Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 257
Alkostore24 tilaus tiistaina ja seuraavana aamuna DHL laittanut jo laivaan. En vain kuollakseni muistanut miten saa parhaiten optimoitua lähetykset.

Pääasia, että nyt sain 2 x 24x0,5 Benediktiner Weissbieriä ja pari pulloa viiniä. Ehkä Seuraavaksi tarvitseekin laittaa Newcastle Brown Alea tulemaan ja jotain muuta kyytipojaksi.
Alkostoren toimitus sivulla on kerrottu. Eli nyt siis tilasit 2 postituspakettia (postikulut 52 euroa), joista toiseen pakettiin jäi tyhjää 10 paikkaa? Aika kalliit postit kahdelle viinipullolle.

Norrlog käyttää pakettikuljetuksissa postituslaatikoita, joissa on 12 paikkaa.
  • 1 pullo = 1 paikka
  • 1 twin-pack = 1 paikka
  • 1 hanapakkaus 3,0l = 2 paikkaa
  • 1 olut-/siiderilaatikko (24x0,33l) = 4 paikkaa
  • 1 olutlaatikko (24x0,44l/24x0,5l) = 6 paikkaa
  • 1 oluttynnyri = 4 paikkaa
  • 1 olutpullolaatikko = 12 paikkaa
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943

Tässä kyllä varmasti halvimmat kännit mitä mahdollista saada mistään tilattuna. Tuohan olis sama ku jois viiniä olis 1,40€ litra. 3 laatikoa tuota ja 26€ postit
Joku valitteli makua..mutta mun mielestä ihan ok olut jos oikealla tavalla nauttii. Näissä vahvoissa oluissa on se että niitähän ei oo tarkoitettu hissukseen "nautiskeluun". Itsellä kun on ollut jotain noinkin vahvaa olutta niin voi olla kiva juoda ensimmäisenä oluena tuollainen aikalailla jääkylmänä. Tai sit vaikka kaverin kans puoliksi. Että ei sellaiseen perus saunatissutteluun...voi muuten tulla noutaja :rofl:
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
335
Kannattaa tosiaan maistaa tuota Viikinkiä ennen kun isompia määriä alkaa tilailemaan. Se on kyllä aika erikoisen makuista. Itse maistoin vesiselvänä suoraan tölkistä, kiitos ja näkemiin. Varmaan tuopista kylmänä muutaman oluen jälkeen menis jo ihan eri tavalla...
 
Liittynyt
10.03.2020
Viestejä
10
Kannattaa tosiaan maistaa tuota Viikinkiä ennen kun isompia määriä alkaa tilailemaan. Se on kyllä aika erikoisen makuista. Itse maistoin vesiselvänä suoraan tölkistä, kiitos ja näkemiin. Varmaan tuopista kylmänä muutaman oluen jälkeen menis jo ihan eri tavalla...
Kanttaa muuten koittaa sekoittaa sitä tavalliseen olueesee50/50 suhteella
 
Liittynyt
02.11.2018
Viestejä
266
Kannattaa tosiaan maistaa tuota Viikinkiä ennen kun isompia määriä alkaa tilailemaan. Se on kyllä aika erikoisen makuista. Itse maistoin vesiselvänä suoraan tölkistä, kiitos ja näkemiin. Varmaan tuopista kylmänä muutaman oluen jälkeen menis jo ihan eri tavalla...
No kai järkikin sanoo, et 12% bulkkiolut ei mitään maailman parasta ole, kunnon känniolutta joo, vastaahan pari tölkkiä jo viinipulloa et kyllä se joo päähän nousee ja vähän liian nopeeta. Yhden laatikon sitä tilasin joskus ja aina tuoppiin ja sekaan keskaria tai jotain miedompaa a-olutta, meni sillain, mutta jokatapauksessa olueks aivan liian vahvaa koska maku ei ole todellakaan hääppöinen (vaikka alkoholin maku siirpapilla minimoitu).. :)
 
Liittynyt
29.10.2018
Viestejä
64
Kuvitteletko ihan tosissasi että yksityishenkilö saa myydä alkoholia toiselle omakustannehintaan? Edes Suomesta ostettua, saati ulkomailta tuotua?
Kuvitteletko ihan tosissasi, että et saa hakea kaverille esim keppanalaatikkoa kaupasta tai kossupulloa alkosta?
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
375
Kuvitteletko ihan tosissasi että yksityishenkilö saa myydä alkoholia toiselle omakustannehintaan? Edes Suomesta ostettua, saati ulkomailta tuotua?
Laissa sanotaan näin:

84 §
Alkoholijuoman välittäminen ja luovuttaminen


Alkoholijuomaa ei saa välittää eikä luovuttaa palkkiota vastaan. Alkoholijuoman välittäminen ja luovuttaminen on kielletty myös ilman palkkiota henkilölle, jolle 37 §:n mukaan ei saa myydä alkoholijuomaa.
 
Liittynyt
13.03.2020
Viestejä
7
Terve,

ekaa tilausta suunnittelemassa. Onko porukalla tietoa mistä saisi tilattua Augustiner Hellesiä. Ja tietenkin plussaa, jos olisi kokemuksia ko. paikasta.

Kiitos
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
897
Antaa tai myydä omalla hankintahinnalla. Ilman preemiota siis.
Tätä alkuperäinen kirjoittaja ei tarkoittanut, sillä hänen ajatuksenaan oli maksaa postikulut myyntituloilla. No voiko netistä tilattua alkoholia myydä edes hankintahintaan? Ulkomailta itse tuotuja alkoholijuomia et saa myydä mihinkään hintaan. Ilmaiseksi voit antaa. Alkosta ostettua voit sen sijaan myydä omakustannushintaan. Miten mahtaa olla etämyydyn alkoholin kanssa? Tätä tuskin tietää kukaan tällä hetkellä, mutta en kyllä haluaisi olla ennakkotapaus. Pelkästään jo etämyynnistä ostamisen laillisuus on kyseenalainen jälleenmyynnistä puhumattakaan.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 257
Tätä alkuperäinen kirjoittaja ei tarkoittanut, sillä hänen ajatuksenaan oli maksaa postikulut myyntituloilla. No voiko netistä tilattua alkoholia myydä edes hankintahintaan? Ulkomailta itse tuotuja alkoholijuomia et saa myydä mihinkään hintaan. Ilmaiseksi voit antaa. Alkosta ostettua voit sen sijaan myydä omakustannushintaan. Miten mahtaa olla etämyydyn alkoholin kanssa? Tätä tuskin tietää kukaan tällä hetkellä, mutta en kyllä haluaisi olla ennakkotapaus. Pelkästään jo etämyynnistä ostamisen laillisuus on kyseenalainen jälleenmyynnistä puhumattakaan.
Höpö höpö. Turhaa paniikinlietsontaa.

Etämyytyä alkoholia saa välittää vastikkeetta.

84 §
Alkoholijuoman välittäminen ja luovuttaminen


Alkoholijuomaa ei saa välittää eikä luovuttaa palkkiota vastaan. Alkoholijuoman välittäminen ja luovuttaminen on kielletty myös ilman palkkiota henkilölle, jolle 37 §:n mukaan ei saa myydä alkoholijuomaa.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
897
Höpö höpö. Turhaa paniikinlietsontaa.

Etämyytyä alkoholia saa välittää vastikkeetta.

84 §
Alkoholijuoman välittäminen ja luovuttaminen


Alkoholijuomaa ei saa välittää eikä luovuttaa palkkiota vastaan. Alkoholijuoman välittäminen ja luovuttaminen on kielletty myös ilman palkkiota henkilölle, jolle 37 §:n mukaan ei saa myydä alkoholijuomaa.
"Omaan käyttöön tuleviksi luetaan tuotteet, jotka matkustaja on hankkinut toisesta EU:n jäsenvaltiosta verolliseen hintaan omaan käyttöönsä ja jotka hän itse kuljettaa mukanaan Suomeen. Omalla käytöllä tarkoitetaan paitsi matkustajan henkilökohtaista käyttöä myös hänen perheensä käyttöä tai lahjaa. Mitä tahansa vastiketta vastaan luovutettavat tuotteet katsotaan kaupalliseen tarkoitukseen tuoduiksi.

Esimerkiksi häävieraaksi kutsuttu morsiamen serkku ei voi tuoda alkoholia serkkunsa häihin, tuontialkoholia ei voi tarjota kiitokseksi talkooväelle, eikä kaveriporukalle voi tuoda alkoholia."

 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Netpris näyttää myös toimivan. 11.3. klo 9:30 tein tilauksen, ja tänään 14.3. se oli noudettavissa (koronasta huolimatta!) lähikaupasta. Staropramenit 06/20 ja Kilkennyt 07/20 leimalla. Ei nyt mitään tuoreinta, kun eikös näissä yleensä vuoden leimat ole? Mutta tähän hätään menee vallan mainiosti. Nyt ei tarvii käydä ees alkoholia ostamassa, vaikka miten pitkä karanteeni iskisi.
 
Liittynyt
02.11.2018
Viestejä
266
Alkostoresta tuli nopein tilaus koskaan(toinen tilaus), siis laitoin puolenpäivän JÄLKEEN maanantaina 9.3 eli 6pv sitten, torstaina tuli maahan ja myös ilmoitus et toimitus 13.3 klo 16 mennessä. Eilen 13 jälkeen toi 4 mallasviskiä ja 2 laatikkoa albani mosaic ipaa 5.7% (ihan kohtalaista bulkki ipaa eilisen parin tölkillisen jälkeen), åbro:ta pari laatikkoa 5.3% exporttia ja 1 laatikko årbo:n originalia 5.2%, tilauspäivä siis ma ja hoisivat sen vasta tiistaina matkaan ja eilen tosiaan Tampereen lähistöllä kotiovella. Ei tota nopeempaa voi juuri tulla mielestäni :) ja kaikki tosiaan ehjinä ja viskit&oluet sitä mitä tilasinkin.
 
Liittynyt
12.02.2020
Viestejä
11
Alcocentrumin tilaus (5.3) tuli tasan viikossa. (12.3) Ainakin oikeat/ehjät tuotteet ja päiväystä reilusti. Varmasti toiste tilaan, jos tarttee aitoa lonkkua vielä :)
 
Liittynyt
09.07.2018
Viestejä
186
Onko joku testannut Zarewitsch vodkaa? Ainakin Netpris myy tuota. Kovin tuntuu miedolta, vaikka 37,5% pitäis olla.
 

SK.

Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
44
Olen huomannut pienen erikoisuuden Licorean toimitusajoissa. Pari kertaa olen tilannut vain pari pulloa ja toimitus kestänyt 9 arkipäivää 16.50e posteilla. 5 pullon tilauksissa mennyt vain 7 päivää 21e posteilla.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 253
Paatit seilaa aika tyhjinä niin rahtikin liikkuu.
Ei mitään vaikutusta. Raskas liikenne menee ihan eri puolelle laivaa, kuin henkilöautot lastatessa.

Lisäksi vuosaaren ja muugan(rahtisatama Virossa) välille on tullut uusi laivayhteys mihin pääsee vain autolla kyytiin ja käytännössä sen kyydissä menee vain raskasta liikennettä vaikka sinne henkilöautollakin pääsee.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
48
Alcostoresta tuli paketti niin ettei kerennyt näkyä pakettiseurannassa. Näytti että olisi jäänyt saksaan mut tupsahti sitten vain pakettilappu että voi hakea. Jännä ettei tarjottu kotiinkuljetusta tällä kertaa..
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 006

Tässä kyllä varmasti halvimmat kännit mitä mahdollista saada mistään tilattuna. Tuohan olis sama ku jois viiniä olis 1,40€ litra. 3 laatikoa tuota ja 26€ postit
Menin ja tilasin 2. En tiedä mikä oikosulku päässä. piti tilata perus 6 bib punkkua, mutta 2 ja 2.. huoh. ei tarvis mainita noista täällä :mad::p
 
Liittynyt
21.08.2019
Viestejä
393
Nonni, 1aWhiskyn tarina tuli päätökseen. Tasan 4 viikkoa tilauksesta kuljetti postin poika paketin kotiovelle. Täsmälleen tilatut tuotteet, erinomaisesti pakattua. Valikoima on runsas ja postikulut maltilliset. Jos hermo kestää kuukauden odottelun, niin siitä vaan tilailemaan.
 
Liittynyt
26.01.2019
Viestejä
167
Olin tulossa kirjoittamaan, että onko Alkostoreen tullut joku ihmeen panttimaksu oluisiin, kun joka laatikkoon lisätään kuuden euron "talletus"-maksu. Mutta kun tietokoneella kokeilin, niin ei moista maksua tullut, eikä sitä missään näkynyt. Mielenkiintoista... Voisiko olla, että puhelin paikantui Alkostoren mielestä johonkin ihan muuhun maahan ja sovellettiin eri sääntöjä? Tai onko kukaan muu moista havainnut?

Edit: Hinnatkin mutulla on ihan erit. Tietokoneella monta euroa halvemmat - oluet ainakin.

Edit2: Jaa, käyttäjävirhe. Puhelin oli automaattisesti kääntänyt sivun, mutta se oli kuitenkin saksalainen sivu. Kun painoi sieltä yläreunasta Suomenlippua, niin homma normalisoitui. Stupid me...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.11.2018
Viestejä
266
Mitenkäs, saksakin sulkee rajansa ja lähes kaikki maat (paitsi Suomi ja Ruotsi tällä hetkellä), ei tarvi tilailla vissiin hetkeen mitään vai mitäh? :O
 
Liittynyt
09.02.2018
Viestejä
124
Netprisin tilauksen kanssa (Postnordin) ongelmia.Tein kaksi viikkoa sitten tilauksen ja aloin ihmettelemään kun ei kuulu.Seurannassa ei mitään tietoa.Pistin Netprisiin kyselyä niin olivat lähettäneet jo 5.3.Kyselyä Shippiille,pistivät linkin Postnordille jossa löytyi seurannasta että ollut perillä jo 10.3 ja txt noutokoodi lähetetty.ja uudestaan tänään aamulla,eipä ole näkynyt kumpaakaan.Soittelin sitten PN aspaan, huomenna lähtee lähetys takasin.Pyysin voiko lähettää meiliin noutokoodin,ei voi kun sitä ei ole lähettäjän tiedoissa.Kävin tarkistamassa lähetyslistan,oli siellä meiliosoite.No aspa pyysi mua pistämään pyynnön Shippiille että laittavat meilitiedot postnordille että voivat sitten laittaa noutokoodin mulle .No laitoin mutta kiire tulee.Vmp ja isosti.Oli viimeinen kerta pn kuljetusta.
 
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
238
Lauantaina 7.3. tilattu muutama Yllätyslaatikko Netprisiltä, ei ole liikkunut. Joillekin täällä oli tullut viestiä, ettei yllätyslaatikoita voida toimittaa, mutta minulle ei. Mahtaakohan johtua koronasta vai onko myyty eioota? Täytynee aspaan kirjotella lähipäivinä jossei liiku.
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
375
Netprisin tilauksen kanssa (Postnordin) ongelmia.Tein kaksi viikkoa sitten tilauksen ja aloin ihmettelemään kun ei kuulu.Seurannassa ei mitään tietoa.Pistin Netprisiin kyselyä niin olivat lähettäneet jo 5.3.Kyselyä Shippiille,pistivät linkin Postnordille jossa löytyi seurannasta että ollut perillä jo 10.3 ja txt noutokoodi lähetetty.ja uudestaan tänään aamulla,eipä ole näkynyt kumpaakaan.Soittelin sitten PN aspaan, huomenna lähtee lähetys takasin.Pyysin voiko lähettää meiliin noutokoodin,ei voi kun sitä ei ole lähettäjän tiedoissa.Kävin tarkistamassa lähetyslistan,oli siellä meiliosoite.No aspa pyysi mua pistämään pyynnön Shippiille että laittavat meilitiedot postnordille että voivat sitten laittaa noutokoodin mulle .No laitoin mutta kiire tulee.Vmp ja isosti.Oli viimeinen kerta pn kuljetusta.
Eli et ollut laittanut puhelinnumeroa tilaukseen, ainoastaan meiliosoitteen?
 
Liittynyt
12.02.2019
Viestejä
67
Lauantaina 7.3. tilattu muutama Yllätyslaatikko Netprisiltä, ei ole liikkunut. Joillekin täällä oli tullut viestiä, ettei yllätyslaatikoita voida toimittaa, mutta minulle ei. Mahtaakohan johtua koronasta vai onko myyty eioota? Täytynee aspaan kirjotella lähipäivinä jossei liiku.
Itsellä meni ainakin roskapostiin viesti heidän aspastaan. Huono kokemus kun ei ole mitä luvataan ja mitään vaihtoja tai hyvityksiä ei anneta. Ensimmäinen ja viimeinen kerta Netprisistä.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Netprisin tilauksen kanssa (Postnordin) ongelmia.Tein kaksi viikkoa sitten tilauksen ja aloin ihmettelemään kun ei kuulu.Seurannassa ei mitään tietoa.Pistin Netprisiin kyselyä niin olivat lähettäneet jo 5.3.Kyselyä Shippiille,pistivät linkin Postnordille jossa löytyi seurannasta että ollut perillä jo 10.3 ja txt noutokoodi lähetetty.ja uudestaan tänään aamulla,eipä ole näkynyt kumpaakaan.Soittelin sitten PN aspaan, huomenna lähtee lähetys takasin.Pyysin voiko lähettää meiliin noutokoodin,ei voi kun sitä ei ole lähettäjän tiedoissa.Kävin tarkistamassa lähetyslistan,oli siellä meiliosoite.No aspa pyysi mua pistämään pyynnön Shippiille että laittavat meilitiedot postnordille että voivat sitten laittaa noutokoodin mulle .No laitoin mutta kiire tulee.Vmp ja isosti.Oli viimeinen kerta pn kuljetusta.
Eli et ollut laittanut puhelinnumeroa tilaukseen, ainoastaan meiliosoitteen?
Mulla on tullut aina sekä s-posti että tekstari (kun olen laittanut noi molemmat yhteystietoihin). Onhan tuo kyllä melkoista säätämistä ja kyllä joka paketista pitäisi ilmoitus tulla. Jos @Tankard olit saanut s-posti-ilmoituksen niin se on voinut mennä roskiin? Mulla meni kerran joku Netprisin ilmoitus roskapostiin (no se taisi olla joskus vuos sitten se tilauksen kuittaus/lähetys -ilmoitus)..jännä että se yhdesti meni roskapostiin ja muilla kerroilla aina inboxiin. Ja nyt kun tarkemmin ketjua luen niin näyttääpä yllä olevan @Voitonavain samanlaista kokemusta.
 
Viimeksi muokattu:

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 088
Netprisin tilauksen kanssa (Postnordin) ongelmia.Tein kaksi viikkoa sitten tilauksen ja aloin ihmettelemään kun ei kuulu.Seurannassa ei mitään tietoa.Pistin Netprisiin kyselyä niin olivat lähettäneet jo 5.3.Kyselyä Shippiille,pistivät linkin Postnordille jossa löytyi seurannasta että ollut perillä jo 10.3 ja txt noutokoodi lähetetty.ja uudestaan tänään aamulla,eipä ole näkynyt kumpaakaan.Soittelin sitten PN aspaan, huomenna lähtee lähetys takasin.Pyysin voiko lähettää meiliin noutokoodin,ei voi kun sitä ei ole lähettäjän tiedoissa.Kävin tarkistamassa lähetyslistan,oli siellä meiliosoite.No aspa pyysi mua pistämään pyynnön Shippiille että laittavat meilitiedot postnordille että voivat sitten laittaa noutokoodin mulle .No laitoin mutta kiire tulee.Vmp ja isosti.Oli viimeinen kerta pn kuljetusta.
Tekstarin tulemattomuus toki outoa ja hankalaa, ja Shippiin sietäisi myös oma-aloitteisesti ilmoittaa PN:n seurantatunnus asiakkaalle, mutta jos PostNordin mobiiliappiin laittaa oman mailiosoitteen, niin tuleva lähetys ilmestyy sinne itsestään.

Jos tilaa kotiinkuljetuksella, niin saa vähintään sen mailin, jossa kysytään sopivaa toimitusaikaa. Eipä sieltä muutoin tainnut kuulua mitään.
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
375
Tekstarin tulemattomuus toki outoa ja hankalaa, ja Shippiin sietäisi myös oma-aloitteisesti ilmoittaa PN:n seurantatunnus asiakkaalle, mutta jos PostNordin mobiiliappiin laittaa oman mailiosoitteen, niin tuleva lähetys ilmestyy sinne itsestään.

Jos tilaa kotiinkuljetuksella, niin saa vähintään sen mailin, jossa kysytään sopivaa toimitusaikaa. Eipä sieltä muutoin tainnut kuulua mitään.
Voisikohan tuo tekstarin tulemattomuus johtua käyttäjästä? Numero jäänyt ilmoittamatta tai ollut väärin?
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
585
Minun pakettini seisoi viime vuonna paikallisessa Matkahuollossa pitkään. Seuranta ei sitä kertonut ja puhelinnumero oli paketissa mennyt väärin.
Olivat yrittäneet useasti soittaa, mutta ei ollut vastannut kukaan?
Satuin sitten sinne menemään kahville ja myyjä sanoi minulle muuten olevan paketin siellä odottamassa.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
331
Netpris on todella arpapeliä. Tilasin isomman määrän kirkkaita ja iso osa juomia jätettiin toimittamatta kokonaan ja rahat niistä annettiin takaisin, mutta toimitettu laatikko oli puoliksi tyhjä. Tämä joskus parisen vuotta sitten, mutta tuskin meno vieläkään muuttunut. Tämän lisäksi aspat tuntuvat käyttävän Google translatoria viesteissään, vaikka kommunikoisi englanniksi.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
197
onkohan viinahuudolla ongelmia tavaran saatavuudessa kun perus original poistunut valikoimasta ja tullut tuota kiljulonkeroa tilalle? muutenkin esim olutvalikoimiin tullut slots yms saksassakin myytävät oluset. Myös toimituskulut nousseet esim 30kg paketti oli aikaisemmin n.17e ja nyt 27e. eli ei tartte tuoltakaan enää tilailla
 
Liittynyt
17.03.2020
Viestejä
3
Ehkä tyhmä kysymys mutta en löytäny ketjusta mitään... Onko kimppatilaus jotenki kielletty tuulin toimesta? 10 ukkoo tilaa kaljaa, mut yks tekee sen tilauksen nettifirmaan ja muut maksaa sille, meneekö taiteen sääntöjen mukaan?
 
Liittynyt
17.03.2020
Viestejä
47
onkohan viinahuudolla ongelmia tavaran saatavuudessa kun perus original poistunut valikoimasta ja tullut tuota kiljulonkeroa tilalle? muutenkin esim olutvalikoimiin tullut slots yms saksassakin myytävät oluset. Myös toimituskulut nousseet esim 30kg paketti oli aikaisemmin n.17e ja nyt 27e. eli ei tartte tuoltakaan enää tilailla
A le Coqin lonksua sentään saa. Originaliakin karpalon ja appelsiinin makuisena. Mutta postikulut on kyllä harmittavasti noussut paljon.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
331
Ainoa oikea ratkaisuhan on ostaa kymmentä eri giniä kaappiin, hakea greippilimpparia kaupasta ja rueta etsimään "sitä oikeaa".
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 800
Viestejä
4 207 791
Jäsenet
70 963
Uusin jäsen
Visko

Hinta.fi

Ylös Bottom