Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Mahtaako olla sitten joku paketin kokoon liittyvä juttu. Se on kyllä vaan plussa, jos ei tule i-parcelilla.
 
Tiedä sitä, 34" ultrawide näyttö sieltä tulee. DHL, UPS ja muut kyllä kuljettaa ton kokosen helposti.
DHL:llä ainakin nyt lähtenyt emo+prossu+muistit seuraavana päivänä liikkeelle.
 
O-ou, ensimmäinen tilaus amazon.fr ikinä joka lähti nyt Ipaskella matkaan, nyt jännittää:think::kahvi:. Lähemmäs sata tilausta tehtynä.
 
Miten tuolla nyt rahojen takaisin saaminen toimii? Tilasin espnian amazonista puhelimen joka ei ole saapunut eikä myyjä ole antanut mitään seurantaa eikä ole vastanut viestiini. Otin sitten tuotteen palautuksen koska se on myöhässä, laitoin kyllä viestiin että ei ole saapunut ollenkaan ja haluan rahat takaisin. Mutta jos myyjä ei vastaa tähänkään niin mitä teen?
Nyt kun katasoin myyjän arvosteluja niin oli muillekin käynyt samoin.
 
Miten tuolla nyt rahojen takaisin saaminen toimii? Tilasin espnian amazonista puhelimen joka ei ole saapunut eikä myyjä ole antanut mitään seurantaa eikä ole vastanut viestiini. Otin sitten tuotteen palautuksen koska se on myöhässä, laitoin kyllä viestiin että ei ole saapunut ollenkaan ja haluan rahat takaisin. Mutta jos myyjä ei vastaa tähänkään niin mitä teen?
Nyt kun katasoin myyjän arvosteluja niin oli muillekin käynyt samoin.
Amazonin A-to-Z claim vetämään, pitäisi tulla yleensä helposti rahat takaisin tuollaisessa casessa. Vaihtoehtoisesti yhteys Amazonin asiakaspalveluun jos ei löydy oikeaa kohtaa (File claim -nappi on muistaakseni tilaus-detailsien kohdalla).

edit: Jaa niin, unohdin tuon että teit tuotteen palautuspyynnön vaikka sulla ei ole tuotetta - se voi hieman sekoittaa Amazonin claim-käsittelijää mutta toivon mukaan siellä tajutaan tilanne oikein.
 
Viimeksi muokattu:
Eipä se näyttö ikinä lähtenyt Amazonilta liikkeelle. Ilmoitus peruutuksesta Amazoniin, sanovat että "ei voi enää peruttaa" mutta kyllä ainakin katevarauksen sai takaisin.
Tilasin uudestaan eri puljusta, lähettivät samana päivänä liikkeelle ja näillä näkymin perjantaina perillä. Jos lähettävät näytön niin kyllä palautan takasin Amazoniin, tosin ei varmaan enää lähetä kun eivät enää saa rahoja.

Näyttö tilauksesta massiivinen miinus Amazonille, tosin taas Emo + Prossu + Muistit tilauksesta massiivinen plussa. Taitaa olla syypää joku yksittäinen Amazonin varasto.
 
@Leyya Voisiko olla, että paketti on liian iso eikä sovi Amazonin kuljetuspalveluiden rajoihin?
 
Eipä se näyttö ikinä lähtenyt Amazonilta liikkeelle. Ilmoitus peruutuksesta Amazoniin, sanovat että "ei voi enää peruttaa" mutta kyllä ainakin katevarauksen sai takaisin.
Tilasin uudestaan eri puljusta, lähettivät samana päivänä liikkeelle ja näillä näkymin perjantaina perillä. Jos lähettävät näytön niin kyllä palautan takasin Amazoniin, tosin ei varmaan enää lähetä kun eivät enää saa rahoja.

Näyttö tilauksesta massiivinen miinus Amazonille, tosin taas Emo + Prossu + Muistit tilauksesta massiivinen plussa. Taitaa olla syypää joku yksittäinen Amazonin varasto.
Kannattaa tarkkailla ettei vedä tiliä miinukselle jos lähettävät veloittavat sen kuitenkin. Minulla kun kerran yksi tilaus viivästeli, niin katevaraus ehti vanheta ja veloitus lähti tililtä vasta puolitoista viikkoa sen jälkeen, kun olin jo saanut tavarat.
 
Enpä usko että Visa Electronilla saa miinukselle vedettyä, pankki hylkää maksun koska tilillä ei ole varaa.
Tämän takia mulla on 2 tiliä, toinen Visalle ja toinen ilman korttia, jos pitää ostella niin voi siirtää pää-tililtä kortti tilille.
 
Enpä usko että Visa Electronilla saa miinukselle vedettyä, pankki hylkää maksun koska tilillä ei ole varaa.

Tietyissä tapauksissa saattaa olla mahdollista.
Varo, tilisi voi pian olla miinuksella

Varo, tilisi voi pian olla miinuksella

Lauantai 18.5.2013 klo 03.11


Nordea lyhensi Electroniensa katevarausaikaa. (TAAVETTI ALIN / KL)
Nordea on vaivihkaa lyhentänyt Visa Electron -korttiensa katevarausaikaa viiteen päivään. Aikaisemmin aika oli selvästi pidempi.

Katevarauksen tarkoituksena on varmistaa, että tilillä on riittävästi rahaa. Visa Electronilla tehtävä ostos veloitetaan vasta jälkikäteen. Aika vaihtelee kauppiaan aktiivisuuden mukaan.

Tililtä tehty katevaraus vähentää tilin käyttövaraa ja se poistuu, kun sitä vastaava veloitus on tehty tililtä.

Tilin saldo voi päästä epähuomiossa miinukselle, jos katevaraus ehti umpeutua ennen kuin myyjä laskuttaa asiakasta, ja tilillä olevat rahat ovat vähissä.

OP aikoo lyhentää

Nordeasta kerrotaan, että katevarausajan lyhentämiseen päädyttiin, koska pidemmän ajan on katsottu olevan ongelma joissakin tapauksissa.

- Esimerkiksi silloin, jos kauppiaan päässä on sattunut virhe ja kate on pysynyt pitkään varattuna asiakkaan tilillä. pankin viestinnästä kerrotaan.

Nordeasta myönnetään, että tili voi uudistuksen jälkeen päästä miinuksen puolelle, jos kauppias veloittaa ostotapahtuman myöhässä. Pankki etsii nyt oikeaa katevarausaikaa ja on valmis pidentämään sitä viidestä päivästä, jos se osoittautuu liian lyhyeksi. Viestinnästä kerrotaan, että palautetta liian lyhyestä ajasta on tullut jonkin verran.

Danske Bankissa katevarausaika on 2 - 3 viikkoa ja Osuuspankissa 20 päivää. Osuuspankista kerrotaan, että aikaa on tarkoitus lyhentää.
 
Sitten vaihtuu tili samantien eri pankkiin jos OP päästää Amazonin vetämään tilin miinukselle.
Sitä varten otin Electronin normi Visan sijasta että en ala ylikuluttamaan varoja.
 
Ainakin Amazonin takuu toimii ihan helvetin hyvin noille tilatuille tuotteille.
DDR4 muisti tuli viallisena (toinen kampa ei toiminut), lähetti Amazonille ilmoituksen ja lähettivät samantien korvaavan tuotteen, vialliset muistit pitää palauttaa ennen maaliskuun 3 päivää.
 
O-ou, ensimmäinen tilaus amazon.fr ikinä joka lähti nyt Ipaskella matkaan, nyt jännittää:think::kahvi:. Lähemmäs sata tilausta tehtynä.
Tämä tuli lopulta UPS kyydissä:confused::confused::confused2:. Tosin täällä omalla alueella tuo UPS on niin uskomatonta tuubaa, että ipaske olisi varmasti ollut jopa parempi. Mutta jokatapauksessa .fr kanssa ei siis tarvitse vielä pelätä ipaskeen kanssa(itsellä ei kyllä ongelmia ole sen kanssa ollut).
 
Mutta jokatapauksessa .fr kanssa ei siis tarvitse vielä pelätä ipaskeen kanssa(itsellä ei kyllä ongelmia ole sen kanssa ollut).
Kyllä Amazon.fr:stä voi noita Postin toimittamia i-parcel-paketteja tulla ihan yhtä hyvin kuin muistakin EU-Amazoneista, esimerkiksi edellinen Amazon.fr-tilaukseni n. kuukausi sitten tuli i-parcelilla ja tuli Postin maksikirjeenä (ja oli ajoissa perillä kuten lähes aina).
 
Kyllä Amazon.fr:stä voi noita Postin toimittamia i-parcel-paketteja tulla ihan yhtä hyvin kuin muistakin EU-Amazoneista, esimerkiksi edellinen Amazon.fr-tilaukseni n. kuukausi sitten tuli i-parcelilla ja tuli Postin maksikirjeenä (ja oli ajoissa perillä kuten lähes aina).
Enpä huomaa väittäneeni etteikö voisi. Todennäköisyys vain vaikuttaa olevan paljon pienempi esim vrt .de
 
Jaaha, tuo paljon parjattu ja pelätty i-Parcel on nyt sitten valikoitunut omaankin DE:n tilaukseeni kuljetusmuodoksi. Tilasin ilmaisten postikulujen takia nyt vähän sitä sun tätä pikkusälää päälle, muu sälä ei ole vielä lähtenyt mutta varsinainen tabletin kotelo on lähetetty. Saa nähdä koska tulee, toimituspäivä on 20.2. Aiemmin UK/DE-tilaukset on tulleet aika lailla viikon sisällä näpsäkästi Royal Maililla, UPS:llä tai DHL / DHL Expressillä perille, tilailen ehkä 2-3 kertaa vuodessa sieltä tavaraa.

Onko tuo yleistäkin että saman tien kun teet tilauksen joltain kauppiaalta, ja katsot kertauksen vuoksi vielä tuotetietoja uudelleen, niin samaa tuotetta ei enää saakaan tilattua Suomeen? Tälla tavoin on nyt käynyt useamman tilauksen yhteydessä.
 
Oliko tuota i-parcellia mahdollista seurata postin sivuilta ollenkaan missään vaiheessa? Yritin searchailla, mutta ei nyt ihan sattunut silmään ketjusta. Se AEIXXXXXXXXXX-koodi ei suoraan ainakaan tunnu toimivan.

Postin auto näytti pyörivän aamulla naapurin pihassa ja meidän ajotiellä, mutta ei sitten kiinnostanut tulla mihinkään.
 
Oliko tuota i-parcellia mahdollista seurata postin sivuilta ollenkaan missään vaiheessa? Yritin searchailla, mutta ei nyt ihan sattunut silmään ketjusta. Se AEIXXXXXXXXXX-koodi ei suoraan ainakaan tunnu toimivan.
Eipä taida olla.
 
Oliko tuota i-parcellia mahdollista seurata postin sivuilta ollenkaan missään vaiheessa? Yritin searchailla, mutta ei nyt ihan sattunut silmään ketjusta. Se AEIXXXXXXXXXX-koodi ei suoraan ainakaan tunnu toimivan.

Postin auto näytti pyörivän aamulla naapurin pihassa ja meidän ajotiellä, mutta ei sitten kiinnostanut tulla mihinkään.
i-parcelit tulevat "kirjeenä" eli suoraan postilaatikkoon ilman seurantaa.
 
Päätin laittaa omankin kokemuksen i-parcelista, kävi miten kävi, jotta ei vääristy pelkästään huonoiksi kokemuksiksi.

Tein kaksi tilausta samana päivänä (30.1.), tulemaan lähti SSD-levy ja yksi kaapeli ja toisessa tilauksessa muistikammat. Amazonilta tuli pian viestiä että nopeuttaakseen toimitusta ovat jakaneet tilauksen kahteen ja lähettäneet SSD:n jo matkaan, ilman seurantatunnusta tosin. Arvioitu saapumispäivä oli 5.2. Kaksi muuta tilausta lähtivät seurantatunnusten kanssa liikkeelle seuraavana päivänä, niiden arvioitu saapumispäivä oli 12.2. Seurannan mukaan lähtivät Briteistä, vaikka tilaus olikin amazon.de:stä.

Seurantatunnukseton saapui 7.2. eli kaksi päivää myöhässä. Loput tulivat yhtaikaa eri paketeissa (olivathan eri tilausta) tänään 8.2., eli 4 päivää etuajassa. Kuten täälläkin on mainittu, seurattavien pakettien viimeiseksi statukseksi jäi "Initiated customs clearance process".

Kaiken kaikkiaan saa olla tyytyväinen, kun koneen kasaamiseen kuitenkin tarvitsin kaikki tilaukset ja viimeiset tipahtivat postiluukusta 4 päivää luvattua aikaisemmin.
 
Itsellä ei ole i-parcelista kyllä juurikaan hyvää sanottavaa. Viidestä viimeaikaisesta tilauksesta, jotka tulivat i-parcelilla vain kaksi pääsi perille. Yksi oli seurannan mukaan jopa hupaisasti jotenkin "tuhoutunut" matkalla. Onneksi amazonin aspa pelaa ja rahat saa kyllä nopsasti takaisin. Toivottavasti käyttäisivät jatkossa jotain muuta, muistelisin että muutama vuosi takaperin lähes kaikki tilaukset tuli perille ihan Royal Maililla.
 
Onneksi kaikki on tullut DHL:llä niin ei ole tarvinnut tuota i-pa**** kokea.
 
Mitenkäs jos tilaan paketin tänään amazon.de:stä (kindle paperwhite 3:n) ja lähden toiseen kaupunkiin seuraavan viikon keskiviikoksi asti, niin mitä paketille käy? Asun kerrostalossa (pitäisi mahtua oven postiluukusta jos pääsee etuovesta sisään), Lappeenrannassa. Jotain dhl-automaattiakin tuolla keskustassa olisi, muttei amazon edes halua kertoa ennen tilauksen vahvistusta, mikä firma paketin toimittaa.
 
5.2 saapui paketti Suomeen. Sitten hävis kun pieru saharaan, jos ei viikkoon kuulu niin voi käydä kyselemään rahoja takaisin.
Jotenkin tuntuu että Posti teki temput ja hävitti koko lähetyksen....
 
Mitenkäs jos tilaan paketin tänään amazon.de:stä (kindle paperwhite 3:n) ja lähden toiseen kaupunkiin seuraavan viikon keskiviikoksi asti, niin mitä paketille käy? Asun kerrostalossa (pitäisi mahtua oven postiluukusta jos pääsee etuovesta sisään), Lappeenrannassa. Jotain dhl-automaattiakin tuolla keskustassa olisi, muttei amazon edes halua kertoa ennen tilauksen vahvistusta, mikä firma paketin toimittaa.

Haluavat allekirjoituksen pakettiin, eivät jätä sitä postilaatikkoon kuin harvoin. Eri asia on, ehtiikö se normitoimitus sulle edes ensi viikoksi.

Posti on tiputtanut pakettien noutoajan 2vko --> 1vko.
 
Juuh, no sinnepä meni Kindle paperwhiten alennus :D Tilaus jääköön parempaan hetkeen :)
 
Koskee kotimaan paketteja.
Säilytysajat on toisaalta aika mysteeri välillä. Sain noutolapun (amazonpaketti) postiluukusta pe 22.12 ja viim. noutopäivä oli ma 1.1 (pyhä). Tänään tuli vastaava paketti ja viiminen nouto on ensi viikon lauantaina.

Juuh, no sinnepä meni Kindle paperwhiten alennus :D Tilaus jääköön parempaan hetkeen :)
Mulla kävi hiiren kanssa vähän sama. Hinta pompsahti 30€ ylöspäin ja vaikka olin joskus jo varautunut sen maksamaan, niin jään nyt kuitenkin odottelemaan uutta tarjoushintaa koska ei ole mikään hoppu :tup:
 
Säilytysajat on toisaalta aika mysteeri välillä. Sain noutolapun (amazonpaketti) postiluukusta pe 22.12 ja viim. noutopäivä oli ma 1.1 (pyhä). Tänään tuli vastaava paketti ja viiminen nouto on ensi viikon lauantaina.
Ongelma on se että noutoajan lasku alkaa siitä hetkestä kun paketti/kirje kilahtaa postiin. Se noutolapun oma seikkailu postilaattikkoosi syö tätä aikaa. Ei ole täysin tuntematon tilanne että kiinanpaketti makaa postissa 2 vikkoa ja lähtee kotiin ennen kuin noutolappu saavuttaa sinut. Tapahtui tuossa ihan vasta työkaverille.

Siksipä trackingiä on pakko yrittää seurailla.
 
Tarjousketjua lueskellessa muillakin on ilmeisesti ollut samanlaisia ongelmia Amazon.de lähetysten kanssa.
Mikähän noissa mättää? Kyseessä 1. tammikuuta tilattu Crucialin SSD.

Mon. 8 Jan
9:00 AM
Arrived at destination and will be entered into the delivery stream after successful clearance

Suomen postiko näitä hävittää?

Päivitetäänpäs hieman.

1.1 SSD tilattu Amazonilta (i-Parcel)
24.1 Tilausta ei näy, viesti supportiin -> Lähettivät uuden (i-Parcel)
14.2 Kumpaakaan tilausta ei vieläkään näy, viesti supportiin -> Lähettivät uuden (DHL)
19.2 SSD vihdoin perillä

Meni ns. nappiin, onneksi levyllä ei ollut kiire.
 
Jaaha, tuo paljon parjattu ja pelätty i-Parcel on nyt sitten valikoitunut omaankin DE:n tilaukseeni kuljetusmuodoksi. Tilasin ilmaisten postikulujen takia nyt vähän sitä sun tätä pikkusälää päälle, muu sälä ei ole vielä lähtenyt mutta varsinainen tabletin kotelo on lähetetty. Saa nähdä koska tulee, toimituspäivä on 20.2. Aiemmin UK/DE-tilaukset on tulleet aika lailla viikon sisällä näpsäkästi Royal Maililla, UPS:llä tai DHL / DHL Expressillä perille, tilailen ehkä 2-3 kertaa vuodessa sieltä tavaraa.

Onko tuo yleistäkin että saman tien kun teet tilauksen joltain kauppiaalta, ja katsot kertauksen vuoksi vielä tuotetietoja uudelleen, niin samaa tuotetta ei enää saakaan tilattua Suomeen? Tälla tavoin on nyt käynyt useamman tilauksen yhteydessä.

Tämähän meni ihan nappiin. Tuotteet tulivat kahdessa erässä, koirien lelut+namipalat UPS Standardilla päivää ilmoitettua aiemmin viime viikolla, ja itse tabletin suojus tuli UPS i-parcelilla päivää ilmoitettua aiemmin eli eilen.

Ainoastaan on melko omituista että i-parcelissa oli mun meili ja puhelinnumero vaikka niitä ei hyödynnetä i-parcelilla, kun taas sitten tähän UPS Standardin lähetykseen niitä ei oltu laitettu.

Ihmettelinkin että miksi Liuttu ei ollut ottanut yhteyttä ennen toimitusta mutta kas tuossapa syy. Onneksi olin etäpäivänä kotona paikalla.
 
Kukas nuo Saksan Amazonista tilatut paketit pääsääntöisesti toimittaa Suomen päässä? Pitäisi tavaraa tilata, mutta kun asun viikot milloin missäkin niin olisi hyvä tietää laitanko kotiosoitteen vai työmaan osoitteen. Ja kyse nimenomaan Amazonin myymistä ja toimittavista romuista.
 
Kukas nuo Saksan Amazonista tilatut paketit pääsääntöisesti toimittaa Suomen päässä? Pitäisi tavaraa tilata, mutta kun asun viikot milloin missäkin niin olisi hyvä tietää laitanko kotiosoitteen vai työmaan osoitteen. Ja kyse nimenomaan Amazonin myymistä ja toimittavista romuista.
Posti tai joillakin paikkakunnilla saattaa olla Postin alihankkija. Suosittelen tilaamaan suoraan työpaikalle niin välttyy pahimmalta Postin sähläämiseltä.
 
Kukas nuo Saksan Amazonista tilatut paketit pääsääntöisesti toimittaa Suomen päässä? Pitäisi tavaraa tilata, mutta kun asun viikot milloin missäkin niin olisi hyvä tietää laitanko kotiosoitteen vai työmaan osoitteen. Ja kyse nimenomaan Amazonin myymistä ja toimittavista romuista.

Ilmaisella toimituksella tilatuista ei koskaan tiedä ennakolta:
Jos tulevat UPS iParcelilla niin tulevat joko postilaatikkoon tai jos ei mahdu niin postin toimipaikkaan.
Joskus sattuu tuuri ja lähettävät joko oikella UPS:illa tai DHL:llä ja ne tuo mikä milloiinkin suoraan kotiin/työpaikalle.
 
Amazon de paketteja kuljettaa ainakin UPS,DHL,ASENDIA,RoyalMail ja I-parsel.UPS paketit on kuriiri tuonut kotiin ja muut on pitänyt hakea postista tai posti on kuljettanut kotiin.
 
Päivitetäänpäs hieman.

1.1 SSD tilattu Amazonilta (i-Parcel)
24.1 Tilausta ei näy, viesti supportiin -> Lähettivät uuden (i-Parcel)
14.2 Kumpaakaan tilausta ei vieläkään näy, viesti supportiin -> Lähettivät uuden (DHL)
19.2 SSD vihdoin perillä

Meni ns. nappiin, onneksi levyllä ei ollut kiire.
:rofl:
Etköhän vielä saa 'kaupanpäälle' tulevaisuudessa nuo kaksi muutakin!:tup:
 
:rofl:
Etköhän vielä saa 'kaupanpäälle' tulevaisuudessa nuo kaksi muutakin!:tup:

Kyllä Amazonille menee tieto siitä kun ne on lopulta saatu toimitettua, minkä jälkeen sulle tulee niiltä pyyntö lähettää ylimääräiset lähetykset takaisin. Korvaavat kyllä lähetyskulut ja niiltä saa usein vinguttua jonkun 5e lisähyvityksen, mutta ei niitä kamoja kaupanpäällisiksi saa. (Paitsi ehkä jotain ihan halvimpia kamoja mistä tulee liikaa postikuluja lähetellä takaisin.)
 
Kyllä Amazonille menee tieto siitä kun ne on lopulta saatu toimitettua, minkä jälkeen sulle tulee niiltä pyyntö lähettää ylimääräiset lähetykset takaisin. Korvaavat kyllä lähetyskulut ja niiltä saa usein vinguttua jonkun 5e lisähyvityksen, mutta ei niitä kamoja kaupanpäällisiksi saa. (Paitsi ehkä jotain ihan halvimpia kamoja mistä tulee liikaa postikuluja lähetellä takaisin.)
jos ei ole seurantaa niin mistä ne tiedon saa, Ipaske mitään allekirjoituksia pyydä. Kerran on minulta pyydetty takaisin hajonnutta pakettia, muuten olen saanut pitää ja paketit ilman seurantaa sitten oman omantunnon mukaan. Kokemusta on yli tuhannen tilauksen verran.
 
Itellä sattu jännä keissi amazon.de kanssa. Tuote saapui mutta siitä puuttui jotain mikä olisi pitänyt sisältyä pakettiin, niin sitten tää (ask a product question) nappi ei toimi kyseisen tuotteen kohdalla :/
 
Viime kuussa tuli tilailtua Saksan Amazonista taas kerran ja positiivisia kokemuksia tällä kertaa.

5.2.2018 tilaus sisään kotelosta, tuulettimesta ja USB pikalaturista, valitsin että haluan tuotteet nopeammin eli tulivat kahdessa paketissa. (kuitenkin ilmainen toimitus)
Kotelo lähti tulemaan Deutsche Postilla ja samana päivänä paketoitu, ensimmäinen "fyysinen" skannaus 6.2 ja kotiovella seuraavana maanantaina 12.2.
Toinen puketti tuli ilman seurantaa mutta myös Deutsche Postilla, tämän sain käydä hakemassa 14.2 lähipostista.

Ikävä kyllä tulin sitten siihen tulokseen että tuo kotelo ei ollut hyvä. Helvetin typerää säätämistä ja lisäkuluja Amazonille mutta ei voi mitään..

Mutta tässä nyt aikajanaa Amazon.de palautuksesta ja "Parcel Connect" paketin matkasta Suomi>Saksa jos jotakuta kiinnostaa.
Lähdin ensin sähköposti kysymyksellä liikkeelle kun halusin varmistaa että korvaavat postikulut (kuten pitäisi á la EU kun nettisivu väitti muuta siinä "aloita palautus" systeemissä).
  • 13.2 myöhään illalla pistin ensimmäistä sähköpostia sivujen kautta ja vastaukset tulivat kahden tunnin viiveellä. Vastaus nyt tietenkin oli kyllä siihen kysymykseen ja asiakaspalvelija loi palautuksen minun puolesta järjestelmään "for my convenience" :love:
  • 14.2 tulostin lippulaput paketin kylkeen, ostin toimituksen netin kautta ja teippasin sen lapun pakettiin sekä kävin viemässä postiin puoli kahdeksalta illalla.
  • 14.2 klo22 lähetin kuvat kuiteista ynnämuusta Amazonin impressum osoitteeseen niiden korvausta varten
  • 15.2 klo1:30 vastaus että pistivät postikulujen korvauksen tulille, klo3:30 automatisoitu viesti että rahat työnnetty Visaa kohti ja tämä raha näkyikin jo samana päivänä tililläni.
  • 15.2 klo18 paketti Seinäjoella lajittelussa
  • 16.2 klo19 paketti lähti Suomesta
  • 17.2 klo17 paketti saapui Liettuaan jossa se sitten istui...
  • 20.2 klo21 ...asti kunnes lähti uudestaan liikkeelle
  • 22.2 klo12 saapui Saksaan
  • 23.2 klo9 toimitettu perille
  • 26.2 paketin vastaanotto rekisteröityi Amazonin sivuille ja luki että prosessoinnissa saattaa mennä pari kolme päivää mutta myöhemmin joskus neljän aikoihin lukikin jo että käsitelty ja refund pistetty tulille sekä että rahojen saapumisessa saattaa mennä nönönö työpäivää.
  • 27.2 rahat näkyi tilillä

Postin "3-4 työpäivää" lupaus paketille Saksaan siitä laskettuna kun paketti on lähtenyt Suomesta ei ihan toteutunut mutta ei tuo 5 työpäivääkään nyt mitenkään paha tietenkään ole. Kunhan nyt mussutan.
Toisaalta taas Postin toinen lupaus eli "muu Eurooppa 3-7 työpäivää pl. postituspäivä" kuitenkin toteutui että ei siinä mitään.
 
Itsellä meni palautuksella reilu viikko perille saksaan (12.12-20.12). Postin seurannasta ei selviä minulle, missä seilasi. Palautuskulut 32e hirvitti, mutta rahat tuli kokonaisuudessaan takaisin. Lisäksi hyvittivät ilmeisesti vielä vähän ekstraa (maksoin 53e päivätarjouksessa, sain takaisin 60e).

Omalla kohdalla oli tuotteen tiedoissa selvä virhe, mutta palauttavatko koko postikulut vaikka olisi oma virhe? Amazonin sivuilta saa sen käsityksen, että palauttavat vain siihen n. 9e asti.

EDIT:
@Lagittaja Olitko ottanut Postin perus KV-postipaketin (Postin seurannassa näkyy priority-pakettina) vai jonkin muun?
 
Olitko ottanut Postin perus KV-postipaketin (Postin seurannassa näkyy priority-pakettina) vai jonkin muun?

@puik Sähköpostiin tulleessa kuitissa lukee näköjään "Kansainvälinen paketti", seurannassa lukee kuljetuspalvelun kohdalla "Parcel Connect, käteinen" ja lapussa jonka tulostin "Parcel Connect Self Service.
En minä sen kummemmin mitään kuljetustapaa valinnut muuten kuin klikkaimella "lähetä verkkopalvelusta" se halvin mittoihin sopiva vaihtoehto eli L+ koko á la 36x60x100 ja 34,90€.

Priority taitaa olla eri asia
upload_2018-3-1_21-8-39.png

Omalla kohdalla oli tuotteen tiedoissa selvä virhe, mutta palauttavatko koko postikulut vaikka olisi oma virhe? Amazonin sivuilta saa sen käsityksen, että palauttavat vain siihen n. 9e asti.

Tuosta palauttavatko postikulut niin riippuu hieman tilanteesta.
Amazon.de Hilfe: Über Rücksendekosten
Amazon.de Hilfe: AMAZON.DE ALLGEMEINE GESCHÄFTSBEDINGUNGEN
Takuu tapauksissa saa tietenkin aina ne postikulut takaisin.

Mutta mitä tarkoitat omalla virheellä? Sitä että tilasit väärän tuotteen ja ei olekaan hyvä? Jos 14pv sisällä vastaanottamisesta ilmoitat ettet halua tuotetta, muutit esimerkiksi mielesi niin se on sinun oikeutesi kiitokset EU.
Jos 14pv on mennyt niin sitten se on voi voi.
Amazonin ehdoissa tosin että jos tuotteen arvo ei ole yli 40€ niin sitten eivät palauttaisi täysiä postikuluja eli se "vain n. 9€" lienee se summa minkä korvaisivat sellaisessa tilanteessa.

Itsellä meni palautuksella reilu viikko perille saksaan (12.12-20.12). Postin seurannasta ei selviä minulle, missä seilasi. Palautuskulut 32e hirvitti, mutta rahat tuli kokonaisuudessaan takaisin. Lisäksi hyvittivät ilmeisesti vielä vähän ekstraa (maksoin 53e päivätarjouksessa, sain takaisin 60e).

Katsoppa se sinun hyvitys tarkemmin eli mene tilauksiin, valitse tilaus (order details) ja vie kursori "refund total" päälle niin siinä on eriteltynä mistä palautus muodostuu.
Veikkaan että palauttivat sinullekin item, tax ja delivery. Eli tuote ja sen verot sekä ilmeisesti toimitus sinulle päin joka kuitenkin oli ilmainen alunperin?
Minulle siis palauttivat ensin sen 34,90€ toimituskuluja (mitä meni paketin lähettämiseen takaisin Saksaan) koska tuotteen arvo yli 40€ ja 14pv sisällä.
Kun he saivat tuotteen he palauttivat 80,34€ vaikka kotelon hinta tilattaessa oli 71,94€. Erotus on 8,40€ ja erittelyssä sen kohdalla lukee "delivery refund".
En ole vielä laittanut sähköpostia asiasta mutta haluaisin tuon kyllä palauttaa kun ei se minulle kuulu. Pieni raha varmasti Amazonille mutta periaatteen vuoksi.
 
Viimeksi muokattu:
Saksan Amazonista kiinnostaisi tilata LG:n näyttö. Yksi asia ihmetyttää, en löydä koko sivustolta yhtään mainintaa takuusta. Löysin ainoastaan jonkun maksullisen 2 vuoden takuun. Eli miten takuuasiat hoidetaan?
 
Saksan Amazonista kiinnostaisi tilata LG:n näyttö. Yksi asia ihmetyttää, en löydä koko sivustolta yhtään mainintaa takuusta. Löysin ainoastaan jonkun maksullisen 2 vuoden takuun. Eli miten takuuasiat hoidetaan?

2 vuotta.

Miten? No miten nyt yleensä...ottamalla yhteyttä, sopimalla takuuvaihdosta, lähettämällä tuote vaihtoa varten jne.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 646
Viestejä
4 479 950
Jäsenet
73 963
Uusin jäsen
jej2

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom