Jos siellä on erikseen EU ja US asiakaspalvelu ja US kysyntä ollut ennakoitua suurempaa?
Noita kommentteja huonosta asiakaspalvelusta löytyy ihan suomalaisiltakin, Facebookin ketjuissa ja tuolla Hesarin kommenteissa tullut itsellä vastaan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos siellä on erikseen EU ja US asiakaspalvelu ja US kysyntä ollut ennakoitua suurempaa?
Olisikohan niin että asiakaspalvelussa on vanhoja kokeneita joiden kanssa asiat sujuvat ja uusia joilla on ongelmia.
Turha kai tätä on meidän sen enempää pohtia ja analysoida, voidaan tietysti mutuilla ja heitellä hienoja lauseita kuinka prosessit ei toimi jne jneSiellä on melko varmasti joku tiketöintijärjestelmä taustalla. Jos kokeneiden tiketit etenee hyvin ja kiinni suurinpiirtein aikataulussa, ja nuorempien tiketit jää roikkumaan niin että niihin ei edes vastata, niin yhä vaan huonommalta koko homma näyttää Ouran kannalta. Vikaa on prosesseissa, seurannassa, sisäisessä ohjeistuksessa tai kaikissa noissa.
Turha kai tätä on meidän sen enempää pohtia ja analysoida, voidaan tietysti mutuilla ja heitellä hienoja lauseita kuinka prosessit ei toimi jne jne
Itsellä kesti 1,5-2 kk sitten gen2:n takuukorvaus-viestien kanssa aina noin yksi viikko, ennen vastausta. Viestithän voi tosiaan kätevästi lähettää sillä Oura-sovelluksella, tosin siellähän ne näkyvät (tuki-välilehti -> kirjeen kuva) myös sähköpostilla lähetetyt viestit. Varmaankin gen2-takuiden + gen3 julkaisun aiheuttamaa ruuhkaa, että kestää tällä hetkellä vielä kauemmin vastailla takuuasioissa.Gen3 sormus ei mulla antanut unituloksia kuin 1/4 öistä. Otin luotettavan Gen2 takaisin käyttöön ja tiketti kohta viikon vanha. Ei vielä vastausta.
En nyt ihan tarkasti / varmasti muista mutta taisi Ouran ohjeissakin olla, että jos on täysin uusi sormus niin menee ~pari viikkoa että tuo sormus oppii tunnistamaan noita eri vaiheita. Voi olla ihan huuhaata, mutta ainakin itsellä (gen2 oli kans käytössä) tuo näyttelee ihan oikealta tuntuvia lukija esim viime yönnä 34 minuuttia mennyt että olen nukahtanut.Sain lopultakin tuon oman Gen3 sormuksen (koko 9) ja se on ollut nyt 4 yötä sormessa ja jokainen yö sovellus näyttää että olen nukahtanut 2-3 minuutissa?! Oikeasti minulla kestää noin 30-60min yleensä nukahtaa, joskus voi mennä pidempääkin, mutta tuo 3min on ihan vitsi. Onko kellään muulla vastaavaa ongelmaa ja onko mahdollisesti korjaantunut kun sormus on ollut pidempään käytössä? Pyörin myös aika paljon sängyssä eli vaikka liikun ja vaihdan asentoa kun en saa unta niin ouran mielestä nukun.
Ajattelin kokeilla älysormusta mutta en halua investoida tohon uuteen kolmoseen. Katselin että Torista saa muutamalla kympillä gen2 käytettynä. Mutta mitenkä on, pystynkö normaalisti alkaa käyttää? Eli että se ei oo rekisteröity mitenkää pysyvästi edelliselle? Ja tietääkö joku peräti pystyisikö ostamalla ton gen 2 nyt saamaan pysyvän ilmaisen nettijäsenyyden sinne kun sitten päivittäisi sen gen 3 sormukseen?
Pystyy alkaa käyttämään normaalisti. Hard-resetti kannattaa toki laitteelle ensin tehdä, jos edellinen omistaja ei sitä ole tehnyt. Käyttöönoton yhteydessä sormus pyytää tekemään Oura-tilin. Käytetyn sormuksen ostamiseen liittyen, kannattaa akkukestoa ajatellen ostaa mahdollisimman uusi kaikkein halvimman sijasta. Niitäkin markkinoilla lienee reilusti.
Jäsenyys on sidottu alkuperäisen sormuksen ostajan tiliin, joten pelkän raudan mukana se ei siirry. Lisäksi elinikäistä jäsenyyttä ei käsittääkseni marraskuun 29. päivän jälkeen ole myöskään voinut enää saada. Ainoa tapa saada jäsenyys olisi ollut saada omistaja myymään myös tilinsä, mutta laitteen käyttötarkoitus huomioiden se ei ehkä olisi ollut tarkoituksenmukaista, kun mukana olisi tulleet edellisen käyttäjän mittaustiedot.
edit: Tarkastelin tilitietoja, ja ilmeisesti tiliin sidottuja mittaustietoja ei ainakaan itse pysty Ouran pilvestä poistamaan/resetoimaan. Asiakaspalvelu varmastikin pystyisi, mutta suostuvatko, niin sitä en tiedä. Sillä voisi olla mielenkiintoiset vaikutukset käytettyjen sormusten markkinoilla, jos tilitiedot saisi resetoitua, sähköpostin vaihdettua ja näin myytyä tuon elinikäisen jäsenyyden.
kiitos! olis pitäny varmaa toimia marraskuussa, toi lifetime jäsenyys tuntuu melkosen hyvältä edulta.
kuukausimaksu on varmasti firmalle hyvä, mutta esim. garminin sinällään kalliit urheilukellot on aika houkuttelevii sikäli että saa sitten ilmaseks noi nettipalvelut. garminin kello vaan häiritsevän iso nukkuessa, siks Oura houkuttelee.
Luulisi, että kunhan kysyntä tasaantuu niin tulisi parempia tarjouksia kuin 6kk jäsenyys tarjolle. Tosin 6kk aikana saa melkein kaiken irti sormuksesta mitä irti on saatavissa. Loppu on vain hyvien elintapojen ylläpitoa. Kaikkihan sen tietää, että pitäisi pysyä normaalipainossa, syödä terveellisesti, nukkua hyvin, liikkua tarpeeksi mutta ei liikaa, hoitaa mieltä meditaatio/hengitysharjoituksilla jne. Toki sormuksen data auttaa, kun siitä näkee, jos alkaa lipsumaan esim unihygienian suhteen tai ottaa alkoa. Muistuttaa, että vois tehdä asioita paremminkin.
Pidempiaikaisessa käytössä ainakin mulle HRV on paras ouran tarjoama juttu. Aamulla kuulostelee omaa olotilaa ja sit tsekkaa mitä oura sanoo. Tietää hyvin millon kannattaisi ottaa extra lepopäivä/jakso hrv-trendin pohjalta.
Mulla ja vaimolla näyttää about ihan samaa kuin ennenkin. Mielenkiinnolla odotan kun ensivuonnahan tuo Gen3 alkaa mittaamaan uudella tavalla unta, että miten sit alkaa eroamaan.Onko teillä oura gen3:en näyttämä syväunimäärä eronnut gen2:en ilmoittamasta? Mulla on syväunta alkanut tulemaan yhtäkkiä aika paljon isompia määriä. Useampana yönä reilu 2h. Mietin, että johtuukohan tuo parantuneesta elämäntilanteesta vai antaako gen3:en vain erilaisia lukemia ulos kuin gen2?
Ihan mutuna niin tuntuu, että nyt akunkesto olisi paljon parempi kuin alussa. En tosin ole mittaillut tieteellisesti niin voi olla akunkestoajatukset vain kuvitelmaa ja harjaa.
Onko teillä oura gen3:en näyttämä syväunimäärä eronnut gen2:en ilmoittamasta? Mulla on syväunta alkanut tulemaan yhtäkkiä aika paljon isompia määriä. Useampana yönä reilu 2h. Mietin, että johtuukohan tuo parantuneesta elämäntilanteesta vai antaako gen3:en vain erilaisia lukemia ulos kuin gen2?
Ihan mutuna niin tuntuu, että nyt akunkesto olisi paljon parempi kuin alussa. En tosin ole mittaillut tieteellisesti niin voi olla akunkestoajatukset vain kuvitelmaa ja harhaa.
Täällä on yritys laittaa sensorien epätarkkuudet takuun piikkiin. Erot melko tarkkaan vanhaan on siinä määrin suuria, että ei oikein hyödytä uutta käyttää. Valveilla olo menee useasti kevyestä unesta ja torkkuja tulee sinne tänne niin ikään valveilla. Ja liikkeen tunnistaminen on täyttä arpomista. Aina näitä maanantaikappaleita jonkun kohdalle osuu.
Tilinpäätöksestä käy ilmi, että vuonna 2020 Ouran liikevaihto yli kaksinkertaistui 58 miljoonaan euroon edellisvuoden 27 miljoonasta eurosta.
Ouran liiketulos nousi toissa vuonna 1,9 miljoonaa euroa voitolliseksi, kun se vuonna 2019 oli 1,4 miljoonaa euroa tappiollinen.
Rahoituskulut yli kolminkertaistuivat 1,6 miljoonaan euroon 0,5 miljoonasta eurosta, mutta tulos ennen veroja ylsi 0,3 miljoonaa euroa plussalle edellisvuoden 1,9 miljoonan euron tappion jälkeen
Ouran talousnumeroita tarjolla
Noiden lukujen pohjalta alkaa selviämään miksi se kuukausimaksu on melko tarpeellinen ouralle. Ei hirveästi tuo kertaluonteinen sormusmyynti näytä tuottavan rahaa. Ei noilla liikevoitoilla edes isommin palkata esim. hyviä koodereita ja tiedeihmisiä suunnittelemaan ja tekemään fiitsöreitä lisää.
Sijoittajia ei tunnetusti palkat kiinnosta vaan tuotto. Se taas maksetaan voitosta ja myöhemmin yhtiön myyntivoitosta.Eihän niitä palkkoja mistään liikevoitosta makseta. Ja sijoittajat ovat varmaan ihan hyvin tietoisia miltä firman talous näyttää ja mitkä ovat ennusteet kun ovat rahaa sijoittaneet. En nyt ole mikään tämän alan asiantuntijat mutta onhan se hyvä merkki että miinukselta on päästy plussalle jo 2020 ennen tätä kk-maksua ja uutta sormusta.
Toki on mahdollista että isojen sijoittajien suunnalta on tullut painetta parempaan tulokseen ja sen takia toi kk-maksu tuli mukaan.
Sijoittajia ei tunnetusti palkat kiinnosta vaan tuotto. Se taas maksetaan voitosta ja myöhemmin yhtiön myyntivoitosta.
Riippuu koosta, pienemmät ei kestä. Kymppi kestää 4-5 pv.Gen 3. akun kesto on kyllä aikalailla tarkalleen se viikko. Aina kuudentena aamuna tulee ilmoitus ladata ennen nukkumaan menoa.
Nopeastihan tuo tuntuu sitten illalla latautuvan.
6 viikkoa odotettu täällä. Jenkeillehän on joku oma "returns portal", liekö tekeillä joku vastaava tännekin.Mitä luulette kuinka monta kk ouran asiakaspalvelulla menee vastata vaihtopyyntöön tai ylipäätänsä mihinkään viestiin?
Eka oli silleen vau! oura, kotimainen Finland, premium mutta nyt rupeaa maistumaan kyllä sonnalta tuo Asiakaspalvelu. Otin koko 13 sormuksen joka olikin sitten snadisti liian iso viikon käytön jälkeen.
Mitä luulette kuinka monta kk ouran asiakaspalvelulla menee vastata vaihtopyyntöön tai ylipäätänsä mihinkään viestiin?
Riippuu koosta, pienemmät ei kestä. Kymppi kestää 4-5 pv.
Kuukausi meni vaihtopyyntöön vastaamisessa ja eilen sain ihme ja kumma uuden kätösiin. Vanha on vielä matkalla Ouralle. En tiedän vaikuttiko uuden nopeaan lähetykseen kaikki valitus ja pyyntö lähettää uusi odottamatta vanhan käsittelyä heillä. Aika lottoa tuntuu olevan.
Menisi helposti vielä päivän ? tuskin akkku on eri kokoa eri koon sormuksessa ? Tuohan on niinkuin viidesosa jäljellä.Mulla kymppi kestää aika tarkalleen 5 päivää, 100% -> 20%
Menisi helposti vielä päivän ? tuskin akkku on eri kokoa eri koon sormuksessa ? Tuohan on niinkuin viidesosa jäljellä.
On kyllä erikoista jos akku olisi erikoinen.Akut nimenomaan ovat eri kokoisia, jokuhan tänne ne speksitkin laittoi mistä näkee sen vaihteluvälin.
Tossa 25% kohdalla taitaa alkaa varoittelemaan että lataa ennen iltaa. Jossain ohjeissahan on sanottu että ei välttämättä alle 20% akulla tallenna tai mittaa kaikkea unenaikaista toimintaa, en tosin ole itse testannut miten on.
Erikoinen akku olisi kieltämättä erikoinen.On kyllä erikoista jos akku olisi erikoinen.
Menisi helposti vielä päivän ? tuskin akkku on eri kokoa eri koon sormuksessa ? Tuohan on niinkuin viidesosa jäljellä.
Akut nimenomaan ovat eri kokoisia, jokuhan tänne ne speksitkin laittoi mistä näkee sen vaihteluvälin.
Tossa 25% kohdalla taitaa alkaa varoittelemaan että lataa ennen iltaa. Jossain ohjeissahan on sanottu että ei välttämättä alle 20% akulla tallenna tai mittaa kaikkea unenaikaista toimintaa, en tosin ole itse testannut miten on.
Oma Gen2 alkoi käyttäytyä noin reilun vuoden käytön jälkeen. Takuusta sai uuden.Sain vaimolta "perintönä" Gen2-sormuksen. Olen nyt testaillut sitä Android-puhelimen kanssa parin viikon ajan. Nyt on jo monta kertaa käynyt niin että akku on loppunut yöllä vaikka illalla näyttäisi noin 40% latausta. Näyttäisi siltä että akku kestää vain kahden yön mittauksen. Onkohan akku viallinen kun noin yhtäkkiä lopahtaa?
Ok, hyvä tietää. Laitoin supportiin tikettiä.Oma Gen2 alkoi käyttäytyä noin reilun vuoden käytön jälkeen. Takuusta sai uuden.
Tässähän kävi onnellisesti, Ouralta tulee uusi Gen3-sormus sekä elinikäinen lifetime-jäsenyys takuuseen.Sain vaimolta "perintönä" Gen2-sormuksen. Olen nyt testaillut sitä Android-puhelimen kanssa parin viikon ajan. Nyt on jo monta kertaa käynyt niin että akku on loppunut yöllä vaikka illalla näyttäisi noin 40% latausta. Näyttäisi siltä että akku kestää vain kahden yön mittauksen. Onkohan akku viallinen kun noin yhtäkkiä lopahtaa?