Iso kiitos sinulle avusta!
Mulla on tuolla kopassa lisäpuhallin puhaltamassa sisuksiin ja kotelon kylki on aina auki. Tuo 1700X on mun käyttöön juuri hyvä, kun coreja on riittävästi virtuaalikäyttöön ym., muuten tuossa ei mitään huipputehoja tarvitse. Coremäärä oli peruste myös aiempien FX prossujen kanssa aikaan, kun inteliltä ei saanut kohtuuhintaan, kuin 2.
Kone on 24/7 kone, että saattaa sekin olla vähän liikaa tarjousmarkettiraudalle. Omien kokemusten perusteella oli tosin viimeinen gigabyten tuote minulla, tämän emon kanssa on ollut vakausongelmia jo uudesta lähtien. Vasta jossain 5:ssä biosissa korjaantuivat kaatumisongelmat. Bios (uefi, tiedän) on aina ollut erittäin hidas, hiiri laahaa jne..
B450 tosiaan löysin pari samaa/eriversiota Asrockilta, jonka kanssa mulla on parhaat kokemukset 24/7 käytössä. Pitänee varmaan ottaa tuo missä on jäähdytys vähän parempi. (20€ halpa hinta, jos on luotettavampi)
Tämä Asrock B450M Pro4 on varmaan mulle hyvä. En ole datatronicista tilannutkaan ennen mitään. Ehkä tulee sekin testattua.
ASRock B450M Pro4
77,90 € | Asrock B450M Pro4 AMD B450 Kanta AM4 mikro ATX