Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
10.11.2021
Viestejä
180
Eli oliko seurannan ensimmäinen tapahtuma vasta Helsingissä eli ei Saksasta mitään? Ainakin Alkostoren osalta BigBucks:in trackin oli heti alusta saakka mukana tapahtumissa kun loppuvuodesta tilasin ja lähetys toimi paremmin kuin Norrlog.

Itsellä nyt roikkunut kaksi viikkoa ilman mitään elonmerkkejä. Laitoin Shippiille kyselyä viime keskiviikkona ja vastasivat eilen saman tarinan kuin jollekin muullekin täällä että pahvit on lähetetty Nielsenille ja heidän pitäisi tehdä jotain. Pitää nyt seuraavaksi laittaa Nielsenille viestiä ja kiusata heitä asian suhteen ja sitten varmaan pitää kokeilla UPS:ää myös. Oliko kukaan ollut vielä yhteydessä Nielsenille suoraan mitä tuumaavat tilanteesta?

Kiire asialla ei onneksi ole mutta tuossa Nielsenissä ei ole oikein ole vaihtoehtoista toimittajaa niin ei viitsi alkaa rähjäämään Shippiin kanssa huolella (ainakaan vielä). Amexin pojat ja tytöt hoitaa kyllä rahat takaisin jommalta kummalta jos on selkeä non-performance mutta vähän epäilen että ei saa molemmilta.

Olet varmaan oikeassa että tuolta Nielseniltä on tilaukset etenkin Suomeen sen verran marginaalisia että se aiheuttaa tässä ongelmia. Muutenhan ko. putka on hyvin tunnettu Saksassa ja etenkin Tanskalaiset käyttää sitä paljon.
Itselleni UPS vastasi äsken samoin että he ovat rahtikirjat tehneet joten nyt odotetaan nielsenin päästä että koska tavara lähtee matkaan.
 

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
Ei ole drinksut.comissa latvialaiset oluet kalliita jos mukaan laskee vielä kuljetuksenkin. Verrattuna alksiin olut on samanhintaista, mutta toimitus puolet. Lonkerossa sama homma.
Alksista saa olutta parhaimmillaan 7 eurolla laatikko, nelosta 8 eurolla. Drinksut.comissa taas halvin laatikko maksaa 13,50 €. Jos aikoo tilata kuusi laatikkoa kerralla, niin Drinksut.com kyllä häviää ja valikoimakin on suppeahko. Mitä tuossa katselin, niin yleensäkin Latviassa olut on tyyristä, mutta toimitus edullinen.
 
Liittynyt
20.01.2022
Viestejä
310
Alksista saa olutta parhaimmillaan 7 eurolla laatikko, nelosta 8 eurolla. Drinksut.comissa taas halvin laatikko maksaa 13,50 €. Jos aikoo tilata kuusi laatikkoa kerralla, niin Drinksut.com kyllä häviää ja valikoimakin on suppeahko. Mitä tuossa katselin, niin yleensäkin Latviassa olut on tyyristä, mutta toimitus edullinen.
Täällä kun on tietoa, mistä lonkerot halvimmalla etämyyntinä? Aina parempi jos valikoimassa karpalo sinerbrychoff
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Laitetaan oma kommentti kun on melkein sanasta sanaan sama kuin @melville :) eli oon tilannu satunnaisesti tuon 3ltr satsin vodkaa ja se on ihan ok johonkin perus vodka-colaan (ja helppo säilyttää tonkka kylmässä ulkovarastossa). Täyttelen siitä noita 0,5ltr pulloja jollaista pidän sit sisällä kaapissa. Parempiin drinkkeihin tai sit raakana mulla on kans jotain laadukkaampaa vodkaa ja merkit just samat myös mitä yllä.
No kohta pääsee Borista maistelemaan kun discandooo/shippii/budbee kombo teki ennätyksen, 20. päivä illalla tehty tilaus ja tänään jo tuodaan myöhemmin illalla ovelle. Olin jo tottunut siihen 1,5-2 viikon toimitusaikaan.
Itse olen vodkani yleensä raakana juonut ja ihan huoneen lämpöisenä. Saa nähdä miltä tuo sitten maistuu ja mikä on olo huomenna.

Smirnoff red label vodkaa maistelin kans syksyllä yhden 3x0,7L setin ja siitä en oikeen tykännyt, mielestäni se sweden no.1 vodka oli paljon paremman makuista. Mutta täytyy tuota russian standardia vaikka seuraavaksi testata tuon Boriksen jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
846
No kohta pääsee Borista maistelemaan kun discandooo/shippii/budbee kombo teki ennätyksen, 20. päivä tehty tilaus illalla ja tänään jo tuodaan myöhemmin illalla ovelle. Olin jo tottunut siihen 1,5-2 viikon toimitusaikaan.
Itse olen vodkani yleensä raakana juonut ja ihan huoneen lämpöisenä. Saa nähdä miltä tuo sitten maistuu ja mikä on olo huomenna.

Smirrnoffia maistelin kans syksyllä yhden 3x0,7L setin ja siitä en oikeen tykännyt, mutta täytyy tuota russian standardia vaikka seuraavaksi testata.
Mä juon kirkkaita todella harvakseltaan mutta itse voin suositella Russian Standard Platinumia. Tiedä sitten miten asiantuntijat sen arvostelee mutta mulla kului glögin seassa :cool:
 
Liittynyt
29.10.2021
Viestejä
58
No kohta pääsee Borista maistelemaan kun discandooo/shippii/budbee kombo teki ennätyksen, 20. päivä illalla tehty tilaus ja tänään jo tuodaan myöhemmin illalla ovelle. Olin jo tottunut siihen 1,5-2 viikon toimitusaikaan.
Itse olen vodkani yleensä raakana juonut ja ihan huoneen lämpöisenä. Saa nähdä miltä tuo sitten maistuu ja mikä on olo huomenna.

Smirnoff red label vodkaa maistelin kans syksyllä yhden 3x0,7L setin ja siitä en oikeen tykännyt, mielestäni se sweden no.1 vodka oli paljon paremman makuista. Mutta täytyy tuota russian standardia vaikka seuraavaksi testata tuon Boriksen jälkeen.
Olipas nopeaa toimintaa, itse laitoin 23.1 tilauksen netpris/shippii combolla joten jos tuota vauhtia tulee niin pitäisi olla jo tällä viikolla juotavaa.
 
Liittynyt
20.11.2019
Viestejä
49
Mitä firmaa tuo westauto käyttää suomessa pieniin tilauksiin?
Ei itseasiassa mitään tietoa, sama heppu on aina itselle soittanut kun puheluhistoriaa vilkaisin, kotona en ole ollut joten olen sanonut että jätä pihaan. Isommat ovat tulleet eurolavalla ja pienemmät (<50kg) myymälälavalla muoviin käärittynä. Pääasiassa lonkeroa ja lasipulloja tuolta tullut tilattua, salkut ovat olleet suojaamatta jos ei lasketa sitä että muovilla kääritty lavaan kiinni ja lasipullot sitten pahvilaatikoissa kera naksujen. Sähköpostien seurannat ei toimineet mutta ne ohjasi JetExpressille, mitä numeroa koitin katsoa niin sillä löytyi vaan joku paikallinen heppu.
 

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
Luulin Jeltsin vodkan olevan kolmen pullon monipakkaus. Eipä tarvitse sitten tuotakaan tilata.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 083
Luulin Jeltsin vodkan olevan kolmen pullon monipakkaus. Eipä tarvitse sitten tuotakaan tilata.
Jos itseltä suinkin löytyy muutama pullo, joihin tuon voi tyhjentää (tai edes yksi pullo ja jättää loput aluksi boksiin), niin tuollainen laatikko on paljon parempi kuljetusturvallisuuden ja painon kannalta. Lasipullot voi hajota ja painaa paljon enemmän.
 
Liittynyt
10.11.2021
Viestejä
251
Kolme viikkoa hiljaiseloa viettänyt UPSn seuranta Nielsenin tilauksesta heräsi aamukymmeneltä eloon Helsingistä. Puolenpäivän aikaan saapuikin jo tänne Turun suunnalle. Nopeaa toimintaa UPSltä siis. Viime viikolla tuli kysyttyä suoraan UPSltä, että mikä mättää, ja vastasivatkin että UPS pääsee BigBuckseihin käsiksi vasta Suomessa. Epäilivät, että Suomeen kulkevat jollain mahdollisimman halvalla rahdilla, joka kerätään ensin täyteen, ennenkuin liikahtaa. Täten sitten BigBucksia saadaan myytyä edullisesti. Eli vaikea sanoa, oliko hidastelu Nielsenistä vai valitusta kuljetuksesta kiinni. Tilauksessa kaikki kuitenkin oikein ja ehjänä, joten loppu hyvin kaikki hyvin. BigBucksia käyttäessä siis kannattaa varautua pitkiin toimitusaikoihin.

Spekulointina voisin vielä heittää, että voisikohan tuo BigBucks-tilausten "täyttyminen" olla kauppakohtaista, ja täten mitä suositumpi kauppa, sitä nopeammin tavara liikkuu? Jos en ihan väärässä ole, niin täällä oli raportteja Alkostore24stä ja Netprisistä lyhyellä BigBucks-toimitusajalla tässä alkuvuoden aikana. Epäilisin että ovat tutumpia kauppoja suomalaisille, kuin Nielsen, joten heille noita tilauksia tullee nopeammin. Mene ja tiedä - kunhan kävi mielessä. Tällä hetkellä on sisässä tilaus Alko24Plussalle tarjous-Slotseista. Tästä saa vähän verrokkia asiaan. :cool:
En tiedä huomasitko minun spektaakkelia UPS:n kanssa (Netpris-Nielsen-UPS), mutta laitan tähän vielä kuvan seurannasta. Eilen sain hakea juomiset paikallisesta K-kaupasta, heti kaksi viikkoa sen jälkeen, kun UPS sai juomani haltuunsa.
1643136251928.png
 
  • Tykkää
Reactions: jll
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
238
Eli oliko seurannan ensimmäinen tapahtuma vasta Helsingissä eli ei Saksasta mitään? Ainakin Alkostoren osalta BigBucks:in trackin oli heti alusta saakka mukana tapahtumissa kun loppuvuodesta tilasin ja lähetys toimi paremmin kuin Norrlog.

Itsellä nyt roikkunut kaksi viikkoa ilman mitään elonmerkkejä. Laitoin Shippiille kyselyä viime keskiviikkona ja vastasivat eilen saman tarinan kuin jollekin muullekin täällä että pahvit on lähetetty Nielsenille ja heidän pitäisi tehdä jotain. Pitää nyt seuraavaksi laittaa Nielsenille viestiä ja kiusata heitä asian suhteen ja sitten varmaan pitää kokeilla UPS:ää myös. Oliko kukaan ollut vielä yhteydessä Nielsenille suoraan mitä tuumaavat tilanteesta?

Kiire asialla ei onneksi ole mutta tuossa Nielsenissä ei ole oikein ole vaihtoehtoista toimittajaa niin ei viitsi alkaa rähjäämään Shippiin kanssa huolella (ainakaan vielä). Amexin pojat ja tytöt hoitaa kyllä rahat takaisin jommalta kummalta jos on selkeä non-performance mutta vähän epäilen että ei saa molemmilta.

Olet varmaan oikeassa että tuolta Nielseniltä on tilaukset etenkin Suomeen sen verran marginaalisia että se aiheuttaa tässä ongelmia. Muutenhan ko. putka on hyvin tunnettu Saksassa ja etenkin Tanskalaiset käyttää sitä paljon.
Juurikin näin, eli ensimmäinen tapahtuma Helsingistä tältä aamulta, Saksan päästä oli vain se Label Created. Mainitsin myös tuosta Shippiin pahvit lähetetty-vastauksesta täällä. Tuon jälkeen ahdistelin Nielseniä, saamatta koskaan muuta vastausta, kuin automaattikuittauksen. Aina voi toki koittaa.

Itse tilasin myös loppuvuodesta Alkostoresta, ja otin Shippiiltä UPSn BigBucks-kuljetuksen. Tuo tilaus oli tosin siihen 20kg painorajaan perustuva, eikä tuollainen kolmen keissin paketti. Silloin paketti taisi liikahtaa päivässä, UPSltä tuli sähköpostia erikseen aiheesta ja seuranta tosiaan toimi Saksasta asti Tanskan kautta Suomeen. Tiedä sitten ovatko nämä keissien määrään perustuvat setit jotenkin eri asia.
 

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
Miksihän muut toimijat eivät ole hankkineet samoja toimitusvaihtoehtoja kuin Pullo24?
 

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
Täällä kun on tietoa, mistä lonkerot halvimmalla etämyyntinä? Aina parempi jos valikoimassa karpalo sinerbrychoff
MyDrinkissä olisi 17,90 €:

 
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
646
Niin myydään, mutta halvintahan se on tuossa kolmen litran koossa. Luulin pahvilaatikossa olevan kolme pulloa.
Jos itseltä suinkin löytyy muutama pullo, joihin tuon voi tyhjentää (tai edes yksi pullo ja jättää loput aluksi boksiin), niin tuollainen laatikko on paljon parempi kuljetusturvallisuuden ja painon kannalta. Lasipullot voi hajota ja painaa paljon enemmän.
Juuri näin,mulla on kylmä ulkovarasto jossa on jotain noita väkeviä.. Jeltsin on just näppärä koska se voi olla siellä ja kunhan tuollainen käyttöpullo (0,5ltr muovinen vodka-pullo) tyhjenee niin käy sieltä täyttämässä.. Itselle on paljon käytevämpi kuin lasipullot. Mutta makuja on monia :) ja tosiaan kun on rahdattua juomaa niin helpompaa ja halvempaa on varmasti kuskailla tonkkatavaraa kuin pulloja.
 

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
Juuri näin,mulla on kylmä ulkovarasto jossa on jotain noita väkeviä.. Jeltsin on just näppärä koska se voi olla siellä ja kunhan tuollainen käyttöpullo (0,5ltr muovinen vodka-pullo) tyhjenee niin käy sieltä täyttämässä.. Itselle on paljon käytevämpi kuin lasipullot. Mutta makuja on monia :) ja tosiaan kun on rahdattua juomaa niin helpompaa ja halvempaa on varmasti kuskailla tonkkatavaraa kuin pulloja.
Ajattelin noita lähinnä lahjapulloiksi, joita antaa kiitokseksi pienistä palveluksista, mutta taitaa olla liian heikkotasoista siihen tarkoitukseen. Varmaan pitäisi hankkia jotain vähän parempaa.
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
846
Miten tämä näkyisi vain yhdellä henkilöllä, eikä useammalla? Itsekin olen tilannut ennen joulua.
Ei näy mullakaan mitään muuta kuin että lasti Turussa. No odotellaan rauhassa mutta jännitetään kuitenkin. Tilaus jätetty 19.12 että onhan tässä jo pari päivää mennytkin. :x3:

Ps. Portugalista juomat tuli kahdeksassa päivässä ja Ups mukana alusta asti.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
498
Miten tämä näkyisi vain yhdellä henkilöllä, eikä useammalla? Itsekin olen tilannut ennen joulua.
Itselläkin näyttää turkua Fastlinesin seuranta.
Viimeisin merkintä maanantailta.
At 24.01.2022 20:13, Turku :: The consignment is ready for delivery at the Parcel Pick-up Point from Turku
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
On se kymmenen kertaa parempaa kun joku Koskenkorva. Et kyllä sitä lahjaksi kehtaa antaa
No kossu on "perinteinen kotimainen", joka menee sellaisena hieman hauskana muistamisena, kun Boris Jelzin vodka tunnetaan vain siitä, että se on jokaisen verkkokaupan halvin vodka.

Vodkasta puheen ollen, uteliaisuudesta tuli tilattua eilen ALKS:stä Tsarskaya Originalnaya Vodkaa. Tiedä sitten onko paljoa kummoisempaa. 12 pullon tilaukseen mahtui myös muutama litran pullon Havana Club seiskaa, joka oli tuolla yllättävän edullista. Aikaisemmin täällä tuskailin, kun jenkkien typerien kauppasaartojen vuoksi Vinosonlinelta ei pystynyt PayPalia maksutapana käyttäen ostamaan mitään kuubalaisrommeja. ALKS:llä ollaan fiksumpia, ja tuo kyseinen rommimerkkikin oli uudelleennimetty HAVAN4 Club. Jo meni maksut PayPalin kautta sukkana läpi.
 
Liittynyt
29.08.2017
Viestejä
5
Eilen pistin viestiä Norrlogille, että onko paketti lähetetty ja juuri nyt sain vastauksen, että tilaus lähetetään tänään. Jos tosiaan lähetetään, niin se ois viisi päivää tilauksesta lähetykseen (huom. viikonloppu välissä). Liekö ylimääräinen kysely pistänyt rattaita pyörimään.
Tänään äsken tuli Norrlogilta viesti, että lastattu on. Postin seurantakoodi ei vielä näytä mitään.
Alkostore24 kuusi päivää tilauksesta lähetykseen ja viikonloppu tosiaan välissä.
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
846
Kylläpäs täällä viljellään salaliittoteorioita. :D
Heti jos yksikin on joukosta poikkeava niin alkaa epäilyt.

On se nyt perrrrr..... Niin väärin jos joku pääsee yksin nauttimaan juomista ennen muita. Kuitenkin yhdessä jännitetty.

Mä toivon että hänen paketti olisi ainakin osittain rikki ja vääriä juomia.... Ei sillä että kateellinen olisin....

Enkä itse kertoisi jos mun paketti saapuisi ensimmäisenä....
 
Liittynyt
12.10.2018
Viestejä
846
Kyllähän tämä pullo24 on ollut merkillisin case mitä tämän ketjun tilauksiin liittyy. Uskon että kaikki mahdolliset käänteet ovat mahdollisia tämän suhteen. Aika oudolta tuntuu että UPS näitä vielä alkaisi jakelee
Vakavasti kommentoiden niin vielä se että toimittaisi vain yhdelle paketin/paketit ennen kuin muut edes saavat ilmoitusta.

No tässä jutussa varmaan kaikki mahdollista.

Olisi se kyllä näky kun uusi paku kaartaisi pihaan "bottle 24 fast shipping" tarrat kyljissä.
 

Javaq

ſ ɐ ʌ ɐ b
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 180
Kokemuksia Viskin tilaamisesta? Missä OK hintataso ja toimiva toimitus?
 

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
Olen huomannut, että monesti puolen litran tölkeissä on halvempi litrahinta.
 
Liittynyt
17.06.2021
Viestejä
40
Olen huomannut, että monesti puolen litran tölkeissä on halvempi litrahinta.
Niin mitä ja missä??
Niin nollapostaus kuin olla ja voi...

Mulla oli ihan asiaakin tänne: Netpris&Budbee toimii atm erittäin mallikkaasti, tilaus sisään ma 17.1. ja eilen illalla tuli kotiin (Turku). Kaikki oikein (ei vaihtareita vaikka oli joitain viimeisiä pulloja ostoskorissa) ja jälleen hyvin pakattu. 4x24-pack olutta, 3x3L punkkua ja 5x50-100CL lasipulloa kuljetus 36€.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 090
Viestejä
4 195 118
Jäsenet
70 847
Uusin jäsen
rlf

Hinta.fi

Ylös Bottom