Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
810
UPS Home ajaa autolla kotisi ohi ja sitten samalla sekunnilla tulee viesti "ei voitu toimittaa" ja pari tuntia myöhemmin lähetys on noudettavissa jostain etnisestä marketista ja/tai parin kilometrin päästä.
Se hyvä puoli omakotitalossa asumisessa on ollut, että UPSin paketit on joka ikinen kerta tullut ovelle asti ilman ongelmia.
Posti on ainakin kerran "yrittänyt toimittaa"... kyllä sekin ovelle kiikutettiin, kun ilmoitin, että valvontakameroista näkee, että pihassa ei ole edes käyty.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Se hyvä puoli omakotitalossa asumisessa on ollut, että UPSin paketit on joka ikinen kerta tullut ovelle asti ilman ongelmia.
Posti on ainakin kerran "yrittänyt toimittaa"... kyllä sekin ovelle kiikutettiin, kun ilmoitin, että valvontakameroista näkee, että pihassa ei ole edes käyty.
Minulle ja kaverille on käynyt näin koko ajan viime aikoina. Molemmat asumme kerrostalossa Helsingissä.
Paitsi että Kihoskh UPS-lähetys meni yllättäen aasialaiseen markettiin vain 300m päähän. Edellinen AFRO-ASIAN market.


Moersleutelin, Beerdomen, Puhasteen, Tankerin lähetykset tuli millä tuli, mutta jouduin kuitenkin hakemaan jostain.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
649
Virkamiehet päättää nämä asiat. Äänestämällä ole mitään vaikututusta. Vanhat virkamiehet pysyvät.
Vallassa olevat poliitikot suhmuroivat noihin virkoihin omiaan. Onhan noita ollut lehdissäkin jonkun verran miten demarit esim. tekevät poliittisia virkanimityksiä KGB tyyliin. Eli kyllä sillä on paljonkin vaikutusta keitä äänestää. Nuo poliitikkojen haastattelut ja kyselytunnit ovat vain teatteria kansan suuntaan ja oikeat päätökset valmisteluineen tehdään taustalla näiden itse valittujen virkamiesten avulla.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 055
Vallassa olevat poliitikot suhmuroivat noihin virkoihin omiaan. Onhan noita ollut lehdissäkin jonkun verran miten demarit esim. tekevät poliittisia virkanimityksiä KGB tyyliin. Eli kyllä sillä on paljonkin vaikutusta keitä äänestää. Nuo poliitikkojen haastattelut ja kyselytunnit ovat vain teatteria kansan suuntaan ja oikeat päätökset valmisteluineen tehdään taustalla näiden itse valittujen virkamiesten avulla.
Kaikki puolueet tekevät. Nimitysvuorossa oleva puolue nimittää, jos tarjolla on, pätevistä hakijoista itselleen sopivimman. Viime vuosituhannella, sen vanhan ajan puoluekartalla, se tosiaan tarkoitti että virkamieskunta oli kepu-demaripainotteista. Kuitenkin kaksituhattaluvulla eniten nimitysvaltaa on ollut kokoomuksella, joten tilanne on sikäli nykyään varsin toisenlainen.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
120
Omakin Beer Republicin tilaus seisonut melkein viikon tullissa seurannan mukaan, eikä kukaan ole ilmoittanut mulle mitään. Noh, laitoin BR:lle maililla kyselyä ja äsken tuli hyvinkin mielenkiintoinen vastaus:

"Since November 1, there is a new rule in Finland regarding the import of alcohol from the Finnish government.

This means that they believe that taxes should be paid in the country of consumption, something that is already being done since we participate in the European OSS Scheme.

We are in talks with DPD / Postnord to release the packages before the 1st of December.

As soon as we have an answer, we will of course let you know and put pressure on the carrier that the packages really need to be delivered."
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 055
mikrobitin nettisivu uutinen : 27.11.2022





että sellaista propagandaa :)
Vähän OT, mutta viimeisen kappaleen veronkorotusuhkaan liittyen, tämä eduskunta on myös hyväksynyt lakimuutoksen, jolla veronkorotuspäätöksen tekemisen automaatio hyväksyttiin.
Ts. se ei jatkossa enää edellytä ihmistyötä, kuten aiemmin kun vaade oli virkamiespäätös, vaan tiettyjen kynnysehtojen ylittyessä tietojärjestelmä voi tehdä automaatiopäätöksen veronkorotuksesta. Sitä en tiedä, onko Veron tietojärjestelmällä siihen vielä kykyä.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
12
Laitoinpa tossa huviksee alksin suuntaan paypal disputen niin vastaukseksi tuli ettei oo heidän vastuulla tuotteisen saapuminen koska he ei oo järkännyt kuljetusta mutta tässä o paketin seurantakoodi.
Alksista vastasivat että ei oo tulli ollut heihin yhteydessä elikkä perus tullin ruuhkaa ja tulee varmaa se säilytysaika umpeen enneku saavat paketit käsiteltyä.
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
403
Laitoinpa tossa huviksee alksin suuntaan paypal disputen niin vastaukseksi tuli ettei oo heidän vastuulla tuotteisen saapuminen koska he ei oo järkännyt kuljetusta mutta tässä o paketin seurantakoodi.
Tähänhän voi todeta että Suomen tulli tulkitsee toisin, mikä pitäisi olla aika vahva argumentti kiista tilanteessa. Tavarahan tulee perille laskun kanssa jos Tulli tulkitsee etäostoksi, jos taas Tulli tulkitsee että on etämyyntiä, eli myyjä on osallistunut kuljetuksen järkkäykseen, niin tuotteet jäävät tullin haltuun. Ja kerta kyseessä on etämyynti tilanne Tullinkin mukaan, niin silloin myyjä kyllä on vastuussa tavaroistaan jos ne takavarikoidaan heidän verolaiminlyöntiensä seurauksena, vaikka kuinka olisivat tavarat lähettäneet.
 
Liittynyt
28.08.2019
Viestejä
366
Laitoinpa tossa huviksee alksin suuntaan paypal disputen niin vastaukseksi tuli ettei oo heidän vastuulla tuotteisen saapuminen koska he ei oo järkännyt kuljetusta mutta tässä o paketin seurantakoodi.
Tähänhän voi todeta että Suomen tulli tulkitsee toisin, mikä pitäisi olla aika vahva argumentti kiista tilanteessa. Tavarahan tulee perille laskun kanssa jos Tulli tulkitsee etäostoksi, jos taas Tulli tulkitsee että on etämyyntiä, eli myyjä on osallistunut kuljetuksen järkkäykseen, niin tuotteet jäävät tullin haltuun. Ja kerta kyseessä on etämyynti tilanne Tullinkin mukaan, niin silloin myyjä kyllä on vastuussa tavaroistaan jos ne takavarikoidaan heidän verolaiminlyöntiensä seurauksena, vaikka kuinka olisivat tavarat lähettäneet.
Jos tuo onnistuu niin kuljetuksesta ei taida rahoja saada takaisin?
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 055
Tähänhän voi todeta että Suomen tulli tulkitsee toisin, mikä pitäisi olla aika vahva argumentti kiista tilanteessa. Tavarahan tulee perille laskun kanssa jos Tulli tulkitsee etäostoksi, jos taas Tulli tulkitsee että on etämyyntiä, eli myyjä on osallistunut kuljetuksen järkkäykseen, niin tuotteet jäävät tullin haltuun. Ja kerta kyseessä on etämyynti tilanne Tullinkin mukaan, niin silloin myyjä kyllä on vastuussa tavaroistaan jos ne takavarikoidaan heidän verolaiminlyöntiensä seurauksena, vaikka kuinka olisivat tavarat lähettäneet.
Joo. Itse odottaisin näissä mahdollisimman pitkään eli viimeiseen mahdolliseen disputepäivään. Ihan jos vaikka Tulli sitten ehtisi aloittaa asian käsittelyn.
 
Liittynyt
28.10.2018
Viestejä
25
Shippiin kans saikkinaa täällä. Ennen kun mitään discandooo:lta tilasin, katsoin laskimella mitä toimitus tulisi maksamaan. Shippiin laskuri antoi neljä eri vaihtoehtoa, toimitusten hintojen vaihtelu välillä 20-26€. No, muuta kuin tilaus discandooo:lle sisään ja shippiin kautta toimitusta tilaamaan. Syötin sähköpostin, tilausnumeron sekä tilauksen painon ja "continue". Välittömästi pomppaa ruudulle että "your order was completed succesfully" ilman että annoin sinne mitään henkilökohtaisia tietoja tai että olisin valinnut edes yhtä toimitusvaihtoehtoa. Toimitukseksi oli automaattisesti valikoitunut "budbee home delivery" ja hinta olikin yhtäkkiä 78€, vaikka tämä kyseinen toimitusmuoto piti olla laskimen mukaan 26€.

Tiedustelin tätä asiakaspalvelusta että minkälainen homma että se hyppää suoraan ikkunaan jossa väittää tilauksen olevan valmis, sieltä vastattiin että " Please note that after you fill in your order details and your address you will see the options available for you. It could be that only one option is available. " Noh, koitin avata tätä vähän enemmän kuvakaappausten kera että se ei kysele ees mitään henkilötietoja, ei maksuvaihtoehtoja, ei anna valita eri toimitusvaihtoehdoista eikä mitään muutakaan että hyppää suoraan tähän "your order was completed succesfully"-ikkunaan syöttämällä yksistään nämä kolme tietoa: Sähköposti, tilausnumero sekä tilauksen paino. Sieltä vastattiin vain että

"Your personal details are already in probably because you have used our services before.
The shipping is 77.98 EUR"

Hieman outoa, että laskuri antoi ensin neljä eri vaihtoehtoa, sitten kun alkaa varsinaista toimitusta tilaamaan, syöttämällä sähköposti, tilausnumero sekä paino se valikoi sieltä jonkun toimitusvaihtoehdon, ja hinta on yhtäkkiä 3-kertainen suhteessa siihen mitä kallein oli laskurin mukaan ja että se menee sellaisenaan läpi kyselemättä mitään. Kysyivät myös että haluanko perua toimituksen ja kyllä, todellakin jos hinta on tuo. Kyseessä olisi pieni testitilaus nykyisten muutosten takia, painoa tilauksella alle 20kg. Hieman outoa sekin että en löydä mistään katevarauksista tai mistään muualtakaan tätä vastaavaa 78€ summaa että tilaus ei ole mennyt lävitse. Aiemmin ei ole vastaavaa ilmennyt, mutta jos nyt henkilötiedot järjestelmässä tallella, yksistään näillä edellä mainitulla kolmella tiedolla tilaus tuolla tapaa lävitse menee niin eipä tarvi heidän palveluita jatkossa käyttää. Ja asiakaspalveluun jäi fiilis että siellä ei ees yritetty selvittää asiaa, edelleen viitaten tähän että tuo tilaus ei ole mennyt lävitse kun missään ei mitään katevarauksia näy, eikä minulle ole sähköpostiin tullut mitään vahvistuksia mistään mitä aiemmin on tullut.

Tästä päästäänkin siihen että onko suositella muita toimittajia discandooolta? Norrlog olemassa mutta se ei toimita discandooolta
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
417
Voipi olla, että joku tullin kiho on saanut päähänsä että kun venyttää näitä käsittelyaikoja aivan viimeiseen asti pitkälle. Odottavat varmaan että porukka kimpaantuu itse myyjäliikkeisiin/rahtifirmoihin niin pahasti, että liikkeet lopettavan toimittamasta alkoholia suomeen.

Tuntuu minusta juuri sellaiselta taktiikalta, mitä joku vanhoollinen, tiukkapipoinen tullin ylimyksillä oleva ajaisi takaa jo pelkästään koska se on hänen mielestään kansan parhaaksi.

Pitäisi itse kanssa laittaa tilausta menemään kun tuo viime kevään lasti erikoisoluita on pulloa vaille loppu. Vastaavia tuotteita ei edes saa suomesta, niin aika paskaa hommaa tämä tullin sekoilu taas näiden kanssa.

Onko siitä EU tuomioistuimen kantelusta kuulunut mitään?
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
12
Joo. Itse odottaisin näissä mahdollisimman pitkään eli viimeiseen mahdolliseen disputepäivään. Ihan jos vaikka Tulli sitten ehtisi aloittaa asian käsittelyn.
Joo ja aionki tehdä uudestaan jossei myohemmin kuulu ni on selvää et tulli todennut etämyynniksi
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
253
Varmaan käytit tuota? Tulee painaessa OK eri vaihtoehtoja.
Kuljetushinnat muuttuneet yläkanttiin ihan parissa viikossa.
Toki sun tapauksessa oudon suuri.
1669648985196.png
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
403
Jos tuo onnistuu niin kuljetuksesta ei taida rahoja saada takaisin?
Eipähän ainakaan noilta kaljakauppojen omilta kuljetusfirmoilta saa mitään. Tuskin isommiltakaan firmoilta, ainakaan ilman suurempia vääntöjä. Enkä sitten tiedä olisiko siihen edes perusteita. Hehän ovat kuitenkin hommansa tehneet, periaatteessa ehkä voisi yrittää hakea vahingon korvausta myyjältä, koska heidän laiminlyöntien takiahan tavarat jää matkalle. Käytännön mahdollisuudet korvaukseen taitaa aika lähellä nollaa olla.
 
Liittynyt
28.10.2018
Viestejä
25
Varmaan käytit tuota? Tulee painaessa OK eri vaihtoehtoja.
Kuljetushinnat muuttuneet yläkanttiin ihan parissa viikossa.
Toki sun tapauksessa oudon suuri.
Lienee tuosta mun tapauksesta kyse ja kyllä, tätä laskuria juurikin käytin. Joskus aiemmin oon shippiiltä toimitusta ottanut ja joskus oli vähän vastaavaa ongelmaa ettei mennyt tilaus siten miten piti ja asiakaspalvelun kautta piti selvitellä sitä. Mutta nyt sitten varsinaista tilausta tehdessä hieman outoa kun ei tosiaan antanut ees mitään vaihtoehtoja. Suoraan meni läpi ilman että mitään lopullisia hintoja ees hyväksyin. Tai, meni ja meni koska en löydä tosiaan mm. katevarauksista tuota summaa ainakaan toistaiseksi eikä mitään vahvistuksia ole sähköpostiin tullut
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
253
Lienee tuosta mun tapauksesta kyse ja kyllä, tätä laskuria juurikin käytin. Joskus aiemmin oon shippiiltä toimitusta ottanut ja joskus oli vähän vastaavaa ongelmaa ettei mennyt tilaus siten miten piti ja asiakaspalvelun kautta piti selvitellä sitä. Mutta nyt sitten varsinaista tilausta tehdessä hieman outoa kun ei tosiaan antanut ees mitään vaihtoehtoja. Suoraan meni läpi ilman että mitään lopullisia hintoja ees hyväksyin. Tai, meni ja meni koska en löydä tosiaan mm. katevarauksista tuota summaa ainakaan toistaiseksi eikä mitään vahvistuksia ole sähköpostiin tullut
Minulle tuli rastittamisvaihtoehdoksi ennen päätöstä nuo.Kyseessä 25kg tilaus.
1669649969938.png
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 742
Rahojahan ei tarvitse palauttaa kun laskua ei ole maksettu. Mutta siitähän se vääntö sitten lähtee jos yrittävät kuitenkin periä. Onko se mahdollisesti KKV mihin ottaa yhteyttä vai kuuluuko ulkomaan kaupat jonkun muun viraston piiriin? Itse en ole asiaan vielä tarkemmin perehtynyt.
Jos kyseessä on etämyynti, kuten ilmeisesti Suomen tullin haltuunotosta tulli asiaa tulkitsee, niin sehän on silloin myyjän vika jos "unohtanut" Suomeen maksaa valmisteverot ja juomapakkausveron. Silloinhan sitä laskua ei tarvitse Klarnalle maksaa kun myyjä ei ole toimittanut tavaraa ja jättänyt vastuulleen kuuluvat verot maksamatta.

Ihan saamerin idiootti sitä pitää Klarnan firmankin olla kun tuollaisille firmoille tarjoaa laskutuspalvelua. Ihmettelen myös luottokorttifirmoja miksi tarjoavat sitä korttimaksua niihin. Veikkaisin, että aika pian molemmat oppivat ja maksutavaksi jää jatkossa vain SEPA tilisiirto ja joku bitcoin.
 
Liittynyt
28.10.2018
Viestejä
25
Minulle tuli rastittamisvaihtoehdoksi ennen päätöstä nuo.Kyseessä 25kg tilaus.
Tämä kyseinen ikkuna on tullut aiemmin. Nyt ei tullut , kun syötin sähköpostin, tilaus nro sekä toimituksen paino ja klikkas "continue", seuraava näkymä oli tämä.Page_2.jpg
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
253
Tämä kyseinen ikkuna on tullut aiemmin. Nyt ei tullut , kun syötin sähköpostin, tilaus nro sekä toimituksen paino ja klikkas "continue", seuraava näkymä oli tämä.
Reklamoi Budbeelle asiasta. Itse olen laittanut meiliin alekkain varmuuden vuoksi sekä suomeksi että englanniksi. Sun tilaukseesi on eksynyt varmaan kokoa painavampi...joku bugi mahdollisesti.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
253
Reklamoi Budbeelle asiasta. Itse olen laittanut meiliin alekkain varmuuden vuoksi sekä suomeksi että englanniksi. Sun tilaukseesi on eksynyt varmaan kokoa painavampi...joku bugi mahdollisesti.
Näkyyhän tuo toimitustilaus painoineen ja summineen meilissäsi. Lähetä se sinne oikaisuineen.
 
Liittynyt
28.10.2018
Viestejä
25
Reklamoi Budbeelle asiasta. Itse olen laittanut meiliin alekkain varmuuden vuoksi sekä suomeksi että englanniksi. Sun tilaukseesi on eksynyt varmaan kokoa painavampi...joku bugi mahdollisesti.
Pitääpä kokeilla tätä kautta. Shippiin asiakaspalvelusta ei näkyy ainakaan ratkaisua löytynyt. Toimituksen olen jo perunut ainakin tuollaisenaan mutta varsin kun tonkii tuota, näyttää että siellä olisi kolme erillistä pakettia lähdössä matkaan. Tilauksia olen tehnyt vuosien saatossa useita ja rakentelin tilauksen siten, että ne pitäisi mennä yhteen laatikkoon. Tai ainakin aiemmin on mennyt vastaavat tilaukset aina yhteen. Joku bugi tms tai jokin muutos tullut jos ne nyt on lohkaistu kolmeen eri laatikkoon
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
253
Itse maksanut aina luottokortilla ja katevarauksena voinut pysyä viikonkin tilillä . Peruttu ja oikea summa tullut hyvityksenä.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
958
Pitääpä kokeilla tätä kautta. Shippiin asiakaspalvelusta ei näkyy ainakaan ratkaisua löytynyt. Toimituksen olen jo perunut ainakin tuollaisenaan mutta varsin kun tonkii tuota, näyttää että siellä olisi kolme erillistä pakettia lähdössä matkaan. Tilauksia olen tehnyt vuosien saatossa useita ja rakentelin tilauksen siten, että ne pitäisi mennä yhteen laatikkoon. Tai ainakin aiemmin on mennyt vastaavat tilaukset aina yhteen. Joku bugi tms tai jokin muutos tullut jos ne nyt on lohkaistu kolmeen eri laatikkoon
Tämä sama on käynyt itsellenikin. Joku on testaillut hintoja satunnaisella tilausnumerolla vieden kuljetustilauksen maksua vaille valmiiksi. Nyt sun tilausnumerosi on käytetty etkä shippiin paskajärjestelmän vuoksi pysty enää muuttamaan tietoja.
Joku nokkela voisi helposti jollain koodilla paskoa ääröttömillä tilausnumeroilla koko shippiin kuljetustilaukset.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
958
@Kartso Koska shippiin aspa on perseestä niin sinulla on kaksi vaihtoehtoa: Käyttää jotain toista kuljetusvälittäjää tai perua juomatilaus ja tehdä uusi tilaus niin saat uuden tilausnumeron.
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
403
Jos kyseessä on etämyynti, kuten ilmeisesti Suomen tullin haltuunotosta tulli asiaa tulkitsee, niin sehän on silloin myyjän vika jos "unohtanut" Suomeen maksaa valmisteverot ja juomapakkausveron. Silloinhan sitä laskua ei tarvitse Klarnalle maksaa kun myyjä ei ole toimittanut tavaraa ja jättänyt vastuulleen kuuluvat verot maksamatta.
Juurikin näin näkisin, mutta siitä huolimatta ei tarkoita etteikö Klarna saataisi yrittää periä rahoja. Eikös Klarna aika pitkään vääntänyt siinä yhdessä kusettajakauppa-keississäkin, mistä tehtiin tänne erikseen se seurantaketjukin?
 
Liittynyt
28.10.2018
Viestejä
25
@Kartso Koska shippiin aspa on perseestä niin sinulla on kaksi vaihtoehtoa: Käyttää jotain toista kuljetusvälittäjää tai perua juomatilaus ja tehdä uusi tilaus niin saat uuden tilausnumeron.
Tässä nyt kun tätä hieman selvitellyt, kun menen omalla sähköpostillani ja kyseisellä tilausnumerolla, Budbeen järjestelmästä löytyy joku täysin toinen henkilö kuin minä. Tässä lienee käynyt juurikin siten että tämä kyseinen sankari on kokeillut jotain ja tilausnumero nyt sattuu olemaan se, mikä minulle on oikeasti tullut. Nyt kun syötin oman sähköpostin sinne, kyseinen tilausnumero on suoraan liniktetty sähköpostiini.

Pitänee melkeen discandoolta kysäistä voisko sitä tilausnumeroa päivittää, jotta vois kokeilla sitten uudelleen paremmalla onnella. Ensiksi otan yhteyttä tuonne budbeen suuntaan. Katsotaan miten tämä ratkeaa

... ja alan tekemään sitä bottia sotkeakseni shippiin koko järjestelmän ja pakottaa ne kehittämään sitä paremmaksi;)
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
958
Tässä nyt kun tätä hieman selvitellyt, kun menen omalla sähköpostillani ja kyseisellä tilausnumerolla, Budbeen järjestelmästä löytyy joku täysin toinen henkilö kuin minä. Tässä lienee käynyt juurikin siten että tämä kyseinen sankari on kokeillut jotain ja tilausnumero nyt sattuu olemaan se, mikä minulle on oikeasti tullut. Nyt kun syötin oman sähköpostin sinne, kyseinen tilausnumero on suoraan liniktetty sähköpostiini.

Pitänee melkeen discandoolta kysäistä voisko sitä tilausnumeroa päivittää, jotta vois kokeilla sitten uudelleen paremmalla onnella. Ensiksi otan yhteyttä tuonne budbeen suuntaan. Katsotaan miten tämä ratkeaa

... ja alan tekemään sitä bottia sotkeakseni shippiin koko järjestelmän ja pakottaa ne kehittämään sitä paremmaksi;)
Ei Budbee pysty sinua tuossa auttamaan. Shippii pystyisi jos haluaisi, mutta ei halua.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 690
... ja alan tekemään sitä bottia sotkeakseni shippiin koko järjestelmän ja pakottaa ne kehittämään sitä paremmaksi;)
Shippiillä on sinun tietosi, meinaat sotkea niiden järjestelmän ja julkisesti siitä huutelet. Voi olla jotta joudut maksajaksi vaikka joku muu tekee tuon tilausjärjestelmän sotkemisen...
 
Liittynyt
28.11.2022
Viestejä
3
Moikka! Olisi kysymys netpris tilauksesta jonka tein lokakuussa.
-kyselin viimeviikolla shippiiltä että missä tilaus viipyy ja he sanoivat että tulli on pysäyttänyt tilauksen, ja ohjasivat ottamaan yhteyttä netprissiin.
- netpris vastasi:
Mikäli tulli on pysäyttänyt tilauksen, tulee heidän olla sinuun yhteydessä koskien valmisteverojen maksua. Voit tietenkin myös itse heihin ottaa yhteyttä. Tälläinen ohjeitus on meille tullut.

Koska kyse on etäostosta, tullin ei pitäisi säilyttää tilauksia vaan laittaa ne matkaan ja lähettää jälkikäteen sitten maksuohjeet tuosta valmisteverojen maksusta.

Todennäköisesti tullilla on aikamoinen kiire tällä hetkellä ja yhteydenotot / pakettien uudelleenohjaukset saattavat kestää jopa viikkoja.

Tietenkin pahoittelemme tilannetta meidän puolelta!

- miten tässä tulisi toimia nyt? Käytin siis shippiitä kuljetuksen tekemiseen. Onko tilaukseni tehty etäostona, vaikka netpris sivuillaan mainitsee shippiin yms.
 
Liittynyt
13.12.2021
Viestejä
555
Moikka! Olisi kysymys netpris tilauksesta jonka tein lokakuussa.
-kyselin viimeviikolla shippiiltä että missä tilaus viipyy ja he sanoivat että tulli on pysäyttänyt tilauksen, ja ohjasivat ottamaan yhteyttä netprissiin.
- netpris vastasi:
Mikäli tulli on pysäyttänyt tilauksen, tulee heidän olla sinuun yhteydessä koskien valmisteverojen maksua. Voit tietenkin myös itse heihin ottaa yhteyttä. Tälläinen ohjeitus on meille tullut.

Koska kyse on etäostosta, tullin ei pitäisi säilyttää tilauksia vaan laittaa ne matkaan ja lähettää jälkikäteen sitten maksuohjeet tuosta valmisteverojen maksusta.

Todennäköisesti tullilla on aikamoinen kiire tällä hetkellä ja yhteydenotot / pakettien uudelleenohjaukset saattavat kestää jopa viikkoja.

Tietenkin pahoittelemme tilannetta meidän puolelta!

- miten tässä tulisi toimia nyt? Käytin siis shippiitä kuljetuksen tekemiseen. Onko tilaukseni tehty etäostona, vaikka netpris sivuillaan mainitsee shippiin yms.
Tulli tekee käytännössä päätöksen puolestasi. Voihan sen käräjille riitauttaa jos pers tasku kestää.
Esim autoverotuksessa riidelty asian tiimoilta 1995 alkaen. Ja tulokset tiedetään.
 
Liittynyt
02.11.2018
Viestejä
266
Olipas pitkä tauko tilauksista. Nyt illalla lähti SB+Norrlog laatikko 4 litraa jäykkiä ja pari keissiä bishee. Toivotaan et tulee normaalisti, varmaan jo ihan perus jouluruuhkat alkaa oleen.. mut eiköhän ne edelleen parissa viikossa ovella ole..

Noniin, pakattu ja huomenna lähetys norrlog.. kertaakaan oikeastaan mitään ongelmia ole ollut. Onko väellä oikeasti pikkupaketit jääneet tulliin, vai onko tää jotain paniikin lietsontaa? ei ne vuotta tota pysty hoitaan kuitenkaan. kyllä sillain 4/5 oletuksella odotan noin viikon päästä kotiovelle pahvilaatikossa pari keissiä vahvoja oluita ja 4 litraa jäykkiä. Saa nähdä tarviiko tulla uliseen tänne kun ei tuukkaan :)
 
Liittynyt
28.11.2022
Viestejä
3
Tulli tekee käytännössä päätöksen puolestasi. Voihan sen käräjille riitauttaa jos pers tasku kestää.
Esim autoverotuksessa riidelty asian tiimoilta 1995 alkaen. Ja tulokset tiedetään.
Kiitos vastauksesta! Ja netpris pesee kädet tästä asiasta väittämällä ostoksen olevan etä-ostos
 

ses

Liittynyt
25.11.2022
Viestejä
27
Ens viikolla kuukaus tilauksesta mennyt eikä näy:D lukenut vaan postnordis kolme viikkoo " Olemme vastaanottaneet lähetystiedot lähettäjältä ja odotamme lähetystä kuljetukseen. Seurantatiedot päivittyvät, kun lähetys on saapunut PostNordille."
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Shippiin kans saikkinaa täällä. Ennen kun mitään discandooo:lta tilasin, katsoin laskimella mitä toimitus tulisi maksamaan. Shippiin laskuri antoi neljä eri vaihtoehtoa, toimitusten hintojen vaihtelu välillä 20-26€. No, muuta kuin tilaus discandooo:lle sisään ja shippiin kautta toimitusta tilaamaan. Syötin sähköpostin, tilausnumeron sekä tilauksen painon ja "continue". Välittömästi pomppaa ruudulle että "your order was completed succesfully" ilman että annoin sinne mitään henkilökohtaisia tietoja tai että olisin valinnut edes yhtä toimitusvaihtoehtoa. Toimitukseksi oli automaattisesti valikoitunut "budbee home delivery" ja hinta olikin yhtäkkiä 78€, vaikka tämä kyseinen toimitusmuoto piti olla laskimen mukaan 26€.

Tiedustelin tätä asiakaspalvelusta että minkälainen homma että se hyppää suoraan ikkunaan jossa väittää tilauksen olevan valmis, sieltä vastattiin että " Please note that after you fill in your order details and your address you will see the options available for you. It could be that only one option is available. " Noh, koitin avata tätä vähän enemmän kuvakaappausten kera että se ei kysele ees mitään henkilötietoja, ei maksuvaihtoehtoja, ei anna valita eri toimitusvaihtoehdoista eikä mitään muutakaan että hyppää suoraan tähän "your order was completed succesfully"-ikkunaan syöttämällä yksistään nämä kolme tietoa: Sähköposti, tilausnumero sekä tilauksen paino. Sieltä vastattiin vain että

"Your personal details are already in probably because you have used our services before.
The shipping is 77.98 EUR"

Hieman outoa, että laskuri antoi ensin neljä eri vaihtoehtoa, sitten kun alkaa varsinaista toimitusta tilaamaan, syöttämällä sähköposti, tilausnumero sekä paino se valikoi sieltä jonkun toimitusvaihtoehdon, ja hinta on yhtäkkiä 3-kertainen suhteessa siihen mitä kallein oli laskurin mukaan ja että se menee sellaisenaan läpi kyselemättä mitään. Kysyivät myös että haluanko perua toimituksen ja kyllä, todellakin jos hinta on tuo. Kyseessä olisi pieni testitilaus nykyisten muutosten takia, painoa tilauksella alle 20kg. Hieman outoa sekin että en löydä mistään katevarauksista tai mistään muualtakaan tätä vastaavaa 78€ summaa että tilaus ei ole mennyt lävitse. Aiemmin ei ole vastaavaa ilmennyt, mutta jos nyt henkilötiedot järjestelmässä tallella, yksistään näillä edellä mainitulla kolmella tiedolla tilaus tuolla tapaa lävitse menee niin eipä tarvi heidän palveluita jatkossa käyttää. Ja asiakaspalveluun jäi fiilis että siellä ei ees yritetty selvittää asiaa, edelleen viitaten tähän että tuo tilaus ei ole mennyt lävitse kun missään ei mitään katevarauksia näy, eikä minulle ole sähköpostiin tullut mitään vahvistuksia mistään mitä aiemmin on tullut.

Tästä päästäänkin siihen että onko suositella muita toimittajia discandooolta? Norrlog olemassa mutta se ei toimita discandooolta
Itsellä oli vastaava tapaus viime kuussa. Asia selvisi päivässä kun pyysin myyjä yhtiöltä uuden tilausnumeron omalle tilaukselle ja tein sitten uuden toimitus sopimuksen shippiille sillä uudella tilausnumerolla.
Ärsyttää pirusti noi tyypit ketkä tekee ns kuviitteellisilla tilausnumeroilla shippiiltä toimitusta. Mullekin näytti ensin jotain Keijoa tai Teppoa silloin omassa tilauksessa jonnekkin susirajan taakse ja suurempaa hintaa, kunnes asia hoitui onneksi myyjäyhtiön kautta. Shippii vaan pyörittelee päätään noiden kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 053
Ärsyttää pirusti noi tyypit ketkä tekee ns kuviitteellisilla tilausnumeroilla shippiiltä toimitusta. Mullekin näytti ensin jotain Keijoa tai Teppoa silloin omassa tilauksessa jonnekkin susirajan taakse ja suurempaa hintaa, kunnes asia hoitui onneksi myyjäyhtiön kautta. Shippii vaan pyörittelee päätään noiden kanssa.
Todellisuudessa tuosta pitää kyllä syyttää vain Shippiitä itseään, koska tuo testailu on ainoa tapa saada varma ja ajantasalla oleva tieto hinnoista ja toimitusvaihtoehdoista ilman todellisen tilauksen tekoa ja maksamista.

Hinnat ja toimitusvaihtoehdot pitäisi voida selvittää ilmankin, ja ne muuttuvat sen verran usein, että edes usein tilannut ei voi olla varma.
 
Liittynyt
28.10.2018
Viestejä
25
Itsellä oli vastaava tapaus viime kuussa. Asia selvisi päivässä kun pyysin myyjä yhtiöltä uuden tilausnumeron omalle tilaukselle ja tein sitten uuden toimitus sopimuksen shippiille sillä uudella tilausnumerolla.
Ärsyttää pirusti noi tyypit ketkä tekee ns kuviitteellisilla tilausnumeroilla shippiiltä toimitusta. Mullekin näytti ensin jotain Keijoa tai Teppoa silloin omassa tilauksessa jonnekkin susirajan taakse ja suurempaa hintaa, kunnes asia hoitui onneksi myyjäyhtiön kautta. Shippii vaan pyörittelee päätään noiden kanssa.
Kiitokset tästä infosta. Tiedustelu menossa myyjäyhtiön kanssa onnistuisiko tilausnumero vaihtaa ja kokeilla siten uudemman kerran. Laitoin varsin vielä tarkentavaa infoa ja kyselyä shippiille kun ilmeni että minunkin tilausnumerolla löytyi täysin eri henkilö ja että mikä mahdollisesti syynä. Jos olettaa voi niin varmaan tiuskivat sieltä jotain kuten tähänkin asti. Lienee tietävät itsekin tämän heidän järjestelmän heikkouden, näitä kun kuulostaa olevan jo tälläkin foorumilla muutama esimerkki heti. Pientä päivitystä kaipaisi
 
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
377
Superalko.de paketti tuli UPSin kyydissä 6 päivässä perille. Sen sijaan AS24:sta pari paketti ollut matkalla jo 2 viikkoa ilman minkäänlaista päivitystä seurannassa. Kuitenkin AS24 väittää lähettäneensä ja shippii kehoittaa odottamaan vielä reilu viikon kuljetuksen aikarajan päättymistä. Kattoo ny oisko viikon loppupuolella jo disputen paikka
 
Liittynyt
06.06.2019
Viestejä
14
Nyt on Alks laittanut Koffin lonkerotkin 9,99 €. Mutta ei taida kannattaa ostaa edes puoleen hintaan jos ei tule perille ja Alks pesee kätensä asiasta kuten edellä mainittiin.
 

ses

Liittynyt
25.11.2022
Viestejä
27
Shippii vastas

"Due to more intensified focus from the Finnish tax regulations in Finland for private import of alcohol, measures are being taken by the customs at the Finnish boarder.

This means that the truck transporting your goods have been stopped for inspection.

Unfortunately, this is out of Shippii’s control, but we have received attached file from the Finnish state that explains how you should proceed from here:

Shippii
Please also feel free to contact the Finnish customs who currently is in possession of your goods."
 
Liittynyt
23.12.2020
Viestejä
43
Shippii vastas

"Due to more intensified focus from the Finnish tax regulations in Finland for private import of alcohol, measures are being taken by the customs at the Finnish boarder.

This means that the truck transporting your goods have been stopped for inspection.

Unfortunately, this is out of Shippii’s control, but we have received attached file from the Finnish state that explains how you should proceed from here:

Shippii
Please also feel free to contact the Finnish customs who currently is in possession of your goods."
Mikä tuo oli "Unfortunately, this is out of Shippii’s control, but we have received attached file from the Finnish state that explains how you should proceed from here:" Voitko laitta failin tänne ?
 
Liittynyt
22.11.2017
Viestejä
281
Viime viikolla tilattu Superalko de + UPS combo viihtyi Helsingissä satamassa seurannan mukaan vain reilut 2h ja nyt onkin jo kohde kaupungissa. Ei tainnut tullin lierot päästä nauttimaan tästä tilauksesta.
 
Liittynyt
28.08.2019
Viestejä
366
Nyt on Alks laittanut Koffin lonkerotkin 9,99 €. Mutta ei taida kannattaa ostaa edes puoleen hintaan jos ei tule perille ja Alks pesee kätensä asiasta kuten edellä mainittiin.
Niinpä. Itsellä Alks tilaus jumissa. 7.11 tilattu.

Matkahuollon seuranta:
11.11.2022 09:29
Odotamme lähetystä kuljetettavaksi


Enpä tuolta enään tilaile. Hiukan ihmettelen miten joillakin on noista paikoista tullut läpi. Onko osuutta Verottajan/Tullin laittomat tilitietojen pyynnöt pankeilta jotenkin tämän takana?
 
Liittynyt
13.12.2021
Viestejä
555
Niinpä. Itsellä Alks tilaus jumissa. 7.11 tilattu.

Matkahuollon seuranta:
11.11.2022 09:29
Odotamme lähetystä kuljetettavaksi


Enpä tuolta enään tilaile. Hiukan ihmettelen miten joillakin on noista paikoista tullut läpi. Onko osuutta Verottajan/Tullin laittomat tilitietojen pyynnöt pankeilta jotenkin tämän takana?
Ja myyjistä tehty oikeusapupyynnöt muun muassa Viroon ja Saksaan aikoja sitten. Kotietsinnöistä tietoja ja pankkitietoja luovutettu Suomeen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Superalko.de paketti tuli UPSin kyydissä 6 päivässä perille.
Viime viikolla tilattu Superalko de + UPS combo viihtyi Helsingissä satamassa seurannan mukaan vain reilut 2h ja nyt onkin jo kohde kaupungissa. Ei tainnut tullin lierot päästä nauttimaan tästä tilauksesta.
Itsellä oli kanssa nopea toimitus kun viime torstai iltana (24.11.2022) tilasin superalkolta juomaa ja tänään jo ups toimitti ovelle.
Taitaa olla nopein toimitus ikinä näissä hommissa omalla kohdalla.
Nyt harmittaa etten tilannut samalla enemmän, ku sai niin halpaan hintaan, mutta ei uskaltanut tuon tehovalvonnan takia.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 417
Viestejä
4 160 474
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom