Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 258
Mielenkiintoista.

Hinnoittelukerroin 5 :geek:

Noiden JP scenettien ostohinta lienee josain 3-5 euron tasolla, koska niitä on halvimmillaan ollut myynnissä alveineen 7 eurolla Suomeenkin toimittavissa nettikaupoissa.


Tosin alkohan voi ostaa tavaransa mistä haluaa, niillä kun ei sinänsä ole mitään tarvetta pyrkiä laskemaan hintoja tai nostaa myyntiä, vaan enemmänkin vähän niinkuin päinvastoin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
332
Mielenkiintoista.

Hinnoittelukerroin 5 :geek:
1,54 eli viitisen euroa ;) Mm. tuolta näkyy kaikkien tuoteryhmien kertoimet: Hinnoittelukertoimet ja jos kiinnostaa vielä enemmän pöyhiä, niin valikoimaanotto-ohje avaa prosessia tarkemmin: Valikoimaanotto-ohje | Alko

Disclaimerina mainittakoon, ettei minulla ole mitään Alko-affiliaattia taustalla. Ihan vaan mielenkiinnosta lueskellut noita läpi kun osuu omiin harrastuksiin ja kritiikkiä on mukavampi esittää silloin kun se perustuu tosiasioihin. Onhan tuo täysin aikansa elänyt järjestelmä. Pahimpana ovat sitten vahvat oluet isossa pullossa, jolloin esimerkiksi Alesmithiltä saadaan Speedway Stoutille 11,50 euron sisäänostohinnalla (vuoden 2016 verotasolla) hyllyhinnaksi 29,90e. Keskusvarasto- ja myymäläkustanukset 0,9675e + Hinnottelukerroin 8,3532e + Alkoholijuomavero 2,8845e + Pakkausvero 0,3825e + alv 5,7810e
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 258
1,54 eli viitisen euroa ;) Mm. tuolta näkyy kaikkien tuoteryhmien kertoimet: Hinnoittelukertoimet ja jos kiinnostaa vielä enemmän pöyhiä, niin valikoimaanotto-ohje avaa prosessia tarkemmin: Valikoimaanotto-ohje | Alko

Disclaimerina mainittakoon, ettei minulla ole mitään Alko-affiliaattia taustalla. Ihan vaan mielenkiinnosta lueskellut noita läpi kun osuu omiin harrastuksiin ja kritiikkiä on mukavampi esittää silloin kun se perustuu tosiasioihin. Onhan tuo täysin aikansa elänyt järjestelmä. Pahimpana ovat sitten vahvat oluet isossa pullossa, jolloin esimerkiksi Alesmithiltä saadaan Speedway Stoutille 11,50 euron sisäänostohinnalla (vuoden 2016 verotasolla) hyllyhinnaksi 29,90e. Keskusvarasto- ja myymäläkustanukset 0,9675e + Hinnottelukerroin 8,3532e + Alkoholijuomavero 2,8845e + Pakkausvero 0,3825e + alv 5,7810e
Hyvää settiä.

Muutama testattu Belgialainen olut antoi laskurissa korkeamman sisäänostohinnan kuin mitä minä maksoin postikuluineen kotiinkannettuna. Oluessa toki Alko ehkä syystäkin joutuu ottamaan kovempaa katetta koska myymät on sellaisia, että vaatii työtä kantaa olutta hyllyyn ja asetella pikkupulloja. Mutta voisihan nuo asiat jokatapauksessa paremmin olla.

Tuosta valikoimaanotosta onkin mediassa ollut kritiikkiä, kun Suomalaiset pienpanimot eivät saaneet tavaraa millään alkoon järjettömien vaateiden vuoksi ja kaupoissa ei niitä voi myydä.
 
Liittynyt
29.06.2017
Viestejä
897
Ja lisäksi et osaa käyttää tuota laskuria. Kyseessä on tilausvalikoimatuote, jolloin toimitustapa ei ole myymälätuote. 8,49 sisäänostohinnalla tonkan hinta hyllyssä olisi 35,32 euroa (voi vähentää 1,53 jos viinitonkista ei mene pakkausveroa, en tiedä meneekö)
Kieltämättä hätäilin laskurin käytössä, ja myönnän kyllä, että en edes ymmärrä täysin laskurin toimintaa. Laskemani hinta on tuotteelle, jonka maahantuoja toimittaa itse Alkon myymälään? Jos maahantuoja toimittaa tuotteen Alkon keskusvarastoon, josta Alko hoitaa itse jakelun, hinta on laskemasi 35,32. Kannattaa laskea myös, mikä laskurin mukaan on Alkon sisäänostohinta keskusvarastoon toimitetulle viinille, jonka vähittäismyyntihinta Alkossa on 6,99€ (sellaisiakin on). Sanoisin, että hinta on epäuskottava.
 
Liittynyt
14.05.2020
Viestejä
346
@JetulaEi tarvitse tehdä ulkomaan tilauksia säästömielessä. Säästöä alkaa kertyä vasta sitten kun tilaa jotain arvokkaampia juomia, kulutus on taivaissa tai tilaa laatikko kaupalla mallasjuomia. Itse en jaksa parin kympin takia nähdä vaivaa. 10-15 viskipullon tilauksissa säästöt ovat olleet 200 € - 500 € per tilaus.
Siis en ymmärrä tätä logiikkaa alkuunkaan.

Mitä ihmeen vaivaa, mihin verrattuna?

Ulkomailta saa pieniä laatikollisia tilattua vaivattomasti kotiovelle. Yleensä säästää jopa puolet jos valitsee hyvin.

Isoja säästöjä saa useissa eri tuoteryhmissä.

Jokainen tilaus kerryttää säästöä aivan samalla tavalla. Weeteeäf.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
332
Kieltämättä hätäilin laskurin käytössä, ja myönnän kyllä, että en edes ymmärrä täysin laskurin toimintaa. Laskemani hinta on tuotteelle, jonka maahantuoja toimittaa itse Alkon myymälään? Jos maahantuoja toimittaa tuotteen Alkon keskusvarastoon, josta Alko hoitaa itse jakelun, hinta on laskemasi 35,32. Kannattaa laskea myös, mikä laskurin mukaan on Alkon sisäänostohinta keskusvarastoon toimitetulle viinille, jonka vähittäismyyntihinta Alkossa on 6,99€ (sellaisiakin on). Sanoisin, että hinta on epäuskottava.
Valikoimaanotto-ohjeesta:
TOP Alkon keskusvarasto - Alkon keskusvarastoon toimitettaessa hinnat ilmoitetaan verottomina.
TOP Myymälä - Tarjottuihin hintoihin on sisällytettävä alkoholijuomavero ja juomapakkausvero.

Paremman kuvan saa käyttämällä tuota keskusvarastoa, jos katsoo vielä uudestaan tuolla TOP Myymälä-toimitustavalla, niin viinitonkan hinta myymälän takaovella olisi miinuksen puolella ja siksi summa heittää pahemman kerran. Verot miinustettuna maahantuoja maksaisi Alkolle sen myymisestä, toimitustavasta riippuen HMT joko pienenee tai suurenee. "Tuplaveroa" tuosta ei lasketa, sillä laskurin näyttämät verot lasketaan tuon HMT:n päälle, eikä lisäksi sisäänostohintaan. Paremman vertailun varmaan saisi jos siitä ulkomaisesta 8,49 euron tönikästä vähentäisi myyntimaan kaikki verot ja laittaisi sen sisäänostohinnaksi toimitustavalla TOP keskusvarasto.

Hintaan vaikuttaa myös pakkausmuoto yms. muuttujat joita tuo laskuri kysyy. Esimerkiksi seitsemän euron pantillisen pullopunkun (Don Opas 2019) sisäänostohinta olisi vajaan euron luokkaa josta toinen euro tulee katetta + 50snt käsittelykuluja ja loput erilaisia veroja. Vaihtoehtoisesti verot sisällytettynä (TOP Myymälä) sisäänostohinta olisi 4,60e luokkaa katteen (hinnottelukertoimen) pysyessä samana. Ei tuohon kovin paljon voi vastaan pullikoida, verot kun on laissa määritetty.
 
Liittynyt
24.06.2020
Viestejä
45
Maanantaina tilasin 3 koppaa olutta alkc:stä ja tänään tuli matkahuollolta jo viesti, että noudettavissa. 3 päivää kesti toimitus, pakko myöntää, että aika nopeaa toimintaa! :)
 
Liittynyt
03.02.2021
Viestejä
20
27.01. tilasin netprisiltä ja tänään (04.02.) saapui, ensimmäinen tilaukseni ja kaikki meni täsmälleen nappiin. Tuli Jeesus ties kuinka monta sataa euroa säästöä. Pitääpä tilailla useammin!
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 034
Ha! :rofl:

Optimistilla lasi on puoliksi täynnä, pessimistillä puoliksi tyhjä ja ulkomailta tilaajaa ei kiinnosta ku varastosta kyllä löytyy!

Ja jottei ihan off-topikiksi mene niin Portugal Vineyardsin paketit tulivat luvatusti tänään UPSilla perille. Ja tuolla sitten nuo englanninkieliset sähköpostit on "hieman" epäilyttäviä, mutta ei kannata säikähtää :D

Screenshot_20210124-215344~2.png
 
Liittynyt
30.05.2020
Viestejä
184
Taidan ottaa riskin ja räväyttää bottleanddrinks.de:stä isomman satsin hyviä viskejä. Toivottavasti ei mene kauheaksi säädöksi.
 
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
691
Siis en ymmärrä tätä logiikkaa alkuunkaan.

Mitä ihmeen vaivaa, mihin verrattuna?

Ulkomailta saa pieniä laatikollisia tilattua vaivattomasti kotiovelle. Yleensä säästää jopa puolet jos valitsee hyvin.

Isoja säästöjä saa useissa eri tuoteryhmissä.

Jokainen tilaus kerryttää säästöä aivan samalla tavalla. Weeteeäf.
Oletan että @Kiila mielestä vaivaa on se kun joutuu katsomaan&maksamaan netistä ennakkoon mitä juo ja tilaa ne sitten kaappiin säilöön? Ilmeisesti hän on enemmän "elän hetkessä" kavereita (*). Meitä on moneen junaan ja ymmärrän täysin että joku nyt vain haluaa käydä hakemassa juomat juuri silloin kun on tarvetta, tähän on syitä monia, esim alkoholin käyttö voi olla reilumpaa jos juomia on kaapissa. Itse koen nettiostokset jopa helpompana ..jos miettii reilu viikko Netpris tilauksesta Budbee toimittaa juomat minulle eteiseen josta nostelen ne kaappiin. Rahan säästö on minulla ykkösprioriteetti miksi ostan juomat ulkomailta, tämä on niitä harvoja tapoja jolla kulutuksessa voi käyttää "verosuunnittelua". Mutta koen että netistä ostaminen tekee myös omista juomistottumuksista laadukkaampia, valikoima on niin iso.. itse katselen punaviiniä pääasiassa mutta muitakin tuotteita (olut,viski...satunnaisesti muut väkevät) ja niistä on jo oma näppituntuma "keskihintaisissa" tuotteissa -> katselen netistä about samanlaisia laajoista valikoimista.


(*)= mulla on kavereita joiden kanssa esimerkiksi saunaoluen suhteen käy niin että kun saa ajatuksen/jutellaan puhelimessa tms niin sen jälkeen haetaan saunaoluet. Ja tämä tapahtuu niin että mennään lähi-Saleen ja ostetaan 8-pack Sandelssia hintaan 15.90€ sen kummemmin miettimättä. Itse tilaan n. 2-3kk välein alkoa sen mitä tarvin. Jos joku pyytää jonnekin tai tekee mieli niin avaan kaapin ja otan sieltä. 8-packin hinnassa (joo,esimerkkinä kallis,Suomestakin saa halvemmalla) säästän yli puolet. Omalla kulutuksella säästöä tulee muutama satanen vuodessa kun hankin netistä juomat kaappiin ja samaan hintaan juon laadukkaampia juomia.
 
Liittynyt
06.04.2020
Viestejä
50
niin ja As24 täyslava 820 kiloo tulee maanantai aamuna Kauko soitteli....taas pärjää...kisastutio...lätkäkisoihin seuraava tilaus....
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
272
Eka tilaus tulossa Alko24Plus. Mites usein oluita on paremmissa tarjouksia esim Netprisissä? Myöhästyin vähän viime viikonlopun Tre Kronor tarjouksesta. Onko kokemusta heidän olut yllätyslaatikosta 5,99? Loppu tosin nyt.
 
Liittynyt
12.06.2017
Viestejä
164
Eka tilaus tulossa Alko24Plus. Mites usein oluita on paremmissa tarjouksia esim Netprisissä? Myöhästyin vähän viime viikonlopun Tre Kronor tarjouksesta. Onko kokemusta heidän olut yllätyslaatikosta 5,99? Loppu tosin nyt.
Netprisin yllätyslaatikko sisältää sekalaisen erän kolhittuja ja likaisia tölkkejä. Kannattaa pestä tai kaataa lasiin. Voi olla lonkeroa tai siideriä joukossa. Ja tuo tuote on muuten ollut loppu jo varmaan vuoden. Ilmestynee seuraavan kerran valikoimaan taas varastonsiivouksen yhteydessä.
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
599
Netprisin yllätyslaatikko sisältää sekalaisen erän kolhittuja ja likaisia tölkkejä. Kannattaa pestä tai kaataa lasiin. Voi olla lonkeroa tai siideriä joukossa. Ja tuo tuote on muuten ollut loppu jo varmaan vuoden. Ilmestynee seuraavan kerran valikoimaan taas varastonsiivouksen yhteydessä.
Kannattaa olla nopea noidenyllätyslaatikoiden kanssa. Ne menevät hetkessä, kun tulevat myyntiin.
Varmaan ei ole kovin montaa edes myynnissä kaikkiaan?
Itse joskus meinannut myös tilata niitä, mutta ehtivät loppua aina ennen.
 
Liittynyt
01.07.2019
Viestejä
17
AS24 tilaus 24.01 ja
  • Jan 26 2021 07:40 am
    Lähetys on lähtenyt lähtömaasta

    POSTI
    Skannaus ulkomailla IPS

  • Jan 26 2021 12:41 am
    Kansainvälinen lähetys on käsitelty vienti paketti keskus

    DHL-GERMANY
    Neumu00FCnster, Germany
päivän 26.1 jälkeen ei mitään merkintöja... norrlog ei ota kantaa ja DHL ei vastaa kyselyihin.... nii ja posti sanoo, ettei ole heillä...

Kelleen käynyt koskaan noin, että paketti hukuksissa, vai johtuskos vaan koronasta...

Mistähän paketin metsästystä kannattaisi kokeilla...

Kellään jottain puh nummeroo... ???
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
196
Taas tuli k-shopista tilattua soju- ja safkatäydennystä. Ma tilaus sisään ja SEPA-maksu->tiistaina paketit taas tuttuun tapaan matkaan ja pe 18.45 täällä Tampereella, ei voi kyllä valittaa. Sojusammakko tuli kaupanpäälliseks. :D
 

Liitteet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
953
Taas tuli k-shopista tilattua soju- ja safkatäydennystä. Ma tilaus sisään ja SEPA-maksu->tiistaina paketit taas tuttuun tapaan matkaan ja pe 18.45 täällä Tampereella, ei voi kyllä valittaa. Sojusammakko tuli kaupanpäälliseks. :D
Mistäs nyt on kyse?
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
196
Mistäs nyt on kyse?
한인식품 온라인 쇼핑몰 케이샵, Koreanisches Asiatisches Lebensmittel Markt & Online Shop in Frankfurt. Aikaisempi ja vähän tarkempi lätinä heistä: Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

E: rehellisyyden nimissä; on heistä soraääniäkin tässä ketjussa ollut, omalle kohdalle ei ole vaan sattunu. Omat laatikot on ulkosesti ottaneet pari pahvin lävistävää hittiä ja ainakin yhdessä toisen käyttäjän tapauksessa oli pulloa mennyt UPS:n toimesta rikki. Sähköpostiin vastaavat heikosti. PP ei ole maksutapana enää mahdollinen, kun tuli (tässäkin ketjussa) sattuneita puutteita tilauksiin muille, jotka aiheestakin reklamoivat PP:lle, jotka sitten taas vetäsivät nuo maksutunnukset k-shopilta.

Kuitenkin; 3x tilannut itse, noin 700€ arvosta yhteensä, eikä mitään ole ollut rikki/puuttunut. Sojua/makgeollia ei vaan taida EU:sta mistään muualta yhtä hyvällä valikoimalla saada, joten on muodostunut omaksi luottopaikaksi. :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 430
Arviot meikeläisestä meni molemmilla vähän ohi sektoriin :)
Siis en ymmärrä tätä logiikkaa alkuunkaan.

Mitä ihmeen vaivaa, mihin verrattuna?

Ulkomailta saa pieniä laatikollisia tilattua vaivattomasti kotiovelle. Yleensä säästää jopa puolet jos valitsee hyvin.

Isoja säästöjä saa useissa eri tuoteryhmissä.

Jokainen tilaus kerryttää säästöä aivan samalla tavalla. Weeteeäf.
En ole tilannut kertaakaan mallasjuomia, ainoastaan viskiä, rommia, yms. "värillistä" väkevää ja joitain shotteja ja liköörejä. Laivalta tullut muutamaan otteeseen raahattua se 5 - 8 lootaa poreilevia, muttei sen enempää. Pika tsekkaus Netprisiin ja ensimmäistä kohdalle osunutta bulkkiolutta ostoskoriin: 3 laatikkoa Tuborgia a'12€ loota + 18€ postit = 18€ laatikko. Säästäähän tuossa kympin per laatikko verrattuna vaikka Sandelsiin. Jos tuota nyt sitten tiputtelisi laatikon kuukausivauhtia, niin vuosisästö olisi sen 120€, mutta itse en ehkä halua juoda sitä lootaa per kuukausi. Toki tuolta löytyy sitten halvempiakin merkkejä, mutta onko omaan makuun ja itseäni ei ainakaan kiinosta vetää vain koska halpaa ja kaljaa. Jos tilaa vieläkin vähemmän kerralla, postit syö säästöä vielä enemmän. Lisäksi en jaksa olla koko ajan jännittämässä tuleeko purkit ehjinä perille ja sitten kympin takia reklamoida jostain parista hajonneesta.

Lisäksi olen huomannut, että kun jemmassa on useampi laatikko, parin ottaminen useammin on paljon helpompaa. Vaikkei mitään ongelmaa olekaan, niin siksi ostan mieluummin sen muutaman silloin kun tekee mieli, kuin että tavaraa on loota kaupalla koko ajan tarjolla. Huomasin myös, että kun laatikoita on, niitä tuli otettua hövelisti mukaan ja tarjoiltua muille. Tarjoamisessa ei toki mitään vikaa, mutta sotii heti sitä säästämistä vastaan, jos se on se pointti.

Edellisestä tilauksesta on varmaan kohta kaksi vuotta ja ahkerimpana aikanakin taisin tilailla vain kaksi kertaaa vuoteen. Lähes poikkeuksetta siis jotain 15 pullon viski kimppatilauksia, joissa se säästö oli sitten 200 - 500€ per tilaus. En siis jaksa tilailla kerta kuussa parin kympin säästöillä per tilaus, koska ei jaksa ja menekki ei onneksi niin kova. Mutta kukin tyylilään.
Oletan että @Kiila mielestä vaivaa on se kun joutuu katsomaan&maksamaan netistä ennakkoon mitä juo ja tilaa ne sitten kaappiin säilöön? Ilmeisesti hän on enemmän "elän hetkessä" kavereita (*).
Vilkaisin juuri että kaapissa on reilu 35 pulloa väkeviä. Spurguimmat juomat Havanna Clubin vaalea rommi sekä Russian Standart Platinium votukka. Muuten sisältö on mallasviskiä, rommia sekä muutamaa muuta laatua. Vaikkei tuolla mitään kalliita pulloja olekaan, niin Alkon hinnoilla varmaan joku 1500€ paremmalla puolen tuo kaapin sisältö. Monella harrastajalla varmasti moninkertainen summa kiinni juomissa. Eli ei... en elä hetkessä, vaan pidän siitä että on varasto mistä ottaa nautittavaksi tai vaikkapa tuliaiseksi.

Rahankäytön suhteen olen tarkka, mutta ostan aina sitä mitä haluan ja tekee mieli. En "halvinta pirkkaa", koska se on halvinta. En kuitenkaan osta @Tech_ananas esimerkin mukaisesti vakuumi kasipäkkia, missä yksikköhinta per tölkki kalliimpi. Toisaalta taas, jos on pikatilanne ja hyvä meno, saa maksaa mitä maksaa, kunhan ei jää tavaksi. Oma syy nettitilauksiin on sama kuin monella, edullisemmin laadukkaampaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
509
Olen tilaillut alkoholia netistä sen ~10 vuotta, valikoiman ja monopolin takia, ja nyt kuukausi sitten ensimmäistä kertaa olutta, aina aikaisemmin viiniä tai viskiä. olin 3 vuotta sitten palleatyräleikkauksessa enkä siis pysty juomaan hiilihappoisia juomia edelleekään, joten oluesta vaihtoehdot ovat lähinnä stout tai porter ja tajusin nyt vasta katsoa guinnessin hintaa netprisistä, joka on siis 24 tölkkiä samaan hintaan kuin 6 tölkkiä lähikaupassa. olutta menee se tölkki saunassa, mutta onhan toi alkoholivero suomessa kyllä aivan älytön. mm. saksassa ja keskieuroopassa tulee matkusteltua suht paljon, ja ihmetyttää joka kerta niin monopolin puute + hinnat jolla lähikaupasta saa viiniä (tai itseasiassa ohan mitä tahansa elintarviketta vs. suomi). on tää kyllä sellanen takapajula että, verotetaan kaikki hengiltä.

Edit: ei nyt ihan suoraan liity avautuminen aiheeseen
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
599
oluesta vaihtoehdot ovat lähinnä stout tai porter ja tajusin nyt vasta katsoa guinnessin hintaa netprisistä, joka on siis 24 tölkkiä samaan hintaan kuin 6 tölkkiä lähikaupassa. onhan toi alkoholivero suomessa kyllä aivan älytön.
Guinness on myös oma suosikkini oluista.
Stout ja porter ovat siis myös minun suuhuni maistuvia. Harmi, kun ne ovat niin kalliita.
24 tölkkiä lähimarketissa maksaa lähes 100e!
En minulla ainakaan ole varaa ostaa sitä pienillä tuloillani, kuin 1 joskus saunajuomaksi.
 

KUK

Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
526
25.01. licorea toimitusta olisivat Kolliveikot halunnut eilen perjantaina toimittaa, mutta eihän sitä työpäivänä kotona olla. No maanantaina uusi yritys.

25.01. (ma) tilaus sisään
29.01. (pe) paketti UPS:lle

Eli hieman hidasta tällä kertaa Licorean toiminta, yleensä lähtenyt päivässä parissa. UPS:lta nyt menee se 5 työpäivää aina välillä Alicante - Oulu.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 258
Arviot meikeläisestä meni molemmilla vähän ohi sektoriin :)

En ole tilannut kertaakaan mallasjuomia, ainoastaan viskiä, rommia, yms. "värillistä" väkevää ja joitain shotteja ja liköörejä. Laivalta tullut muutamaan otteeseen raahattua se 5 - 8 lootaa poreilevia, muttei sen enempää. Pika tsekkaus Netprisiin ja ensimmäistä kohdalle osunutta bulkkiolutta ostoskoriin: 3 laatikkoa Tuborgia a'12€ loota + 18€ postit = 18€ laatikko. Säästäähän tuossa kympin per laatikko verrattuna vaikka Sandelsiin. Jos tuota nyt sitten tiputtelisi laatikon kuukausivauhtia, niin vuosisästö olisi sen 120€, mutta itse en ehkä halua juoda sitä lootaa per kuukausi. Toki tuolta löytyy sitten halvempiakin merkkejä, mutta onko omaan makuun ja itseäni ei ainakaan kiinosta vetää vain koska halpaa ja kaljaa. Jos tilaa vieläkin vähemmän kerralla, postit syö säästöä vielä enemmän. Lisäksi en jaksa olla koko ajan jännittämässä tuleeko purkit ehjinä perille ja sitten kympin takia reklamoida jostain parista hajonneesta.

Lisäksi olen huomannut, että kun jemmassa on useampi laatikko, parin ottaminen useammin on paljon helpompaa. Vaikkei mitään ongelmaa olekaan, niin siksi ostan mieluummin sen muutaman silloin kun tekee mieli, kuin että tavaraa on loota kaupalla koko ajan tarjolla. Huomasin myös, että kun laatikoita on, niitä tuli otettua hövelisti mukaan ja tarjoiltua muille. Tarjoamisessa ei toki mitään vikaa, mutta sotii heti sitä säästämistä vastaan, jos se on se pointti.

Edellisestä tilauksesta on varmaan kohta kaksi vuotta ja ahkerimpana aikanakin taisin tilailla vain kaksi kertaaa vuoteen. Lähes poikkeuksetta siis jotain 15 pullon viski kimppatilauksia, joissa se säästö oli sitten 200 - 500€ per tilaus. En siis jaksa tilailla kerta kuussa parin kympin säästöillä per tilaus, koska ei jaksa ja menekki ei onneksi niin kova. Mutta kukin tyylilään.
Vilkaisin juuri että kaapissa on reilu 35 pulloa väkeviä. Spurguimmat juomat Havanna Clubin vaalea rommi sekä Russian Standart Platinium votukka. Muuten sisältö on mallasviskiä, rommia sekä muutamaa muuta laatua. Vaikkei tuolla mitään kalliita pulloja olekaan, niin Alkon hinnoilla varmaan joku 1500€ paremmalla puolen tuo kaapin sisältö. Monella harrastajalla varmasti moninkertainen summa kiinni juomissa. Eli ei... en elä hetkessä, vaan pidän siitä että on varasto mistä ottaa nautittavaksi tai vaikkapa tuliaiseksi.

Rahankäytön suhteen olen tarkka, mutta ostan aina sitä mitä haluan ja tekee mieli. En "halvinta pirkkaa", koska se on halvinta. En kuitenkaan osta @Tech_ananas esimerkin mukaisesti vakuumi kasipäkkia, missä yksikköhinta per tölkki kalliimpi. Toisaalta taas, jos on pikatilanne ja hyvä meno, saa maksaa mitä maksaa, kunhan ei jää tavaksi. Oma syy nettitilauksiin on sama kuin monella, edullisemmin laadukkaampaa.

Kyllähän jollain perusbulkilla säästää helposti jopa enemmänkin kuin tollaisissa mainitsemassasi 15 pullon viskitilauksilla.

Netprissistä tuli viime tilauksessa Paulaneria 28.50 €/laatikko kotiin kannettuna, eli säästöä 64 euro laatikolta alkoon nähden. Isoin etu, ja ennen kaikkea syy tilata, on toki se, että tavara tulee vaivattomasti kotiovelle. Tuollaisen perusoluen tilaamisessa säästää kuitenkin aika paljon helpommin kuin säätää jossain ihme kimppatilauksissa joista kertomasi mukaan säätöä tulee vain 10-15 euroa pullolta. Jokainen saa toki uskotella itselleen mitä haluaa, mutta lukujen valossa säästöä tulee kaikilla tuoteryhmillä. Mutta niinkuin sanoit, kukin tavallaan ;)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
359
Arviot meikeläisestä meni molemmilla vähän ohi sektoriin :)

En ole tilannut kertaakaan mallasjuomia, ainoastaan viskiä, rommia, yms. "värillistä" väkevää ja joitain shotteja ja liköörejä. Laivalta tullut muutamaan otteeseen raahattua se 5 - 8 lootaa poreilevia, muttei sen enempää. Pika tsekkaus Netprisiin ja ensimmäistä kohdalle osunutta bulkkiolutta ostoskoriin: 3 laatikkoa Tuborgia a'12€ loota + 18€ postit = 18€ laatikko. Säästäähän tuossa kympin per laatikko verrattuna vaikka Sandelsiin. Jos tuota nyt sitten tiputtelisi laatikon kuukausivauhtia, niin vuosisästö olisi sen 120€, mutta itse en ehkä halua juoda sitä lootaa per kuukausi. Toki tuolta löytyy sitten halvempiakin merkkejä, mutta onko omaan makuun ja itseäni ei ainakaan kiinosta vetää vain koska halpaa ja kaljaa. Jos tilaa vieläkin vähemmän kerralla, postit syö säästöä vielä enemmän. Lisäksi en jaksa olla koko ajan jännittämässä tuleeko purkit ehjinä perille ja sitten kympin takia reklamoida jostain parista hajonneesta.

Lisäksi olen huomannut, että kun jemmassa on useampi laatikko, parin ottaminen useammin on paljon helpompaa. Vaikkei mitään ongelmaa olekaan, niin siksi ostan mieluummin sen muutaman silloin kun tekee mieli, kuin että tavaraa on loota kaupalla koko ajan tarjolla. Huomasin myös, että kun laatikoita on, niitä tuli otettua hövelisti mukaan ja tarjoiltua muille. Tarjoamisessa ei toki mitään vikaa, mutta sotii heti sitä säästämistä vastaan, jos se on se pointti.

Edellisestä tilauksesta on varmaan kohta kaksi vuotta ja ahkerimpana aikanakin taisin tilailla vain kaksi kertaaa vuoteen. Lähes poikkeuksetta siis jotain 15 pullon viski kimppatilauksia, joissa se säästö oli sitten 200 - 500€ per tilaus. En siis jaksa tilailla kerta kuussa parin kympin säästöillä per tilaus, koska ei jaksa ja menekki ei onneksi niin kova. Mutta kukin tyylilään.
Vilkaisin juuri että kaapissa on reilu 35 pulloa väkeviä. Spurguimmat juomat Havanna Clubin vaalea rommi sekä Russian Standart Platinium votukka. Muuten sisältö on mallasviskiä, rommia sekä muutamaa muuta laatua. Vaikkei tuolla mitään kalliita pulloja olekaan, niin Alkon hinnoilla varmaan joku 1500€ paremmalla puolen tuo kaapin sisältö. Monella harrastajalla varmasti moninkertainen summa kiinni juomissa. Eli ei... en elä hetkessä, vaan pidän siitä että on varasto mistä ottaa nautittavaksi tai vaikkapa tuliaiseksi.

Rahankäytön suhteen olen tarkka, mutta ostan aina sitä mitä haluan ja tekee mieli. En "halvinta pirkkaa", koska se on halvinta. En kuitenkaan osta @Tech_ananas esimerkin mukaisesti vakuumi kasipäkkia, missä yksikköhinta per tölkki kalliimpi. Toisaalta taas, jos on pikatilanne ja hyvä meno, saa maksaa mitä maksaa, kunhan ei jää tavaksi. Oma syy nettitilauksiin on sama kuin monella, edullisemmin laadukkaampaa.
Ihan vaan mielenkiinnolla, mikä on sinun jaksamisesi raja 50e,100e,150e vai onko tuo 200e ehdoton alaraja.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 430
Kyllähän jollain perusbulkilla säästää helposti jopa enemmänkin kuin tollaisissa mainitsemassasi 15 pullon viskitilauksilla.

Netprissistä tuli viime tilauksessa Paulaneria 28.50 €/laatikko kotiin kannettuna, eli säästöä 64 euro laatikolta alkoon nähden. Isoin etu, ja ennen kaikkea syy tilata, on toki se, että tavara tulee vaivattomasti kotiovelle. Tuollaisen perusoluen tilaamisessa säästää kuitenkin aika paljon helpommin kuin säätää jossain ihme kimppatilauksissa joista kertomasi mukaan säätöä tulee vain 10-15 euroa pullolta. Jokainen saa toki uskotella itselleen mitä haluaa, mutta lukujen valossa säästöä tulee kaikilla tuoteryhmillä. Mutta niinkuin sanoit, kukin tavallaan ;)
Sehän nyt riippuu täysin siitä, mitä tilaa. Tästä tuskin on erimielisyyttä. Kimppatilauksesta puhun siksi, että olen yleensä tilannut juomat isomman porukan rientoihin. Oli ne sitten lanit, mökkireissu tai vastaava. Samalla sitten itse ja joku muukin ottanut kyytiin omia pulloja fiksuun paino/posti rajaan saakka. Kimppatilaus ei siis ole mikään facen häröryhmän tilaus, vain pelkkä huikkaus kavereille, että tahtooko joku jotain itselleen, kun tilaus joka tapauksessa lähtee. "Kannattavuus" laskee heti, jos tuonne tilaukseen heittää mukaan vaikkapa Baileys tai jekku pulloja, mitä porukka yleensä pyytääkin. Onhan ne toki edullisempia Netprisissä, jekku taitaa olla 20€, eli puolet Alkon hinnasta, mutta esim Baileysissä se säästö on 10€, jos edes sitä. Kun whiskysite.nl vielä toimitti ja Netprisistäkin vielä joskus löytyy, niin esimerkki kovasta säästöstä alla:

Glenfarclass 105 60% cask strength 1L
- Netistä ~40€ (480€ / 12plo)
- Alkosta ~110€ (1320€ / 12plo)
-> Säästö 840€

Säästö on kova korkean alkoholiprosentin aiheuttamien verojen vuoksi. Moista tilausta en ole koskaan tehnyt, toki tuota pulloa on useamman kerran ollut tilauksissa mukana. Yleisesti omissa tilauksessa säästö on ollut 20€ - 40€ per pullo, mitä tosin nuo mainitut liköörit yms. pudottaa.

Perusbulkki olutta saa tilata aika monta lootaa, että pääsee samoille ale euromäärille. Se koppa painaa +8kg ja postit alkavat nousta nopeasti, jolloin painon ja postien noustessa ale pienenee. Viinissä on vähän sama homma. 3L tonkkassa säästää 20€ (prosentuaalisesti iso, 30€ vs 10€), mutta tuohon samaan painoon saa vaikkapa viskissä 3 plo * +20€ säästön. Kuten jo aiemmin sanoin, en tee mitään kuormalavatilauksia ja se hinta, vaikka onkin driveri tilauksille, ei ole se ainoa tekijä juoman valinnassa. Kulutus ei terävissäkään ole pullo per kk, joten siksi itelle riittää muutama pullo suht harvoin. Ja kuten jo aimmin totesin, vaikka toki kalliimpaa kuin ulkomailla, bulkki viina ei Suomessakaan maksa mitään. 15€:lla saa padan sekaisin, jos se on ainoa tavoite eikä nautiskelulla merkitystä. Paulaner ei ole, etkä sitä väittäntkään, mitään perus karjalaa. Tuossa on oikein mainio ale Suomeen verrattuna.

Ihan vaan mielenkiinnolla, mikä on sinun jaksamisesi raja 50e,100e,150e vai onko tuo 200e ehdoton alaraja.
Ei minulla mitään tiukkoja alarajoja ole, mutta varmaan joku 150€ voi olla sellainen että jaksaa vaivautua. Varsinkin jos kyseessä yllä kuvaamani tapahtuma/kimppa tilaus. Syynä se, että vaikka eurokin on säsätöä, niin säästö per pärstä ei ole kovin iso. 50€ on sellainen, että vituttaa vain se säätö sitten jos tilauksessa jotain hajalla. Jaksaako mailialla ja reklamoida jos joku 10€ säästön Baileys pullo hajalla.... itse en jaksa.

Mutta kuten olemme jo yhdessä todenneet, kukin tyylillään ja kaikki ale on kotiin päin ja pois Alkon monopolilta :D
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 342
Itse ostaisin netistä perus bulkkia vaikka maksaisi toimituskuluineen saman verran kuin suomessa kaupassa. Ihan sen takia, ettei tarvitse kantaa niitä oluita kaupasta kotiin. Autoa en omista.

Mutta todellisuudessa olut on niin halpaa ulkomailla, että väkisinkin syntyy säästöä. Alle euron tölkki nelosoluesta kotiin kannettuna vastaan ~2 euroa tölkki ja itse joutuu kantamaan. Sen kuin laittaa parin kuukauden välein paketin tulemaan netistä ja toimitustapana "ovelle, saa jättää ilman kuittausta", niin onko helpompaa?
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
Alkaa olemaan edellisestä viskitilauksesta sen verran aikaa ja viskiä myyviä nettikauppoja on tullut muutamia lisää, joten pakko kysyä:
Missä verkkokaupassa on edullisin hintataso postikulut huomioiden tällä hetkellä?
Tilasin itse BerlinBottlesta ja mielestäni hinnat postikuluineen olivat alhaisemmat kuin monessa muussa tässä ketjussa käsitellyssä paikassa. Toki saattaa halvempiakin olla, mutta valikoimasta ei välttämättä löydy yhtä laajalla skaalalla kuin BerlinBottlesta. Siinäkin esim. säästää, jos suosimastaan 0.7 litran pullosta löytyy isompi versio (kuten esim. BerlinBottlesta Talisker 10yo:n 1L-versio).
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
AS24 tilaus 24.01 ja
  • Jan 26 2021 07:40 am
    Lähetys on lähtenyt lähtömaasta

    POSTI
    Skannaus ulkomailla IPS

  • Jan 26 2021 12:41 am
    Kansainvälinen lähetys on käsitelty vienti paketti keskus

    DHL-GERMANY
    Neumu00FCnster, Germany
päivän 26.1 jälkeen ei mitään merkintöja... norrlog ei ota kantaa ja DHL ei vastaa kyselyihin.... nii ja posti sanoo, ettei ole heillä...

Kelleen käynyt koskaan noin, että paketti hukuksissa, vai johtuskos vaan koronasta...

Mistähän paketin metsästystä kannattaisi kokeilla...

Kellään jottain puh nummeroo... ???
Nythän nuo pitäisi tulla viikossa ko. puljusta eli ehkä huoli on jo hieman oikeutettu. Kerran kävi Norrlogin lähetyksen kanssa niin, että jostain syystä en saanut OmaPostiin tiedotusta siitä, että paketti on Suomessa ja jo noudettavissa. Siitä eteenpäin olen aina lisännyt Norrlogin sivuille ilmestyvän DHL:n seurantakoodin OmaPostiin heti kun se vain sinne ilmestyy x ajan kuluessa maksun jälkeen.

Kummankos pään DHL:stä muuten olen kysellyt? Tuohan on tässä vaiheessa kai Saksan DHL:n asia eli sinne pitäisi olla yhteydessä, kun Suomen päässä eivät pahemmin ala muiden maiden DHL:n asioita tonkimaan näin oman kokemukseni mukaan. Sinuna menisin Saksan DHL:n sivuille (aina voi käyttää nettisivujen kääntäjää jos tuntuu vaikealta), etsisin sieltä aspan sähköpostiosoitteen tai vaihtoehtoisesti yhteydenottokaavakkeen ja sinne enkuksi kirjoittaisin ongelmasta. Tosin sinuna odottaisin vielä hetken ja tarkastaisin vielä OmaPostin (oletan toki että sinulla on se käytössä).

Tällaiseen sähköpostiin olen näköjään joskus ollut yhteydessä, jos Saksan DHL:n kanssa on ollut ongelmia: inkofo.express.de(at)dhl.com
 
Liittynyt
29.08.2020
Viestejä
23
Jos muutkin ovat tulleet Norrlogin huijaamaksi, niin suosittelen pyytämään rahat takaisin Paypallin kautte.
Eivät lähettäneet kotiinkuljetuksella vaikka maksoin täyden kuljetumaksun. Selittelyn perusteella muka vika Postissa tai DHLssä ja kuulemma usein vikaa heidän kanssaan. Eivät kuulemma puhu totta.
Paketti tuli Posti16 pakettina, eli ei kotiinkuljetusmahdollisuutta. Postin mukaan ko. yritys yrittää maksimoida oman tuottonsa lupaamalla muuta ja sitten valitsemalla halvimman lähetysvaihtoehdon toimitukselle.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Jos muutkin ovat tulleet Norrlogin huijaamaksi, niin suosittelen pyytämään rahat takaisin Paypallin kautte.
Eivät lähettäneet kotiinkuljetuksella vaikka maksoin täyden kuljetumaksun. Selittelyn perusteella muka vika Postissa tai DHLssä ja kuulemma usein vikaa heidän kanssaan. Eivät kuulemma puhu totta.
Paketti tuli Posti16 pakettina, eli ei kotiinkuljetusmahdollisuutta. Postin mukaan ko. yritys yrittää maksimoida oman tuottonsa lupaamalla muuta ja sitten valitsemalla halvimman lähetysvaihtoehdon toimitukselle.
Eiköhän tässä ketjussa ole käynyt jo ilmi, että Norrlogin kotiinkuljetusten tökkimiset ovat olleet ajoittaisia ja vain osaan asiakkaista kohdistuvia. Jos Posti toimittaa valtaosan ko. firman lähetyksistä kotiin ja pientä osaa ei, niin kummassakohan on vika, Norrlogin valitsemassa toimitusmuodossa vai Postissa? Järjellä saa miettiä. Asiakkaan kannalta tilanne on tietenkin tasan yhtä ikävä, oli mokaajana sitten ihan kuka tahansa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 356
Eiköhän tässä ketjussa ole käynyt jo ilmi, että Norrlogin kotiinkuljetusten tökkimiset ovat olleet ajoittaisia ja vain osaan asiakkaista kohdistuvia. Jos Posti toimittaa valtaosan ko. firman lähetyksistä kotiin ja pientä osaa ei, niin kummassakohan on vika, Norrlogin valitsemassa toimitusmuodossa vai Postissa? Järjellä saa miettiä.
Siitä se on kiinni mistä maksetaan. Jos firma ei maksa postille kotiinkuljetuksen kalliimpaa hintaa niin kuvitteletko, että posti ilmaiseksi niitä kotiin kuskaa? Eikä sulla mitään tietoa noiden kahden sopimuksista tai maksamista maksuista ole. Ihan hyvin tuo firma on voinut ruveta säästämään ja ottamaan omaan taskuun ne ylimääräiset rahat ja maksaa vain paketin postiin toimituksesta.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Siitä se on kiinni mistä maksetaan. Jos firma ei maksa postille kotiinkuljetuksen kalliimpaa hintaa niin kuvitteletko, että posti ilmaiseksi niitä kotiin kuskaa? Eikä sulla mitään tietoa noiden kahden sopimuksista tai maksamista maksuista ole. Ihan hyvin tuo firma on voinut ruveta säästämään ja ottamaan omaan taskuun ne ylimääräiset rahat ja maksaa vain paketin postiin toimituksesta.
En kuvittele, mutta sinä ilmeisesti kuvittelet, sillä kuten todettua, suuri osa kotiinkuljetuksista on toiminut ihan moitteetta. Ongelmat ovat olleet ajallisesti lyhytaikaisia ja silloinkin vain osaan tilaajista kohdistuvia.

Postin kohdalla ei todellakaan ole mikään uusi asia, että kotiinkuljetuksen sisältäviä paketteja (tai maksikirjeitä) ei aina edes yritetä toimittaa vastaanottajalle perille asti, vaan asiakasta juoksutetaan firman toimipaikassa. Ja tämä havainto ei ole mitenkään sidoksissa lähettäjään, lähetysmaahan tai lähetyssisältöön.
 
Liittynyt
28.08.2019
Viestejä
409
En kuvittele, mutta sinä ilmeisesti kuvittelet, sillä kuten todettua, suuri osa kotiinkuljetuksista on toiminut ihan moitteetta. Ongelmat ovat olleet ajallisesti lyhytaikaisia ja silloinkin vain osaan tilaajista kohdistuvia.

Postin kohdalla ei todellakaan ole mikään uusi asia, että kotiinkuljetuksen sisältäviä paketteja (tai maksikirjeitä) ei aina edes yritetä toimittaa vastaanottajalle perille asti, vaan asiakasta juoksutetaan firman toimipaikassa. Ja tämä havainto ei ole mitenkään sidoksissa lähettäjään, lähetysmaahan tai lähetyssisältöön.
Sen verran otan tähän kantaa että n.1kk sitten Norrlog/Posti kantoi tilauksen ovelle aamupäivästä kysymättä kuinka toimitetaan. Aina aikaisemmin on kysytty enkä tosiaan halua toimitusta ovelle koska paljon reissussa. Kysäsin kuskilta miksi näin mutta ei osannut siihen vastata jonka ymmärrän. No onneksi satuin olemaan kotona ettei mennyt toimipaikkaan josta hankala hakea painavia laatikoita. Haluan normisti toimituksen pakettiautomaattiin. Että näin täällä...
 
Liittynyt
01.08.2018
Viestejä
26
Belgiuminaboxin viime toimitus kesti 3kk, joten päätin kokeilla jotain toista myyjää. Mitäs muita varteenotettavia erikoisolutkauppoja on jotka toimittavat suht edukkaasti Suomeen?
 
Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
92
jaahas netprisissä tuputetaan taas jotain pahanmakuista paskasuklaata ilmaiseksi joka pilaa postikulujen optimoinnin.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
546
Postin kohdalla ei todellakaan ole mikään uusi asia, että kotiinkuljetuksen sisältäviä paketteja (tai maksikirjeitä) ei aina edes yritetä toimittaa vastaanottajalle perille asti, vaan asiakasta juoksutetaan firman toimipaikassa.
Näin on. Ketjua seuranneet tietävät vuoden vaihteessa tapahtuneesta, hetken aikaa kestäneestä, järjestelmävirheestä johtuneesta kotiinkuljetusongelmasta (paketit menivät noutopisteisiin eikä kotiin), jossa Norrlog ei ollut syypää. Välillä tuntuu, että osa kantaa tästä kaunaa, koska eivät ole seuranneet tätä ketjua ja olleet tietoisia, mistä ongelmat johtuivat. Ymmärrän toki, että tätä ketjua on suht. raskas seurata välillä, mutta toisaalta jos aikoo kritisoida, niin olisi syytä tehdä pieni taustatyö ensin.

Oman kokemuksen mukaan ongelmia ulkomailta tilatessa ei toimituksen suhteen ole ollut muun kuin Postin kanssa, joskin nekin ovat harvassa. Joskus tulee noita järjestelmävirheita ja joskus virheen tekee ihminen (eräässäkin Postin toimipisteessa kokeneempi virkailija tunnusti, että joku työntekijöistä ei osaa ulkomailta tulleita lähetyksiä rekisteröidä niin, että vastaanottajalle tulee ilmoitus, minkä johdosta esim. tilaamani pullolähetys lähti lopulta takaisin lähettäjälle minun olematta tietoinen lähetyksen saapumisesta noudettavaksi, vaikka sitä yritin päivystää). Norrlogista on pelkkää hyvää sanottavaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 714
Kaveri kovasti hehkutti netprisiä ja sen kuljetuksen hintaa, tuli laitettua 50kg tilausta sisään. Vähän kyllä jää mietityttämään et millähän ilveellä 30€ toimituskulut on mitenkään kannattavaa toimintaa kenenkään näkökulmasta kun Saksasta tuodaan suoraan PK-seudulla kotiovelle. Eihän tuo kyllä mua haittaa tai sen enempää kiinnosta, kiva vaan kun saa edullisesti. Toivottavasti vaan saa jatkossakin, en kyllä toisaalta yllättyis vaikka noitten budbeen kuljetusten hinta lähtiskin nousuun.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
736
Belgiuminaboxin viime toimitus kesti 3kk, joten päätin kokeilla jotain toista myyjää. Mitäs muita varteenotettavia erikoisolutkauppoja on jotka toimittavat suht edukkaasti Suomeen?
Mainitsemasi firma on konkassa.
Pakko kysyä, saitko sieltä viimeisen toimituksen perille milloin?
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 859
Hmm, muija tilasi pyytämättä olutta, Marienstadia. Maistuu makealle? Metkaa...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 127
Viestejä
4 327 470
Jäsenet
72 148
Uusin jäsen
tuu_nainen

Hinta.fi

Ylös Bottom