Polarit on nähty! Garmin Venu 2 suosituksia kellään? Onko toi 349€ moisesta kellosta vielä liikaa?
Omassa ranteessa ollut vuodenvaihteesta asti Venu 2 Plus. Sitä ennen oli vuosia joku halpa Garminin sykevehje jonka ostin kaverilta käytettynä. Muistaakseni tuo plus tuo mukanaan kaiuttimen, mutta vähän pienemmän akun. Erittäin mainio laite. Ostin joulutarjouksesta 299e hintaan. Akku kestää plussassa 10pv, jona aikana noin 4-5 1h20min treeniä ilman GPS, mutta 247 sykkeenseurannalla. Happisaturaatiota olen muutaman kerran kokeillut, mutta ei itselle oleellinen asia. Vaikutti näyttävän suht järkeviä, ei ainakaan mitään ihme dippejä näyttänyt missään vaiheessa päivää/yötä. Mitä kävelyillä olen GPS pitänyt päällä niin ei tunnu kovin virtasyöppö olevan sekään. Muistaakseni normaali venu2 akunkesto on vielä pari päivää enemmän. En vois kuvitella pärjääväni Samsungin tai Applen kellon kanssa, jossa akunkesto on päivän-parin luokkaa. Tälle riittää kun lataa puolentoista viikon välein!
Tuo kaiutin on sinänsä ihan kiva että siitä voi ottaa puheluita jos kädet on täynnä. Jutella kellolleen kuin ritariässä konsanaan. Voi kuunnella myös esiladattuja spotifylistojaan. Ajaa asiansa ja on mielestäni hauska lisäominaisuus, jolle toki oikeasti harvoin on käyttöä.
Garminin appis on hyvä ja informatiivinen ja oli itselle luonnollinen jatkumo jatkaa sen käyttöä, joten valitsin tuon venun. Rannesykkeen mittaus on tarpeeksi tarkka itselle. Luonnollisesti käyrässä on heittoa käden asennnosta riippuen, mutta yleistrendi on luotettava. Sykevyöllä sitten tarkempaa, mutta en ole itse kokenut tarpeelliseksi. Salilla kävijöille tuossa on paljonkin infoa tarjolla ihan oikean liikeradan hahmotuksesta animaatioina, ja pitäisi jopa tunnistaa mitä liikettä tehdään, mutta en ole itse vielä kokeillut.
Oma käyttö enimmäkseen sitä että kello pitää huolen että viikon liikuntaminuutit tulee täyteen ja voi seurailla unitrendejä ja vertailla yleistä olotilaa siihen mitä kello sanoo. Ne korreloi aika hyvinkin.
On hintansa arvoinen vehje mielestäni varsinkin jos nyt kohta tulee Venu3 ja tämän hinta vielä laskee. Ikävä kyllä en pysty vertailemaan muiden valmistajien vastaaviin, koska en ole niitä käyttänyt.
Edit: Se unohtui vielä sanoa että S-pankki tukee Garmin paytä, mutta mikään muu pankki ei vielä(kään) sitä Suomessa tue. Tuon kun saisi kohdalleen niin ei tarvis kaivella korttia tai puhelinta erikseen. Hox nordea, op jne..