Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 003
Suomi ottaa turpaan ja saa sanktiot mutta jatkaa niinkuin tähänkin saakka.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Jos EU:n rikkomusmenettelyyn mennään, niin ei siellä mitään sanktioita jaella, vaan tutkitaan, rikkooko maa EU:n direktiiviä. Jos rikkoo, niin se pannaan tottelemaan.
Kovin on optimistinen kuva EU:n voimasta. Etenkin eteläinen Eurooppa on täynnä konkreettisia esimerkkejä siitä, kuinka EU-sääntöjä rikotaan surutta suuren mittakaavankin asioissa. Suomi on profiloitunut jonnin joutavampien ohjeiden kuuliaisena noudattajana, mutta kun se viisaudessaan löytää tietyn osan EU-sääntöjä, joita vastaan se hangoittelee, niin ei EU siitäkään tätä valtiota maan tasalle pommita tai mätki sen päättäjiä turpaan.
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
103
Netpris: 4 koppaa Tre Kronor Guld 5,9% + Jeltsin 3 L = 55,74€ + Budbee 20,99€. Kahtellaan kerkeekö bisset ensiviikon perjantain talkoisiin muille juotettavaksi. Olishan tuollakin rahalla saanut Alkosta 1,5 koppaa Karhun 5,3%, tosin ei kotiin kuljetettuna.
 
Liittynyt
18.11.2020
Viestejä
15
Koeta huviksesi syöttää DHL:n seurantapalveluun seurantakoodisi, siellä voi olla lisätietoa. Tilasin viime viikon torstaina samasta paikasta, ja oma tilaukseni näkyy Itävallan postin lisäksi DHL:n seurannassa.
Eilen oli paketti saapunut postiin, ihan yhtäkkiä alkoi postin seuranta toimimaan. Omituisen kauan meni tällä kertaa, eivätkä näköjään enää kanna kotiovelle saakka.
 
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
647
Luonnollisesti pitääkin verrata; tarkoitin vain omakohtaisena anekdoottina erityisesti Netprisin kontekstissa.

Anyway toimituskulut on Budbee+Shippiillä melkein puolet vähemmän kuin olen tottunut (toki paino optimoitava eri tavalla) ja iltakuljetuksena vielä mukavampi. Toki onnekasta, että asun toimitusalueella.
Tähän kyllä sama. Itse noita laskenut ja tsekannut joka ostossa painomäärät ja hinnat niin kyllä toi Budbee omaan käyttöön näyttäisi muuttavan homman niin että mun kulutustottumuksilla Netpris ja Budbee on ainoa vaihtoehto normitilauksille.

Tein tilauksen 19.1. ja nyt tuli ilmoitus että toimitus (Netpris+Budbee) olisi tulossa. Olen tänään ja huomenna huonommin tavoitettavissa niin pistin toimituksen maanantaille (tätä mietin/kyselin täälläkin aiemmin), onnistui todella helposti SMS tulleen linkin kautta toimitusajan vaihto. Katsotaan maanantaina tuleeko satsi kotiovelle :sshake:
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 257
Teinpä ekan tilauksen Netprisiltä Budbee-aikana, ja on kyllä hinnat kohdallaan. 3 laatikkoa Tre Kronor Guldia (5,9%) + 3 litran Jelzin-vodkalaatikko kotiin kuljetettuna yhteensä 67 € (48,95 + 17,99).

Budbee on kyllä melkonen gamechanger Netprisin kanssa. Arvostan myös helppoutta kirjoittaa ovikoodit sun muut infot kuskille appissa etukäteen.
Jep "Gamechanger" kyllä kuvastaa hyvin kuinka Budbee mullisti hinnat. Aivan järkyttävän helppo, nopea (alle viikossa netpris) ja miellyttävä palvelu. Paketit olivat täysin ehjiä ja virheettömiä, kun norrlogilla, dhl:llä ja postilla ne on yleensä olleet mätkittyjä ja repaleisia.

Luulen, että alkostore lähtee tuohon pian, ellei ole jo lähtenyt, ja sitten ssadaan, hinnat vielä aavistuksen alemmaksi.

Budbeellä toimituskulut on kuitenkin vain noin 4,3 euroa per olutsalkku ja reilun euron per viinitonkka. Eli puolet siitä mitä norrlog ottaa.

Joku saksalainen perusbulkki tai paulaner/erdinger pudottaa hintaa budbeella 20 - 25 %.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 257
Budbeen huonona puolena ainakin netprisillä taas oli se, että sun on pakko olla kotona ja ovelle jättö ei ollut mahdollista. Siinä oli jotain mainintaa, että on tilattu ikärajallisia tuotteita
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
9
Itävallan supermarketista tuli tilattua 35 kpl 0,5l tölkkiä paikallisia oluita maisteltavaksi. Tuolla tölkkimäärällä postit on 9,90€. Viime viikon tiistaina paketti nousi autoon ja perjantaina se oli Hampurissa tulossa. Luulisin että tällä viikolla saisi noutaa postista.
Hei, saisinko linkkiä tuohon nettikauppaan (pahoittelut, jos tämä on jossain jo aiemmin mainittu, ei vaan omiin silmiin osunut)?
 
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
647
Budbeen huonona puolena ainakin netprisillä taas oli se, että sun on pakko olla kotona ja ovelle jättö ei ollut mahdollista. Siinä oli jotain mainintaa, että on tilattu ikärajallisia tuotteita
Ovelle jättäminen pitäisi onnistua (Budbee oikein suositteli tätä näin korona-aikana? tosin itse en tuota valinnut) ja päivää pystyt vaihtamaan silloin kuin toimitus tulee. Kuten tuossa ylempänä mainitsin niin juuri valitsin itse toimituspäiväksi maanantain, onnistuu SMS tulleen linkin avulla.
 

Jammaz

Kirka Saatana
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
97
Suomen käsittämättömän mutkikas alkoholin etämyyntilaki saattoi nyt tulla tiensä päähän – EU:n komissio aikoo tutkia, Suomella 10 päivää aikaa vastata

Euroopan komissio ilmoitti keskiviikkona aloittavansa EU-Pilot -menettelyn Suomea vastaan selvittääkseen, rikkooko Suomen alkoholilaki unionin oikeutta.

28.1.202116:55

Pilot-menettelyssä selvitetään, estääkö Suomi tavaran vapaata liikkuvuutta kieltämällä alkoholijuomien etämyynnin toisista jäsenmaista.

Suomen sotkuinen etämyyntilaki on ollut tiukassa puristuksessa jo vuosia. Etämyynti- ja etäostokäsite on aiheuttanut kaikille osapuolille aikaa ja rahaa vieviä turhia oikeudenkäyntejä, jotka olisivat vältettävissä, jos lainsäädäntö olisi asian suhteen selkeää. Tätä eduskunta ei pystynyt tekemään.

Suomen alkoholipolitiikkaan liittyvä lainsäädäntö on ollutkin juridista puolustustaistelua muuta EU:ta vastaan.

Nyt pilot-menettelystä kertoi ensimmäisenä kantelun tehnyt helsinkiläinen yksityishenkilö Rikhard Sjöberg ja sen vahvisti europarlamentaarikko Petri Sarvamaa (kok), joka kertoi saaneensa komissiolta tietoja, joiden mukaan Suomen harjoittama alkoholin etämyyntikielto siirretään EU-Pilot -tutkintamenettelyyn.

Vielä torstaina Suomi ei ollut saanut pilot-menettelystä virallista tietoa. Kirjelmä tulee prosessissa ensin ulkoasiainministeriöön, josta se toimitetaan aina siihen ministeriöön, jota asia koskee.

Ulkoasianministeriön oikeuspalvelu- ja EU-tuomioistuinasioiden päällikkö Henriikka Leppo sanoo, että virallista pilot-kirjettä ei ole tullut.

”Tämä on kuitenkin epämuodollisempi prosessi kuin esimerkiksi rikkomusmenettelyn aloittaminen, josta saamme tiedot yleensä välittömästi”, Leppo sanoo.

Yksi hidastava tekijä on komission aloittamien toimenpiteiden kääntäminen. Pilot-kirjeetkin tulevat Suomeen lähes poikkeuksetta suomeksi käännettyinä.



Kymmenen viikkoa aikaa antaa selvitys
Mistä EU-Pilot -asiassa on kysymys? Yksinkertaisesti siitä, että jos EU:n komissio havaitsee tai saa tietoonsa EU-lainsäädännön mahdollisen rikkomistapauksen, se pyrkii pikaisesti ratkaisemaan ongelman kyseisen jäsenmaan kanssa käytävän jäsennellyn vuoropuhelun eli Pilotin avulla.

EU Pilot -menettely on virallista rikkomusmenettelyä edeltävää epävirallista tiedonvaihtoa komission ja jäsenvaltion välillä.

Sen perusteella komissio arvioi, onko unionin oikeutta rikottu, ja onko asiassa perusteita ryhtyä virallisiin oikeustoimiin jäsenvaltiota vastaan.

Suomella on kymmenen viikkoa aikaa antaa selvityksensä komissiolle. Aika alkaa yleensä siitä hetkestä, kun asianomainen ministeriö saa selvityspyynnön itselleen. Käytännössä nyt puhutaan huhtikuun puolivälistä, jolloin selvitys viimein pitää antaa komissiolle. Tämän jälkeen komissio arvioi vastauksen sisältöä ja sitä, tyydyttääkö vastaus komissiota vai ei.

Sarvamaan mukaan komission käynnistämä menettely ei ole mikään pikkujuttu, sillä seuraavana askeleena on virallinen rikkomusmenettely.

”Sosiaali- ja terveysministeriön tulee siis nyt tulevien viikkojen aikana osoittaa, että EU-oikeutta ei rikota. Tiedämme jo, että tämä ei ole mahdollista, sillä ylläpidetty etämyyntikielto on perussopimusten vastainen. Toinen vaihtoehto on virallisesti päivittää käytäntöjä siten, että etämyynti on sallittua. Tämä olisi viisain ratkaisu. Kolmas vaihtoehto on eteneminen rikkomusmenettelyyn,” Sarvamaa tulkitsee Suomen etämyyntikäytäntöä.



”Etämyyntikielto on EU-perusvapauksien vastainen”
Komissioon
kesällä 2018 tehdyn kantelun mukaan Suomen viranomaiset tulkitsevat Valviran antamalla ohjeella alkoholilakia unionin oikeuden vastaisesti siten, että laki kieltäisi alkoholin etämyynnin toisista jäsenvaltioista.

Sjöbergin mukaan vuoden 1994 alkoholilaissa ei kielletty etämyyntiä, eikä uuteenkaan vuoden 2017 lakiin tullut kieltoa, sillä komissiolle ennakkoon ilmoitettua pykälää ei lopulta säädetty lakiin. Vuoden 2018 ilmoitus komissiolle lain muuttamisesta peruttiin kokonaan.

Unionin oikeuskäytännön mukaan notifiointimenettelyn vastaisesti säädetyt tuotteiden myynti- ja maahantuontikiellot eivät päde.

Sekä vuonna 2017 että 2018 komissio uhkasi Suomea oikeustoimilla, mikäli etämyyntikielto pannaan toimeen. Tästä huolimatta sosiaali- ja terveysministeriö on tulkinnut etämyynnin kielletyksi, ja Valvira teki viime syksynä jopa rikosilmoituksen ulkomaisista etämyyjistä.

Sarvamaa vaatiikin, että etämyynti sekä kotimaasta että EU-alueelta sallitaan reilusti.

”Harjoitettu etämyyntikielto on EU-perusvapauksien vastainen. Jo nyt pienpanimot kierrättävät tuotteitaan ulkomaiden kautta Suomeen, mikä on järjetöntä. Monopolien sijaan tulisi suojella ihmistä ja jättää holhoava kansanperinne historian hämärään,” Sarvamaa sanoo.

Kantelun tehneen Sjöbergin mukaan komissio yhdistää samaan EU-Pilot -menettelyyn selvityksen myös siitä, onko Alkon hankintamenettely syrjivä ja onko Alkon yksinoikeutta laajennettu EU:n perussopimuksen vastaisesti antamalla alkoholipitoisten tuotteiden, kuten suklaiden, yksinmyyntioikeus Alkolle uudessa alkoholilaissa.

Sjöberg sanoo, että Euroopan unionin toimintaa koskevan sopimuksen 37 artikla kieltää jäsenvaltioita perustamasta uusia tuotteiden kaupankäyntiin liittyviä valtiollisia monopolitoimia.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 528
Tulipa tilattua ekan kerran sitten 2017 Netprisistä ja pakko sanoa että Netpris + Budbee niin on miellyttävä ostokokemus.:thumbsup:
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 248
Tulipa tilattua ekan kerran sitten 2017 Netprisistä ja pakko sanoa että Netpris + Budbee niin on miellyttävä ostokokemus.:thumbsup:
Hieman jäi varaa kritiikille. Nimittäin Budbee ei ollut valittavissa meidän postinumeroalueelle (Espoo) vaikka ainakin Vantaan rahtiterminaaleista katsottuna osa listalla olevista Espoon kaupunginosista olisikin kauempana kuin tämä meidän alue. Eli vajaat parikymppiä tuli ylimääräistä Postnordin posteista (39,90 vs. 20,99)
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 257
Ovelle jättäminen pitäisi onnistua (Budbee oikein suositteli tätä näin korona-aikana? tosin itse en tuota valinnut) ja päivää pystyt vaihtamaan silloin kuin toimitus tulee. Kuten tuossa ylempänä mainitsin niin juuri valitsin itse toimituspäiväksi maanantain, onnistuu SMS tulleen linkin avulla.
Niinkuin sanoin, toimitusta ei Budbeellä voi valita kotiovelle jos se sisältää ikärajattuja tuotteita. Alkoholittomia tilatessa tämä varmaan onnistuu.

Toimituspäivän voi valita. Linkissä on myös kuljetusauton live-GPS-seuranta, jostavoi aika tarkasti nähdä toimitusajan.
 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Harvinaista, tilasin Spritboxista sunnutaina 3 laatikkoa, ovat huomenna kotiovella. Ja olivat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 735
Omalla kohdalla Alkostore24 + Norrlog toimi taas kuin junan vessa. 19. päivä tilattu, 27. päivä ovella (tosin ekaa kertaa ilman ovikellon pimputusta jätetty, vaikka aina ennen ollut sama "saa jättää" niin on soitettu kelloa).

Pari pakettia, yht. 5 casea 0,33L / 0,5L purkkeja.

Tuli taas vehnän (2 x Mecklenburger) hinnaksi 1,083 eur / purkki. Eli panteilla 1,23 eur.
Jos Prismassa tölkki Elovenhää maksaa 2,09 eur pantteineen, niin taas tuli pelkästään vehnillä säästettyä 33 euroa ja kaupassakäynnin vaiva. Kiitos valtio, suomalaiset panimot kiittää. :p

Jätän *ttuilun vuoksi laskematta mitä Newcastle keississä säästi suomen hintoihin (yli puolet kuitenkin)...
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
743
Niinkuin sanoin, toimitusta ei Budbeellä voi valita kotiovelle jos se sisältää ikärajattuja tuotteita. Alkoholittomia tilatessa tämä varmaan onnistuu.

Toimituspäivän voi valita. Linkissä on myös kuljetusauton live-GPS-seuranta, jostavoi aika tarkasti nähdä toimitusajan.
Kyllä joulukuussa ja turun alueella ainakin onnistui. Paketit jätettiin oven viereen ja kännykkään tuli ilmoitus että paketti on toimitettu ja pari kuvaa paketeista ovella.
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
114
Mistä nuo Budbeen toimitusalueen postinumerot saa selville, siis tekemättä ensin tilausta? Tuntuu älyttömältä ladata sovellus, jolle ei voi kertoa asetuksissa edes oletusosoitetta.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 109
Mistä nuo Budbeen toimitusalueen postinumerot saa selville, siis tekemättä ensin tilausta? Tuntuu älyttömältä ladata sovellus, jolle ei voi kertoa asetuksissa edes oletusosoitetta.
Tuo linkki löytyy ainakin Netprisin alakulman postikululaskurista
 
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
647
Niinkuin sanoin, toimitusta ei Budbeellä voi valita kotiovelle jos se sisältää ikärajattuja tuotteita. Alkoholittomia tilatessa tämä varmaan onnistuu.

Toimituspäivän voi valita. Linkissä on myös kuljetusauton live-GPS-seuranta, jostavoi aika tarkasti nähdä toimitusajan.
Erikoista mutta voi toki pitää paikkaansa myös tuo. Itsellä oli kyll Budbeen linkissä vaihtoehtona että jättäisi kotiovelle mutta enpä sitä valinnut koska olen kotona kun tuotteet tulee. Voi siis hyvinkin olla että oli valittavissa "Toimitus ovelle" mutta jos olisin sen valinnut niin olisi valittanut että ei saa valita tätä..
 
Liittynyt
09.07.2018
Viestejä
186
Onko joku juonut tätä? Onko minkälaista kuraa? 2,95e max. 2kpl.

Vestfyen Pilsner on klassinen tanskalainen pilsner, joka on tunnettu ympäri maailman.

Se on valmistettu hienoista ainesosista.

Olut on kullanväristä.

Maussa voi maistaa maissia ja mallasta.

Olut tuoksuu hedelmille ja yrteille.

Sopii aamiaispöytään.
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
585
Vestfyen Pilsner on klassinen tanskalainen pilsner, joka on tunnettu ympäri maailman.

Se on valmistettu hienoista ainesosista.

Olut on kullanväristä.

Maussa voi maistaa maissia ja mallasta.

Olut tuoksuu hedelmille ja yrteille.

Sopii aamiaispöytään.
Hyvin kopioitu tuo suoraan Viinikaupan kuvauksesta!
Siis oletko itse juonut? Kokemuksia tuossa mielestäni pyydettiin!
No halpaa tuo toki on kuin saippua?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 003
Hyvin kopioitu tuo suoraan Viinikaupan kuvauksesta!
Siis oletko itse juonut? Kokemuksia tuossa mielestäni pyydettiin!
No halpaa tuo toki on kuin saippua?
Varmaan lähinnä että makuasioita. Jotenkin typerää kysyä toiselta onko joku hyvää vai ei kun ei tiedä muiden makutottumuksista.
 
Liittynyt
02.11.2020
Viestejä
94
Hyvän kuuloinen tarjous, mutta ainakin Netprisin Tre kronor tulee halvemmaksi, jos asuu Budbeen alueella.
 
Liittynyt
27.09.2020
Viestejä
51
Itselle tuo Vestyven pilsner meni siis jotenkin 2/5. Vertaisin että Darguner tuolla 0,5 hinnalla parempi. Huomattavasti maukkaampi, mutta tosiaan makuasioita.
 
Liittynyt
09.07.2018
Viestejä
186
Hyvin kopioitu tuo suoraan Viinikaupan kuvauksesta!
Siis oletko itse juonut? Kokemuksia tuossa mielestäni pyydettiin!
No halpaa tuo toki on kuin saippua?
En oo juonut, mutta aika samalta taitaa maistua kaikki halpikset. Pilsnerit taitaa olla vähän tunkkasempia kun lagerit ainakin omasta mielestä.

Tuotekuvaus saattaa antaa ehkä vähän osviittaa miltä saattaa maistua, mutta itsestä tuntuu ettei ainakaan halpisoluiden tuotekuvauksilla oo paljon arvoa. Esim slots guldia tituleerataan pehmeäksi ja täyteläiseksi alkostoren sivuilla. Joka on mielestäni vastakohta...
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
340
Jep "Gamechanger" kyllä kuvastaa hyvin kuinka Budbee mullisti hinnat. Aivan järkyttävän helppo, nopea (alle viikossa netpris) ja miellyttävä palvelu. Paketit olivat täysin ehjiä ja virheettömiä, kun norrlogilla, dhl:llä ja postilla ne on yleensä olleet mätkittyjä ja repaleisia.

Luulen, että alkostore lähtee tuohon pian, ellei ole jo lähtenyt, ja sitten ssadaan, hinnat vielä aavistuksen alemmaksi.
Veikkaan että Alkostoren hinnat on niin halvat, koska Norrlogin(ylihintaisilla) toimituksilla kompensoidaan halpoja tuotteiden hintoja. Veikkaan ettei halvempaa toimitus+tuotteet komboa tule kuin mitä nyt Netpris ja Budbee.

Kolme toimitusta tullut netprisiltä Budbeen kautta ja kyllähän se vain toimii kuin junan vessa. Kuskit ovat olleet mukavia ja seuranta toimii toimituspäivän osalta. Toki olisi kiva, jos seuranta toimisi alusta asti, mutta kun olen etätöissä, niin kotonahan sitä tulee oltua.
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
585
Sori Heebe, jos vähän provosoin. ;)

Mielestäni tuollainen lainaaminen on kuitenkin tyhmää tai ainakin siihen voi lisätä tuon, missä noin on kerrottu.
Nuo kuvaukset ovat kuitenkin melko ympäripyöreitä ja jokaisen omia makuasioita.
En itse ainakaan löydä tuommoisia hienoja ajatuksia ns. bulkkikaljoista.
Hedelmille ja yrteille?:hmm:

Sama se on noissa viinien ja viskien maussa. Hienoja kuvauksia, mutta itse en niitä osaa niistä löytää?
Olen siis vähän tyhmä. Sen ainakin tajuan, että savuisesta viskistä en pidä. No joku tykkää ja toinen ei?
Oma suu kun on paras tuomari. Kokeilemalla löytää ne omat suosikit.

Vai sopii tuo aamupalalle ... siis on normi krapulakaljaa. Tuonhan on pakko olla joku vitsi?:rofl:

Itse en yleensä keppanaa tilaa, mutta ... Olen kuin Sulo Vilen ja tuo "halvalla" houkuttaa.
Tilaisinkohan kokeeksi tuota?
Vestfyen Pilsneriä en siis ole maistanut, mutta tuo Darquner on mielestäni hinta/maku suhteelta ihan ok.

Sama se on noissa viinien ja viskien maussa. Hienoja kuvauksia, mutta itse en niitä osaa niistä kyllä löytää?
Olenko minä siis vähän tyhmä?
Sen ainakin tajuan, että savuisesta viskistä en kuiteenkaan pidä. No joku toinen niistä kuitenkin tykkää?
Oma suu on kuitenkin paras tuomari. Kokeilemallahan löytää nuo omat suosikit.

Vai sopii tuo aamupalalle ... siis on normi krapulakaljaa. Tuonhan on pakko olla joku vitsi? :)
Tuohonhan kelpaa kalja kuin kalja?

Itse en yleensä keppanaa tilaa, mutta ... Olen kuin Sulo Vilen ja tuo "saat halvalla" houkuttaa.
Tuota Vestfyen Pilsneriä en siis ole kuitenkaan maistanut, mutta Darquner on mielestäni hinta/maku suhteelta ihan ok.
Siis testaan tuotakin, eiköhän se alas uppoa?
:kippis:
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 257
Veikkaan että Alkostoren hinnat on niin halvat, koska Norrlogin(ylihintaisilla) toimituksilla kompensoidaan halpoja tuotteiden hintoja. Veikkaan ettei halvempaa toimitus+tuotteet komboa tule kuin mitä nyt Netpris ja Budbee.

Kolme toimitusta tullut netprisiltä Budbeen kautta ja kyllähän se vain toimii kuin junan vessa. Kuskit ovat olleet mukavia ja seuranta toimii toimituspäivän osalta. Toki olisi kiva, jos seuranta toimisi alusta asti, mutta kun olen etätöissä, niin kotonahan sitä tulee oltua.
Samaa mieltä budbeen ja netprisin osalta - tällä hetkellä todella halpaa.

Mutta en kyllä pidä Norrlogia/DHL:ää ylihintaisena. Keskimäärin olutta on saanut alkostoresta kuitenkin Netprisiä ja Discandoota halvemalla postikuluineen, ja ne postikulut on olleet kuitenkin samaa tasoa. Itse odottelen mielellään, että Alkostore saa myös budbeen toimittajakseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 248
Kolme toimitusta tullut netprisiltä Budbeen kautta ja kyllähän se vain toimii kuin junan vessa.
Toimii kenelle toimii. Siinä nyt ainakaan ei ole mitään järkeä, että postinumerot, joihin ei toimiteta on valittu kaupungin sisältä ihan randomisti.

Espoosta esim. puuttuu listalta useita postinumeroalueita, joiden puuttumista ei nyt ainakaan sijainnilla voi selittää. Jos esim. satut asumaan Espoon Ikean vieressä niin Budbee ei pelitä, mutta kun ajat Kehä III:sta eteenpäin ihan Kirkkonummen rajalle niin taas toimii. Tai Tapiolaan saat tilattua, Otaniemeen et, mutta Lehtisaari Stadin puolella on taas OK. 02700 on Budbeen toimitetusalueella, vaikka sellaista postinumeroa ei edes ole olemassa. Laitoin tuosta kyllä Budbeelle palautetta.

Puuttuvia alueita Espoossa.

02150
02740
02810
02820
02860
02920
02940
02970
02980

Vantaaltakin listasta puuttuu ainakin seuraavat
01490 (Koivula)
01530 (Lentoasema + lähiympäristö)
01680 (Askisto)
01720 (Petikko)
01730 (Piispankylä)
01740 (Viinikkala - Voutila)
01750 (Luhtaanmäki)
01760 (Riipilä)
01770 (Sanomala)

Sitten taas yllättäen "Helsingistä" löytyy
04200 Kerava - keskus
04230 Kerava - Pihkaniitty
04250 Kerava - Jaakkola, Jokivarsi, Myllynummi
04260 Kerava - Ali-Kerava, Savio
 
Liittynyt
07.08.2020
Viestejä
35
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Tästä tuli niin hyvä mieli että piti laittaa taas pieni tilaus vetämään :cool:
Minä en oikein tiedä, miksi tuosta pitäisi tulla hyvä mieli. Kun etämyyntiin ja etäostoon saadaan lainsäädännöllinen ryhti, loppuu nykyiset halvan kaljan/viinan bileet siihen. Ok, onhan se kurjaa ettei esim. kotimaiset pienpanimot saa järkevästi etämyytyä juomiaan suomalaisia kuluttajille, ja voisin minäkin heidän tuotteitaan toisinaan tilata. Mutta ihan itsekkäästi näin kuluttajanäkökulmasta toivon nykytilanteen jatkuvan, jossa kaupat voivat myydä halpaa juomaan Suomeen ilman, että minun lainkuuliaisena ostajanakaan tarvitsisi murehtia veroista.
 
Viimeksi muokattu:

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Sitä varten on verottaja ja se pitää aina oman hommansa. Spritbox osittain halvempi kuin AS24. Valikoima on huonohko.
 
Liittynyt
29.01.2020
Viestejä
227
Millä saisin järjestettyä kuljetuksen discandoon tilaukselle joka ei siis sisällä alkoholijuomia. On niin pirun kallis tuo norrlog kolmelle halvalle limulaatikolle :D jotain 40e. Mitä firmoja tähän ois?
Mun on vaikea nähdä tilannetta että voit säästää normi limu tilauksella vs kaupan hinnat. Energiajuoma tilauksessa olis eri tilanne. Tokmanni ja Cittari myy vähän väliä 10€:lla limu laatikoita.

Mikäli joka tapauksessa haluat tilata ulkomailta limsaa ja yrittää säästää rahaa siinä niin ainoa mahis on tilata sit samantien eurolavallinen, sillä saat painettua kuljetuskuluja per looda alas. Tullin pojat vois olla vähän ihmeissään.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 269
On niin pirun kallis tuo norrlog kolmelle halvalle limulaatikolle :D jotain 40e.
Mietin jo että miten voi olla 40e kolmelle laatikolle Norrlogin kuljetus, mutta ilmeisesti kyse on siis Shippiistä, ei Norrlogista. Norrlogilla maksaa kolmen laatikon toimitus ovelle 26 euroa.
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
375
Mun on vaikea nähdä tilannetta että voit säästää normi limu tilauksella vs kaupan hinnat. Energiajuoma tilauksessa olis eri tilanne. Tokmanni ja Cittari myy vähän väliä 10€:lla limu laatikoita.

Mikäli joka tapauksessa haluat tilata ulkomailta limsaa ja yrittää säästää rahaa siinä niin ainoa mahis on tilata sit samantien eurolavallinen, sillä saat painettua kuljetuskuluja per looda alas. Tullin pojat vois olla vähän ihmeissään.
Mutta tuo Tokmanni ja Cittari myy vain normilimua, ei mitään Pepsi Max erikoismakuja tuolla hinnalla.
 

SPu

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
128
Toimii kenelle toimii. Siinä nyt ainakaan ei ole mitään järkeä, että postinumerot, joihin ei toimiteta on valittu kaupungin sisältä ihan randomisti.

Vantaaltakin listasta puuttuu ainakin seuraavat
01530 (Lentoasema + lähiympäristö)
01680 (Askisto)
01720 (Petikko)
01730 (Piispankylä)
01740 (Viinikkala - Voutila)
Tuli nimittäin vähän yllärinä tuo kun maksuvaiheessa toimituskuluhinta kolminkertaistui. (Budbee toiminut tänne muiden firmojen tilauksissa, ja en tajunnut alkaa tuolta listalta erikseen etsiä tätä omaa postinroa kun kaverille vähän matkan päähän oli tullut hienosti ja eihän se noin "buginen" voi olla, eihän...)

Toimittavat postinumeroalueelle 01700 mutta eivät postinumeroalueelle 01730 (ja tästä on matkaa 100m tuohon 01700:lle). Ja päästäkseen rahtiterminaalista esim. lentokentän kulmalta tai satamasta postinroalueelle 01700, pitää kuskin aina ajaa alueen 01730 läpi :hmm: Eli samaa sekoilua kun noissa Espoon alueissa.

Laitoin Netprisille ja Shippiille viestiä että saa korjata (tai perua tilauksen). Ilmoitan kun vastaavat.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 662
Viestejä
4 220 951
Jäsenet
71 091
Uusin jäsen
TiieM

Hinta.fi

Ylös Bottom