Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Joo kiitos @Lagittaja ja @Zat, eli on näköjään voimassa edelleen mutta tosiaan toi merkintätapa muuttunut kun ennen näytti S&H 0,00€ niin nyt näyttää summan jonka "promotion applied" sitten poistaa lopuksi.
 
Lainaan omaani räbästä mutta Amazonin kanssa oli huvittava episodi. Summa summarum, 8TB ulkoisen aseman sijaan tulossa nyt 3 kappaletta niitä (itse maksoin yhdestä ja aspa laittoi kaksi lahjakorttina). Idioottimaisinta tuossa prosessissa oli että jouduin intialaiselle asiakaspalvelijalle kertomaan step-by-step miten voisi ongelman korjata. No sehän (ja pari muuta vastaa sitten tosiaan korjasi).

räbästä:

Jatketaan (ensimmäisessä ketjussa ulisin kuinka paikallinen kuriiri ei olisi halunnut tulla illalla koska halusi kotiin)

Amazon ja heidäin inkkarit kans loistaa.

Tilasin Seagate Backup Plus Hub for Mac 8TB ulkoisen kovalevyn ja otin siihen pikatoimituksen.
Tuli eilen ilmoitus että there will be delays...

Paketin piti tulla tänään mutta eilen sitten päätin tarkistaa statuksen ja mitäs vittua, paketti palautettu jakalukeskukseen koska paketti hajoitettu :D

Kiva, tästä sitten Amazon ASPA chat laulamaan ja tappelen inkkareiden kanssa että mitäs tehdään? Inkakri 1 ilmoittaa että minun pitää tilata uudestaan kun rahat palautuvat (3-5 päivää).
Juuh ei. Käymme hänen ja kahden muun vinkuintialaisen kanssa läpi että ei ole minun tehtäväni tehdä heidän työtään. Lopussa tulee "what do you want me to do". Tässä vaiheessa fiilis oli jo aika mitä nyt vittua.

Kerron että tarksita teidän keskukset, onko tuotetta, jos on niin laita tulemaan sieltä koska tuote on jo maksettu. Chatissa tulee ok ok ja kertoo että laittoi pikatoimituksella ja maksuna heidän gift card jolloin ei veloiteta kortilta uudestaan.

Nyt katson statusta:
NE LAITTOI TULEMAAN SAMAN TUOTTEEN 3 keraa :facepalm:

paketti 1:
Shipping now
Shipping estimate: Thursday, November 2, 2017

paketti 2:
Arriving Monday
On the way

paketti 3:
Arriving Wednesday
On the way

nyt jännätään onko sieltä tulossa 24tb ulkoisia kovalevyjä (olisi Brycifanikin kateellinen)
 
Lainaan omaani räbästä mutta Amazonin kanssa oli huvittava episodi. Summa summarum, 8TB ulkoisen aseman sijaan tulossa nyt 3 kappaletta niitä (itse maksoin yhdestä ja aspa laittoi kaksi lahjakorttina). Idioottimaisinta tuossa prosessissa oli että jouduin intialaiselle asiakaspalvelijalle kertomaan step-by-step miten voisi ongelman korjata. No sehän (ja pari muuta vastaa sitten tosiaan korjasi).

räbästä:

Jatketaan (ensimmäisessä ketjussa ulisin kuinka paikallinen kuriiri ei olisi halunnut tulla illalla koska halusi kotiin)

Amazon ja heidäin inkkarit kans loistaa.

Tilasin Seagate Backup Plus Hub for Mac 8TB ulkoisen kovalevyn ja otin siihen pikatoimituksen.
Tuli eilen ilmoitus että there will be delays...

Paketin piti tulla tänään mutta eilen sitten päätin tarkistaa statuksen ja mitäs vittua, paketti palautettu jakalukeskukseen koska paketti hajoitettu :D

Kiva, tästä sitten Amazon ASPA chat laulamaan ja tappelen inkkareiden kanssa että mitäs tehdään? Inkakri 1 ilmoittaa että minun pitää tilata uudestaan kun rahat palautuvat (3-5 päivää).
Juuh ei. Käymme hänen ja kahden muun vinkuintialaisen kanssa läpi että ei ole minun tehtäväni tehdä heidän työtään. Lopussa tulee "what do you want me to do". Tässä vaiheessa fiilis oli jo aika mitä nyt vittua.

Kerron että tarksita teidän keskukset, onko tuotetta, jos on niin laita tulemaan sieltä koska tuote on jo maksettu. Chatissa tulee ok ok ja kertoo että laittoi pikatoimituksella ja maksuna heidän gift card jolloin ei veloiteta kortilta uudestaan.

Nyt katson statusta:
NE LAITTOI TULEMAAN SAMAN TUOTTEEN 3 keraa :facepalm:

paketti 1:
Shipping now
Shipping estimate: Thursday, November 2, 2017

paketti 2:
Arriving Monday
On the way

paketti 3:
Arriving Wednesday
On the way

nyt jännätään onko sieltä tulossa 24tb ulkoisia kovalevyjä (olisi Brycifanikin kateellinen)

Amazon on ainakin omalla kohdalla kyllä sitten jälkikäteen pyytänyt palauttelemaan syystä tai toisesta ylimääräisenä lähettämiään tuotteita kun ovat källin tajunneet. Maksaneet tietty postikulut niistä, mutta oma vaivapa siinä se suurin ongelma on. :/
 
Amazon on ainakin omalla kohdalla kyllä sitten jälkikäteen pyytänyt palauttelemaan syystä tai toisesta ylimääräisenä lähettämiään tuotteita kun ovat källin tajunneet. Maksaneet tietty postikulut niistä, mutta oma vaivapa siinä se suurin ongelma on. :/
Tässä vaiheessa tulen vaatimaan lahjakortteja sieltä suunnalta käytetystä ajasta. Amazonille muutaman kympin lahjakortit ei merkitse mitään mutta ei niitä kukaan tajua pyytää.
 
Ja kun lainaat Postin hinnastosta toimituskulut ulkomaille niin voi käydä että antavat koko asian olla ja saat pitää kaiken.
 
Ja kun lainaat Postin hinnastosta toimituskulut ulkomaille niin voi käydä että antavat koko asian olla ja saat pitää kaiken.
Noh, postin hinnasto tässä vaiheessa ei auta kun asun Aasiassa :) Ja Amazonilta tulee paperi, jonka läväyttää paketin päälle ja ilmoittaa kuriirille että noutaa. Vaivana ei siis kummoinen mutta periaatteesta mielelläni otan kompensaation siitä että heidän kämmäilystä johtuen joudun tekemään mitään ylimääräistä selvittelyä.
 
Onko ainut keino estää Amazonia toimittamasta i-parcelin kautta se että ottaa suosiolla kalleimman ja nopeimman toimituksen (expedit)?
Varmaan muutama sata tilausta vuosien varrelta tehtynä ja nyt muutamassa tilauksessa ollut i-parcel. Ei ainakaan kovin luotettavalta kuriirilta vaikuta kommenttien perusteella.
Vai kannattaako suosiolla ostaa/tilata tuotteeet muualta, ellei ole aivan jotain eksklusiivista kamaa joka on pakko ostaa Amazonilta?
 
Kyllähän nuo i-parcelitkin taitaa pääasiassa löytää perille, aikaa vaan menee sen ~kolmisen viikkoa.
 
.fr ja .es ei ole omalla kohdalla tilauksiin osunut i-parcel. .de kohdalla taas lähes aina, mutta kyllä nekin perille tulee sellaisella 'perus' kiinatilausten vauhdilla;)
 
Oma i-parcel on ollut "matkalla" jo 32 päivää. Seurannan mukaan se ei ole lähtenyt varastolta vielä.

Amazon.de uskoi ja lähetti vastaavan tuotteen kirjeenä postissa. Netin mukaan se tulee maanantaina, todellisuudessa se tuli postilaatikosta jo aiemmin tällä viikolla.
 
Onko tuohon i-parcelin seurantaan joku preemiumimpi versio jossain netin syövereissä?

Oma 9.11. tilaus makaa edelleen UPS i-parcel: Tracking haulla samassa tilassa kuin hsalosella: Package details received electronically from Seller

Kuitenkin amazon tilauksen tiedoissa parikin tapahtumaa tälle lähetykselle:

- Friday, 10 Nov 18:55 Parcel has been handed over to the carrier and is in transit Piacenza, IT
- Latest update: Monday, 13 Nov 01:00 Parcel arrived at a carrier facility GRIMBERGEN
 
Oon pariin kertaan saanut ii-parcellin supportista about seuraavan tiedon: Amazon on antanut jonkin seurantakoodin, joka ei ole toimiva. Paketti on matkalla kyllä, mutta supporttihenkilö ei voi sanoa missä se on ja milloin se on tulossa. Joskus paketti tulee perille, jokunen kerta on käynyt, että ei ole tullut. Silloin kun tulee, niin löytyy postilaatikosta, kaiketi paikallisen postipaten tuomana.
 
En kyllä muista, että tuon ipaskeen kohdalla olisi itselläni koskaan seuranta toiminut dispatchia lukuunottamatta.
 
Ei se i-parcel seuranta kerro yhtään mitään muuta kuin tiedot on saatu (lähettäjältä), vastaanotettu (lähettäjältä) ja lähtenyt liikkeelle.
 
Niin se taitaa olla. Ärsyttää vaan kun amazon "saa" jostain noita leimoja matkan varreltakin. Nuo Italiat ja Grimbergenit näkyy siellä tilauksen tracking tiedoissa Amazon sivuilla. I-paskeessa näkyy vaan kyytitilauksen rekisteröinti + "kaupunki" Suomessa.
 
Mitä aktuaalista vittua, Amazon? :sangry: Kahdessa ensimmäisessä kuvassa pakettia EI OLE edes avattu. E: amazon.de tämä.

Hain samaan aikaan postista mukin jonka vaimo tilasi Stockmannilta, oli kympin muki pakattu isoon pahvilaatikkoon jossa joku 5 cm fylliä joka puolella, juu mää Amazonissa lähettämässä 500€ muisteja jossain kirjekuoressa :kahvi::smoke:. Nyt lähtee kyllä tulikivenkatkuista palautetta tuonne, ite oon pakannut muutaman tuhatta pakettia joskus aikoinaan.

Peu3T5H.jpg

zc5LY29.jpg

4hZk1tO.jpg
 
Noni, muistit toimi hyvin pari tuntia ja yksi kampa kuoli kokonaan. Eipä ihme kun joku ripulisanteri lähetti ne noin. Huvittavaa että palautusohjeissa kehotetaan pakkaamaan pehmustetta tuotteen ympärille. Mitenhän meni nyt niinku omasta mielestä. :(
 
Mitä aktuaalista vittua, Amazon? :sangry: Kahdessa ensimmäisessä kuvassa pakettia EI OLE edes avattu. E: amazon.de tämä.

Tilasin aiemmin syksyllä Kindlen saksalaisesta Amazonista ja paketointi oli tehty yhtä huonosti. Plussapisteitä annettakoon vielä siitä, että kyseessä oli Amazonin itse pakkaama tuote ja pahvikuoren sai avatuksi ja suljetuksi jälkiä jättämättä.
 
Kyllä jakeluvaihtoehtoja riittää Amazon.de ilmaisissa toimituksissa.:

- Bosalin takapönttö tojotaan tuli UPS:lla englannista ( kotiovelle toimitettuna hintaan 41,70 € ) ja onnellisesti jo perillä.

- Samassa tilauksessa ollut ps ohjain lähti Italiasta i-parcelilla--> ei ole vielä näkynyt.

- Pari päivää myöhemmin 12.11. tilatut nappikset lähti Asendialla ilman seurantaa --> eipä ole näkynyt.

Tänään on kuitenkin aamupäivällä käynyt joku jakeluauto soittelemassa ovikelloa, poika ei unenpöpperössä ehtinyt ajoissa ovelle. Näki vain takavalot pakusta. Mitään kuponkia ei postilaatikosta löytynyt.

Kukahan näitä Asendian paketteja jakelee Suomen päässä ?

I-parcel jakelu lienee postin hoteissa ?
 
saako nuita echo dotteja / echoja nyt mitenkään tilattua suomeen?

Echoja taitaa saada, mutta Echo Dotteja ei. Ellei kikkaile mailboxde:n kautta..

edit: ei saa. Antaa laittaa koriin uk:ssa, mutta ei pääse loppuun asti.

edit2: kikkailkaas nyt joku helsinkiläinen yksi Echo Dot minullekin. Menin jo tilaamaan pari Google Home Miniä, voin vaihtaa yhden päittäin Echo Dotiin..
 
Viimeksi muokattu:
Echoja taitaa saada, mutta Echo Dotteja ei. Ellei kikkaile mailboxde:n kautta..

edit: ei saa. Antaa laittaa koriin uk:ssa, mutta ei pääse loppuun asti.

edit2: kikkailkaas nyt joku helsinkiläinen yksi Echo Dot minullekin. Menin jo tilaamaan pari Google Home Miniä, voin vaihtaa yhden päittäin Echo Dotiin..

Samaa katoin aluksi että echoja sais, vaa eipä perkile saanukkaan. Helekutin vaikiaa näyttää olevan nuitten saanti ellei oo suhteita.
 
Hmpf.. Just tilasin echon ja echo dotin. mailboxden kautta kurkkailin että joku 16e olisi tullut ekstrakuluja. Ei nyt järkyttävä jos haluaa

Laitoin toki kaverin osotteeseen saksaan ja laitoin tekstiviestiä että tunge postiin tai tuo mukanas suomeen :D Jos olisi tiennyt että näitä joku muukin kaipailee niin olisi tietty voinut trokata vähän, mutta meni jo o_O
 
- Pari päivää myöhemmin 12.11. tilatut nappikset lähti Asendialla ilman seurantaa --> eipä ole näkynyt.

Tänään on kuitenkin aamupäivällä käynyt joku jakeluauto soittelemassa ovikelloa, poika ei unenpöpperössä ehtinyt ajoissa ovelle. Näki vain takavalot pakusta. Mitään kuponkia ei postilaatikosta löytynyt.

Kukahan näitä Asendian paketteja jakelee Suomen päässä ?

I-parcel jakelu lienee postin hoteissa ?
Asendian kenkäpaketti tuli postin jakelussa "maksi" kirjeenä. Saattoi tuo karkuun päässyt jakeluauto olla Pate tämän paketin kanssa keskiviikkona oven takana. Vielä pari viikkoa sitten oli laittanut saman tien lapun laatikkoon että voi noutaa seuraavana päivänä postista. Nyt tuo tuli vasta seuraavan päivän laatikko-postin mukana.

Luonnollisesti tuo i-parcel on edelleen matkalla.
 
Arvallakohan Amazon.de valitsee mitä tuotteita se toimittaa Suomeen? Katsoin vuoden takaista tilausta että ottaisin samaa suklaata, ei onnistu vaikka "Dispatched from and sold by Amazon.", ei ole vain prime-asiakkaille eikä myöskään mitään add-on itemeita. Sitten katsoin mitä tarpeellista löytyisi postitusrajan saavuttamiseksi, kaksi erilaista L'Orealin after shavea löytyi päivätarjouksesta sopuhintaan, toinen tulisi, toinen ei.

Hinnoissakin rankkaa vaihtelua, edelleen n. vuosi sitten olen ostanut 4 pulloa shampoota reilulla viitosella, nyt 6 pulloa samaa yli 11 €, esitetty päivätarjouksena. Näitä voi selittää ilmaiset postikulut ettei enää vaan kannata myydä kilohinnaltaan edullista tavaraa ulkomaille toimitettavaksi kun entistä "tuulipuvummat" ovat luultavasti löytäneet kaupan.
 
Hmm, tuon orjatyöartikkelin jälkeen olen tyytyväinen, etteivät black friday -tilaukset onnistuneet (Saksasta).

Kindleä ei voinut toimittaa Suomeen (???)
Valkoiset PS4 Pro -tarjouskoneet olivat loppuneet, mikä kävi ilmi vasta kun sen pisti ostoskoriin. Tuonkin jälkeen oli etusivulla vielä näkyvissä vihreällä statuksella. Tosin kun katselee saman laitteen arvosteluja Saksan amatsoonilla, ehkä on hyvä, ettei saanut tilattua. Joku oli saanut uutena myydyn mutta käytetyn koneen. Joku taas koneen, joka oli valmiiksi rikki.

Ja jos UPS tosiaan on kuvioissa mukana, ei hel... UPS on kerran onnistunut lähettämään takaisin juuri juhlapyhiä ennen saapuneen paketin, kun laskivat myös pyhäpäivät säilytyspäiviksi. Ja kerran kun vaihdoin toimitusosoitteeksi työpaikan, olivat vieneet työnantajan postituskeskukseen naapurikaupunkiin, ihan osoitteesta päätellen. Kiva että kuriiripaketin voi kuitata näemmä kuka tahansa...
 
Hmpf.. Just tilasin echon ja echo dotin. mailboxden kautta kurkkailin että joku 16e olisi tullut ekstrakuluja. Ei nyt järkyttävä jos haluaa

Laitoin toki kaverin osotteeseen saksaan ja laitoin tekstiviestiä että tunge postiin tai tuo mukanas suomeen :D Jos olisi tiennyt että näitä joku muukin kaipailee niin olisi tietty voinut trokata vähän, mutta meni jo o_O

Ei mennyt, vielä saa. Ja tosiaan, parissa muussa ketjussa olen jo sanonut: vaihdan yhden Echo Dotin yhteen Google Home Miniin päittäin. Jos pääset Helsinkiin ja vaihto kiinnostaa.

Jos noilla 16€ kuluilla tilaa kaksi Echo Dottia, niin eihän se maksa kuin 43€/Dot. Silti halvempaa kuin Saksan normaalihinta.
 
Hmm, tuon orjatyöartikkelin jälkeen olen tyytyväinen, etteivät black friday -tilaukset onnistuneet (Saksasta).

Kindleä ei voinut toimittaa Suomeen (???)
Valkoiset PS4 Pro -tarjouskoneet olivat loppuneet, mikä kävi ilmi vasta kun sen pisti ostoskoriin. Tuonkin jälkeen oli etusivulla vielä näkyvissä vihreällä statuksella. Tosin kun katselee saman laitteen arvosteluja Saksan amatsoonilla, ehkä on hyvä, ettei saanut tilattua. Joku oli saanut uutena myydyn mutta käytetyn koneen. Joku taas koneen, joka oli valmiiksi rikki.

Ja jos UPS tosiaan on kuvioissa mukana, ei hel... UPS on kerran onnistunut lähettämään takaisin juuri juhlapyhiä ennen saapuneen paketin, kun laskivat myös pyhäpäivät säilytyspäiviksi. Ja kerran kun vaihdoin toimitusosoitteeksi työpaikan, olivat vieneet työnantajan postituskeskukseen naapurikaupunkiin, ihan osoitteesta päätellen. Kiva että kuriiripaketin voi kuitata näemmä kuka tahansa...
Ihan hyvin tuo Kindle saapui minulle Saksan Amazonista. Yrititkö ostaa sitä halvempaa versiota jossa on mainoksia vai sitä kalliimpaa jossa ei ole mainoksia? Sitä halvempaa eivät toimita muihin maihin.
 
Aika paljon tullut tilattua tavaraa amazon.de kautta, nyt oli vasta eka huono kokemus. Neljä Uqibuiti G3 ip-kameraa, joista 3 oli ok paketissaan teipattuna mutta yksi ilman retailkuorta, paketti avattu, osia puuttui, kamerassa jälkiä ja kaikenlisäksi itse kamera paskana. En kerennyt edes kameraa kokeilla kun olin jo laittanut amazonin tukeen viestiä. Vastasivat tosin aika nopeasti ja tarjosivat heti takaisin rahaa tai uutta tuotetta. Valitsin tietty uuden tuotteen jonka sainkin pikana. Vanhan rikkinäisen halusivat takaisin, postin kyydissä 28e paketti joka hyvitettiin tunnissa kun lähetin kuvan kuitista+seurantakoodista.

Ikinä ei tosin selvinnyt miksi helvetissä minulle tuli takuuvaihtoon(?) menossa ollut yksilö. Olihan tuosta vaivaa itsellekkin, mutta silti ihan hyvin hoidettu tilanne.
 
Täytyy kyllä sanoa että ripeetä oli tällä kertaa toiminta Amazonilla ja UPS:llä. Perjantain tilaus Ranskan Amazonista tuli jo tänään, ja pakkauskin oli ihan oikea pahvilaatikko pehmusteineen eikä niitä vammaisia puoliavoimia pahvilärpäkkeitä mistä puolet kamoista on ulkona ottamassa osumaa.
 
En tiedä onko off-topikkia vai ei mutta onko jotenkin mahdollista automaattisesti kytätä jonkun amazon tuotteen hintaa? Eli siis, että jos hinta muuttuu niin saisi jonkun esim. email-hälytyksen? Nimimerkillä: köyhä kyselee. ;)
 
En tiedä onko off-topikkia vai ei mutta onko jotenkin mahdollista automaattisesti kytätä jonkun amazon tuotteen hintaa? Eli siis, että jos hinta muuttuu niin saisi jonkun esim. email-hälytyksen? Nimimerkillä: köyhä kyselee. ;)

On ainakin ollut mahdollista, mutta en nyt muista palvelun nimeä. Enkä tiedä toimiiko esim DE:ssä. Esim kindle kirjoja ei kuitenkaan pystynyt kyttäämään ainakaan jokin aika tapakerin.
 
Ihan hyvin tuo Kindle saapui minulle Saksan Amazonista. Yrititkö ostaa sitä halvempaa versiota jossa on mainoksia vai sitä kalliimpaa jossa ei ole mainoksia? Sitä halvempaa eivät toimita muihin maihin.

Kohtalaisen varma olen siitä, että kalliimpaa. Yritin vielä sitten pistää ennakkotilaukseen uuden version Oasiksesta, mutta sekään ei onnistunut.
 
Amazon.de sanoi:
Delayed

An attempt was made to deliver your parcel, but it could not be delivered because the location was closed. Delivery is rescheduled for the next business day.

Latest update: Wednesday, 29 Nov
06:18
The carrier has scheduled delivery for the next working day, as the business is currently closed.
Neumünster, DE
Carrier: DHL, Tracking #: XYZ

:confused:

Menee dhl.de sivuille, niin ei mitään viitteitä mistään myöhästymisistä:

Status From Wed, 29.11.17 08:31 a.m./p.m.
The shipment will be transported to the destination country and, from there, handed over to the delivery organization. (Homepage / online shipment tracking: http://www.posti.fi/)
 
"An attempt was made to deliver your parcel, but it could not be delivered because the location was closed. Delivery is rescheduled for the next business day."

mulla luki myös noin yhden paketin kohdalla mutta todellisuudessa tuossa kohtaa paketti oli annettu paikallisen postin huomaan josta sen pääsi samantein hakemaan kun oli seurantakoodi.
 
Oma amazon.de tilaus tehty pe 24.11., edelleen "Preparing for Dispatch", arviona Arriving 8 Dec - 12 Dec. Eipä näin kauan ole koskaan mennyt itellä...
 
Oma amazon.de tilaus tehty pe 24.11., edelleen "Preparing for Dispatch", arviona Arriving 8 Dec - 12 Dec. Eipä näin kauan ole koskaan mennyt itellä...

Olettaen, että tuo saapumisarvio annettiin jo tilaushetkellä, niin siitähän se lähetyspäivä riippuu. Tavaraahan ei kannata lähettää liian aikaisin. Amazon tahtoo, että tilaukset olisi perillä mahdollisimman tarkasti aika-arviossa.

Jos taas arvio on venynyt alkuperäisestä, niin silloin siellä lienee joku ongelma tavaran saatavuudessa.
 
Amazon (eli Saksan ja Suomen postit) veti omat black friday -tilaukset oikein nätisti. 24.11. ja 25.11. tilaukset tulivat yhdessä paketissa 1.12. Ennustettu aika tälle super saving shipmentille oli 7.12.
 
Ei kyllä ymmärrä tuota toimituspolitiikkaa,viikko sitten olisin ostanut tämän https://www.amazon.de/HAZET-Drucklu...TF8&qid=1512235458&sr=8-3&keywords=hazet&th=1 mutta ei toimitettu silloin suomeen,kalliinpaa Porsce mallia olisi kyllä toimitettu.Tilasin sitten tämän https://www.amazon.de/dp/B06W9KFG5S/ref=pe_3044161_189395811_TE_dp_1 ,olisin varmaankin pärjännyt tuolla halvemmallakin.

Jep, välillä nuo toimitusrajoitukset tuntuu ihan mielivaltaisilta. Jossain tuotteessa ei tiettyä väriä saa tänne, samoin vaatteista ei tiettyä väriä/kokoa.

Oma amazon.de tilaus tehty pe 24.11., edelleen "Preparing for Dispatch", arviona Arriving 8 Dec - 12 Dec. Eipä näin kauan ole koskaan mennyt itellä...

Toimitusaika tuntuu kyllä aika randomilta. Kenties riippuu tuotteiden varastosta ja myyjästä jos eri kuin Amazon.

Mulla 27.11 tilattu Amazonin (de) paketti saapumassa maanantaina UPS standardilla. Kun taas 23.11 yksi osa tilauksesta (Fulfilled by Amazon) ei ole vielä edes lähtenyt ja saapumispäiväksi ennakoidaan 4-7.12. Samoin 24.11 tilattu Fulfilled tilaus ei vielä lähtenyt ja saapumassa 6-11.12.

Yleisesti mulle on nuo De paketit saapuneet aiemmin kuin mitä verkkosivut ovat arvioineet. Säästötilaukset on helposti jumittaneet viikon varastolla ennen lähtöä ja varsinkin viime vuonna ne yhdisti monta tilausta samaan toimitukseen. Nyt tulee aika lailla koko kirjo noita eri tomitustapoja, DHL post, UPS express saver ja standard, ja i-Parcel. Ainoastaan Royal Mailia ei ole nyt tullut.
 
Amazonin lähetys tulossa UPS:llä, perjantaina tuli tekstiviestillä huomiselle aika ja pyyntö vahvistaa tai ehdottaa uutta aikaa/osoitetta. Koska osui työaikaan ehdotin työpaikan osoitetta, vastausta ei tullut. Onko normaalikäytäntö vai eikö homma toimi UPS:llä niin sujuvasti kuin voisi odottaa?

Muuhun keskusteluun kommenttina että tämäkin Saksasta ilmaisella toimituksella, alunperin arvio 7.-11.12. mutta kun lopulta lähti liikkeelle niin liikkui rivakasti ja pitäisi tulla siis jo 4.12.

Ja vielä toimitusrajoituksista, BF-viikonloppuna tiettyä suklaata ei saanut Suomeen, nyt näköjään saisi, hinta muistaakseni sama, korkeintaan kymmenien senttien ero. Molemmilla kerroilla varastossa ja Amazonin myymänä. Tosin hinta n. 50 % enemmän kuin vuosi sitten joten jäi ostamatta.
 
Viimeksi muokattu:
Amazonin lähetys tulossa UPS:llä, perjantaina tuli tekstiviestillä huomiselle aika ja pyyntö vahvistaa tai ehdottaa uutta aikaa/osoitetta. Koska osui työaikaan ehdotin työpaikan osoitetta, vastausta ei tullut. Onko normaalikäytäntö vai eikö homma toimi UPS:llä niin sujuvasti kuin voisi odottaa?

Oliko siinä viestissä webbiosoite myös? Voi olla että se viesti vaihtelee paikallisen kuljetusfirman mukaan, omassa luki vain että "vastaa viestiin 'paikalla', 'ovikoodi' tai valitse www.ysikolme.fi/muutos uusi toimitusosoite". Siellä oli sitten vaihtoehtoja, joista otin paikalliseen k-kauppaan toimituksen.

Sinänsä näppärää että paikallinen UPS lähetys- ja vastaanottopiste on käytännössä saman kadun varrella jossa asun. Enpä tiennyt moista aikaisemmin :D
 
Oliko siinä viestissä webbiosoite myös? Voi olla että se viesti vaihtelee paikallisen kuljetusfirman mukaan
Ei ollut, olet varmastikin oikeassa että alihankkijasta riippuu, minulla "Jos aika käy vastatkaa K, muuten antakaa uusi osoite tai päivämäärä."
 
Itselle on myös tullut tekstiviestillä vastaavaa viestiä, mutta siinäkin linkki johonkin mistä muutoksen olisi voinut tehdä. En tosin tehnyt joten tiedä sitten olisiko tuolla ollut vain a) b) c) noutopisteet tarjolla vai oikeasti osoitemuutos
 
Oma amazon.de tilaus tehty pe 24.11., edelleen "Preparing for Dispatch", arviona Arriving 8 Dec - 12 Dec. Eipä näin kauan ole koskaan mennyt itellä...

Viikko sitten laitoin uk amazoniin tilauksen. Ensimmäinen Amazon-tilaukseni ikinä ja toinen tilaukseni ulkomailta ylipäätään.
Toimituspäiväksi ennustetaan 9.-12.12. Kunhan jouluksi tulee.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 608
Viestejä
4 478 502
Jäsenet
73 962
Uusin jäsen
askor

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom