- Liittynyt
- 31.10.2016
- Viestejä
- 80
Eilen aamulla tilattu, nyt jo matkalla (lähetetty) Suomeen, tulee alta viikon![]()
Mistä tilasit kuljetuksen? Ei enää linkkiä alalaidasta löydy.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eilen aamulla tilattu, nyt jo matkalla (lähetetty) Suomeen, tulee alta viikon![]()
Tässäpä linkki https://norrlog.com/package-pallet-shipping/fi/scandinavia.htmlMistä tilasit kuljetuksen? Ei enää linkkiä alalaidasta löydy.
On kyllä hieman erikoinen pulju, tavarat tulee kun odottelee mutta esim. minkaanlaista lähetysilmoitusta ei saa jne.Onkos jollakin viimeaikaisia kokemuksia tuosta 1aWhisky - Ihr Whisky, Rum, Vodka Online Shop rund um die Spirituose. kaupasta? kuukauden toimitus aikaan saa ilmeisesti varautua mutta onko tullut oikeat tuotteet ja ovatko ilmoitelleet mitään jos jotain tuotetta ei olekaan ollut varastossa? DHL/posti ilmeisesti kuskaa nämä paketit?
Ohjasiko Alkostore24 mitenkään Norlogin sivuille?
Ohjasiko Alkostore24 mitenkään Norlogin sivuille?
Meneekö etäostoksi?
Samat kysymykset jokaisella sivulla...
Sori jos vedit herneet nenään minun takia.Tuo lähettämäsi teksti on kyllä minulle tuttu.Samat kysymykset jokaisella sivulla... Ja firman sivuillakin lukee lihavoituna tekstinä "Me emme järjestä kuljetusta vaan asiakkaaan on itse huolehdittava siitä. Emme lähetä kuljetusliikkeiden linkkejä."
No mulla on neljän lähetyksen verran kokemusta, ettei ole pitänyt huolta saatavistaan. Paketissa ei ole edes lähettäjän nimeä, eikä lähetyslistaa sisällä.verottaja kyllä pitää huolen saatavistaan.Nimim. "Kokemusta on"
No mulla on neljän lähetyksen verran kokemusta, ettei ole pitänyt huolta saatavistaan. Paketissa ei ole edes lähettäjän nimeä, eikä lähetyslistaa sisällä.
Verottajaahan ei paljon ennakkotapaukset kiinnosta, kun tietää häviävänsä juttunsa EU-tuomioistuimessa ja sitä kautta myös Korkeimmassa hallinto-oikeudessa. Sen jälkeen kun tuonti vapautuisi täysin, eli eivät katso "loppuun asti".
Onkos jollakin viimeaikaisia kokemuksia tuosta 1aWhisky - Ihr Whisky, Rum, Vodka Online Shop rund um die Spirituose. kaupasta? kuukauden toimitus aikaan saa ilmeisesti varautua mutta onko tullut oikeat tuotteet ja ovatko ilmoitelleet mitään jos jotain tuotetta ei olekaan ollut varastossa? DHL/posti ilmeisesti kuskaa nämä paketit?
Ne on verotarroja eikä mitään tullin tarroja. Ei suomen tulli mitään tölkkejä tarroita. Eiköhän ne latviasta uitettua tavaraa ole.
Ihan normaalia, mutta ei tullin toimesta merkattu. Kyseessä on harmaan kaupan (ei siis harmaan lonkeron, heh) kitkemiseen tarkoitettu keino, eli varmistetaan, että tavara on aitoa. Samaa näkyy monessa viina/viski/yms. pullossa.
Se kuka kyseisessä maassa toimii kyseisen alkoholin maahantuojana joutuu lätkimään niihin ne verotarrat. Ei kauppa niitä laita. Vähän sama, kun Suomessa myydään jenkkilimuja ja niihin joudutaan laittamaan suomenkieliset sisältötiedot ja panttitarra niin maahantuojana toimiva sen joutuu tekemään ja joutuu jokaisen pakkauksen avaamaan, kun ne tölkit on usein useamman pakkauksessa.Missähän vaiheessa nuo tarrat oikein laitetaan? Onko sitten eri erää nuo mitkä verotarrat vaatii ja tarrat isketään jo tehtaalla. Vai onko latviassa oikeesti joku tarranliimausmesta joka lättää joka tölkkiin erikseen tarran...
Missähän vaiheessa nuo tarrat oikein laitetaan? Onko sitten eri erää nuo mitkä verotarrat vaatii ja tarrat isketään jo tehtaalla. Vai onko latviassa oikeesti joku tarranliimausmesta joka lättää joka tölkkiin erikseen tarran...
Se kuka kyseisessä maassa toimii kyseisen alkoholin maahantuojana joutuu lätkimään niihin ne verotarrat. Ei kauppa niitä laita. Vähän sama, kun Suomessa myydään jenkkilimuja ja niihin joudutaan laittamaan suomenkieliset sisältötiedot ja panttitarra niin maahantuojana toimiva sen joutuu tekemään ja joutuu jokaisen pakkauksen avaamaan, kun ne tölkit on usein useamman pakkauksessa.
Ohjasiko Alkostore24 mitenkään Norlogin sivuille?
Meneekö etäostoksi?
Itse oon miettinyt lähinnä sitä että jos paketti tulee Saksasta Norrlogin kautta Suomen Postin kuljettavaksi niin mistä tulli/verottaja tietää onko se ja se nettikauppa mistä paketti tilattu ohjannut kuljetusliikkeen sivulle vai ei.
Esim. pyytävät sinulta selvitystä ja jos et anna tai jos se on puutteellinen, olettavat, että kyseessä on etäosto ja sinä olet verovelvollinen.Itse oon miettinyt lähinnä sitä että jos paketti tulee Saksasta Norrlogin kautta Suomen Postin kuljettavaksi niin mistä tulli/verottaja tietää onko se ja se nettikauppa mistä paketti tilattu ohjannut kuljetusliikkeen sivulle vai ei.
Menemättä yksityiskohtiin (ei ole tarkoituksenmukaista tällä palstalla) niin verottaja on hävinnyt kaikki alkoholin tuontiin liittyvät juttuunsa eri oikeusasteissa. Eivät halua katsoa ylintä astetta, koska sen jälkeen ei voi enää pullikoida vastaan. Tässä tapauksessa ylin aste on EU-tuomioistuin josta valtiolla on jo huonoja kokemuksia esim. käytettyjen autojen tuontiin liittyen.
Kyllä verotuspäätöksistä voi kansalainen valittaa Suomessa, jos et sitä tiennyt. Hallinto-oikeus käsittelee ja sen jälkeen Korkein hallinto-oikeus, joka pyytää tarvittaessa ennakkopäätöksen EU-tuomioistuimelta. Kyllä EU ja ETA alueelta saa ostaa alkoholia omaan käyttöön. Se että kuka on verovelvollinen ja missä tapauksessa ratkaistaan viime kädessä tuomioistuimessa. Valtio on ne kaikki tähän mennessä hävinnyt. Sinun sepityksesi ei faktoja mihinkään muuta.
Pointtihan taisi nimenomaan olla, että verottaja ei halua keissiä, jossa kansalainen voisi valittaa EU-tuomioistuimeen. Kansalainen ei voi valittaa ilman verotuspäätöstä, josta valittaa. Siitähän kukaan ei voi olla varma, millainen päätös EU-oikeudesta tulisi.Niin voi oikeuslaitos pyytää ennakkoratkaisua, aivan kuten tuossa juuri sanoinkinMutta missä olen sanonut ettei kansalainen voi valittaa. Nimenomaan voi valittaa ja voi valittaa ihan sitten EU tuomioistuimeen (kumoamiskanne) jos ei oikeuslaitos sitä ennakkoratkaisua ole sieltä hakenut. Se oli vähän niinku kirjoittamani asian ydin, että se ei ole valtiosta kiinni mennäänkö sinne loppuun asti (toisin kuin väitit). Ja jos sieltä EU tuomioistuimesta olisi, kuten väität, se Suomen verotusoikeuden murskaava päätös saatavissa niin kerroppa yksikin järkevä syy sille miksi kukaan ei ole sitä asiaa sinne vienyt.
Pointtihan taisi nimenomaan olla, että verottaja ei halua keissiä, jossa kansalainen voisi valittaa EU-tuomioistuimeen. Kansalainen ei voi valittaa ilman verotuspäätöstä, josta valittaa. Siitähän kukaan ei voi olla varma, millainen päätös EU-oikeudesta tulisi.
Näin ajattelinkin, että täytyy varmaan jokanen pakkaus avata. Järkevämpää taitais olla sinetöidä koppa jollain sinetillä. No eipä nuo tarrat mua ainakaan oo haitanneet ja hyvä että tavaran aitous on taattu...Se kuka kyseisessä maassa toimii kyseisen alkoholin maahantuojana joutuu lätkimään niihin ne verotarrat. Ei kauppa niitä laita. Vähän sama, kun Suomessa myydään jenkkilimuja ja niihin joudutaan laittamaan suomenkieliset sisältötiedot ja panttitarra niin maahantuojana toimiva sen joutuu tekemään ja joutuu jokaisen pakkauksen avaamaan, kun ne tölkit on usein useamman pakkauksessa.
Pointtihan taisi nimenomaan olla, että verottaja ei halua keissiä, jossa kansalainen voisi valittaa EU-tuomioistuimeen.
Sun kannattaaa nyt ensin lukea pykälä 6§ tuosta: Laki oikeudenkäynnistä hallintoasioissa 808/2019 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ® niin ei tartte mennä rakentamaan lumiukkoa ulos. Pienenä vinkkinä: web-sivulla oleva teksti ei ole hallintoasia. Käräjäoikeudesta vahvistuskanteenkaan haku ei sovellu tähän. Kerrotko siis että miten kansalainen voisi vielä asiaa eteenpäin josta viranomainen ei ole tehnyt (ko. kansalaista) koskevaa päätöstä? Verottajalta (kun nämä hommat siirtyi sinne) voisi nyt ehkä hakea ennakkoveropäätöstä -> siitä saisi hallintoasian jota voisi kaiketi lähteä viemään eteenpäin, mutta kun ilmaista tuo homma ei ole, ilman hyvää juristia turha alkaa niin ylimääräistä rahaa pitää olla - toisaalta ihmettelen miksi miljonäärit eivät "huvikseen" koeponnista systeemejä, heille kun ei 10k-100k kuluja tunnu missään.No siinä tapauksessa 1) valtiolla jää verot keräämättä joka tapauksessa (toki pelotevaikutus on osalle) ja ennen kaikkea 2) kansalainen/yritys voisi ymmärtääkseni silti pyytää esim euroopan komissiota tutkimaan suomen viranomaisen toimintaa asiassa. Verottajan/tullin tai muun suomen viranomaisen EU asetusten tulkinnasta löytyisi (tässä tapauksessa räikeä) ristiriitaisuus EU:n pelisääntöjen kanssa. Tulkinta ja ohjeistus toimijoille (yksityishenkilö/yritys) löytyy tässä tapauksessa ihan viranomaisten verkkosivuilta. Rikkoisihan valtio EU asetusta jo ohjeistamalla että tuotteesta X pitää maksaa veroa, vaikka näin ei olisi, riippumatta siitä vaatisiko se veroa maksuun jos/kun toimija jättää sen maksamatta omatoimisesti.
Miten viedään eteenpäin käräjäoikeuden tai hallinto-oikeuden tuomiota jossa on saatu selkävoitto vastustajasta, aletaan vaatia jotain lisää korkeammasta tuomioistuimesta kuin mitä vaadittiin alemmasta? Ei tule onnistumaan ymmärtääkseni mitenkään perin mutta pykälää en osaa viitata. Siinä ratkaistaan vai tuo yksi asia, et voi valittaa eteenpäin "muiden puolesta" tulevaisuuden caseja silmällä pitäen. Vastaavasti jos ajat päin keltaisia ja mitataan että keltaiset vaihtui 2sec ennen, niin kävi tuossa miten vaan niin mitenkään et saa ajettua casea päätyyn asti jotta selviäisi se maksisi takaraja eli onko se 1,2,3,4,5...sec vrt. tapaus jossa rekka kääntyi kelvin yli joka oli 12m päässä -> meni korkeimpaan, joten ennakko tapaus löytyy että 12m päässä oleva kelvi kuuluu risteykseen mutta kukaan ei tiedä kuuluuko 12,1m tai 13m päässä oleva kelvi - jos haluat asiasta ratkaisun että onko 15m päässä oleva kelvi risteyksessä niin sun pitää kaverin kanssa lavastaa kolaritilanne (ja olla hiljaa lavastuksesta) ja sitten viedä tarvittaessa vaikka siviilikanteena homma päätyyn asti (kaverin kanssa tehtynä ei tarvita juristeja joten homma hoituu kohtuu edukkaasti, vain oikeudenkäyntien hinnalla mutta toista tonnia tuohonkin palaa + mahdolliset sakot (korkeimman varmaan olisi pakko ottaa asia käsittelyyn ennakkotapauksena että sitä vaaraa ei olisi että homma jäisi kesken jossain vaiheessa).Joka tapauksessa @Kahlua sanoi että "eivät katso "loppuun asti" ", mihin vastasin ettei se ole verottajasta kiinni katsotaanko asia loppuun asti. Hänen olisi varmaankin sitten kannattanut käyttää esim ilmausta "verottaja ei halua laittaa yhtään tapausta vireille" tjsp jos olisi halunnut ohjata keskustelua siihen suuntaan...
Verottaja perääntyy aina ennen sitä viimeistä astetta ja välttelee näin ennakkotapausta. Tuo viinikauppatapaushan sai lainvoiman jo käräjäoikeudessa:
![]()
Viinikauppa.comin tuomio jää lopulliseksi
Helsingin käräjäoikeuden tuomio Viinikauppa.comin asiassa jää lopulliseksi. Valtionsyyttäjä Anu Mantila ei valita päätöksestä hovioikeuteen.www.ts.fi
Näin valtio pitää epäselvää lainsäädäntöä yllä ja erilaisia tulkintoja on pilvin pimein. Samaa taktiikkaa käytettiin pari vuosikymmentä käytettyjen autojen maahantuonnin suhteen, siinä oli panokset paljon isompia, pelissä oli vuositasolla useita satoja miljoonia euroja.
Tässä alkoholin etämyynnissä panokset on paljon pienempiä, kokonaiskulutuksesta etämyynnin osuus on jotain prosentin luokkaa. Nyt kun ihan viime aikoina etämyynnistä on tullut enemmän koko kansan touhua niin verottajakin kiinnostuu ihan eri tavalla pullikoimaan. Häviää toki kaikki tulevat juttunsa ja EU-komissiohan on jo reilu vuoden verran tutkinut valtion toimia etämyynnissä:
EU-komissiohan voi halutessaan käynnistää rikkomusmenettelyn valtiota vastaan, jonka tuloksen ratkaisee lopulta EU-tuomioistuin. Aikaahan tuossakin menee, mutta tulevaisuus on selvä, Alkon monopoli ja valtion holhouspolitiikka on tulossa tiensä päähän.
Lisäksi voisi mainita valtion makeisveron jonka se joutui nopeasti poistamaan kilpailua syrjivänä. Elintarvikeala kun kanteli EU-komissioon ja käsky kävi.Kuusi vuotta valtio ehti vedättää kansalaisiaan makeisverolla, summat toki pieniä, mutta järjetöntä touhua joka tapauksessa.
Eli kyse ei ole muusta kuin veronkeruusta keinoja kaihtamatta ja ajan pelaamisesta eri oikeusasteissa.
Sun kannattaaa nyt ensin lukea pykälä 6§ tuosta: Laki oikeudenkäynnistä hallintoasioissa 808/2019 - Ajantasainen lainsäädäntö - FINLEX ® niin ei tartte mennä rakentamaan lumiukkoa ulos. Pienenä vinkkinä: web-sivulla oleva teksti ei ole hallintoasia. Käräjäoikeudesta vahvistuskanteenkaan haku ei sovellu tähän. Kerrotko siis että miten kansalainen voisi vielä asiaa eteenpäin josta viranomainen ei ole tehnyt (ko. kansalaista) koskevaa päätöstä? Verottajalta (kun nämä hommat siirtyi sinne) voisi nyt ehkä hakea ennakkoveropäätöstä -> siitä saisi hallintoasian jota voisi kaiketi lähteä viemään eteenpäin, mutta kun ilmaista tuo homma ei ole, ilman hyvää juristia turha alkaa niin ylimääräistä rahaa pitää olla - toisaalta ihmettelen miksi miljonäärit eivät "huvikseen" koeponnista systeemejä, heille kun ei 10k-100k kuluja tunnu missään.
Miten viedään eteenpäin käräjäoikeuden tai hallinto-oikeuden tuomiota jossa on saatu selkävoitto vastustajasta, aletaan vaatia jotain lisää korkeammasta tuomioistuimesta kuin mitä vaadittiin alemmasta? Ei tule onnistumaan ymmärtääkseni mitenkään perin mutta pykälää en osaa viitata. Siinä ratkaistaan vai tuo yksi asia, et voi valittaa eteenpäin "muiden puolesta" tulevaisuuden caseja silmällä pitäen. Vastaavasti jos ajat päin keltaisia ja mitataan että keltaiset vaihtui 2sec ennen, niin kävi tuossa miten vaan niin mitenkään et saa ajettua casea päätyyn asti jotta selviäisi se maksisi takaraja eli onko se 1,2,3,4,5...sec vrt. tapaus jossa rekka kääntyi kelvin yli joka oli 12m päässä -> meni korkeimpaan, joten ennakko tapaus löytyy että 12m päässä oleva kelvi kuuluu risteykseen mutta kukaan ei tiedä kuuluuko 12,1m tai 13m päässä oleva kelvi - jos haluat asiasta ratkaisun että onko 15m päässä oleva kelvi risteyksessä niin sun pitää kaverin kanssa lavastaa kolaritilanne (ja olla hiljaa lavastuksesta) ja sitten viedä tarvittaessa vaikka siviilikanteena homma päätyyn asti (kaverin kanssa tehtynä ei tarvita juristeja joten homma hoituu kohtuu edukkaasti, vain oikeudenkäyntien hinnalla mutta toista tonnia tuohonkin palaa + mahdolliset sakot (korkeimman varmaan olisi pakko ottaa asia käsittelyyn ennakkotapauksena että sitä vaaraa ei olisi että homma jäisi kesken jossain vaiheessa).
Valmisteveron kohdalla on siis kyse siitä että tavara kyllä liikkuu vapaasti (lue: etämyyntikielto on laiton), mutta verotusoikeus on sielä missä tuote kulutetaan ja tämän veron määrä on valtioiden omassa päätäntävallassa (EU asettaa minimitason).
Tästä eri mieltä, kansalainenhan voi vapaasti matkustaa esim. Viroon, ostaa sieltä oluttölkin, tuoda sen Suomeen ja vasta siellä juoda sen. Valmisteveroa ei tarvitse maksaa tässäkään tapauksessa. Tämä siis EU-alueella jossa on (pitäisi olla) tavaroiden ja henkilöiden vapaa liikkuvuus. Valtiolla on verotusoikeus, mutta se ei saa olla syrjivä tai kilpailua vääristävä. Tätä ei ole virkamiestasolla haluttu ymmärtää. EU-perussopimus ei erittele tavaroiden kohdalla onko kyseessä käytetty auto, akvaario tai viinapullo.
Onneksi nämä eivät ole mielipideasioita vaan löytyy ihan mustaa valkoisella.
Periatteessa näin, mutta veroedustajaksi ei käsittääkseni kelpaa kuin suomalainen yritys eli OY eli ”viinaa saksasta AG” ei niin vain veroedustajaa voi pystyttää, josta seuraa se että _oletettavasti_ tuokin pykälä rikkoo vapaata liikkuvuutta. Vapaa liikkuvuus on näennäisesti sallittu, mutta tehty niin että tosiasiassa se ei ole mahdollista (vrt. Eu kauppa myy elikaikana 1 pullon viinaa suomeen niin sitä varten sen olisi perustettava suomalainen yritys - ou jee).EU:n säännökset ovat melko yksiselitteisen sen suhteen että veronkantoon on oikeus sillä valtiolla jonka alueelle tuotteet tulevat kulutukseen, tapauksesta riippuen vain verovelvollinen vaihtuu myyjän ja ostajan välillä. Erityisen selkeä verojen kantamisen suhteen se on etämyynnin tapauksessa kun myyjällä olisi velvollisuus järjestää veroedustaja kohdemaihin joihin käy kauppaa. Valmisteveron kohdalla on siis kyse siitä että tavara kyllä liikkuu vapaasti (lue: etämyyntikielto on laiton), mutta verotusoikeus on sielä missä tuote kulutetaan ja tämän veron määrä on valtioiden omassa päätäntävallassa (EU asettaa minimitason). Verottajan ongelma vaan on että verovelvollisen määrittäminen on hankalaa ja tapauskohtaista.
Jos tuo valmisteverojen kanto-oikeus määränpäässä olisi laiton niin silloin olisi korkean verotuksen maiden tapauksessa kyse hieman isommasta veromenetyksestä kuin "jotain prosentin luokkaa". Jos tämä Suomen verottajankin noudattama ja EU viranomaisen nettisivulta löytyvä veroperiaate olisikin EU:n mielestä lähtökohtaisesti täysin väärä/laiton niin ei ole mitään järjellistä syytä miksei komissio olisi siihen puuttunut omatoimisesti jo aikoja sitten tai miksei siitä olisi edes (julkisesti) annettu painetta komissiolle aloittaa tutkimus.
Et vissiin muista että keväällä ”puuhanaiset viisikko” ohjeisti että Ruotsin vastainen raja on suljettu? Tai että sakkoja ihan oikeasti jaettiin*** (yrittäessä) ylittäessä uudenmaan sulussa laitettu blokki joka ei ollutkaan rajalla vaan vielä uudellamaalla (jolloin puhutaan yrityksestä - joka ei ole/ollut) rangaistavaa). Newsflash: ruotsin rajasta pääsi läpi kun vain meni ja uudenmaan sulusta jos kiellosta huolimatta (ehkä sakon ohella) jatkoit matkaa ylittämättä varsinaista rajaa niin sen isompaa paskaa viranomaiset ei olisi saanut sinun kohdistettua (hetkellisesti ehkä joo mutta se olisi muodostanut korvausvaatimuksen perusteen), ilman että sinulla ikinä olisi ollut mahdollisuus valittaa EU:hun kun asia on jo (viimeistään kansallisessa istuimessa sinun eduksi ratkaistu).Siis kansalaisen tai muun instanssin pyynnöllä selvittää asiaa ei ole mitään tekemistä yksittäisen oikeustapauksen kanssa. Sen voi tehdä kuka vaan eikä silloin puhuta mistään hallintoasiasta tai -toimesta joita on suoritettu tai jätetty suorittamatta. Tuolla logiikalla suomalainen viranomainen voisi virallisissa kanavissaan ohjeistaa (EU) kansalaista voimassa olevista laeista ja direktiiveistä täysin poikkeavasti, kunhan asiasta ei tulisi oikeustapausta. Sanotaan vaikkapa että viranomaisnen ohjestaisi että Suomeen matkustaessa on oltava kaikilla passi vaikka EU säädöksen mukaan henkilökortti riittää. Eikö kukaan voisi asiaan puuttua jos kyseistä viranomaisen ohjetta ei vain kertaakaan laitettaisi käytäntöön eli todellisuudessa henkilökortillakin pääsettäisiin maahan?
Tämä sivusto meni taas tähän verokeskusteluun, eikö vois avata oman palstan näille verojutuille.
Henkilökohtaisesti ennemmin luen vaikka tätä verokeskustelua kun kolmetoista sivua "tilasin 12.12. pißwaßer-zu-hause.www.fi.ttu:sta, jo 13.12. lähti paketti tulemaan ja hetikohta 6.1. n. 173cm pitkä siniseen työasuun pukeutunut, valkoisella pakettiautolla ajanut Janne-niminen kuski soitti ovikelloa paketti kainalossa"-lätinää.
Veroasia vaan vähän turhaa vänkäämistä ja mutuilua, kun samat säännöt valmisteverosta koskevat kaikkia EU-maita, EU:ssakun ollaan (toki voi olla erillisiä maiden välisiä sopimuksia, ja on poikkeuksia kuten Ahvenanmaa).Heh, kyllähän tämä veroasia on olennainen osa tätä koko kuviota. Ulkomailta tilataan koska ei haluta tukea valtion monopolia ja valikoimakin on kohdallaan.
Valmisteveron (kuten autoveron) määrä on kansillisessa määrysvallassa, joten ei EU voi tuohon puuttua, sen sijaan se voi puuttua tavaran vapaaseen liikkuvuuteen jota nuo "verot" voivat haitata... Eli kyseessä on täysin naurettava poliittinen peli jotta kenenkään ei tarvitsisi menettää kasvojaan. Esim. suomeen voit laillisesti tuoda saksassa arvonlisäverotetun lamborghinin joka on 6kk vanha, mutta jos auto on -1 päivä (5kk 29 päivää) vanha niin arvonlisäoikeus putoaa suomeen. Erona on se että myyjän ei tartte perustaa "myyn autoja OY:n" suomeen vaan "bilar AG" voi myydä auton suoraan ilman ALVia jos ostaja tekee selväksi että vie auton pois saksasta (mitäs jos se ei vie sitä heti eli auto on vielä pari päivää saksassa?). Tuossa oli myös joku ajettu km-rajakin ja olettavasti molemmat on enemmän ja vähemmän koeponnistamattomia rajoja että mikä se oikea raja todellisuudessa on....Suomessa vaan valmisteverojen osuus on huomattavasti muita maita korkeampi, niin virallisilla tahoilla on ehkä enemmän intressejä hommaa yrittää valvoa. Eli pitäisi keskittyä ajamaan valmisteverotuksen alentamista. Eli jos etämyydään niiden EU-sääntöjen mukaan, niin Valtion veropotti ei muutu mihinkään.
Vituttaa toi belgiuminaboxin konkurssi niin perkeleen paljon. Kiitos, kun tutustutit mut maailman parhaisiin oluisiin. Olisko jotain vastaavaa edes olemassa?
Sanoppa muuta. Toi oli oikeastaan kaikkien olutkauppojen äiti. Maailman parhaat oluet, käytännössä rajaton valikoima ja huomattavasti kilpailijoita halvemmat hinnat. Palvelukin pelasi. Yrittivät laajentaa samalla kun korona löi Belgiaa isolla kädellä on voinut vaikuttaa.
Hollannissa on vielä kauppoja jotka toimittavat Suomeen, moni kehuu että toimii. Ketjusta löytyy, en muista mikä oli paikan nimi, pitää itesekin kaivella jos ei ala kuulua. Kuvetta joutuu kaivamaan enemmän ja valikoima oli heikompi kun about vuosi sitten vertailin.
Lebensmittel (vai mikä market24 se nykyään onkaan) ei myy Belgiolutta, mutta muissa Saksalaisissa on yksittäisiä peruspulloja tullut vastaan. Tramuntanankin ostivat Suomalaiset tyhjäksi sinkkupäivän tarjouksessa ja sieltäkin saa muutamaa perusbelgiä.
Johan tuolla pari sivua takaperin vinkattiin yksi toimivaksi todettu kauppa, Belgian happiness.
Itse laitoin tilauksen vetämään Beergiumiin viime ke myöhään illalla ja tilaus oli käsitelty & Postnordin seurannassa torstaina puolenpäivän aikoihin, eli toimii ainakin sähäkästi. Postikulut 26kg paketille 22,5€ eli hitusen korkeammat kuin BIABin vastaavalle olisi ollut. Valikoima näissä molemmissa (ja muissa mitä katselin kuukelista) on tosiaan pienempi kuin BIABissa, mutta ainakin vaihtoehtoja vielä löytyy.
Tästä eri mieltä, kansalainenhan voi vapaasti matkustaa esim. Viroon, ostaa sieltä oluttölkin, tuoda sen Suomeen ja vasta siellä juoda sen. Valmisteveroa ei tarvitse maksaa tässäkään tapauksessa. Tämä siis EU-alueella jossa on (pitäisi olla) tavaroiden ja henkilöiden vapaa liikkuvuus. Valtiolla on verotusoikeus, mutta se ei saa olla syrjivä tai kilpailua vääristävä. Tätä ei ole virkamiestasolla haluttu ymmärtää. EU-perussopimus ei erittele tavaroiden kohdalla onko kyseessä käytetty auto, akvaario tai viinapullo.
Jos valtio haluaisi ongelmitta jatkaa kansalaisten kurittamista ja mielivaltaista verotusta, suosittelisin EU:sta eroamista. Sen jälkeen voisivat tehdä mitä huvittaa.
Julkisuuteen tulleiden tapausten vähyys johtuu yksinkertaisesti siitä että verottajaa ei ole aikaisemmin kiinnostanut pienen porukan harrastama etämyynti. Ei ole tehty veropäätöksiä tai valvontaa. Matkustajatuonti kun on ollut valtiolle paljon isompi ongelma. Nyt on sattuneista syistä jälkimmäinen jäänyt kokonaan pois ja on siirrytty ensin mainitun kanssa painimiseen.
Näillä mennään.![]()
Valmisteverolaki on periaatteessa selvää pässinlihaa, mutta kun katsot kansallisia säädöksiä veroasiamiehen vaatimuksista joita Suomi vaatii valmisteveron kantamiseksi niin asia ei (ainakaan omasta mielestäni) olekaan niin selvä...Jos Suomi tässä asiassa toimisi täysin poikkeuksellisesti ja yhteisesti sovitusta poiketen, ja/tai jos sen valmisteverotuslaki tai sen tulkinta olisi selkeästi direktiivin vastainen, niin asian voisi EU tuomioistuimeen viedä ainakin komissio tai toinen EU-maa. Kansalainen taas voi tehdä komissiolle valituksen tai kantelun. "Voit ottaa yhteyttä Euroopan komissioon mistä tahansa laista, asetuksesta tai hallinnollisesta määräyksestä tai sellaisen puutteesta tai EU-maan toiminnasta, joka mielestäsi rikkoo EU-lainsäädäntöä. ". Myös @jinx1980 tiedoksi, tämä ei tosiaan vaadi että sinua olisi kairattu Suomen toimesta kakkoseen vaan riittää että jokin säädös tai tulkinta ei ole yhteneväinen Suomea velvoittavien EU sopimusten/säädösten kanssa .
Älä sekoita matkustajatuontia tähän keskusteluun, se ei liity mitenkään topikin aiheeseen ja on 100% varmasti hyväksyttävää.Matkustajatuonti on juuri se poikkeus tuossa kulutusmaaperiaatteessa ja siitä on erikseen säädetty tuossa mainitsemassani direktiivissä. Mutta jos ei matkusta ja kuljeta tavaraa itse niin et myöskään tätä periaatetta hyödyntää. "32 artikla 1. Yksityishenkilön omaan käyttöönsä hankkimien ja yhdestä jäsenvaltiosta toiseen itse kuljettamien valmisteveron alaisten tavaroiden valmistevero kannetaan ainoastaan jäsenvaltiossa, josta valmisteveron alaiset tavarat hankitaan."
Kuten yllä mainitsin niin tämä vaatii vastapuolena olevan valtion hyvin vahvaa suostumusta. Toisin sanoen Suomen verottaja ei peri mitään rajojen ulkopuolelta ellei sitä toisen maan viranomaiset hyväksy. Ja mitäs luulet että on merkkelin motiivi kun verottaja pyytää AG:lta rahaa (joka ei voi suomessa suomen lainsäädönnön mukaan toimia, jolloin sitä ei de-facto voine edes syyttää kuten jo kerroin)?@jinx1980 sinulle myös lisäksi tiedoksi että verottajan koura ei pysähdy EU:ssa rajalle.
Tämä ALVkin on käsittääkseni puoliksi kuollut lain kirjain, koska ei ole mitään tapaa valvoa sitä. Periaatteessa säännös on hyvin selvä, mutta jos ulkomaalainen firma ei jaksa sitä noudattaa ja maksaa ALVinsa kotimaansa niin vaikea sitä on tilille saada toisessa maassa koska ensinnäkin merkel joutuisi taas antamaan jo saamansa rahat (alvit) toisaalle. Lisäksi tuossa on hyvin hankala näyttötaakka toisen maan viranomaisella että myynti on ylittänyt (oliko se 50ke), toisin kuin valmisteverossa ei tartte näyttää mitään sillä kaikki kuuluu EU sopparissa sille toiselle maalle (ellei se ole heittänyt liikaa kapuloita rattaisiin)...Kertomasi mukaan jos mentäisiin niin yhdenkään ulkomaisen yrityksen ei tarvitsisi myöskään välittää ulkomailla semmoisesta melko yleisestä verosta kuin arvonlisävero jota kannetaan nykyään myynnin kohdemaahan kohdemaan prosenteilla tietyn vuosittaisen rajan ylittyessä.
Valmisteverolaki on periaatteessa selvää pässinlihaa, mutta kun katsot kansallisia säädöksiä veroasiamiehen vaatimuksista joita Suomi vaatii valmisteveron kantamiseksi niin asia ei (ainakaan omasta mielestäni) olekaan niin selvä...
Ihmettelen että miksi et sitten jo ole tehnyt kantelua tullin ohjeista vuosia sitten tai nykyisellään verottajan jos mielestäsi Suomea velvoittava päätös alkoholituonnista näin helposti syntyy?
Älä sekoita matkustajatuontia tähän keskusteluun, se ei liity mitenkään topikin aiheeseen ja on 100% varmasti hyväksyttävää.
Kuten yllä mainitsin niin tämä vaatii vastapuolena olevan valtion hyvin vahvaa suostumusta. Toisin sanoen Suomen verottaja ei peri mitään rajojen ulkopuolelta ellei sitä toisen maan viranomaiset hyväksy. Ja mitäs luulet että on merkkelin motiivi kun verottaja pyytää AG:lta rahaa (joka ei voi suomessa suomen lainsäädönnön mukaan toimia, jolloin sitä ei de-facto voine edes syyttää kuten jo kerroin)?
Tämä ALVkin on käsittääkseni puoliksi kuollut lain kirjain, koska ei ole mitään tapaa valvoa sitä. Periaatteessa säännös on hyvin selvä, mutta jos ulkomaalainen firma ei jaksa sitä noudattaa ja maksaa ALVinsa kotimaansa niin vaikea sitä on tilille saada toisessa maassa koska ensinnäkin merkel joutuisi taas antamaan jo saamansa rahat (alvit) toisaalle. Lisäksi tuossa on hyvin hankala näyttötaakka toisen maan viranomaisella että myynti on ylittänyt (oliko se 50ke), toisin kuin valmisteverossa ei tartte näyttää mitään sillä kaikki kuuluu EU sopparissa sille toiselle maalle (ellei se ole heittänyt liikaa kapuloita rattaisiin)...
Onkos jollakin viimeaikaisia kokemuksia tuosta 1aWhisky - Ihr Whisky, Rum, Vodka Online Shop rund um die Spirituose. kaupasta? kuukauden toimitus aikaan saa ilmeisesti varautua mutta onko tullut oikeat tuotteet ja ovatko ilmoitelleet mitään jos jotain tuotetta ei olekaan ollut varastossa? DHL/posti ilmeisesti kuskaa nämä paketit?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.