Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Home away käytössä, jälkimmäinen on mulle ihan uusi tuttavuus, pitänee perehtyä.Onko käytössä se Home&Away vai multiuser geofencing? Ainakin tuo jälkimmäinen toimii moitteetta, ensimmäisen kanssa ei vieläkään saa toimimaan halutulla tavalla.
Tuli juuri Sonoff S55 asenneltua tavallisen pistorasian tilalle.Minkälaisia smart plugeja olette käyttäneet ulkona?
Tuo Osramin johtohässäkkä ei toimi omassa tarpeessa. En tarvitse lisää johtoja. Osramin sisäpistorasia näyttää hyvältä, mutta en uskalla sitä ulos laittaa. Tulee auton lohkolle, mutta en voi taata etteikö kastuisi.
Tuli juuri Sonoff S55 asenneltua tavallisen pistorasian tilalle.
Model: S55TPF (DE)
SONOFF S55 WI-FI Smart Wall Socket IP55 Waterproof Outdoor Socket
Saako ikean älyvaloja toimimaan jotenkin paremmin huen kanssa? Nyt ne räpsyy ja väriasetukset pysyy jotain 30 min ja sen jälkeen vaihtuu taas täysin valkoisiksi.
Itse olen koittanut samaa tehdä LG c8 Google assistantilla, muttei se toimi ilmeisesti Suomessa vielä.Vuoden ollu 55oled803 ambilight telkkari käytössä. Siinähän on tuo google assistant. Äskettäin yhen videon katoin youtubessa ja tajusin että perkele.. kaukosäätimelle kun puhuu niin voi ohjata näitä valoja. Muut tienny tämän?
Kyllä sen pitäisi toimia. Laita google assistant päälle miten ikinä siellä se mikki menee päälle, johdolla kiinni reitittimeen ja käske kitchen lights on esimerkiksi tietenkin keittiön huoneen nimi enkuksiItse olen koittanut samaa tehdä LG c8 Google assistantilla, muttei se toimi ilmeisesti Suomessa vielä.
Keittiö valonauhalla ja pesuhuoneen peilikaapin valo tulisi yläpuolelta Philips Hue - Adore Bathroom Mirror Light - White AmbianceOnkos täällä keksitty jotain vekkuleita ratkaisuja joilla keittiön tiskikaapin ja liesituulettimen valot tai pesuhuoneen peilikaapin valon saisi etäohjauksen piiriin. Tiskikaapin nyt voisi periaatteessa korvata rgb-nauhalla mutta noi muut on vähän hankalampia. Ärsyttää vaan kun kämpästä menee valot muuten automaatilla päälle ja pois mutta noi ei.
Tällähän tämä toistaiseksi ainakin parani ^_^Mulla oli ongelmia muiden hue labs ajastusen kanssa. Kaikki korjaantui, kun poistin kaikki ja asetin asetukset uudestaan. Huoneita en poistanut
Kieliasetukset voi olla myös. Puhelimienkin pitää olla enkuksi jos haluaa assistantin toimivan kuten pitää. Home sovelluksesta ei esimerkiksi automaatiota tekevää Routines löydy ollankaan jos pitää suomenkielisenä.Kyllä sen pitäisi toimia. Laita google assistant päälle miten ikinä siellä se mikki menee päälle, johdolla kiinni reitittimeen ja käske kitchen lights on esimerkiksi tietenkin keittiön huoneen nimi enkuksi
Suosittelen Paulmannia, sieltä löytyy erilaisia. Halvin se ei ole.Sivuaa ehkä vähän aihetta mutta pitäisi saada 5m pätkä himmennettävää led nauhaa ja virtalähde. Olisiko suosituksia?
Aika normaali hinta tuo. Joskus saanut jopa alle 20e.Amazonilla tänään Osramin ulkokäyttöön tarkoitettu Smart Plugi 29,99 €.
Kappas.
Meni äkkiä, mulle sanoo että tuotetta ei saatavilla myymälöistä ja verkostakin loppu...
Tais olla kahen lampun startteri 59e jos en ihan väärin muista...Olikos näitä viime vuoden Black Fridaynä tarjouksessa laajasti? Tarvitsisi pari kauko-ohjainta ja parin metriä nauhaa, mutta mitään hengenhätää ei kuitenkaan ole.
Onko kenelläkään antaa vinkkiä miten saisin Osramin ZigBee valonauhan halviten pelaamaan? Valonauhan ZigBee ohjain meni rikki vajaan tunnin käytön jälkeen sekä ledinauha ja virtalähde todettu toimiviksi toisessa identtisessä ohjaimessa.
Amazon on jo lähettänyt minulle uuden eikä vanhaa tarvitse palauttaa joten mietin mitä tuolle voisi tehdä. Halvin ZigBee ohjain mitä olen löytänyt maksaisi n. 25 € joka on saman verran mitä maksoin tuosta koko Osramin paketista. Jotain Kiinasta ostettuja wifi ohjaimia saisi n. 10 € joka olisi ihmimillisempi mutta ZigBee olisi silti paras omaan ekosysteemiin.
Tämä siis kyseessä josta ohjain meni:
https://www.amazon.de/Osram-ZigBee-Streifen-Warmweiß-tageslicht/dp/B07482ZJLY
Jos tuo nauha on ns rgbww nauhaa nii kurkkaappa mun myynti ilmo...
Valitettavasti rgbw.
Sole ku jättää sit yks johto kytkemättä!
Valkosen sävyjä ei säädetä jollei ole lämmintä ja kylmää valkoista lediä erikseen. RGB yhdistelmällä kunnei synny millään tavalla kelvollista valkoista valoa. Sillä kun tulee vaan kolme monokromaattista piikkiä yhdistettynä siten että näyttää valkoiselta, mutta piikkien väliin jäävät värit on täysin kurallaan. Ja CRI arvo sitä myötä myös huono.Yritin saada selvää miten tuo toimisi käyttäen liian vähän johtoja enkä saanut mitään selkoa että toimisi kuten pitää ja saisin säädettyä valkoisen sävyjä.
Valkosen sävyjä ei säädetä jollei ole lämmintä ja kylmää valkoista lediä erikseen. RGB yhdistelmällä kunnei synny millään tavalla kelvollista valkoista valoa. Sillä kun tulee vaan kolme monokromaattista piikkiä yhdistettynä siten että näyttää valkoiselta, mutta piikkien väliin jäävät värit on täysin kurallaan. Ja CRI arvo sitä myötä myös huono.
Juuri noin romulampuissa. Sotketaan kapeaa keltaista kylmän valkoiseen lediin saaden todella huonolaatuinen lämmin valkoinen.Tuota toimivaa Osramin rgbw valonauhaa saa säädettyä sekä värin että valkotasapainon osalta. En tiedä miten tuo on sitten hoidettu kun puuttuu toinen (lämmin?) valkoinen LED. Ehkä RGB valoja sekoitetaan jotenkin tuohon valkoiseen jotta saadaan sellaista epäpuhdasta valkoista säädettyä.
Siksi mietin jääkö tuo valkotasapaino kokonaan pois käyttäen muuta kuin alkuperäistä ohjainta. Ilmeisesti siis jäisi.
No pitääkö sen olla älynauha?Henkilölle joka inhoaa kun kämppä on valaistu kokonaan ledinauha tietokonepöydän takalaitaan?, mieluiten suht laadukas mutta halpa. Onkohan tämä edes oikea ketju kysellä?.
Saa olla niin älykäs kuin pystyy muttei välttämätöntä. Saakos noita himmennettyä?.No pitääkö sen olla älynauha?
Mun käsittääkseni ainakin Huen nauhoja saa himmennettyä ja toki RGB valoissa myös väriä vaihdettua.Saa olla niin älykäs kuin pystyy muttei välttämätöntä. Saakos noita himmennettyä?.
Henkilölle joka inhoaa kun kämppä on valaistu kokonaan ledinauha tietokonepöydän takalaitaan?, mieluiten suht laadukas mutta halpa. Onkohan tämä edes oikea ketju kysellä?.
Toi muuttu jo kauan sitten. Ne udemmat muuntajat vinkuu kuin sika tapettaessa. Vanha oli parempi.Ilmeisesti tuo Lightstrip+ on päivitetty matkan varrella, ensimmäisessä kuvassa itselle vanhemman laturi on vasemmalla ja juuri Tokmannilta tulleen laturi oikealla.
Huomiona lähinnä, että tuoreemman virtalähde on hieman suurempi + valonauhan kaapeli on irroitettavissa, arvoiltaan virtalähteet ovat samoja 24V, 830mA ja 20W.
Tuo pienempi on merkitty malliksi 71901A ja suurempi 71901, pienempi myös näyttää paremmalta painettuine teksteineen, suuremmassa vain tarra takana missä tiedot. Eli kumpikohan näistä on oikeasti tuoreempaa erää?
Huen apissa itselle vanhempi näkyy seuraavassa kuvassa ykkösenä ja tuoreempi kakkosena, versionumeroinnissa melko iso ero vaikka malliksi kerrotaan samaa, kumpikin viimeisimmällä versiolla mitä Hue tarjoaa.
Jos käytät valoa vain konetta käyttäessä, niin jokin kotelon modaamiseen käytetty setti:
Corsair Corsair Lighting Node PRO, RGB -valaisuyksikkö, sis. 4 LED-nauhaa, musta - 54,90€
Saa/joutuu ohjelmistolla säätää valoja.
Tai sitten jouluvalosarja jostakin halpakaupasta. Halvimmalla ehkä noin, mutta jos on tarkoitus säätää myös muita valoja, niin sitten harkitsisin ikean/philipsin/yms. älyvalosarjoja. Ikeastakin taisi saada halpoja ledinauhoja, joita on helppo asentaa esim hyllyjen valoiksi kaappeihin. Soveltuu yhtä hyvin myös työpöydän valaistukseen.