoo että "usually dispatched within 2-4 weeks". Tiedän kyllä mitä tuo tarkoittaa, mutta pitääkö nuo yleensä kutinsa? Vai voiko olla että venyy pidempään (tai nopeammin)?
 
Ajattelin tilata tuotteen Saksan amazonista, mutta sanoo että "usually dispatched within 2-4 weeks". Tiedän kyllä mitä tuo tarkoittaa, mutta pitääkö nuo yleensä kutinsa? Vai voiko olla että venyy pidempään (tai nopeammin)?
Tarkoittaa, että tuotetta ei ole nyt saatavilla ja/tai että saatavuus on ylipäätään heikkoa. Yleensä tuollaisessa tilauksessa toimitus on tapahtunut nopeammin kuin pahin arvio, mutta se riippuu ihan tuotteesta ja tapauksesta.

Onko kyse Amazonin itsensä myymästä tuotteesta, vai tuleeko se joltakin muulta jälleenmyyjältä? Jälkimmäinen on yleensä hitaampi vaihtoehto.
 
Tarkoittaa, että tuotetta ei ole nyt saatavilla ja/tai että saatavuus on ylipäätään heikkoa. Yleensä tuollaisessa tilauksessa toimitus on tapahtunut nopeammin kuin pahin arvio, mutta se riippuu ihan tuotteesta ja tapauksesta.

Onko kyse Amazonin itsensä myymästä tuotteesta, vai tuleeko se joltakin muulta jälleenmyyjältä? Jälkimmäinen on yleensä hitaampi vaihtoehto.
Amazonin toimittama tuote kyseessä.
 
Ensimmäistä kertaa koskaan i-parcel saapui perille asti Amazonista. Kävipä vaan niin, että syystä tai toisesta paketti on auennut matkan aikana. Eipä ollut tällä kertaa SSD:ta (tai muutakaan arvokasta) sisällä niin paketti sitten jatkanut matkaa ja posti teipannut paketin takaisin kasaan kun ovat saaneet sen käsittelyyn. Sattumaa vai vahvistusta teorialle, että joku availee näitä i-parceleita arvotavaran perässä?

Oli tuo silti tolkuttoman hidas. Yli pari viikkoa Saksasta Suomeen.
 
Itselläkin nyt ensimmäistä kertaa i-parcelilla SSD:tä tulossa ja vähän nyt jännittää kun tämän threadin kokemuksia lukee, vaikka paketti ollut vasta muutaman päivän matkalla.

Ei yhtään auta että Amazonin seurannassa uusin merkintä on mysteerinen "Problem resolved and parcel is in transit". Mielikuvitus maalailee melkoisia kauhukuvia mikä tämä 'ongelma' on ollut :D Saa nähdä minkälaista kartonkisilppua tai tyhjää pakettia tulee perille - jos tulee.
 
Itselläkin nyt ensimmäistä kertaa i-parcelilla SSD:tä tulossa ja vähän nyt jännittää kun tämän threadin kokemuksia lukee, vaikka paketti ollut vasta muutaman päivän matkalla.

Ei yhtään auta että Amazonin seurannassa uusin merkintä on mysteerinen "Problem resolved and parcel is in transit". Mielikuvitus maalailee melkoisia kauhukuvia mikä tämä 'ongelma' on ollut :D Saa nähdä minkälaista kartonkisilppua tai tyhjää pakettia tulee perille - jos tulee.

Muista kuitenkin se että ihmiset kirjoittavat negatiivista palautetta huomattavasti herkemmin kuin positiivista.
Eli eiköhän se sieltä tule.
Koska tuskin Amazon jatkaisi i-parcelin käyttämistä jos liian suuri osa paketeista katoaisi tai vaurioituisi matkan varrella. Kate ja säästöt ja hyöty ja niin edelleen.

Jos puketti ei tule perille ja ostit suoraan Amazonilta (ei FBA) niin sieltähän pitäisi uusi paketti sitten lähteä tulemaan expedited toimituksella ja se on sijainnistasi riippuen ihan muutaman päivän sisällä oven takana.
Esim Sjoelle viimeisin DHL Express pakettini kulki näin:
  • tiistaina lähtö Puolasta klo 15
  • keskiviikkona
    • Saksa klo 0:30
    • Helsinki klo 7
    • Tampere klo 11
    • Vaasa klo 15
  • torstaina Sjoella oveni takana klo12
Näin siis E-P:lle.
Pks:lle tullessa tuosta varmaan sheivaantunee se yksi arkipäivä pois kun taas jos pohjoisemmassa, esim Oulu niin voinee lisätä yhden arkipäivän? (mutuilua)
 
Itselläkin nyt ensimmäistä kertaa i-parcelilla SSD:tä tulossa ja vähän nyt jännittää kun tämän threadin kokemuksia lukee, vaikka paketti ollut vasta muutaman päivän matkalla.

Ei yhtään auta että Amazonin seurannassa uusin merkintä on mysteerinen "Problem resolved and parcel is in transit". Mielikuvitus maalailee melkoisia kauhukuvia mikä tämä 'ongelma' on ollut :D Saa nähdä minkälaista kartonkisilppua tai tyhjää pakettia tulee perille - jos tulee.
Minulle tuli toissapäivänä läjä älykellon rannekkeita i-parcelin kautta ja hyvin tulivat perille vaikka matkassa menikin jotain kymmenen päivää.
 
onko muille tullut usein amazonista eri tuote mitä on tilannut?

itte tilasin kolme viikkoa sitten ekaa kertaa amazonista(uk) ja heti arpaonni suosi,sain ihan jotain muuta mitä tilasin,tosin valmistaja oli oikea.lähettäjänä ihan amazon.

tuleeko sieltä yleensä joku ilmoitus kun ovat saaneet palauttamani tavaran? postin seuranta kun ilmeisesti loppuu suomen rajalle niin en mistään nää koska sen saavat.

missä vaiheessa voin lähettää sinne asiakaspalveluun sähköpostia että palauttavat postimaksut minulle?odotanko siis niin kauan että ilmottavat saaneensa sen tavaran vai voinko etukäteen niitä kysellä?
 
onko muille tullut usein amazonista eri tuote mitä on tilannut?

itte tilasin kolme viikkoa sitten ekaa kertaa amazonista(uk) ja heti arpaonni suosi,sain ihan jotain muuta mitä tilasin,tosin valmistaja oli oikea.lähettäjänä ihan amazon.

tuleeko sieltä yleensä joku ilmoitus kun ovat saaneet palauttamani tavaran? postin seuranta kun ilmeisesti loppuu suomen rajalle niin en mistään nää koska sen saavat.

missä vaiheessa voin lähettää sinne asiakaspalveluun sähköpostia että palauttavat postimaksut minulle?odotanko siis niin kauan että ilmottavat saaneensa sen tavaran vai voinko etukäteen niitä kysellä?
Ei ole tullut koskaan väärää tavaraa. Kerran tuli rikkinäinen tuote, mutta siinä homma meni niin, että sain pitää rikkinäisen ja lähettivät sitten kokonaan uuden ilman mitään lisäkuluja.

Nuo palautuskäytännöt ovat aina muutenkin tapauskohtaisia, eli aina luonnollisesti ensin yhteyttä sinne Amazonin asiakaspalveluun, josta ohjeistavat jatkon suhteen.
 
ei tullu mitään kyseltyä,tulostelin vaan ne lappuset paketin päälle ja sisään,pari tuntia minulle tulon jälkeen se oli jo postissa paluu matkalla :D
 
ei tullu mitään kyseltyä,tulostelin vaan ne lappuset paketin päälle ja sisään,pari tuntia minulle tulon jälkeen se oli jo postissa paluu matkalla :D

Lähtökohtaisesti aina pitäisi olla oletuksena että jos on syystä tai toisesta palauttamassa tai lähettämässä takuuseen jotain, niin siihen myyjään ollaan etukäteen asiasta yhteydessä.

Mulla on yksi takuupalautuskokemus saksan amazoniin joka meni seuraavasti:

Ilmoitin tuotteen viasta, he lähettivät saman tien uuden vastaavan tulemaan. Pyysivät lähettämään viallisen tuotteen heille ja kuitin lähetyskuluista. Skannasin kuitin sinne ja hyvittivät samantien postikulujen summan luottokortilleni.

En tosin osaa sanoa että mitä tässä tapauksessa tapahtuu jos olet vain alkanut lähettelemään sinne tavaraa ottamatta ensin yhteyttä.
 
Itsellä varmaan myös monia kymmeniä tilauksia vähintään useiden maiden Amazonista ja väärää tavaraa ei ole koskaan tullut. Rikkinäistä useampaan kertaan ja välillä on myöhästynyt todella paljon, mutta kertaakaan en ole mitään päätynyt palauttamaan, koska rakkaan Postimme laadukkaat ulkomaanpaketit maksavat niin paljon. Viimeksi yksi kalenteri maksoi muistaakseni noin 16€ postikuluineen ja laitoin viestiä, että niin paha repeämä kannessa, että ei kelpaa. Amazonilta tuli viestiä, että maksavat palautuskuluja automaattisesti N€ tai jos ei saa sillä palautettua, ottaa yhteyttä. Kävin sitten postista selvittämässä palautuskulut ja maksoi muistaakseni jotain 15€ halvimpana postipakettina. Kun ilmoitin tämän Amazonille, ei heitä enää kiinnostanut ottaa kansivikaista kalenteria takaisin vaan ilmoittivat palauttavansa rahat kokonaisuudessaan ja kalenterin sai pitää.
 
Ja tosiaan jos kyseiset väärät kamat ei olleet kovin arvokkaita, niin Amazon ei välttämättä edes olisi tahtonut sitä palautettavan, vaan olisi vain lähettänyt oikeat kamat tulemaan pikatoimituksena ilman mitään.

Ilman muuta tulisi aina ensin kysyä Amazonilta, miten edetään. Ja nyt tuossakin tilanteessa suosittelisin ilmoittamaan Amazonille, jotta saat oikeat kamat tai rahanpalautuksen mahdollisimman pian etkä vasta joskus palautuskäsittelyn jälkeen.

Ja yhteydenottohan onnistuu siis tuolla: https://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/contact-us
 
Tuotteen palautus maailman suurimpaan verkkokauppaan randomilla ilman mitään yhteydenottoa on kyllä vahvan facepalmin arvoinen suoritus, mutta toivotaan että puolinudisti saa edes joskus rahat takaisin tai korvaavan tuotteen tilalle.

Kannattaa tosiaan viimeistään nyt ottaa yhteyttä sinne, jotta tietävät alkaa arpomaan oikeaa lähetystä sieltä "saapuneiden jokeripakettien" kasasta.
 
@puolinudisti tuossa vähän ylempää aiempi postaukseni. Vastannee kysymyksiisi ainakin osittain.

Itsellä on vain yksi takuuasiointi kokemus Amazonin kanssa, Espanjan versio tosin.
Tuote 840 EVO, ei enää uusia saatavilla niin valitsin sitten rahat takaisin vaihtoehdon ja tuotteen palautus heille.
Rahat tuli ripeästi takaisin ja sain niitä printattavia lippulappuja palautusta varten, jotakin kaiketi teippasin paketin kylkeen ja paketin sisällekin taisi sujahtaa jotain.
Vein postiin ja toimitin Amazonille todistuksen kuluista, rahat tästä tuli myös nopeasti takaisin.

Kaiken kaikkiin 5/5, ohessa seuraa aikajanaa tapahtumista/sähköposteista jos ne jotakuta kiinnostaa:
4.5.2015 chättäilyä ja RMA tulille
6.5.2015 refund rahat tilillä, uuden SSD:n tilaus Jimm'siltä
8.5.2015 uusi SSD asennus ja vanhan postitus, postituskuluista todistus Amazonille + ne laitettu tulemaan minulle takaisin
11.5.2015 postikulu rahat näkyi tilillä
13.5.2015 katselin seurannasta että ovat vastaanottaneet lähetyksen
20.5.2015 sekoilivat jotain kun tuli sähköpostia että emme ole saaneet tuotetta takaisin, kävin chätissä juttelemassa ja kysyi kuittia palautuksesta, annoin ne ja Diego totesi että homma hoidettu, sinun ei tarvitse murehtia enää mistään
27.5.2015 ilmoitukset että palautus vastaanotettu sekä että joku random 2.90€ palautettu (ei mitään käryä että miksi mutta kyllä mulle raha kelpaa)

Eli heti voit kysellä niitä rahoja takaisin. Postitin siis tuotteen Amazonille 8.5 ja myöhemmin samana päivänä sitten laitoin sinnepäin viestiä niistä postikulujen takaisinmaksamisesta ja samana päivänä sain myös vastauksen että palautus postikuluista näkyy muutaman päivän päästä tililläsi.

@Kautium Eikö Amazonin tilaus sivulla ole joku return item tjsp täppä?
"tulostelin vaan ne lappuset paketin päälle ja sisään" perusteella puolinudisti on sitä käyttänyt ja paketissa on ne vastaavat lippulaput kuin mitkä itsekin sain eli kyllä niiden perusteella Amazon tietää mikä paketti se on.

Olisin kuitenkin kyllä sen verran viestittänyt Amazonin suuntaan että sain väärän tuotteen nönönö, mitä tehdään tjsp.
Vähintäänkin ihmettelevät että mitäs vittua, tilauksessa tuote X paketissa tuote Y :D
 
@Kautium Eikö Amazonin tilaus sivulla ole joku return item tjsp täppä?
"tulostelin vaan ne lappuset paketin päälle ja sisään" perusteella puolinudisti on sitä käyttänyt ja paketissa on ne vastaavat lippulaput kuin mitkä itsekin sain eli kyllä niiden perusteella Amazon tietää mikä paketti se on.
Toivotaan että näin.

Olisin kuitenkin kyllä sen verran viestittänyt Amazonin suuntaan että sain väärän tuotteen nönönö, mitä tehdään tjsp.
Vähintäänkin ihmettelevät että mitäs vittua, tilauksessa tuote X paketissa tuote Y :D
Juuri näin, eli aina ensin yhteydenotto, oli kyse nyt sitten mistä firmasta tahansa.

Mm. juuri Amazonin tapauksessa eivät aina edes halua virheellistä tuotetta takaisin, kun on kokonaisuutena kannattavampaa ottaa tappio itselle ja laittaa vaan uusi tuote tilalle. Riippuu tietenkin aina tuotteesta ja tapauksesta.
 
joo siis tein siellä amazonin sivuilla sen virallisen palautus homman,johon ruksailin palautuksen syyksi väärän tavaran saaminen.sieltä sitten ne viralliset laput tulostelin.saman tien ilmesty tilauksiini uusi tilaus jossa se tilaamani tavara.

sen verran katsoin että sitä saamaani tavaraa myytiin 60 punnalla,eli en mitään vitosen hiirimattoo olisi yhtä hätäisesti takasi laittanutkaan.
takuu hommissa olen aina kyselly etukäteen ennen lähettimistä mutta tuo tuntu niin selvälle jutulle ja v***tti katella sitä minulle arvotonta pakettia nii takasin vaan :D

nyt laitoin sinne postia ralli englannilla, että saiskohan niitä palautuskustannuksia teiltä takaisin.. :sori:

sillon kun tuon ekan tilaukseni tein niin saatavuus oli 1-4 viikkoa.3 päivän kuluttua ilmottivat että se onkin lähetetty jo.ups:in seurannassa hieman ihmettelin että tulipas tilattua kevyt tietokonekotelo kun painaa 0,3kg,mutta ajattelin että ne painot saattaa kusta ja myöhästähän se oli kun oli jo matkalla.
nyt uudessa tilauksessa saatavuus heinäkuun puoliväli,elleivät keksi taas korvata jollakin.

edit: rahat tuli tilille palautuskustannuksista.jopa pikkusen enemmän mitä multa meni.
 
Viimeksi muokattu:
Mikäs nyt maksaa kun brittiamazonista sunnuntaina tilattu tuote ja maksettu. Edelleen tila on "Preparing for dispatch". Ei näillä nyt noin kauaa pitäisi kestää että lähtee liikenteeseen. Myyjänä Amazon EU S.a.r.L.
 
Mikäs nyt maksaa kun brittiamazonista sunnuntaina tilattu tuote ja maksettu. Edelleen tila on "Preparing for dispatch". Ei näillä nyt noin kauaa pitäisi kestää että lähtee liikenteeseen. Myyjänä Amazon EU S.a.r.L.
Jos ei ole kahdessa arkipäivässä lähtenyt liikkeelle niin en vielä huolestuisi. Kävin tsekkaamassa pari viimeisintä tilausta britti-, ranska- ja saksa-amazonista ja kaikissa lähetysajat vaihtelivat tunneista useimpiin päiviin.
 
Mikäs nyt maksaa kun brittiamazonista sunnuntaina tilattu tuote ja maksettu. Edelleen tila on "Preparing for dispatch". Ei näillä nyt noin kauaa pitäisi kestää että lähtee liikenteeseen. Myyjänä Amazon EU S.a.r.L.

Turha välittää muusta kuin toimituspäiväarviosta, jonka varmaan sait (olisko tilausvahvistuksessa). Lähettämisen kiireellisyys ja toimitustapa määrittyvät sen arvion mukaan ja Amazon pyrkii osumaan siihen päivämäärään täsmälleen tai päivää paria aiemmin.
 
Jos ei ole kahdessa arkipäivässä lähtenyt liikkeelle niin en vielä huolestuisi. Kävin tsekkaamassa pari viimeisintä tilausta britti-, ranska- ja saksa-amazonista ja kaikissa lähetysajat vaihtelivat tunneista useimpiin päiviin.

Joo, paketti lähti ihan ajallaan.

Seuraava ihmettelyn aihe on että kyseinen paketti näkyy kyllä amazonin seurannassa (la saapunut suomeen) DHL:n seurantanumerolla, mutta mikään numeropalvelu ei tuota tunnista. Ei DHL:n oma eikä 17track. Kai se sieltä huomenna on tulossa niin kuin toimitusaika epäilee, mutta miksi mistään ei tuota löydy?
 
Joo, paketti lähti ihan ajallaan.

Seuraava ihmettelyn aihe on että kyseinen paketti näkyy kyllä amazonin seurannassa (la saapunut suomeen) DHL:n seurantanumerolla, mutta mikään numeropalvelu ei tuota tunnista. Ei DHL:n oma eikä 17track. Kai se sieltä huomenna on tulossa niin kuin toimitusaika epäilee, mutta miksi mistään ei tuota löydy?

Jos se on perus DHL-paketti (eikä DHL Express), niin Posti hoitaa jakelun Suomen päässä ja DHL:n numero toimii siis Postin seurannassa. Ja jos siellä ei näy vielä mitään, panisin viikonlopun piikkiin.
 
Ja vaikka ei DHL:n (Express eli kuriiri) seurannassa näy, pitäisi kyllä näkyä niiden normipakettipuolen seurannassa tai ainakin minulla on aina näkynyt.

DHL shipment tracking
 
ni4Ctkw.png


Kyseinen paketti saapui 26. päivä. :think:

Tilasin läjän kirjoja sekä kytkimen, yhteishintaa noin 60€, lähettivät kirjat DHL kotiinkuljetuksella ja kytkimen erikseen i-parcelilla. Ilman postikuluja tietty, koska Saksan Amazon.
 
tuodaanko noi i-parcel paketit kotiovelle ja kenen toimesta?
vai pitääkö hakea jostain?

eilen vissiin tullu suomeen ja maanantaille ennustettu toimituspäivä...jännä nähä mitä se amazon on tällä kertaa keksiny lähettää :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 608
Viestejä
4 478 502
Jäsenet
73 962
Uusin jäsen
askor

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom