Alkoholista ongelma, tukea kaivataan....

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Taitaa enemmistöllä alkoholi helpottaa nukahtamista mutta heikentää unen laatua. Samoin mieliala kohoaa hetkeksi mutta pidemmän päälle mennään alamäkeä. Mielenterveys- ja uniongelmiin sangen huono lääke.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 498
Rentoutuu, stressi vähenee, viikko nollautuu, olo kevenee ja nukkuu paremmin.
Mä hieman kyseenalaistasin tätä. Kysyisin että miksi näin? Tuntuuko se vaan siltä? Miksi tuntuu? Olisiko jotain muuta, joka hoitaa saman asian mutta ei vaadi itsensä myrkyttämistä? Mun mielestä nämä väittämät mitä esitit, otetaan liian itsestäänselvyytenä, eikä juuri mietitä mistä ne väittämät tulee.
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 493
Taitaa enemmistöllä alkoholi helpottaa nukahtamista mutta heikentää unen laatua. Samoin mieliala kohoaa hetkeksi mutta pidemmän päälle mennään alamäkeä. Mielenterveys- ja uniongelmiin sangen huono lääke.
Eriasia sitten onko täyssä raivoraittiudessakaan järkeä?

Ehkä parempi näin eli juomatta..
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 498
Eriasia sitten onko täyssä raivoraittiudessakaan järkeä?

Ehkä parempi näin eli juomatta..
Ei täysraittius ole sen kummempaa kuin vaikka keliakikko joka joutuu olemaan ilman gluteenia loppuelämän. Mutta jostain syystä sitä ei kutsuta "raivogluteenittomuudeksi". Taas mietintämyssy päähän että miksi raittiuteen liitetään tällaisia lisänimiä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Eriasia sitten onko täyssä raivoraittiudessakaan järkeä?

Ehkä parempi näin eli juomatta..
Alkoholista kokonaan pidättäytymisessä on minusta paljonkin järkeä, oli sitten entinen alkoholisti tai ei. Monelle raitistuneelle alkoholistille ei muuta vaihtoehtoa olekaan.

Kohtuukäyttökään ei välttämättä ole kovin vahingollista, jos se pysyy kohtuudessa eikä tuo mukanaan havaittavia ongelmia terveyteen tai sosiaaliseen elämään. Alkoholistilta se harvoin onnistuu. Mutta niitä juomisen motiiveja ja määriä kannattaa itse kunkin miettiä.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
503
Rentoutuu, stressi vähenee, viikko nollautuu, olo kevenee ja nukkuu paremmin.
Kun ihminen on siinä tilanteessa, että kokee juomisen ongelmalliseksi, ei mikään näistä toteudu. Tilalle tulee voimattomuus ja pettymys, kun ei hallitse omaa elämää. Alkoholi on jo vallankahvassa. Moni on kuitenkin huonommassa asemassa siten, ettei ymmärrä olevansa orja. Kesäradan Sanna näyttäisi olevan siinä tilanteessa, ettei mikään mene "bilettämisen" edelle, mutta kaikki on muka normaalia.

Addiktio on siitä hauska sairaus, että se etenee salakavalasti. Yleensä kun asiaan havahtuu on jo vuori kiivettävänä.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 575
Olipas surullinen. Näin ei tule tehdä vaimolle.
Nää on joo surullisia tarinoita. Omassa lähipiirissä äiti sairastui alkoholismiin vuosiksi. Meni työt, aviomies jätti ja ilman meitä lapsia ei olis asuntoakaan kyennyt vuokraamaan/muuttamaan. Oli paljon maksumuistutuksia ja ulosottoa kun ei jaksanut kirjeitä avata. Paljon valehtelua ja kiertämistä juomisen puolelta. Puhelinliittymä katki, sähköt katki, ongelmia ja haasteita. Ensimmäiset merkit kun alkoi jäämään paljon saikuille, en edes tiedä koska sai potkut. Päivän isoin urotyö oli pyykkikoneen täyttö ja tyhjennys, muuten makoilu ja salaa juominen.

Tuohon ei auttanut hyvä puhe, huono puhe, huutaminen, itkeminen..
Jossain vaiheessa sitten"parantui", kykenee käymään työharjoitteluissa ja hoitamaan asioita. En tiedä mikä oli käännekohta, varmaan kun me lapsetkin oltiin luovuttamassa ja ei oikeen jaksanut hoitaa toisen aikuisen ihmisen asioita koko ajan.

Nykyään ei tuoksu enää viina ja mukavakin soittaa sinnepäin ja käydä. Kuitenkin sen verran pahasti alkoholi tuhosi aivoja että voidaan puhua säästä, kaupassa käynnistä ja ns yksinkertaisista jutuista, mutta mistään sen hankalammasta näkee ettei sisäistä mitä sanoin. Kävely myös sellaista katkokävelyä, mutta ainakin pystyy liikkumaan. On se vaan ilkeä sairaus ja inhottava tietysti kun sen saa vain itseaiheutettuna. Se siinä varmaan suututtaakin muita.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 575
Kun ihminen on siinä tilanteessa, että kokee juomisen ongelmalliseksi, ei mikään näistä toteudu. Tilalle tulee voimattomuus ja pettymys, kun ei hallitse omaa elämää. Alkoholi on jo vallankahvassa. Moni on kuitenkin huonommassa asemassa siten, ettei ymmärrä olevansa orja. Kesäradan Sanna näyttäisi olevan siinä tilanteessa, ettei mikään mene "bilettämisen" edelle, mutta kaikki on muka normaalia.

Addiktio on siitä hauska sairaus, että se etenee salakavalasti. Yleensä kun asiaan havahtuu on jo vuori kiivettävänä.
Tarkoitetaanko tällä nyt pääministeriä? Vähän karkaa nyt alkoholisimi ja illanvieton juhlinta mielestäni. Jos juot juhlissa alkoholia (vaikka päänkin täyteen) et automaattisesti ole alkoholisti. Muutenhan me oltaisi niitä kaikki.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Olipas surullinen. Näin ei tule tehdä vaimolle.
No ei. Mutta siinä vaiheessa kun tuollainen toiston kautta aivoja opettamalla hankittu aivosairaus (alkoholiaddiktio) on noin pitkällä, niin ei se kysy että haluatko tehdä näin vaimolle tai itsellesi. Silloin aivot jo käskyttävät väsymättä aamusta iltaan joka ikinen päivä päästä normaalitilaan eli känniin, ja kaikki muu töistä, vaimoista, lapsista ja omasta terveydestä lähtien on sille tarpeelle alisteista ja toissijaista. Seuraava pysäkki on yleensä vasta pohjalla, kun juominenkin alkaa vaikeutua.
 
Liittynyt
08.03.2022
Viestejä
777
Taitaa enemmistöllä alkoholi helpottaa nukahtamista mutta heikentää unen laatua. Samoin mieliala kohoaa hetkeksi mutta pidemmän päälle mennään alamäkeä. Mielenterveys- ja uniongelmiin sangen huono lääke.
Omalla kohdalla riippuu annosten määrästä. Joku 3-8 annoksen pikkupöhnä tuntuu olevan pahin, ei saa unta millään. Reilumpi määrä niin saa unen about heti.
Laatu taas tuntuu olevan suoraan verrannollinen unen tuntimäärään...
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
593
Hyvä aloituspostaus. Oot jo pitkällä kun tunnistat että sulla on ongelma alkoholin kanssa. Itellä meni ennen soppaa melkein lähes päivittäin ja sitten töihin könyttiin darrassa tai vähän humalassa. Vielä en ole täysin raittiiksi ryhtynyt, nykyään menee kuukaudessa ehkä 10-15 olutta, yleensä joko yhellä kertaa tai sitten parina viikonloppuna. Sain omaa tilannettani parannettua sillä että aloin käymään päivittäin kävelyllä töiden jälkeen. Ei tarvinnu mitään hirmulenkkiä, asetin minimitavoitteekseni sen että laitan edes kengät jalkaan ja menen ulos vaikka vartiksi. Siitä se sitten lähti ja lenkkimatkat on "huikeita" tunnin kävelyjä päivässä. Tuossa lähinnä se tsemppaa itteä että ajattelen jotenkin pääni sisällä että "nyt kun olen urheillut, on tässä ihan turha juoda ettei mene hyödyt vituiksi ja saa paremmin untakin kun on illalla vähän väsynyt." Tästä taas homma eteni niin että aloin syömään terveellisemmin sekä arkena että viikonloppuna ja vähitellen sitten jäi se joka viikonloppuinen tissuttelukin välistä ja aloin ihan oikeasti nauttimaan siitä että herään lauantaina ilman minkään sortin krapulaa. Olo on hyvin levännyt ja virkeä.

Sitä ei jotenkin siinä tissuttelun tohinassa tajua miten helvetin hyvä olo on niinä pitkinä jaksoina milloin ei ota alkoholia. Koita ottaa itelles haasteeksi edes pari viikkoa selvinpäin niin huomaat sen positiivisen muutoksen kyllä. Kun ne illan alkoholihimot tulee ekoina iltoina niin pure vaan hammasta äläkä hae sitä yhtäkään juomaa. Kun kello on yli yhdeksän, oot jo voiton puolella. Muista myös säännöllinen unirytmi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Kun ihminen on siinä tilanteessa, että kokee juomisen ongelmalliseksi, ei mikään näistä toteudu. Tilalle tulee voimattomuus ja pettymys, kun ei hallitse omaa elämää. Alkoholi on jo vallankahvassa. Moni on kuitenkin huonommassa asemassa siten, ettei ymmärrä olevansa orja. Kesäradan Sanna näyttäisi olevan siinä tilanteessa, ettei mikään mene "bilettämisen" edelle, mutta kaikki on muka normaalia.

Addiktio on siitä hauska sairaus, että se etenee salakavalasti. Yleensä kun asiaan havahtuu on jo vuori kiivettävänä.
Juuri näin. Mutta kun ei ole niin edellämainitut asiat on sitä miksi osa alkoholia juo. Toisille euforian tuo urheilu, toisille alkoholi ja toisille joku muu.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
503
Tarkoitetaanko tällä nyt pääministeriä? Vähän karkaa nyt alkoholisimi ja illanvieton juhlinta mielestäni. Jos juot juhlissa alkoholia (vaikka päänkin täyteen) et automaattisesti ole alkoholisti. Muutenhan me oltaisi niitä kaikki.
Kun alkoholin juominen menee muun edelle, on ihminen alkoholisti. Minun henkilökohtainen mielipide on, että olisi ollut tärkeämpääkin tekemistä silloin.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
503
Juuri näin. Mutta kun ei ole niin edellämainitut asiat on sitä miksi osa alkoholia juo. Toisille euforian tuo urheilu, toisille alkoholi ja toisille joku muu.
Tämä on totta. Paljon on kaveripiirissä niitä, jotka tosiaan ottavat vain esim. saunan jälkeen. Ja saunapäivä ei ole jokapäivä. Mutta sitten osa on niitä joille nuo ovat käypiä tekosyitä, kun ihmisellä on jo alkoholiongelma.

Viimeksi noin kuukausi sitten kuulin yhdeltä kaverilta, että "huomenna loppuu tämä juominen". Silloin ollaan tilanteessa, että kännissä olo vain lisäsi enää ahdistusta yms huonoa oloa.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 575
Kun alkoholin juominen menee muun edelle, on ihminen alkoholisti. Minun henkilökohtainen mielipide on, että olisi ollut tärkeämpääkin tekemistä silloin.
Arvostan :) omasta mielestä vapaa ajalla kukin tekee mitä lystää. Mutta jätetään tähän ettei tule politiikkakeskustelua.
Juuri tuon ollut juuri itse näkemässä kun juominen menee muun - tärkeän- edelle kuten työ, perhe, ystävät. Siinä ei kyllä mikään auta ellei sitä itse halua.

Tässä itsekin pohtinut pitäisikö sitä vähentää kohtuukäyttöä. Alkoholi on täysin vkl painotteista n 6-10 annosta kuukaudessa. Kuitenkin miettinyt tuon tarpeettomuutta ottaa pari saunakaljaa, enemmänkin jäänyt tapa. Itsellä vaan kaveripiirissä tuo juominen ollut aina vahvasti läsnä ja vaikka vanhenpia ollaankin niin silti saatetaan katsoa kummallisesti tai kuittailla juomattumuutta varsinkin juhlissa. Pidemmän päälle ärsyttävää ja eivät tosissaan ole, mutta silti samat "taasko himmailet" puheet kun kertoo olevansa autolla.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
503
Tässä itsekin pohtinut pitäisikö sitä vähentää kohtuukäyttöä. Alkoholi on täysin vkl painotteista n 6-10 annosta kuukaudessa. Kuitenkin miettinyt tuon tarpeettomuutta ottaa pari saunakaljaa, enemmänkin jäänyt tapa. Itsellä vaan kaveripiirissä tuo juominen ollut aina vahvasti läsnä ja vaikka vanhenpia ollaankin niin silti saatetaan katsoa kummallisesti tai kuittailla juomattumuutta varsinkin juhlissa. Pidemmän päälle ärsyttävää ja eivät tosissaan ole, mutta silti samat "taasko himmailet" puheet kun kertoo olevansa autolla.
Tämä on subjektiivinen asia, jokainen kokee tarpeen omakohtaisesti. Minun laskuopin mukaan 6-10 annosta kuukaudessa on täysraittius. Mutta jos sen kokee ongelmaksi ja se tuo pahaa mieltä, niin silloin se kannattaa jättää pois.

Tätä yhteisöllistä painetta toin jo esiin aiemmassa viestissä. Se on kummajainen joka ei juo. Ja se kummajainen tuo muille ihmisille epämukavan olon. Onkohan sama efekti kuin tuntemillani pilviveikoilla. Lähes poikkeuksetta kannabiksen käyttöä ylistetään ja se olisi lääke ihan mihin tahansa vaivaan ja oikeastaan kaikkien pitäisi polttaa. Kun sitten sanoo, että ei vaan sovi minulle, ei siitä tule hyvä olo, niin paasataan lajikkeista, seurasta yms. Ulkopuolisena tämä näyttää sille, että sillä haetaan mielen tasolla hyväksyntää omalle pössyttelylle kun muutkin polttaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
241
Huomenta, taas alkaa uusi viikko.
keksikääs millä pääsen alkoholista eroon?

on tosi hyvä tekosyy masentuneena että rentoutuu paukulla.
mutta kun viime viikonloppunakin meni pe-la 24prk lonkeroo sitten sunnuntaina 500ml vodkaa.
ei ollenkaan hyvä asia, olla kännissä 24/7, tosin kyllä nukuttiin sitten makeasti.

en ole ryhmähenkinen enkä pääse toiselle puolelle minnekkään AA-kerhoon.
Voin olla ilman halpaa vodkaa mutta sitten tekee tuskaa että
"menempä nyt hakemaan lähikaupasta hyvää vodka-limeä ½l 5e:lla pari tölkkiä"

Viikonloppuna käväsin kaupassa hakemassa ruokaa ja pystyin olemaan ilman lonkeroo, mutta sitten soitin kaverille että tuoppas viron tuliaisia ½l:n puteli vodkaa 10e.
krapula on aivan karmea sen jälkeen.
pitäisi saada vaan mielestä asia kokonaan veke, hermostuneisuuteen ja masikseen pitäisi vain käyttää annettuja lääkkeitä.
tiedä nytkään kauanko tämäkin lakko pitää, kuukausi ilman olisi jo juhlaa :(

t. juoppo :(
En ole ammattilainen ja elämän koukerot on jokaisella yksilölliset.


Itse aikanaan turvauduin pulloon työni kauheuden unohtamiseen ja tukea ei saanut, vain ryyppyseuraa työkavereista.

Omien "mörköjen" takia, päätin nostaa itseäni niskasta ja viinan tilalle otin harrastuksia (eli jotakin tekemistä ryyppäämisen tilalle), kuten urheilu, shakin pelaaminen ja luonnossa liikkuminen (vaikka oli työn takia jo tärkeää, mutta nyt todellakin itse luontoon tutustuminen).

Nostan hattua, että olet ollut ilman alkoa jo noin pitkään ja kokemuksesta voin sanoa, se lähtee itsestä.
(Vähän sama, kuin tupakanpolton lopettaminen. Verukkeita on aina, mutta se itsenäinen päätös on se juttu).

Tsemppiä :thumbsup:
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Nostan hattua, että olet ollut ilman alkoa jo noin pitkään ja kokemuksesta voin sanoa, se lähtee itsestä.
(Vähän sama, kuin tupakanpolton lopettaminen. Verukkeita on aina, mutta se itsenäinen päätös on se juttu).

Tsemppiä :thumbsup:
Kiitos tuesta, tämä ketju on yksi suurimmista syistä miksi en hae ostamaan 21:00:aan saakka myytävää lonkeroo k-kaupasta läheltä.
tuntuu ihmeelliseltä "ensimmäinen selvä viikonloppu moneen kuukauteen" oh-hoh ;)
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
593
Kiitos tuesta, tämä ketju on yksi suurimmista syistä miksi en hae ostamaan 21:00:aan saakka myytävää lonkeroo k-kaupasta läheltä.
tuntuu ihmeelliseltä "ensimmäinen selvä viikonloppu moneen kuukauteen" oh-hoh ;)
Helvetin hyvä juttu! Voi kuulostaa tyhmältä että "eka viikonloppu selvinpäin" mutta ekasta jutusta kaikki lähtee liikkeelle. Pidä toi!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
241
Kiitos tuesta, tämä ketju on yksi suurimmista syistä miksi en hae ostamaan 21:00:aan saakka myytävää lonkeroo k-kaupasta läheltä.
tuntuu ihmeelliseltä "ensimmäinen selvä viikonloppu moneen kuukauteen" oh-hoh ;)
Ole hyvä ja on täällä muutama muukin tukenut (unohda nuo wannabetyypit).

Olet jo saanut hyvän alun ja jatka sitä kykysi mukaan :thumbsup:.

En nyt muista, mutta oliko Sinulla koira? Ota koiran kanssa ulkoiluttaminen/leikittely päivääsi mahdollisimnan laajasti, jolloin koira ja Sinä saatte elämään tarkoitusta.

Itse lähes "juoppopohjalla" aikanaan käyneenä, olen saanut elämäni kuitenkin hallintaan viinan kohdalla (ne muut ei kuulu tähän keskusteluun) ihan määrittelemällä itselle tiukat rajat, eli missä, milloin ja monta kertaa viikossa viinaa juon.

Työtä se vaati paljon korvienvälissä, mutta työtä tehdessä onnistui.

Nykyään toki viinaa juon, mutta omien sääntöjen mukaan, eli tee itsellesi säännöt juomisesta ja noudata niitä sotil.... siis orjallisesti, niin saat varmasti ehkä apua.

Kotikeittiön psykopaa....eikun psygologi lopettaa......

:srock:
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Itse lähes "juoppopohjalla" aikanaan käyneenä, olen saanut elämäni kuitenkin hallintaan viinan kohdalla (ne muut ei kuulu tähän keskusteluun) ihan määrittelemällä itselle tiukat rajat, eli missä, milloin ja monta kertaa viikossa viinaa juon
Onneksi olkoon tuosta, mulla ei ole rajaa vaan aina räkä poskella ja sitten koisii vaikka kello olisi mitä, ja sitä aletaa vetää vodkaa (alettiin) 11 aamulla, ei helvetti, parasta pysyä kokonaan paskasta erossa.
On koira, 14vee wanha, pirteä kuin apina, äsken vasta käytettiin senioritarkastuksessa, verikokeet ja pumppu chekattiin, ehkä tulevaa kilpirauhasen vajaa toimintaa, hintalappu 300e, 20min:n duunista :(

Kuva0033.jpg


Tuli mulle 2veenä, pahoinpidellystä perheestä, toinen hakkasi surutta ja toinen tappoi melkein nälkää, syötti vaan omenoita omasta puusta :(
nyt on happy, sen kanssa touhutaan lattialla jatkuvasti <3
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
241
Vanha sanonta on, että sairasta ei voi parantaa, mikäli potilas ei sitä itse halua.

Tuo sanonta oli minulle se herätys silloisen työnantajan lääkärin sanomana. Aluksi haistatin paskat, mutta myöhemmin piip paikasta kuset housussa krapulassa herätessäni, tajusin vihdoin, asioiden on pakko muuttua. Helppoa se ei ole ja vaatii sitä omaa tahtoa tosi paljon....

Todella kaunis koira ja ei taida olla ihan puhdasverinen Pystykorva? Jos olet räkäkännissä, kuka koiraa hoitaa? Sinulla on vastuu isäntänä eläimestä, joten käytä sitä vastuuta myös viinan kirouksessa, eli tee se raja itsellesi.

Keittiö"psykopaattina" suosittelen, että aina kun viinaa tekee mieli, koira hihnaan ja yhdessä ulos....

Itse sain viinan hallintaan samalla tavalla (tosin minulla ei ollut koiraa, mutta luonto, punttisali ja kuntoilu) kun viinaa teki mieli. Kävin lenkillä joskus myös kolmen aikaan yöllä, joten uhrautumista omaan vanhaan rutiiniin se vaatii.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 790
Vanha sanonta on, että sairasta ei voi parantaa, mikäli potilas ei sitä itse halua.
Toimii hemmetin hyvin ainakin tupakoinnin lopettamisessa. Alkujan tein testin kymmenestä päivästä, joka sujui kivulla ja vähemmän kivulla. Lopettamisesta ei tullut mitään, koska syrjäydyin täysin jonnekkin tuolille, sohvalle tai sänkyyn.

Sitten tein jossain vaiheessa itselleni sopimuksen, että polta vain silloin kun juot. Yllättäen oli tilanne, että tekisi mieli yhtään taas sitä krapulan kierrettä (mutta saan silloin tupakat vetää)

Tämä jälkimmäinen on nytkin päällä.

Olen kumminkin optimisti että memorylla menee nyt koiransa kanssa paremmin, kuin ennen tämän threadian avaamista. Ainakin häsläämiset räbässä ovat mielestäni vähentyneet...
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 493
Toimii hemmetin hyvin ainakin tupakoinnin lopettamisessa. Alkujan tein testin kymmenestä päivästä, joka sujui kivulla ja vähemmän kivulla. Lopettamisesta ei tullut mitään, koska syrjäydyin täysin jonnekkin tuolille, sohvalle tai sänkyyn.

Sitten tein jossain vaiheessa itselleni sopimuksen, että polta vain silloin kun juot. Yllättäen oli tilanne, että tekisi mieli yhtään taas sitä krapulan kierrettä (mutta saan silloin tupakat vetää)

Tämä jälkimmäinen on nytkin päällä.

Olen kumminkin optimisti että memorylla menee nyt koiransa kanssa paremmin, kuin ennen tämän threadian avaamista. Ainakin häsläämiset räbässä ovat mielestäni vähentyneet...
Ite pyrin polttaa nyt kerran puoles tunnis..en tosin tiedä onko sekään sopiva?

Reilu 2kk nyt menny näin..
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 790
Ite pyrin polttaa nyt kerran puoles tunnis..en tosin tiedä onko sekään sopiva?

Reilu 2kk nyt menny näin..
2kk ilman? Jos näin, niin onnea! Jos 2kk putki niin en sano muuta, kuin muista lopettaessasi tasoittava deliriumin ehkäisyyn (Näin kuulemma saattaa käydä).
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 493
2kk ilman? Jos näin, niin onnea! Jos 2kk putki niin en sano muuta, kuin muista lopettaessasi tasoittava deliriumin ehkäisyyn (Näin kuulemma saattaa käydä).
Ei valittevasti..vaan se et poltan korkeinaan puolen tunnin välein..

En tiedä onko mitään? Joku tunti sais olla taukoa!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
241
Ei valittevasti..vaan se et poltan korkeinaan puolen tunnin välein..

En tiedä onko mitään? Joku tunti sais olla taukoa!
Muuta, että poltat röökin kerran tunnissa ja viikon kuluttua rööki kerran 11/2 tunnissa ja siitä seuraavalla viikolla rööki kerran 2 tunnissa jne.

Babystep tyyliin :thumbsup:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 790
Ei valittevasti..vaan se et poltan korkeinaan puolen tunnin välein..

En tiedä onko mitään? Joku tunti sais olla taukoa!
Kukaan ei voi muuttaa tahtoasi. Nikotiinin himo ja varsinkin verbaalisen tekemisen lopetus on sellainen perkele...
Omalle vaikutti tälle talvelle odotettavasti nousevat energian kulut, se ei nimittäin nyt poltettu savuke nikotiiniahdistusta poista parin kuukauden päästä. Rahan meno on sama, sillä sillä se energia maksetaan. Toispuoleisia (mutta iässä selvästi kasvava) ovat terveys suvussa olevat keuhkoahtauma ja sepelvaltimotauti, mutta toki myös se syöpä.
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 493
Kukaan ei voi muuttaa tahtoasi. Nikotiinin himo ja varsinkin verbaalisen tekemisen lopetus on sellainen perkele...
Omalle vaikutti tälle talvelle odotettavasti nousevat energian kulut, se ei nimittäin nyt poltettu savuke nikotiiniahdistusta poista parin kuukauden päästä. Rahan meno on sama, sillä sillä se energia maksetaan. Toispuoleisia (mutta iässä selvästi kasvava) ovat terveys suvussa olevat keuhkoahtauma ja sepelvaltimotauti, mutta toki myös se syöpä.
Jep maksaa+riski vakavista sairauksista..Juuri näin!

Niille jotka polttaa harvoin..näkisin sen tavallaan ok:na!

Rööki maistuu hyvältä nimenomaan harvoin!
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 790
Rööki maistuu hyvältä nimenomaan harvoin!
Olet ilmeisesti rehellinen ihminen itsellesi ja näin oli Niklas Herlin: " Tupakointi on tavattoman mukavaa. Pidän siitä, en yritäkään selitellä. " Lopettaminen on helppoa | Uusi Suomi Puheenvuoro

Olisipa taloudelliset resurssit edes kuin vähemmän palkatulla täystyöllisellä, niin voisin harrastaa tätä yhtä hyvällä tunnolla, kuin hän.

En kumminkaan taivuttele savuttomaksi ketään.
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 493
Olet ilmeisesti rehellinen ihminen itsellesi ja näin oli Niklas Herlin: " Tupakointi on tavattoman mukavaa. Pidän siitä, en yritäkään selitellä. " Lopettaminen on helppoa | Uusi Suomi Puheenvuoro

Olisipa taloudelliset resurssit edes kuin vähemmän palkatulla täystyöllisellä, niin voisin harrastaa tätä yhtä hyvällä tunnolla, kuin hän.

En kumminkaan taivuttele savuttomaksi ketään.
En mä siitä enää nauti! Sanotaan jos on pitkä tauko ni sitten maistuu=tarkottaen joku 2 tuntia edellisestä..
 
Liittynyt
06.06.2019
Viestejä
541
Näinhän se on!Mikäli pysyy kohtuudessa..ei dokausta arkisin!
Näin nimenomaan. Minä teen hyvin sekalaista vuorotyötä, joten mun vapaapäivät saattavat osua viikon alkuunkin. Olenko silloin se rapajuoppo, joka vetää arkena pään täyteen?
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
503
Kiitos tuesta, tämä ketju on yksi suurimmista syistä miksi en hae ostamaan 21:00:aan saakka myytävää lonkeroo k-kaupasta läheltä.
tuntuu ihmeelliseltä "ensimmäinen selvä viikonloppu moneen kuukauteen" oh-hoh ;)
Maltoitko mielesi? Jos maltoit, niin miltä tuntuu herätä ilman kohmeloa lauantaihin? Voisin kuvitella, että voittajafiilis :)
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Maltoitko mielesi? Jos maltoit, niin miltä tuntuu herätä ilman kohmeloa lauantaihin? Voisin kuvitella, että voittajafiilis :)
Hermostuttaa, ei ole olevinaan mitään tekemistä, mutta vaikka iltapäivä torkut ajaa samaa asiaa.
olo teennäisen olevainen, saan sentään tekemistä kun käväsen apteekisssa hakemassa lääkkeitä kun alkaa olemaan loppu.
kyllä se siitä :)
juon vaikka janooni limsaa 9l :)
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 575
Hermostuttaa, ei ole olevinaan mitään tekemistä, mutta vaikka iltapäivä torkut ajaa samaa asiaa.
olo teennäisen olevainen, saan sentään tekemistä kun käväsen apteekisssa hakemassa lääkkeitä kun alkaa olemaan loppu.
kyllä se siitä :)
juon vaikka janooni limsaa 9l :)
Onhan sulla tekemistä, mee apteekkiin pidempää reittiä ja nautit ulkoilmasta. Käy samalla tsekkaamassa vaikka kirjasto, kauppoja, museo mikä ikinä on mielenkiinto. Teet kotona vkl kunniaksi parempaa safkaa ja pelaile videopelejä, lue kirjaa tai fixaa kämppää. Limsa ja makuvedet on jees ja jos tykkää kaljan mausta niin alkoholittomissa on oikeesti hyviä. Et sinä tarvitse sitä alkoholia nauttiaksesi päivästä. Olit eilen ilman, onnistuuhan se tänäänkin :)
 

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Juuh, käväsin apoteekissa kaksikin kertaa , olen tyytyväinen itseeni etten hakenut samalla matkalla lonkeroo k-kaupasta.
mietin välillä "kaksi lonkeroo vaan viikossa, eihän kukaan saa tietää".
mutta minä saan tietää ja tämä ketju, sillä siitä suhteen olen avoin .
Kiitos.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
624
Hermostuttaa, ei ole olevinaan mitään tekemistä, mutta vaikka iltapäivä torkut ajaa samaa asiaa.
olo teennäisen olevainen, saan sentään tekemistä kun käväsen apteekisssa hakemassa lääkkeitä kun alkaa olemaan loppu.
kyllä se siitä :)
juon vaikka janooni limsaa 9l :)
Itsellä on yksi lähiomainen kuollut alkoholiin ja kaveripiirissä kaksi juonut haimansa, joten eivät voi juoda enää. Itsellä vähentää alkoholin käyttöä se, että koitan saada itseäni parempaan fyysiseen kuntoon. Ne tissuttelun kalorit ovat jääneet viskeraaliksi rasvaksi ja kun on salijäsenyys, niin ei tee mieli pilata A) seuraavaa treenipäivää darralla B) treenipäivän jälkeistä päivää, että kaikki menee hukkaan. Tästä on sitten saanut hieman motivaatiota kun katsoo peilistä itseään ja vertaa sitten esim. redditissä r/fitness30plus missä moni muukin on alkanut fiksaamaan itseään. Itse olen kuitenkin jo 45.

Juomisen vähentämiseenkin siellä on r/stopdrinking ja r/cutdowndrinking

Toinen juttu, että jos luet tai kuuntelet äänikirjoja, niin tämä aukaisi itselläni silmät totaalisesti. This Naked Mind - Annie Grace

 
Viimeksi muokattu:

Memory

Tukijäsen
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
2 660
Sitä ajattelee kivasti, vain 9e lonkerot kaupasta, vain ne tänään, sitten lopputuloksena on sunnuntai ja 7*9e:n laskut taskussa :(
ei fitun kivaa...
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 450
Viestejä
4 162 270
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom