Älysormukset

Jos siellä on erikseen EU ja US asiakaspalvelu ja US kysyntä ollut ennakoitua suurempaa?

Noita kommentteja huonosta asiakaspalvelusta löytyy ihan suomalaisiltakin, Facebookin ketjuissa ja tuolla Hesarin kommenteissa tullut itsellä vastaan
 
Olisikohan niin että asiakaspalvelussa on vanhoja kokeneita joiden kanssa asiat sujuvat ja uusia joilla on ongelmia.
 
Olisikohan niin että asiakaspalvelussa on vanhoja kokeneita joiden kanssa asiat sujuvat ja uusia joilla on ongelmia.

Siellä on melko varmasti joku tiketöintijärjestelmä taustalla. Jos kokeneiden tiketit etenee hyvin ja kiinni suurinpiirtein aikataulussa, ja nuorempien tiketit jää roikkumaan niin että niihin ei edes vastata, niin yhä vaan huonommalta koko homma näyttää Ouran kannalta. Vikaa on prosesseissa, seurannassa, sisäisessä ohjeistuksessa tai kaikissa noissa.
 
Siellä on melko varmasti joku tiketöintijärjestelmä taustalla. Jos kokeneiden tiketit etenee hyvin ja kiinni suurinpiirtein aikataulussa, ja nuorempien tiketit jää roikkumaan niin että niihin ei edes vastata, niin yhä vaan huonommalta koko homma näyttää Ouran kannalta. Vikaa on prosesseissa, seurannassa, sisäisessä ohjeistuksessa tai kaikissa noissa.
Turha kai tätä on meidän sen enempää pohtia ja analysoida, voidaan tietysti mutuilla ja heitellä hienoja lauseita kuinka prosessit ei toimi jne jne
 
Turha kai tätä on meidän sen enempää pohtia ja analysoida, voidaan tietysti mutuilla ja heitellä hienoja lauseita kuinka prosessit ei toimi jne jne

Totta, täyttä mutuilua tämä on omalta osaltani. Mutta toisaalta ainakin itseäni kiinnostaa todella paljon että miten firma jolla on periaatteessa ihan hyvä tuote epäonnistuu näin pahasti oikeastaan kaikessa asiakaskokemukseen liittyen. IT-alalla kun itsekin on töissä ja esim. Helpdeskin prosesseja miettinyt aikoinaan niin onhan tämä mielenkiintoinen tapaus.
 
Gen3 sormus ei mulla antanut unituloksia kuin 1/4 öistä. Otin luotettavan Gen2 takaisin käyttöön ja tiketti kohta viikon vanha. Ei vielä vastausta.
 
Gen3 sormus ei mulla antanut unituloksia kuin 1/4 öistä. Otin luotettavan Gen2 takaisin käyttöön ja tiketti kohta viikon vanha. Ei vielä vastausta.
Itsellä kesti 1,5-2 kk sitten gen2:n takuukorvaus-viestien kanssa aina noin yksi viikko, ennen vastausta. Viestithän voi tosiaan kätevästi lähettää sillä Oura-sovelluksella, tosin siellähän ne näkyvät (tuki-välilehti -> kirjeen kuva) myös sähköpostilla lähetetyt viestit. Varmaankin gen2-takuiden + gen3 julkaisun aiheuttamaa ruuhkaa, että kestää tällä hetkellä vielä kauemmin vastailla takuuasioissa.
 
Gen3:en bugasi ja jätti unen/sykkeen mittaamatta illan ja yön ajalta. Jatkoi mittaamista tänään asmusta, kun käytin applikaatiota päällä. Mihin lie perätilaan sormus ajoi itsensä. Ensimmäinen yö miltä gen3:lla en saanut unidataa. Akkua oli aamulla n. 45% jäljellä, joten ei liene mikään akku loppui/virransäästötila kyseessä.
 
Sain lopultakin tuon oman Gen3 sormuksen (koko 9) ja se on ollut nyt 4 yötä sormessa ja jokainen yö sovellus näyttää että olen nukahtanut 2-3 minuutissa?! Oikeasti minulla kestää noin 30-60min yleensä nukahtaa, joskus voi mennä pidempääkin, mutta tuo 3min on ihan vitsi. Onko kellään muulla vastaavaa ongelmaa ja onko mahdollisesti korjaantunut kun sormus on ollut pidempään käytössä? Pyörin myös aika paljon sängyssä eli vaikka liikun ja vaihdan asentoa kun en saa unta niin ouran mielestä nukun.
 
Sain lopultakin tuon oman Gen3 sormuksen (koko 9) ja se on ollut nyt 4 yötä sormessa ja jokainen yö sovellus näyttää että olen nukahtanut 2-3 minuutissa?! Oikeasti minulla kestää noin 30-60min yleensä nukahtaa, joskus voi mennä pidempääkin, mutta tuo 3min on ihan vitsi. Onko kellään muulla vastaavaa ongelmaa ja onko mahdollisesti korjaantunut kun sormus on ollut pidempään käytössä? Pyörin myös aika paljon sängyssä eli vaikka liikun ja vaihdan asentoa kun en saa unta niin ouran mielestä nukun.
En nyt ihan tarkasti / varmasti muista mutta taisi Ouran ohjeissakin olla, että jos on täysin uusi sormus niin menee ~pari viikkoa että tuo sormus oppii tunnistamaan noita eri vaiheita. Voi olla ihan huuhaata, mutta ainakin itsellä (gen2 oli kans käytössä) tuo näyttelee ihan oikealta tuntuvia lukija esim viime yönnä 34 minuuttia mennyt että olen nukahtanut.
 
Itselläni on kyllä aika hyvin unta mitanneet molemmat versio alusta alkaen. Joskus tosin nukahtamisviive reilusti alakanttiin jos olen paikallani ollut ja nukahtanu huonosti.

Eilen 18.30 oli akkua jäljellä 34%, en muistanut illalla enää ladata. Aamulla oli klo 8 enää 16% jäljellä mutta silti oli kaikki tiedot yön ajalta tallentanut. Lataamiseen meni 90min ja nyt 9h käytön jälkeen vielä 96% jäljellä, mutta eiköhän se tuosta ala kovemmalla tahdilla kulumaan. Pitäisi varmaan pari tunnin välein kirjata akun tilanne että saisi kunnon dataa tuosta akunkestosta
 
Laturi tuppaa itsellä alkamaan vilkuttamaan hetken päästä punaista kun laitan sormuksen siihen. Onko muilla samaa tilannetta? Kontaktin se näyttää kuitenkin sormukseen saavan. Jossain vaiheessa vaihtuu väri vihreäksi sitten.
 
Ajattelin kokeilla älysormusta mutta en halua investoida tohon uuteen kolmoseen. Katselin että Torista saa muutamalla kympillä gen2 käytettynä. Mutta mitenkä on, pystynkö normaalisti alkaa käyttää? Eli että se ei oo rekisteröity mitenkää pysyvästi edelliselle? Ja tietääkö joku peräti pystyisikö ostamalla ton gen 2 nyt saamaan pysyvän ilmaisen nettijäsenyyden sinne kun sitten päivittäisi sen gen 3 sormukseen?
 
Ajattelin kokeilla älysormusta mutta en halua investoida tohon uuteen kolmoseen. Katselin että Torista saa muutamalla kympillä gen2 käytettynä. Mutta mitenkä on, pystynkö normaalisti alkaa käyttää? Eli että se ei oo rekisteröity mitenkää pysyvästi edelliselle? Ja tietääkö joku peräti pystyisikö ostamalla ton gen 2 nyt saamaan pysyvän ilmaisen nettijäsenyyden sinne kun sitten päivittäisi sen gen 3 sormukseen?

Pystyy alkaa käyttämään normaalisti. Hard-resetti kannattaa toki laitteelle ensin tehdä, jos edellinen omistaja ei sitä ole tehnyt. Käyttöönoton yhteydessä sormus pyytää tekemään Oura-tilin. Käytetyn sormuksen ostamiseen liittyen, kannattaa akkukestoa ajatellen ostaa mahdollisimman uusi kaikkein halvimman sijasta. Niitäkin markkinoilla lienee reilusti.

Jäsenyys on sidottu alkuperäisen sormuksen ostajan tiliin, joten pelkän raudan mukana se ei siirry. Lisäksi elinikäistä jäsenyyttä ei käsittääkseni marraskuun 29. päivän jälkeen ole myöskään voinut enää saada. Ainoa tapa saada jäsenyys olisi ollut saada omistaja myymään myös tilinsä, mutta laitteen käyttötarkoitus huomioiden se ei ehkä olisi ollut tarkoituksenmukaista, kun mukana olisi tulleet edellisen käyttäjän mittaustiedot.

edit: Tarkastelin tilitietoja, ja ilmeisesti tiliin sidottuja mittaustietoja ei ainakaan itse pysty Ouran pilvestä poistamaan/resetoimaan. Asiakaspalvelu varmastikin pystyisi, mutta suostuvatko, niin sitä en tiedä. Sillä voisi olla mielenkiintoiset vaikutukset käytettyjen sormusten markkinoilla, jos tilitiedot saisi resetoitua, sähköpostin vaihdettua ja näin myytyä tuon elinikäisen jäsenyyden.
 
Viimeksi muokattu:
Pystyy alkaa käyttämään normaalisti. Hard-resetti kannattaa toki laitteelle ensin tehdä, jos edellinen omistaja ei sitä ole tehnyt. Käyttöönoton yhteydessä sormus pyytää tekemään Oura-tilin. Käytetyn sormuksen ostamiseen liittyen, kannattaa akkukestoa ajatellen ostaa mahdollisimman uusi kaikkein halvimman sijasta. Niitäkin markkinoilla lienee reilusti.

Jäsenyys on sidottu alkuperäisen sormuksen ostajan tiliin, joten pelkän raudan mukana se ei siirry. Lisäksi elinikäistä jäsenyyttä ei käsittääkseni marraskuun 29. päivän jälkeen ole myöskään voinut enää saada. Ainoa tapa saada jäsenyys olisi ollut saada omistaja myymään myös tilinsä, mutta laitteen käyttötarkoitus huomioiden se ei ehkä olisi ollut tarkoituksenmukaista, kun mukana olisi tulleet edellisen käyttäjän mittaustiedot.

edit: Tarkastelin tilitietoja, ja ilmeisesti tiliin sidottuja mittaustietoja ei ainakaan itse pysty Ouran pilvestä poistamaan/resetoimaan. Asiakaspalvelu varmastikin pystyisi, mutta suostuvatko, niin sitä en tiedä. Sillä voisi olla mielenkiintoiset vaikutukset käytettyjen sormusten markkinoilla, jos tilitiedot saisi resetoitua, sähköpostin vaihdettua ja näin myytyä tuon elinikäisen jäsenyyden.

kiitos! olis pitäny varmaa toimia marraskuussa, toi lifetime jäsenyys tuntuu melkosen hyvältä edulta.

kuukausimaksu on varmasti firmalle hyvä, mutta esim. garminin sinällään kalliit urheilukellot on aika houkuttelevii sikäli että saa sitten ilmaseks noi nettipalvelut. garminin kello vaan häiritsevän iso nukkuessa, siks Oura houkuttelee.
 
Kaveri meni kyselemään Ouran facebook ryhmästä että mikä mättää kun aspa ei reagoi mihinkään. Vastaukseksi sai bannit :lol:
 
kiitos! olis pitäny varmaa toimia marraskuussa, toi lifetime jäsenyys tuntuu melkosen hyvältä edulta.

kuukausimaksu on varmasti firmalle hyvä, mutta esim. garminin sinällään kalliit urheilukellot on aika houkuttelevii sikäli että saa sitten ilmaseks noi nettipalvelut. garminin kello vaan häiritsevän iso nukkuessa, siks Oura houkuttelee.

Luulisi, että kunhan kysyntä tasaantuu niin tulisi parempia tarjouksia kuin 6kk jäsenyys tarjolle. Tosin 6kk aikana saa melkein kaiken irti sormuksesta mitä irti on saatavissa. Loppu on vain hyvien elintapojen ylläpitoa. Kaikkihan sen tietää, että pitäisi pysyä normaalipainossa, syödä terveellisesti, nukkua hyvin, liikkua tarpeeksi mutta ei liikaa, hoitaa mieltä meditaatio/hengitysharjoituksilla jne. Toki sormuksen data auttaa, kun siitä näkee, jos alkaa lipsumaan esim unihygienian suhteen tai ottaa alkoa. Muistuttaa, että vois tehdä asioita paremminkin.

Pidempiaikaisessa käytössä ainakin mulle HRV on paras ouran tarjoama juttu. Aamulla kuulostelee omaa olotilaa ja sit tsekkaa mitä oura sanoo. Tietää hyvin millon kannattaisi ottaa extra lepopäivä/jakso hrv-trendin pohjalta.
 
Luulisi, että kunhan kysyntä tasaantuu niin tulisi parempia tarjouksia kuin 6kk jäsenyys tarjolle. Tosin 6kk aikana saa melkein kaiken irti sormuksesta mitä irti on saatavissa. Loppu on vain hyvien elintapojen ylläpitoa. Kaikkihan sen tietää, että pitäisi pysyä normaalipainossa, syödä terveellisesti, nukkua hyvin, liikkua tarpeeksi mutta ei liikaa, hoitaa mieltä meditaatio/hengitysharjoituksilla jne. Toki sormuksen data auttaa, kun siitä näkee, jos alkaa lipsumaan esim unihygienian suhteen tai ottaa alkoa. Muistuttaa, että vois tehdä asioita paremminkin.

Pidempiaikaisessa käytössä ainakin mulle HRV on paras ouran tarjoama juttu. Aamulla kuulostelee omaa olotilaa ja sit tsekkaa mitä oura sanoo. Tietää hyvin millon kannattaisi ottaa extra lepopäivä/jakso hrv-trendin pohjalta.

HRV ja keskisyke on itsellä kans pääasialliset seurannan kohteet. Niistä tulee vilkaistua, että jokos sitä kannattaa lähteä reeneihin taas. Toki katselen yöunien mittaakin ja koitan korjata jos lipsuu.
 
Onko teillä oura gen3:en näyttämä syväunimäärä eronnut gen2:en ilmoittamasta? Mulla on syväunta alkanut tulemaan yhtäkkiä aika paljon isompia määriä. Useampana yönä reilu 2h. Mietin, että johtuukohan tuo parantuneesta elämäntilanteesta vai antaako gen3:en vain erilaisia lukemia ulos kuin gen2?

Ihan mutuna niin tuntuu, että nyt akunkesto olisi paljon parempi kuin alussa. En tosin ole mittaillut tieteellisesti niin voi olla akunkestoajatukset vain kuvitelmaa ja harhaa.
 
Viimeksi muokattu:
Onko teillä oura gen3:en näyttämä syväunimäärä eronnut gen2:en ilmoittamasta? Mulla on syväunta alkanut tulemaan yhtäkkiä aika paljon isompia määriä. Useampana yönä reilu 2h. Mietin, että johtuukohan tuo parantuneesta elämäntilanteesta vai antaako gen3:en vain erilaisia lukemia ulos kuin gen2?

Ihan mutuna niin tuntuu, että nyt akunkesto olisi paljon parempi kuin alussa. En tosin ole mittaillut tieteellisesti niin voi olla akunkestoajatukset vain kuvitelmaa ja harjaa.
Mulla ja vaimolla näyttää about ihan samaa kuin ennenkin. Mielenkiinnolla odotan kun ensivuonnahan tuo Gen3 alkaa mittaamaan uudella tavalla unta, että miten sit alkaa eroamaan.

Akunkesto tosiaan muutaman latauksen jälkeen parani useita päiviä. Ensin oli 4-4,5 päivää. Nyt 6-6,5 päivää. Tästä aikaisemmin muistaakseni täälläkin mainitsin.
 
Akun kesto täälläkin gen3 käytännössä 6 pv. Sitten illalla parin tunnin lataus ja taas on täydet. Varmaan menisi se viikkokin mutta sitten olenee kyllä tyhjä. koko 13.

Mutta tuo aktiivisuus / askeleet on kyllä aivan puppua.
 
Onko teillä oura gen3:en näyttämä syväunimäärä eronnut gen2:en ilmoittamasta? Mulla on syväunta alkanut tulemaan yhtäkkiä aika paljon isompia määriä. Useampana yönä reilu 2h. Mietin, että johtuukohan tuo parantuneesta elämäntilanteesta vai antaako gen3:en vain erilaisia lukemia ulos kuin gen2?

Ihan mutuna niin tuntuu, että nyt akunkesto olisi paljon parempi kuin alussa. En tosin ole mittaillut tieteellisesti niin voi olla akunkestoajatukset vain kuvitelmaa ja harhaa.

Täällä on yritys laittaa sensorien epätarkkuudet takuun piikkiin. Erot melko tarkkaan vanhaan on siinä määrin suuria, että ei oikein hyödytä uutta käyttää. Valveilla olo menee useasti kevyestä unesta ja torkkuja tulee sinne tänne niin ikään valveilla. Ja liikkeen tunnistaminen on täyttä arpomista. Aina näitä maanantaikappaleita jonkun kohdalle osuu.
 
Täällä on yritys laittaa sensorien epätarkkuudet takuun piikkiin. Erot melko tarkkaan vanhaan on siinä määrin suuria, että ei oikein hyödytä uutta käyttää. Valveilla olo menee useasti kevyestä unesta ja torkkuja tulee sinne tänne niin ikään valveilla. Ja liikkeen tunnistaminen on täyttä arpomista. Aina näitä maanantaikappaleita jonkun kohdalle osuu.

Olen huomannut samanlaista käyttäytymistä gen3 sormuksella enemmän kuin gen2:lla. Gen3:en illalla helposti tulkitsee tv-sarjan katsomisen nukkumiseksi, gen2:lla tätä tapahtui harvemmin. Kai se on aika vaikea pala pelkästä sykkeestä ja liikkeestä tunnistella oletko unessa vai hereillä, kun löhöilee syke minimissä paikallaan tv-sarjaa katsoen. Onneksi tuon saa korjattua helposti valitsemalla nukkumisajankohdan seuraavana aamuna ja uniscore korjaantuu.

Itse unenajalta mulla ei ole ollut valittamista gen3:en kanssa. Syväunenmäärä vain kasvanut viime aikoina. Todnak. tuo liittyy elämäntilanteen parantumiseen.

Kai se uusi algoritmi keväällä parantaa tilannetta. Jokainen ihminen on yksilö ja algoritmi on vaikea saada toimimaan oikein puutteellisella datalla. Uusi algoritmi käyttää paljon isompaa datamäärää algoritmin opettamiseen/tuunaamiseen. Puutteellinen data siis sitä, että oikeasti tarvisi aivoaallot ja silmienliikeen syke+liike+lämpödatan lisäksi, jos haluaisi supertarkan unenseurannan. Mä otan ouran trendeinä enkä niinkään kiinnostu yksittäisistä mittauspisteistä.

Alla mun dataa syväunesta. Nyt kun on muuttojututkin seläntakana niin tullut noita 2h syväuniöitä. Mielenkiintoista nähdä tuleeko noita enemmänkin vai palaako tilanne normaalimmaksi.

1640957443054.png
 
Ouran talousnumeroita tarjolla

Tilinpäätöksestä käy ilmi, että vuonna 2020 Ouran liikevaihto yli kaksinkertaistui 58 miljoonaan euroon edellisvuoden 27 miljoonasta eurosta.

Ouran liiketulos nousi toissa vuonna 1,9 miljoonaa euroa voitolliseksi, kun se vuonna 2019 oli 1,4 miljoonaa euroa tappiollinen.

Rahoituskulut yli kolminkertaistuivat 1,6 miljoonaan euroon 0,5 miljoonasta eurosta, mutta tulos ennen veroja ylsi 0,3 miljoonaa euroa plussalle edellisvuoden 1,9 miljoonan euron tappion jälkeen


Noiden lukujen pohjalta alkaa selviämään miksi se kuukausimaksu on melko tarpeellinen ouralle. Ei hirveästi tuo kertaluonteinen sormusmyynti näytä tuottavan rahaa. Ei noilla liikevoitoilla edes isommin palkata esim. hyviä koodereita ja tiedeihmisiä suunnittelemaan ja tekemään fiitsöreitä lisää.
 
Viimeksi muokattu:
Ouran talousnumeroita tarjolla

Noiden lukujen pohjalta alkaa selviämään miksi se kuukausimaksu on melko tarpeellinen ouralle. Ei hirveästi tuo kertaluonteinen sormusmyynti näytä tuottavan rahaa. Ei noilla liikevoitoilla edes isommin palkata esim. hyviä koodereita ja tiedeihmisiä suunnittelemaan ja tekemään fiitsöreitä lisää.

Luvut ei varmasti herätä hurraa huutoja investoijien keskuudessa.

 
Eihän niitä palkkoja mistään liikevoitosta makseta. Ja sijoittajat ovat varmaan ihan hyvin tietoisia miltä firman talous näyttää ja mitkä ovat ennusteet kun ovat rahaa sijoittaneet. En nyt ole mikään tämän alan asiantuntijat mutta onhan se hyvä merkki että miinukselta on päästy plussalle jo 2020 ennen tätä kk-maksua ja uutta sormusta.

Toki on mahdollista että isojen sijoittajien suunnalta on tullut painetta parempaan tulokseen ja sen takia toi kk-maksu tuli mukaan.
 
Eihän niitä palkkoja mistään liikevoitosta makseta. Ja sijoittajat ovat varmaan ihan hyvin tietoisia miltä firman talous näyttää ja mitkä ovat ennusteet kun ovat rahaa sijoittaneet. En nyt ole mikään tämän alan asiantuntijat mutta onhan se hyvä merkki että miinukselta on päästy plussalle jo 2020 ennen tätä kk-maksua ja uutta sormusta.

Toki on mahdollista että isojen sijoittajien suunnalta on tullut painetta parempaan tulokseen ja sen takia toi kk-maksu tuli mukaan.
Sijoittajia ei tunnetusti palkat kiinnosta vaan tuotto. Se taas maksetaan voitosta ja myöhemmin yhtiön myyntivoitosta.
 
Sijoittajia ei tunnetusti palkat kiinnosta vaan tuotto. Se taas maksetaan voitosta ja myöhemmin yhtiön myyntivoitosta.

Sitä yritin sanoa että kasvuyrityksen mahdollisuutta palkata uutta henkilökuntaa ei arvioita liikevoiton perusteella. Oura sai keväällä $100M (jos nyt oikein muistan) joten sijoittajilta löytyy luottoa siihen että firma kasvaa ja tuotto sitä myötä
 
Gen 3. akun kesto on kyllä aikalailla tarkalleen se viikko. Aina kuudentena aamuna tulee ilmoitus ladata ennen nukkumaan menoa.
Nopeastihan tuo tuntuu sitten illalla latautuvan.
 
Eka oli silleen vau! oura, kotimainen Finland, premium mutta nyt rupeaa maistumaan kyllä sonnalta tuo Asiakaspalvelu. Otin koko 13 sormuksen joka olikin sitten snadisti liian iso viikon käytön jälkeen.

Mitä luulette kuinka monta kk ouran asiakaspalvelulla menee vastata vaihtopyyntöön tai ylipäätänsä mihinkään viestiin?
 
Gen 3. akun kesto on kyllä aikalailla tarkalleen se viikko. Aina kuudentena aamuna tulee ilmoitus ladata ennen nukkumaan menoa.
Nopeastihan tuo tuntuu sitten illalla latautuvan.
Riippuu koosta, pienemmät ei kestä. Kymppi kestää 4-5 pv.
 
Itse peruutin tilaukseni reilu kuukausi sitten jonka jälkeen vastaukset asiakaspalvelusta loppuivat kokonaan eivätkä ole palauttaneet rahojakaan. Harmittaa että tuote olisi kiinnostava ja olisi kiva tukea Suomalaista yritystä, mutta tämä kokemus on jättänyt niin paskan maun suuhun että en usko että tulee koskaan lähdettyä Ouran matkaan.
 
Eka oli silleen vau! oura, kotimainen Finland, premium mutta nyt rupeaa maistumaan kyllä sonnalta tuo Asiakaspalvelu. Otin koko 13 sormuksen joka olikin sitten snadisti liian iso viikon käytön jälkeen.

Mitä luulette kuinka monta kk ouran asiakaspalvelulla menee vastata vaihtopyyntöön tai ylipäätänsä mihinkään viestiin?

Itsellä roikkuu vaihtopyyntö päivämäärältä 26.11. edelleen vastaamattomana.
 
Kuukausi meni vaihtopyyntöön vastaamisessa ja eilen sain ihme ja kumma uuden kätösiin. Vanha on vielä matkalla Ouralle. En tiedän vaikuttiko uuden nopeaan lähetykseen kaikki valitus ja pyyntö lähettää uusi odottamatta vanhan käsittelyä heillä. Aika lottoa tuntuu olevan.
 
Nyt gen3 myötä ja veljen saatua sormuksen paljon aiemmin innostuin tilaamaan itsekin.
Veljeltä sain sovitussetin ja eilen tilaus ja samalla sit koon ilmoitus.

Eilen tuli ilmoitus sovittusetin lähettämisestä. Kiitos kai? Ei tainnut saada tilattua ilman sitä...
Äsken tuli sitten ilmoitus sormuksen lähetyksestä.

Vähän yllätyin kun näin nopeasti tuli ilmoitukset lähetykestäkin.

Aspa kuulostaa hieman tukossa olevan ja johtuneekohan tuon gen3 suosiosta? Mielenkiinnolla kyllä odotan tämän käyttöä ja varsinkin tuon unen seurantaa. On ollut kokeilussa hieman sitä sun tätä kelloa ja viimeisimpänä Apple Watch series 6 ja en oikein unen seurannasta ole noissa saanut mitään fiksua. Aika paljon ollut nukkumista träkätty vaikka en ole nukkunut...
 
Kuukausi meni vaihtopyyntöön vastaamisessa ja eilen sain ihme ja kumma uuden kätösiin. Vanha on vielä matkalla Ouralle. En tiedän vaikuttiko uuden nopeaan lähetykseen kaikki valitus ja pyyntö lähettää uusi odottamatta vanhan käsittelyä heillä. Aika lottoa tuntuu olevan.


Mihin laitoit valitukset? Tuolla ouran apissa vai onko sinne sähköposti osoitetta tiedossa?
 
Täytyy kompata tuon asiakaspalvelun tiimoilta edellisiä. Miten yritys voikaan tuon tärkeän osa-alueen ryssiä suht totaalisesti. Itselle asiakaspalvelun mykkäkoulu alkoi marraskuun loppupuolella ja jatkuu edelleen. Pakko kyllä myöntää, että omat viestit aspan suuntaan eivät enää tammikuun puolella ole olleet niin rakentavia kuin ehkä soisi :lol:
 
Menisi helposti vielä päivän ? tuskin akkku on eri kokoa eri koon sormuksessa ? Tuohan on niinkuin viidesosa jäljellä.

Akut nimenomaan ovat eri kokoisia, jokuhan tänne ne speksitkin laittoi mistä näkee sen vaihteluvälin.

Tossa 25% kohdalla taitaa alkaa varoittelemaan että lataa ennen iltaa. Jossain ohjeissahan on sanottu että ei välttämättä alle 20% akulla tallenna tai mittaa kaikkea unenaikaista toimintaa, en tosin ole itse testannut miten on.
 
Akut nimenomaan ovat eri kokoisia, jokuhan tänne ne speksitkin laittoi mistä näkee sen vaihteluvälin.

Tossa 25% kohdalla taitaa alkaa varoittelemaan että lataa ennen iltaa. Jossain ohjeissahan on sanottu että ei välttämättä alle 20% akulla tallenna tai mittaa kaikkea unenaikaista toimintaa, en tosin ole itse testannut miten on.
On kyllä erikoista jos akku olisi erikoinen.
 
Akut nimenomaan ovat eri kokoisia, jokuhan tänne ne speksitkin laittoi mistä näkee sen vaihteluvälin.

Tossa 25% kohdalla taitaa alkaa varoittelemaan että lataa ennen iltaa. Jossain ohjeissahan on sanottu että ei välttämättä alle 20% akulla tallenna tai mittaa kaikkea unenaikaista toimintaa, en tosin ole itse testannut miten on.

Jep, akut tosiaan eri kokoisia. Ja ei tosiaan mittaa yöllä, jos akun varaustaso ei ole vähintään 25% nukkumaanmennessä: https://support.ouraring.com/hc/en-us/articles/360046218953-Charging-Your-Ring-Best-Practices
 
Tuli sittenkin tilattua Gen3 marraskuussa Gen2 tilalle. Sizing kitillä kesti kolme viikkoa saapua ja päätin tiputtaa sormuksen koon 11 -> 10. Laitoin sormuksen tilaukseen ennen joulua ja tilausvahvistuksessa arvioitiin 2 - 3 viikon toimitusaikaa. Yllättäen sormus tulikin viikossa (vissiin kokoja 10 oli tarjolla) mutta lomamatkojen takia sain sen haettua vasta viikko sitten.

Olen tyytyväinen uuteen kokoon vaikka parina aamuna on ollut hankaluuksia saada sormus sormesta ilman saippuaa. Akku kesti ensimmäisestä täydestä latauksesta viisi päivää (ma - la). Sormus on toiminut hyvin vaikka alkuun vaikutti, että unen tulokset ovat melko optimistisia (yli 90 joka yö) mutta tuloksissa on ollut nyt vaihtelua. Varmaan on vain keho palautunut reissusta kun ei lomalla matkustelu ole aina aivan rentouttavaa:hmm: Ainut huono puoli on, että lataustelakan ledi ei toimi mutta telakka kuitenkin lataa normaalisti. Pitää varmaan laittaa supporttiin viestiä tuosta mutta saa nähdä milloin vastaavat.

Kun avaatte Oura-sovelluksesta "Oma Oura-sormus" näkymän (painaa sitä akun varaustasoa esittäviä ympyröitä oikeasta ylänurkasta) niin onko muille tullut siinä näkyviin "Jotain meni pieleen"-popuppia? Nyt on tuota näkynyt Gen3 kanssa mutta taisi myös näkyä Gen2 jonkin aikaa vuoden loppupuolella. Varmaan voisi kokeilla asentaa sovelluksen uusiksi.

edit: Redditin perusteella vaikuttas olevan joku bugi, johon tulee toivottavasti joskus korjaus
 
Sain vaimolta "perintönä" Gen2-sormuksen. Olen nyt testaillut sitä Android-puhelimen kanssa parin viikon ajan. Nyt on jo monta kertaa käynyt niin että akku on loppunut yöllä vaikka illalla näyttäisi noin 40% latausta. Näyttäisi siltä että akku kestää vain kahden yön mittauksen. Onkohan akku viallinen kun noin yhtäkkiä lopahtaa?
 
Sain vaimolta "perintönä" Gen2-sormuksen. Olen nyt testaillut sitä Android-puhelimen kanssa parin viikon ajan. Nyt on jo monta kertaa käynyt niin että akku on loppunut yöllä vaikka illalla näyttäisi noin 40% latausta. Näyttäisi siltä että akku kestää vain kahden yön mittauksen. Onkohan akku viallinen kun noin yhtäkkiä lopahtaa?
Oma Gen2 alkoi käyttäytyä noin reilun vuoden käytön jälkeen. Takuusta sai uuden.
 
Sain vaimolta "perintönä" Gen2-sormuksen. Olen nyt testaillut sitä Android-puhelimen kanssa parin viikon ajan. Nyt on jo monta kertaa käynyt niin että akku on loppunut yöllä vaikka illalla näyttäisi noin 40% latausta. Näyttäisi siltä että akku kestää vain kahden yön mittauksen. Onkohan akku viallinen kun noin yhtäkkiä lopahtaa?
Tässähän kävi onnellisesti, Ouralta tulee uusi Gen3-sormus sekä elinikäinen lifetime-jäsenyys takuuseen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 375
Viestejä
4 554 787
Jäsenet
74 960
Uusin jäsen
kaitamoinen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom