Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

braide

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
571
Joo ja kuljetus päälle taitaa olla 95€ joten se siitä.
Ja ei se laatikko ei maksa sen verran vaikka sen hakis paikan päältä. Matkakulut..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
218
Liekö joku siima joka ei jaksa mavettaa pakattuja kaljalaatikoita. Vai tuliko kenties koko ajoneuvon painoraja vastaan, ja osa jouduttiin jättämään kyydistä pois. Voisi luulla että ns.normaalin painoisia paketteja mitä odottaa, jos tekee yhteistyötä alkoholia myyvän putiikin kanssa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
951
Liekö joku siima joka ei jaksa mavettaa pakattuja kaljalaatikoita. Vai tuliko kenties koko ajoneuvon painoraja vastaan, ja osa jouduttiin jättämään kyydistä pois. Voisi luulla että ns.normaalin painoisia paketteja mitä odottaa, jos tekee yhteistyötä alkoholia myyvän putiikin kanssa.
Kuvittelis että kyseinen jakelija poistettaisiin listoilta ASAP. Tiedä sitten minkälaiset "työehdot" noillakin on :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 360
40 kg on kai Suomen postin yläraja. Kai Budbeen olis syytä niitäkin kantaa.
 
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
324
Osaako joku kertoa paikkaa mistä tilata Araratin yli 5v brandyjä kohtuulliseen hintaan? On kehuttuja, ja ravintolassa maistoin aprikoosiversiota, ja oli erittäin hyvää ja pehmeämpää kuin 6v kypsytys antoi odottaa.

Alcocentrumissa on näköjään ainakin ihan kivaan hintaan, mutta saako sieltä etämyynnillä? Muita paikkoja?
 

braide

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
571
Ketä kiinnostaa onko etämyynti vai ei. Siihen ei kuitenkaan puututa jos tilaat lavallisen. Täysperävaunu varmaan alkaa jo kiinnostaa..
 
Liittynyt
05.03.2021
Viestejä
8
Itse arvelisin että tossa on kyse siitä että nyt kun on saatu logistiikat kuntoon ja kaikki hyvin toimimaan ni huomattu että voidaan tehdä enemmän rahaa täl ku yhden paketin sijasta viedäänkin kaksi kevyempää. Rahastahan noissa on kyse, tai kuka siitä kakusta saa minkäkin osan.
 
Liittynyt
25.11.2020
Viestejä
46
Netpris/Budbee-raportointia: toimii edelleen erinomaisesti :thumbsup:

Loppuvuodesta alkaen tähän päivään mennessä on tullut tilattua sieltä alkoholia neljä kertaa Budbeen kuljettamana. Kuljetusajat pk-seudulle marras-joulukuussa 15 vrk tilauksesta (jouluruuhka), tammikuussa 9 vrk, helmikuussa 7 vrk ja nyt sitten viimeisin jälleen 7 vrk (5.3. - 12.3.2021).

Ostin tosiaan tuota Mariestads 6,9 % -olutta, joka oli parasta ennen -päivämäärän vuoksi viime viikolla tarjouksessa hintaan 6 €/koppa (normaalisti hinta on päälle 14 €). Päivämäärä on menossa umpeen sunnuntaina, mutta kuten on tullut todettua, ei se ylitys ole aiemminkaan mitään hyvin säilytettyjen oluiden kohdalla vaikuttanut.

Tässä on nyt pari tölkkiä tullut juotua hyvin jäähdytettynä ja täytyy sanoa, että maukasta on! Vaahtoaa normaalisti, värissä/hajussa ei mitään omituista ja hyvin uppoaa. Tästä rohkaistuneena varmasti tulee jatkossakin tartuttua vastaaviin tarjouksiin ainakin Netprisissä.

Edit: Aiempaan keskusteluun liittyen... eipä ole kyllä tähän mennessä tullut Budbeella vastaan valitusta "liian painavista paketeista". Tänäänkin reipas suomalaiskuski kantoi koko neljän kaljakopan + muutamien viinapullojen satsin kerralla ylimpään kerrokseen (talossa ei hissiä). Edellisillä kerroilla ovat puuskuttaen kantaneet kahdessa erässä.

Eihän tuo nyt noin voi mennä, että kuljetusfirma alkaa kesken keikan hannaamaan, kun missään vaiheessa tilatessa ei ole kerrottu mistään "painorajoista". Taitaa olla jostain laiskasta kuskista kiinni. Ainakin viime kerralla kantamassa oli yksi hyvin löysän oloinen Abdi/Ahmed/mikä lie, joka valitti erityisen paljon.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
585
Ostin tosiaan tuota Mariestads 6,9 % -olutta, joka oli parasta ennen -päivämäärän vuoksi viime viikolla tarjouksessa hintaan 6 €/koppa (normaalisti hinta on päälle 14 €).
Tässä on nyt pari tölkkiä tullut juotua hyvin jäähdytettynä ja täytyy sanoa, että maukasta on! Vaahtoaa normaalisti, värissä/hajussa ei mitään omituista ja hyvin uppoaa.
Sama Netpris "tarjous" tilattu 4.3 ja tänään oluet + 1l Gini Posti oli jättänyt ovelle, kun emme olleet kotona.
Onneksi ei ollut ehtinyt jäätyä nuo kaljat. Voltteja 6,9%, siis enemmän kuin tavis ööleissä.
Hyvältä maistuu näin saunan jälkeen. Tykkään!
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
585
Sain tänään Norrlogilta lähetysseuranta sähköpostia.
Ihmettelin, kun ei ollut siellä edes nyt mitään tilausta sisällä?
Ehdin jo toivoa, että vahingossa olisivat janoiselle Suomi-miehelle lähettäneet jotain ylimääräistä märkää.
EI ollut, harmi!

Oli kuukauden vanha viesti, tuli vasta nyt perille?
Vanha Alko24plus tarjous taisi olla?
Olen jo ehtinyt juomaanin nuo kaljat.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 458
Tuli minullekin tänään Netprisistä Mariestads-halpaolutta ja täytyy näistä aiemmista "revikoista" vähän hämmästyä, sillä... Aika hirveetä kuraahan tää oikeasti on. Tulee mieleen joku Karjala Carlsberg Elephant -paahdoilla. Perus IVA Export-Mariestadsin ja Old oxin välillä ei oo ihan hirveästi makueroa, joten Old ox on noista suhteessa heittämällä parempi. Maistuu paskalta, mutta sen pystyy ymmärtämään 6,9% alkoholiin suhteutettuna. Sen sijaan toi 5,3% Export on ihan joka suhteessa skeidaa. Jos joku oikeasti pitää tuota hyvänä oluena, niin kokeilkaa nyt vaikka sieltä Netprisistä Hansaa tai jotain muuta oikeata saksalaista olutta verrannoksi. Ei perkele.
 
Liittynyt
25.11.2020
Viestejä
46
^ Hehe, niitä kuuluisia makuasioita :kippis: Semmoista helposti dokattavaa ruotsalaiskaljaa, ei mitään valittamista. Tuon vahvuiseksi (6,9 %) vielä yllättävän pehmeän makuista. Mainitusta Karjalasta taas en itse pidä lainkaan (menee alas toki tarvittaessa).

Diggaan myös Slots Guldista (5,9 %), jonka monet ovat täällä kironneet alimpaan helvettiin. Ja kaverit, jotka sitä ovat tilanneet, ovat myöskin yllättyneet positiivisesti. Jänniä juttuja.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 458
^ Hehe, niitä kuuluisia makuasioita :kippis: Semmoista helposti dokattavaa ruotsalaiskaljaa, ei mitään valittamista. Tuon vahvuiseksi (6,9 %) vielä yllättävän pehmeän makuista. Mainitusta Karjalasta taas en itse pidä lainkaan (menee alas toki tarvittaessa).

Diggaan myös Slots Guldista (5,9 %), jonka monet ovat täällä kironneet alimpaan helvettiin. Ja kaverit, jotka sitä ovat tilanneet, ovat myöskin yllättyneet positiivisesti. Jänniä juttuja.
Juu saahan nää toki alas oksentamatta, jos se on ainoa kriteeri. :D Mut joo, ehkä ite keskityn jatkossakin noihin saksalaisiin litkuihin. On nää jotenkin vaan niin eri maailmasta ja meikäläisen makuaisti on selkeästi enemmän akselivaltoihin virittynyt.
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
585
Juu saahan nää toki alas oksentamatta, jos se on ainoa kriteeri.
Makunsa kullakin.
Vahvempi Mariestad on ok vahvaksi olueksi. Alas menee, kun on ammattilainen?
Aamulla toki voi joskus oksettaakin jos liikaa juo märkää. No se on tämän harrastuksen pieni "haittapuoli".
Eihän tätä Old Oxia maun takia juoda vaan ihan humalan takia.
Nautiskelu oluet ovat sitten erikseen.

Joku täällä kehui Royal Exportia, se on taas minun suussani pahaa.
Eli joku tykkää äidistä, toinen tyttärestä ja jollekin käy kummatkin!
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
Sain tänään Norrlogilta lähetysseuranta sähköpostia.
Ihmettelin, kun ei ollut siellä edes nyt mitään tilausta sisällä?
Ehdin jo toivoa, että vahingossa olisivat janoiselle Suomi-miehelle lähettäneet jotain ylimääräistä märkää.
EI ollut, harmi!

Oli kuukauden vanha viesti, tuli vasta nyt perille?
Vanha Alko24plus tarjous taisi olla?
Olen jo ehtinyt juomaanin nuo kaljat.
Joo minullekkin tuli vanha viesti uudestaan pari päivää sitten.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 458
Eihän tätä Old Oxia maun takia juoda vaan ihan humalan takia.
Joo no tätä en itse oikein ymmärrä. Jos haluan humalan niin vedän mieluummin kirkasta viinaa tai vaikka viiniä kuin ilkeän makuista olutta, jota pitää vielä juoda huomattavasti suuremmat määrät känniin päästäkseen. Miksi suotta kiusata itseään pahan makuisilla litkuilla mitättömän pienien hintaerojen vuoksi?
 
Liittynyt
25.11.2018
Viestejä
305
Tuli minullekin tänään Netprisistä Mariestads-halpaolutta ja täytyy näistä aiemmista "revikoista" vähän hämmästyä, sillä... Aika hirveetä kuraahan tää oikeasti on. Tulee mieleen joku Karjala Carlsberg Elephant -paahdoilla. Perus IVA Export-Mariestadsin ja Old oxin välillä ei oo ihan hirveästi makueroa, joten Old ox on noista suhteessa heittämällä parempi. Maistuu paskalta, mutta sen pystyy ymmärtämään 6,9% alkoholiin suhteutettuna. Sen sijaan toi 5,3% Export on ihan joka suhteessa skeidaa. Jos joku oikeasti pitää tuota hyvänä oluena, niin kokeilkaa nyt vaikka sieltä Netprisistä Hansaa tai jotain muuta oikeata saksalaista olutta verrannoksi. Ei perkele.
Tilasin myös suositusten perusteella tuota mariestadia, olihan se ihan hirveetä paskaa.. Tuon jälkeen päätin että tilaan edelleen vain tunnettuja laatumerkkejä
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Tilasin myös suositusten perusteella tuota mariestadia, olihan se ihan hirveetä paskaa.. Tuon jälkeen päätin että tilaan edelleen vain tunnettuja laatumerkkejä
Makunsa toki jokaisella, mutta tuo vahvempi Old Ox -versio on tyyliin parasta olutta mitä olen Saksasta onnistunut tilaamaan alle 15 euron laatikkohinnan oluiden sarjassa. Tilaan tulevaisuudessakin, mutta en tosin ihan lähitulevaisuudessa, sillä viime vuoden "viinarallin" seurauksena omat juomavarastot ovat edelleenkin melko hyvällä mallilla. Harmi, että tuota kyseistä olutta ei omasta varastosta nyt löydy.
 
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
324
Mielestäni Mariestadts Export menee suunnilleen samaan kategoriaan muiden nelosolueiden kanssa kuten Saku ja Karhu. Huomasin että liian vahvan makuista itselleni, ja Åbro Original oli hieman parempi omaan makuuni, vaikka sekin on nelosta. Kumpikaan ei kuitenkaan huonoja missään nimessä, muistaakseni (en ole pitkään aikaan ostanut Sakua tai Karhua tämän takia) parempi kuin nuo kaksi.

Tällä hetkellä makuaisti on kuitenkin siirtynyt itselläni enemmän pilsnereiden suuntaan, mutta esim. Urquel on hieman liian vahva. König aivan mahtava ainakin, ja tuo Grolsch tosiaan myös kiva, mutta hieman lagermaisempi. Eikä pilsner kokoajan maistu.

Kysyn vielä uudestaan, että onko alcocentrumista tilaaminen etämyyntiä? Näyttäisi hieman etäostolta minun silmääni.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.01.2018
Viestejä
885
Miulle myös norrlog lähettelee viestiä vaikka juomat tullu ajat sitten, tapahtunut jo kahden tilauksen kanssa samalla lailla.
Eilen laitoin alko24+ tarjous lonkerot (2ltk) + 4l väkeviä tulemaan. Lähelle satasta meni rahteineen mutta halpaa oli silti.
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
585
Joo no tätä en itse oikein ymmärrä. Jos haluan humalan niin vedän mieluummin kirkasta viinaa tai vaikka viiniä kuin ilkeän makuista olutta, jota pitää vielä juoda huomattavasti suuremmat määrät känniin päästäkseen. Miksi suotta kiusata itseään pahan makuisilla litkuilla mitättömän pienien hintaerojen vuoksi?
Juon myös väkeviä, mutta ei niitä koko iltaa voi juoda ainakaan minun tahdilla. Tulee nukkumatti muuten liian aikaisin!
Vahva olut sopii minulle paremmin ja sitä voi ryypätä useita tölkkejä iltaa istuessa, toki siinä ohessa muutema väkeväkin kelpaa.
Ei nämä halvan hintaluokan oluet yksikään mielestä ole mitään makunautintoja.
Mielestäni melko samanlaista "kuraa" kaikki lageroluet.
Makuelämyksiä jos haluan, niin ostan pienpanimotuotteita ja ulkomaisia erikoisoluita.

Hyvää viiniä en ole edes maistanut. Olen kokeillut useita suosituksia, mutta ei.
Se ei vaan uppoa minulla eli sitä en juo lainkaan.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 458
Juon myös väkeviä, mutta ei niitä koko iltaa voi juoda ainakaan minun tahdilla. Tulee nukkumatti muuten liian aikaisin!
Vahva olut sopii minulle paremmin ja sitä voi ryypätä useita tölkkejä iltaa istuessa, toki siinä ohessa muutema väkeväkin kelpaa.
Niin siis itse yleensä teen siitä kirkkaasta drinkkejä enkä juo shotteina. Eihän mikään estä tekemästä siitä drinkistä yhtä vahvaa kuin vahvasta oluesta. Eikä sen tarvii olla muuta kuin vodkaa ja colaa, niin päästään jo mielestäni maullisesti huomattavasti parempaan lopputulokseen kuin Mariestadsin kohdalla. Ei tarvii edes hifistellä. :D
 
Liittynyt
02.11.2020
Viestejä
93
Kaveri asuu Budbeen alueella. Onko mitään estettä, että tilaan juomat hänen luokseen ja hän vastaanottaa ne?
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 458
Kaveri asuu Budbeen alueella. Onko mitään estettä, että tilaan juomat hänen luokseen ja hän vastaanottaa ne?
Ei, jos tilaat kaverisi nimille. Jos tilaat omalle nimellesi niin saattaa käydä köpösti, jos et ole vastaanottamassa pakettia. Vaikka harvoin nuo tuntuu nykyään henkilöllisyyttä kyselevän.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
340
Miulle myös norrlog lähettelee viestiä vaikka juomat tullu ajat sitten, tapahtunut jo kahden tilauksen kanssa samalla lailla.
Eilen laitoin alko24+ tarjous lonkerot (2ltk) + 4l väkeviä tulemaan. Lähelle satasta meni rahteineen mutta halpaa oli silti.
Tuo Cool Grape on ihan hirveetä skeidaa, samoin kuin nuo A24+ tarjouksetkin nykyään. Toki ymmärrän ettei noita laatikoita kannata ilmaiseksi antaa, mutta tuolla on melko suppea valokoima. Erittäin hankala löytää neljää pulloa 60€:lla millä oikeasti tekisi jotain/haluaisi oikeasti juoda.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
74
Alkc näköjään laajentaa saksan varastolla. Ihan hyvä määrä lisää valikoimaa tullut.
1615659807871.png
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 458
Alkc näköjään laajentaa saksan varastolla. Ihan hyvä määrä lisää valikoimaa tullut.
Toihan menee asiakkaan kannalta ihan hemmetin hankalaksi, jos ei näy suoraan minkä maan varastossa tuote sijaitsee vaan sen tuotteen joutuu erikseen avaamaan esille ja tarkistamaan.
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Toihan menee asiakkaan kannalta ihan hemmetin hankalaksi, jos ei näy suoraan minkä maan varastossa tuote sijaitsee vaan sen tuotteen joutuu erikseen avaamaan esille ja tarkistamaan.
Onhan ne siinä heti tuotelistauksessa mainittu.

Onkos tuo saksan kuljetus nyt sama 19€?
 
Liittynyt
20.01.2018
Viestejä
885
Onpas nirsoa porukkaa Mun mielestä orginaalin ja coolgrapen välillä ei isompaa eroa ole. Lisäksi harrastan arkiviskejä, jekku ja morgan maistuu myös. Mulle ainakin riittävä valikoima a24+.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
690
Oli pakko täydentää lonkerovarastoa pitkästä aikaa. Maltillisella kulutuksella kesti puolisen vuotta.

Harmi tosiaan kun PayPal on hävinnyt kuljetus.eu:n sivuilta mutta eipä se liikaa haittaa.

On kyllä Paint laulanut kuljetus.eu:n sivuilla.
1615664123215.png
 
  • Tykkää
Reactions: jll

Ploro

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
481
Itsellä jäi myös about kuukausi sitten 2 netpris pakettia toimittamatta budbeellä koska "liian painava".
"Budbee informed us that parcels are way too heavy and will be returned. I am adding @kundeservice@netpris.dk to help on this matter and confirm if they are going to repack and resend it or we will need to proceed with refund "
Postikuluista sain osa takaisin, netpris hyvitti tuotteet ja -10% alekoodin. Persnettoa tulee silti jos tilaa samat uudestaan :(
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Eli siis kertooko budbee myyjälle, miten painava ne kuljettaa? Vai mitävittua? Mullakin kun budbee toi tavarat niin myyjä selitti painosta koko ajan ja soitteli jonnekin, mutta lopulta suostui nostamaan mun paketit autosta ulos?? Siinä varmaan 5min sekoili jotain. Netprisistä tilasin.

Luulis että kuljetuspalvelu kertoo minkä painoinen tavara liikkuu, ja sit myyjä pakkaa max sen painoisiin lootiin.

Mitä järkeä tässä nyt on, että tilaajan pitää pohtia ja kuumotella että tuleeko ne tilatut kamat vai ei painon vuoksi?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 106
Viestejä
4 191 492
Jäsenet
70 865
Uusin jäsen
Southsidespinner

Hinta.fi

Ylös Bottom