AM5-emolevyt

Mulla on samat muistit ja sama prosessori. Kannattanee ainakin hankkia kunnon emolevy niiden seuraksi, jos ei halua painia ongelmissa ja säätää.

Mulla on samat muistit ja sama prosessori. Kannattanee ainakin hankkia kunnon emolevy niiden seuraksi, jos ei halua painia ongelmissa ja säätää.
Juu vähän keulin tuossa muistien ostossa sen hinnannousun takia muistit on muualla jo nyt 100€ kallimpia.

Viimeksi muokattu:
Anteeksi voi olla väärä ketju mutta.

Miten nämä
1761225766926.png

muistit soveltuu 9800X3D prosessorille 850 emolla
ja onko 249€ käypä hinta noista

Ostohousut jalassa :-)
Hyvä muistit on, itsellä oli samat kammat X670E ja X870E emojen kanssa. Kiristyykin ihan mukavasti, jos ei pelkät EXPOt riitä

Tilasin nyt "paniikissa" Kärkkäiseltä tuon 64gb setin hintaan 240€. Tuossa on vielä avaamatta 32Gb jonka ostin pari päivää sitte 125€... Pitää kattoa miten kehittyy hinnat nyt pari seuraavaa päivää et kumman pitää... 10EXTRA koodilla saa 10€ alennusta, ilmaiset postikulutkin oli vielä toissapäivänä. On tuo kuitenkin tuplasti kalliimpi ja ei taida olla mitään hyötyä 32 vs 64 tällä hetkellä..

Tilasin nyt "paniikissa" Kärkkäiseltä tuon 64gb setin hintaan 240€. Tuossa on vielä avaamatta 32Gb jonka ostin pari päivää sitte 125€... Pitää kattoa miten kehittyy hinnat nyt pari seuraavaa päivää et kumman pitää...

Itse jo mietin että ihan arvostettavaa. Joskus itsellekin tulee "Sulo Vilen" hetkiä (ostin kun halvalla sai) mutta onneksi olen pystynyt järkeistämään vielä ostokset siten että en ole esim. ostanut nyt AM4 kantaan muistia tai esim. uutta kännykkää vain koska on ollut hyviä tarjouksia kun ei oikeasti mitään tarvetta ole ollut.

Tuohon pohdintaasi, 240€ niin siinä on ehkä noin 40€ "liikaa" mikä ei ole kovin paha hinta. Ihan järjelläkin ajatellen aivan parin vuoden sisällä tuskin kukaan on siirtymässä vielä DDR6 muisteihin (tai AM6 kantaan). Tosin jos itsellä jo ON esim. 32Gt muistia käytössä en päivittäisi. Mutta jos olisin vasta ostamassa niin 64 oli oma valinta ihan siksikin että 48Gt ei saanut tarpeeksi halvalla vs 64Gt kun noita katselin. Ei (IMO) siitä ole mitään haittaa että on 64Gt vs 32Gt, mahdollisesti jopa hyötyä (paremmin kellottuva / laadukkaampi kitti)

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
290 732
Jäsenet
79 833
Uusin jäsen
Nesmu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom