Tässä tuli hyviä ehdotuksia! Kiitos. Mulla ilmeisesti hieman sama kuin @Ploro , että ne about ~10€ viinit kiinnostaisi. Mun pitää myös kahlata noita listan viinejä läpi.Eli tummaa, hedelmäistä, konsentroitunutta, makeahkoa mutta hyvin tehtynä menee myös rakenteikas ja vähän tanniinisempi aka toi Brunello ?
Marques de Borba Vinhas Velhas
Casa Nero Primitivo di Manduria (Primitivo = Zinfandel)
American Redwood Zinfandel Bourbon Barrels ( Primitivo = Zinfandel, ei toimi mulla mutta osa tykkää)
E.Guigal Cotes du Rhone (tää on halpa verrattuna Alkoon ja solidi pullote)
Masi Campofiorin (tätähän jengi kuulemma tykkää juoda)
Tarapaca Gran Reserva Syrah
Porcupine Ridge Syrah (grillisafkalle pelaa kivasti vaikka ei muuten ole kummoinen viini)
Duorum Colheita (esim grillatun lampaankaren kanssa ihan kiva)
Faustinin Reserva/Granreserva. Omaan makuun ei oikeen, mutta ilmeisen pidetty
Ton listan viineistä tätä ostin:
American Redwood Zinfandel Bourbon Barrels, mutta tuosta en pitänyt. Jotenkin oli hieman erikoinen ja luumumainen tai jotain se maku. Mulle ei vaan uponnut ja taisin jopa muutaman desin kaataa pullon pohjilta pois. Poikkeuksellista minulle mutta makuasioita nämä.
Omat tärpit on tuolta Netprisistä nämä laatikkoviinit:
3 L The Wanted Zin Pugilia IGT 14,5% BIB <- muistaakseni tämä oli erittäin hyvää kun syksyllä tilasin..jotenkin sellainen "paksu" maku tai jotain. Syksyllä viimeksi tuota maistoin, nyt kaapissa odottaa just tuota eli pitää maistella muistanko oikein. Tätä on ollut usein Netprisillä pari egeä halvemmalla tarjouksessa.
Chill Out Smooth & Soft Cabernet Sauvignon - Australialainen Punaviini <- en osaa pahemmin arvostella mutta tämä on ollut sopivan helposti juotava yleis-viini itsellä (ja muutamalla kaverilla) jo vuosia. Alkossakin on tuota ja sitä + muita saman firman viinejä olen tykännyt maistella.
J.P. Chenet Merlot 13% 3 L - J.P. Chenet viini netistä <- tätä on usein Netprisillä tarjouksessa myös, Merlot on kai vähän sokerisempi rypäle/viini eli aika pehmeä maku. Myös tämä on ollut omia suosikkeja jo pitkään, ja tosiaan yli vuoden verran on yleensä saanut 10€/laatikko joka on mun mielestä hyvin halpa hinta.
Yleensä itse tilaan muutaman tonkan + muita juomia muutamien kuukausien välein. Nyt viimeisiin tilauksiin olen yrittänyt löytää muutaman pullon sekaan ja vähän tutustua laajemmin valikoimiin että ei ole aina iso tonkka juotavana.
Viimeksi muokattu: