- Estetty
- #651
Asutko syrjässä jolloin mm. DHL ottaa kaukoalue-lisämaksun?Mikä v.. lafka ei pysty näyttöä kuljettamaan?
Amazonin A-to-Z claim vetämään, pitäisi tulla yleensä helposti rahat takaisin tuollaisessa casessa. Vaihtoehtoisesti yhteys Amazonin asiakaspalveluun jos ei löydy oikeaa kohtaa (File claim -nappi on muistaakseni tilaus-detailsien kohdalla).Miten tuolla nyt rahojen takaisin saaminen toimii? Tilasin espnian amazonista puhelimen joka ei ole saapunut eikä myyjä ole antanut mitään seurantaa eikä ole vastanut viestiini. Otin sitten tuotteen palautuksen koska se on myöhässä, laitoin kyllä viestiin että ei ole saapunut ollenkaan ja haluan rahat takaisin. Mutta jos myyjä ei vastaa tähänkään niin mitä teen?
Nyt kun katasoin myyjän arvosteluja niin oli muillekin käynyt samoin.
Kannattaa tarkkailla ettei vedä tiliä miinukselle jos lähettävät veloittavat sen kuitenkin. Minulla kun kerran yksi tilaus viivästeli, niin katevaraus ehti vanheta ja veloitus lähti tililtä vasta puolitoista viikkoa sen jälkeen, kun olin jo saanut tavarat.Eipä se näyttö ikinä lähtenyt Amazonilta liikkeelle. Ilmoitus peruutuksesta Amazoniin, sanovat että "ei voi enää peruttaa" mutta kyllä ainakin katevarauksen sai takaisin.
Tilasin uudestaan eri puljusta, lähettivät samana päivänä liikkeelle ja näillä näkymin perjantaina perillä. Jos lähettävät näytön niin kyllä palautan takasin Amazoniin, tosin ei varmaan enää lähetä kun eivät enää saa rahoja.
Näyttö tilauksesta massiivinen miinus Amazonille, tosin taas Emo + Prossu + Muistit tilauksesta massiivinen plussa. Taitaa olla syypää joku yksittäinen Amazonin varasto.
Tietyissä tapauksissa saattaa olla mahdollista.Enpä usko että Visa Electronilla saa miinukselle vedettyä, pankki hylkää maksun koska tilillä ei ole varaa.
Varo, tilisi voi pian olla miinuksella
Lauantai 18.5.2013 klo 03.11
Nordea lyhensi Electroniensa katevarausaikaa. (TAAVETTI ALIN / KL)
Nordea on vaivihkaa lyhentänyt Visa Electron -korttiensa katevarausaikaa viiteen päivään. Aikaisemmin aika oli selvästi pidempi.
Katevarauksen tarkoituksena on varmistaa, että tilillä on riittävästi rahaa. Visa Electronilla tehtävä ostos veloitetaan vasta jälkikäteen. Aika vaihtelee kauppiaan aktiivisuuden mukaan.
Tililtä tehty katevaraus vähentää tilin käyttövaraa ja se poistuu, kun sitä vastaava veloitus on tehty tililtä.
Tilin saldo voi päästä epähuomiossa miinukselle, jos katevaraus ehti umpeutua ennen kuin myyjä laskuttaa asiakasta, ja tilillä olevat rahat ovat vähissä.
OP aikoo lyhentää
Nordeasta kerrotaan, että katevarausajan lyhentämiseen päädyttiin, koska pidemmän ajan on katsottu olevan ongelma joissakin tapauksissa.
- Esimerkiksi silloin, jos kauppiaan päässä on sattunut virhe ja kate on pysynyt pitkään varattuna asiakkaan tilillä. pankin viestinnästä kerrotaan.
Nordeasta myönnetään, että tili voi uudistuksen jälkeen päästä miinuksen puolelle, jos kauppias veloittaa ostotapahtuman myöhässä. Pankki etsii nyt oikeaa katevarausaikaa ja on valmis pidentämään sitä viidestä päivästä, jos se osoittautuu liian lyhyeksi. Viestinnästä kerrotaan, että palautetta liian lyhyestä ajasta on tullut jonkin verran.
Danske Bankissa katevarausaika on 2 - 3 viikkoa ja Osuuspankissa 20 päivää. Osuuspankista kerrotaan, että aikaa on tarkoitus lyhentää.
Tämä tuli lopulta UPS kyydissä. Tosin täällä omalla alueella tuo UPS on niin uskomatonta tuubaa, että ipaske olisi varmasti ollut jopa parempi. Mutta jokatapauksessa .fr kanssa ei siis tarvitse vielä pelätä ipaskeen kanssa(itsellä ei kyllä ongelmia ole sen kanssa ollut).O-ou, ensimmäinen tilaus amazon.fr ikinä joka lähti nyt Ipaskella matkaan, nyt jännittää. Lähemmäs sata tilausta tehtynä.
Kyllä Amazon.fr:stä voi noita Postin toimittamia i-parcel-paketteja tulla ihan yhtä hyvin kuin muistakin EU-Amazoneista, esimerkiksi edellinen Amazon.fr-tilaukseni n. kuukausi sitten tuli i-parcelilla ja tuli Postin maksikirjeenä (ja oli ajoissa perillä kuten lähes aina).Mutta jokatapauksessa .fr kanssa ei siis tarvitse vielä pelätä ipaskeen kanssa(itsellä ei kyllä ongelmia ole sen kanssa ollut).
Enpä huomaa väittäneeni etteikö voisi. Todennäköisyys vain vaikuttaa olevan paljon pienempi esim vrt .deKyllä Amazon.fr:stä voi noita Postin toimittamia i-parcel-paketteja tulla ihan yhtä hyvin kuin muistakin EU-Amazoneista, esimerkiksi edellinen Amazon.fr-tilaukseni n. kuukausi sitten tuli i-parcelilla ja tuli Postin maksikirjeenä (ja oli ajoissa perillä kuten lähes aina).
Eipä taida olla.Oliko tuota i-parcellia mahdollista seurata postin sivuilta ollenkaan missään vaiheessa? Yritin searchailla, mutta ei nyt ihan sattunut silmään ketjusta. Se AEIXXXXXXXXXX-koodi ei suoraan ainakaan tunnu toimivan.
i-parcelit tulevat "kirjeenä" eli suoraan postilaatikkoon ilman seurantaa.Oliko tuota i-parcellia mahdollista seurata postin sivuilta ollenkaan missään vaiheessa? Yritin searchailla, mutta ei nyt ihan sattunut silmään ketjusta. Se AEIXXXXXXXXXX-koodi ei suoraan ainakaan tunnu toimivan.
Postin auto näytti pyörivän aamulla naapurin pihassa ja meidän ajotiellä, mutta ei sitten kiinnostanut tulla mihinkään.
Ja jos ei mahdu luukusta tai laatikkoon, niin muoto on suurikokoinen kirjelähetys, joka on haettava postikonttorilta.i-parcelit tulevat "kirjeenä" eli suoraan postilaatikkoon ilman seurantaa.
Haluavat allekirjoituksen pakettiin, eivät jätä sitä postilaatikkoon kuin harvoin. Eri asia on, ehtiikö se normitoimitus sulle edes ensi viikoksi.Mitenkäs jos tilaan paketin tänään amazon.de:stä (kindle paperwhite 3:n) ja lähden toiseen kaupunkiin seuraavan viikon keskiviikoksi asti, niin mitä paketille käy? Asun kerrostalossa (pitäisi mahtua oven postiluukusta jos pääsee etuovesta sisään), Lappeenrannassa. Jotain dhl-automaattiakin tuolla keskustassa olisi, muttei amazon edes halua kertoa ennen tilauksen vahvistusta, mikä firma paketin toimittaa.
Koskee kotimaan paketteja.Posti on tiputtanut pakettien noutoajan 2vko --> 1vko.
Säilytysajat on toisaalta aika mysteeri välillä. Sain noutolapun (amazonpaketti) postiluukusta pe 22.12 ja viim. noutopäivä oli ma 1.1 (pyhä). Tänään tuli vastaava paketti ja viiminen nouto on ensi viikon lauantaina.Koskee kotimaan paketteja.
Mulla kävi hiiren kanssa vähän sama. Hinta pompsahti 30€ ylöspäin ja vaikka olin joskus jo varautunut sen maksamaan, niin jään nyt kuitenkin odottelemaan uutta tarjoushintaa koska ei ole mikään hoppuJuuh, no sinnepä meni Kindle paperwhiten alennus Tilaus jääköön parempaan hetkeen
Ongelma on se että noutoajan lasku alkaa siitä hetkestä kun paketti/kirje kilahtaa postiin. Se noutolapun oma seikkailu postilaattikkoosi syö tätä aikaa. Ei ole täysin tuntematon tilanne että kiinanpaketti makaa postissa 2 vikkoa ja lähtee kotiin ennen kuin noutolappu saavuttaa sinut. Tapahtui tuossa ihan vasta työkaverille.Säilytysajat on toisaalta aika mysteeri välillä. Sain noutolapun (amazonpaketti) postiluukusta pe 22.12 ja viim. noutopäivä oli ma 1.1 (pyhä). Tänään tuli vastaava paketti ja viiminen nouto on ensi viikon lauantaina.
Päivitetäänpäs hieman.Tarjousketjua lueskellessa muillakin on ilmeisesti ollut samanlaisia ongelmia Amazon.de lähetysten kanssa.
Mikähän noissa mättää? Kyseessä 1. tammikuuta tilattu Crucialin SSD.
Mon. 8 Jan
9:00 AM
Arrived at destination and will be entered into the delivery stream after successful clearance
Suomen postiko näitä hävittää?
Tämähän meni ihan nappiin. Tuotteet tulivat kahdessa erässä, koirien lelut+namipalat UPS Standardilla päivää ilmoitettua aiemmin viime viikolla, ja itse tabletin suojus tuli UPS i-parcelilla päivää ilmoitettua aiemmin eli eilen.Jaaha, tuo paljon parjattu ja pelätty i-Parcel on nyt sitten valikoitunut omaankin DE:n tilaukseeni kuljetusmuodoksi. Tilasin ilmaisten postikulujen takia nyt vähän sitä sun tätä pikkusälää päälle, muu sälä ei ole vielä lähtenyt mutta varsinainen tabletin kotelo on lähetetty. Saa nähdä koska tulee, toimituspäivä on 20.2. Aiemmin UK/DE-tilaukset on tulleet aika lailla viikon sisällä näpsäkästi Royal Maililla, UPS:llä tai DHL / DHL Expressillä perille, tilailen ehkä 2-3 kertaa vuodessa sieltä tavaraa.
Onko tuo yleistäkin että saman tien kun teet tilauksen joltain kauppiaalta, ja katsot kertauksen vuoksi vielä tuotetietoja uudelleen, niin samaa tuotetta ei enää saakaan tilattua Suomeen? Tälla tavoin on nyt käynyt useamman tilauksen yhteydessä.
Posti tai joillakin paikkakunnilla saattaa olla Postin alihankkija. Suosittelen tilaamaan suoraan työpaikalle niin välttyy pahimmalta Postin sähläämiseltä.Kukas nuo Saksan Amazonista tilatut paketit pääsääntöisesti toimittaa Suomen päässä? Pitäisi tavaraa tilata, mutta kun asun viikot milloin missäkin niin olisi hyvä tietää laitanko kotiosoitteen vai työmaan osoitteen. Ja kyse nimenomaan Amazonin myymistä ja toimittavista romuista.
Ilmaisella toimituksella tilatuista ei koskaan tiedä ennakolta:Kukas nuo Saksan Amazonista tilatut paketit pääsääntöisesti toimittaa Suomen päässä? Pitäisi tavaraa tilata, mutta kun asun viikot milloin missäkin niin olisi hyvä tietää laitanko kotiosoitteen vai työmaan osoitteen. Ja kyse nimenomaan Amazonin myymistä ja toimittavista romuista.
Päivitetäänpäs hieman.
1.1 SSD tilattu Amazonilta (i-Parcel)
24.1 Tilausta ei näy, viesti supportiin -> Lähettivät uuden (i-Parcel)
14.2 Kumpaakaan tilausta ei vieläkään näy, viesti supportiin -> Lähettivät uuden (DHL)
19.2 SSD vihdoin perillä
Meni ns. nappiin, onneksi levyllä ei ollut kiire.
Kyllä Amazonille menee tieto siitä kun ne on lopulta saatu toimitettua, minkä jälkeen sulle tulee niiltä pyyntö lähettää ylimääräiset lähetykset takaisin. Korvaavat kyllä lähetyskulut ja niiltä saa usein vinguttua jonkun 5e lisähyvityksen, mutta ei niitä kamoja kaupanpäällisiksi saa. (Paitsi ehkä jotain ihan halvimpia kamoja mistä tulee liikaa postikuluja lähetellä takaisin.)
Etköhän vielä saa 'kaupanpäälle' tulevaisuudessa nuo kaksi muutakin!
jos ei ole seurantaa niin mistä ne tiedon saa, Ipaske mitään allekirjoituksia pyydä. Kerran on minulta pyydetty takaisin hajonnutta pakettia, muuten olen saanut pitää ja paketit ilman seurantaa sitten oman omantunnon mukaan. Kokemusta on yli tuhannen tilauksen verran.Kyllä Amazonille menee tieto siitä kun ne on lopulta saatu toimitettua, minkä jälkeen sulle tulee niiltä pyyntö lähettää ylimääräiset lähetykset takaisin. Korvaavat kyllä lähetyskulut ja niiltä saa usein vinguttua jonkun 5e lisähyvityksen, mutta ei niitä kamoja kaupanpäällisiksi saa. (Paitsi ehkä jotain ihan halvimpia kamoja mistä tulee liikaa postikuluja lähetellä takaisin.)
@puik Sähköpostiin tulleessa kuitissa lukee näköjään "Kansainvälinen paketti", seurannassa lukee kuljetuspalvelun kohdalla "Parcel Connect, käteinen" ja lapussa jonka tulostin "Parcel Connect Self Service.Olitko ottanut Postin perus KV-postipaketin (Postin seurannassa näkyy priority-pakettina) vai jonkin muun?
Tuosta palauttavatko postikulut niin riippuu hieman tilanteesta.Omalla kohdalla oli tuotteen tiedoissa selvä virhe, mutta palauttavatko koko postikulut vaikka olisi oma virhe? Amazonin sivuilta saa sen käsityksen, että palauttavat vain siihen n. 9e asti.
Katsoppa se sinun hyvitys tarkemmin eli mene tilauksiin, valitse tilaus (order details) ja vie kursori "refund total" päälle niin siinä on eriteltynä mistä palautus muodostuu.Itsellä meni palautuksella reilu viikko perille saksaan (12.12-20.12). Postin seurannasta ei selviä minulle, missä seilasi. Palautuskulut 32e hirvitti, mutta rahat tuli kokonaisuudessaan takaisin. Lisäksi hyvittivät ilmeisesti vielä vähän ekstraa (maksoin 53e päivätarjouksessa, sain takaisin 60e).
2 vuotta.Saksan Amazonista kiinnostaisi tilata LG:n näyttö. Yksi asia ihmetyttää, en löydä koko sivustolta yhtään mainintaa takuusta. Löysin ainoastaan jonkun maksullisen 2 vuoden takuun. Eli miten takuuasiat hoidetaan?