Kyllä sillä on väliä, vaikka tavara tulisi perillekin. Pengoin tuolta sähköpostikansiosta FedExille toukokuussa lähettämäni viestin, joka osaltaan kertoi millaista säätämistä touhu heidän kanssaan on. Tässä pieni siteeraus siitä:
"Ilmoititte toimittavanne lähetyksen torstaina 6.5. kello 18:00 mennessä. Lähetystä ei saapunut, eikä toimitusajan siirtymisestä ilmoitettu ennakkoon.
Seuraavaksi ilmoititte toimittavanne lähetyksen perjantaina 7.5. kello 18:00 mennessä. Lähetystä ei saapunut, eikä toimitusajan siirtymisestä taaskaan ilmoitettu ennakkoon.
Perjantaina sain 19:26 viestin, jonka mukaan "Asiakas ei ole saatavilla, tai yritys on suljettu". En tosiaan ollut tuohon aikaan kotona, sillä poistuin kotoa kello 18 jälkeen.
Seurannan mukaan "Ovilapussa ilmoitetaan lähetyksen noudossa tarvittava FedExin toimipisteen osoite ja noutoaika sekä ilmoitus mahdollisesta uudesta toimitusyrityksestä." Mitään ovilappua minulle ei kuitenkaan ole jätetty, josko oven takana on edes käyty. Seurannassa tuo toimituspoikkeus on merkitty jo kellonaikaan 15:30. Se ei kuitenkaan ole mahdollista, sillä olen ollut kotona tuohon 18 jälkeiseen asti koko päivän, ja esim. ulko-ovesta on ollut esteetön pääsy huoneiston ovelle.
Teidän asiakaspalveluunne ei saa mitään yhteyttä. Chat-ruutukin on ollut sekä torstaina että perjantaina suljettu, jolloin sen pitäisi olla avoinna. "
Sitten seuraavalla viikolla se lähetys viimein tuli perille.
Olen tilannut VinosOnlinesta siis kaksi kertaa tuon postikuluvapaan 360 euron tilauksen. Tuo FedExin tapaus oli se toinen. Toisen tilauksen kenttään kirjoitin, että jos vain mitenkään mahdollista, niin lähetys olisi mukava saada toimituslaadun vuoksi UPS:n kuskaamana. Ja niinhän se tulikin, ja kaikki sujui sen tilauksen osalta ongelmitta.