Alkoholista ongelma, tukea kaivataan....

Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
1 200
onneksi ei ole rahaa viinaan alkoon, haen siskopuolelle läkäriä, kun se sotkee mun elämän täysin, tulee mun kämpille, määräilee, sotkee kaikki, heittää kaikki mun arvokamat, mm. 50e maksaneet jousipaidan paidat roskiiin "olen lukenut että jollei käytä jotain vuoteen se joutaa roskiin"
ja sitten tuo mulle maksusitoumuksella haettuja ilmaisia lääkkeitä säkillisen, mitkä vien apteekkiin hävitettäväksi, siellä on nitrot , astmalääkkeet, vagian vagina voiteet jne. tarviihan 54vee sinkku mies vaginavoidetta!

Sitten käyttää mua psykiatrina, viimeksi meni masennuslääkkeet roskiin, joita saa vain määrätyn määrän, ei riitä syyksi että rivatrilit ovat loppu koska sisko heitti ne roskiin olevinaan vanhoina, haukkuu mua, ja tuo aina oven taakse suoraan sanottuna paskaa roinaa.

Viimeksi oli porttari 3kk, kesti hyvin, rauha maassa, sitten se alkoi tuomaan kamaa mun poissa ollessa, sitten tuli itse, oli niitä näitä.
sitten kilahti heitti tiskirätin naamalle "ANNA VITTU OLLA VIIMEINEN KERTA KUN MULLE VITTUILET" :o

Peliriippuvainen ja oma koti on tyhjä kuin leikkaus-sali, mulle sitten tuo kaikkea paskaa, minä olen omassa kodissa, maksan itse ruuat ja vuokrat.
kyllä ihmisellä pitää olla koskemattomuus-rauha..

Sen hermoilun takia olen alkoa käyttänyt, kun en kestä sen pessimistä valitusta.
ylilääkäri sanoi että hän kirjoittaa 60vee siskopuolelle lähetteen psykalle, hän vastasi "en minä tosiaankaan ole mikään hullu"

Huokaus, käräjä-oikeudelta tulee sitten postia molemmille, vuosi tosin menee nopeaan.

Elä sitten näitten kanssa, nyt lisää rauhoittavia :(
Ulko-ovessa on lukko ihan syystä. Pitää ei-toivotut henkilöt ulkopuolella
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Ulko-ovessa on lukko ihan syystä. Pitää ei-toivotut henkilöt ulkopuolella
Tiedän oma vika, liian hyväsydäminen.
lähestymiskielto saa rouvan uskomaan sakon uhalla että olen tosissani.
vaikeeta elää sairaan ihmisen kanssa.
Hän mm. ostaa 60e:n maton, pitää viikon, heittää roskiin "ei sopinut mun värimaailmaa"
sitten valittelee ettei ole pussilakanoita, sadetakkia, ostan sille parilla sataa, niin heittää roskiin.
koska juorulehdet sanoo "jollet käytä vuoteen niin et tarvitse koskaan, heitä roskiin"
yms.
menee hermot kun ei saa olla omassa kodissa rauhassa :sfacepalm:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
999
Hyvä ketju. Erittäin hyviä ja ajatuksia herättäviä postauksia ollut täällä jo tähän mennessä ja aiheesta on todellakin syytä puhua enemmänkin, sillä turhan tabuna pidetään edelleen tätä kansansairauttamme. Haluan siten tarjota myös omat juomarahani ketjuun, kun kokemusta valitettavasti löytyy.

Ihan ensinnäkin siihen alkuperäiseen "keksikääs millä pääsen alkoholista eroon?" kysymykseen ihan suora vastaus; juomalla lisää. Kyllä vain. Se saattaa tietysti kuulostaa hyvinkin nurinkuriselta, mutta meillä oikeasti päihdeongelmaisilla ja riippuvaisuuksiin vahvasti taipuvilla ihmisillä se on se ainoa oikeasti toimiva ratkaisu. Valitettavasti sinun vain täytyy löytää se oma pohjasi, se kiirastuli, joka lopulta herättää ja säikäyttää tarpeeksi jolloin päätös lopettamiseen tulee ihan itsestä. Jos ei rakasta itseään tarpeeksi ja jos ei ole valmis muuttumaan vain itsensä takia niin hommasta ei koskaan tule mitään pitkällä tähtäimellä. Se on ihan fakta, että alkoholisti ei voi parantua siksi että joku muu sitä haluaa. On siis löydettävä se oma pohja ja sitä kautta myös se oma tahto homman lopettamiseen ja sehän ei löydy muuta kuin juomalla lisää. Jos et siis ole valmis lopettamaan, niin korkkaa ihmeessä vain se uusi juoma. Kyllä se pohjakin tulee sieltä vielä vastaan nopeammin kuin uskotkaan - toisilla vähän nopeammin ja toisilla taas hieman hitaammin. Osa sitten taas on niin jääräpäisiä, että se dokaaminen vie ennenaikaiseen hautaan, kun edes se oma elämä ei ole tarpeeksi suuri motivaattori muuttaa asioita. Se on toki surullista, mutta vain ja ainoastaan oma päätös sekin.

Olen myös itse kamppaillut alkoholiongelman kanssa pitkään. Aika perussuomalainen tarina täälläkin on taustalla, sillä jo faija oli toimintakykyinen juoppo joka joi koko nuoruuteni vähintään 12-packin kaljaa illassa ihan jokainen päivä. Kävi kuitenkin töissä ja varmaan itselleen uskotteli että ongelmaa ei ole kun juominen alkaa vasta työpäivän jälkeen. Minä olen sitten jatkanut isäni viitoittamalla tiellä; 15-vuotiaana tuli vedettyä ensimmäiset kännit viskillä enkä edelleenkään täällä kolmenkympin paremmalla puolella kuppiin sylje.

Monta kertaa olen itsekin elämäni varrella yrittänyt kyllä vähentää juomista ihan radikaalisti, mutta sitä kautta olen myös ymmärtänyt ja huomannut sen että kohdallani se täysi raittius taitaa olla ainoa oikea vaihtoehto tästä eroon pääsemiseen. Kuukausi tai parikin on joskus mennyt vielä aika kivuttomasti ilman tippaakaan alkoa, mutta niin vain se jotenkin aina salakavalasti ja pikkuhiljaa lipsuu sieltä takaisin entiseen käytökseen ja samoihin määriin. Ymmärrän kyllä ihan täysin sen, että vain ja ainoastaan minä yksin olen asiasta vastuussa.

Siispä en taida itsekkään olla juonut vielä tarpeeksi, kun kerran tarpeeksi pohjalla ei ole vielä käyty että homma loppuisi. Valitettavaa, mutta näin se nyt vain yleensä menee. Kenenkään muun takia et voi juomistasi lopettaa; et työpaikan, et perheen, et vaimon etkä kavereiden. Se halu pitää tulla ihan omasta itsestään ja kun lopetat vain itsesi ja oman terveytesi takia, silloin on mahdollista myös onnistua.

Tsemppiä itse kullekkin näiden asioiden parissa painiville ja erityisesti tsempit ketjun aloittajalle isoon haasteeseen! Viikkojen raittius on jo erittäin hyvä alku. Jatkakaa hyvää keskustelua, ketju on ollut ajatuksia herättävä ja muutenkin hyvää luettavaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
1 900
Jos ennen sitä lopullista pohjaa tuntee tarvetta lopetella niin en nyt menis neuvomaan juo lisää. Juomahalut kasvaa juomalla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
999
Jos ennen sitä lopullista pohjaa tuntee tarvetta lopetella niin en nyt menis neuvomaan juo lisää. Juomahalut kasvaa juomalla.
Joo, ymmärrän kyllä pointtisi ihan hyvin. Siksi totesinkin viestissäni, että "meillä oikeasti päihdeongelmaisilla ja riippuvaisuuksiin vahvasti taipuvilla ihmisillä". Se ei siis toki koske ihan kaikkia, meitä on täällä tietysti todella moneen junaan, ihmiset kokevat asioita eri tavoin ja päihteiden aiheuttamat ongelmatkin vaihtelevat vakavuudeltaan ihmisestä toiseen. Jotkut tässäkin ketjussa kokevat jollain tapaa ongelmalliseksi jo vaikka 6-10 kuukausittaisen kaljan juomisen kun taas toisille tuolla määrällä ei aloitella edes yhtä iltaa. Siinä on kuitenkin aika iso ero, että oletko ihan yleisesti riippuvaisuuteen taipuvainen persoona vai huolissasi omasta terveydestä jo parilla viikottaisella alkoholiannoksella. Jälkimmäinen on vain järkevää ja se miten "normaalin" ihmisen kuuluukin ajatella, mutta meitä ensiksi mainittujakin on täällä paljon.

Se on siis vain oma subjektiivinen kokemukseni tästä asiasta ja varsin saman suuntaista juttua olen kyllä kuullut ihan alan miehiltäkin, jotka ovat sitä soppaa nauttineet vielä paljon minuakin enemmän. Minulla itselläni ei ainakaan ole koskaan toiminut nimenomaan pitkässä juoksussa sellainen ulkopuolisen paineen takia lopettaminen. Olkoonkin se paine sitten vaikka sitä, että haluaa ja yrittää pelastaa parisuhteensa tai vaikka yritys vaihtaa kaveripiiriä sellaiseen missä on vähän järkevämpiä harrastuksia. Nämä yritykset eivät ole koskaan kohdallani lopulta kestäneet, vaikka alkuun on ehkä mennytkin ihan kivasti ja saatu vyön alle jo jopa raittiita kuukausia. Siitä huolimatta se on aina sitten jossain vaiheessa pikkuhiljaa lipsunut entiseen, kun on jossain tilanteessa antanut itselleen luvan avata sen ensimmäisen. Oman kokemukseni mukaan tuollainen muutos ei siis vain yleensä koskaan ole pysyvä, ellei se muutoksen halu oikeasti kumpua ihan sinusta itsestäsi.

En tiedä ketään, joka olisi juomisen onnistunut lopettamaan siksi että joku muu sitä toivoo. Todellinen addiktio ajaa kyllä sen ohi ja pitää huolen että siihen pulloon tarttuu vielä. Sen sijaan olen kyllä nähnyt miten aikuinen mies itkee verta oksentaessaan ja päättää, että nyt muuten loppui tämä touhu. Ja siihen se oikeasti myös sitten loppui.

En toki halua kannustaa ketään oikeasti juomaan lisää ja toivon että kaikki ymmärtävät sen, mutta usein se nyt vain on oikeasti se mitä lopulliseen lopettamiseen vaaditaan. Homma loppuu usein lopullisesti vasta siihen, kun ymmärtää itse miten pahan olon itselleen aiheuttaa eikä halua sitä enää toistaa tai itseään sellaiselle altistaa. Koskaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
Kiitos hyvistä tarinoista siitä, miten teistä tuli raittiita.

Tämä saa minut pysymään aina raittiina, en kajoa koskaan alkoholiin absolutistina. Kävitte aika pohjissa kuitenkin. Itse en haluaisi sitä itselleni.
Nuo tarinat on yksi syy miksi olen iloinen teidän puolesta ja omasta koko elämän kestävästä absolutismivalinnasta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
999
No minä puhuinkin että se muutoshalu tulee itsestä, eikä kenenkään toiveesta. Ei se juominen lopu siihen pohjaankaan jos ei omaa halua löydy.
Kyllä, siitä olemme ihan täysin samaa mieltä. Minun pointtini tässä puolestaan on ehkä lähinnä sitten se, että hyvin harvoin sitä aitoa omaa tahtoakaan löytyy ellei ole siellä pohjalla käynyt. Moni addikti vain tarvitsee sen siellä käymisen, jotta se lopullinen herätys tulee jos on tullakseen. Ihmismieli on siitä jännä, että sitä voi oikeasti luulla haluavansa jotakin, vaikka jossain alitajunnassa onkin laskelmoitu kaikki jo vähän pidemmälle ja asioita tehdään lopulta jonkun muun juurisyyn kuin itsensä takia. Siis vaikka esimerkiksi juuri niin, että sitä ajattelee että kyllä se juominen olisi hyvä lopettaa niin vaimokaan ei aina valittaisi siitä, yhteiselämä paranisi varmasti ja kun tuota mahaakin on ruvennut kertymään niin ehkä sekin katoaisi... Tahto ja yritys on kova ja tiedostetaan että muutokset olisivat positiivisia. Sitten pian kuitenkin huomataan, että ei se parisuhde kokenut ihmeparantumista ja vaimokin on löytänyt jo uutta valittamisen aihetta ja todetaan että samahan se on korkata kun mikään ei muuttunut. Ja taas ollaan itselleen valehdeltu hienosti, että yritys oli kyllä hyvä ja oikeasti halusinkin sitä tällä kertaa mutta ei nyt sitten kuitenkaan mennyt maaliin asti ja sama rata jatkuu taas.

Toivon muuten että ymmärrät myös, että en todellakaan yritä tässä mitenkään sinulle saarnata tai sinun mielipidettäsi muuttaa, vaikka sinua lainaankin. En tullut tänne väittelemään sinun kanssasi, vaan haluan ihan vain jakaa omia ajatuksiani aiheen tiimoilta muillekkin käyttäjille. Kirjoitan viestini siis ihan yleisesti kaikille keitä asia koskee ja toivon herättäväni jotakin mietteitä. Väittelyä en kuitenkaan ole hakemassa ja on ihan OK jos me kaksi emme ole ihan kaikesta samaa mieltä. Nämä ovat vain omia subjektiivisia kokemuksiani ja jokaisella on varmasti omansa ;)
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
208
Itse en ole alkoholiongelmista kärsinyt, tosin joskus 10v sitten tuli otettua joka perjantai kalsarikännit. Nykyään menee melkein aina vähintään se kuukausi selvinpäin (4-5vk välein) ja otan aina vaan seurassa. Sen olen huomannut myös, että jos on ottamatta pidempään, esim 8 viikkoa+, alkoa ei tee enää edes oikeestaan mieli, paremman fiiliksen saa esim. käymällä luonnossa lenkillä.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
onneksi ei ole varaa, vaikka olisi varaa mutta ei alkoon, 2*½l:n lonkeroo 9egeä, ei kiitos.
päivän ainoa lämmin ateria saa maksaa 2.50e.
näillä mennään.
toiset ostelee tupakkii, jäätelöä, suklaata, sitten ihmettelevät "miksi minulla on aina näin tiukkaa? ei ole varaa ostaa edes 5e:n sukkia" hmmmm
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
onneksi ei ole varaa, vaikka olisi varaa mutta ei alkoon, 2*½l:n lonkeroo 9egeä, ei kiitos.
päivän ainoa lämmin ateria saa maksaa 2.50e.
näillä mennään.
toiset ostelee tupakkii, jäätelöä, suklaata, sitten ihmettelevät "miksi minulla on aina näin tiukkaa? ei ole varaa ostaa edes 5e:n sukkia" hmmmm
Alkoholiin saa upotettua valtavasti rahaa, samoin tupakkaan, ja jos sitä ei budjetoi niin se kokonaisvaltainen summa ei tule koskaan ihmeteltäväksi.

Samoin suosittelen lopettamaan kaikki rahapelit.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Alkoholiin saa upotettua valtavasti rahaa, samoin tupakkaan, ja jos sitä ei budjetoi niin se kokonaisvaltainen summa ei tule koskaan ihmeteltäväksi.

Samoin suosittelen lopettamaan kaikki rahapelit.
Onnex en pelaa mitään pelejä, mielummin annan egen kerjäläiselle kun näen vaivaa ja seison hedelmäpelin ääressä.
tupakkaa ei mulla mene, mutta monilla muilla menee ja ihmettelee mihin mun rahat menee :(
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Moips, viikonloppu urakoitu valvontakameraa ja atk:ta, tekisi viittä vaille mieli kipasta markettiin hakee 9e:lla litra lonkkua.
en vaan usko että se jäisi siihen, ja fittu kymppi menisi hukkaan, ei kannata.
kun ei kerran rajat ole selvät.
huomenna taas maanantai <3
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Aamu-.yötä kaikille, 24 nukkumaan nyt heräsin kun näin unta Jeesuksesta ja saatanan vieroitusleiristä.
a) Luojalle kiitos eilen kun kävin ostamassa 2 vodka-limeä niin olivat jääkaapissa 2*½l 9e
b) Kaveri tuli hakemaan kyläänsä syömään sain masun täyteen vaikka olin jo kotona syönyt
c) Kipeän nilkan vuoksi otin särkylääkkeet ja 00 sitten unilääkkeet.

Nyt heräsin ja lopputulos oli tämä:
IMG_0125.JPG
IMG_0127.JPG
IMG_0128.JPG

Kiitos Teille tuesta, yksi ansa vältetty :shug:

Siskon käräjät lähestymiskielto perun koska monet sanovat että "teit oikein" kun kerroin että sisko on sairas ja en kestä.
Tuli mieleen se yksi laulu jossa isäntä odottaa Herraa saapuvaksi, vieraita tulee peräti kolme kertaa erinlaisia, yksi rapajuoppo.
Lopulta tulee ilta ja isäntä klyselee "mikset tullut käymään vaikka lupasit"?
Herra vastasi "kävinhän luonasi kolmasti, kiitos vieraanvaraisuudestasi"

Kaunis laulu on tuo.
Ehkä kohta saan uudestaan unen päästä kiinni, on kerhoa 16-19 tänään ja pitää yrittää soittaa asian-ajajalle ja käräjille että miten perun kielto-hakemuksen, se on minun ristini tuo Sisko-puoli, ja voin sanoa suoraan
"tämä on minun asuntoni, minä maksan vuokran täällä, tänne ei tarvitse tulla vittuilemaan, on tässä muutkin sairaita"

Ja pitää pääni "saat käydä, mutta mitään et taloon tuo etkä pois ovesta vie, etkä siivoile, minä siivoan itse PISTE"

Hyvää sekä Siunattua maanantaita kaikille.

@Talisman mistä arvasit, Paavolassa :)
siellähän näitä juoppoja piisaa.
näen joka päivä kun osake-asunnon wanha mies käy 09-21 välisenä aikana solkemaan ostamassa k-marketista alkoa, tietty kaverit mukana :(
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Exelöinti on kielletty, että kuulemma etsii missä kaveri asuu.
yv:nä voi sitten laittaa vaikka sotua ja pankkikortin numeroa :)
Rauhoittukaas nyt veljet :)

:spenguin:
 
Viimeksi muokattu:

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Huomenta, sunnuntai ja kaunis iltapäivä, vähäsen viileä tuuli joissain paikoissa, muuten kuuma ja pärjää flanellipaidalla.
eilen käväsin hakemassa tarkoituksella juustoa palasen ja meinasin että 5e juusto ja 5e lonkero, mutta luojalle kiitos juusto maksoi yli viitosen, niin tyydyin namipussiin, tänään sitten käväsin oikein isomman rahan kanssa kaupassa, niin ei edes tehnyt mieli.
hyvin se tästä etenee, 4.viikko mennyt, tuntuu että laskelmapäivät menee hitaasti, hirveästi vaan duunia mutta ei ollenkaan funtsimista yksinään määkien omaa surkeuttaan.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille <3
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
ohoh viikko mennyt, se oli sitten viides viikko.
sitten tuli repeämä, ostin k-markusta namia ja vodka-limeä, oli niin karmea into piukassa.
nooh, rentoutti vähäsen mutta maistui kuin kissan kusi, karmea hedari 2*½l putelit.
hyvä syy pysyä erossa, ei ole muuta kuin haittaa.

onhan hyvä tahti jos 5viikkoa ja yksi kaksi lonkeroa, tosin nyt saa jäädä ilomielin, kun maistuu kuselle..

mietin pitkään, mitä sitä muille kertomaan, antaa vaan luulla että lakko pitää.
mutta mitä hemmettiä sitä itselleen valehtelemaan, tämä on hiton hyvä tukiverkosto.
Toivottavasti muutkin vastaavassa taikka pahemmassa tilanteessa saavat tukea täältä <3
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
923
Tee joku alkoholistitesti. Jos tulee kovat pisteet niin vedä oikeat johtopäätökset.
Kaikki nuo alkoholi testit on täyttä humpuukia. Itse en ainakaan usko että koko kaveripiirini olisi rappio alkoholisteja. Tuskin kukaan nyt juo alkoholia maun vuoksi ja ilman että haluaisi humaltua (enkä humalttumisellä tarkoita mitään että humaltuisi vaikka niin kovin että ei muista mitään tai olisi misään örvellys kunnossa)
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 272
Kaikki nuo alkoholi testit on täyttä humpuukia. Itse en ainakaan usko että koko kaveripiirini olisi rappio alkoholisteja. Tuskin kukaan nyt juo alkoholia maun vuoksi ja ilman että haluaisi humaltua (enkä humalttumisellä tarkoita mitään että humaltuisi vaikka niin kovin että ei muista mitään tai olisi misään örvellys kunnossa)
Jos koko kaveripiirisi saa noista alkoholitesteistä tulokseksi että ovat rappioalkoholisteja, niin suunta ei ole ainakaan kovin hyvä. Harvahan sitä uskoo, että on päihdeongelma, edes sen jälkeen, kun se on ollut touhua seuranneiden tiedossa jo hyvän aikaa. Tein huvikseni tuossa päihdelinkin alkoholiriippuvuustestin SADD ja juomatapatestin, ensimmäisestä 3/40 ja toisesta 5/40 pistettä. Kysymykset olivat mielestäni sellaisia, että jos kaveripiirisi pisteet lähentelee neljääkymmentä, niin on kyllä voimakasta denialismia päällä ongelmien suhteen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 885
Kaikki nuo alkoholi testit on täyttä humpuukia. Itse en ainakaan usko että koko kaveripiirini olisi rappio alkoholisteja. Tuskin kukaan nyt juo alkoholia maun vuoksi ja ilman että haluaisi humaltua (enkä humalttumisellä tarkoita mitään että humaltuisi vaikka niin kovin että ei muista mitään tai olisi misään örvellys kunnossa)
Aika monikin taitaa juoda juuri maun vuoksi ilman, että on tarkoitusta humaltua. Kyllä itsekin tulee ostettua välillä joku parempi olut ihan vain maun vuoksi.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
923
Jos koko kaveripiirisi saa noista alkoholitesteistä tulokseksi että ovat rappioalkoholisteja, niin suunta ei ole ainakaan kovin hyvä. Harvahan sitä uskoo, että on päihdeongelma, edes sen jälkeen, kun se on ollut touhua seuranneiden tiedossa jo hyvän aikaa. Tein huvikseni tuossa päihdelinkin alkoholiriippuvuustestin SADD ja juomatapatestin, ensimmäisestä 3/40 ja toisesta 5/40 pistettä. Kysymykset olivat mielestäni sellaisia, että jos kaveripiirisi pisteet lähentelee neljääkymmentä, niin on kyllä voimakasta denialismia päällä ongelmien suhteen.
Tein mielenkiinnosta kyseiset testit myös ja luulen että kaveriporukalla myös aika lailla olisi samoja vastauksia. Sadd testi 2/40 ja juomatapatesti 14/40. Ihmeen pienet pisteet noissa mutta veikkaan että kyseisissä testeissä ei annettu niin suurta painoarvoa määrille kuin josain muissa testeissä.

Aika monikin taitaa juoda juuri maun vuoksi ilman, että on tarkoitusta humaltua. Kyllä itsekin tulee ostettua välillä joku parempi olut ihan vain maun vuoksi.
Jos 100% maku ratkaisisi mitä juo niin suurinosa valitsisi veden tai mehu/limppari alkoholin sijaan.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Ennen testit näyttivät että olen doku, kun meni vrk:ssa 5-7 lonkeroo ja sunnuntaina ½l vodkaa, alkaen kello 12:00.
nyt jos menee 5viikossa ½l lonkeroo niin en koe että olen doku, tosin ei mene sitäkään, eilen join kuten kerroin ja koiran kuselta, ei kinosta enää.
eikä ainakaan saarenmaa juomakaan, ei kivaa, kun relaa mutta alkaa väsyttää samalla :(
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 360
Tohtori antoi vuosi sitten 2 v elinaikaa, jos ei juoma tavoissa muutosta tapahdu. Vähentänyt olen mut en oo pystynyt lopettamaan, kesä oli aika kostea. Noh turha tässä on enää märistä, kun paskat on jo housuissa. Pari kertaa on teholla pelastettu elävänkirjoihin, yli ajalla eletään. Nautitaan jokaisesta päivästä kuin viimeisestä, ei voi tietää milloin lanka lopullisesti katkeaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Tohtori antoi vuosi sitten 2 v elinaikaa, jos ei juoma tavoissa muutosta tapahdu. Vähentänyt olen mut en oo pystynyt lopettamaan, kesä oli aika kostea. Noh turha tässä on enää märistä, kun paskat on jo housuissa. Pari kertaa on teholla pelastettu elävänkirjoihin, yli ajalla eletään. Nautitaan jokaisesta päivästä kuin viimeisestä, ei voi tietää milloin lanka lopullisesti katkeaa.
Kuinka paljon sitä pitää kiskoo että tuohon kuntoon menee?
 

kobedih

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 111
Tohtori antoi vuosi sitten 2 v elinaikaa, jos ei juoma tavoissa muutosta tapahdu. Vähentänyt olen mut en oo pystynyt lopettamaan, kesä oli aika kostea. Noh turha tässä on enää märistä, kun paskat on jo housuissa. Pari kertaa on teholla pelastettu elävänkirjoihin, yli ajalla eletään. Nautitaan jokaisesta päivästä kuin viimeisestä, ei voi tietää milloin lanka lopullisesti katkeaa.
ihmisen kroppa kestää kyllä YLLÄTTVÄN paljon.
jos ei kestäisi, niin meillä olisi paljon enemmän ongelmia.

Vaikea sanoa mitään itse ongelmaan, koska itsellä noin pahaa ongelmaa ikinä ollut.
Suosittelen ehkä lukemaan jotain kirjallisuutta kyseiseen ongelmaan. Taisi joku mainita tässä ketjussakin jotain kirjallisuutta.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
sama on tupakka, toiset eivät polta yhtään ja sairastuu keuhkosyöpään,
toiset vetää koko ikänsä ja elää 90veeksi terveenä :(
 

kobedih

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 111
Riippuu ihan yksilöstä. Joku voi vetää koko elämänsä ja kuolee 90-vuotiaana ja joku toinen vetää pari vuotta ja delaa 30-vuotiaana.
sama on tupakka, toiset eivät polta yhtään ja sairastuu keuhkosyöpään,
toiset vetää koko ikänsä ja elää 90veeksi terveenä :(
Nämä taas johtuvat henkilön henkisestä hyvinvoinnista (stressi)
Muista elintavoista (liikunta ja ruokavalio)
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 751
jos juot 2 litraa joka päivä 365 päivää niin morjes
Jos puhutaan miedoista (alle 6%) juomista, niin ei tuo ole mitenkään tavattoman suuri kulutus, eikä varmasti edes kovin harvinaista Suomessa. Toki monilla sama määrä todennäköisesti jakaantuu enemmän viikonloppupainotteisesti.

Yrität nyt ilmeisesti jostain syystä nähdä erityisen pahana juttuna tasaisen/päivittäisen tai lähes päivittäisen tissuttelun verrattuna esim. joka viikonloppuiseen "taju pois" -känniin. Kyllä se on alkoholin kokonaiskulutus per tietty ajanjakso, joka ratkaisee.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 751
Käytäthän quotea niin pysyy keskustelu kasassa. Tähän siis viittasit:
Juot mitä? Olutta? Viiniä? Viinaa? Tenttua?
Ja äh. Jos tarkoitat viinaa 2l päivässä joka päivä niin totta kai tuo on jo todella vaarallinen määrä lyhyeälläkin ajanjaksolla. Mutta se mihin itse aiemmassa viestissäni otin kantaa, oli vastattu oletuksella että mietoja juomia 2l päivässä joka päivä.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
Masentunut kaveri edelleen juo ja paljon. Ainakin 1 krt vko isoja annoksia, jopa Jack Danielsia pullollisen kerrallaan. Ruokaan ei meinaa riittää välillä.
Diakonissa tuo ruoat pöytään, en voi antaa hänelle tilille euroakaan tai juo. Ei osaa käyttää rahaa vaikka ikää 25+.
Pahalta näyttää, soittaa yleensä humalassa, kun kerron että ehkä sinun pitäisi lopettaa tai edes vähentää suuttuu eikä ota yhteyttä viikkoihin.
Juo kuulemma yksinäisyyteen ja pahaan oloon mitä alko varmasti itsessään aiheuttaa. En haluaisi hylätä häntä mutta mittani on täysi... mitä voi tehdä.

Kyseinen ihminen työkyvyttömyyseläkkeellä, tilapäinen, ei koulutusta eikä työpaikkaa. Muisti heikko, ilmeisesti sai juomisella pilalle yms.
Hänellä on masennus, ahdistuneisuus ja f.60.3 diagnoosit.
 

kobedih

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 111
Masentunut kaveri edelleen juo ja paljon. Ainakin 1 krt vko isoja annoksia, jopa Jack Danielsia pullollisen kerrallaan. Ruokaan ei meinaa riittää välillä.
Diakonissa tuo ruoat pöytään, en voi antaa hänelle tilille euroakaan tai juo. Ei osaa käyttää rahaa vaikka ikää 25+.
Pahalta näyttää, soittaa yleensä humalassa, kun kerron että ehkä sinun pitäisi lopettaa tai edes vähentää suuttuu eikä ota yhteyttä viikkoihin.
Juo kuulemma yksinäisyyteen ja pahaan oloon mitä alko varmasti itsessään aiheuttaa. En haluaisi hylätä häntä mutta mittani on täysi... mitä voi tehdä.

Kyseinen ihminen työkyvyttömyyseläkkeellä, tilapäinen, ei koulutusta eikä työpaikkaa. Muisti heikko, ilmeisesti sai juomisella pilalle yms.
Hänellä on masennus, ahdistuneisuus ja f.60.3 diagnoosit.
Eipä siinä voi paljoa tehdä ellei saa johonkin hoitoon. Itsestä pitää lähte se, että nyt menee poikki putki.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 817
Tutulla meni putki poikki vain niin että alkoi sunnuntaina tehdä viikon ruokaostokset ja sitten pankkikortti maanantaina työpaikan lokeroon. Liian pitkä matka lähteä viinanhimossa sitä hakemaan. Sitä ennen oli just niitä toiminnallisia juoppoja, että hyvä duuni ja periaatteessa ei suurempaa huolta elämässä, mut myöns sit jossain kohden että 0,5 viinapullo menee joka ilta. Jos iso mies aloittaa viideltä-kuudelta, niin ton pullon jälkeen on kasilta töissä nollilla- ja jos nyt krapulataipumus ei ole paha niin aamun tunnit selviää. Ja tota oli jatkunut +10 vuotta ja kukaan ei todellakaan tajunnut.

Toki se vielä viikonloppuna otti, mut oli edes 5 selvää päivää. Sitten alko keksimään tekemistä viikonlopuille ettei alota niin ajoissa töitten jälkeen.

Vittumainen ainehan toi viina on jos siitä ongelman tekee, ja jos tosiaan vuositasolla juo "arkijuomia" 600€/kk ja siihen sitten baarireissut päälle, niin niin reilussa kymmenessä-viidessätoista vuodessa on kyllä kurlannut melkosen summan. Varsinkin kun tuolla luonteella sit baarissa on rahaa kaikkeen. Ja miksi? Siksi että puuduttaa työstressin koska siihen on oppinut, kattoo jotain netflixiä ja nukahtaa-> seuraavana päivänä sama.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
Terapiasta puhuu koko ajan, että ammatti varmaan pitäs saada, tai edes töitä joita voi ilman koulua tehdä.
Kuitenkin ne jää aina puheen tasolle, alkoholismia ei myönnä. Varmasti vaikuttaa töiden hakuunkin ja pääsyyn jos joku saa tietää että on juoppo.
Rahat tuhlaa kaikki, no asunnon kai saa maksettua, vuokralla asuu. Sähköt kai rästissä, asuu nyt sukulaisella kun ei ole sähköjä tai ei pidä niitä päällä kun on kalliit sopparit eikä rahaa.
Hän on yrittänyt ammattia saada, mutta aina tyssäsi siihen että ekan koulupäivän jälkeen kauhea masennus ja ahdistus, lopettaa ammattikoulun.

Juomisputki on ollut aina päällä siitä asti kun masennus alkoi, nyt tosin mennyt huonompaan suuntaan kuulemma. Liikkuu todella huonoissa jalkineissa ja vaatteissa.
Perus juopon ja kodittoman look.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 558
Vittumainen ainehan toi viina on jos siitä ongelman tekee, ja jos tosiaan vuositasolla juo "arkijuomia" 600€/kk ja siihen sitten baarireissut päälle, niin niin reilussa kymmenessä-viidessätoista vuodessa on kyllä kurlannut melkosen summan.
Aijjaa, tämäkös se ongelma olikin. Itse olen aina kuvitellut että se ongelma on psyykkinen ja fyysinen rappeutuminen siitä viinasta.
 
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
223
Masentunut kaveri edelleen juo ja paljon. Ainakin 1 krt vko isoja annoksia, jopa Jack Danielsia pullollisen kerrallaan. Ruokaan ei meinaa riittää välillä.
Diakonissa tuo ruoat pöytään, en voi antaa hänelle tilille euroakaan tai juo. Ei osaa käyttää rahaa vaikka ikää 25+.
Pahalta näyttää, soittaa yleensä humalassa, kun kerron että ehkä sinun pitäisi lopettaa tai edes vähentää suuttuu eikä ota yhteyttä viikkoihin.
Juo kuulemma yksinäisyyteen ja pahaan oloon mitä alko varmasti itsessään aiheuttaa. En haluaisi hylätä häntä mutta mittani on täysi... mitä voi tehdä.

Kyseinen ihminen työkyvyttömyyseläkkeellä, tilapäinen, ei koulutusta eikä työpaikkaa. Muisti heikko, ilmeisesti sai juomisella pilalle yms.
Hänellä on masennus, ahdistuneisuus ja f.60.3 diagnoosit.
Jos on diagnosoitu masennus, niin alkoholi varmuudella pahentaa sitä. Suuttuu kun otat asian puheeksi, koska itsekin tiedostaa ongelman (vaikka ehkä pyrkii sen kieltämään) ja on luultavasti voimaton ongelman suhteen. Hyvä vaihtoehto voisi olla mennä katkaisuun ja kysellä siellä pidempää hoitojaksoa. En kylläkään tiedä, onko se mahdollista. Nuori kaveri, joten ongelma olisi varmaan vielä korjattavissa.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Terapiasta puhuu koko ajan, että ammatti varmaan pitäs saada, tai edes töitä joita voi ilman koulua tehdä.
Kuitenkin ne jää aina puheen tasolle, alkoholismia ei myönnä. Varmasti vaikuttaa töiden hakuunkin ja pääsyyn jos joku saa tietää että on juoppo.
Rahat tuhlaa kaikki, no asunnon kai saa maksettua, vuokralla asuu. Sähköt kai rästissä, asuu nyt sukulaisella kun ei ole sähköjä tai ei pidä niitä päällä kun on kalliit sopparit eikä rahaa.
Hän on yrittänyt ammattia saada, mutta aina tyssäsi siihen että ekan koulupäivän jälkeen kauhea masennus ja ahdistus, lopettaa ammattikoulun.

Juomisputki on ollut aina päällä siitä asti kun masennus alkoi, nyt tosin mennyt huonompaan suuntaan kuulemma. Liikkuu todella huonoissa jalkineissa ja vaatteissa.
Perus juopon ja kodittoman look.
Itse otin alkoa koska se relasi kunnolla, eikä väsyttänyt. paniikki ja masilääkkeet väsyttää sikana, ja nyt niitäkin ollaan vähentämässä ja ottamassa veke, kuulemma "paniikkikohtauksia pystyy psyykkaamaan että ne pysyy poissa" Saatanan puoskarit...

Itsellä ei ollut rajaa lonkeron taikka saarenmaan käytössä, aamulla 12:n aikaan aloitin saarenmaa ½l:n putelin ja iltapäivällä tyhjä, sitten tuli väsy ja menin koisimaan, parempi ja halvempi ryypätä kotona kun raflassa ja sieltä sitten kontaten himaan, kotona ryypätessä voit käydä vaikka lattialle koisimaan lämpöisessä.

Ensin meni yksi lonkero ruuan kanssa, sitten meni välipalana, sitten atk:n kanssa, ja lopulta total saldo 5-7 lonkeroo vrk:ssa ja sitten väsyneenä koisimaan :(

Itselle tärkein juttu on se, etten muistuta itselleni alkosta mitään, en enää edes laske päiviä, antaa menneiden olla menneitä.

Mun yksi tuttu kanssa juo olueen kaikki rahat, ja ihmettelee kun saa häädön kaupungin talosta, on pöllimistynyt ja hampaat sekaisin, aivan deeku, soittelee ja pyytää rahaa "ruokaan" näkisi vaan jne. ei sille enää kukaan mitään anna, kaikki menee kaljaan :(
toivoton tapaus.
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Kiitos broideille, nyt ei ole tehnyt alkoa mieli yhtään, syynä opamox lääkitys pysyvä, en ole koskaan ollut sekakäyttäjä, enkä sellaiseksi rupea.
nyt olen ollut ainakin 6kk ilman, minä en tykkää laskea näitä aikoja se vaan on se mitä on.
::)
 
Liittynyt
22.09.2020
Viestejä
312
Kiitos broideille, nyt ei ole tehnyt alkoa mieli yhtään, syynä opamox lääkitys pysyvä, en ole koskaan ollut sekakäyttäjä, enkä sellaiseksi rupea.
nyt olen ollut ainakin 6kk ilman, minä en tykkää laskea näitä aikoja se vaan on se mitä on.
::)
Oletko huomannut minkälaista eroa 6kk takaiseen tilanteeseen kun vielä joit alkoholia?
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Oletko huomannut minkälaista eroa 6kk takaiseen tilanteeseen kun vielä joit alkoholia?
En pahemmin, tosin alko väsytti sika-hyvin, paremmin mitä unilääkkeet koskaan, olivat tosin hemmetin kalliit sellaiseksi.
saan relattua paniikkilääke opamoxilla tarpeen tullen paremmin kuin alkolla.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 690
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom