Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Huoh, ei ole alkostoren tilausta näkynyt. Soittelin perjantaina alkostoreen ja jälleen selityksiä norrlogin kauheasta ruuhkasta.
Lupasi laittaa norrlogille kyselyä ja palaa asiaan jos jotain vastausta saa. Jääpi näillä näkymin juhannuksen juomat saamatta. Ylihuomenna tulee 4 viikkoa tilauksen tekemisestä.. Kyllä vituttaa.
Mulla oli viime kesänä sama tarina kun tilasin alcoshop 1000gifts... yllättäen oli hirveä ruuhka toimittajalla ja rahoja ei saanut takaisin jne... edelleen juomat saamatta.
 
Me saatiin norrlogilta rahat takaisin, sai huokaista helpotuksesta. Nyt vaan mietitään mitä tehdään, kokeillaanko uudestaan onneamme tilauksessa vai lähdetäänkö ite hakemaan hääjuomat.

Vituttaa kyllä norrlogin käytös täSä asiassa, ei anteeksipyyntöäkään tullut tästä fiaskosta. Hhä edelleen ihmetyttää miten onnistuvat hukkaamaan 680kg tilauksen.

Noh, oppia ikä kaikki.
 
Useammalta kaupalta testikierros ja tässä kuultuja kokemuksia miten meni, jos kiinnostaa / auttaa.

Mikään kauppa ei varsinaisesti yllättänyt positiivisesti, mutta joka paikasta saatiin pääasiassa ja ennemmin tai myöhemmin about sitä mitä tilattiin.

Aika suuria eroja myös tuotevalikoimissa eli useita eri kauppoja kannattaa suosia sen mukaan mitä kaipaa, eli yhtä "kaikki vain täältä jatkossakin"-putiikkia en löytänyt. (@Rikama saa linkittää avauspostaukseen jos auttaa)


Discandooo

Tölkkioluita ja lonkeroa, tilattu 19.5, postitettu vasta 28.5, vastaanotettu 4.6 (= 16pv). Toimitettu väärää tuotetta, vaikka merkitty ettei vaihtoehtoisia haluta (normilonkeron tilalla karpalolitkua). Reklamoitu aspaan heti ja 2pv sisällä hyvittivät pyynnöstä koko lonkerokopan hinnan ja sitä vastaavan postikulun osuuden.

Ostaminen: 4 / 5. Toimiva verkkokauppa, postikulut hyvin esillä. Erillinen maksu Crobo-rahtifirmalle turhaa kikkailua koska oikeasti se on Discandoon kanssa aivan samaa firmaa (sama osoite, samat henkilöt). Hoituu kuitenkin kätsysti verkkokaupan saman ostoprosessin kautta suorilta käsin (= etämyynti). PayPal toimii.

Hintataso: 4 / 5. Kohtuullinen, mutta esim. Netpris on tuotteiden hinnoissa selvästi halvempi. Kohtuulliset postikulut (14e) pienimpään painoluokkaan, eli jos tilaa tölkkioluita pari-kolme koppaa tms.

Toimitus: 3.5 / 5. Saksan DHL, eli Suomessa jakelee Posti, toimitus kotiovelle. Seuranta toimii heti, ei ennakkosoittoa/-tekstaria toimituksesta, ja toimitus usein vain päiväsaikaan, haettava lähipostista jos et kotona (miinus). Kuitenkin ihan siedettävän nopea toimitus, kun sen paketin liikkeelle saavat.

Palvelu: 2.5 / 5. Pakataan väärää tuotetta kun ei ilmeisesti muuta ollut eikä tulossakaan (vai miten tuon viikon lähetysviiveen selittää), eikä viitsitty kysäistä että mitäs tehdään. Varastosaldon ylläpito siis aivan ylempää matematiikkaa. Koska reklamaatio hoidettiin hyvin ja maileihin vastataan (alle) 48h sisään niin siitä plussaa.

==>Turhaa säätöä ja hidas, mutta käytän jatkossakin jos ei kiire ja ei niin justiinsa mitä nestettä kaipaa.


Lebensmittel-Versand

Pulloviinejä ja parit olutpullot tilattu 4.6, postitettu 8.6, vastaanotettu 13.6 (= 9pv). Ilman mitään kommunikaatiota ja jo ennen kuin lähetys saapui (11.6) oli PayPaliin hyvitetty yhden viinipullon hinta. Tätä pulloa ei sitten toimituksessa ollutkaan. Mitään vastausta miksi näin on tehty ei ole tullut (5 pv mennyt eikä vastattu kyselyyn mitään) (= oli siis selvästi loppu, mutta olisi sen voinut kertoa etenkin kysyttäessä).

Ostaminen: 3 / 5. Kuljetushinnaston ja painorajojen kanssa saa arvuutella ostoskorin kautta säätämällä (hankalasti). Kuljetus maksetaan kerralla samaan syssyyn ja PayPal toimii. Viinipulloissa jne. ihan ok valikoima.

Hintataso: 3.5 / 5. Tuotteissa OK. Postikulut nousevat helposti eli bulkkitavaraa ei kannata tilata (pienin toimituskulu 17.85e ja paino ylittyy helposti).

Toimitus: 4.5 / 5. UPS, toimitus kotiovelle. Seuranta toimii hyvin, ei ennakkosoittoa toimituksesta (tosin oma puhelin oli aamupäivällä pois päältä, saattoi soittaakin). Toimittaa uudestaan jos ei kotona.

Palvelu: 1.5 / 5. Ei mitään vastausta sähköpostiin, mutta sentään itse pitävät huolen että hyvittivät puuttuvan tuotteen automaattisesti.

==> Toimiva, mutta vain pienille erille (viinejä pullossa jne.). Aspa kysymysmerkki jos ongelma, mutta tiukan paikan tullen PayPalilla voi reklamoida.



Netpris

Viinipäniköitä tilattu 5.6, postitettu (muka) 5.6, vastaanotettu 18.6 (= 13 pv). Mitään seurantatietoa paketista ei näkynyt kuin vasta illalla 13.6, ja siksi tätä piti alkaa kyselemään että missä hukassa on... (Mainostavat toimitusajaksi nettisivuilla 4-9 pv..)

Ostaminen: 2 / 5. Postikulut näkyy kätevästi samaan tapaan kuin Discandoolla koko ajan. Kuitenkin tuotteiden painoissa on virheitä (3L hanapakkaus viiniä painaa osassa 3.1kg [oikein] ja osassa 3.7kg jne), joka on ikävää kun kuljetus on painokriittinen. Kuljetus (Shippii) pitää ”tilata” ja maksaa erikseen, mutta tapahtuu saman verkkokaupan flown kautta eikä vaihtoehtoja tarjota, eli kyseessä silti etämyyntiä. Olin yhteydessä sekä Netprisin että Shippiin aspaan kun ihmettelin mikä kuljetuksessa vie toista viikkoa, ja tuli 100% täysin sama copy-paste vastaus molemmista - eli kuten Discandoolla, niin samaa firmaa tässäkin on juomakauppias että kuljetusfirma (mutta yrittävät luistaa vastuistaan kai). Maksu vain luottokortilla (= ei PayPalin ostajan helposti toimivaa ”lisäturvaa” jos joku kusee).

Kun tuotteet saapuivat, niin toimitettu väärin / kaikki ei sitä mitä tilattu - yksi tuote saman tyyppistä (valkkariboksi) mutta ei tarkalleen sitä mitä oli tilattu (halvempi tuote tilalla).

Hintataso: 4 / 5. Tuotteiden hinnat halvimmat niistä mitä olen katsonut. Postikulut jo pienimmässä painoluokassa vastaavasti kovat (21.45e), eli pienissä tilauksissa tasoittaa eron.

Toimitus: 1 / 5. Ei mitään tietoa missä paketti liikkuu tai kauan kestää ennen kuin se on Suomessa. Kuljetusfirma on Bring ja jakelija Suomessa Posti, eli seuranta toimii sitten viimeisen päivän kun paketti saapuu satamaan. Todella hidas kuljetus (toimituksesta perille kaksi viikkoa). Jakelu VAIN pakettiautomaattiin. Kallein toimitus.

Palvelu: 2 / 5. Copy-paste vastaus kyselyyn (melko nopeasti) mutta sen jälkeen ei mitään vastausta enää.

==>Halvimmat tuotteet, mutta kalliit postikulut, surkean hidas toimitus ja ei toimita kotiin. Huonoin yleismielikuva jäi itselle tästä kaupasta.



Alcoshop

Lonkeroa ja pari viinipulloa tilattu 9.6, postitettu 12.6, vastaanotettu 14.6 (= 5pv). Seurantakoodi piti kysyä kuljetusfirmalta erikseen (ja antoivat väärän linkin).

Ostaminen: 2 / 5. Selkeä kauppa (hyvä verkkokauppasofta), selkeä ostoskori / postikululaskenta. Kuljetuskulut maksetaan suoraan oston yhteydessä, ei erillistä kikkailua. PayPal ei toimi, ja ellet halua alkaa Klarnan mainosorjaksi niin verkkopankkimaksuista Nordeaa ei ole eikä luottokortilla voi maksaa. Outoa, mutta onneksi yhden maalaispankin tili oli käytössä niin sai tilauksen vetämään. Vaikea reklamoida kun ei ole luottokortin tai PayPalin apua jos on ongelmia eikä kauppias hyvitä (tosin tästä ei kokemusta).

Hintataso: 1.5 / 5. Kallis (esim. eräs 3L viinipakkaus täällä 20e, kun Netprisissä 12e, ja 0.5L vehnäolut 2.6e kun sama Lebensmittelissä 1.1e). Pienin postikululuokka 17e eli perus-keskitasoa. Kauppa lisää koko ostoskoriin mystisen 8e pakkausmaksun vaikka tilaisit miten vähän tahansa – iso miinus. Täältä saa kuitenkin sitä aitoa Lonkeroa, joka on kotiin kannettuna hinnaltaan täällä ihan siedettävää (3 laatikon tilauksella hinnaksi 35e/ltk)…

Toimitus: 5 / 5. Säätöä seurantakoodin kanssa, mutta nopea toimitus kotiovelle siitä kun paketti saatiin liikkeelle, ja kuski soitti ennen toimitusta. Seuranta (kuller.ee) loppui siihen kun paketti saapui Suomeen (”satamassa”), mutta toimitus oli heti samana päivänä.

Palvelu: 5 / 5. Nopsa vastaus kyselyyn.

==> Kallis, ihmeellisiä lisämaksuja, huonot maksuvaihtoehdot, mutta nopea huikka.



Semmoista... Vähän amatöörien puuhastelu jäi mielikuvaksi etenkin toimitusten osalta näistä, mutta yleisesti voisin jokaista kauppaa käyttää uudelleenkin kunhan tietää mitä mistäkin on hakemassa.

(p.s. Luottokorttimaksussakaan ei tietysti mitään ongelmaa mutta olen kokenut näissä tuntemattomissa kaupoissa PayPalin parempana, koska jos on iso ongelma niin sieltä reklamaatio toimii nopeasti. Verkkomaksulla en suoraan tililtä mielellään maksa tämmöisille toimijoille…)
 
Lebensmittel-Versand, tilauksesta toimitukseen meni 11 päivää.
Tilatuista 26:sta nimikkeestä 7 puuttui kokonaan ja tämän lisäksi pari viiniä oli vaihdettu. Hyvitys puuttuvista tuotteista tuli jo ennen kuin tilaus oli perillä.
 
Tuohon SPu:n koontiin voisi vähän korjailla netprisiin liittyviä asioita... Itsellä ainakin kaikki mikä on tullut bringillä on saapunut 5-6 arkipäivässä postitoimipaikkaan eli paikalliseen s-markettiin ja kun isompaa settiä on tilannut niin rahtari kiikuttaa ihan kotipihaan saakka. Nyt on eka kerta kun isommassa tilauksessa meni parisen viikkoa (koska kesäruuhka tms.) Ja isojen tilauksien rahdit mielestäni halvat kun toimittavat 775kg 268€ (0,34€/kg).
Ja asiakaspalvelusta en tiedä ihmeemmin mutta itse olen sähköpostin välityksellä hoitanut mallikkaasti muutaman puuttuvan tuotteen hinnan palautuksen ja facebookin kautta vastailevat noin tunnin sisään.
 
Harvempi näemmä on käyttänyt tuota viinikauppa.comia. Ite tein ekan tilauksen sieltä 13.6. Mielenkiinnolla seuraan tässä miten tilaus etenee. 2-3 arkipäivää on arvioitu pakkausaika ennen noutoa ja se nyt ainakin on paukkunut yli. Olisko ruuhkaa sitten, kun ovat antaneet 10e alesetelin tilauksiin, juhannuksen kunniaks. :vihellys: Kuljetuspalveluna ohjataan käyttämään Nettikuskit-lafkaa, joka on itselle ihan outo. Hakevat kuulemma lastit ke ja la. Eli tarttis lähetys valmistua, että sais ke matkaan. Tuskimpa lauantaina liikuttavat eväänsäkään. Selvää ny kuitenkin on, että juhannusjuomat saa hakea vielä pitkäripasesta. :nb:
 
Käytän Netprisiä nimenomaan, koska toimituksen saa pakettiautomaattiin. Vainoharhainen voi siten halutessaan pysytellä melko anonyyminä, ja paketit voi hakea silloin kun itselle parhaiten sopii. Tietääkö kukaan muuta lafkaa joka toimittaisi pakettiautomaattiin?

Tilasin viinikauppa.comista runsas vuosi sitten ja tilauksen toimitti Nettikuskit. Kaikki meni niin kuin pitikin. Tavaran toimittajan mukaan asiakkaat ovat kertoneet, että pari tilausta menee läpi, mutta sitten kolmannessa on tullin paperi mukana. Kehoitti tilaamaan kolmannen setin vaikka tyttöystävän nimellä ja osoitteella (olen kyllä naimisissa).
 
Taidetaan olla jo voiton puolella, vielä kun loppufinaaliksi posti toisi kotiovelle saakka tänne böndellekkin.

"The item is on its way. The estimated time of delivery is on Jun 20, 2018 by 4:00 PM"

Tilaus oli Discandoolta 10. päivä sunnuntaina ja jos huomenna tulee niin 10 päivää tilauksesta,ja jää vielä varoaikaakin juhannukseen.
 
6 päivä Netprisiin tilaus sisään ja tänään rekisteröity logistiikkakeskuksessa elikkä huomiseksi pitäisi tulla. Normaalia hitaammin tulee kun aikaisemmin tullut aina 5 päivässä mutta kai se johtuu kesäruuhkasta.
 
Tilasin Alkostoresta 19.5. lavallisen ja tuolta Norrlog hakenut 25.5.
Norrlogilta ei ole tullut mihinkään mitään vastausta. On tehty tikettiä ja lähetetty sähköpostia. Alkostoresta sain vastauksen, että sieltä on tosiaan lähtenyt mutta he eivät pysty enää tuon jälkeen tilausta seuraamaan.
Kaukokiidosta kysytty ja sieltä ohjattiin Kysymään Frejalta. Noissa molemmissa hyvä asiakaspalvelu ja yrittävät selvittää lähetyksen kohtaloa.
Tanskasta olisi kuulemma pitänyt tulla Frejan kuljetettavaksi mutta näin ei ole tapahtunut. Toivottavasti Frejan tyypit pystyvät paremmin selvittämään lähetyksen paikan.

Mitenkä näissä Visan/Luottokunnan kanssa toimitaan, jos ei lähetystä kuulu? Lasku on kuitenkin jo maksettu mutta kai tuossa joku aika on, missä ajassa ongelmista voi ilmoittaa?

Onko tuo Norrlog joku nyrkkipaja, mikä sohlaa ammattitaidottomalla porukalla vai miten näitä ongelmia voi näin paljon olla?
 
Tilasin Alkostoresta 19.5. lavallisen ja tuolta Norrlog hakenut 25.5.
Norrlogilta ei ole tullut mihinkään mitään vastausta. On tehty tikettiä ja lähetetty sähköpostia. Alkostoresta sain vastauksen, että sieltä on tosiaan lähtenyt mutta he eivät pysty enää tuon jälkeen tilausta seuraamaan.
Kaukokiidosta kysytty ja sieltä ohjattiin Kysymään Frejalta. Noissa molemmissa hyvä asiakaspalvelu ja yrittävät selvittää lähetyksen kohtaloa.
Tanskasta olisi kuulemma pitänyt tulla Frejan kuljetettavaksi mutta näin ei ole tapahtunut. Toivottavasti Frejan tyypit pystyvät paremmin selvittämään lähetyksen paikan.

Mitenkä näissä Visan/Luottokunnan kanssa toimitaan, jos ei lähetystä kuulu? Lasku on kuitenkin jo maksettu mutta kai tuossa joku aika on, missä ajassa ongelmista voi ilmoittaa?

Onko tuo Norrlog joku nyrkkipaja, mikä sohlaa ammattitaidottomalla porukalla vai miten näitä ongelmia voi näin paljon olla?

Näyttääkö DHL seuranta mitä?
 
@MikaK
Samat setit täällä ja samat puheet kaikista samoista puljuista.. Vituttaa huolella varsinkin kun tuli just haettua 66€ 3 lavaa kaljaa juhannukseksi.

@Dexteri
Ei ole seurantaa mitä käyttää DHL:lle. Nuo lavat tulevat tosiaan Saksa (Norrlog alihankkija) -> Tanska (Freja) ja suomessa kaukokiito toimittaa asiakkaalle perille.
 
Edellinen jo ehtikin vastata eli ei ole DHL tässä mukana. Mitään muita tunnuksia tai numeroita ei ole kuin Alkostoren tilausnumero ja Norrlogin tilausnumero.
Jotain hämärää tuossa nyt on, koska näyttää olevan monella 700 kg:n lava kateissa.
Seuraavaksi reklamaatio ja sitten mahdollisesti valitus Euroopan kuluttajakeskuksen kautta.
 
Aion itse vielä tämän viikon odotella mutta jos Ma ei kuulu niin alan ottamaan rahoja takaisin eka Alkostoren kautta ja jos alkavat laittamaan vastaan niin Paypal kautta viimeistään. Kerro @MikaK miten rekkulointi menee niin tietää itekkin edetä mahdollisimman oikein että rahat saa nopeasti takaisin.
 
Harvempi näemmä on käyttänyt tuota viinikauppa.comia. Ite tein ekan tilauksen sieltä 13.6. Mielenkiinnolla seuraan tässä miten tilaus etenee. 2-3 arkipäivää on arvioitu pakkausaika ennen noutoa ja se nyt ainakin on paukkunut yli. Olisko ruuhkaa sitten, kun ovat antaneet 10e alesetelin tilauksiin, juhannuksen kunniaks. :vihellys: Kuljetuspalveluna ohjataan käyttämään Nettikuskit-lafkaa, joka on itselle ihan outo. Hakevat kuulemma lastit ke ja la. Eli tarttis lähetys valmistua, että sais ke matkaan. Tuskimpa lauantaina liikuttavat eväänsäkään. Selvää ny kuitenkin on, että juhannusjuomat saa hakea vielä pitkäripasesta. :nb:

Täälä tehtiin 12.6 illalla tilaus ja heti aamulla taisi olla jo tilaus noudettu. Olisikohan kenties jotain jota ei ole varastossa. Tosin vielä ei ole tilaus tullut että saa nähdä kerkeekö juhannukseksi, olettaen että oma tilaus on keskiviikkoaamuna napattu kyytiin niin kerkeekö 8 päivässä matkahuoltoon?
 
Miten tuo viinikauppa.comin Nettikuski toimii, tuleeko peruskaavalla DHL -> Posti -> kotiovi, vai jotenkin muuten? Kiinnostaisi kokeilla kyseistä kauppaa.
 
Miten tuo viinikauppa.comin Nettikuski toimii, tuleeko peruskaavalla DHL -> Posti -> kotiovi, vai jotenkin muuten? Kiinnostaisi kokeilla kyseistä kauppaa.

Täälä Jyväskylässä ainakin on matkahuolto toimittanut kotiovelle tilauksen ja kantanut kolmanteen kerrokseen. Monessa muussa paikassa taitaa jäädä sinne postiin tai pakettiautomattiin.
 
Miten tuo viinikauppa.comin Nettikuski toimii, tuleeko peruskaavalla DHL -> Posti -> kotiovi, vai jotenkin muuten? Kiinnostaisi kokeilla kyseistä kauppaa.
Mulla ole ainakaan mitään hajuakaan tuosta nettikuskin toiminnasta. Eka tilaus, niin tässä sitä näkee miten homma etenee.
Pakko kylläkin sanoa, että en ole kovinkaan vaikuttunut toiminnasta tähän mennessä. Tilaus jätetty 13.6 ja edelleen status:keräilyssä. Asiakaspalvelun totes olevansa yhteydessä, jos on joku juoma, jota ei ole. Ett en tiiä mikä kestää. Tänään pitäis olla nettikuskien noutopäivä. Seuraava menee vissiin viikolla eteenpäin.
 
Mulla ole ainakaan mitään hajuakaan tuosta nettikuskin toiminnasta. Eka tilaus, niin tässä sitä näkee miten homma etenee.
Pakko kylläkin sanoa, että en ole kovinkaan vaikuttunut toiminnasta tähän mennessä. Tilaus jätetty 13.6 ja edelleen status:keräilyssä. Asiakaspalvelun totes olevansa yhteydessä, jos on joku juoma, jota ei ole. Ett en tiiä mikä kestää. Tänään pitäis olla nettikuskien noutopäivä. Seuraava menee vissiin viikolla eteenpäin.

Keräisiköhän sitten nettikuski vain kerran tai kaksi viikossa satsinsa ja sen takia tuo on ollut noin pitkään keräilyssä, täälä tosiaan 12.6 tiistaina tehtiin tilaus illalla ja heti seuraavana päivänä tavara on tekstin mukana kerätty.

tosiaan tilauksen pitäisi tulla kotiovelle ja tällä tilauksen toimittaa matkahuolto joten jos ei ole kotona niin pystyy itse määrittämään seuraavan toimitusajan. Viimeksi oli hyvä kun oli perjantai-iltapäivä ja rappusissa kuului hirveä kiroominen "perkele ylin kerros", mutta sinne ne pari laatikkoa se kantoi :)
 
Täälä tehtiin 12.6 illalla tilaus ja heti aamulla taisi olla jo tilaus noudettu. Olisikohan kenties jotain jota ei ole varastossa. Tosin vielä ei ole tilaus tullut että saa nähdä kerkeekö juhannukseksi, olettaen että oma tilaus on keskiviikkoaamuna napattu kyytiin niin kerkeekö 8 päivässä matkahuoltoon?
Sulla voisikin olla mahdollisuus vielä päästä nauttimaan juomista jussina? Pitää jännityksessä loppuun asti...
 
Keräisiköhän sitten nettikuski vain kerran tai kaksi viikossa satsinsa ja sen takia tuo on ollut noin pitkään keräilyssä, täälä tosiaan 12.6 tiistaina tehtiin tilaus illalla ja heti seuraavana päivänä tavara on tekstin mukana kerätty.

tosiaan tilauksen pitäisi tulla kotiovelle ja tällä tilauksen toimittaa matkahuolto joten jos ei ole kotona niin pystyy itse määrittämään seuraavan toimitusajan. Viimeksi oli hyvä kun oli perjantai-iltapäivä ja rappusissa kuului hirveä kiroominen "perkele ylin kerros", mutta sinne ne pari laatikkoa se kantoi :)
Joo, noutopäivät on kuulemma keskiviikko ja lauantai. Mutta tällä viikolla tuskin enää lauantaina hakeevat mitään.
 
Joo, noutopäivät on kuulemma keskiviikko ja lauantai. Mutta tällä viikolla tuskin enää lauantaina hakeevat mitään.

Tietenkin jos varastolla ei ole kotimaisia työntekijöitä niin eiköhän se Saksassa ole ihan normaali työpäivä. Tosiaan keskiviikkona lähti täälä matkaan ja normaali toimitusaika taitaa olla 6-7 päivää, mutta juhannus taitaa sopivasti lisätä sen päivän tai kaksi.. ja lopulta tulee vielä oma jännitys siitä että onko kotona kun tilaus tulee, en tiedä jos aamunkierolla tulee että saako soitettua illaksi tai noudettua matkahuolosta samana päivänä. Se vaan kun nyt tuli tehtyä 75e tilaus + postikulut että sama satsi alkossa/kaupasta on kuitenkin yli 150e. Sopivasti varmaan tuon 10e koodin takia ruuhkaa sillä tekee monen pienemmänkin tilauksen kannattavaksi mikä ennen ehkä söi postikulut. Kuitenkin tääläkin sai 75e tilaukseen pienimmillä postikuluilla suhteellisen paljon tavaraa, siitä vielä kymppi tippui hintaa pois ja kaupanpäällispullo.
 
Mulla oli samansuuruinen tilaus. :joy: Epäilen että se kaupanpäällinen on ihan kuraa, mutta aina ilmanen juoma kelpaa. :lol: Ja hinnathan tuolla on muutenkin erittäinkin kohdallaan.
Juhannus varmasti vaikuttaa, että tilauksissa/kuljetuksissa aika ruuhkat.
 
Mulla oli samansuuruinen tilaus. :joy: Epäilen että se kaupanpäällinen on ihan kuraa, mutta aina ilmanen juoma kelpaa. :lol: Ja hinnathan tuolla on muutenkin erittäinkin kohdallaan.
Juhannus varmasti vaikuttaa, että tilauksissa/kuljetuksissa aika ruuhkat.

Lähteehän kuohareidenkin hinnat +7e alkossa ja ei ne halvimmat taida olla tuon veroista/yhtä paljon prosentteja. Periaatessa lähtee hinnasta melkein 20e pois kaupanpäällisellä ja tuolla koodilla. Lisäksi on vielä tuo alekoodi ensimmäisiin tilauksiin/uutiskirjeeseen jolla jotain voi vielä saada hinnasta pois.
 
Tilasin Alkostoresta 19.5. lavallisen ja tuolta Norrlog hakenut 25.5.
Norrlogilta ei ole tullut mihinkään mitään vastausta. On tehty tikettiä ja lähetetty sähköpostia. Alkostoresta sain vastauksen, että sieltä on tosiaan lähtenyt mutta he eivät pysty enää tuon jälkeen tilausta seuraamaan.
Kaukokiidosta kysytty ja sieltä ohjattiin Kysymään Frejalta. Noissa molemmissa hyvä asiakaspalvelu ja yrittävät selvittää lähetyksen kohtaloa.
Tanskasta olisi kuulemma pitänyt tulla Frejan kuljetettavaksi mutta näin ei ole tapahtunut. Toivottavasti Frejan tyypit pystyvät paremmin selvittämään lähetyksen paikan.

Mitenkä näissä Visan/Luottokunnan kanssa toimitaan, jos ei lähetystä kuulu? Lasku on kuitenkin jo maksettu mutta kai tuossa joku aika on, missä ajassa ongelmista voi ilmoittaa?

Onko tuo Norrlog joku nyrkkipaja, mikä sohlaa ammattitaidottomalla porukalla vai miten näitä ongelmia voi näin paljon olla?

Päivitystä tilanteeseen:
Ystävällinen kanssatilaaja soitti Forssasta ja kertoi mun tilauksen olevan siellä. Oli toimitettu eri nimellä ja osoitteella. Tilauksen sisällä oli sitten ollut tilaukseen kuuluva oikea nimi. Puhelinnumeroa ei ollut missään lapussa.
Taitaa olla systeemit todella sekaisin ja tilauksia saattaa nyt mennä ristiin rastiin.
 
Lebensmitteliltä Tanja ilmoitti tänään, että 30.5. tehdyn tilaukseni puuttuva puolikas hyvitetään. Erikseen pyysin, että lähettäisivät puuttuvat tuotteet, koska kyseessä oli n. puolet tilauksesta eli tuntuva osa toimituskuluistakin. Mutta tämä ei kuulemma ole mahdollista.

Ensimmäiseen verkkokaupan kautta tehtyyn yhteydenottooni ei tullut mitään vastausta, mutta sähköpostiin kontakt@supermarkt24h.de vastasivat nopeasti.

Näitä sattuu tämän kaupan kanssa todella usein...
 
Taidetaan olla jo voiton puolella, vielä kun loppufinaaliksi posti toisi kotiovelle saakka tänne böndellekkin.

"The item is on its way. The estimated time of delivery is on Jun 20, 2018 by 4:00 PM"

Tilaus oli Discandoolta 10. päivä sunnuntaina ja jos huomenna tulee niin 10 päivää tilauksesta,ja jää vielä varoaikaakin juhannukseen.

Ja tänään tuli kotiovelle, 14 aikaan, elikkäs juuri äsken. Ei mitään valittamista Discandoon toiminnassa, kaikki toimi 5/5. Ainoa että tilattuani ei ollut sitä tuotetta mitä halusin ,niin hyvittivät heti ja lähettivät loput tulemaan. Olisin voinut ottaa korvaavaa ja se rasti oli siellä, mutta ilmeisesti ei ollut edes korvaavaa.

Tulipa hyvä juhannus nyt. :)
 
Päivitystä tilanteeseen:
Ystävällinen kanssatilaaja soitti Forssasta ja kertoi mun tilauksen olevan siellä. Oli toimitettu eri nimellä ja osoitteella. Tilauksen sisällä oli sitten ollut tilaukseen kuuluva oikea nimi. Puhelinnumeroa ei ollut missään lapussa.
Taitaa olla systeemit todella sekaisin ja tilauksia saattaa nyt mennä ristiin rastiin.
Hyvä, että tilaus löytyi edes tolla tavalla ja oli rehellinen ihminen. Joku muu saattais pistää omaan taskuun tilauksen. Vai pitäiskö sanoa, kurkkuun.
 
Päivitystä tilanteeseen:
Ystävällinen kanssatilaaja soitti Forssasta ja kertoi mun tilauksen olevan siellä. Oli toimitettu eri nimellä ja osoitteella. Tilauksen sisällä oli sitten ollut tilaukseen kuuluva oikea nimi. Puhelinnumeroa ei ollut missään lapussa.
Taitaa olla systeemit todella sekaisin ja tilauksia saattaa nyt mennä ristiin rastiin.

Täytyypä omakin kokemus Alkostoresta + Norrlogista tänne laittaa, kun viimein sain tietoa tilauksesta. Tilaus tehty 22.5. ja Norrlog hakenut 25.5.

Tänään aamulla soitettiin Kaukokiidolta, että sulle olis lavalähetys. Tällä kertaa pakettiin oli laitettu oikea nimi, puhelinnumero ja katuosoite, mutta postitoimipaikka oli ravistettu hihasta. Oli Saloon päin paketti menossa, joka on reippaat 100 km väärässä suunnassa. Kaukokiidon kaveri valitteli, ettei kyllä juhannukseksi paketti kerkee perille :D Sanoin ettei haittaa kun ovat häitä varten.

Mutta tässäkin kävi vaan hyvä säkä, että jotain oli sentään oiken osoitetiedoissa. Kehotan käyttämään Norrlogia varauksella.
 
Mikä on luotettava ja hyvä kauppa siihen jos tilaus noin 10 kpl kaljaa/lonkeroa. Katoin jostain kaupasta, niin rahti oli aika tyyris.
 
Lebensmitteliltä Tanja ilmoitti tänään, että 30.5. tehdyn tilaukseni puuttuva puolikas hyvitetään. Erikseen pyysin, että lähettäisivät puuttuvat tuotteet, koska kyseessä oli n. puolet tilauksesta eli tuntuva osa toimituskuluistakin. Mutta tämä ei kuulemma ole mahdollista.

Ensimmäiseen verkkokaupan kautta tehtyyn yhteydenottooni ei tullut mitään vastausta, mutta sähköpostiin kontakt@supermarkt24h.de vastasivat nopeasti.

Näitä sattuu tämän kaupan kanssa todella usein...

Viimeaikoina keskustellut enemmänkin Tanjan kanssa... ja vihdoin kun saivat kaljakopan matkaan, niin paikalliset posti-patet oli särkeneet sen ja se palautui lähettäjälle.. nyt alkoi taas odottelu alusta. :facepalm:
 
Kymppikassi kannattaa hakea lähimmästä Lidlistä...

Jotkut virolaiset myyvät myös keissejä joissain Facebook-ryhmissä. Tuovat jonnekin parkkipaikalle (siis Suomessa), maksu käteisellä jne. Hesarissa oli juttukin tästä joku aika sitten.
 
Käsittämätöntä mutta kaukokiidon kaveri soitteli aamusella että lava olisi tulossa. Olen reissussa niin menee ensi viikolle toimitus, katsellaan onko kaikki tuotteet oikein.
 
Muutaman kerran on tullut Discandooolta tilattua ja ihan OK on tullut (vähän on paketit kuljetuksessa eksyneet toisistaan ja tulleet eri aikaan, mutta muuten).

Mulla on (baari)kaapit aina pullollaan juomaa - sanotaan vaikka pahan päivän varalle, niin jussijuomista ei nyt ollut pulaa :)

Mutta sitten itse kommentin syy:
Tilasin tänään espanjalaisesta vinosonline.es verkkokaupasta 12 lekkeriä hapanta. Aikaisemmin katsonut, että siellä noiden jäykkien hinnat on aika hyvät kilpailijoihin verrattuna ja nyt tällä foorumilla, tässä ketjussa joku oli onnistuneesti tilauksen saanut, niin rohkaistuin. 12kpl 0,7 - 1L pulloja siksi, että toimituskulut pysyivät 38:ssa eurossa eli karvan päälle 3e per potti. Kolmastoista pullo olisi sitten jo lisännyt toimituskuluja lähes parilla kympillä. Isompaa satsia en kehdannut, kun tästäkin tuli sen kolmisen sataa euroopan markkaa...

PayPallilla maksoin, sähköpostivahvistukset ja kuitit ainakin tuli heti mallikkaasti. Nyt vaan odotteleen kuinka se upsi polkee... Päivitellään sitten tilannetta ja suositellaan/jätetään suosittelematta ko. puljua tässä ketjussa.
 
Meikällä meinaa paukkua hermot ton viinikaupan tilauksen kanssa. :rage:
Olin toista kertaa yhteyksissä asiakaspalveluun eilen, kun edelleen statuksella keräilyssä. Puhu, että nettikuskit hakis sen lähetyksen kyllä eilen. Varmisti vielä varastolta, että mitään ei puutu jne. Ja varastoltakin vakuuteltiin, että juu lähtee lähtee. Saivat kyllä eilen joskus illalla paketin valmiiksi ja status muuttui, että odottaa nettikuskit hakua. Eipä sit tapahtunut mitään. :mad:
Otin tänään sit nettikuskit aspaan yhteyttä, että millois paketti olis tarkoitus noutaa, niin lupaili lauantaita. Saas nähä toimiiko toi pää paremmin. :rolleyes: Ihme venkulointia. Sen kyl päätin, että tilaan seuraavaks jostain muualta. Mitään selitystä ei ole tullut, että mikä tässä nyt oikeen jumitti. Ei mulla nyt mikään valtava tilauskaan ollut. :confused:
 
Tällä kertaa oletin tekeväni Discandoolle tilauksen ajoissa juhannusta silmälläpitäen. Siellä on viime aikoina kasaantunut pitkääkin ruuhkaviivettä. Paketti on vihdoin tänään iltapäivällä saapunut Postin logistiikkakeskukseen. Sielläkin on jonkun käsittelykoneen rikkoutumisen takia ollut viivettä. Ei taida ehtiä huomiseen DHL- kotiovelle (aamupäivä)kuljetukseen tänne Tampereelle. Postin lähetyseurannassa näkyy, että lähetys on viimeistään 25.6. klo 14 mennessä (Postin noutopisteessä).
 
Lebensmitteliltä Tanja ilmoitti tänään, että 30.5. tehdyn tilaukseni puuttuva puolikas hyvitetään. Erikseen pyysin, että lähettäisivät puuttuvat tuotteet, koska kyseessä oli n. puolet tilauksesta eli tuntuva osa toimituskuluistakin. Mutta tämä ei kuulemma ole mahdollista.

Ensimmäiseen verkkokaupan kautta tehtyyn yhteydenottooni ei tullut mitään vastausta, mutta sähköpostiin kontakt@supermarkt24h.de vastasivat nopeasti.

Näitä sattuu tämän kaupan kanssa todella usein...
Kiitos vinkistä. Tuon sähköpostin kautta pääsin hoitamaan lebensmittel-versand.eu:n puuttuvia tuotteita. Lebensmittelin omasta sähköpostista ei vastattu kahteen viikkoon mutta tuolta vastauksen sai aika nopeasti. Tosin vastaus tuli saksaksi ja homma tuntui vähän pelleilyltä kun itse mailasin englanniksi ja jokainen vastaus tuli saksaksi. Korvaavat kuitenkin pari euroa puuttuvista kaljoista, mutta kyllä tässä tuli vähän ikävä Discandooon Tatjanaa ja hänen nopeita vastauksiaan.
 
Päivitystä tilanteeseen. Eli viinikaupalta tuli sähköpostia tänään, että paketti haettu. Outo päivä, mutta onneks homma etenee. :cool:
 
Mutta sitten itse kommentin syy:
Tilasin tänään espanjalaisesta vinosonline.es verkkokaupasta 12 lekkeriä hapanta. Aikaisemmin katsonut, että siellä noiden jäykkien hinnat on aika hyvät kilpailijoihin verrattuna ja nyt tällä foorumilla, tässä ketjussa joku oli onnistuneesti tilauksen saanut, niin rohkaistuin. 12kpl 0,7 - 1L pulloja siksi, että toimituskulut pysyivät 38:ssa eurossa eli karvan päälle 3e per potti. Kolmastoista pullo olisi sitten jo lisännyt toimituskuluja lähes parilla kympillä. Isompaa satsia en kehdannut, kun tästäkin tuli sen kolmisen sataa euroopan markkaa...

PayPallilla maksoin, sähköpostivahvistukset ja kuitit ainakin tuli heti mallikkaasti. Nyt vaan odotteleen kuinka se upsi polkee... Päivitellään sitten tilannetta ja suositellaan/jätetään suosittelematta ko. puljua tässä ketjussa.
Tilaus tehty klo 12:35.
Vahvistukset ja kuitit 12:36.
"Your order has been shipped" @ 18:55

Saapumista ootellessa...
 
Muutaman kerran on tullut Discandooolta tilattua ja ihan OK on tullut (vähän on paketit kuljetuksessa eksyneet toisistaan ja tulleet eri aikaan, mutta muuten).

Mulla on (baari)kaapit aina pullollaan juomaa - sanotaan vaikka pahan päivän varalle, niin jussijuomista ei nyt ollut pulaa :)

Mutta sitten itse kommentin syy:
Tilasin tänään espanjalaisesta vinosonline.es verkkokaupasta 12 lekkeriä hapanta. Aikaisemmin katsonut, että siellä noiden jäykkien hinnat on aika hyvät kilpailijoihin verrattuna ja nyt tällä foorumilla, tässä ketjussa joku oli onnistuneesti tilauksen saanut, niin rohkaistuin. 12kpl 0,7 - 1L pulloja siksi, että toimituskulut pysyivät 38:ssa eurossa eli karvan päälle 3e per potti. Kolmastoista pullo olisi sitten jo lisännyt toimituskuluja lähes parilla kympillä. Isompaa satsia en kehdannut, kun tästäkin tuli sen kolmisen sataa euroopan markkaa...

PayPallilla maksoin, sähköpostivahvistukset ja kuitit ainakin tuli heti mallikkaasti. Nyt vaan odotteleen kuinka se upsi polkee... Päivitellään sitten tilannetta ja suositellaan/jätetään suosittelematta ko. puljua tässä ketjussa.
Eipä oo muuten Whiskylläkään paha hinta em.kaupassa. Laitan vastasuuden varalle harkintaan puljun. :jd:
 
Päivitellään:
- Discandooo tilaus sisään 05.06.2018
- 21.06.2018 tilaus viimein DHL:n matkassa Neumünster, Deutschland.

Tilauksesta saivat aikaan 6 erillistä lähetystä ja näille omat seurantatunnukset. Kaikki tilatut tuotteet ovat dokumenttien mukaan lähteneet matkaan.

Asiakaspalveluun /Tatianaan olin yhteydessä pari kertaa ja kohtelias vastaus tuli aina about vuorokaudessa. Kovasti olivat kuulemma kesäjuomia ihmiset tilailleet.

Lopullinen arvosana sitten kun tuotteet ovat käsissä, tähän mennessä palvelu on pelannut mallikkaasti lukuunottamatta pientä ruuhkasta johtuvaa viivettä.
 
Tein Discandoolle tilauksen 16.06.2018 ja nyt tilaus näkyy olevan postin huomassa. Painoa tilauksella oli 149,7kg eli viiniä, olutta ja jäykkää.
 
Ei ole kyllä omalla kohdallani nyt menny Alcostoren homma ihan nappiin. Paketti maannut kaksi viikkoa jossain DHL:n terminaalissa, Saksan päässä tokikin...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 431
Viestejä
4 490 821
Jäsenet
74 157
Uusin jäsen
mursu-90

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom