Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

teesal

Make ATK Great Again
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
37
Onko muille tullut maksettaessa PayPalilta ilmoitus että maksusi odottaa?
"Osana turvatoimenpiteitämme tarkistamme tietyt maksut tarkemmin, jotta voimme varmistaa, että alustaamme käytetään oikein, ja minimoida mahdolliset riskit meille ja asiakkaillemme. Yhtä lähettämääsi maksua tarkistetaan. Pyrimme ratkaisemaan tämän asian mahdollisimman nopeasti. Pahoittelemme tästä aiheutuvaa vaivaa. "
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 109
Vähän pelottaa nuo Budbee-sekoilut siinä mielessä, että jos kommunikointi on noin vaikeaa myyjien ja Budbeen välillä ja paketit jää sen takia toimittamatta, niin luultavasti hyvin nopeasti Shippii pudottaa Budbeen tarjonnastaan.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
197
alkc.fi kuljetus hinnat on 19e latviasta ja saksasta 19.99e eli euron ero hinnoissa jos ei ota kotiin kuljetusta. kotiin kuljetus hinnat samat. Jos joku tilaa saksanvarastolta niin informoikaa toimittaako paketit suomenpäässä matkahuolto vai posti
 
Liittynyt
11.03.2019
Viestejä
251
Mitens nää verohommat toimii esim. A24 tai netpris kautta tilattuna? Ymmärsin että verot pitää itse maksaa näistä eli tehdä ennakkoilmoitus ja sitten maksaa joku vakuus, myöhemmin sitten korjata nämä verotukseen. Mistäs minä tiedän minkä kokoinen vakuus pitäisi olla esim. yhdelle olut lavalle (tai useammalle) huomioden myös juomapakkausvero valmisteveron lisäksi? Vaikuttaa sekavalta , ei ymmärrä o_O ohjeita löytyi vero.fi sivuilta mutta tämän verran niistä sain irti.
 
Liittynyt
11.03.2019
Viestejä
251
No sieltä löytyi myös laskuri jonka mukaan pitäisi lavasta III olutta maksaa 18€ valmiste ja pakkausveroja, pitääkö paikkansa vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? Otetaan esimerkki laskelma alle netprisin kautta 2 lavaa carlsbergin pilsneriä

Olut 2x13,29€=26,58€
Verot 2x18€=36€
Toimitus 19,90€
= 82,48€
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 565
Tuo veropeli on sopivan yksinkertaanen, 2 kohtaa mihin laittaa täpän, niin ymmärtää yksinkertaasempiki ;)
 
Liittynyt
11.03.2019
Viestejä
251
Porukka ilmeisesti tilaa näitä verottomana eihän tässä muuten ole mitään järkeä? Kumminkin ymmärsin että kaikki nämä A24, alkc, netpris yms. olisi ns. etäostoa, ei etämyyntiä jolloin verot pitäisi maksaa?
 
Liittynyt
29.01.2020
Viestejä
227
Porukka ilmeisesti tilaa näitä verottomana eihän tässä muuten ole mitään järkeä? Kumminkin ymmärsin että kaikki nämä A24, alkc, netpris yms. olisi ns. etäostoa, ei etämyyntiä jolloin verot pitäisi maksaa?
Täällä kaikki ulkomailta juomia tilaavat maksavat niistä tietenkin kaikki verot ja yleensä viellä vähän yläkanttiin että saadaan veronpalautuksia enemmän.
 
Liittynyt
09.04.2018
Viestejä
1 989
Kuvakaappaus 2021-03-14 20-46-19.png


Mikäs homma tämä on, että alkc lonkerotölkkien klipuissa on tuommoiset hologrammitarrat? Todella ärsyttäviä ja osasta jää vielä liimat klipsuun. Ei tuommoisia vielä viime kesänä ollut.
 
Liittynyt
11.03.2019
Viestejä
251
_Kaikki nämä_
Ei, ei ja ei. Pieni osa on, suuri osa ei. Kannattaa lukea tyo verottajan sivu ajatuksen kanssa.
Kyllä mielestäni ihan ajatuksella luin ja vaikuttaisi ainakin nämä mainitut olevan etäostoa?

Veromies:
Alkoholijuomat ja tupakkatuotteet voit tuoda verotta vain, jos ne tulevat omaan käyttöön ja kuljetat ne Suomeen itse. Lähettäminen ei täytä verottomuuden edellytyksiä.

Toisaalta
Kun myyjä järjestää tilaamiesi tuotteiden kuljetuksen, ostajana sinun ei tarvitse huolehtia veroista. Kyseessä on etämyynti, jolloin myyjä on verovelvollinen.



Netpris:
Huomioithan kuitenkin, että alkoholituotteita tilatessa kuljetukseen on ostaja vastuussa ilmoituksesta tullille ja valmisteverojen maksamisesta. Lue lisää Verohallinnon sivuilta. (kuulostaa etäostolta, hieman epämääräinen)

Alck:
Asiakkaan on järjestettävä kuljetus Suomeen itse (selkeä etäosto)

Alkostore24:
Me emme järjestä kuljetusta vaan asiakkaaan on itse huolehdittava siitä. Emme lähetä kuljetusliikkeiden linkkejä. (selkeä etäosto)
 
Liittynyt
05.03.2021
Viestejä
8
Kyllä mielestäni ihan ajatuksella luin ja vaikuttaisi ainakin nämä mainitut olevan etäostoa?

Veromies:
Alkoholijuomat ja tupakkatuotteet voit tuoda verotta vain, jos ne tulevat omaan käyttöön ja kuljetat ne Suomeen itse. Lähettäminen ei täytä verottomuuden edellytyksiä.

Toisaalta
Kun myyjä järjestää tilaamiesi tuotteiden kuljetuksen, ostajana sinun ei tarvitse huolehtia veroista. Kyseessä on etämyynti, jolloin myyjä on verovelvollinen.



Netpris:
Huomioithan kuitenkin, että alkoholituotteita tilatessa kuljetukseen on ostaja vastuussa ilmoituksesta tullille ja valmisteverojen maksamisesta. Lue lisää Verohallinnon sivuilta. (kuulostaa etäostolta, hieman epämääräinen)

Alck:
Asiakkaan on järjestettävä kuljetus Suomeen itse (selkeä etäosto)

Alkostore24:
Me emme järjestä kuljetusta vaan asiakkaaan on itse huolehdittava siitä. Emme lähetä kuljetusliikkeiden linkkejä. (selkeä etäosto)
tossa miten itse tulkitsin asiaa aikasemmin

Suunittelin että laittas kesä oluet tilaukseen A24, koko euro lavallisen meinasin tilata. Huomasin että kaikki viittaukset kuljetukseen hävitetty, vuos sitten oli viel selvät linkit. Semisti alko kuumottamaan että koitetaanko tässä nyt etäostoa tehdä. Tutkin verottajan ohjetta ni kai toi etämyyntiä pitäs olla, tos muutama lainaus

"Kuljetus järjestetään myyjän puolesta myös silloin, jos myyjän ja kuljetusliikkeen välillä on kuljetuspalveluihin liittyvä puitesopimus, vaikka yksityishenkilö sopisi kuljetuksesta erikseen kyseisen kuljetusyhtiön kanssa. Sillä, että kuljetus- tai logistiikkayhtiönä on muu kuin tuotteiden myyjä ei ole merkitystä silloin, kun tosiasiallisesti kyseessä on myyjän ja kuljetusliikkeen tai logistiikkayhtiön välinen yhteistyö. " Norrlog mainostaa selkeästi että tekee A24 kuljetuksia, joten heillä lienee sopimukset keskenään.
ja
"Etämyynnistä on kysymys myös silloin, jos myyjä saattaa ostajan ja kuljetusliikkeen yhteen huolehtimalla esimerkiksi kuljetukseen liittyvästä rahaliikenteestä tai antamalla tilauksen toimittamiseksi tarvittavia tietoja kuljetusliikkeelle. Tällaisia tietoja voivat olla esimerkiksi kyseiseen toimitukseen liittyvät tilaus- ja/tai osoitetiedot. " Aika vähän norrlog tietoja kyselee, eli eiköhän noi tietonsa saa A24

En ole kuullut että verottaja ois alkanut ostajia verottamaan, mutta ton ohjeistuksen perusteella ni ne vois kai tehdä mitä tykkää, varmasti A24 lukenu samat ja sanoo että ne täyttää kaikki ehdot ja etäostoja on ja ostaja luulee etämyyntiähän tämä. A24 ois hyvä hintojen/kuljetuksen suhteen, mut aika kuumottavaa on kyl joo.
 
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
60
Kyllä mielestäni ihan ajatuksella luin ja vaikuttaisi ainakin nämä mainitut olevan etäostoa?

Veromies:
Alkoholijuomat ja tupakkatuotteet voit tuoda verotta vain, jos ne tulevat omaan käyttöön ja kuljetat ne Suomeen itse. Lähettäminen ei täytä verottomuuden edellytyksiä.

Toisaalta
Kun myyjä järjestää tilaamiesi tuotteiden kuljetuksen, ostajana sinun ei tarvitse huolehtia veroista. Kyseessä on etämyynti, jolloin myyjä on verovelvollinen.



Netpris:
Huomioithan kuitenkin, että alkoholituotteita tilatessa kuljetukseen on ostaja vastuussa ilmoituksesta tullille ja valmisteverojen maksamisesta. Lue lisää Verohallinnon sivuilta. (kuulostaa etäostolta, hieman epämääräinen)

Alck:
Asiakkaan on järjestettävä kuljetus Suomeen itse (selkeä etäosto)

Alkostore24:
Me emme järjestä kuljetusta vaan asiakkaaan on itse huolehdittava siitä. Emme lähetä kuljetusliikkeiden linkkejä. (selkeä etäosto)
Useita tilauksia vuosien mittaan tullut tehtyä muutamasta korista täyteen lavaan. Etämyynniksi olen kaikki katsonut, kun on ollut myyjien sivuilla vähintään isot mainokset kuljetusfirmoista ja tilaus-kuljetusprosessi käytännössä tilausnumeron päässä kotiovesta. Lähes aina on pitänyt maksaa kahdelle yritykselle - joka on toki täysin normaalia, sillä eihän kukaan voi olettaa että verkkokauppa jotenkin automaattisesti kuljetusfirmalle rahdin seuraavaksi päiväksi tilittäisi ja varmasti vaikeaakin se olisi kaiken maailma patetpostimiehet sivuille integroida.... Missään verohallinnon ohjeistuksissa ei myöskään lue että kuriirin ja viinakaupan pitäisi olla samassa verkkodomainissa tai että maksu pitäisi hoitua kerralla.

Luonnollisesti oletan että myyjä on näistä tilauksistani verot aina maksanut. Jos ei ole, niin ei se ainakaan minun hommia ole pitää valtion puolia saatavistaan - onhan maassa kuitenkin vero-, oikeus ja tullilaitokset.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 537
"Ihan oikeesti hei tää on sitte etäostoa eikä etämyyntiä meiltä sulle, joten maksathan ite verot, jooko. PS. Muista tilata toimitus. Tai siis ohjataan sut automaattisesti nyt tilaamaan toimitus ilman, että sun tarvii edes klikata mistään, eikä anneta sulle muuta vaihtoehtoa. Painat tosta seuraavalta sivulta vaan OK ja kalja tulee kotiovelle, OK? Ja hei, etäostoo sitte, jos verottaja kyselee, eiks vaa?"
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
340
Kyllä mielestäni ihan ajatuksella luin ja vaikuttaisi ainakin nämä mainitut olevan etäostoa?

Veromies:
Alkoholijuomat ja tupakkatuotteet voit tuoda verotta vain, jos ne tulevat omaan käyttöön ja kuljetat ne Suomeen itse. Lähettäminen ei täytä verottomuuden edellytyksiä.

Toisaalta
Kun myyjä järjestää tilaamiesi tuotteiden kuljetuksen, ostajana sinun ei tarvitse huolehtia veroista. Kyseessä on etämyynti, jolloin myyjä on verovelvollinen.



Netpris:
Huomioithan kuitenkin, että alkoholituotteita tilatessa kuljetukseen on ostaja vastuussa ilmoituksesta tullille ja valmisteverojen maksamisesta. Lue lisää Verohallinnon sivuilta. (kuulostaa etäostolta, hieman epämääräinen)

Alck:
Asiakkaan on järjestettävä kuljetus Suomeen itse (selkeä etäosto)

Alkostore24:
Me emme järjestä kuljetusta vaan asiakkaaan on itse huolehdittava siitä. Emme lähetä kuljetusliikkeiden linkkejä. (selkeä etäosto)
Eihän sillä mitä kauppa sanoo sivuillaan ole mitään väliä. Ainoastaan se merkitsee, miten kauppa oikeasti toimii Suomen lainsäädäntöön suhteutettuna. Näistä asioista on väännetty ainakin viimeiset 10 vuotta, joten lue ketju, äläkä tule pätemään ilman infoa.

1615753455348.png
 
Liittynyt
11.03.2019
Viestejä
251
Eihän sillä mitä kauppa sanoo sivuillaan ole mitään väliä. Ainoastaan se merkitsee, miten kauppa oikeasti toimii Suomen lainsäädäntöön suhteutettuna. Näistä asioista on väännetty ainakin viimeiset 10 vuotta, joten lue ketju, äläkä tule pätemään ilman infoa.

No enhän minä mitään ole pätenyt, asiasta mielestäni ihan asiallisesti yritin kysyä kun sitten ruvettiin trollailemaan ja linkittelemään jotain verosivuja. Kerroin miten verottajan ohjeistuksen tulkitsin kun en parempiakaan neuvoja saanut. Enkä myöskään rupea lukemaan 280 sivua tätä threadia kun ei ole edes varmuutta selviääkö se sielläkään.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 109
No enhän minä mitään ole pätenyt, asiasta mielestäni ihan asiallisesti yritin kysyä kun sitten ruvettiin trollailemaan ja linkittelemään jotain verosivuja. Kerroin miten verottajan ohjeistuksen tulkitsin kun en parempiakaan neuvoja saanut. Enkä myöskään rupea lukemaan 280 sivua tätä threadia kun ei ole edes varmuutta selviääkö se sielläkään.
Umeet88:n sinulle linkittämä verohallinnon sivu kertoo kaiken oleellisen heti alussa. Kysymyksen "Kuka järjestää tuotteiden kuljetuksen?" kohdalla selitetään: "Kun myyjä järjestää kuljetuksen, kyseessä on etämyynti. Etämyynnistä on kyse esimerkiksi silloin kun myyjä ohjaa internetsivuillaan tilauksen yhteydessä käyttämään tiettyjä kuljetusliikkeitä tai jotenkin muuten osallistuu kuljetusta koskeviin järjestelyihin."

Asia on sillä selvä.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
340
No enhän minä mitään ole pätenyt, asiasta mielestäni ihan asiallisesti yritin kysyä kun sitten ruvettiin trollailemaan ja linkittelemään jotain verosivuja. Kerroin miten verottajan ohjeistuksen tulkitsin kun en parempiakaan neuvoja saanut. Enkä myöskään rupea lukemaan 280 sivua tätä threadia kun ei ole edes varmuutta selviääkö se sielläkään.
Ei kannata tehdä yksinkertaisesta asiasta monimutkaista. Tätä samaa asiaa kysytään täällä about viikon välein, joten pientä väsymistä on havaittavissa. Verosivut eivät ole trollausta, vaan siellä asia selviää nopeasti ja yksinkertaisesti.
 
Liittynyt
11.03.2019
Viestejä
251
Verosivut eivät ole trollausta, vaan siellä asia selviää nopeasti ja yksinkertaisesti.
En niin väittänytkään mutta muutaman muun viestin tulkitsin olevan. Verosivut olin myös jo lukenut ja mielestäni ne ei ole selkeitä vaan päinvastoin epäselkeitä ja ehkä hieman tulkinnanvaraisiakin.
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
168
En niin väittänytkään mutta muutaman muun viestin tulkitsin olevan. Verosivut olin myös jo lukenut ja mielestäni ne ei ole selkeitä vaan päinvastoin epäselkeitä ja ehkä hieman tulkinnanvaraisiakin.
User29074.
Mikä tuossa verottajan ohjeessa on vaikeaa ymmärtää ?
Myyjät omilla sivuillaan voivat väittää mitä vaan veronmaksuvelvollisuudesta, mutta etkö usko verottajan ohjeeseen ? Etkö luota verottajan ohjeisiin ? Haluatko toimia myyjän "ohjeustuksella"....
Taidat olla trollitehtaasta.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
340
En niin väittänytkään mutta muutaman muun viestin tulkitsin olevan. Verosivut olin myös jo lukenut ja mielestäni ne ei ole selkeitä vaan päinvastoin epäselkeitä ja ehkä hieman tulkinnanvaraisiakin.
Totta toinen puoli. Jos olet asiaa seurannut, tämä etämyyntiasia ei juurikaan liity ulkomailta ostettavaan alkoholiin, vaan kotimaan asioihin. Jos etämyynti on sallittua, se on sallittua myös kotimaasta, jolloin panimot ja muut alkoholin valmistajat voivat laittaa omat kaupat pystyyn ja Alkon monopoli murenee. Tuo on se asia miksi tätä asiaa on Suomessa vatvottu iät ja ajat.

THL myös vääristelee tilastoja, eikä ota näitä ulkomailta tilattuja viinoja juurikaan tilastoihinsa. Sama juttu on varsinkin pääkaupunkiseudulla ja itärajalla trokatun virolaisen ja venäläisen viinan ja tupakan kanssa. Venäläiset ja virolaiset eivät verollista röökiä tai viinaa.
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
168
Oookei, mua fiilattiin linssiin tuon user29074 kautta.
Maksa ihmeessä kaikki verot, vaikka 10v. etukäteen...
Eihän se ole meiltä muilta pois.
Voidaan siis jatkaa verottajan ohjeilla.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
340
Mulle tuli just viinikauppa.com tarjouskirje. Ei helvetti mitä hintoja :rofl: Tilaako tuolta joku oikeasti? Täysin ylihinnoiteltua tavaraa. Esim. Lordson Gin 3L BIB "tarjoushinta" 41,95€(normihinta 44€). Muualla normaalihinta 28€. No ei se ole tyhmä joka pyytää... Kautta linjan kauheat hinnat ja pientoimituslisä 8€ alle 75€ tilauksissa. Kuljetuksetkin yllärinä aika kalliita.
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
705
Oookei, mua fiilattiin linssiin tuon user29074 kautta.
Maksa ihmeessä kaikki verot, vaikka 10v. etukäteen...
Eihän se ole meiltä muilta pois.
Voidaan siis jatkaa verottajan ohjeilla.
Ei kyl kusetettu. Etäostoa tuo netistä tilaaminen on. Senhän takia noi kaupat aikoinaan ulkoistikin noi kuljetukset jottei se olisi etämyyntiä. Porukka tuntuu vain valehtelevan täällä itselleenkin asiasta. Mutjoo kannattaako maksaa omintahdoin veroja jos niitä ei todennäköisesti tulla edes karhuamaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 252
Ei kyl kusetettu. Etäostoa tuo netistä tilaaminen on. Senhän takia noi kaupat aikoinaan ulkoistikin noi kuljetukset jottei se olisi etämyyntiä. Porukka tuntuu vain valehtelevan täällä itselleenkin asiasta. Mutjoo kannattaako maksaa omintahdoin veroja jos niitä ei todennäköisesti tulla edes karhuamaan.
Tästä nyt veivattu jo vaikka kuinka täällä muuta tuolta voi lukea että pelkkä kuljetuksen ulkoistaminen ei automaattisesti tee ostamisesta etäostoa:


Siinä on niin monta asiaa mitkä kääntää homman etämyynniksi että ei ole mikään helppo homma löytää kauppaa joka olisi 100% varmasti etäostoa. Tuollainen "etäostoa tuo netistä tilaaminen on" -väite nyt on ainakin valetta.
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
705
Tästä nyt veivattu jo vaikka kuinka täällä muuta tuolta voi lukea että pelkkä kuljetuksen ulkoistaminen ei automaattisesti tee ostamisesta etäostoa:


Siinä on niin monta asiaa mitkä kääntää homman etämyynniksi että ei ole mikään helppo homma löytää kauppaa joka olisi 100% varmasti etäostoa. Tuollainen "etäostoa tuo netistä tilaaminen on" -väite nyt on ainakin valetta.
Ihan tarkotuksella ne kulkee harmaan alueen rajamailla jotta bisnes kulkisi hyvin. Kyllä ne varmasti viimeksi kun asiaan suomen puolelta puututtiin niin luki mitä suomen laki etämyynnistä/ostosta sanoo ja etsi omat porsaanreiät laista.

Verot asiakas nyt kuuluisi maksaa jokatapauksessa tässä touhussa. Joko itse tekee veroilmotuksen ja maksaa verot tai sit myyjä tulee jatkossa maksaan verot ja lyö ne hinnat tuotteisiin.

Kyllä tähän selvennyksiä tulee varmasti kohta ja ne valmisteverot sun muut tulee joku maksamaan
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 537
Nyt kyllä kannattaa saman tien lähteä verottajalle töihin kansainvälisen verotuksen asiantuntijaksi, nää verohallinnon hölmöläiset kun on tälläkin hetkellä näiden firmojen kimpussa sen vuoksi, että katsovat heidän harrastavan etämyyntiä etäostoon pakottamisen sijaan. Vähenee huomattavasti kavereiden turhaan tekemä työ, kun saavat kuulla, että netissä on yks Ollilol90, joka tietää nää asiat verottajaa paremmin.
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
705
Nyt kyllä kannattaa saman tien lähteä verottajalle töihin kansainvälisen verotuksen asiantuntijaksi, nää verohallinnon hölmöläiset kun on tälläkin hetkellä näiden firmojen kimpussa sen vuoksi, että katsovat heidän harrastavan etämyyntiä etäostoon pakottamisen sijaan. Vähenee huomattavasti kavereiden turhaan tekemä työ, kun saavat kuulla, että netissä on yks Ollilol90, joka tietää nää asiat verottajaa paremmin.
juujuu.. läimäisis nettikaupat vaa ne valmisteverot sun muut tuotteiden hintojen päälle ni ei tarvis enää arpoo kuka ne maksaa.
 
Liittynyt
08.12.2019
Viestejä
650
juujuu.. läimäisis nettikaupat vaa ne valmisteverot sun muut tuotteiden hintojen päälle ni ei tarvis enää arpoo kuka ne maksaa.
Varmasti kaikki tietävät sen, että näistä nettitilauksista ei makseta Suomeen minkäänlaisia veroja ja se on täysin meidän poliitikkojen ja lainsäätäjien vastuulla epäselvien sääntöjen ja EU-asetusten vastaisten määräysten myötä.


Minua ei näin ainakaan näin kuluttajan näkökulmasta pätkääkään kiinnosta selvittää onko ostamastani hyödykkeestä maksettu kaikki lainmukaiset verot yms. velvoitteet eikä minulla siihen olisi edes mahdollisuutta, vaan luotan siihen että viranomaisvalvonta hoitaa tämän.


Esimerkkinä:

1) Tulin juuri Prismasta enkä ole varma onko ostamastani Pepsi-pullosta tilitetty virvoitusjuomavero saati tilittääkö kauppa oikein ALV:n osuuden verottajalle ja raportoivatko he varmasti tulonsa oikein veroilmoituksessaan?
2) Ostan tuotteen Amazonista, mistä tiedän että siitä maksetaan kaikki velvoitteet oikein?

Miten alkoholi on tällainen pyhä lehmä suomalaisille?
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 537
juujuu.. läimäisis nettikaupat vaa ne valmisteverot sun muut tuotteiden hintojen päälle ni ei tarvis enää arpoo kuka ne maksaa.
Niin että Suomelle pitäisi pienenä markkinana järjestää noihin verkkokauppoihin monimutkaisia erityismaksuja ja -kohteluita, jotka eivät välttämättä ole edes EU-lakien mukaisia? Ja miten nämä kaupan perimät maksut sitten siirtyisi meidän verohallinnolle sieltä kaupasta ilman huomattavasti lisääntynyttä paperityötä? Mut hei, kyllähän ne varmaan tohon alkaa Suomeen myynnin lopettamisen sijaan, koska Suomi, tuo pohjolan uniikki lumihiutale.
 
Liittynyt
05.11.2019
Viestejä
65
Nyt tuli tilattua ensimmäistä kertaa Alkc.fi -sivuilta kun laajensivat valikoimaa myös saksaan. 3x24kpl Danish gold exporttia, 19,90e postikulut. Hintaa per loota jäi alle 16e. Katsotaan kuinka nopsaan tulee perille
 
Liittynyt
29.01.2020
Viestejä
227
Nyt tuli tilattua ensimmäistä kertaa Alkc.fi -sivuilta kun laajensivat valikoimaa myös saksaan. 3x24kpl Danish gold exporttia, 19,90e postikulut. Hintaa per loota jäi alle 16e. Katsotaan kuinka nopsaan tulee perille
Itseäkin kiinnostaa just toi Danish gold ja Premium gold, että niitä pitää jossain kohtaa päästä maistelemaan, näin "vahvempien" oluiden ystävänä. Keppanasta tulee vain pahamieli ja iso masu :( .
Mikäli jaksat ja viitsit voisit myöhemmin myös kertoa millon paketti/paketit tuli kotiin/oli haettavissa. Uskoisin että Saksan varastosta ei voi tulla niin nopeasti mitä Latvian varasto toimittaa yleensä (2-5 arkipäivää).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 446
Hyvin tuli Alkostore24 tilauksetkin perille huolimatta noista vaihdetuista toimittajatiedoista verkkosivuilla. Viime maanantaina tilaus sisään, äsken toi postimies oven taakse laatikot.
 

braide

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
571
Miten on mahdollista että joka kolmannella sivulla kitistään samasta aiheesta. Onko etämyyntiostositätätätota. Jos jotain kiinnostaa oikeesti, ni älä tilaa mistään mitään vaan hae sieltä kaupasta ne kaljat ja alkosta viinat.
280 sivua keskustelua ja kenenkään viinat ei ole jääny tulliin eikä kenellekään ole tullu veroja maksettavaks. Ni voisko nyt vittu lopettaa?
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
705
Niin että Suomelle pitäisi pienenä markkinana järjestää noihin verkkokauppoihin monimutkaisia erityismaksuja ja -kohteluita, jotka eivät välttämättä ole edes EU-lakien mukaisia? Ja miten nämä kaupan perimät maksut sitten siirtyisi meidän verohallinnolle sieltä kaupasta ilman huomattavasti lisääntynyttä paperityötä? Mut hei, kyllähän ne varmaan tohon alkaa Suomeen myynnin lopettamisen sijaan, koska Suomi, tuo pohjolan uniikki lumihiutale.
Niiniin. Kyllähän nyt alkoholituotteet kuuluisi olla verkossa verovapaita tuotetteita ehdottomasti!
 
Liittynyt
02.11.2020
Viestejä
94
Itseäkin kiinnostaa just toi Danish gold ja Premium gold, että niitä pitää jossain kohtaa päästä maistelemaan, näin "vahvempien" oluiden ystävänä. Keppanasta tulee vain pahamieli ja iso masu :( .
Mikäli jaksat ja viitsit voisit myöhemmin myös kertoa millon paketti/paketit tuli kotiin/oli haettavissa. Uskoisin että Saksan varastosta ei voi tulla niin nopeasti mitä Latvian varasto toimittaa yleensä (2-5 arkipäivää).
Samoin. San Miguelia saa myös kohtuuhintaan (~21€) laatikko Saksan varastosta. On minun makuuni oikein hyvää ja huomattavasta papempaa kuin kaikkein halvimmat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
347
Etämyynnillä toisesta EU-maasta (Netpris) ostettu lasti tuli juuri Postin toimesta kotiovelle. Vehnäistä, Staropramenia (koska muistot), kuohuvia ja väkevämpiä kesädrinksuihin. Hintaedun laskenta kotimaiseen monopoliin päättyi jo kuohuvien kohdalla. Toimii ja tilaan jatkossakin.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Jaa :rofl: kuulostaa yksinkertaiselta, meneekö tosiaan näin helpolla?
Valintahan on yksinomaan sinun. Tosin jos alat tilailemaan Saksasta perusoluita ja maksamaan siitä Suomeen veroja, niin homman mielekkyys on lievästi ilmaistuna kyseenalainen. Silloin kannattaa suosilla mennä sinne Citymarketin oluthyllyn ääreen.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Kyllä mielestäni ihan ajatuksella luin ja vaikuttaisi ainakin nämä mainitut olevan etäostoa?

Veromies:
Alkoholijuomat ja tupakkatuotteet voit tuoda verotta vain, jos ne tulevat omaan käyttöön ja kuljetat ne Suomeen itse. Lähettäminen ei täytä verottomuuden edellytyksiä.

Toisaalta
Kun myyjä järjestää tilaamiesi tuotteiden kuljetuksen, ostajana sinun ei tarvitse huolehtia veroista. Kyseessä on etämyynti, jolloin myyjä on verovelvollinen.



Netpris:
Huomioithan kuitenkin, että alkoholituotteita tilatessa kuljetukseen on ostaja vastuussa ilmoituksesta tullille ja valmisteverojen maksamisesta. Lue lisää Verohallinnon sivuilta. (kuulostaa etäostolta, hieman epämääräinen)

Alck:
Asiakkaan on järjestettävä kuljetus Suomeen itse (selkeä etäosto)

Alkostore24:
Me emme järjestä kuljetusta vaan asiakkaaan on itse huolehdittava siitä. Emme lähetä kuljetusliikkeiden linkkejä. (selkeä etäosto)
Jos alkoholia tilaamalla toimit mielestäsi etäostajana, niin älä missään nimessä tilaa. Verovastuu on tilaajalla.

Minä itse tilaan saksalaisista kaupoista juomia. Se että kauppa sanoo jossain sivuiltaan löytyvässä lauseessa, että asiakas on etäostaja, ei kiinnosta minua pätkääkään. MInua kiinnostaa vain se, onko kyse todellisuudessa etäostamisesta vai etämyynnistä. Kun kauppa millään tavalla osallistuu kuljetuksen järjestämiseen - vaikka sitten ALKC:n tapaa suositellen yhtä rahtifirmaa - kyse on etämyynnistä. Piste. Verojen maksaminen on silloin myyjän ja Suomen verottajan välinen asia, joka kuuluu minulle tasan yhtä paljon kuin K-kaupassa asioidessani kauppiaan arvonlisäverotilitysten maksuaikataulut.

Paitsi että en suosittele etäostamista kenellekään, niin en kyllä suosittele viinan tilaamista alkoholin etämyyjältäkään, jos asia aiheuttaa stressiä tai huolta. Itse en juomatilaajana ole keksinyt, että mistä minun tulisi tilauksia tehdessä stressata. Kunhan olen selvittänyt vain etäkauppiaan luotettavuuden, tilaan juomani hyvällä mielellä suoraan kotiovelle kannettuna, ja vuosien varrella tehtyjen tuhansien eurojen tilausten suurin ongelma on tähän mennessä rajautunut hajonneeseen oluttölkkiin.
 
Liittynyt
29.01.2020
Viestejä
227
San Miguelia saa myös kohtuuhintaan (~21€) laatikko Saksan varastosta. On minun makuuni oikein hyvää ja huomattavasta papempaa kuin kaikkein halvimmat.
Allekirjoitan ton, noita tarttui usein kaupasta mukaan briteissä, hauskaa että siellä on Suomen jälkeen EU:n (oli silloin viellä EU maa) toiseksi korkein alkoholi vero mutta kaupassa tuntui silti siltä että juomat olivat edullisia.

Alkojuomissa oli tarjouksessa noi viime viikolla niin tilasin pari lootaa ja väkeviä kyytipojaksi sen verran mitä posteihin mahtui (20,99kg). Tällä viikolla siellä on tarjouksessa faxe ja falcon special brew, falconia tökkäsin pari lootaa tulemaa, kera kyytipojat. Kevät ilmassa tuoksuu varastojen kasvatus.

Mikäli joisin tölkin olutta jokaista veroväittely viestiä kohti mitä tässä keskustelussa on niin sammuisin ennen kuin olisin lähelläkään puoliväliä.
 
Liittynyt
06.04.2020
Viestejä
50
Hyvin tuli Alkostore24 tilauksetkin perille huolimatta noista vaihdetuista toimittajatiedoista verkkosivuilla. Viime maanantaina tilaus sisään, äsken toi postimies oven taakse laatikot.
As24 homma toimii...niin myös Drinksuilla...eilen pyhäpäivänratoksi tein tilaukset ja veikkaan et molemmat perillä viim. perjantaina...verot maksan mukisematta kunhan saan verottajalta eriteltyn laskun....
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
329
Niin että Suomelle pitäisi pienenä markkinana järjestää noihin verkkokauppoihin monimutkaisia erityismaksuja ja -kohteluita, jotka eivät välttämättä ole edes EU-lakien mukaisia? Ja miten nämä kaupan perimät maksut sitten siirtyisi meidän verohallinnolle sieltä kaupasta ilman huomattavasti lisääntynyttä paperityötä? Mut hei, kyllähän ne varmaan tohon alkaa Suomeen myynnin lopettamisen sijaan, koska Suomi, tuo pohjolan uniikki lumihiutale.
Itseasiassa Ruotsin osalta moni verkkokauppa toimii näin, Ruotsi on toki markkinana Suomea isompi. Ruotsissa systeemi on myös käsittääkseni hieman joustavampi kuin Suomessa veroedustajineen kaikkineen. Mitä EU-lakeihin tulee, valmisteverollisien tuotteiden verotus tilitetään (pitäisi tilittää) aina kulutusmaahan eli tässä tapauksessa Suomeen. Mutta näinhän se monen kaupan osalta on mennyt, että helpompi vaan lopettaa toimitukset kuin koittaa säätää verokuvioiden kanssa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 662
Viestejä
4 220 945
Jäsenet
71 091
Uusin jäsen
TiieM

Hinta.fi

Ylös Bottom