Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Kyllä nyt noilla määrillä jo vähempikin pelottaisi. Mieti nyt jos paketti jäisi tulliin. :eek:
Oluesta ei onneksi puhuta - ihan eri hintaluokassa ostokseni. Mutta eniten siinä tulliin jäämisessä vituttaisi, että ei olisi juotavaa. Sitten voisi vielä jäädä juomat saamatta. Ja kun ei Alkosta löydy samoja tuotteita, niin sitten olisin vaan kuivin suin.

Siitä yhdestä ostoksesta Alksiin (tms) riittää vuosiksi. Toivottavasti tullin riehunta on siihen mennessä loppunut, kun pitää tilata uutta väkevää.
 
Liittynyt
01.12.2020
Viestejä
361
Yhtä lailla on porukka myös saanut alksilta tilattuja paketteja. Eli tuurista kiinni ja kuten jo todettu niin tullista huolimatta on halvempaa.
En missään kohtaa väittänytkään muuta. Se on nyt selvää ettei tullilla oo resursseja pysäyttää jokasta kuljetusta. Vähän veikkasinkin että tuon 10.11. jälkeen jos laittoi tilausta niin ei jää tullin haaviin, kun niillä on kädet täynnä hommia aiempien kanssa. Mutta tää nyt on omaa mutuilua.

Lähinnä pisti silmään tuo "ei kyllä yhtään varmasti tulliin jäänyttä ja eteenpäin laskettua keissiä sattunut silmään."
 
Liittynyt
18.04.2022
Viestejä
122
En missään kohtaa väittänytkään muuta. Se on nyt selvää ettei tullilla oo resursseja pysäyttää jokasta kuljetusta. Vähän veikkasinkin että tuon 10.11. jälkeen jos laittoi tilausta niin ei jää tullin haaviin, kun niillä on kädet täynnä hommia aiempien kanssa. Mutta tää nyt on omaa mutuilua.

Lähinnä pisti silmään tuo "ei kyllä yhtään varmasti tulliin jäänyttä ja eteenpäin laskettua keissiä sattunut silmään."
Niin tuo lainausmerkeissä oleva lause kai tarkoittaa että ei ole vielä tänne raportoitu muutakuin statuksia että on tullissa, seuraamuksia ei ole vielä kenellekkään langennut tai niistä ei ainakaan kukaan ole ilmoittanut tänne.
 
Liittynyt
28.08.2019
Viestejä
366
Niinpä. Itsellä Alks tilaus jumissa. 7.11 tilattu.

Matkahuollon seuranta:
11.11.2022 09:29
Odotamme lähetystä kuljetettavaksi


Enpä tuolta enään tilaile. Hiukan ihmettelen miten joillakin on noista paikoista tullut läpi. Onko osuutta Verottajan/Tullin laittomat tilitietojen pyynnöt pankeilta jotenkin tämän takana?
No nyt vihdoin tuli perille Tullin teipein varustettuna :)
 
Liittynyt
12.11.2021
Viestejä
51
Eilen illasta lähti tilaus Alksista, ei kovinkaan paljoa ruuhkaa kun Fransberg tunti sitten ilmoitti lähetyksen olevan valmis.
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
403
Isukin jumissa ollut, kuun vaihteessa tekemä, ALKS-tilaus saapui myös perille. "Tullin avaama"-teipit päällä, ei muita tietoja tai lappusia. Jännäpä nähdä tuleeko sieltä laskua perässä, eli tulkitseeko etäostoksi, ALKShan ihan tässä vast ikään siivosi toimituslinkit ja -vinkit sivustoltaan.
 
Liittynyt
29.09.2020
Viestejä
15
Omia kokemuksia. Tilasin lokakuun puolessa välissä Alksista olutta ja lonkeroa, osa tuli Saksan varastolta onnistuneesti juuri ennen kuunvaihdetta. Kroatian toimitus taas jämäti Matkahuoltoon, johon se kuitenkin oli jo kuitattu saapuneeksi... Aikani odoteltuani otin yhteyttä Matkahuoltoon, sieltä neiti ilmoitti, että otappa yhteyttä myyjään, he eivät ole vastuussa asiakkaalle. No myyjä Alks taas vastasi, että eivät voi mitään, ota yhteyttä kuljetusfirmaan. Onneksi Fransberg otti lopulta pallon haltuunsa ottamalla yhteyttä muihin asianomaisiin ja sain kun sainkin lopulta rahat takaisin... Mihinkähän lonkerot päätyivät, sitä tarina ei kerro...:tdown:

Mitenkäs tuo UPSsin kautta tilaaminen esim Saksan superalkon kautta menee. Sekavalta tuntui, kun katsoin UPSin sivuja...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.04.2017
Viestejä
62
Täälläkin toimitus superalko + UPS big bucks. Juomat on kyllä halpaa. Kiitos superalko.

UPS:lta ilmoitus, että toimitus torstaina. Tulikin jo keskiviikkona ja ilmoitus sähköpostiin, että tilaus toimitettu ja vastaanottajana minulle tuntemattoman miehen etunimi. Ihmettelin mitä tapahtui kun mulle ei tullut juomia. Tänään selvisi, että se on noutopiste mistä hakea juomat. Noutopisteen mies sanoi, että UPSilla ei toimi mikään. Iso ero budbeehen!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.03.2021
Viestejä
33
Itse en ole normaalisti tilannut, kun käyttö niin vähäistä ettei säästöä juurikaan synny. Nyt uutisoinnin ja tämän ketjun innoittamana päätin kuitenkin aiheuttaa tullille lisäruuhkaa ja tein ensimmäisen tilaukseni ikinä.

Alkostore24 sekä UPS Collect-kombolla paketit tilaukseen lauaintana (26.11.) ja tänään (1.12.) ilmoitus että ovat noudettavissa noutopisteestä. Niin nopea ja vaivaton kokemus että saatan vaikka seuraavankin kerran (joskus vuoden kuluttua) hoitaa asiat näin mikäli asiat vielä toimivat.
 
Liittynyt
29.09.2020
Viestejä
69
Oma paketti noudettu (Alks+Fransberg). Oli teipattu "Avattu tullissa" teipein. Ei sisältänyt mitään lappuja. Lähetyslista laatikon ulkopuolella olevassa muovissa oli koskematon. Sinänsä mielenkiintoista, että samassa postin rullakossa oli toinen samanlainen Alksin pahvilaatikko, mitä ei oltu avattu tullin toimesta. Jollain toisella kävi siis säkä.

Tsekkasin omaveron, siellä ei ainakaan näkynyt mitään pendaavia veroja. No, nyt odotellaan mitä tapahtuu.
 

ses

Liittynyt
25.11.2022
Viestejä
27
Postnordissa ei lue vieläkään muutakuin Olemme vastaanottaneet lähetystiedot lähettäjältä ja odotamme lähetystä kuljetukseen. Seurantatiedot päivittyvät, kun lähetys on saapunut PostNordille.

Kohta mennyt tasan kuukausi
 
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
309
Ei mennyt ohi. Kuten itsekin totesit, ei näistä lähetyksistä ole vielä tietoa, että onko etäostoksi päätettyä ja laput mukana.

EDIT: Näköjään ei ollut sivu päivittynyt ja nyt oli ensimmäiset paketit tulleet. Erikoista ettei mitään tietoa ole noissakaan mukana ollut, että onko nyt etäostoa vai ei. Toivottavasti asianomaiset raportoi tänne, jos lisätietoa tippuu.
Eikös se ole aika selvää, että etäostoa on kun kerran tullista eteenpäin siirtyneet, ja verot ehkä tulee joskus myöhemmin perästä? Tai sitten on etämyyntiä ja myyjä maksanut verot, mitä pidän hyvin epätodennäköisenä.
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
403
Eikös se ole aika selvää, että etäostoa on kun kerran tullista eteenpäin siirtyneet, ja verot ehkä tulee joskus myöhemmin perästä? Tai sitten on etämyyntiä ja myyjä maksanut verot, mitä pidän hyvin epätodennäköisenä.
Ei näissä tullin toimissa ole oikeasti mitään selvää. Ne voi tehdä mitä tahansa, eivätkä ole lain pykälissä aina ennenkään pysyneet.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 055
Ei näissä tullin toimissa ole oikeasti mitään selvää. Ne voi tehdä mitä tahansa, eivätkä ole lain pykälissä aina ennenkään pysyneet.
Tulli ei tee sitä päätöstä. Tulli vain raportoi Verottajalle, ja Vero sitten tekee päätöksen omien käsittelyjonojensa nopeudella.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
246
Jahas, kerrankin täytyy ulkomaan kaupalle antaa iso peukku. Beerdomeesta kaveri soitteli ja ekalla kerralla en päässyt vastaamaan niin laitteli mailia perään että koskas voisi uudelleen soitella minulle, vastailin ja kaverihan soitti täsmälliseen aikaan mitä ilmoitin. Hän oli kuulemma tutkaillut kun minun seuranta linkit eivät ole toimineet kertaakaan ja ei tietoa missä juomat menee jos menee lainkaan :rofl:

Lupasi maanantaina laittaa uudet paketit liikkeelle sekä tarkistaa että seurantalinkki toimii ja informoida minua tavaran etenemisestä sekä linkin toiminnasta ja ilmoitti vielä että 19-20 maissa pitäisi linkkien aktivoitua toimimaan.
Harvemmin tuntuu että suomessa edes saa näin hyvää palvelua liikkeiltä. Saas nähdä tuleeko seuraava lähetys perille vai jopa 2x sama tilaus vaiko kaikki juomat pian tullimiesten pikkujouluissa ;)
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
52
17.11. alks/fransb. sekä 22.11. as24/norrlog laatikot sopivasti molemmat tänään, eri noutopaikkoihin kun norrlogilta ei voinu valita. Avaamatta ja ilman tullin terveisiä.
 
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
238
Minulla on tullut Postnordilla kaiuttimien osia (harrastan kaiuttimienkin rakentelua) ja alkoholittomia oluen tekemiseen liittyviä juttuja (mäskäyspiippu, mallasuutetta, hiivoja,..) ihan tässä kesä-lokakuussa.
Hieman offtopic, mutta ei edes pahasti. Tämän tehovalvonnan myötä kaivelin itsekin varaston perältä vanhat käymisastiat ja patenttikorkkipullot. Pari satsia onkin hyvää vauhtia valmistumassa. Saako ulkomailta noita asiaan liittyviä tavaroita edullisemmin? Tai vaikka hinta olisi Suomen tasolla, tilaisin mielummin ulkomailta noin niinkuin keskisormena verottajalle. Aika lastenkengissä tuo harrastus itsellä ollut, en ole jaksanut mäskäillä itse, vaan noilla mallasuutteilla saanut aikaiseksi omaan kulutukseen ihan käypää tavaraa. Joten etenkin niiden osalta otetaan vinkkejä mielellään vastaan. :cool:
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 655
Hieman offtopic, mutta ei edes pahasti. Tämän tehovalvonnan myötä kaivelin itsekin varaston perältä vanhat käymisastiat ja patenttikorkkipullot. Pari satsia onkin hyvää vauhtia valmistumassa. Saako ulkomailta noita asiaan liittyviä tavaroita edullisemmin? Tai vaikka hinta olisi Suomen tasolla, tilaisin mielummin ulkomailta noin niinkuin keskisormena verottajalle. Aika lastenkengissä tuo harrastus itsellä ollut, en ole jaksanut mäskäillä itse, vaan noilla mallasuutteilla saanut aikaiseksi omaan kulutukseen ihan käypää tavaraa. Joten etenkin niiden osalta otetaan vinkkejä mielellään vastaan. :cool:
Lukaises tuolta vinkkejä yms. Oluen paneminen itse
 
Liittynyt
27.10.2022
Viestejä
11
Laitettu varovasti yksi paketti tulemaan Alks & Fransberg kombinaatiolla Saksasta. Olivat näköjään muuttaneet tilausvahvistustakin, että ei voi jäädä etäosto huomaamatta…
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Laitettu varovasti yksi paketti tulemaan Alks & Fransberg kombinaatiolla Saksasta. Olivat näköjään muuttaneet tilausvahvistustakin, että ei voi jäädä etäosto huomaamatta…
Se on vaan ihan sama mitä korulauseita myyjä minnekkin lisäilee, se on tulli ja verottaja jotka määrittelee (melko randomisti toki) onko kyse etäostosta vai myynnistä.
 
Liittynyt
09.01.2018
Viestejä
156
Raportoin minäkin, että siiderit ja minttuviina tulivat ilman minkäänlaista näkyvää tullin interventiota kotiovelle kannettuna alksin Kroatian varastolta fransbergin kyydillä. Myös matkahuollon tädille on tullut tonicvedet ja sehän olisikin hauskaa jos tulli siihen olisi puuttunut., sillä vaikka 24 putelia maksoi yhteensä 0,01€, niin pitäisi niistä kaiketi maksaa 0,13€ / litralta jotain veroa.

Kertaan vielä sen, että tilaukset oli tehty 5 päivän erolla toisistaan, toinen kotiinkuljetuksella ja toinen matkahuoltoon. Tulivat selvästi samalla rekalla kun yhtä aikaa olivat täällä kotikaupungissa.
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
403
Se on vaan ihan sama mitä korulauseita myyjä minnekkin lisäilee, se on tulli ja verottaja jotka määrittelee (melko randomisti toki) onko kyse etäostosta vai myynnistä.
Vähän turhaa pelottelua nyt sinun puoleltasi. Toistaiseksi etämyynnin ja etäoston ero on suht selvästi julkisesti määritelty, ja toistaiseksi tulli eikä verottaja ole toiminut ohjeistusta vastaan, joten näillä tiedoilla ei voi sanoa että tullin ja verottajan toimissa olisi jotain randomia tai että olisi ihan sama mitä myyjän sivuilla sanotaan.

Laitettu varovasti yksi paketti tulemaan Alks & Fransberg kombinaatiolla Saksasta. Olivat näköjään muuttaneet tilausvahvistustakin, että ei voi jäädä etäosto huomaamatta…
Miten tilausvahvistusta oli muutettu?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Vähän turhaa pelottelua nyt sinun puoleltasi. Toistaiseksi etämyynnin ja etäoston ero on suht selvästi julkisesti määritelty, ja toistaiseksi tulli eikä verottaja ole toiminut ohjeistusta vastaan, joten näillä tiedoilla ei voi sanoa että tullin ja verottajan toimissa olisi jotain randomia tai että olisi ihan sama mitä myyjän sivuilla sanotaan.


Miten tilausvahvistusta oli muutettu?
Ei se ihan niin simppeliä ole. Ei ole esimerkiksi määritelty mikä on "kuljetusliikeeseen ohjaaminen". Pitääkö se olla linkki, erillinen sähköposti, ehdottaa yhtä vai useampaa kuljetusliikettä, entä jos kuljetuliike saa tilauksen tiedot suoraan myyjältä jne. Paljon pikkujuttuja mitä ei ole tarkkaan määritelty.
Yhteen väliin se oli että jos ohjaa linkillä kuljetusliikkeelle, sitten se oli että jos ohjaa linkillä useampaan kuljetusliikkeelle, sitten että edes ehdottaa kuljetusliikettä, sitten että jos edes mainitsee kuljetusliikettä jne. Valtavasti epäselvyyksiä.
 
Liittynyt
20.11.2020
Viestejä
30
Mua näissä mietityttää se päinvastoin osuus. Kun shippiiltä on suoraan linkit kauppoihin mutta kaupoista ei välttämättä shippiihin. Niin onhan siinä suoraan yhteys mutta ei oo kauppa -> kuljetusliike vaan onkin kuljetusliike -> kauppa. Shippiin sivuilla sitten kaupan kuvia jne. Oletettavaa olisi että ei Shippii itse kerää kauppoja sivuille vaan jonkinlainen sopimus kuitenkin ja pitää kaupan hakea palvelua shippiiltä että pääsee mukaan. Sitten lasketaanko se kuljetukseen osallistumiseksi vai ei.
Paljon joo viellä epäselvyyksiä.
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
403
Ei se ihan niin simppeliä ole. Ei ole esimerkiksi määritelty mikä on "kuljetusliikeeseen ohjaaminen". Pitääkö se olla linkki, erillinen sähköposti, ehdottaa yhtä vai useampaa kuljetusliikettä, entä jos kuljetuliike saa tilauksen tiedot suoraan myyjältä jne. Paljon pikkujuttuja mitä ei ole tarkkaan määritelty.
Yhteen väliin se oli että jos ohjaa linkillä kuljetusliikkeelle, sitten se oli että jos ohjaa linkillä useampaan kuljetusliikkeelle, sitten että edes ehdottaa kuljetusliikettä, sitten että jos edes mainitsee kuljetusliikettä jne. Valtavasti epäselvyyksiä.
Kiistatonta on, että jos siellä myyjän sivustolla on, linkit kuljetusfirman sivustolle tai selkeästi mainostetaan muuten jotain kuljetusfirmaa, niin silloin kyseessä etämyynti. Tässä ei pitäisi olla mitään epäselvää, jos näitä löytyy sivustolta. Helppo ohje nuora jos haluaa pelata "varman päälle". Täten siis väitteesi korulauseista ei oikein pidä paikkaansa, ja aiheuttaa vähän epävakaassa tilanteessa vaan turhaa sekaannusta.

Oikeassa toki olet siinä että myyjä ei pääse millään korulauseissa eroon vastuustaan ja paljon on epäselvyyksiä noissa tarkemmissa määrittelyissä, mm kuljetusliikkeen ja myyjän tietojen vaihdon ja keskinäisten sopimusten välillä, asioita joista ei oikein ole mahdollistakaan saada tarkempaa tietoa.

Tietenkin olet oikeassa siinäkin että lopun lopuksi tulli ja verottaja päättää asiasta ja käytännössä saattaa tehdä mitä tahtoo. Mutta moisen julistaminen tässä epävakaassa tilanteessa on, kuten jo sanoin, vähän turhaa pelon lietsomista, pahimmillaan saattaa mennä jopa misinformaation puolelle. Parempi nyt tässä vaiheessa pysyä todetuissa faktoissa ja lähteä siitä oletuksesta että viranomaiset toimii edes omien pykäliensä mukaan.


Mua näissä mietityttää se päinvastoin osuus. Kun shippiiltä on suoraan linkit kauppoihin mutta kaupoista ei välttämättä shippiihin. Niin onhan siinä suoraan yhteys mutta ei oo kauppa -> kuljetusliike vaan onkin kuljetusliike -> kauppa. Shippiin sivuilla sitten kaupan kuvia jne. Oletettavaa olisi että ei Shippii itse kerää kauppoja sivuille vaan jonkinlainen sopimus kuitenkin ja pitää kaupan hakea palvelua shippiiltä että pääsee mukaan. Sitten lasketaanko se kuljetukseen osallistumiseksi vai ei.
Paljon joo viellä epäselvyyksiä.
Voisi olettaa että näiden välillä olisi jonkinlainen sopimus ja täten tekisi asian etämyynniksi. Lienee hankala näyttää toteen tiukassa paikassa. Jonkinlaista ennakkotapausta/-päätöstä odotellessa...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Kiistatonta on, että jos siellä myyjän sivustolla on, linkit kuljetusfirman sivustolle tai selkeästi mainostetaan muuten jotain kuljetusfirmaa, niin silloin kyseessä etämyynti. Tässä ei pitäisi olla mitään epäselvää, jos näitä löytyy sivustolta. Helppo ohje nuora jos haluaa pelata "varman päälle". Täten siis väitteesi korulauseista ei oikein pidä paikkaansa, ja aiheuttaa vähän epävakaassa tilanteessa vaan turhaa sekaannusta.

Oikeassa toki olet siinä että myyjä ei pääse millään korulauseissa eroon vastuustaan ja paljon on epäselvyyksiä noissa tarkemmissa määrittelyissä, mm kuljetusliikkeen ja myyjän tietojen vaihdon ja keskinäisten sopimusten välillä, asioita joista ei oikein ole mahdollistakaan saada tarkempaa tietoa.

Tietenkin olet oikeassa siinäkin että lopun lopuksi tulli ja verottaja päättää asiasta ja käytännössä saattaa tehdä mitä tahtoo. Mutta moisen julistaminen tässä epävakaassa tilanteessa on, kuten jo sanoin, vähän turhaa pelon lietsomista, pahimmillaan saattaa mennä jopa misinformaation puolelle. Parempi nyt tässä vaiheessa pysyä todetuissa faktoissa ja lähteä siitä oletuksesta että viranomaiset toimii edes omien pykäliensä mukaan.



Voisi olettaa että näiden välillä olisi jonkinlainen sopimus ja täten tekisi asian etämyynniksi. Lienee hankala näyttää toteen tiukassa paikassa. Jonkinlaista ennakkotapausta/-päätöstä odotellessa...
Noniinno. Miten tulkitaan tilannetta jossa kaupan sivuilla ei ole mainintaa kuljetusfirmoista mutta tilauksen jälkeen tulee maili että muista tilata kuljetus itse ja niitä tarjoaa liikkeet x, y ja z. Onko tämä nyt etämyyntiä vai ostoa? Tulli on tuon ymmärtänyt vähän molemmilla tavoilla.
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
403
Noniinno. Miten tulkitaan tilannetta jossa kaupan sivuilla ei ole mainintaa kuljetusfirmoista mutta tilauksen jälkeen tulee maili että muista tilata kuljetus itse ja niitä tarjoaa liikkeet x, y ja z. Onko tämä nyt etämyyntiä vai ostoa? Tulli on tuon ymmärtänyt vähän molemmilla tavoilla.
En ole ihan varma, mutta ilman linkkejä ja useampi firma mainittuna mielestäni tulkitaan etäostoksi. Miten tulli on tuon sitten ymmärtänyt ja missä yhteyksissä?
 
Liittynyt
28.10.2021
Viestejä
207
Se tässä onkin jännää, että itse ainakin olen tulkinnut Alksin etämyyjäksi, mutta kuitenkin täällä on eilen tullut tietoon, että Alksin paketit ovat tullin avaamisen jälkeenkin jatkaneet matkaa. Tulli siis tulkitsee Alksin tilaukset etäostoiksi ja lasku verottajalta tulee myöhemmin tilaajalle? Siihen en nimittäin usko hetkeäkään, että Alks olisi verovelvollisuutensa hoitanut.
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
403
Se tässä onkin jännää, että itse ainakin olen tulkinnut Alksin etämyyjäksi, mutta kuitenkin täällä on eilen tullut tietoon, että Alksin paketit ovat tullin avaamisen jälkeenkin jatkaneet matkaa. Tulli siis tulkitsee Alksin tilaukset etäostoiksi ja lasku verottajalta tulee myöhemmin tilaajalle? Siihen en nimittäin usko hetkeäkään, että Alks olisi verovelvollisuutensa hoitanut.
No ainakin tullin uhittelupuheiden mukaan näin on, ja tähän kannattaa tällä hetkellä varautua. Periaatteessa on kuitenkin mahdollisuus että ovat vain tarkastaneet ja pistäneet eteenpäin etämyynnistä huolimatta, sillä realistisesti ajatellen, loppuuhan niiltä tarvittavat varastotilat alta aika yksikön jos jokaisen etämyydyn paketin 6kk talteen pistää. Mutta ekat paketit on siis tullin tarkastamina tullut läpi, Alks+fransberg kombolla ainakin, tänne ilmoitellaan sitten jos/kun verottajalta tulee viestiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Se tässä onkin jännää, että itse ainakin olen tulkinnut Alksin etämyyjäksi, mutta kuitenkin täällä on eilen tullut tietoon, että Alksin paketit ovat tullin avaamisen jälkeenkin jatkaneet matkaa. Tulli siis tulkitsee Alksin tilaukset etäostoiksi ja lasku verottajalta tulee myöhemmin tilaajalle? Siihen en nimittäin usko hetkeäkään, että Alks olisi verovelvollisuutensa hoitanut.
Tätä mä juuri tarkotan että se on ihan sama miten täällä käyttäjät noita pykäliä tulkitsee kun se kuitenkin loppupeleissä on tulli ja verottaja ketkä arpoo "oikeat" menettelyt.
 
Liittynyt
09.01.2018
Viestejä
156
Se tässä onkin jännää, että itse ainakin olen tulkinnut Alksin etämyyjäksi, mutta kuitenkin täällä on eilen tullut tietoon, että Alksin paketit ovat tullin avaamisen jälkeenkin jatkaneet matkaa. Tulli siis tulkitsee Alksin tilaukset etäostoiksi ja lasku verottajalta tulee myöhemmin tilaajalle? Siihen en nimittäin usko hetkeäkään, että Alks olisi verovelvollisuutensa hoitanut.
Henkilökohtaisesti en usko ennen kuin joku tänne postaa kuvan, että verohallinto jälkeen päin lähettelisi jotain laskuja. Edelleen olen sitä mieltä, että kyse on ennen kaikkea pelottelu- ja mediakamppanjasta eikä siitä, että valtio pääsisi näissä asioissa rahapuolella edes omilleen.

Yksinkertaisesti se on "yksi saatanan työmaa" käsikopelolla käydä läpi laatikoita, kirjata ylös prosentit, juomien määrät ja laittaa verojärjestelmän läpi laskuksi joka vielä lähetetään kansalaiselle. Ja kun tilauksissa on vielä niitä jokeri-pokeri-box sisältöjä, missä on 10 tai 20 erivahvuista ja erikokoista putelia. Tai yllätyslaatikkoa missä on 24 eri tölkkiä tai olutjoulukalenteria jossa sisällöstä ei ole ostajallakaan mitään hajua.

Pidän mahdollisena toki että suurimpiin tilauksiin, kokonaisiin lavoihin satunnaisesti puututaan, mutta on sekin veromielessä yksi saatanan työmaa käydä tuote tuotteelta läpi, kirjata ylös ja määrätä veroseuraamus. Minulla on vahva hatsi että ne satunnaiset tullin tarrat ja teipit ovat vain näytösmielessä tempaistu.

Mutta katsellaan ja tilaillaan, kuten mainittua, omat kaksi marraskuun laatikkoa ovat tulleet ilman minkäänlaista puuttumista normaalin aikataulun puitteissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
No ainakin tullin uhittelupuheiden mukaan näin on, ja tähän kannattaa tällä hetkellä varautua. Periaatteessa on kuitenkin mahdollisuus että ovat vain tarkastaneet ja pistäneet eteenpäin etämyynnistä huolimatta, sillä realistisesti ajatellen, loppuuhan niiltä tarvittavat varastotilat alta aika yksikön jos jokaisen etämyydyn paketin 6kk talteen pistää. Mutta ekat paketit on siis tullin tarkastamina tullut läpi, Alks+fransberg kombolla ainakin, tänne ilmoitellaan sitten jos/kun verottajalta tulee viestiä.
400 000l on kuulemma varattu noille.

Mutta tosiasiahan on että tekeevät pistokokeita ja isompia tilauksia avaavat ja varsinkin missä lukee selkeästi se mistä ja kenelle ja mitä tilattu.
Vaikea uskoa että tullimasa alkaa säätämään kolmen olutlaatikon pakettia jossa ei ole lähettäjän nimeä eikä mitään lippulappuja mukana. Siinä menis koko päivä ensin selvittää lähettäjä, sitten mitä on ostettu, sitten onko ostaja maksanut verot tai myyjä maksanut verot jne. Ei mitään jakoa.
Sen sijaan se lava siinä vieressä missä lukee lähettäjänä Alkostore24 ja sisältönä Alcohol ja rahtikirjat mukavasti muovitaskussa kyljessä. Eiköhän ne noita ala syynäämään ja sieltä täältä sitten noita pistareita ja jos ei ole tarpeeksi dokumentteja heti saatavilla niin ei mitään järkeä alkaa selvittelemään tuntitolkulla muutaman satasen veroja.
 
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
18
Mites edelleenlähetyspalvelut? Kaupat lisääntyisi paljon mutta kukas siinä on lähettäjänä? Moni kauppa saattaa tarjota ilmaisia posteja Saksan sisällä. 30 kg paketti maksaisi noin 30 euroa ja ja ja saattaisi hämätä paketin syynääjiä. Katsoin jo yhtä, mutten taida sitä tänne mainita niin saavat tullissakin miettiä että mikä lähettäjä tämä on.
 
Liittynyt
27.10.2022
Viestejä
11
Vähän turhaa pelottelua nyt sinun puoleltasi. Toistaiseksi etämyynnin ja etäoston ero on suht selvästi julkisesti määritelty, ja toistaiseksi tulli eikä verottaja ole toiminut ohjeistusta vastaan, joten näillä tiedoilla ei voi sanoa että tullin ja verottajan toimissa olisi jotain randomia tai että olisi ihan sama mitä myyjän sivuilla sanotaan.


Miten tilausvahvistusta oli muutettu?
Lokakuussa oli näin: Seuraavaksi sinun on järjestettävä tavaroillesi kuljetus.

Ja nyt oli näin: Koska tarjoamme etäostoa, sinun tulee tilata tuotteiden kuljetus itse.
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
403
400 000l on kuulemma varattu noille.

Mutta tosiasiahan on että tekeevät pistokokeita ja isompia tilauksia avaavat ja varsinkin missä lukee selkeästi se mistä ja kenelle ja mitä tilattu.
Vaikea uskoa että tullimasa alkaa säätämään kolmen olutlaatikon pakettia jossa ei ole lähettäjän nimeä eikä mitään lippulappuja mukana. Siinä menis koko päivä ensin selvittää lähettäjä, sitten mitä on ostettu, sitten onko ostaja maksanut verot tai myyjä maksanut verot jne. Ei mitään jakoa.
Sen sijaan se lava siinä vieressä missä lukee lähettäjänä Alkostore24 ja sisältönä Alcohol ja rahtikirjat mukavasti muovitaskussa kyljessä. Eiköhän ne noita ala syynäämään ja sieltä täältä sitten noita pistareita ja jos ei ole tarpeeksi dokumentteja heti saatavilla niin ei mitään järkeä alkaa selvittelemään tuntitolkulla muutaman satasen veroja.
No nyt kuitenkin näyttäisi että alkuvaiheessa olivat ottaneet yhden kuljetusyksikön tarkasteluun, jossa mukana tiettynä ajanjaksona tilattuja, ainakin, Alksin paketteja. Noin kuun vaihteessa tilatut paketit ovat raportoidusti jääneet tarkasteluun. Tuleeko nuo sitten rekassa vai kontissa vai missä? Täältä lukemalla tilaukset ovat olleet juurikin noita 1-muutaman laatikon tilauksia ja kuitenkin ovat nuo pienetkin yksittäistilaukset avanneet ja merkannut. Luultavampaa on tosiaan että ottavat tarkempaan "jatkokäsittelyyn" ja säilytykseen vain noita isompia lavatilauksia. Jännä nähdä miten jatkossa aikovat toimia ja hyvä että ihmiset nyt raportoi tänne kokemuksistaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
649
Olettaisin että juridisesti kauppa ja kuljetusliike katsotaan edelleen olevan yhteistyössä ja/tai saman omistajan bisneksiä jos aikaisemmin ovat mainostaneet ja toimineet kuin sama yritys. Se että jälkikäteen samaa kuviota yritetään sanasemantiikalla muuttaa muuksi ei muuta tilannetta.

Oletan myös että ovat vähintäänkin yrittäneet saada kaupoilta asiakasrekistereitä ja tilaustietoja jos ei ole rekisteröinyt. Toivon että nämä tiedot pyyhitään pois ellei ole jo tehty.
 
Liittynyt
29.09.2020
Viestejä
69
ALKS:n laatikoissa on rahtilaput muovitaskussa ulkopuolella!
...mutta tulli ei avannut muovitaskua tarkastaakseen lähetyslistaa. Laatikko itsessään oli avattu, ja teipattu uudestaan "Avattu tullissa" teipillä. Itse asiassa sen päälle tuli vielä pari vetoa kirkasta teippiä, eli asiallisesti olivat paketin uudestaan teipanneet.
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
50
Jahas, kerrankin täytyy ulkomaan kaupalle antaa iso peukku. Beerdomeesta kaveri soitteli ja ekalla kerralla en päässyt vastaamaan niin laitteli mailia perään että koskas voisi uudelleen soitella minulle, vastailin ja kaverihan soitti täsmälliseen aikaan mitä ilmoitin. Hän oli kuulemma tutkaillut kun minun seuranta linkit eivät ole toimineet kertaakaan ja ei tietoa missä juomat menee jos menee lainkaan :rofl:

Lupasi maanantaina laittaa uudet paketit liikkeelle sekä tarkistaa että seurantalinkki toimii ja informoida minua tavaran etenemisestä sekä linkin toiminnasta ja ilmoitti vielä että 19-20 maissa pitäisi linkkien aktivoitua toimimaan.
Harvemmin tuntuu että suomessa edes saa näin hyvää palvelua liikkeiltä. Saas nähdä tuleeko seuraava lähetys perille vai jopa 2x sama tilaus vaiko kaikki juomat pian tullimiesten pikkujouluissa ;)
Sama ei toimi beerdomen seuranta linkki.Kysyivät onko dhl.lltä tullut mitään viestiä.Ja ei ollut.Selvittävät.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 467
Viestejä
4 163 047
Jäsenet
70 412
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom