Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Mistä tilasit ja montako laatikkoa tuohon rahtiin sai?
Siinähän lukee että tilasi drinksuilta? Drinksut. 650kg, noitten kaavoilla looda olutta on 8kg, elikkäs 81 loodaa mahtuu. Itsellä nyt harkinnassa tilaako noilta vai spritboxilta lavatilauksen keväällä. Tuolla olis omaan makuun parempi oluita.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Budbeen saapumispäivän toimitusseuranta on kyllä jotain sellaista, mistä kaikki kuriirit ja postit vois ottaa oppia. Päivällä saapumisikkuna ilmoitetaan tunnin tarkkuudella, ja kuskin lähtiessä reitille tulee vielä tarkempi arvio, joka myös edelleen tarkentuu jatkuvasti, ja auton liikkeitä voi seurata livenä kartalla.

Upea palvelu ja silti niin ylivoimaisen halpa. :tup:
 
Budbeen saapumispäivän toimitusseuranta on kyllä jotain sellaista, mistä kaikki kuriirit ja postit vois ottaa oppia. Päivällä saapumisikkuna ilmoitetaan tunnin tarkkuudella, ja kuskin lähtiessä reitille tulee vielä tarkempi arvio, joka myös edelleen tarkentuu jatkuvasti, ja auton liikkeitä voi seurata livenä kartalla.

Upea palvelu ja silti niin ylivoimaisen halpa. :tup:
Ja tuosta voi tehdä upeita seurantablogeja kavereille/foorumille kun budbee seikkailee seurannan mukaan keskellä kerrostaloa tai merta. :ssmirk:

Oli oikeasti hyvä kokemus joskus kun gigantin paketti tuli budbeellä.
 
as I already have informed you... thing take time... your parcel has arrived in Finland... that means it is no longer DHL... but Posti who has to find your missing parcel... this search takes long time.

‘it is really out of my hands...

Jaa sitäkö on tykitelty joka päivä tahoa, joka ei voi tehdä asialle mitään? :hmm: Noinhan se menee, miten Norrlogin aspa sanoo. Sanoissa on toki aspalle kuulumatonta turhautuneisuutta, mutta ehkä se on hieman ymmärrettävää, jos tosiaan olet päivittäin kirjoitellut. Täytyy kuitenkin muistaa, ettei tuollaiset selvittelyt ole mitään nopeaa touhua, joten vaikka maksetun tavaran kohtalo huolettaakin, niin pitäisi malttaa. Muistan kun tilasin Saksasta pari kännykkää, joista toinen oli tippunut matkalla hukkaan paketin ollessa Saksassa DHL:n hallussa. Asian selvittämisessä kesti reippaasti yli viikon, kun eipä tuollainen ole mikään prioriteetti.

Sekinhän tässä ketjussa kuitenkin on todettu moneen otteeseen, että jos sattuu saamaan rikkinäisen lähetyksen yms. niin se on voi voi mutta korvauksia ei tipu. Näin ollen pitää hyväksyä tämän ns. "puoleen hintaan" ostamisen riski, että joskus tulee hävikkiä.

Seuraavat yhteydenotot kannattanee tehdä Postin chättiin, mihin Postin työntekijät ovat ainakin minua ohjanneet ongelmatilanteissa.
 
Budbeen saapumispäivän toimitusseuranta on kyllä jotain sellaista, mistä kaikki kuriirit ja postit vois ottaa oppia. Päivällä saapumisikkuna ilmoitetaan tunnin tarkkuudella, ja kuskin lähtiessä reitille tulee vielä tarkempi arvio, joka myös edelleen tarkentuu jatkuvasti, ja auton liikkeitä voi seurata livenä kartalla.

Upea palvelu ja silti niin ylivoimaisen halpa. :tup:

Olettaen että se siis toimii :D Kaksi Budbeen tilausta takana, toinen onnistui ilman moitteita. Toisen tilauksen kanssa kävi pieni kämmi. Luvattiin toimittaa illalla, 18:00 paikkeilla.

Siinä sitten odottelin, oliskohan 18:15 tila ollut että minun paketti toimitetaan seuraavaksi n. 10 minuuttia. 0 minuutin kohdalla ei mitään tapahtunut, hetken kuluttua taas pomppas tilaan että 10+ kuljetusta ennen minua +20min toimitukseen.

Tätä sitten toistu 21:00 asti, jonka jälkeen tuli viesti että toimitus siirtyy huomiselle autorikon vuoksi.

Seuraavana päivänä uusi kuljettaja toi sitten paketin ihan sovittuun aikaan:thumbsup:
 
Jaa sitäkö on tykitelty joka päivä tahoa, joka ei voi tehdä asialle mitään? :hmm: Noinhan se menee, miten Norrlogin aspa sanoo. Sanoissa on toki aspalle kuulumatonta turhautuneisuutta, mutta ehkä se on hieman ymmärrettävää, jos tosiaan olet päivittäin kirjoitellut. Täytyy kuitenkin muistaa, ettei tuollaiset selvittelyt ole mitään nopeaa touhua, joten vaikka maksetun tavaran kohtalo huolettaakin, niin pitäisi malttaa. Muistan kun tilasin Saksasta pari kännykkää, joista toinen oli tippunut matkalla hukkaan paketin ollessa Saksassa DHL:n hallussa. Asian selvittämisessä kesti reippaasti yli viikon, kun eipä tuollainen ole mikään prioriteetti.

Sekinhän tässä ketjussa kuitenkin on todettu moneen otteeseen, että jos sattuu saamaan rikkinäisen lähetyksen yms. niin se on voi voi mutta korvauksia ei tipu. Näin ollen pitää hyväksyä tämän ns. "puoleen hintaan" ostamisen riski, että joskus tulee hävikkiä.

Seuraavat yhteydenotot kannattanee tehdä Postin chättiin, mihin Postin työntekijät ovat ainakin minua ohjanneet ongelmatilanteissa.

Juuh, postiinkin oltu yhteydessä, sull jonkinlaista asenteellista ...
 
Juuh, postiinkin oltu yhteydessä, sull jonkinlaista asenteellista ...

Ihan asiaahan tuosta on kysellä. Ja itsekin tekisin niin. Mutta kyllä kun itsekin lähettelee lähetyksiä, ja jopa kirjeet viipyy välillä kolmatta viikkoa matkalla, joutuu selittelemään vastaanottajille, että tällaista tämä nyt vaan on nykyaikana ja odotellaan vielä niin ja niin kauan.
 
Juuh, postiinkin oltu yhteydessä, sull jonkinlaista asenteellista ...

Ei ole asenteellista. Halusin vain tiedustella asiasta tai siitä, miksi jatkoit Norrlogille, jonka asia tuo ei ole tässä vaiheessa, kirjoittamista. En missään nimessä sitä halunnut ilmaista, etteikö kannattaisi tiedustella. Ehdottomasti kannattaa. Itsekin reagoin ongelmatilanteisiin nopealla yhteydenotolla ja kirjoitan kyllä välitiedusteluja, jos asia ei tunnu etenevän muutaman päivän sisällä. Kommentoin vain sitten sitä, ettei välttämättä se johda mihinkään, jos viikon jokaisena päivänä laittaa saman kysymyksen ja vastaanottaja yrittää viesti viestiltä sanoa, että "ymmärrä hyvä ihminen ettei tämä ole se taho, johon sinun kuuluu olla yhteydessä, jos haluat jäljittää hukassa olevaa lähetystä". Mut niin, hyvä että oot ollut Postiin yhteydessä ja toivottavasti homma selviää.
 
Ei ole asenteellista. Halusin vain tiedustella asiasta tai siitä, miksi jatkoit Norrlogille, jonka asia tuo ei ole tässä vaiheessa, kirjoittamista. En missään nimessä sitä halunnut ilmaista, etteikö kannattaisi tiedustella. Ehdottomasti kannattaa. Itsekin reagoin ongelmatilanteisiin nopealla yhteydenotolla ja kirjoitan kyllä välitiedusteluja, jos asia ei tunnu etenevän muutaman päivän sisällä. Kommentoin vain sitten sitä, ettei välttämättä se johda mihinkään, jos viikon jokaisena päivänä laittaa saman kysymyksen ja vastaanottaja yrittää viesti viestiltä sanoa, että "ymmärrä hyvä ihminen ettei tämä ole se taho, johon sinun kuuluu olla yhteydessä, jos haluat jäljittää hukassa olevaa lähetystä". Mut niin, hyvä että oot ollut Postiin yhteydessä ja toivottavasti homma selviää.


ja hommahan on niin, et postilla ku ei oo saapunutta pakettia, niin käskevät vaan olla yhteydessä toimittajaan...
 
ja hommahan on niin, et postilla ku ei oo saapunutta pakettia, niin käskevät vaan olla yhteydessä toimittajaan...

Jep. Miltä siellä sun seurannassa sitten näyttää? Perjantainahan laitoit kuvaa siitä, että ainakin Saksan DHL:llä paketti on ollut. Vieläkö on samassa tilassa, ettei näy mitään Postin merkintää? Tietenkin Norrlogilta voi sen kysyä siinä tapauksessa, että mistäs tiedätte, että paketti on Suomessa ja Postin vastuulla ollessa hukattuna, jos sun seurannan viimeinen merkintä näyttää, että on ollut DHL:llä. Mut tietenkin sitten DHL:llä pitää koittaa laittaa viestiä. Varmuuden vuoksi paitsi Saksan DHL:llä niin myös Suomen pään DHL:llä, jos ees joku jotain tietäisi. Mähän taisin laittaa sulle jonku sähköpostiosoitteen Saksan DHL:ään, kun muistaakseni niitä yhteydenottosähköposteja joutu hakeen noilta DHL:n sivustoilta aika pitkään.

Mähän siis ymmärrän Norrlogin vähän samana kuin jos itse nyt lähettäisin DHL:n ja Postin kautta jollekulle paketin. Jos paketin vastaanottaja kokee, että paketti on hukkunut, niin minkäs minä sille voin, kun DHL ja Postihan noita asioita hoitaa. Toisin sanoen, AS24 ei kai tässä tapauksessa ole se lähettäjä vaan Norrlog, vaikka voisi äkkiseltään kuvitella kun kerran Norrlogille toimituksesta maksetaan, että Norrlog olisi juuri DHL:ää ja Postia vastaava palvelu.
 
Jep. Miltä siellä sun seurannassa sitten näyttää? Perjantainahan laitoit kuvaa siitä, että ainakin Saksan DHL:llä paketti on ollut. Vieläkö on samassa tilassa, ettei näy mitään Postin merkintää? Tietenkin Norrlogilta voi sen kysyä siinä tapauksessa, että mistäs tiedätte, että paketti on Suomessa ja Postin vastuulla ollessa hukattuna, jos sun seurannan viimeinen merkintä näyttää, että on ollut DHL:llä. Mut tietenkin sitten DHL:llä pitää koittaa laittaa viestiä. Varmuuden vuoksi paitsi Saksan DHL:llä niin myös Suomen pään DHL:llä, jos ees joku jotain tietäisi. Mähän taisin laittaa sulle jonku sähköpostiosoitteen Saksan DHL:ään, kun muistaakseni niitä yhteydenottosähköposteja joutu hakeen noilta DHL:n sivustoilta aika pitkään.

Mähän siis ymmärrän Norrlogin vähän samana kuin jos itse nyt lähettäisin DHL:n ja Postin kautta jollekulle paketin. Jos paketin vastaanottaja kokee, että paketti on hukkunut, niin minkäs minä sille voin, kun DHL ja Postihan noita asioita hoitaa. Toisin sanoen, AS24 ei kai tässä tapauksessa ole se lähettäjä vaan Norrlog, vaikka voisi äkkiseltään kuvitella kun kerran Norrlogille toimituksesta maksetaan, että Norrlog olisi juuri DHL:ää ja Postia vastaava palvelu.


Silleen, että paketti ikäänkuin saksanmaalta lähtenyt, mut postiin asti ei ole tullut. Ilmeisesti lähtenyt soutuveneellä... Ja AS24 ei kukkaan oo syyllistänytkään, eikä norrlog tietenkään voi muuta ku kysellä paketin perään. Siis kaikki menee omalla painollaan, ketään sen enempää syyttelemättä. Mutta kuitenkin haluan olla ajantasalla, missä mun rakkaat oluet oleskelee, et silleen...
 
Silleen, että paketti ikäänkuin saksanmaalta lähtenyt, mut postiin asti ei ole tullut. Ilmeisesti lähtenyt soutuveneellä... Ja AS24 ei kukkaan oo syyllistänytkään, eikä norrlog tietenkään voi muuta ku kysellä paketin perään. Siis kaikki menee omalla painollaan, ketään sen enempää syyttelemättä. Mutta kuitenkin haluan olla ajantasalla, missä mun rakkaat oluet oleskelee, et silleen...
Nii viel silleen, että samassa tilassa kaikki näyttää oleva...26.01.2020 on viimeisin merkintä, että suomeen ollaan "ehkä" menossa...
 
26.01.2021 09:40
Lähetys on lähtenyt lähtömaasta
Skannaus ulkomailla IPS
26.01.2021 00:41
Lähetys on otettu kuljetettavaksi
Skannaus ulkomailla IPS

Siis tolleen, mut ku ei merkintää että ois suomeen saapunut....
 
26.01.2021 09:40
Lähetys on lähtenyt lähtömaasta
Skannaus ulkomailla IPS
26.01.2021 00:41
Lähetys on otettu kuljetettavaksi
Skannaus ulkomailla IPS

Siis tolleen, mut ku ei merkintää että ois suomeen saapunut....

Okei. No itse tuossa tilanteessa laittaisin DHL:ään viestit Saksan ja Suomen päähän, kyselyn varmuuden vuoksi Postiin sekä kysymyksen Norrlogiin, että "ymmärrän että DHL/Posti on vastuussa toimituksesta mut vastasitte että lähetys on Suomessa ja Postilla mitä ei mun seurannassa näy... voitteko antaa ne paremmat seurantatiedot, mitä teillä tuosta tuntuu olevan?". Varmaan ootkin jo useimmat kohdat tuosta tehnyt.
 
Okei. No itse tuossa tilanteessa laittaisin DHL:ään viestit Saksan ja Suomen päähän, kyselyn varmuuden vuoksi Postiin sekä kysymyksen Norrlogiin, että "ymmärrän että DHL/Posti on vastuussa toimituksesta mut vastasitte että lähetys on Suomessa ja Postilla mitä ei mun seurannassa näy... voitteko antaa ne paremmat seurantatiedot, mitä teillä tuosta tuntuu olevan?". Varmaan ootkin jo useimmat kohdat tuosta tehnyt.

No joo, oon kaiken tuon jo tehnyt ja nut vaan ootellaan DHL/postin etsiskelytoimenpiteitä... eli juu, posti sanoo, että lähettäjä vastaa ja hankkii tiedot, DHL sanoi, että vain lähett'jä voi pyytää tutkintaa, ei vastaanottaja. Tääkin on tehty...

edit 1 nii ja suomen DHL sano, et ku parsel paketti, nii eivät voi auttaa...

edit 2 mut hyvä tästä vielä tulee... tökkäs vaan aluksi niin perkeleesti... nyty jo lauhtunut...
 
Viimeksi muokattu:
Netpris+Budbee, viikossa tavarat eteisessä, tosin aloin jo ihmetteleen kun kuskia ei kuulunut vaikka ovisummeri soi, heh oli hissin ovi jossain kerroksessa auki jumissa ja nokkakäyrryjä käyttävä kuljettaja oli ihmeissään. 10+ Budbeelle.
 
Sekinhän tässä ketjussa kuitenkin on todettu moneen otteeseen, että jos sattuu saamaan rikkinäisen lähetyksen yms. niin se on voi voi mutta korvauksia ei tipu. Näin ollen pitää hyväksyä tämän ns. "puoleen hintaan" ostamisen riski, että joskus tulee hävikkiä.

jasafi
Tämän takia Norrlogilla on se vakuutus.
Pieni hinta hirveästä soittelu, viestittely yms. vaivasta.
Helpottaisi varmaan tässäkin tapauksessa?
Toivottavasti pakettisi kuitenkin löytyisi.
 
jasafi
Tämän takia Norrlogilla on se vakuutus.
Pieni hinta hirveästä soittelu, viestittely yms. vaivasta.
Helpottaisi varmaan tässäkin tapauksessa?
Toivottavasti pakettisi kuitenkin löytyisi.

Tää silleen pelannut hyvin vuosikausia, joskus ollu vakuutus joskus ei, nyty ei sitten saattunut olemaan... eikätuo oo ku rahaa vaan... kuitenkin 4 vuoden jaksolla eka lähetys joka on hävöksissä...
 
Tämän takia Norrlogilla on se vakuutus.

Eiköhän suurin osa jätä asiassa kuin asiassa ylimääräiset vakuutukset ottamatta nähden rahansäästön pääasiaksi ja kokien, että noista tuotteiden ja palvelujen kylkeen kaupitelluista vakuutuksista hyötyy sen verran harvoin, ettei niitä ole mitään mieltä ottaa.

Enpä minäkään ole koskaan ollut tilanteessa, jossa oston yhteydessä otettu lisävakuutus olisi osoittautunut tarpeelliseksi. Voihan sitä niinkin ajatella, että jos kaikessa ottaisi sen suht. pienellä summalla myytävän lisävakuutuksen ja olisi aina siitä hyötymättä, niin vuosien mittaan siitä ehtisi kertyä summa, jolla olisi saanut muutoin vaikka mitä kivaa.
 
No, mutta, tulipahan purettua sydäntä lähellä olevaa asiaa, alkomaholia...virn..., öitä kaikille osallistujille....

Kiitos osallistumisesta Tigger mann... oli kiva höpötellä...
 
jasafi
Tämän takia Norrlogilla on se vakuutus.
Pieni hinta hirveästä soittelu, viestittely yms. vaivasta.
Helpottaisi varmaan tässäkin tapauksessa?
Toivottavasti pakettisi kuitenkin löytyisi.

Siitä tosin voidaan olla montaa mieltä, että edellyttääkö kuluttajan oikeuksien turvaaminen erillisen vakuutuksen ottamista. Semminkinkin, kun suomalaisille asiakkaille suunnatuissa palveluissa pätee Suomen kuluttajansuojalaki.
 
Toivottavasti pakettini löytyy jostain ja vieläpä ehjänä, ettei tulis tarvetta ruveta tappelemaan... lakiukkojen palvelut kun kohtuu tyyriitä...
 
Siinähän lukee että tilasi drinksuilta? Drinksut. 650kg, noitten kaavoilla looda olutta on 8kg, elikkäs 81 loodaa mahtuu. Itsellä nyt harkinnassa tilaako noilta vai spritboxilta lavatilauksen keväällä. Tuolla olis omaan makuun parempi oluita.
Katos. En tiennytkään tuon nimistä kauppaa olevan, ni meni asiayhteys pieleen...
 
Ha! :rofl:

Optimistilla lasi on puoliksi täynnä, pessimistillä puoliksi tyhjä ja ulkomailta tilaajaa ei kiinnosta ku varastosta kyllä löytyy!

Ja jottei ihan off-topikiksi mene niin Portugal Vineyardsin paketit tulivat luvatusti tänään UPSilla perille. Ja tuolla sitten nuo englanninkieliset sähköpostit on "hieman" epäilyttäviä, mutta ei kannata säikähtää :D

Screenshot_20210124-215344~2.png
On ihan pakko kiitellä tämän verkkokaupan linkistä. Lähti ns. lapasesta ja tuli osteltua jos jonkinmoista portugalilaista viiniä ihan reilusti. Postikulut oli hämmentävän pienet. Joku n. 20 ploa yht 24eur! Nyt vaan odotellaan, että kotiutuvat. :)
 
"Nettihinnasta" tilaus alle viikossa perille Etelä-Suomeen.
Nopeaa palvelua.
Lähetyskulujen kanssa kannattaa olla tarkkana. Sivulla näkyvä arvio voi olla suurempi maksettaessa. Näyttääkö ilmeisesti oletuksena lähetyskulut PK seudulle?
 
Jos isompi määrä kuohuviini- & shampanjatuotetta on hakusessa, niin osaako techiläiset sanoa, olisiko joku paikka, josta näitä erityisesti kannattaisi tilata?
 
Jos isompi määrä kuohuviini- & shampanjatuotetta on hakusessa, niin osaako techiläiset sanoa, olisiko joku paikka, josta näitä erityisesti kannattaisi tilata?

Riippuu mikä on isompi määrä ja minkälaatusta tavaraa hakusessa. Shampanjaa kun on monen laista, hutusta johonkin domppa/Cristal linjalle ja kuohuviiniä sitten vielä kertaluokkaa isompi hajonta
 
Drinksut...maanantai tilaus..tänään pihassa...rahti 119,00...et siitä

Näkyykö paljon kateellisia naapureita ikkunoissa kun tuo tyrkätään pihaan? :asif:

Olikos tämä jo täällä?

 
Toimitusjohtaja haluaa varmaan alkoholiveron siirtoa eläkeverotukseen...tuskin ainakaan hyvätuloisten tuloveroon ;-)
 
Edelleen toimii Netpris/Budbee -yhdistelmä erinomaisesti pk-seudulla :thumbsup:

Tällä kertaa tuli neljän keissin lasti bulkkiolutta kotiin 7 vuorokaudessa tilauksesta. 2.2. tilaus sisään, hetki sitten tuotiin ja kaikki tuotteet näyttäisivät olevan kunnossa.

Edellisellä kerralla tammikuun alkupuolella meni 9 vuorokautta, sitä edellisellä kerralla joulusesongin aikaan marras-joulukuussa 15 vuorokautta.

Tähän tilaukseen otin Harboe Goldin (5,9 %) lisäksi piruuttani yhden keissin Slots Guldia (5,9 %) ihan vain testatakseni onko se niin kamalaa kuin sanotaan, haha. 56,74 € koko setti pakkaus- ja kuljetuskustannukset mukaanlukien.

Edit: No eipä Slots Guldissa parin tölkin perusteella mielestäni mitään vikaa ole :) Ihan tuollaista tavallista vahvempaa bulkkilageria, jota olen joskus tainnut laivaltakin ostaa ja jota voisin ihan hyvin tilata vaikka enemmänkin. Halpaahan se usein on.
 
Viimeksi muokattu:
Alko24plus tilaus tulille viikko sitten, kun siellä oli tuota halpaa Vestfyen Pilsneriä tarjolla.
Tänään tuli paketti kivasti kotiin, ei ongelmia.
2 laatikkoa tarjous olutta ja 1 hiiva lonkeroa. (kelpaa sekin!)
Yleensä en keppanaa tilaa, mutta halpuus houkutti.
Tuleepahan tuokin testattua.
 
Tulivesi on muutenkin aika tyyrispaikka ja 4€ pahvilaatikosta on aika suolainen hinta. Toivottavasti lätkäisevät viellä "pientoimitus lisän".

Edit: Kävin viel tarkistaa että muistinko hintapolitiikan oikein, en ilmeisesti muistanut, aika linjassa muitten balttian mestojen kanssahan nuo näyttää olevan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: jll
Tänne tuli myös tänään viikko sitten tilatut Alko24plus tarjousbisset viinien kera. Toimitus Norrlogilla toimi hienosti. Meinasi jopa hieman nolottaa kun postipoika kantoi paketin puuskuttaen kolmanteen kerrokseen asti (ei hissiä). Voiko olla helpompaa tapaa ostaa juomia? :)
 
  • Tykkää
Reactions: jll
Mitäköhän nää nyt säätää Discandooolla?
Yritä nyt tehdä tilauksia kun hinnat on ihan sekaisin. Toivottavasti normitarjoukset ei katoa kun en ehtinyt tekee tuolta vielä tilausta.

1612905142524.png
 
Esim hyvä Zensan* perusviini on 3l jotain 35-36e ja pulloina sama määrä olisi vain muutaman euron enemmän

*ja kyllä, taas osui Italiaan. Pysyn niissä esimerkeissä, jotka jotenkin tunnen ja pidän joten siksikin ei noita Espanjan Crianzan esimerkkejä paljon tule, kun oikeasti niistä ole hajuakaan ;)

Onko kukaan tuota zensaa muuten bongannut mistään? Ei ole omaan silmään sattunut muualla kuin alkossa.

Toinen mistä kaipaan vinkkejä on "aidot" siiderit. Ei siis mitkään sommarsbyn tms ihme litkut. Ei tosin mitään artesaani siidereitäkään haussa vaan jotain luokkaa Bulmers tai Magners tai muut vastaavat. Tuntuu että tarjonta on enemmän noita persikkahattaravaahtokarkki sokerilitkuja.
 
Perusbulkki olutta saa tilata aika monta lootaa, että pääsee samoille ale euromäärille. Se koppa painaa +8kg ja postit alkavat nousta nopeasti, jolloin painon ja postien noustessa ale pienenee. Viinissä on vähän sama homma. 3L tonkkassa säästää 20€ (prosentuaalisesti iso, 30€ vs 10€), mutta tuohon samaan painoon saa vaikkapa viskissä 3 plo * +20€ säästön.

Tuossahan ei ole nyt mitään järkeä. Prosentuaalisestihan se säästö pitää juuri laskea eikä siitä euromäärästä. Esimerkiksi tilaamalla Macallan No. 6 Decanter pullon licoreasta säästää 501.03e (3919.98 vs 3395e + postit 22.95e) joka olisi logiikallasi todella kannattavaa koska euromääräinen säästö on todella suuri per pullo ja hei näitähän menee sen kaljalootan posteilla jo monta kappaletta! Prosentuaalisestihan tuo onkin sitten jo paskempi diili entä ne muutama laatikollinen sandelssia.
 
Suomalaista viininviljelijää ja viinialan yrittäjää Juha Berglundia epäillään törkeästä alkoholirikoksesta, joka liittyy tämän perheen omistaman ranskalaisen viinitilan Suomeen suunnattuun myyntiin.
– Tulli soitti minulle eilen, ja he kertoivat, että haluavat kuulla minuakin epäiltynä törkeästä alkoholirikoksesta, Nea Berglund kertoo STT:lle tiistai-iltana.
Helsingin Sanomat kertoi lauantaina Tullin tutkivan parhaillaan useiden muidenkin netin kautta alkoholia suomalaisille myyvien yritysten toimintaa.
– Vähän toistakymmentä (tutkintaa) taitaa olla tällä hetkellä työn alla.

Mitähän on meneillään... :hmm:
 
Onko kukaan tuota zensaa muuten bongannut mistään? Ei ole omaan silmään sattunut muualla kuin alkossa.

Toinen mistä kaipaan vinkkejä on "aidot" siiderit. Ei siis mitkään sommarsbyn tms ihme litkut. Ei tosin mitään artesaani siidereitäkään haussa vaan jotain luokkaa Bulmers tai Magners tai muut vastaavat. Tuntuu että tarjonta on enemmän noita persikkahattaravaahtokarkki sokerilitkuja.
Spritbox:sta löytyy zensaa. pullo 5,95€ ja 3l BiB 15,79€.
 


Mitähän on meneillään... :hmm:
Eikös tuo ole aika selvää. Virkamiehen ristiretkikärryt Alkon monopolin puolesta ovat ajamassa rotkoon ja ratkaisuna on painaa vaan lisää kaasua ihan loppumetreillä. EU:n selvityspyyntö painaa päälle mutta halllitusneuvos ei anna periksi.

Tilannekuva virkamiehen työhuoneesta EU:n pilot -menettelyn käynnistyttyä.
 

Liitteet

  • this-is-fine.0.jpg
    this-is-fine.0.jpg
    97,6 KB · Luettu: 303

Statistiikka

Viestiketjuista
258 227
Viestejä
4 490 078
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom