Kokemuksia saavatko Alks:ista lasipullo-oluet ehjänä perille? Vai tyytyykö suosiolla purkkilaatuun...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Herrasmies huijari ja kovan työn raataja. Kuten aijemminkin täälä sanonut niin paljon töitä tehnyt tämän kusetuksen eteen et on rahansa ansainutAlan olla sitä mieltä, että Sergei on kyllä ansainnut kaikki rahat, mitä hän on saanut koijattua. Sen verran tekee töitä niiden eteen.
Herran esittämiin dokumentteihin tuskin kannattaa paljoa aikaa hukata. Siellä esiintyy, hieman kyseenalaisten sanavalintojen joukossa, myös termi "kihlakunnansyyttäjä".No yllätys: "Tilanneensa juomille kuljetuksen ystävänsä kuljetusyhtiön kautta". Kuten arvata saattoi, oli kyseessä joku tavanomaisesta poikkeava tilauskuvio.
Ei taas liity tuo keissi millään tavalla näihin palstalaisten juomatilauksiin, joissa tilaukset tehdään etämyyjiltä. Tuo, että kaverin rahtifirma hakee tilauksen Saksasta tilaajan pyynnöstä, on tietenkin verottajan ohjeitakin lukien ihan selkeää etäostamista, jossa verovastuu on tilaajalla. Ja sitten kun tilausmäärä on vielä luokkaa lavallinen viinaa, selityksenä "synttäreillä kuluu", niin ei kauheasti yllätä lopputulos. Sanoisin, että varma langettava tuomio oikeudessa. Mutta se ei taas tee EU-alueen etämyyjiltä tilaamisesta yhtään huolestuttavampaa.
Herran esittämiin dokumentteihin tuskin kannattaa paljoa aikaa hukata. Siellä esiintyy, hieman kyseenalaisten sanavalintojen joukossa, myös termi "kihlakunnansyyttäjä".
Nimikettä ei ole käytetty sitten vuoden 2019 jolloin se muuttui muotoon "aluesyyttäjä". Veikkaan että yksikään virkamies ei käytä enää itsestään vanhaa nimikettä...
Jos nyt vaan porukalla päätettäisiin et tämä juttu ei kuulu tänne. Ja ei vastailla siihen enään mitään. Jatketaan etämyynnistä ostoa. Jos joku haluaa ostaa etäostona niin ostakoon. Mitäpä näistä auttaa riidellä kun kaikki omasta mielestään tietää kaiken laki pykälistäNo eipä nuo yhteystiedotkaan taida olla tätä päivää: Etelä-Suomen syyttäjäalue | Syyttäjälaitos
Millon teit tilauksen? Joko kuukausi täynnä?Itse pistin perjantaina fastlines-logisticsille viestiä että milloin tilaus saapuu kun seuranta näyttää että saapunut turkuun.
Vastaus
![]()
Sain (edit: eräältä nettikauppayrittäjältä) nipun henkilökohtaisia s-postiosotteita UPS:n yrityspuolen aspaan ja pommitin niitä yhteisellä avunpyynnöllä, yhdelle jo eilen illalla ja kun ei vastausta tullut, niin lopuille tänään aamupäivällä mm. näin saatesanoin: "Onko mahdollista saada paketti joskus Joensuuhun? Haen paketin mielelläni jostakin Joensuun palvelupisteeltä, mutta Vantaalle, jonka "muuta toimitusta" tarjoaa ainoana vaihtoehtona, minulla on matkaa 360 kilometriä, joten koko teidän KULJETUSyrityksen pointti vähän häviäisi siinä sitten, jos sieltä lähtisin itse henkilöautolla hakemaan."
Ja tadaa, vastaus tulikin neljän tunnin kuluttua:
"Hei,
Varastomme ilmotti, että lähettävä paketit teille UPS:n access pointiin. Ovat todennäköisesti maanantaina noudettavissa."
Ja ohessa viittaus Joensuun "access pointiin"
Kovin ystävällistä heiltä! Kävin tänään varuilta tiedustelemassa paketteja ko. toimipisteestä (tuota vastausta odotellessani), mutta eipä niitä sieltä löytyny ja asiakaspalvelija sanoi, että kyllä ne paketit tänne tulevat, kun kuriiri on ensin kahdesti yrittänyt toimittaa kotiin, ja yleensä kaksi viikkoa säilyvät, ennen kuin lähtevät paluumatkalla, mikäli ei noudeta.
Lasipulloviinakset tuli viimeksi ehyenä perille, vaikkakin pakkaaminen vähän sinnepäin. Laatikossa 1*24-pack olutta ja 8 pulloa. Pullojen välissä pahvilokerikko, mutta ylä ja ala-puolella ei muuta suojaa kuin se päälimmäinen pakkauslaatikko. Ja kaiken lisäksi osa pulloista oli ylösalaisin ujutettu lokerikkoon. Näin siis Saksasta Suomeen, joutuu harkitsemaan seuraavaa tilausta.Kokemuksia saavatko Alks:ista lasipullo-oluet ehjänä perille? Vai tyytyykö suosiolla purkkilaatuun...
Yli kuukausi on mennyt 19.12.2021 tein tilauksen.Millon teit tilauksen? Joko kuukausi täynnä?
Torstaina alkostore24sta tilasin, jonka jälkeen menin heti norrlogin sivuille tilaamaan kuljetuksen. Seurantakoodii samassa tilassa kuin tilauksen jälkeen.
At 24.01.2022 20:54, Turku :: The consignment is on its way
At 24.01.2022 20:52, Helsinki :: The consignment is ready to continue its journey at Helsinki
Saahan sitä jonkinlaista litkua lähes joka kaupasta noin kuuteen euroon, alkostoressa olisi nyt tarjouksessa alle vitoseenkin.Mistähän saa halvimmalla valkkaria nykyään? Viinikauppa.comissa näkyy 3l pakkaus olevan 10e, ihan ok hinta mut puoltoista vuotta takaperin tais olla alimmillaan jopa 6 euroa.
Onkos porukalla heittää arviota tuosta Boris Jelzin vodkasta?
Aiemmin ostin sitä sweden nro1 37,5% vodkaa 3L BiB kun se oli tarjouksessa 10€/litra ja se oli ihan juotavaa, ei valittamista.
Laitetaan oma kommentti kun on melkein sanasta sanaan sama kuin @melvilleMolempia on tullut tilattua ja hörpittyä. Hinnastakin voi jo päätellä, että sopii vain drinksuihin. Jos haluaa napsuja juoda, niin aina on pakastimessa Russki Standard normisettiä tai Platinumia
-jos haet itse pakettiautolla niin on täysin ok hakea Tallinnasta 5000€ lasti - ok jos itse hakee mutta tilattuna lisätään korkea vero?
Tiedän että on eri asia ja että on ok tuoda pakettiautollinen. Lähinnä listasin _mielestäni_ tähän kokonaisuuteen liittyviä älyttömyyksiä, eli jos asut jossain rajalla niin saat tuoda mega-lastin alkoholia toisesta maasta ja se on ok. Jos asut jossain kauempana ja haluat tilata alkoholia niin se ei ole ok. Ja en halua enää tätä keskustelua isommin pöyhiä,ymmärrän että on eri asia mutta itseä vaan ihmetyttää..On ok, koska se on matkustajatuontia eikä rajat ylittävää kauppaa.
Eipä toiminut ainakaan kolme viikkoa sitten. Meni upsille ja 35€ kuluja (Budi olis ollut 25€ ja parempi palvelu)Toimiiko alko24plus tilauksissa Budbee?
Kolme viikkoa hiljaiseloa viettänyt UPSn seuranta Nielsenin tilauksesta heräsi aamukymmeneltä eloon Helsingistä. Puolenpäivän aikaan saapuikin jo tänne Turun suunnalle. Nopeaa toimintaa UPSltä siis. Viime viikolla tuli kysyttyä suoraan UPSltä, että mikä mättää, ja vastasivatkin että UPS pääsee BigBuckseihin käsiksi vasta Suomessa. Epäilivät, että Suomeen kulkevat jollain mahdollisimman halvalla rahdilla, joka kerätään ensin täyteen, ennenkuin liikahtaa. Täten sitten BigBucksia saadaan myytyä edullisesti. Eli vaikea sanoa, oliko hidastelu Nielsenistä vai valitusta kuljetuksesta kiinni. Tilauksessa kaikki kuitenkin oikein ja ehjänä, joten loppu hyvin kaikki hyvin. BigBucksia käyttäessä siis kannattaa varautua pitkiin toimitusaikoihin.
Spekulointina voisin vielä heittää, että voisikohan tuo BigBucks-tilausten "täyttyminen" olla kauppakohtaista, ja täten mitä suositumpi kauppa, sitä nopeammin tavara liikkuu? Jos en ihan väärässä ole, niin täällä oli raportteja Alkostore24stä ja Netprisistä lyhyellä BigBucks-toimitusajalla tässä alkuvuoden aikana. Epäilisin että ovat tutumpia kauppoja suomalaisille, kuin Nielsen, joten heille noita tilauksia tullee nopeammin. Mene ja tiedä - kunhan kävi mielessä. Tällä hetkellä on sisässä tilaus Alko24Plussalle tarjous-Slotseista. Tästä saa vähän verrokkia asiaan.![]()
Nyt vasta huomasin 8,50 € lisämaksun Big Bucks -toimituksiin isojen kaupunkien ulkopuolelle. Ei se sitten ollutkaan kovin halpa toimitustapa.
Joskus alkojuomilta tilatessa ecomtransitilla luki tälläinenkin reitiksi: Tilaus kulkee osana joukkolähetystä Kaunasiin (Liettuaan). Kun toimitus on lajiteltu Kaunasissa, seurantakoodille kirjautuu ensimmäinen tapahtuma. Kuljetus Saksasta Liettuaan kestää yleensä 2-3 arkipäivää siitä, kun tilaus on noudettu Saksasta.On se kotiinkuljetus lähes saman hintainen kuin Norrlogin matkahuoltoon kuljetus. Tuolta UPS saa vielä halvemman kuljetuksen jos hakee itse UPS terminaalista. Tuo halvempi vaihtoehto ei näy siinä BigBug$ laskurissa vaan tulee valintana kun maksaa kuljetusta. Ainakin tällähetkellä tuo bugs on minulle halvin kotiinkuljetusvaihtoehto. Noin 10e per kaljalaatikko postit.
Ja taitaa tuo 8,5e olla per tilaus. En osaa sanoa kun ei tullut minulle tuota eikä se selviä sivuilta.
Ps. Tulee muuten rekkakyydillä nämä suomeen. Travemundesta Tanskaan ja börjemaan kautta suomeen. Eli ei mikään nopein vaihtoehto.
Itselleni UPS vastasi äsken samoin että he ovat rahtikirjat tehneet joten nyt odotetaan nielsenin päästä että koska tavara lähtee matkaan.Eli oliko seurannan ensimmäinen tapahtuma vasta Helsingissä eli ei Saksasta mitään? Ainakin Alkostoren osalta BigBucks:in trackin oli heti alusta saakka mukana tapahtumissa kun loppuvuodesta tilasin ja lähetys toimi paremmin kuin Norrlog.
Itsellä nyt roikkunut kaksi viikkoa ilman mitään elonmerkkejä. Laitoin Shippiille kyselyä viime keskiviikkona ja vastasivat eilen saman tarinan kuin jollekin muullekin täällä että pahvit on lähetetty Nielsenille ja heidän pitäisi tehdä jotain. Pitää nyt seuraavaksi laittaa Nielsenille viestiä ja kiusata heitä asian suhteen ja sitten varmaan pitää kokeilla UPS:ää myös. Oliko kukaan ollut vielä yhteydessä Nielsenille suoraan mitä tuumaavat tilanteesta?
Kiire asialla ei onneksi ole mutta tuossa Nielsenissä ei ole oikein ole vaihtoehtoista toimittajaa niin ei viitsi alkaa rähjäämään Shippiin kanssa huolella (ainakaan vielä). Amexin pojat ja tytöt hoitaa kyllä rahat takaisin jommalta kummalta jos on selkeä non-performance mutta vähän epäilen että ei saa molemmilta.
Olet varmaan oikeassa että tuolta Nielseniltä on tilaukset etenkin Suomeen sen verran marginaalisia että se aiheuttaa tässä ongelmia. Muutenhan ko. putka on hyvin tunnettu Saksassa ja etenkin Tanskalaiset käyttää sitä paljon.
Alksista saa olutta parhaimmillaan 7 eurolla laatikko, nelosta 8 eurolla. Drinksut.comissa taas halvin laatikko maksaa 13,50 €. Jos aikoo tilata kuusi laatikkoa kerralla, niin Drinksut.com kyllä häviää ja valikoimakin on suppeahko. Mitä tuossa katselin, niin yleensäkin Latviassa olut on tyyristä, mutta toimitus edullinen.Ei ole drinksut.comissa latvialaiset oluet kalliita jos mukaan laskee vielä kuljetuksenkin. Verrattuna alksiin olut on samanhintaista, mutta toimitus puolet. Lonkerossa sama homma.
Täällä kun on tietoa, mistä lonkerot halvimmalla etämyyntinä? Aina parempi jos valikoimassa karpalo sinerbrychoffAlksista saa olutta parhaimmillaan 7 eurolla laatikko, nelosta 8 eurolla. Drinksut.comissa taas halvin laatikko maksaa 13,50 €. Jos aikoo tilata kuusi laatikkoa kerralla, niin Drinksut.com kyllä häviää ja valikoimakin on suppeahko. Mitä tuossa katselin, niin yleensäkin Latviassa olut on tyyristä, mutta toimitus edullinen.
Varmaan riippuu määrästä, itse tilannut alcotalo+westauto yhdistelmällä.Täällä kun on tietoa, mistä lonkerot halvimmalla etämyyntinä? Aina parempi jos valikoimassa karpalo sinerbrychoff
No kohta pääsee Borista maistelemaan kun discandooo/shippii/budbee kombo teki ennätyksen, 20. päivä illalla tehty tilaus ja tänään jo tuodaan myöhemmin illalla ovelle. Olin jo tottunut siihen 1,5-2 viikon toimitusaikaan.Laitetaan oma kommentti kun on melkein sanasta sanaan sama kuin @melvilleeli oon tilannu satunnaisesti tuon 3ltr satsin vodkaa ja se on ihan ok johonkin perus vodka-colaan (ja helppo säilyttää tonkka kylmässä ulkovarastossa). Täyttelen siitä noita 0,5ltr pulloja jollaista pidän sit sisällä kaapissa. Parempiin drinkkeihin tai sit raakana mulla on kans jotain laadukkaampaa vodkaa ja merkit just samat myös mitä yllä.
No kohta pääsee Borista maistelemaan kun discandooo/shippii/budbee kombo teki ennätyksen, 20. päivä tehty tilaus illalla ja tänään jo tuodaan myöhemmin illalla ovelle. Olin jo tottunut siihen 1,5-2 viikon toimitusaikaan.
Itse olen vodkani yleensä raakana juonut ja ihan huoneen lämpöisenä. Saa nähdä miltä tuo sitten maistuu ja mikä on olo huomenna.
Smirrnoffia maistelin kans syksyllä yhden 3x0,7L setin ja siitä en oikeen tykännyt, mutta täytyy tuota russian standardia vaikka seuraavaksi testata.
Olipas nopeaa toimintaa, itse laitoin 23.1 tilauksen netpris/shippii combolla joten jos tuota vauhtia tulee niin pitäisi olla jo tällä viikolla juotavaa.No kohta pääsee Borista maistelemaan kun discandooo/shippii/budbee kombo teki ennätyksen, 20. päivä illalla tehty tilaus ja tänään jo tuodaan myöhemmin illalla ovelle. Olin jo tottunut siihen 1,5-2 viikon toimitusaikaan.
Itse olen vodkani yleensä raakana juonut ja ihan huoneen lämpöisenä. Saa nähdä miltä tuo sitten maistuu ja mikä on olo huomenna.
Smirnoff red label vodkaa maistelin kans syksyllä yhden 3x0,7L setin ja siitä en oikeen tykännyt, mielestäni se sweden no.1 vodka oli paljon paremman makuista. Mutta täytyy tuota russian standardia vaikka seuraavaksi testata tuon Boriksen jälkeen.
Mitä firmaa tuo westauto käyttää suomessa pieniin tilauksiin?Varmaan riippuu määrästä, itse tilannut alcotalo+westauto yhdistelmällä.
Pantit tuolla tulee kassalla hintoihin mukaan.
Ei itseasiassa mitään tietoa, sama heppu on aina itselle soittanut kun puheluhistoriaa vilkaisin, kotona en ole ollut joten olen sanonut että jätä pihaan. Isommat ovat tulleet eurolavalla ja pienemmät (<50kg) myymälälavalla muoviin käärittynä. Pääasiassa lonkeroa ja lasipulloja tuolta tullut tilattua, salkut ovat olleet suojaamatta jos ei lasketa sitä että muovilla kääritty lavaan kiinni ja lasipullot sitten pahvilaatikoissa kera naksujen. Sähköpostien seurannat ei toimineet mutta ne ohjasi JetExpressille, mitä numeroa koitin katsoa niin sillä löytyi vaan joku paikallinen heppu.Mitä firmaa tuo westauto käyttää suomessa pieniin tilauksiin?
Huomenna pitäis ups tuoda pullo24 tilauksen .
Sitähän myydään myös pulloissa ja useampaa kokoa.Luulin Jeltsin vodkan olevan kolmen pullon monipakkaus. Eipä tarvitse sitten tuotakaan tilata.