Samaa mieltä. Tosin olen myös sitä mieltä, että missä tahansa alkoholijuomakategoriassa maun voimakkuus, täyteläisyys ja moniulotteisuus kasvaa hinnan noustessa lähes poikkeuksetta, selvimmin kun vertaa halvimpia muutamia asteita arvokkaimpiin juomiin. Toki tietyn pisteen jälkeen ero halvempaan ei ole niin radikaali ja, kuten todettua, hinta ei kuitenkaan aina sanele laatua tai sitä, maistuuko se yksilön suussa paremmalta. Jos verrataan vaikka hyväksi todettua 6 euron punaviinipulloa hyväksi todettuun 10-15 euron punaviinipulloon, niin väitän, että suurimman osan makupalettiin tuo kalliimpi tarjoaa tuntuvasti moniulotteisemman makuelämyksen.
Erittäin totta. Huomannut tuon monen halpisjuomiin tottuneen kaverin kohdalla, että suorastaan vierastavat "moniulotteisempia" juomia. Tähdennän kuitenkin vielä, etten siis kritisoi halpisjuomia, joita itsekin olen juonut, mutta minusta vain todennäköisemmin löydän maussa nautiskeluun tarvittavaa moniulotteisuutta muutaman asteen arvokkaimmista pulloista siinä missä halvemmissa todennäköisemmin eteen tulee pullo, joka maistuu siltä kuin hyvää juomaa olisi laimennettu vedellä tai otettu makuja pois. Mielipiteet kuitenkin vaihtelevat ja esimerkiksi itse en koskaan ostaisi ylhäällä olevan kommentoijan tavoin yli 100 euron viskipulloa, varmaan sitten ironisesti osittain myös samasta syystä, miksi joku ei ostaisi vaikka pitämääni Laphroaig 10yo:ta 40-60 eurolla kokien halvemmat viskit mieluisimmiksi jo ihan hinta-laatusuhteen takia.