Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
07.04.2018
Viestejä
476


Mitähän on meneillään... :hmm:
Eikös tuo ole aika selvää. Virkamiehen ristiretkikärryt Alkon monopolin puolesta ovat ajamassa rotkoon ja ratkaisuna on painaa vaan lisää kaasua ihan loppumetreillä. EU:n selvityspyyntö painaa päälle mutta halllitusneuvos ei anna periksi.

Tilannekuva virkamiehen työhuoneesta EU:n pilot -menettelyn käynnistyttyä.
 

Liitteet

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 407
Tuossahan ei ole nyt mitään järkeä. Prosentuaalisestihan se säästö pitää juuri laskea eikä siitä euromäärästä. Esimerkiksi tilaamalla Macallan No. 6 Decanter pullon licoreasta säästää 501.03e (3919.98 vs 3395e + postit 22.95e) joka olisi logiikallasi todella kannattavaa koska euromääräinen säästö on todella suuri per pullo ja hei näitähän menee sen kaljalootan posteilla jo monta kappaletta! Prosentuaalisestihan tuo onkin sitten jo paskempi diili entä ne muutama laatikollinen sandelssia.
Ja mitään kultaista keskitietähän ei ole olemassa ja pitää valita esimerkiksi tuhansien eurojen pullo? Oman esimerkkini pullot ovat vielä normi kuluttajan lompakon tavoitettavissa ja niillä olen säästänyt tilauksissa ihan mukavasti. Ei se alennusprosenttikaan mikään autuaaksi tekevä ole. Jonkun tuotteen hinta verrattuna Suomeen voi olla vaikka 50%, mutta tehollisina euroina summa on vaikka sen 10€. Jos tuo on vaikka sitä olutta, tilauksen ja kulutuksen pitää olla suurta, jotta säästää paljon euroja... prosentteja kyllä säästää. Ja olen kyllä itsekin "säästänyt suht isoja prosentteja", sillä eräs tilaus oli ~400€ ja Alkosta sama olisi ollut ~800€.

Mutta kuten jo sanoin, jokiainen tavallaan ja kuten omiin käyttötottumuksiin ja tarpeeseen parhaiten sopii. Prosenteista tuli mieleen Speden vanha prosenttiostaja sketsi, ei siis tarkoitettu vittuiluksi, vaan kevennykseksi :)
 
Viimeksi muokattu:

M-J

Liittynyt
18.09.2019
Viestejä
105
Mutta kuten jo sanoin, jokiainen tavallaan ja kuten omiin käyttötottumuksiin ja tarpeeseen parhaiten sopii. Prosenteista tuli mieleen Speden vanha prosenttiostaja sketsi, ei siis tarkoitettu vittuiluksi, vaan kevennykseksi :)
Näinhän se menee että prosenteilla säästetään ja Euroilla ostetaan :)
 

M-J

Liittynyt
18.09.2019
Viestejä
105
Onko kukaan tuota zensaa muuten bongannut mistään? Ei ole omaan silmään sattunut muualla kuin alkossa.

Toinen mistä kaipaan vinkkejä on "aidot" siiderit. Ei siis mitkään sommarsbyn tms ihme litkut. Ei tosin mitään artesaani siidereitäkään haussa vaan jotain luokkaa Bulmers tai Magners tai muut vastaavat. Tuntuu että tarjonta on enemmän noita persikkahattaravaahtokarkki sokerilitkuja.
ja jos ei välttämättä halua Zensaa niin weinbaulesta löytyy hyviä vaihtoehtoja sinne 5-8€ kantimiiin esim. Conte di Campianon Riserva
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Liittynyt
03.12.2017
Viestejä
383
Mistä porukka tilaa nykyään?

Ite tilasin enen alkostore24.com
Ku oli hyvät hinnat ja postit
Jälleen kerran...tähän voisi hyvän vastauksen saada selaamalla tätä ketjua edes pari sivua taakse päin...
Riippuu vähän millaisia tuotteita haet. Itse tilaan vieläkin AS24:sta, koska edelleen ihan ok hinnat ja postit+sellainen tuote, josta tykkään eikä sitä muualta saa.
Esim netpris.net tai discandooo.com ja budbeen superedullinen toimitus (mikäli asut budbeen toimitusalueella) voi olla hyvä vaihtoehto.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 152
Jälleen kerran...tähän voisi hyvän vastauksen saada selaamalla tätä ketjua edes pari sivua taakse päin...
Riippuu vähän millaisia tuotteita haet. Itse tilaan vieläkin AS24:sta, koska edelleen ihan ok hinnat ja postit+sellainen tuote, josta tykkään eikä sitä muualta saa.
Esim netpris.net tai discandooo.com ja budbeen superedullinen toimitus (mikäli asut budbeen toimitusalueella) voi olla hyvä vaihtoehto.
Alkaa olemaan melko monta sivua tätä keskustelua, ja välillä se karkaa hieman sivuraiteille. Melko tasaisin väliajoin tulee näitä kysymyksiä että mistä kannattaa tilata, ja aina vastaus on että lue pari sivua taaksepäin. Kannattaisiko aloituspostaus pitää ajan tasalla, ja neuvoa isosti että katso siitä? Nyt näytti olevan päivitetty viimeksi herran vuonna 2018.
 
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
37
Alkaa olemaan melko monta sivua tätä keskustelua, ja välillä se karkaa hieman sivuraiteille. Melko tasaisin väliajoin tulee näitä kysymyksiä että mistä kannattaa tilata, ja aina vastaus on että lue pari sivua taaksepäin. Kannattaisiko aloituspostaus pitää ajan tasalla, ja neuvoa isosti että katso siitä? Nyt näytti olevan päivitetty viimeksi herran vuonna 2018.

Joo aika monta sivua saa pelkistä verokeskusteluista ja miten hyvin tai huonosti lähetys on sujunut, vai onko näkynyt ollenkaan....
 
Liittynyt
21.08.2019
Viestejä
393
Joo aika monta sivua saa pelkistä verokeskusteluista ja miten hyvin tai huonosti lähetys on sujunut, vai onko näkynyt ollenkaan....
Nuohan nyt on aivan olennaisia tietoja kun miettii keskustelun otsikkoa, joten niistä saa ja pitää kirjoitella. Kyllä varmasti monia kiinnostaa tietää palveluntuottajien toimitusvarmuudesta sekä mahdollisesta verotuksesta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 003
Vain suomessa.
– On tämä vähintään mielenkiintoinen tilanne, että Suomi tutkii meitä samalla, kun Suomi itse on tutkinnan kohteena samasta asiasta EU:n Pilot-menettelyssä. Se tuntuu nurinkuriselta, absurdiltakin. Etämyyntiä ei ole kielletty laissa ja jos se kiellettäisiin, rikkoisi EU-lakia.
 
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
37
Nuohan nyt on aivan olennaisia tietoja kun miettii keskustelun otsikkoa, joten niistä saa ja pitää kirjoitella. Kyllä varmasti monia kiinnostaa tietää palveluntuottajien toimitusvarmuudesta sekä mahdollisesta verotuksesta.
Sitä ne on. Lähinnä hain sitä, että joku uusi juoman tilaaja ei välttämättä löydä tietoja paikoista mistä tilata kun muutama edellinen sivu on ollut pelkkää verokeskustelua jne. Sitten hän kysyy täältä ja joku on jo inisemässä että pitäisi lukea pari edellistä sivua
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Sitä ne on. Lähinnä hain sitä, että joku uusi juoman tilaaja ei välttämättä löydä tietoja paikoista mistä tilata kun muutama edellinen sivu on ollut pelkkää verokeskustelua jne. Sitten hän kysyy täältä ja joku on jo inisemässä että pitäisi lukea pari edellistä sivua
Pitäisikö uusien keskustelijoiden kuitenkn jaksaa lukea ketjua taaksepäin muutama sivu taaksepäin, sen sijaan että vanhojen keskustelijoiden pitäisi jaksaa muutaman sivun välein vastata samoihin kysymyksiin.

Toisekseen, joku "mistä tilata alkoholia" -tyyppiset kysymykset on samperin hölmöjä, kun yksikään nettikaupoista ei ole kilpailukykyinen samaan aikaan niin oluissa, viineissä, viskeissä, rommeissa kuin muissa taikajuomissa.

Takaisin asiaan: IS:ssä oli tänään myös toinen artikkeli etämyyntiin liittyen: EU epäilee Suomen rikkovan lakia alkoholin etämyynnissä – tutkinta saattaa jatkua vuoteen 2024 saakka Mun mielestä tuo hyvin kuvaa mitä haetaan taas takaa; eli taas voidaan muutama vuosi mennä eteenpäin ilman, että EU on Suomea ojentamassa. "Sakkoja maksettaisiin vasta, jos tuomioistuin päättää Suomen rikkoneen oikeutta, mutta Suomi ei silti muuttaisi toimintaansa. Tällöin komissio voi uhata Suomea sakoilla." Ja jos nyt taas mennään vuoteen 2024 asti, niin silloin voidaan taas seuraavalla verukkeella mennä muutama vuosi eteenpäin.

Edelleenkään, itseäni ei kuluttajana häiritse nykyinen lainsäädännön epäselvä tilanne mitenkään. Kamalinta on se, jos epäselvyys joskus poistuu, koska silloin poistuu ainakin bulkkijuomissa nettitilaamisen järkevyys hintanäkökulmasta katsottuna.
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 112
Takaisin asiaan: IS:ssä oli tänään myös toinen artikkeli etämyyntiin liittyen: EU epäilee Suomen rikkovan lakia alkoholin etämyynnissä – tutkinta saattaa jatkua vuoteen 2024 saakka Mun mielestä tuo hyvin kuvaa mitä haetaan taas takaa; eli taas voidaan muutama vuosi mennä eteenpäin ilman, että EU on Suomea ojentamassa. "Sakkoja maksettaisiin vasta, jos tuomioistuin päättää Suomen rikkoneen oikeutta, mutta Suomi ei silti muuttaisi toimintaansa. Tällöin komissio voi uhata Suomea sakoilla." Ja jos nyt taas mennään vuoteen 2024 asti, niin silloin voidaan taas seuraavalla verukkeella mennä muutama vuosi eteenpäin.
Lainaan viittaamaasi artikkelia:
Käytännössä prosessi voi päättyä kaikkien vaiheiden jälkeen, myös ennen tuomioistuimen ratkaisua. Näin käy, mikäli EU katsoo, ettei Suomi ole rikkonut EU-oikeutta tai jos Suomi ryhtyy korjauksiin vapaaehtoisesti.
Syystä tai toisesta en usko tuon viimeisen vaihtoehdon toteutuvan.
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 022
Jospa tässä nyt sormet ristissä asia menisi joko niin, että tuo homma laahaa tuttuun tapaan ja ihimiset saa rauhassa tilailla juomia ulkomailta TAI jotain tapahtuu ennen vuotta 2024 ja Suomi saa asian suhteen turpaan TAI lakki kourassa lupaa korjata ahneet monopoli-tapansa. Kunhan loppujen lopuksi tapahtuisi jotain positiivista asian suhteen eikä ainakaan tulisi takapakkia....on tämä ollut jo niin kauan aivan naurettavaa touhua vaan ja ainoastaan sen perinteisen ahneuden takia, jota koitetaan perustella aivan haistapaska-tekosyillä.
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 112
Jos viinan kulutusta ei saanut kuriin edes kieltolaki niin mitenkä saisi tuo rajoittaminenkaan. Ne ketkä ryyppää ryyppää vaikka korvikkeita. Kyse tosiaankin vain rahasta.
 
Liittynyt
05.11.2019
Viestejä
65
Ootteko viime aikoina tilanneet Viinahuudosta? Minkälaiset toimituskulut siellä on? Ainakin alkoholia-netista.info -sivuston mukaan esimerkiksi 90kg mukaan toimitus maksaisi 49,10€. Tähän kilomäärään saa jo 10 kpl 24-packiä olutta ja jokunen pullo vielä päälle. Jos pitää paikkansa niin minusta edullisimmat toimituskulut on tuolla jos ei ota budbeetä mukaan
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 879
Nuohan nyt on aivan olennaisia tietoja kun miettii keskustelun otsikkoa, joten niistä saa ja pitää kirjoitella. Kyllä varmasti monia kiinnostaa tietää palveluntuottajien toimitusvarmuudesta sekä mahdollisesta verotuksesta.
Ehkä ylläpito voisi tehdä jonkun paikoilleen lukitun toisen ketjun tuosta ulkomailta tilaamisen yleisimmistä kysymyksistä ja suositelluista tilauspaikoista.

Samat kysymykset nimittäin toistuu tässä ketjussa vähintään viikottain. Siinä menee sitten tässä ketjussa vaikka verokeskustelutkin sekaisin kun välissä on sivu pari taas asiaa siitä kun joku aloittelija kyselee samat kysymykset samasta asiasta. Helpompi kaikkien kannalta olisi kun olisi tässä palstan osiossa olisi paikalleen lukituttu FAQ ketju, niin voisi linkata siihen jos aloittelija ei sitä itse hoksannut ja kysyi samat kysymykset tässä ketjussa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
272
Oliskohan tämä Alkostore24 vehnäolut about halvinta. Onko kokemuksia minkälaista sisältö on? Vastaako keskiverto vehnäolutta?

1613038975114.png
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Oliskohan tämä Alkostore24 vehnäolut about halvinta. Onko kokemuksia minkälaista sisältö on? Vastaako keskiverto vehnäolutta?

Eiköhän se hintansa arvoista ole; eihän tuo kustanna posteineen enää kuin euron tölkki. Tuota ja saman merkin toista vehnäolutta olen ostanut joskus. Ihan juotavia ovat, mutta ei kyllä silti nouse samaan sarjaan esim. Paulanerin saati Erdingerin kanssa. Seuraavaksi kun vehnäoluita tilailen, makselen varmasti suosilla sen noin kympin enemmän ja tilailen esim. noita mainitsemiani merkkejä.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
897
Pitäisikö uusien keskustelijoiden kuitenkn jaksaa lukea ketjua taaksepäin muutama sivu taaksepäin, sen sijaan että vanhojen keskustelijoiden pitäisi jaksaa muutaman sivun välein vastata samoihin kysymyksiin.

Toisekseen, joku "mistä tilata alkoholia" -tyyppiset kysymykset on samperin hölmöjä, kun yksikään nettikaupoista ei ole kilpailukykyinen samaan aikaan niin oluissa, viineissä, viskeissä, rommeissa kuin muissa taikajuomissa.

Takaisin asiaan: IS:ssä oli tänään myös toinen artikkeli etämyyntiin liittyen: EU epäilee Suomen rikkovan lakia alkoholin etämyynnissä – tutkinta saattaa jatkua vuoteen 2024 saakka Mun mielestä tuo hyvin kuvaa mitä haetaan taas takaa; eli taas voidaan muutama vuosi mennä eteenpäin ilman, että EU on Suomea ojentamassa. "Sakkoja maksettaisiin vasta, jos tuomioistuin päättää Suomen rikkoneen oikeutta, mutta Suomi ei silti muuttaisi toimintaansa. Tällöin komissio voi uhata Suomea sakoilla." Ja jos nyt taas mennään vuoteen 2024 asti, niin silloin voidaan taas seuraavalla verukkeella mennä muutama vuosi eteenpäin.

Edelleenkään, itseäni ei kuluttajana häiritse nykyinen lainsäädännön epäselvä tilanne mitenkään. Kamalinta on se, jos epäselvyys joskus poistuu, koska silloin poistuu ainakin bulkkijuomissa nettitilaamisen järkevyys hintanäkökulmasta katsottuna.
Suomessa alkoholijuomien valmistevero on sillä tasolla, että verottoman alkoholin toimittajia tulee aina löytymään. Kieltolait eivät ole koskaan onnistuneet maissa, joissa on edes jonkinlainen alkoholikulttuuri.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Suomessa alkoholijuomien valmistevero on sillä tasolla, että verottoman alkoholin toimittajia tulee aina löytymään. Kieltolait eivät ole koskaan onnistuneet maissa, joissa on edes jonkinlainen alkoholikulttuuri.
Kun etämyynnin ja -oston määritelmät selkiytyvät lainsäädännössä, silloin sen valmite- ym. veron maksaa aina joku. Tai sitten toimii selkeästi rikollisesti, johon myös tullilla ja verottajalla on keinonsa puuttua, ja jossa kuluttajan asemakin muuttuu turvattomammaksi.

Nykytilanne puolestaan sopii minulle, helppoa ja laillista kaupankäyntiä arvostavalle kuluttajalle, mitä mainioimmin: kun tilaan vaikka niistä tunnetuimmista saksalaisista verkkokaupoista alkoholia, niin viranomaissääntöjen mukaan verot eivät ole minun huoleni. Ja se taas, että lainsäädäntö on sekava myyjän verovastuiden suhteen, ei suoranaisesti ole minun murheeni.

Mutta kuten jo aikaisemmin olen todennut, edelleen ihmettelen niitä viinatilaajia, jotka haluavat lainsäädännöllistä selkeyttä nykytilanteeseen nähden. Tiettyjen yritysten ja esim. kotimaisten pienpanimoiden osalta se toki olisi hienoa ja kohtuullista, mutta näin kuluttajan näkökulmasta toivon hiton pitkää jatkoa nykyisen kaltaiselle tilanteelle.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
897
Kun etämyynnin ja -oston määritelmät selkiytyvät lainsäädännössä, silloin sen valmite- ym. veron maksaa aina joku. Tai sitten toimii selkeästi rikollisesti, johon myös tullilla ja verottajalla on keinonsa puuttua, ja jossa kuluttajan asemakin muuttuu turvattomammaksi.

Nykytilanne puolestaan sopii minulle, helppoa ja laillista kaupankäyntiä arvostavalle kuluttajalle, mitä mainioimmin: kun tilaan vaikka niistä tunnetuimmista saksalaisista verkkokaupoista alkoholia, niin viranomaissääntöjen mukaan verot eivät ole minun huoleni. Ja se taas, että lainsäädäntö on sekava myyjän verovastuiden suhteen, ei suoranaisesti ole minun murheeni.

Mutta kuten jo aikaisemmin olen todennut, edelleen ihmettelen niitä viinatilaajia, jotka haluavat lainsäädännöllistä selkeyttä nykytilanteeseen nähden. Tiettyjen yritysten ja esim. kotimaisten pienpanimoiden osalta se toki olisi hienoa ja kohtuullista, mutta näin kuluttajan näkökulmasta toivon hiton pitkää jatkoa nykyisen kaltaiselle tilanteelle.
Ei ainakaan minulla ole sellaista käsitystä, että verovastuiden suhteen olisi tälläkään hetkellä mitään epäselvyyttä. Nettikaupat, jotka ovat lopettaneet toimitukset Suomeen ovat todennäköisesti tehneet sen nimenomaan verovastuun takia.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Ei ainakaan minulla ole sellaista käsitystä, että verovastuiden suhteen olisi tälläkään hetkellä mitään epäselvyyttä. Nettikaupat, jotka ovat lopettaneet toimitukset Suomeen ovat todennäköisesti tehneet sen nimenomaan verovastuun takia.
No eipä esim. Viinikaupan kohdalla verovastuulliseksi ole löydetty sen enempää ostajia kuin myyjiäkään. Ja Viinikaupan mainitsen vain siksi, että se on asian tiimoilta oikeudessa eniten ollut. Sama pätee useimpiin muihinkin suomalaisten suosimiin myyntipaikkoihin.

Mitä Suomeen toimituksen lopettaneisiin yrityksiin tulee, niin ketäpä se nyt kiinnostaisi alkaa tappelemaan viranomaisten kanssa ja alkaa käymään vieraassa maassa oikeutta näiden kanssa. Kyllä minäkin siinä tilanteessa poistaisin Suomen toimitusvaihtoehdoista pois, ellei liiketoiminta sitten nimenomaisesti perustu suomalaisten asiakkaiden palvelemiseen. Mutta kuten nähdyt oikeudenkäynnit osoittavat, suomalaisviranomaisten käsityksillä ja laintulkinnalla on monissa alkoholimyyntiin liittyvässä asiassa aika räikeä ristiriita.
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
912
kovin on hidas Licorean käyttämä UPS standart toimitus:cautious:.
UPS hakenut paketin 5.2 ja hyvällä tuurilla huomenna 12.2 tulee
edit: kannattaa manata, just tuli, ei kyllä UPS ilmoitte edes päivää milloin pitää olla vastaanottamassa. Onneks olin himassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.07.2017
Viestejä
671
En tajua miksi kaikissa näkemissäni vehnäoluissa on hiiva mukana. Kun vuosia sitten tein itse olutta, niin olin aina tarkka lasiin kaataessa ettei pullon pohjalta hiivat pääse lasiin. Ne ei ikinä parantaneet makua jos pääsivät, päinvastoin.

Olen yhden kerran itse tehnyt vehnäolutta ja siitä tuli parasta olutta mitä olen ikinä maistanut. Mutta senkin kanssa jätin hiivat pulloon.
 
Liittynyt
29.01.2020
Viestejä
227
alkojuomat_com:sta meinasin tilata, mutta mikäs kuljetus kannattaa sieltä valita?

Onko kokemusta myös mitä nuo eri kuljetusfirmat veloittaa oikeasti? Kun firman sivuilla vaan todetaan, että "Arvioidut toimituskulut: 1-20 kg (19,99 €)"

Vaihtoehtoina siellä siis:
  • ECOMTRANSIT.COM (POSTI)Arvioitu toimitusaika on 6-10 arkipäivää siitä, kun tilaus lähtee meiltä.
  • DHLArvioitu toimitusaika on 5-6 päivää siitä, kun tilaus lähtee meiltä.
  • EUROSENDERArvioitu toimitusaika on 3-7 arkipäivää tilauksen lähettämisestä.
Yhden "paketin" eli 3x24tlk laatikkoa Newcastlea ajattelin tilata. Eikä haittaa vaikka olisi hidaskin toimitusvaihteohto jos vaan luotattava ja edukas.

Ekaa kertaa siis tilaamassa niin en haluaisi summamutikassa valita kuljetusyhtiötä.
Ecom/Posti on oletus. Muistaakseen muut vaihtoehdot ovat kalliimpia. Mikäli ostat 3 laatikkoa olutta ovat postit 39,99€... suosittelen siis ostaa esim kaks ja loput pulloja yms...
Sinänsä noi posti tuolla on tyhmästi koska kaks olut lootaa ja 4 pulloa litran viinoja menee paino rajan yli vaikka loodassa olis hyvin tilaa tälläiselle kombolle.

Jotkut on ostanut tuolta käytämällä Norrloggia vaihtelevalla menestyksellä, tässä tapauksessa siirryt etämyynnistä=>etäoston puolelle.

Omien kokemusten mukaan ecom toimittaa 7-10 arkipäivää ja on ollut hyvin pakattu, plus tietenkin tullut perille. Mikäli tuote ollut loppu ovat joka kerta kysyneet onko korvaava tuote ollut ok ennen postitusta.

Edit: Typo. Muita huomioita, noiden uutiskirje kantsii tilata jo pelkästään huumori arvon takia, ollut joulusta asti ihan "killeri" kamaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
897
En tajua miksi kaikissa näkemissäni vehnäoluissa on hiiva mukana. Kun vuosia sitten tein itse olutta, niin olin aina tarkka lasiin kaataessa ettei pullon pohjalta hiivat pääse lasiin. Ne ei ikinä parantaneet makua jos pääsivät, päinvastoin.

Olen yhden kerran itse tehnyt vehnäolutta ja siitä tuli parasta olutta mitä olen ikinä maistanut. Mutta senkin kanssa jätin hiivat pulloon.
Hefe-Weissbier ja Weissbier Kristallklar ovat eri tuotteita. Jälkimmäinen on suodatettu, edellinen ei.
 

M-J

Liittynyt
18.09.2019
Viestejä
105
kovin on hidas Licorean käyttämä UPS standart toimitus:cautious:.
UPS hakenut paketin 5.2 ja hyvällä tuurilla huomenna 12.2 tulee
edit: kannattaa manata, just tuli, ei kyllä UPS ilmoitte edes päivää milloin pitää olla vastaanottamassa. Onneks olin himassa.
Milläs lailla toi on hidas kun viikossa tulee Espanjasta? Saman kestää Italiasta ja saksasta tulee tuurilla päivän kaks nopeemmin. Ihan eri juttu kun että splinttelikuski kollaa niitä tosta etelähelsingistä
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
912
Milläs lailla toi on hidas kun viikossa tulee Espanjasta? Saman kestää Italiasta ja saksasta tulee tuurilla päivän kaks nopeemmin. Ihan eri juttu kun että splinttelikuski kollaa niitä tosta etelähelsingistä
Joo onhan toi ihan ok. Aattelin vain että nää Euroopan lehtorahdit muille tavaroille tullut nopeesti mutta hintaansa nähden (6 pulloo) about 23€ niin ihan ok.
Tosiaan kotiin tuotuna ja hyvin pakattu yht 124€ kuluineen. Sama satsi alkosta 210€ joten onhan tossa hintaeroa
 
Liittynyt
04.09.2017
Viestejä
22
Millaisella päiväyksellä tuo Alko24plus tarjous olut on? Ja mitkä on ekat maku fiilikset siitä?
 
Liittynyt
10.09.2020
Viestejä
23
kovin on hidas Licorean käyttämä UPS standart toimitus:cautious:.
UPS hakenut paketin 5.2 ja hyvällä tuurilla huomenna 12.2 tulee
edit: kannattaa manata, just tuli, ei kyllä UPS ilmoitte edes päivää milloin pitää olla vastaanottamassa. Onneks olin himassa.
UPS toimii tosi vaihtelevasti mutta Pirkanmaalla on ainakin tosi hyvä alihankkija, kuski soittaa aina 10min ennen kuin lähtee tänne maaseudulle ajelemaan ja kysyy olenko kotona. Itelläkin tällähetkellä odottelussa yks UPS standard kuljetus mutta johtuu kylläkin kaupasta mistä tilasin, myyjä ei suostu lähettämään viinejä jos Suomessa on pakkasta. Parin päivän välein lähettää kylläkin sähköpostia ja antaa säätiedotteen ja sanoo, että ei vielä suosittelisi lähettämistä koska viinin laadun takaaminen on hänelle kaikki kaikessa. Tekis mieli sanoo, että ne on kyykkyviinejä ja tuskin maistan eroa jos ne saa vähä kylmää mutta en kehtaa.. Mutta toisaalta sydäntä lämmittävää palvelua tämmönen koska kukaan ei ole ikinä ennen välittänyt ja kaljat on lähteny liikkeelle vaikka 30 asteen pakkasilla keskitalvella aikaisempina vuosina.
 
Liittynyt
17.08.2018
Viestejä
366
Omat ovat 130721. Makua en ole vielä testannut, mutta eiköhän tuo alas mene!
Päivälleen samaa Vestfyeniä täällä. ”Ihan ok” tuohon hintaan. Ehkä pikkasen enemmän pidin Harboen vastaavasta, joka mutuna oli astetta kevyemmän/fressimmän oloista (toimi nätisti esim tacoruoan kanssa).

Voi olla, että tuli testattua ihan pikkasen liian lämpimänä, joten sekin vaikuttaa. Saman hintaluokan kamppeesta kuitenkin Slotsia parempaa vaikka toki se taitaa ollaihan eri tyylin olutta. Tähän mennessä noista tarjouksista/halpiksista parhaiten on maistunut Falcon.

Muuten, edelleen odotellaan Netpris-Budbee -tilausta ja takana reilu 3,5 viikkoa. Shippii näytellyt ”in transit” -statusta reilu kolme viikkoa kuten myös budbeen ilmoittelee, että odotellaan shippiitä. No josko taas kyselisi perään alkuviikosta kun silloin neljä viikkoa täynnä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
912
no on pitkäs kyllä Netpris toimitus venähtänyt. Mulle tullu kaikki toimitukset reilussa viikossa. Mikähän nyt sitten maksaa
 

Ploro

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
482
Alkaa olut ja viinivarasto näyttämään siltä, että tilausta pitäisi tehdä. Ajattelin koittaa netpris + budbee komboa. Onko kellään kokemuksia IPO:ista joita tuolla on tarjolla? Erdingeriä menee tilaukseen ja varmaan royal red:iä (näistä tietenkin on jo kokemuksia).

Entäs viineistä? Täällä kun oli osalla hyvää tietoa viineistä (punkku) niin olisiko heittää suosituksia? Yleensä tulee ostettua italialaisia, varmaan paras mitä ikinä on tullut juotua on casanova di neri brunello di montalcino (tämä tosin eri hintaluokan tavaraa). Alkosta laatikkoviinisuosikki Wanted zinfandel (joo ei ole Italiasta), ripassoa on yleensä kaapissa. Olisi mukava löytää hinta/laatu kohdillaan olevia uusia viinejä jota/joita voisi ottaa ”vakiona”, hintaa pullolle ~10€.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
670
Miten kauan teillä yleensä on mennyt että juomat on lähtenyt netrpris:stä liikkeelle? Maanantaina itse laitoin tilauksen ja mitään ei ole vielä tapahtunut. Tuotteita pitäisi kyllä olla varastossa.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
905
Omat ovat 130721. Makua en ole vielä testannut, mutta eiköhän tuo alas mene!
Samaa luokkaa myös oman setin päiväys oli. Ei ollut muuten hääviä, onneksi otin tanskalaista Faxea kaveriksi joka maistuu selkeästi paremmalle. Olen vähän ronkeli keskiketterän suhteen joten en ehkä paras kommentoimaan ko. halpaa juomaa, uponnee monelle kaljamiehelle varmasti.
 
Liittynyt
23.10.2017
Viestejä
103
Jassoo, kun näyttää tulleen tämä alkon tilaaminen ulkomailta oikein kansan huviksi niin pitäisikö perustaa erillinen tarjousketju missä ei jaaritella, siis tyyliin :
★ Hyvät alkotarjoukset ★ (Ei keskustelua)

On meinaan niin paljon kyselyitä että mistä, millä ja paljonko yms. Samassa ketjussa voisi vaikka mainita myös kuljetusyhtiön millä kannattaa tilata mikäkin määrä. Miltä kuulostaa? Ja mikä ei estäisi samassa ketjussa mainostamasta Alkon tarjouksia :)
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
529
Kiitos tästä! :thumbsup:

Edit: Laitetaans tähän nyt kertaukseksi muillekin ekakertalaisille miten täältä sai tilattua
- Kauppa alkojuomat.com (useampi maksuvaihtoehto, mm. Paypal)
- Kuljetusvaihtoehdoksi valitsin "ecomtransit.com/posti" (vaatii luottokortin).

Valitset juomia ostoskoriin ja tarkkailet painoja (älä välitä laatikkolaskurista).
Toimituksen hinta on per kilo:
1-20 kg (19,99 €)
21-40 kg (39,99 €) jne.

Omat ostokseni painoivat 20,18 kg, mutta sain tuolla edullisimmalla. Eli hinta pompsahtaa vasta 21kg kohdalla.

- Kassalla valitse haluamasi maksutapa ja toimittajaksi ecomtransit.com
- Kun olet maksanut alkojuomasi, saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi.
- Tilausvahvistuksessa luki valitsemani kuljetusyritys, mutta varsinaista hyperlinkkiä ei sinne ollut.
- Siispä naputellaan toiseen välilehteen sevosoite ecomtransit.com.
- Siinä aukeaakin suoraan verkkolomake, joka kysyy alkojuomat.com:n tilausnumeron ja painon.
(Nämä tiedot löytyy tilausvahvistuksesta)
- Siitä edetään maksamaan - eli täyttämään osoite, puh. ja luottokorttitiedot.

Kummastakin maksusta tuli s-postiin vahvistukset suomeksi.
Rekiströitymistä ei vaadita.

Nyt vain sitten odotellaan juomia :)
ite laittelin viestiä tonne juomakauppaan noista rahtimaksuista kun heidän sivuillaan ilmoittavat että hinnat ovat noin hintoja, asustelen melko pohjoisessa niin suosittelivat laittamaan suoraan tuonne ecomille viestiä rahtihinnasta että saa oikeanlaisen summan.

selvennykseksi esm postnord on tuplannu pienen ajan sisällä lavarahdin määrän tänne pohjois-suomeen...
 
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
238
kovin on hidas Licorean käyttämä UPS standart toimitus:cautious:.
UPS hakenut paketin 5.2 ja hyvällä tuurilla huomenna 12.2 tulee
edit: kannattaa manata, just tuli, ei kyllä UPS ilmoitte edes päivää milloin pitää olla vastaanottamassa. Onneks olin himassa.
Alle viikko Espanjasta mielestäsi kovin hidasta? Suosittelen pitäytymään pizzan tilaamisessa.
 
Liittynyt
07.08.2020
Viestejä
115
Miten kauan teillä yleensä on mennyt että juomat on lähtenyt netrpris:stä liikkeelle? Maanantaina itse laitoin tilauksen ja mitään ei ole vielä tapahtunut. Tuotteita pitäisi kyllä olla varastossa.
Hyvin paljon vaihdellut. Joskus ihan tilausta seuraavana päivänä, mutta välillä saattanut mennä 4-5 päivääkin. Mutta aina on tilaukset tulleet.
 

M-J

Liittynyt
18.09.2019
Viestejä
105
Alkaa olut ja viinivarasto näyttämään siltä, että tilausta pitäisi tehdä. Ajattelin koittaa netpris + budbee komboa. Onko kellään kokemuksia IPO:ista joita tuolla on tarjolla? Erdingeriä menee tilaukseen ja varmaan royal red:iä (näistä tietenkin on jo kokemuksia).

Entäs viineistä? Täällä kun oli osalla hyvää tietoa viineistä (punkku) niin olisiko heittää suosituksia? Yleensä tulee ostettua italialaisia, varmaan paras mitä ikinä on tullut juotua on casanova di neri brunello di montalcino (tämä tosin eri hintaluokan tavaraa). Alkosta laatikkoviinisuosikki Wanted zinfandel (joo ei ole Italiasta), ripassoa on yleensä kaapissa. Olisi mukava löytää hinta/laatu kohdillaan olevia uusia viinejä jota/joita voisi ottaa ”vakiona”, hintaa pullolle ~10€.
Eli tummaa, hedelmäistä, konsentroitunutta, makeahkoa mutta hyvin tehtynä menee myös rakenteikas ja vähän tanniinisempi aka toi Brunello ?

Marques de Borba Vinhas Velhas
Casa Nero Primitivo di Manduria (Primitivo = Zinfandel)
American Redwood Zinfandel Bourbon Barrels ( Primitivo = Zinfandel, ei toimi mulla mutta osa tykkää)
E.Guigal Cotes du Rhone (tää on halpa verrattuna Alkoon ja solidi pullote)
Masi Campofiorin (tätähän jengi kuulemma tykkää juoda)
Tarapaca Gran Reserva Syrah
Porcupine Ridge Syrah (grillisafkalle pelaa kivasti vaikka ei muuten ole kummoinen viini)
Duorum Colheita (esim grillatun lampaankaren kanssa ihan kiva)
Faustinin Reserva/Granreserva. Omaan makuun ei oikeen, mutta ilmeisen pidetty
 

Ploro

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
482
Eli tummaa, hedelmäistä, konsentroitunutta, makeahkoa mutta hyvin tehtynä menee myös rakenteikas ja vähän tanniinisempi aka toi Brunello ?

Marques de Borba Vinhas Velhas
Casa Nero Primitivo di Manduria (Primitivo = Zinfandel)
American Redwood Zinfandel Bourbon Barrels ( Primitivo = Zinfandel, ei toimi mulla mutta osa tykkää)
E.Guigal Cotes du Rhone (tää on halpa verrattuna Alkoon ja solidi pullote)
Masi Campofiorin (tätähän jengi kuulemma tykkää juoda)
Tarapaca Gran Reserva Syrah
Porcupine Ridge Syrah (grillisafkalle pelaa kivasti vaikka ei muuten ole kummoinen viini)
Duorum Colheita (esim grillatun lampaankaren kanssa ihan kiva)
Faustinin Reserva/Granreserva. Omaan makuun ei oikeen, mutta ilmeisen pidetty
No nyt tulikin enemmän kuin tarpeeksi, aivan mahtavaa. Pitääpä ruveta kahlaamaan noita läpi.
ISO kiitos.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 509
Kokeillaan sitten budbeetä. Onko toikin samanlaista hommaa kuin Wolt/Foodora ym orjanhommat? Oli puolet PostNordia halvempi. Tilasin saman tien franziskaneria, guinnesia ja newcastle brown alea. Toimituskuluineen 1,36€/tölkki.

Aika painava boksi tuli. No tota ei tarvii kyllä kantaa pihaa pidemmälle, vien siitä itse kellariin. Ulko-ovelta voin tulla hakemaan, vaikka suoraan toimitusautosta itse kantamaan.
 
Liittynyt
29.01.2020
Viestejä
227
Onko toikin samanlaista hommaa kuin Wolt/Foodora ym orjanhommat? Oli puolet PostNordia halvempi.
Oon pohtinut samaa, todennäköisesti. 0-6 tuntia iltasin duunia jollakin kympin tunti palkalla. Toivottavasti eivät sentään oo mitään "yrittäjiä".
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
897
Oon pohtinut samaa, todennäköisesti. 0-6 tuntia iltasin duunia jollakin kympin tunti palkalla. Toivottavasti eivät sentään oo mitään "yrittäjiä".
Ainakin kerran Turun seudulla lähetyksen toi paikallisen kuljetusfirman pakettiauto. Ehkä kyseessä on ihan normaali alihankinta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 746
Viestejä
4 224 023
Jäsenet
71 105
Uusin jäsen
Flatout123

Hinta.fi

Ylös Bottom