Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Virkamiehet päättää nämä asiat. Äänestämällä ole mitään vaikututusta. Vanhat virkamiehet pysyvät.Mitkäs poliitikot on laittanut tämän kolmemiljoonaa liikenteeseen, niin tietää sitten äänestää kevään vaaleissa?
Virkamiehet päättää nämä asiat. Äänestämällä ole mitään vaikututusta. Vanhat virkamiehet pysyvät.
Budbee oli nostanut edellisestä samankokoisesta tilauksesta huimasti hintoja noin 16€. UPS home-palvelua olen käyttänyt vain kerran. Nyt tuli tenkkapoo!
Se hyvä puoli omakotitalossa asumisessa on ollut, että UPSin paketit on joka ikinen kerta tullut ovelle asti ilman ongelmia.UPS Home ajaa autolla kotisi ohi ja sitten samalla sekunnilla tulee viesti "ei voitu toimittaa" ja pari tuntia myöhemmin lähetys on noudettavissa jostain etnisestä marketista ja/tai parin kilometrin päästä.
Se hyvä puoli omakotitalossa asumisessa on ollut, että UPSin paketit on joka ikinen kerta tullut ovelle asti ilman ongelmia.
Posti on ainakin kerran "yrittänyt toimittaa"... kyllä sekin ovelle kiikutettiin, kun ilmoitin, että valvontakameroista näkee, että pihassa ei ole edes käyty.
Vallassa olevat poliitikot suhmuroivat noihin virkoihin omiaan. Onhan noita ollut lehdissäkin jonkun verran miten demarit esim. tekevät poliittisia virkanimityksiä KGB tyyliin. Eli kyllä sillä on paljonkin vaikutusta keitä äänestää. Nuo poliitikkojen haastattelut ja kyselytunnit ovat vain teatteria kansan suuntaan ja oikeat päätökset valmisteluineen tehdään taustalla näiden itse valittujen virkamiesten avulla.Virkamiehet päättää nämä asiat. Äänestämällä ole mitään vaikututusta. Vanhat virkamiehet pysyvät.
Kaikki puolueet tekevät. Nimitysvuorossa oleva puolue nimittää, jos tarjolla on, pätevistä hakijoista itselleen sopivimman. Viime vuosituhannella, sen vanhan ajan puoluekartalla, se tosiaan tarkoitti että virkamieskunta oli kepu-demaripainotteista. Kuitenkin kaksituhattaluvulla eniten nimitysvaltaa on ollut kokoomuksella, joten tilanne on sikäli nykyään varsin toisenlainen.Vallassa olevat poliitikot suhmuroivat noihin virkoihin omiaan. Onhan noita ollut lehdissäkin jonkun verran miten demarit esim. tekevät poliittisia virkanimityksiä KGB tyyliin. Eli kyllä sillä on paljonkin vaikutusta keitä äänestää. Nuo poliitikkojen haastattelut ja kyselytunnit ovat vain teatteria kansan suuntaan ja oikeat päätökset valmisteluineen tehdään taustalla näiden itse valittujen virkamiesten avulla.
Vähän OT, mutta viimeisen kappaleen veronkorotusuhkaan liittyen, tämä eduskunta on myös hyväksynyt lakimuutoksen, jolla veronkorotuspäätöksen tekemisen automaatio hyväksyttiin.mikrobitin nettisivu uutinen : 27.11.2022
että sellaista propagandaa
Alksista vastasivat että ei oo tulli ollut heihin yhteydessä elikkä perus tullin ruuhkaa ja tulee varmaa se säilytysaika umpeen enneku saavat paketit käsiteltyä.
Tähänhän voi todeta että Suomen tulli tulkitsee toisin, mikä pitäisi olla aika vahva argumentti kiista tilanteessa. Tavarahan tulee perille laskun kanssa jos Tulli tulkitsee etäostoksi, jos taas Tulli tulkitsee että on etämyyntiä, eli myyjä on osallistunut kuljetuksen järkkäykseen, niin tuotteet jäävät tullin haltuun. Ja kerta kyseessä on etämyynti tilanne Tullinkin mukaan, niin silloin myyjä kyllä on vastuussa tavaroistaan jos ne takavarikoidaan heidän verolaiminlyöntiensä seurauksena, vaikka kuinka olisivat tavarat lähettäneet.Laitoinpa tossa huviksee alksin suuntaan paypal disputen niin vastaukseksi tuli ettei oo heidän vastuulla tuotteisen saapuminen koska he ei oo järkännyt kuljetusta mutta tässä o paketin seurantakoodi.
Laitoinpa tossa huviksee alksin suuntaan paypal disputen niin vastaukseksi tuli ettei oo heidän vastuulla tuotteisen saapuminen koska he ei oo järkännyt kuljetusta mutta tässä o paketin seurantakoodi.
Tähänhän voi todeta että Suomen tulli tulkitsee toisin, mikä pitäisi olla aika vahva argumentti kiista tilanteessa. Tavarahan tulee perille laskun kanssa jos Tulli tulkitsee etäostoksi, jos taas Tulli tulkitsee että on etämyyntiä, eli myyjä on osallistunut kuljetuksen järkkäykseen, niin tuotteet jäävät tullin haltuun. Ja kerta kyseessä on etämyynti tilanne Tullinkin mukaan, niin silloin myyjä kyllä on vastuussa tavaroistaan jos ne takavarikoidaan heidän verolaiminlyöntiensä seurauksena, vaikka kuinka olisivat tavarat lähettäneet.
Joo. Itse odottaisin näissä mahdollisimman pitkään eli viimeiseen mahdolliseen disputepäivään. Ihan jos vaikka Tulli sitten ehtisi aloittaa asian käsittelyn.Tähänhän voi todeta että Suomen tulli tulkitsee toisin, mikä pitäisi olla aika vahva argumentti kiista tilanteessa. Tavarahan tulee perille laskun kanssa jos Tulli tulkitsee etäostoksi, jos taas Tulli tulkitsee että on etämyyntiä, eli myyjä on osallistunut kuljetuksen järkkäykseen, niin tuotteet jäävät tullin haltuun. Ja kerta kyseessä on etämyynti tilanne Tullinkin mukaan, niin silloin myyjä kyllä on vastuussa tavaroistaan jos ne takavarikoidaan heidän verolaiminlyöntiensä seurauksena, vaikka kuinka olisivat tavarat lähettäneet.
Joo ja aionki tehdä uudestaan jossei myohemmin kuulu ni on selvää et tulli todennut etämyynniksiJoo. Itse odottaisin näissä mahdollisimman pitkään eli viimeiseen mahdolliseen disputepäivään. Ihan jos vaikka Tulli sitten ehtisi aloittaa asian käsittelyn.
Eipähän ainakaan noilta kaljakauppojen omilta kuljetusfirmoilta saa mitään. Tuskin isommiltakaan firmoilta, ainakaan ilman suurempia vääntöjä. Enkä sitten tiedä olisiko siihen edes perusteita. Hehän ovat kuitenkin hommansa tehneet, periaatteessa ehkä voisi yrittää hakea vahingon korvausta myyjältä, koska heidän laiminlyöntien takiahan tavarat jää matkalle. Käytännön mahdollisuudet korvaukseen taitaa aika lähellä nollaa olla.Jos tuo onnistuu niin kuljetuksesta ei taida rahoja saada takaisin?
Lienee tuosta mun tapauksesta kyse ja kyllä, tätä laskuria juurikin käytin. Joskus aiemmin oon shippiiltä toimitusta ottanut ja joskus oli vähän vastaavaa ongelmaa ettei mennyt tilaus siten miten piti ja asiakaspalvelun kautta piti selvitellä sitä. Mutta nyt sitten varsinaista tilausta tehdessä hieman outoa kun ei tosiaan antanut ees mitään vaihtoehtoja. Suoraan meni läpi ilman että mitään lopullisia hintoja ees hyväksyin. Tai, meni ja meni koska en löydä tosiaan mm. katevarauksista tuota summaa ainakaan toistaiseksi eikä mitään vahvistuksia ole sähköpostiin tullutVarmaan käytit tuota? Tulee painaessa OK eri vaihtoehtoja.
Kuljetushinnat muuttuneet yläkanttiin ihan parissa viikossa.
Toki sun tapauksessa oudon suuri.
Minulle tuli rastittamisvaihtoehdoksi ennen päätöstä nuo.Kyseessä 25kg tilaus.Lienee tuosta mun tapauksesta kyse ja kyllä, tätä laskuria juurikin käytin. Joskus aiemmin oon shippiiltä toimitusta ottanut ja joskus oli vähän vastaavaa ongelmaa ettei mennyt tilaus siten miten piti ja asiakaspalvelun kautta piti selvitellä sitä. Mutta nyt sitten varsinaista tilausta tehdessä hieman outoa kun ei tosiaan antanut ees mitään vaihtoehtoja. Suoraan meni läpi ilman että mitään lopullisia hintoja ees hyväksyin. Tai, meni ja meni koska en löydä tosiaan mm. katevarauksista tuota summaa ainakaan toistaiseksi eikä mitään vahvistuksia ole sähköpostiin tullut
Rahojahan ei tarvitse palauttaa kun laskua ei ole maksettu. Mutta siitähän se vääntö sitten lähtee jos yrittävät kuitenkin periä. Onko se mahdollisesti KKV mihin ottaa yhteyttä vai kuuluuko ulkomaan kaupat jonkun muun viraston piiriin? Itse en ole asiaan vielä tarkemmin perehtynyt.
Reklamoi Budbeelle asiasta. Itse olen laittanut meiliin alekkain varmuuden vuoksi sekä suomeksi että englanniksi. Sun tilaukseesi on eksynyt varmaan kokoa painavampi...joku bugi mahdollisesti.
Näkyyhän tuo toimitustilaus painoineen ja summineen meilissäsi. Lähetä se sinne oikaisuineen.Reklamoi Budbeelle asiasta. Itse olen laittanut meiliin alekkain varmuuden vuoksi sekä suomeksi että englanniksi. Sun tilaukseesi on eksynyt varmaan kokoa painavampi...joku bugi mahdollisesti.
Pitääpä kokeilla tätä kautta. Shippiin asiakaspalvelusta ei näkyy ainakaan ratkaisua löytynyt. Toimituksen olen jo perunut ainakin tuollaisenaan mutta varsin kun tonkii tuota, näyttää että siellä olisi kolme erillistä pakettia lähdössä matkaan. Tilauksia olen tehnyt vuosien saatossa useita ja rakentelin tilauksen siten, että ne pitäisi mennä yhteen laatikkoon. Tai ainakin aiemmin on mennyt vastaavat tilaukset aina yhteen. Joku bugi tms tai jokin muutos tullut jos ne nyt on lohkaistu kolmeen eri laatikkoonReklamoi Budbeelle asiasta. Itse olen laittanut meiliin alekkain varmuuden vuoksi sekä suomeksi että englanniksi. Sun tilaukseesi on eksynyt varmaan kokoa painavampi...joku bugi mahdollisesti.
Tämä sama on käynyt itsellenikin. Joku on testaillut hintoja satunnaisella tilausnumerolla vieden kuljetustilauksen maksua vaille valmiiksi. Nyt sun tilausnumerosi on käytetty etkä shippiin paskajärjestelmän vuoksi pysty enää muuttamaan tietoja.Pitääpä kokeilla tätä kautta. Shippiin asiakaspalvelusta ei näkyy ainakaan ratkaisua löytynyt. Toimituksen olen jo perunut ainakin tuollaisenaan mutta varsin kun tonkii tuota, näyttää että siellä olisi kolme erillistä pakettia lähdössä matkaan. Tilauksia olen tehnyt vuosien saatossa useita ja rakentelin tilauksen siten, että ne pitäisi mennä yhteen laatikkoon. Tai ainakin aiemmin on mennyt vastaavat tilaukset aina yhteen. Joku bugi tms tai jokin muutos tullut jos ne nyt on lohkaistu kolmeen eri laatikkoon
Juurikin näin näkisin, mutta siitä huolimatta ei tarkoita etteikö Klarna saataisi yrittää periä rahoja. Eikös Klarna aika pitkään vääntänyt siinä yhdessä kusettajakauppa-keississäkin, mistä tehtiin tänne erikseen se seurantaketjukin?Jos kyseessä on etämyynti, kuten ilmeisesti Suomen tullin haltuunotosta tulli asiaa tulkitsee, niin sehän on silloin myyjän vika jos "unohtanut" Suomeen maksaa valmisteverot ja juomapakkausveron. Silloinhan sitä laskua ei tarvitse Klarnalle maksaa kun myyjä ei ole toimittanut tavaraa ja jättänyt vastuulleen kuuluvat verot maksamatta.
Tässä nyt kun tätä hieman selvitellyt, kun menen omalla sähköpostillani ja kyseisellä tilausnumerolla, Budbeen järjestelmästä löytyy joku täysin toinen henkilö kuin minä. Tässä lienee käynyt juurikin siten että tämä kyseinen sankari on kokeillut jotain ja tilausnumero nyt sattuu olemaan se, mikä minulle on oikeasti tullut. Nyt kun syötin oman sähköpostin sinne, kyseinen tilausnumero on suoraan liniktetty sähköpostiini.@Kartso Koska shippiin aspa on perseestä niin sinulla on kaksi vaihtoehtoa: Käyttää jotain toista kuljetusvälittäjää tai perua juomatilaus ja tehdä uusi tilaus niin saat uuden tilausnumeron.
Ei Budbee pysty sinua tuossa auttamaan. Shippii pystyisi jos haluaisi, mutta ei halua.Tässä nyt kun tätä hieman selvitellyt, kun menen omalla sähköpostillani ja kyseisellä tilausnumerolla, Budbeen järjestelmästä löytyy joku täysin toinen henkilö kuin minä. Tässä lienee käynyt juurikin siten että tämä kyseinen sankari on kokeillut jotain ja tilausnumero nyt sattuu olemaan se, mikä minulle on oikeasti tullut. Nyt kun syötin oman sähköpostin sinne, kyseinen tilausnumero on suoraan liniktetty sähköpostiini.
Pitänee melkeen discandoolta kysäistä voisko sitä tilausnumeroa päivittää, jotta vois kokeilla sitten uudelleen paremmalla onnella. Ensiksi otan yhteyttä tuonne budbeen suuntaan. Katsotaan miten tämä ratkeaa
... ja alan tekemään sitä bottia sotkeakseni shippiin koko järjestelmän ja pakottaa ne kehittämään sitä paremmaksi
Shippiillä on sinun tietosi, meinaat sotkea niiden järjestelmän ja julkisesti siitä huutelet. Voi olla jotta joudut maksajaksi vaikka joku muu tekee tuon tilausjärjestelmän sotkemisen...... ja alan tekemään sitä bottia sotkeakseni shippiin koko järjestelmän ja pakottaa ne kehittämään sitä paremmaksi
Sarkasmi on näköjään taitolaji. Ei tässä nyt mitään järjestelmiä olla tuhoamassa.Shippiillä on sinun tietosi, meinaat sotkea niiden järjestelmän ja julkisesti siitä huutelet. Voi olla jotta joudut maksajaksi vaikka joku muu tekee tuon tilausjärjestelmän sotkemisen...
Tulli tekee käytännössä päätöksen puolestasi. Voihan sen käräjille riitauttaa jos pers tasku kestää.Moikka! Olisi kysymys netpris tilauksesta jonka tein lokakuussa.
-kyselin viimeviikolla shippiiltä että missä tilaus viipyy ja he sanoivat että tulli on pysäyttänyt tilauksen, ja ohjasivat ottamaan yhteyttä netprissiin.
- netpris vastasi:
Mikäli tulli on pysäyttänyt tilauksen, tulee heidän olla sinuun yhteydessä koskien valmisteverojen maksua. Voit tietenkin myös itse heihin ottaa yhteyttä. Tälläinen ohjeitus on meille tullut.
Koska kyse on etäostosta, tullin ei pitäisi säilyttää tilauksia vaan laittaa ne matkaan ja lähettää jälkikäteen sitten maksuohjeet tuosta valmisteverojen maksusta.
Todennäköisesti tullilla on aikamoinen kiire tällä hetkellä ja yhteydenotot / pakettien uudelleenohjaukset saattavat kestää jopa viikkoja.
Tietenkin pahoittelemme tilannetta meidän puolelta!
- miten tässä tulisi toimia nyt? Käytin siis shippiitä kuljetuksen tekemiseen. Onko tilaukseni tehty etäostona, vaikka netpris sivuillaan mainitsee shippiin yms.
Olipas pitkä tauko tilauksista. Nyt illalla lähti SB+Norrlog laatikko 4 litraa jäykkiä ja pari keissiä bishee. Toivotaan et tulee normaalisti, varmaan jo ihan perus jouluruuhkat alkaa oleen.. mut eiköhän ne edelleen parissa viikossa ovella ole..
Kiitos vastauksesta! Ja netpris pesee kädet tästä asiasta väittämällä ostoksen olevan etä-ostosTulli tekee käytännössä päätöksen puolestasi. Voihan sen käräjille riitauttaa jos pers tasku kestää.
Esim autoverotuksessa riidelty asian tiimoilta 1995 alkaen. Ja tulokset tiedetään.
Itsellä oli vastaava tapaus viime kuussa. Asia selvisi päivässä kun pyysin myyjä yhtiöltä uuden tilausnumeron omalle tilaukselle ja tein sitten uuden toimitus sopimuksen shippiille sillä uudella tilausnumerolla.Shippiin kans saikkinaa täällä. Ennen kun mitään discandooo:lta tilasin, katsoin laskimella mitä toimitus tulisi maksamaan. Shippiin laskuri antoi neljä eri vaihtoehtoa, toimitusten hintojen vaihtelu välillä 20-26€. No, muuta kuin tilaus discandooo:lle sisään ja shippiin kautta toimitusta tilaamaan. Syötin sähköpostin, tilausnumeron sekä tilauksen painon ja "continue". Välittömästi pomppaa ruudulle että "your order was completed succesfully" ilman että annoin sinne mitään henkilökohtaisia tietoja tai että olisin valinnut edes yhtä toimitusvaihtoehtoa. Toimitukseksi oli automaattisesti valikoitunut "budbee home delivery" ja hinta olikin yhtäkkiä 78€, vaikka tämä kyseinen toimitusmuoto piti olla laskimen mukaan 26€.
Tiedustelin tätä asiakaspalvelusta että minkälainen homma että se hyppää suoraan ikkunaan jossa väittää tilauksen olevan valmis, sieltä vastattiin että " Please note that after you fill in your order details and your address you will see the options available for you. It could be that only one option is available. " Noh, koitin avata tätä vähän enemmän kuvakaappausten kera että se ei kysele ees mitään henkilötietoja, ei maksuvaihtoehtoja, ei anna valita eri toimitusvaihtoehdoista eikä mitään muutakaan että hyppää suoraan tähän "your order was completed succesfully"-ikkunaan syöttämällä yksistään nämä kolme tietoa: Sähköposti, tilausnumero sekä tilauksen paino. Sieltä vastattiin vain että
"Your personal details are already in probably because you have used our services before.
The shipping is 77.98 EUR"
Hieman outoa, että laskuri antoi ensin neljä eri vaihtoehtoa, sitten kun alkaa varsinaista toimitusta tilaamaan, syöttämällä sähköposti, tilausnumero sekä paino se valikoi sieltä jonkun toimitusvaihtoehdon, ja hinta on yhtäkkiä 3-kertainen suhteessa siihen mitä kallein oli laskurin mukaan ja että se menee sellaisenaan läpi kyselemättä mitään. Kysyivät myös että haluanko perua toimituksen ja kyllä, todellakin jos hinta on tuo. Kyseessä olisi pieni testitilaus nykyisten muutosten takia, painoa tilauksella alle 20kg. Hieman outoa sekin että en löydä mistään katevarauksista tai mistään muualtakaan tätä vastaavaa 78€ summaa että tilaus ei ole mennyt lävitse. Aiemmin ei ole vastaavaa ilmennyt, mutta jos nyt henkilötiedot järjestelmässä tallella, yksistään näillä edellä mainitulla kolmella tiedolla tilaus tuolla tapaa lävitse menee niin eipä tarvi heidän palveluita jatkossa käyttää. Ja asiakaspalveluun jäi fiilis että siellä ei ees yritetty selvittää asiaa, edelleen viitaten tähän että tuo tilaus ei ole mennyt lävitse kun missään ei mitään katevarauksia näy, eikä minulle ole sähköpostiin tullut mitään vahvistuksia mistään mitä aiemmin on tullut.
Tästä päästäänkin siihen että onko suositella muita toimittajia discandooolta? Norrlog olemassa mutta se ei toimita discandooolta
Ärsyttää pirusti noi tyypit ketkä tekee ns kuviitteellisilla tilausnumeroilla shippiiltä toimitusta. Mullekin näytti ensin jotain Keijoa tai Teppoa silloin omassa tilauksessa jonnekkin susirajan taakse ja suurempaa hintaa, kunnes asia hoitui onneksi myyjäyhtiön kautta. Shippii vaan pyörittelee päätään noiden kanssa.
Kiitokset tästä infosta. Tiedustelu menossa myyjäyhtiön kanssa onnistuisiko tilausnumero vaihtaa ja kokeilla siten uudemman kerran. Laitoin varsin vielä tarkentavaa infoa ja kyselyä shippiille kun ilmeni että minunkin tilausnumerolla löytyi täysin eri henkilö ja että mikä mahdollisesti syynä. Jos olettaa voi niin varmaan tiuskivat sieltä jotain kuten tähänkin asti. Lienee tietävät itsekin tämän heidän järjestelmän heikkouden, näitä kun kuulostaa olevan jo tälläkin foorumilla muutama esimerkki heti. Pientä päivitystä kaipaisiItsellä oli vastaava tapaus viime kuussa. Asia selvisi päivässä kun pyysin myyjä yhtiöltä uuden tilausnumeron omalle tilaukselle ja tein sitten uuden toimitus sopimuksen shippiille sillä uudella tilausnumerolla.
Ärsyttää pirusti noi tyypit ketkä tekee ns kuviitteellisilla tilausnumeroilla shippiiltä toimitusta. Mullekin näytti ensin jotain Keijoa tai Teppoa silloin omassa tilauksessa jonnekkin susirajan taakse ja suurempaa hintaa, kunnes asia hoitui onneksi myyjäyhtiön kautta. Shippii vaan pyörittelee päätään noiden kanssa.
Voitko tarkentaa mitä tarkoitat?