Eilen tilasin ja tänään ilmeisesti tilaus valmis, liekö vielä haettu kuitenkaan.SuperAlko Saksa. Tilaus keskiviikkona iltapäivästä ja tänään lähetetty.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eilen tilasin ja tänään ilmeisesti tilaus valmis, liekö vielä haettu kuitenkaan.SuperAlko Saksa. Tilaus keskiviikkona iltapäivästä ja tänään lähetetty.
Juu, ei viikossa ehdi mitenkään.Mulla aikasemmin seutanta koodista meni pitkälle toista viikkoa.En olisi niin varma. Itselleni tuli koodi viisi päivää ennen sinua eikä paketti ole vieläkään Vantaalla. Jos paketti liikkuu yhtä hitaasti sinullakin, ei ehdi ennen kuun vaihdetta. Itsekin alan pikku hiljaa epäillä ehtiikö omakaan.
Pitää. Pitää. Ei jää, tulee kotiin. Pitää. On.Mites tämä nyt sitten menee, jos paketti jääkin tulliin. Pitää maksaa verot ja joku sakko mahdollisesti? Entä jos vaan jättää hakematta juomat? Pitääkö sittenkin maksaa? Jos juomat tulee perille asti, onko tullilla mitään keinoa periä veroja jälkikäteen?
Tulli ei peri veroja!Jos juomat tulee perille asti, onko tullilla mitään keinoa periä veroja jälkikäteen?
Entäs jos tilaajalla luottotiedot 404 ?Tulli ei peri veroja!
Verottaja perii ja sillä karhulla on omat keinonsa periä saatavat, kuten varmaan tietänet.
Ne pääsee edelleen halvallaEntäs jos tilaajalla luottotiedot 404 ?
Joo tiedän, mutta tulli ilmeisesti iskee päälle oman lappunsa, jos veroseuraamuksia mahdollisesti on tulossa. Siellä rajalla ei kai verottaja päivystä.Tulli ei peri veroja!
Verottaja perii ja sillä karhulla on omat keinonsa periä saatavat, kuten varmaan tietänet.
Juu eivät toimita tosiaan enää Suomeen. BOI ollut nopea ja kun tilaa sillä 149€ niin ilmainen kuljetus.Järkytys kun olin tilaamassa taas portugalvineyardsista viinejä niin eihän se toimita enää Suomeen. En ole seurannut enää muita paikkoja. Tiedän kyllä bottle of Italyn vaikka en ole tilannut sieltä, mutta mitkä on nykyään paikkoja, josta tilata lähinnä punaviinejä?
Joo tiedän, mutta tulli ilmeisesti iskee päälle oman lappunsa, jos veroseuraamuksia mahdollisesti on tulossa. Siellä rajalla ei kai verottaja päivystä.
Tilasin eilen alks+fransberg tarkalleen, miten olen toiminut edelliset 7 vuotta, ja nuo tulee menemään vähintään syyskuun toiselle viikolla, ehkä kolmannelle.
Tämä ketju on kyllä ollut hauskaa seurattavaa pari viikkoa, aikuiset miehet panikoivat eu:n vapaan kaupan alaisia tuotteita. Korruptio ja mielivalta ei ole näemmä mikään ongelma. Mutta me isistä vierantuneet kaulaparrat sen haluamme tehdä kuten auktoritteetti ylhäältä sanoo, vaikkakkin sen laittomasti tekee.
Te, minä, me peloissamme mahollistetaan laittomuudet ja korruptio tässä maassa.
Asiaa (kuten 90-luvulla hoettiin)! Ne tulee kun tulee, ei huolta huomisesta. Mä pistin Irwiniä soimaan ja laulan mukana "haistakaa paska koko valtiovalta..."Tilasin eilen alks+fransberg tarkalleen, miten olen toiminut edelliset 7 vuotta, ja nuo tulee menemään vähintään syyskuun toiselle viikolla, ehkä kolmannelle.
Tämä ketju on kyllä ollut hauskaa seurattavaa pari viikkoa, aikuiset miehet panikoivat eu:n vapaan kaupan alaisia tuotteita. Korruptio ja mielivalta ei ole näemmä mikään ongelma. Mutta me isistä vierantuneet kaulaparrat sen haluamme tehdä kuten auktoritteetti ylhäältä sanoo, vaikkakkin sen laittomasti tekee.
Kasvattakaa hyvät miehet saatana munat takaisin.
Tilasin eilen alks+fransberg tarkalleen, miten olen toiminut edelliset 7 vuotta, ja nuo tulee menemään vähintään syyskuun toiselle viikolla, ehkä kolmannelle.
Kasvattakaa hyvät miehet saatana munat takaisin.
Oot kovis, voi jössesAlks+fransberg päivitetty, lähtee 5.9. Todennäköisesti jään kiinni ja saan haasteen oikeusasteista aikanaan kutsun hoviin, kuinka tilasin 100% laillista juotavaa kotiini.
Voi jeesus "äijät"
Tuo on EU:n vika ja ollut valmisteverotusdirektiivissä vuosikaudet. Sitä ei vaan syystä X ole Suomessa toimeenpantu aiemmin.Miten myyjän maksamatta jättämät verot kuuluu nyt ostajalle? Miten se että joku sakemanni ei maksa verojaan kuuluu muka minulle?? Miten suoli voi muka määrittää tämän? Kyllähän noissa tilausmaksuissa näkyy myyjän alvit
Tullimiehiä/verottajaa varmaan pännii kun tekivät valtavasti turhaa työtä tehoratsioissa kun takavarikoivat läjäpäin lasteja, joista verottaja sitten joutui palauttamaan määräämänsä verorästit. Mutta nyt ei tarvitse enää palautella rahoja, joten saattavat hyvinkin kiukuspäissään pysäytellä jokaisen rekan 1.9. lähtien ainakin muutaman päivän ajaksi. Kovin kauaa ei tietenkään moista voi jatkaa kun resurssit eivät siihen riitä. Itse ainakin välttäisin tilaamasta mitään juuri nyt. Mutta jokainen tyylillään.
Kauppaa mistä voi tilata saksalaisia viinejä (luotettavasti)? Alks, alkostore yms perus tarjonta on ihan hyvä, mutta haluaisin laajemman valikoiman
Tiedote verohallinnoltakin julkaistu tänään. . Käytännössä ihan mahdoton juttu. Homma jatkuu niin kuin ennenkin.
Tuossa laskeskelin tyypillistä 3x24 tilausta toimareineen kotiovelle ja otin esimerkiksi Lapin Kulta 5.2%. Alks tarjoaa hintaan 10,99 € ja nopeasti katsottuna S-ryhmästä voisi saman löytää hintaan 39,60 €. Eli 3 x tämä tekisi 118.8 € eli 120 € ja Alks setti olisi siis "pakkausmaksuineen" 35,47 € + Fransun kotiin toimitus 23,99 € ilman ns vakuutusta. Tämä tekee yhteensä siis 59.46 € eli 60 €.
Mutta jos tämä kombo sitten kosahtaisi tullin toimesta ja sitä joutuisikin ns maksuhenkilöksi eli maksamaan valmisteverot ym. Niin löydän itselleni kaavan vero.fi sivulta, jonka avulla lasken 5,2 % oluen ja määrän ollessa 23,76 l seuraavat verot: Alkoholijuomavero 44,72 € sekä juomapakkausvero 12,11 €.
Eli lähimmän Prisman kautta hakisin nämä hintaan 120 € (kilometrejä lähimpään isoon Prismaan on noin 50 km)
tai pahimmassa tapauksessa saan nämä kotiovelleni hintaan 116,29 € maksamalla verot. Toki suomen verottajan tuntien, niin tuohon lisätään ainakin heti se 5 € euroa käsittely, sitten joku toimistomaksu yms mitä näitä nyt onkaan.
Edit: Unohtui Prismasta ostetut pantit eli silläkin joku arvo
Tuohon verojen maksuun tulee päälle vielä ne 2x 100e sakot.Eli lähimmän Prisman kautta hakisin nämä hintaan 120 € (kilometrejä lähimpään isoon Prismaan on noin 50 km)
tai pahimmassa tapauksessa saan nämä kotiovelleni hintaan 116,29 € maksamalla verot. Toki suomen verottajan tuntien, niin tuohon lisätään ainakin heti se 5 € euroa käsittely, sitten joku toimistomaksu yms mitä näitä nyt onkaan.
Kyllä siihen lisätään kunnon kertoimella sanktiomaksua päälle jos siitä lähetyksestä ei ole tehty ennakkoilmoitusta JA sattuisi jäämään tullin haaviin. Noista sanktiomaksuista löytää ketjua taaksepäin lukemalla (jossain sivulla 570->) Mikään vitonen riitä mihinkään. Se on jokainen vero +25% + 100€ sanktiomaksu.
Tuohon verojen maksuun tulee päälle vielä ne 2x 100e sakot.
Vain suomijutut.Jos siitä, että myyjä ei hoida velvollisuuksiaan, rangaistaan ostajaa sakoilla (ei ku laiminlyöntimaksuilla heh heh) ja korotetuilla veroilla, niin on kyllä melkoista touhua. Yhtään en toki ihmettelesi jos asia näin tulisi olemaan. Aika näyttää, jos näyttää.
Oho, uusi käyttäjä tälläkin foorumilla. Kyllä "sanktiot/pelotteet/tullinlaput" ovat olleet aina täällä esillä. Mutta päteekö nuo enää esim jos luet tämän ajatuksella: Lakimuutos: Ostajan vastuu verkkokaupasta ostetun alkoholin veroista laajenee syyskuussaKyllä siihen lisätään kunnon kertoimella sanktiomaksua päälle jos siitä lähetyksestä ei ole tehty ennakkoilmoitusta JA sattuisi jäämään tullin haaviin. Noista sanktiomaksuista löytää ketjua taaksepäin lukemalla (jossain sivulla 570->) Mikään vitonen riitä mihinkään. Se on jokainen vero +25% + 100€ sanktiomaksu.
Itselle kotiutui 1 pullon paketti juuri. Tosin mitenköhän verovelvollisuudet menee kun yksityishenkilö lähettää yksityishenkilölle. No eipä tarvi miettiä kun ei jäänyt tulliin.
Ja mihin sullakin unohtui, että sadat ihmiset saivat nämä sakot+verot+sanktiot itselleen takaisin?Tuohon verojen maksuun tulee päälle vielä ne 2x 100e sakot.
No en mä ihan eilen liittynyt kuitenkaan ja nettitilauksia tullut tehtyä 15 vuotta.Oho, uusi käyttäjä tälläkin foorumilla. Kyllä "sanktiot/pelotteet/tullinlaput" ovat olleet aina täällä esillä. Mutta päteekö nuo enää esim jos luet tämän ajatuksella: Lakimuutos: Ostajan vastuu verkkokaupasta ostetun alkoholin veroista laajenee syyskuussa
Itselle kotiutui 1 pullon paketti juuri. Tosin mitenköhän verovelvollisuudet menee kun yksityishenkilö lähettää yksityishenkilölle. No eipä tarvi miettiä kun ei jäänyt tulliin.
Kuinka paljon alkoholia voi vastaanottaa lahjaksi EU:sta ilman valmisteveroa?
Jos yksityishenkilö lähettää sinulle lahjaksi alkoholijuomia EU-maasta, sinun ei tarvitse maksaa niistä valmisteveroa, jos alkoholi tulee omaan käyttöösi ja sitä on yhteensä enintään
- 1 litra väkeviä alkoholijuomia (yli 22 %)
- 3 litraa aperitiivejä (enintään 22 %) tai kuohuviinejä
- 5 litraa mietoja, hiilihapottomia viinejä
- 15 litraa olutta.
SuperAlko Saksa. Tilaus keskiviikkona iltapäivästä ja tänään lähetetty.
Eilen tilasin ja tänään ilmeisesti tilaus valmis, liekö vielä haettu kuitenkaan.
Ja mihin sullakin unohtui, että sadat ihmiset saivat nämä sakot+verot+sanktiot itselleen takaisin?
Ite vartavasten kysyin, että minä päivinä Opo ja Fransu hakevat paketteja, mutta vastaukseksi sain, että molemmat ovat nopeita ja asiakkaat tykkäävät, tms. epävastauksen. To-itana tilasin ja mitään ei vielä ole kuulunu, Opolta kuljetus.Huomenna aamupäivästä pitäisi olla perillä eli se vajaa 6 vuorokautta kesti.
Huoh, todella ikävä yllätys.Järkytys kun olin tilaamassa taas portugalvineyardsista viinejä niin eihän se toimita enää Suomeen. En ole seurannut enää muita paikkoja. Tiedän kyllä bottle of Italyn vaikka en ole tilannut sieltä, mutta mitkä on nykyään paikkoja, josta tilata lähinnä punaviinejä?