Älysormukset

Mistäs tällainen tieto on peräisin?
Jossakin gen2 sormuksen myyntipakkauksen papereissa luki että akun koko 16-23 mAh. (luvut heitetty hatusta ja voi olla väärin)
Mutta itse päättelin että sormuksen koko määrittäisi akun koon. Voihan nuo erot tietysti johtua vaikka gen2 sormusten erimuotoisista malleistakin, jos vaikka timanttiversio upotuksineen syö enemmän sormuksen sisätilasta kuin muut mallit.

tl;dr: kahlaa gen2 sormuksen paperit läpi niin tiedät enemmän kuin minä
 
Ihan mielenkiinnosta niin onko kukaan testannut kahdella sormuksella(molempien käsien sormessa yksi) ja kahdella älyrannekkeella samaan aikaan ihan vaan että näkyisi mittauserot ja näyttäisi aika rokkitähdeltä?
 
Mistäs tällainen tieto on peräisin?

Esimerkiksi täältä: https://support.ouraring.com/hc/fi/articles/360025428394-Tuotteen-turvallisuus-ja-käyttö. Taitavat olla samat opastukset jotka tulevat sormuksen mukana ohjekirjassa.
Akku: litiumpolymeeriakku (15 mAh (US6) – 22 mAh (US13)), ei vaihdettavissa

@naatti n veikkaukset eivät siis kauheasti ohi menneet. Isompaan sormukseen mahtuu luonnollisesti isompi akku - tuskin yllättänee ketään.
 
Esimerkiksi täältä: https://support.ouraring.com/hc/fi/articles/360025428394-Tuotteen-turvallisuus-ja-käyttö. Taitavat olla samat opastukset jotka tulevat sormuksen mukana ohjekirjassa.


@naatti n veikkaukset eivät siis kauheasti ohi menneet. Isompaan sormukseen mahtuu luonnollisesti isompi akku - tuskin yllättänee ketään.

Se ei yllätä että mahtuu. Mutta se yllättää että oikeasti laitetaan, koska se lähtökohtaisesti lisää valmistuskustannuksia kun pidetään useampaa eri versiota komponenteista eikä tehdä kaikkia samalla.

Mutta hyvä tietää tämäkin, ei ollut aiemmin osunut silmään missään tällainen tieto.
 
Ihan mielenkiinnosta niin onko kukaan testannut kahdella sormuksella(molempien käsien sormessa yksi) ja kahdella älyrannekkeella samaan aikaan ihan vaan että näkyisi mittauserot ja näyttäisi aika rokkitähdeltä?

Mulle on tulossa whoop 4.0 ranneke. Mitä olen lukenut niin oura ja whoop antaa ainakin hrv:lle yönajalta aikalailla saman numeron. Whoop on enemmän liikuntaan suunnattu kuin oura. Mielenkiinnosta haluan kokeilla kahdella eri laitteella joiden käyttötarkoitus on hieman eri.
 
Se ei yllätä että mahtuu. Mutta se yllättää että oikeasti laitetaan, koska se lähtökohtaisesti lisää valmistuskustannuksia kun pidetään useampaa eri versiota komponenteista eikä tehdä kaikkia samalla.
Näinhän se kyllä on. Luulen että juuri tästä syystä sitten kokovalikoimasta puuttuvat esimerkiksi ne puolikkaat koot, joita monet varmasti kaipailisivat.
 
4 päivää sai 10 koon gen3 akulla puristettua, vaikka uutta on vain tuo päiväaikainen sykemittaus gen2 verrattuna. Voi vain kuvitella mitä tapahtuu siinä vaiheessa kun muut uudet ominaisuudet otetaan käyttöön. Mutta joo... eihän tätä olisi tullut hommattua jos tuo päivitystarjous ei olisi ollut aikarajoitettu. Niitä harvoja asioita, joista jäi pienoinen ostajan katumus. Saa nähdä mihin suuntaan se kehittyy.
 
4 päivää sai 10 koon gen3 akulla puristettua, vaikka uutta on vain tuo päiväaikainen sykemittaus gen2 verrattuna. Voi vain kuvitella mitä tapahtuu siinä vaiheessa kun muut uudet ominaisuudet otetaan käyttöön. Mutta joo... eihän tätä olisi tullut hommattua jos tuo päivitystarjous ei olisi ollut aikarajoitettu. Niitä harvoja asioita, joista jäi pienoinen ostajan katumus. Saa nähdä mihin suuntaan se kehittyy.
Ihan hyvä pointti. Jos ja kun kaikki ominaisuudet ovat käytössä, niin voihan se melko paljon vaikuttaa akun kestoon. Mistä sitä tietää jos Ouralla juurikin hiotaan koodia gen3:n suhteen toimimaan siten, etteivät uudet ominaisuudet liiaksi laskisi akun kestoa.
 
4 päivää sai 10 koon gen3 akulla puristettua, vaikka uutta on vain tuo päiväaikainen sykemittaus gen2 verrattuna. Voi vain kuvitella mitä tapahtuu siinä vaiheessa kun muut uudet ominaisuudet otetaan käyttöön. Mutta joo... eihän tätä olisi tullut hommattua jos tuo päivitystarjous ei olisi ollut aikarajoitettu. Niitä harvoja asioita, joista jäi pienoinen ostajan katumus. Saa nähdä mihin suuntaan se kehittyy.
Ei mullakaan kestäny millään ensin kuin neljä päivää, mutta nyt meni jo yli 6 päivää. Eli akunkesto parani selvästi.
 
4 päivää sai 10 koon gen3 akulla puristettua, vaikka uutta on vain tuo päiväaikainen sykemittaus gen2 verrattuna. Voi vain kuvitella mitä tapahtuu siinä vaiheessa kun muut uudet ominaisuudet otetaan käyttöön. Mutta joo... eihän tätä olisi tullut hommattua jos tuo päivitystarjous ei olisi ollut aikarajoitettu. Niitä harvoja asioita, joista jäi pienoinen ostajan katumus. Saa nähdä mihin suuntaan se kehittyy.
Oliko se varmasti täyteen ladattu? Se ei tule akku täynnä eikä edes lataudu täyteen vaikka sen jättäisi laturiin yöksi ellei sitä yhdistä puhelimeen ensin. Tai siis ainakin omani tuli ns varastointitilassa jossa akku ei lataudu yli 75%.
 
3 vrk akun kulutus n. 40%

Jos samalla käyrällä menee niin 6 vrk pitäisi olla ihan tavoitettavissa.
 
Jutun perusteella firman omistajatkin ovat sitä mieltä että uuden sormuksen lanseeraus ja bisnesmalli ei mennyt ihan putkeen, ja hommasta vastuullinen saa lähteä.
Harpreet on itsekin sijoittajana Ourassa.
 
Harpreet on itsekin sijoittajana Ourassa.

Totta, ja olihan tuo uutisessakin mainittu että alunperin tuli mukaan sijoittajana. Muuta syytä en vaan keksinyt tälle, ellei sitten aikaisemmin ole sovittu että uusi sormus markkinoille ja sitten vaihdetaan tj:tä. Tavallaan projekti maaliin ennen poistumista.

Tai eihän tätä ole etukäteen sovittu jos nyt vasta aletaan etsimään uutta tj:tä.
 
Tämä linkki pyöri Redditissä jo pari päivää sitten Gratitude and Next Chapter - The Pulse Blog

Mielestäni aika varma merkki siitä ettei julkaisu mennyt nappiin ja hallituksella ei ole uskoa että TJ pystyisi muuttamaan suuntaa. Oli syynä mikä tahansa niin tämä ei ole hyvä merkki erottaa toimitusjohtajaa ilman että lopullista seuraajaa on valittu.
 
Tämä linkki pyöri Redditissä jo pari päivää sitten Gratitude and Next Chapter - The Pulse Blog

Mielestäni aika varma merkki siitä ettei julkaisu mennyt nappiin ja hallituksella ei ole uskoa että TJ pystyisi muuttamaan suuntaa. Oli syynä mikä tahansa niin tämä ei ole hyvä merkki erottaa toimitusjohtajaa ilman että lopullista seuraajaa on valittu.

On se siinä mielessä hyvä merkki että ovat itsekin huomanneet ettei mennyt putkeen ja yrittävät nyt kääntää suuntaa parempaan, sen sijaan että jatkaisivat entiseen malliin ja vakuuttelisivat itselleen ja asiakkaille että kaikki on kunnossa.
 
Oliko se varmasti täyteen ladattu? Se ei tule akku täynnä eikä edes lataudu täyteen vaikka sen jättäisi laturiin yöksi ellei sitä yhdistä puhelimeen ensin. Tai siis ainakin omani tuli ns varastointitilassa jossa akku ei lataudu yli 75%.

Sovelluksen kautta ilmoitus tuli, että se on täyteen ladattu, eli kaipa se oli.

Tuo unientulkinta on kyllä melko ylioptimistinen vanhaan verrattuna, pisteet ovat kuin eri pelissä siitä lähtien kun otin sen käyttöön. Ei käytännössä havaitse ollenkaan yöaikaista liikehdintää, jos nyt ei mistään maratonunissakävelystä ole kyse, eivätkä muutkaan osatekijät oikein osu kohdalleen. Liekö sitten näitä yksilökohtaisia eroja, joista edellisessäkin sukupolvessa on raportoitu. Mutta eihän tuolla oikein mitään tee sen tärkeimmän mittarin ollessa pielessä jonka mukaan kaikki mitataan. Onneksi vanha on vielä tallella.
 
Sovelluksen kautta ilmoitus tuli, että se on täyteen ladattu, eli kaipa se oli.

Tuo unientulkinta on kyllä melko ylioptimistinen vanhaan verrattuna, pisteet ovat kuin eri pelissä siitä lähtien kun otin sen käyttöön. Ei käytännössä havaitse ollenkaan yöaikaista liikehdintää, jos nyt ei mistään maratonunissakävelystä ole kyse, eivätkä muutkaan osatekijät oikein osu kohdalleen. Liekö sitten näitä yksilökohtaisia eroja, joista edellisessäkin sukupolvessa on raportoitu. Mutta eihän tuolla oikein mitään tee sen tärkeimmän mittarin ollessa pielessä jonka mukaan kaikki mitataan. Onneksi vanha on vielä tallella.
Kyllähän sen sitten luulisi olleen täynnä, se akunsäästötila menee pois päältä kun liittää sormuksen puhelimeen.
 
Sovelluksen kautta ilmoitus tuli, että se on täyteen ladattu, eli kaipa se oli.

Tuo unientulkinta on kyllä melko ylioptimistinen vanhaan verrattuna, pisteet ovat kuin eri pelissä siitä lähtien kun otin sen käyttöön. Ei käytännössä havaitse ollenkaan yöaikaista liikehdintää, jos nyt ei mistään maratonunissakävelystä ole kyse, eivätkä muutkaan osatekijät oikein osu kohdalleen. Liekö sitten näitä yksilökohtaisia eroja, joista edellisessäkin sukupolvessa on raportoitu. Mutta eihän tuolla oikein mitään tee sen tärkeimmän mittarin ollessa pielessä jonka mukaan kaikki mitataan. Onneksi vanha on vielä tallella.

Itsellä taas täysin päinvastoin, sormus ja lukemat on täysin vastaavat kuin 2gen, joten tuntuukin vähän "turhalta" päivitykseltä tällä hetkellä. Noh päivitin vaan tulevaisuuden päivitysten varaan ja sen takia, kun kiristivät tuolla kk-maksuttomuudella. Vähän nihkeä politiikka, mutta minkäs teet. Toivottavasti softat pian kypsyvät ja pääsee käyttämään uusiakin ominaisuuksia.
 
Nyt on tiistaista lähtien ollut oma Gen3 sormessa ja akkukesto vaikuttaisi varsin hyvältä, eli aika samaa tasoa kuin aikaisemman G2 sormuksen kanssa.

Tiistaina aamupäivästä laitoin sormuksen sormeen 100% latauksella ja nyt lauantai aamuna näyttää että 47% vielä jäljellä. Eli varmaan maanantaina joutunee laittamaan laturiin.
 
Jos uusi CEO sais ouran softakehityksen laitettua kuosiin. Tuntuu jotenkin ihmeelliseltä näin ulkoapäin katsottuna miten android/ios applikaatiot eivät pysy synkassa. Toinen pointti tietty se, että miten paljon uusia fiitsöreitä on roadmapissa, mutta käyttäjänä joutuu odottelemaan. Liekö ne softaongelmat sitten budjetti, osaamis vai joku liian monimutkainen alihankintakuvio kehissä juurisyistä johtuvia?

Pisteet ouralle sormusten toimittamisesta. Mulla on julkaisupäivänä tilattu whoop4.0, joka ehkä tulee joulukuun lopussa. Ehkä,...
 
Oliko tuolla nyt paljon vaikutusta mittaukseen, jos pitää sormusta (oikeakätisenä) oikeassa kädessä?

Ei voi vaikuttaa tai tuote olisi ihan täyttä sekundaa.

Ja tuossa hämää se, että akkua huudetaan lataamaan 25% kohdalla ja 20% kohdalla lakkaa unen seuranta.

Aika kovia lukuja. Minusta tuo ilmoitettu akkukesto (7 päivää) pitäisi laskea nimenomaan tuohon 20%, koska sen jälkeenhän sormus on käyttökelvoton mikäli unenseuranta lakkaa. Mikä tuohon voi olla syynä jos se siis todella lakkaa 20% kohdalla? Eikö voisi seurata unta siihen asti kunnes akku loppuu? Esim automaattinen tietojen synkronointi 1% kohdalla ja nollassa virta pois.

Mielestäni aika varma merkki siitä ettei julkaisu mennyt nappiin ja hallituksella ei ole uskoa että TJ pystyisi muuttamaan suuntaa. Oli syynä mikä tahansa niin tämä ei ole hyvä merkki erottaa toimitusjohtajaa ilman että lopullista seuraajaa on valittu.

Jos uusi CEO sais ouran softakehityksen laitettua kuosiin. Tuntuu jotenkin ihmeelliseltä näin ulkoapäin katsottuna miten android/ios applikaatiot eivät pysy synkassa. Toinen pointti tietty se, että miten paljon uusia fiitsöreitä on roadmapissa, mutta käyttäjänä joutuu odottelemaan. Liekö ne softaongelmat sitten budjetti, osaamis vai joku liian monimutkainen alihankintakuvio kehissä juurisyistä johtuvia?

Tästä koko Gen3-touhusta oli todella huonot fibat alusta lähtien. Käytännössähän nuo on potkut ja se ei todellakaan kuulosta hyvältä lähitulevaisuuden kannalta. Firma kasvaa älytöntä tahtia ja siitä huolimatta kävi näin, joten on helppoa uskoa jotain olevan pahasti pielessä. Pitemmällä tähtäimellä vaikuttaa hienolta, että uskalletaan tehdä tällainen liikku. Toivottavasti tämän myötä saadaan asioita kuntoon.

Toivottavasti tuolla elinikäisellä ilmaisella kk-maksulla saadaan oikeasti jotain rahan arvoista ja sormuksen uusista ominaisuuksistakin päästäisiin nauttimaan jossain vaiheessa. Luottoa ei kauheasti ole, mutta näillä nyt mennään.
 
Toivottavasti Oura ei siirry koskaan kännykkämarkkinoille. Lähettäisivät tilauksen yhteydessä pelkän piirilevyn ja kolvin. Seuraavana vuonna aletaan sitten toimittelemaan muita osia. Parin vuoden päästä kun takuu on mennyt jo umpeen niin Oura alkaa kehittelemään käyttöjärjestelmää.
 
Toivottavasti Oura ei siirry koskaan kännykkämarkkinoille. Lähettäisivät tilauksen yhteydessä pelkän piirilevyn ja kolvin. Seuraavana vuonna aletaan sitten toimittelemaan muita osia. Parin vuoden päästä kun takuu on mennyt jo umpeen niin Oura alkaa kehittelemään käyttöjärjestelmää.

Vähän yliampuu kyllä toi vertaus. Rauta on valmis, softaan tulee päivityksiä. Ja kun kännykkämarkkinat otit esimerkiksi, niin muistellaanpas ekaa iPhonea hetki: Remember this? Here's everything that the first iPhone couldn't do
Puuttui copypaste, 3g verkon käyttö, tekstiviestit jne
 
Jatkan spekulointia kun koko tämä sormuksen keskeneräisenä tapahtunut julkaisu mietityttää. Ensimmäisenä tuli mieleen että näin kerättäisiin rahaa tuotekehitykseen vähän niinkuin kickstartterin kautta tehtäisiin. Oura pyöräytti kuitenkin viime keväänä ihan onnistuneen rahoituskierroksen nimenomaan tuotekehitystä varten, eli tuo tuskin on syynä.

Sormuksen julkaisu tällä aikataululla on varmasti ollut tj:n päätös, ja epäonnistumisen takia tuli potkut. Mutta miksi ylipäätään sormus sitten julkaistiin vaikka kaikki ominaisuudet eivät ole käytössä? Kaikki sotkut viestinnän suhteen yms. voisi viitata siihen että päätös tehtiin aika nopeasti eikä juttuja ehditty valmistella. Olisiko tj:llä ollut jotain bonuksia tms. kiinni siitä että 3rd gen sormus saadaan markkinoille 2021 aikana, ja kun alkuperäiset suunnitelmat softan suhteen eivät pysyneet aikataulussa, niin päätti tehdä tuollaisen riskliikkeen, ja maksoi siitä sitten työpaikallaan.
 
Ei kyllä nyt kauheasti vakuuta vieläkään seuranta.

Eilen oli "känniyö", HRV laahasi tasaista viivaa alle 20, ja syke keskiarvo yöllä 76, vaikka yleensä about 60. Yöllä heräsin pariinkin kertaan.
Oura näyttää siitä huolimatta sikeää unta ja 94 pistettä ihanteellisesta unesta.
 
Ei kyllä nyt kauheasti vakuuta vieläkään seuranta.

Eilen oli "känniyö", HRV laahasi tasaista viivaa alle 20, ja syke keskiarvo yöllä 76, vaikka yleensä about 60. Yöllä heräsin pariinkin kertaan.
Oura näyttää siitä huolimatta sikeää unta ja 94 pistettä ihanteellisesta unesta.

Eikös tuo HRV ja syke vaikuta nimenomaan Valmiuslukemaan? itselläkin kyllä samanlaisia kokemuksia alkoholin kanssa.

Tästä tulee muuten mieleen omasta mielestä ehkä isoin puute softassa: erilaisia tägejä voit lisäillä, vaikkapa sen että on juonut illalla muutaman oluen, mutta eivät käsittääkseni vaikuta mitenkään noihin algoritmeihin, vaan ovat pelkästään lisätietoa itselleen
 
Itsellä kun ottaa ölppää illalla niin ei ole kyllä oikeasti ikinä ollut hyvälaatuista unta edes Ouran mielestä.
 
Itsellä kun ottaa ölppää illalla niin ei ole kyllä oikeasti ikinä ollut hyvälaatuista unta edes Ouran mielestä.

Sattuneesta syystä minulla ei ole kovinkaan kattavaa omakohtaista aineistoa tästä, mutta Oura ei tosiaan taida erottaa syvää unta alkoholin aiheuttamasta sammumisesta, valmiuslukemassa kyllä näkyy. Tosin sormuksen pääkohderyhmä on varmaan sellainen että tuo ei ole kovinkaan iso ongelma
 
Vilkaisin tuossa viime yön unta dashboardin tiivistelmän kautta ja hetken ihmettelin että näyttääpäs erilaiselta kun normaali uniseuranta, ja piti ihan varmistaa milloin viimeksi on app päivittynyt, ennen kuin tajusin että tiivistelmä näyttää vähän erilaiselta ja uni-välilehdeltä löytyy edelleen ne tarkemmat tiedot. Aloin sitten leikkimään vähän sen kautta että säädin unen loppumisaikaa manuaalisesti. Mielenkiintoista että loppumisajan muuttaminen vaikuttaa näinkin paljon siihen millaisen tiivistelmän app tarjoaa unenlaadusta.

ja jos joku ihmettelee nopeaa nukahtamista ja aamun pitkää heräämistä / valveillaoloa niin tässä oli kyseessä tuossa edellä mainittu vähän reilumpi alkoholinkäyttö taustalla :rolleyes:

Oura1.jpegOura2.jpegOura3.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Jatkan spekulointia kun koko tämä sormuksen keskeneräisenä tapahtunut julkaisu mietityttää. Ensimmäisenä tuli mieleen että näin kerättäisiin rahaa tuotekehitykseen vähän niinkuin kickstartterin kautta tehtäisiin. Oura pyöräytti kuitenkin viime keväänä ihan onnistuneen rahoituskierroksen nimenomaan tuotekehitystä varten, eli tuo tuskin on syynä.

Sormuksen julkaisu tällä aikataululla on varmasti ollut tj:n päätös, ja epäonnistumisen takia tuli potkut. Mutta miksi ylipäätään sormus sitten julkaistiin vaikka kaikki ominaisuudet eivät ole käytössä? Kaikki sotkut viestinnän suhteen yms. voisi viitata siihen että päätös tehtiin aika nopeasti eikä juttuja ehditty valmistella. Olisiko tj:llä ollut jotain bonuksia tms. kiinni siitä että 3rd gen sormus saadaan markkinoille 2021 aikana, ja kun alkuperäiset suunnitelmat softan suhteen eivät pysyneet aikataulussa, niin päätti tehdä tuollaisen riskliikkeen, ja maksoi siitä sitten työpaikallaan.
Veikkaan et julkaisupäätös on tehty jo aikoja sitten ja nyt vain väkisin puskettiin keskeneräinen tuote Black friday - ja joulumarkkinoille. Ex-toimitusjohtaja myös vaikutti tuotteen tosi kovalta fanilta ja ainakin oman kokemuksen mukaan sellaiset johtajat eivät aina osaa tehdä objektiivisia päätöksiä. Helposti sokaistuvat tuotteen hyvyyteen ja uskovat et kaikki muutkin ovat yhtä innoissaan.

Ei siinä. On minullakin sormessa Ouran Gen 3 vaikka edellisen sormuksen ostin vain vuosi sitten ja se on nyt kaapissa pölyttymässä. Myynti siis onnistui mutta omalla kohdalla ongelma onkin se mitä tunteita sormuksen hankinta herätti. Prosessista jäi paha maku ja tuli tunne pakkomyynnistä. En ostanut tuotetta sen hyvyyden, uutuuden viehätyksen tai uusien hienojen ominaisuuksien takia vaan sen takia etten joudu jatkossa maksamaan kuukausimaksua.
 
Our plan has always been, and still is, to offer Workout Heart Rate as part of the Generation 3 experience. This feature was scheduled to launch at the end of 2021, however, today we have had to make the difficult decision to delay the release of Workout Heart Rate until early 2022.

Eipä sinällään ollut mikään yllätys. Eli Androidilla tuota varmaan voinee odotella joskus Q2/22
 
Our plan has always been, and still is, to offer Workout Heart Rate as part of the Generation 3 experience. This feature was scheduled to launch at the end of 2021, however, today we have had to make the difficult decision to delay the release of Workout Heart Rate until early 2022.

Eipä sinällään ollut mikään yllätys. Eli Androidilla tuota varmaan voinee odotella joskus Q2/22

Tässäpä koko viesti, saapui itselle tänään.

Dear Oura Member,
First, we wanted to send a big thank you for believing in the Oura Ring Generation 3. We hope you are enjoying your ring and many of the new features it offers such as Daytime Heart Rate, enhanced temperature sensing, the Explore Tab, Period Prediction, and more. We feel privileged to serve our community with actionable and personalized health insights and guidance that help make better health a daily practice.

Below you will find an important update about the upcoming release of Workout Heart Rate and some helpful tips requested by our community about the Daytime Heart Rate feature.

Important Update On Workout Heart Rate​
Over 2 years ago, we embarked on a journey to build the Generation 3 ring, complete with our community’s most requested new features including enhanced heart rate monitoring. Our plan has always been, and still is, to offer Workout Heart Rate as part of the Generation 3 experience. This feature was scheduled to launch at the end of 2021, however, today we have had to make the difficult decision to delay the release of Workout Heart Rate until early 2022.

Our utmost priority is to always provide you with the most accurate and reliable data, and positive member experience. As such, we are delaying Workout Heart Rate to ensure it meets our quality standards and your expectations of us. We always aim to serve you and we recognize that this may be disappointing news. We will continue to offer updates on the release of Workout Heart Rate and hope that you are already enjoying all of the newly released features available, including Daytime Heart Rate.

How to get the most from Daytime Heart Rate​
The 24/7 heart rate graph is a great way to understand how your body responds to your routine, meals, stress levels and environment. Tap on the card in your Home view to get your detailed graph, which shows periods of restoration, exertion and sleep throughout your day.​
DHR
How to interpret my heart rate graphs.

You’ll be able to see common heart rate patterns and compare your graph with them to learn more about how your body is responding to your daily routine.​
Advanced Predictions
Live heart rate reflects how you're doing right now. See your current, real-time heart rate by tapping the heart icon. This will show you a live reading for 10 seconds.​
Live HR
Can I use the Daytime Heart Rate feature to track my heart rate during workouts?

If you exercise while wearing your ring, you will see gaps or breaks in your heart rate graph. It's been programmed this way so that we do not show you data that does not meet our accuracy standards. You will be able to access your Workout Heart Rate data when it is released in early 2022.​
If you have any outstanding questions or concerns, we encourage you to check out our Help Center which has information on our most frequently asked questions.

Sincerely,
The Oura Team
 
Jonkinlainen saavutus sekin etteivät saa tuollaiasta asiakasviestiä lähtemään kaikille samaan aikaan, minulle tuota viestiä ei vielä ole tullut:D
 
Jonkinlainen saavutus sekin etteivät saa tuollaiasta asiakasviestiä lähtemään kaikille samaan aikaan, minulle tuota viestiä ei vielä ole tullut:D
Ei ole tännekään tullut :D

Ei ole Ouran asiakaspalvelukaan nyt ihan vakuuttanut. Tarkoituksena olisi siis vaihtaa oma sormus toiseen kokoon, ja vaihtoprosessi pitäisi lähteä käyntiin sillä että laittaa vaihtopyynnön asiakaspalveluun josta sitten annetaan RMA-numero ja tiedot mihin palauttaa edellinen sormus. Laitoin vaihtopyynnön menemään vajaa pari viikkoa sitten, mitään vastausta ei ole tässä ajassa kuulunut ja tänään vaihtopyynnön perässä lukikin että "Tämä viestiketju on suljettu." Koita tässä nyt sitten saada vaihdettua :D Lupaavat kyllä noudattaa vaihdoissa ns. "jonosijoja" eli vaihtosormuksia ilmeisesti lähetellään siinä järjestyksessä missä vaihtopyyntöjä on tullut eikä siinä missä ne käsitellään, mutta ota tuostakin selvää kun ei näytä vaihtopyynnötkään menevän ensimmäisellä yrityksellä edes käsittelyyn.

Noh, pystyy tätä liian pientä sormusta onneksi käyttämään muissa sormissa, mutta vähän turhauttavaa että ylipäänsä edes sitten joutuu koko vaihteluun ja sekin sitten toimii näin hyvin. Minkäs vaan teet kun omissa sovitus- ja tosiyksilöissä ilmeisesti varianssit vaan napsahtivat sillä lailla että ero oli samankokoisissa ihan todella huomattava. Hyvä sentään että on tuo vaihtomahdollisuus sitten olemassa tätä varten, mutta ei tällä hetkellä kauheasti lämmitä kun toiminnan taso on tämä. Ei ole nyt ihan maistunut tämä ensimmäinen kosketus tähän Oura-maailmaan.
 
Laitoin vaihtopyynnön menemään vajaa pari viikkoa sitten, mitään vastausta ei ole tässä ajassa kuulunut ja tänään vaihtopyynnön perässä lukikin että "Tämä viestiketju on suljettu."
Kai huomasit siinä automaattiviestissä kohdan "Jos kysymykseesi ei löytynyt vastausta ja kaipaat edelleen apua, ole hyvä ja vastaa tähän sähköpostiin. "?
Tai tuollainen FAQ - automaattiviesti tuli itselle, kun laitoin kanssa vaihtopyynnön. Tosin mitään ei ole kuulunut itsellekään vielä, vaikka postiin vastasinkin.

Tänään Oura ehdotti, että olen ollut 20minuutin päiväunilla.
Ei oikein tuotakaan ymmärrä, kun en ole ollut edes lähellä nukkumattia. Tai noihin aikoihin taisin koneella istua, liekö ollut sitten sopivasti käsi pidempään paikoillaan. Täytyy kokeilla pykälää tiukemmalla sormuksella, tai nyt ei kovin tarkalta tunnu seuranta.
 
Itsellä on kyllä unien seuranta osunut nappiin mitä omat tuntemukset kertoo. Verrokkina Huihai GT kello joka ei esim yöllisistä heräämisistä raportoinut ollenkaan. Tänään vetäsin ekat päikkärit kun sormus ollut sormessa viime viikon maanantaista asti ja myös ne tuntui juuri siltä mitä data kertoo. Askeleet on aika samat mitä Huihaissa.
 
Kolmannen kerran nyt ladattu täyteen, 4,5 päivää tuntuu nyt kestävän 100% --> 25%. Pari kertaa päivässä olen ottanut akun luvut talteen, vielä pari latauskierrosta niin voisi vähän käppyrää piirrellä miten tuo käyttäytyy :D
 
Tännekin tuli sormus tuossa maanantaina. Ladattu illalla täyteen, ja nyt mennään jossain 60% tietämillä, eli ihan hyvältä näyttää toistaiseksi. Suurin huolenaihe toki on se, mitä akkukestolle tapahtuu siinä kohtaa kun sormuksessa tulee käyttöön kaikki nuo lisäominaisuudet mitä on luvattu...

Koosta vielä sen verran, että itsellänikin tuo sormus on ihan aavistuksen pienempi kuin sovituskitin koko. Jos siis arpoo kahden koon välissä, niin melkein menisin Ouran omaa suositusta vastaan ja ottaisin ennemmin sen isomman koon.

Yv:llä saa muuten vielä alennuslinkin jos joku tarvitsee.
 
Tänään Oura ehdotti, että olen ollut 20minuutin päiväunilla.
Ei oikein tuotakaan ymmärrä, kun en ole ollut edes lähellä nukkumattia. Tai noihin aikoihin taisin koneella istua, liekö ollut sitten sopivasti käsi pidempään paikoillaan. Täytyy kokeilla pykälää tiukemmalla sormuksella, tai nyt ei kovin tarkalta tunnu seuranta.
Ouran tulkinta siitä koska käyttäjä nukkuu tuntuu perustuvan todella vahvasti liikkeeseen. Itsellenikin tulee välillä noita päiväuniehdotuksia jos olen ollut riitävän paikallaan päivällä koneella tai illalla sohvalla.

Ikävintä tässä on, että kun itse ilmeisesti öisin jossain kevyemmän unen vaiheessa liikun aika paljon (tai ainakin käsi liikkuu) niin Oura luulee että olen ollut hereillä. Tästä seuraa, että joka yölle tulee 1-2h pätkittäistä heirelläoloa, joka ei kuitenkaan pidä paikkansa. Siksi sormus on itselleni unen seurantaan täysin hyödytön.

Parhaat pisteet unesta olen saanut kunnon kupittelun jälkeen, jolloin oikeasti hyvästä unesta ei voi puhua kun tila muistuttaa enemmän sammumista. :tdown: Joku muukin tuossa yllä taisi vähän aiemmin samaa raportoida.
 
Minulla Oura 2 tarjosi aina välillä lepohetkeä kun olin vaikka tunnin istunut etäpalaverissa paikallaan, ei sentään uneksi tunnistanut. Unen tunnistaminen tosiaan tuntuu aika vahvasti perustuvat liikkeeseen, muuten tuntuu että aika hyvin Ouran lukemat vastaa omaa fiilistä. Todella hyviä unilukemia olen saanut silloinkin kun tiedän että olen oikeasti hyvin nukkunut.
 
Huolestuttavaa kyllä tämä Ouran meno. Itse firman sisältä kukaan ei suostu kommentoimaan mitään. Hesari sai haastatteluun vain Timo Ahopellon, joka pelkkänä hallituksen jäsenenä ei välttämättä ole kovin syvällisesti perillä mitä siellä juuri nyt tapahtuu. Ahopelto ei tiennyt sitäkään miksi 2020 tilinpäätöstiedot ovat vieläkin toimittamatta kaupparekisteriin.

Eniten ihmetyttää että eivät tuota aspaa ole saaneet toimimaan. Se kun oli jäätävän hidasta jo 2019 keväällä kun gen2 sormuksen tilasin.

Uuden kolmosen tilasin lopulta vasta marraskuun viimeisenä päivänä ajatuksella, että ei kiirettä kun gen2 vielä toimii ja kolmosen kaikkia ominaisuuksia ei kuitenkaan vielä heti saa käyttöön. Toki vähän ahterista että rahat makaa nyt Ouralla ja sormus tulee ties koska (jos tulee).
 
Kai huomasit siinä automaattiviestissä kohdan "Jos kysymykseesi ei löytynyt vastausta ja kaipaat edelleen apua, ole hyvä ja vastaa tähän sähköpostiin. "?
Tai tuollainen FAQ - automaattiviesti tuli itselle, kun laitoin kanssa vaihtopyynnön. Tosin mitään ei ole kuulunut itsellekään vielä, vaikka postiin vastasinkin.

No voi nyt helvetti :D En ole tosiaankaan huomannut, mutta niinhän tuossa sanotaan. On tämäkin nyt toimintatapa, kun tukipyyntöä lähettäessäni ihan eksplisiittisesti valitsin tukipyyntöni syyksi sormuksen vaihdon ja annoin tilausnumeroni. Ja sitten olisi pitänyt tajuta vastata johonkin geneeriseen FAQ-automaattiviestiin jos ongelmani ei sillä ratkea - no eipä vittu löytynyt RMA-numeroa ja palautusosoitetta yllättäen siitä.

Lähetin muutama päivä tuota vaihtopyyntöä aikaisemmin toisenkin (tai siis ensimmäisen) tiketin jossa kysyin että voiko tätä kolmossormusta käytännössä vaihtaa tilaamalla uuden ja palauttamalla vanhan, ja kuinka jäsenyysjutut siinä tilanteessa toimisivat - tähän ei tuota geneerista vastinetta tullut ja tämä tiketti onkin edelleen auki, eli ilmeisesti tuossa muutaman päivän aikana tuo toimintatapa on sitten kokonaan muuttunut. Tämän takia olen tuon missannut, mutta yllämainitusta syystä ei kyllä tullut edes sitä FAQ-automaattiviestiä luettua juuri lainkaan. Yllättäen tähän auki olevaan tikettiinkään ei ole vastattu. Nykytilanteen tietäen tuo nyt olisi ihan tuhoon tuomittu tapa ylipäänsä edes yrittää, mutta muutama viikko takaperin olin vielä muka optimistinen ja lähdin kyselemään.

Noillahan lukee että vaihto-oikeus 15. syyskuuta jälkeen tilatuissa sormuksissa on voimassa 31.1.2022 asti, joten en tiedä onko tämä sitten vastine tälle asiakaspalvelun totaaliselle jumiutumiselle. Toivottavasti nyt tuohon mennessä saavat sitten hommansa kasaan :D
 
jossa kysyin että voiko tätä kolmossormusta käytännössä vaihtaa tilaamalla uuden ja palauttamalla vanhan, ja kuinka jäsenyysjutut siinä tilanteessa toimisivat
Itseasiassa näin tuolla sivuilla kehoitetaan toimimaan, jos ei halua olla ilman sormusta "Jos et halua käydä läpi tavallista palautusprosessia, voit myös ostaa uuden sormuksen verkkokaupastamme, palauttaa vanhan sormuksen ja saada siitä hyvityksen. ".
Tosin ei antanut tilata uutta sormusta samalla sähköpostilla, kun tili oli jo olemassa :) Toki voisi varmaan tilata jollain muulla sähköpostilla, ja ottaa sitten uusi sormus vaan käyttöön alkuperäiselle tilille.

Itse meinasin nyt kuitenkin odotella, jos joskus vastaavat. Pari viikkoa kyllä kohta jo mennyt alkuperäisestä palautuspyynnöstä.
Jos vasta ensi vuonna muutenkin softa toimii paremmin, niin eikai tässä niin kiirettä.
 
Sain eilen oman sizin kitin ja päädyin kokoon 11. Nykyinen gen 2 on kokoa 12 ja hieman löysä. Tein kokoilmoituksen ja sain varoituksen sähköpostiin että saattaa mennä 2-3 viikkoa ruuhkien takia. 4 Tuntia myöhemmin tuli ilmoitus että sormus on lähetetty. Ilmeisesti koko 11 ja musta ei ollut niin suosittu että ruuhkaa olisi.
 
Huolestuttavaa kyllä tämä Ouran meno. Itse firman sisältä kukaan ei suostu kommentoimaan mitään. Hesari sai haastatteluun vain Timo Ahopellon, joka pelkkänä hallituksen jäsenenä ei välttämättä ole kovin syvällisesti perillä mitä siellä juuri nyt tapahtuu. Ahopelto ei tiennyt sitäkään miksi 2020 tilinpäätöstiedot ovat vieläkin toimittamatta kaupparekisteriin.

Eniten ihmetyttää että eivät tuota aspaa ole saaneet toimimaan. Se kun oli jäätävän hidasta jo 2019 keväällä kun gen2 sormuksen tilasin.

Kävin lukemassa tuon jutun kommentit ja sielläkin paljon kommentteja siitä että sormukset tulleet ajallaan ja asiakaspalvelu ollut hyvää. Sitten toiset sanovat että vastauksen saaminen kestää viikkoja ja rahojen palautus vielä pitempään. Mitään syytä epäillä kommenttien totuudenmukaisuutta minulla ei ole, joten edelleen ihmetyttää koko touhu. Heitetäänkö siellä arvalla jokaisen asiakkaan kohdalla erikseen että saako tämä hyvää palvelua vai laitetaanko viestit suoraan ignoreen?
 
Kävin lukemassa tuon jutun kommentit ja sielläkin paljon kommentteja siitä että sormukset tulleet ajallaan ja asiakaspalvelu ollut hyvää. Sitten toiset sanovat että vastauksen saaminen kestää viikkoja ja rahojen palautus vielä pitempään. Mitään syytä epäillä kommenttien totuudenmukaisuutta minulla ei ole, joten edelleen ihmetyttää koko touhu. Heitetäänkö siellä arvalla jokaisen asiakkaan kohdalla erikseen että saako tämä hyvää palvelua vai laitetaanko viestit suoraan ignoreen?

Jos siellä on erikseen EU ja US asiakaspalvelu ja US kysyntä ollut ennakoitua suurempaa?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 384
Viestejä
4 554 884
Jäsenet
74 961
Uusin jäsen
miirismoi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom