Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
846
Kyllähän tämä pullo24 on ollut merkillisin case mitä tämän ketjun tilauksiin liittyy. Uskon että kaikki mahdolliset käänteet ovat mahdollisia tämän suhteen. Aika oudolta tuntuu että UPS näitä vielä alkaisi jakelee
Vakavasti kommentoiden niin vielä se että toimittaisi vain yhdelle paketin/paketit ennen kuin muut edes saavat ilmoitusta.

No tässä jutussa varmaan kaikki mahdollista.

Olisi se kyllä näky kun uusi paku kaartaisi pihaan "bottle 24 fast shipping" tarrat kyljissä.
 

Javaq

ſ ɐ ʌ ɐ b
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 180
Kokemuksia Viskin tilaamisesta? Missä OK hintataso ja toimiva toimitus?
 

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
Olen huomannut, että monesti puolen litran tölkeissä on halvempi litrahinta.
 
Liittynyt
17.06.2021
Viestejä
40
Olen huomannut, että monesti puolen litran tölkeissä on halvempi litrahinta.
Niin mitä ja missä??
Niin nollapostaus kuin olla ja voi...

Mulla oli ihan asiaakin tänne: Netpris&Budbee toimii atm erittäin mallikkaasti, tilaus sisään ma 17.1. ja eilen illalla tuli kotiin (Turku). Kaikki oikein (ei vaihtareita vaikka oli joitain viimeisiä pulloja ostoskorissa) ja jälleen hyvin pakattu. 4x24-pack olutta, 3x3L punkkua ja 5x50-100CL lasipulloa kuljetus 36€.
 

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
Niin mitä ja missä??
Niin nollapostaus kuin olla ja voi...

Mulla oli ihan asiaakin tänne: Netpris&Budbee toimii atm erittäin mallikkaasti, tilaus sisään ma 17.1. ja eilen illalla tuli kotiin (Turku). Kaikki oikein (ei vaihtareita vaikka oli joitain viimeisiä pulloja ostoskorissa) ja jälleen hyvin pakattu. 4x24-pack olutta, 3x3L punkkua ja 5x50-100CL lasipulloa kuljetus 36€.
Oluissa. Esim. Alkostore24:ssä.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 250
Oluissa. Esim. Alkostore24:ssä.
Niinhän se monesti on.

Esim. alkostoressa perus Harboe gold maksaa 3x24 tölkkiä (23,76 litraa) 25,74 euroa. Sama 0,5 litran tölkeissä, eli 2x24 tölkkiä (24 litraa) maksaa 22,98 euroa. Postikulut on kummallakin sama, 1 postituslaatikko.
 
Liittynyt
17.06.2021
Viestejä
40
Oluissa. Esim. Alkostore24:ssä.
Tuolla on noin juu.

Itse en suosi isoa tölkkiä vetistymisen juoksi (vaikka en tölkistä kuin pakon edestä juokaan), vehnässäkään ei tahdo tölkistä vaahtoa "oikeaksi" saada. Ja pienillä tölkeillä saa useampaa sorttia yhteen tilaukseen, ettei tarvitse samaa lientä jatkuvasti kumota.. Mutta hivenen kustannustehokkaampaa isoilla yleisesti ollee.
 
Liittynyt
01.06.2021
Viestejä
215
Itse pari kertaa tilannut Amazon.de:n kautta, eWhiskyltä. Toinen ihan hyvältä vaikuttava mesta voisi olla a1whisky. Postikulut yhden laatikon tilauksessa ollut luokkaa 22-25€ ja toimitus kesti reilun viikon.
eWhiskyltä oli myös minun Amazon-viskitilaukseni. Tilasin tarpeen mukaan kerrallaan 3-5 pulloa, toimituskulut 16-20 eur ja samoin saapuivat alle kahdessa viikossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
509
No kohta pääsee Borista maistelemaan kun discandooo/shippii/budbee kombo teki ennätyksen, 20. päivä illalla tehty tilaus ja tänään jo tuodaan myöhemmin illalla ovelle. Olin jo tottunut siihen 1,5-2 viikon toimitusaikaan.
Melkein sama täällä, paitsi tein tilauksen 21. päivä aamuyöstä ja Netprisistä, mutta Budbeellä kuitenkin. Eilen tuli ensimmäinen laatikko, jostain syystä jälkimmäinen tulossa vasta tänään.
 

jll

Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
372
Onkohan tuo A24+ ja shippii edes etämyyntiä? Ainakin A24+ tuli vain muistutus viesti kuljetuksen tilaamisesta jossa vaan mainittii että esim Norrlogg,dhl,ups jne... eli norrlog ainakin olisi etämyyntiä, norrlogille linkki kaupan sivuilla myös.
Ja ei shippii ainakaan mitään tietoja hae esim tilausnumeron perusteella, että olisi jotai yhteyttä toisiinsa? Eihän se mitään etämyyntiä vielä tarkoita vaikka kuljetusliike kauppaa mainostaisi?

Netprisiltä taisi vielä ainakin tulla joku linkki shippiille? :hmm:
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
846
ok. Mulla edelleen Turussa ja tulossa pks:lle. Outoa

Mulla on ollut nyt kolmatta päivää Turussa ja itsellä matkaa satamaan se 20-30km.

Olen jo suunnitellut että jos ja KUN paketti ei saavu torstaina, laitan perjantaina aamulla aikaisin (yöllä) viestiä että voisin itse hakea paketin "Turusta"

Uskon että siirtyy välittömästi väärään autoon ja jonnekin "Helsinkiin"

No olen varautunut tähän ja ehdotan että haen paketin lauantaina kuljettajan valitsemasta paikasta alueelta Vaasa, Jyväskylä, Imatra.

Jos tämäkään ei onnistu ja paketti onkin ehtinyt jo Ouluun on riski suuri että menee Haaparannasta Ruotsin puolelle. Onneksi setäni asuu siellä ja voinee kavereineen pysäyttää kuljetuksen jossain Uumaja-Sundsvall välillä.

Jos ei näillä keinoilla onnistu niin sitten otan Portugalilaista viiniä.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
963
Shippii hinnoittelee Alkostore24:n budbee kuljetukset näin:
budbee.JPG

Muistaakseni aikoinaan kolmen 24x0,33 kaljalaatikon pahvilaatikot olivat budbeelle liian painavia. Onko Budbeen linjaukset muuttunut vai muistanko alkujaan asian väärin?
 

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
Shippii hinnoittelee Alkostore24:n budbee kuljetukset näin:


Muistaakseni aikoinaan kolmen 24x0,33 kaljalaatikon pahvilaatikot olivat budbeelle liian painavia. Onko Budbeen linjaukset muuttunut vai muistanko alkujaan asian väärin?
Nuo hinnat pätee vain isommissa kaupungeissa.
 

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
Nyt tulee tyhmä kysymys. Fransbergin hinnastossa on home delivery ja parcel terminal -hinnat. Tarkoittaako parcel terminal esim. UPS:n terminaalia jossain isommassa kaupungissa vai paketin noutopistettä esim. lähimmässä Lidlissä/matkahuollossa?
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
963
Tuolla 26;99€ hinnalla kulkee 35kg kampetta.
Jos mä tilaan esim alko24plussasta niin sehän ei kerro tuotteiden painoja ollenkaan vaan mitoituksena toimii 12 paikkainen pakkauslaatikko.
Muistini mukaan Budbee ei kanna yli 20kg laatikoita jolloin kolmen 24x0,33 kaljalaatikon pakkauslaatikko on heille liian painava.
Jakaako tässä tapauksessa alko24plus lähetyksen kahteen pakkauslaatikkoon ja asiakas maksaa silloin 27€ vai miten tää homma todellisuudessa menee?

Olen lukuisia tilauksia tehnyt Budbeen kuljettamana, mutta nämä uudet shippiin yhteistyökaupat ovat ainoita joissa paino ei ole määräävä kustannuksiin, vai olenko ymmärtänyt ihan väärin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
587
Nyt tulee tyhmä kysymys. Fransbergin hinnastossa on home delivery ja parcel terminal -hinnat. Tarkoittaako parcel terminal esim. UPS:n terminaalia jossain isommassa kaupungissa vai paketin noutopistettä esim. lähimmässä Lidlissä/matkahuollossa?
Poikkeuksetta on ollut Matkahuollon noutopiste täällä pohojammaalla. Sekä Alks, että Alkostar -toimituksilla. Seurantakoodikin on aina toiminut Matkahuollon järjestelmässä, kunhan Omniva on naputellut paketin olevan suomessa.
 
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
162
Poikkeuksetta on ollut Matkahuollon noutopiste täällä pohojammaalla. Sekä Alks, että Alkostar -toimituksilla. Seurantakoodikin on aina toiminut Matkahuollon järjestelmässä, kunhan Omniva on naputellut paketin olevan suomessa.
Sama Helsingin keskustassa: Fransberg terminal -vaihtoehto Alksilta aina Matkahuollon (esim lähikauppa) noutopisteeseen.

Siinä kuljetusta tilatessa saa myös itse valita sen toimipisteen, eli ei jää epäselväksi.
 
Liittynyt
12.11.2021
Viestejä
51
Oma Pullo24 tilaus siirtynyt tänään Turusta Helsinkiin. Mystisiä on liikkeet.. Jos siellä Sergein veli odottelee pitkällä Sprintterillä paketteja kyytiin.
At 24.01.2022 20:47, Helsinki :: The consignment is ready to continue its journey at Helsinki
At 26.01.2022 12:46, Helsinki :: The consignment is ready for delivery at the Parcel Pick-up Point from Helsinki

Eilen lähti Klarnalle selvitys. En tahdo uskoa, että nuo paketit koskaan löytyy perille. Varmaan sinne viimeiseksi riviksi tulee, että toimitettu vastaanottajalle ja yritetään kusettaa Klarnaa ja asiakasta :p
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
229
At 24.01.2022 20:47, Helsinki :: The consignment is ready to continue its journey at Helsinki
At 26.01.2022 12:46, Helsinki :: The consignment is ready for delivery at the Parcel Pick-up Point from Helsinki

Eilen lähti Klarnalle selvitys. En tahdo uskoa, että nuo paketit koskaan löytyy perille. Varmaan sinne viimeiseksi riviksi tulee, että toimitettu vastaanottajalle ja yritetään kusettaa Klarnaa ja asiakasta :p
Onhan tuo sivustokin niin hätäisesti pystyyn pistetty viritys ettei oikein uskoa ole.
Tuolla on pistetty tuo seuranta jotenkin toimimaan, muut jätetty tekemättä. Ilmeisesti pistetty pystyyn jostain templatesta ja jätetty muut tekemättä.
 
Liittynyt
24.05.2021
Viestejä
465
FB sivuilakin viimeinen julkaisu kuukausi sitten. Erikoiselta tuntuu et kauppa ei mainosta enään ollenkaan
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 221
Jos mä tilaan esim alko24plussasta niin sehän ei kerro tuotteiden painoja ollenkaan vaan mitoituksena toimii 12 paikkainen pakkauslaatikko.
Muistini mukaan Budbee ei kanna yli 20kg laatikoita jolloin kolmen 24x0,33 kaljalaatikon pakkauslaatikko on heille liian painava.
Jakaako tässä tapauksessa alko24plus lähetyksen kahteen pakkauslaatikkoon ja asiakas maksaa silloin 27€ vai miten tää homma todellisuudessa menee?

Olen lukuisia tilauksia tehnyt Budbeen kuljettamana, mutta nämä uudet shippiin yhteistyökaupat ovat ainoita joissa paino ei ole määräävä kustannuksiin, vai olenko ymmärtänyt ihan väärin?
Eikös tuolloin kannata tilata 2+2 24x0,33 ja maksaa se 27€?
 
Liittynyt
20.05.2020
Viestejä
29
AS24+Shippii+Budbee. Tilaus 19.1 sekä AS24 ja Shippii ja maksu paypal'illa. Kahden laatikon tilaus. Missään seurannassa ei tapahdu mitään. Tracking number on "undefined". Aikaahan tässä ei nyt toki ole vielä kauaa kulunut, mutta tuota budbee opitiota käytin sen olettamuksen kanssa että kyseessä olisi nopeahko toimitusmuoto.
Oliko tässä jotain sellaista että nuo seurannat päivittyvät vasta silloin kun toimitus on isänmaan kamaralla? Vai tapahtuuko noissa tilauksissa ylipäätään nyt mitään kun Sergei on suhaamassa edestakaisin Suomessa noiden pullo24 tilauksien kanssa?
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
600
AS24+Shippii+Budbee. Tilaus 19.1 sekä AS24 ja Shippii ja maksu paypal'illa.
Itsellä samanlainen setti, mutta tehty päivää aikaisemmin.
Missään seurannassa ei tapahdu mitään. Tracking number on "undefined".
Tolleen se aina näkyy, eikä tule muuttumaan.
Oliko tässä jotain sellaista että nuo seurannat päivittyvät vasta silloin kun toimitus on isänmaan kamaralla?
Näin on. Budbeelta tulee viestiä samana päivänä, kun ovat valmiina toimittamaan. Ei siis jää paljoa aikaa reagointiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.11.2021
Viestejä
180
Sama Helsingin keskustassa: Fransberg terminal -vaihtoehto Alksilta aina Matkahuollon (esim lähikauppa) noutopisteeseen.

Siinä kuljetusta tilatessa saa myös itse valita sen toimipisteen, eli ei jää epäselväksi.
Itse olen luullut että tämä "parcel" terminal on sataman päässä oleva logistiikkakeskus. Sen takia aina tilannut kotiovelle. Taas oppi uutta.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
498
Onhan tuo sivustokin niin hätäisesti pystyyn pistetty viritys ettei oikein uskoa ole.
Tuolla on pistetty tuo seuranta jotenkin toimimaan, muut jätetty tekemättä. Ilmeisesti pistetty pystyyn jostain templatesta ja jätetty muut tekemättä.
Eilen otti Klarna yhteyttä taukotilassa olevasta laskusta ja kyseli lisätietoja jotka annoin ja tännään tuli tälläinen päätös.
Taisi mennä rahat ja jäädä juomat saamatta.
Screenshot 2022-01-27 at 10-24-10 Sähköposti – matiksa1 outlook com – Outlook.png
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
846
Eilen otti Klarna yhteyttä taukotilassa olevasta laskusta ja kyseli lisätietoja jotka annoin ja tännään tuli tälläinen päätös.
Taisi mennä rahat ja jäädä juomat saamatta.

No ei muuta kuin noudat noutopisteestä juomat. Tämä oli huumoria....

Minä en ole vielä saanut mitään vastausta mutta odotan jännityksellä mistä pisteestä voin juomat noutaa.

Joku paikka pitää olla, muuten vaan postia Klarnalle että kyseisessä paikassa ei ole mitään. Niin ja lupaus kotiin toimituksesta.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 446
Tuo jeltsinin kolmen litran tökkää on hitusen parempaa mitä tuo ruotsalaisten ( nro1 lievästi metanoli maistuu)

Jeltsin kuitenkin tehty ns yhteenkertaan tislaamalla, eli keskinkertaisen pontikan makuista päänsärkyineen ja vatsan toiminnan sekoituksineen.
2/5 tuote.
Mitä näitä on joskus tullut parivertailtua, niin No.1 on kyllä huomattavasti neutraalimman makuinen Jelziniin verrattuna ja uskaltaisin väittää Jelzinin olevan metanolipitoisempaa ilman labravälineitäkin. Yhteen kertaan tislaamalla ei hirvittävän puhdasta etanolia aikaiseksi muutenkaan saa.
 
Liittynyt
24.05.2021
Viestejä
465
Eilen otti Klarna yhteyttä taukotilassa olevasta laskusta ja kyseli lisätietoja jotka annoin ja tännään tuli tälläinen päätös.
Taisi mennä rahat ja jäädä juomat saamatta.
Tuskinpa mitään juomia missään on. Vaikka olisikin niin sulla viddumainen tilanne lähtä lavallista raahaan
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 400
Viestejä
4 194 257
Jäsenet
70 727
Uusin jäsen
pvarjone

Hinta.fi

Ylös Bottom