AM5-emolevyt

En nyt tiedä mihin tämän laittaisin, mut onko AM5-alustassa sleep (S3) vielä rampautettu MS:n painostuksesta ja tilalla vain modern standby (S0ix)? Talouden AM4-koneet toimivat hyvin ja nukkuvat suurimman osan päivästä niin alustan vaihto ei nyt ole mieleisin jos virrankulutus nousee jos koneita ei oikeasti sammuttele kokoajan.

En nyt tiedä mihin tämän laittaisin, mut onko AM5-alustassa sleep (S3) vielä rampautettu MS:n painostuksesta ja tilalla vain modern standby (S0ix)? Talouden AM4-koneet toimivat hyvin ja nukkuvat suurimman osan päivästä niin alustan vaihto ei nyt ole mieleisin jos virrankulutus nousee jos koneita ei oikeasti sammuttele kokoajan.
En ole kuullukkaan moisesta. Käytän S3:a päivittäin, eikä ongelmia ole ollut. B650E Steel Legend, 7800X3D

Itse otin S3 ja modern standby pois, kun kone ei noussut sleepistä vuoden alussa. Syynä ei kuitenkaan ollut AMD, vaan NVIDIA.

Itselläkin Asuksen 670E-F emolevyllä ja 7800X3D prossulla käynnistyksistä noin 10-15% ei onnistu, kun kone on asetettu "Sleep" tilaan. Tuolloin jää vaan tuulettimet huutamaan, eikä mitään tapahdu. Tätä ongelmaa taitaa olla kaikilla 600-sarjan emolevyillä.
Alkuaikoina tuota ei vielä mielestäni tapahtunut ja ongelma tuli jonkun bios päivityksen mukana, mutta ei tuota kuitenkaan jaksa lähteä sen enempää tutkimaan kun tiedä mikä bios toimisi ja huomioiden että noissa vanhoissa bioseissa oli muitakin vakavempia ongelmia.

Kyllä ainakin MAG B650 Tomahawkil toi lepotila toimii ihan normaalisti.

Mulla menee 2 tunnin jälkeen lepotilaan ja ei ole kyllä ikinä ollut mitään ongelmia palautumisessa. Samoiten kulutuskin on ihan sama vs AM4 emo.

Kyllä ainakin MAG B650 Tomahawkil toi lepotila toimii ihan normaalisti.

Mulla menee 2 tunnin jälkeen lepotilaan ja ei ole kyllä ikinä ollut mitään ongelmia palautumisessa. Samoiten kulutuskin on ihan sama vs AM4 emo.

Juuri tuo emolevy minulla oli. Ja lepotila toimi normaalisti viime vuonna. Kyllä olen sitä mieltä, että Nvidian ajuripäivitys ne rikkoi.

Poistin vaan nuo sleep statet Windowsista sitten ja en ole vielä laittanut niitä takaisin.

Statistiikka

Viestiketjuista
279 706
Jäsenet
77 972
Uusin jäsen
Kantaja

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom